Esikoista yrittämään-pinosta plussanneet keväällä ja kesällä 2011

Paljon onnea Jeenille ja pikku pojalle !:flower: Teille tulikin sitten tämän pinon eka poika :heart: Toivottavasti kaikki on hyvin !

(.) Tännepä ei mitään uutta oikeastaan kuulu... paitsi että viime yönä iski flunssa : / ei hyvä ei... Neuvolassa kävin päivällä. Kaikki näytti olevan ok. Käsikopelolla antoi painoarvioksi nyt 3,3kg, tiedä sitten kuinka tarkkoja nuo tuommoset arviot ovat. Paino mulla pompannu 800g viikossa, sf mitta oli 38cm. Vauva on kuulemma kiinnittynyt. Supistelee päivittäin, mutta ne on niitä ennakoivia suppareita vaan.
Seksistä oli puhetta... Meillä oli ihan alussa ( ennen 12 viikkoa) hieman latteampaa, mutta sen jälkeen keski-ja nyt loppuraskaudessa oikeestaan aktiivisempaa kuin koskaan... tuota ukkoa vaan himottaa jotenkin ihan hirveesti ja ei mustakaan pahalta tunnu ;) Toki iso maha rajoittaa, mutta onhan noita muitakin asentoja olemassa...

Mutta nyt vähän ulkoilemaan koiran kanssa kun ei jaksa sisälläkään olla. Inhottava tää flunssa : / pitää vaan pukee tarpeeksi päälle ja ulkoilun jälkeen juoda lämmintä :snotty:

Mukavaa viikkoa kaikille !

Sassy ja Santeri 38+2
 
NiQ ja jeeni suuret onnitettelut teille molemmille! :heart:

Parissa viikossa on täällä tapahtunut niin paljon, kun kaksi pientä on tullut maailmaan ja kaksi uutta odottajaakin tänne. Tervetuloa Epa ja Bubble! Tarrasukkia mukaan!

Seksistä oli kyselyä, niin meillä on oltu sillä saralla aktiviisia :) Plussan jälkeen oli pieni pelko seksistä, koska edellisellä kerralla tuli vuotoja siitä. Juteltiin miehen kanssa ja kuitenkin km voisi tulla ilman sitäkin, joten en pidättäytynyt.

ON Neuvolatäti soitteli tänään ja mun ultra siirrettiin viikolla eteenpäin. :( En tykkää olleskaan. Eka neuvolakäynti kuitenkin pidettiin paikallaan.

Pahoinvointia on aika paljon ja varsinkin iltaisin! Aamulla suhteellisen ok olo eikä sillon yökkäilytä. Pelkään aika paljon oksentamista, joten sitä ei ole ollut paria kertaa lukuunottamatta. Rasvainen ruoka maistuu ja tuntuu, että se on ainut, joka oikeasti pitää nälän poissa! Terveellisempien vaihtoehtojen jälkeen kurnii melko vahvasti heti uudestaan. Kehossakin alkaa tulla muutoksia isompaan suuntaan. Keväällä työllä ja vaivalla kadotetut sentit (ja kilot) on kohta palautuneet. Rinnat on kasvanut ihan älyttömästi... Tässä vaiheessa jo! Kai tämä on normaalia?! Jännittää ihan, minkä kokoiset sieltä lopulta kasvaa, koska alkutilannekin on melko suuri.

En muista onko aikaisemmin ollut keskustelua asiasta, mutta teillä muilla toiveena tämän esikoisen jälkeen yrittää saada lisää lapsia? Ja jos, niin "millaisella" aikataululla? Täällä ollaan mietitty kolmea, jopa neljää. Kaksi ensimmäistä olisi ajatuksissa nopealla tahdilla, mutta sitten seuraaviin voisi odottaa vähän aikaa.

Kirskis ja Kaiku 7+4 (pikkunen sai nimen, kun ylitettiin 7 viikon pelottava raja!)
 
Lapsisuunnitelmista: Meillä on toiveissa saada toinen lapsi heti tän ekan jälkeen. Sen jälkeen ei olla mitään suunniteltu aikataulullisesti, mutta vähintään kolme lasta on toiveissa. Siis yhteensä. :)

Mulla pahoinvointi on nyt ollut poissa jo kolme viikkoa, onneksi. Perjantaina oksensin, mutta johtui lähinnä siitä, etten ollut syönyt yhteentoista tuntiin mitään. Vatsa on alkanut vähän kasvaa. :)

Leena ja Tättärää 14+5
 
Onnittelut Jeenille ja muulle perheelle :flower:

Lapsimäärästä, ei olla puhuttu muuta kuin että ehkä 2 tai 3 lasta mut ei aikataulusta mitään... Kunhan nyt tää ensimmäinen tulee terveenä maailmaan niin ehkä sit voidaan miettiä lisää.

Täällä juhlitaan 2v hääpäivää niin että itte olin aamuvuoros 7-15 ja ukko iltavuoros 14-21:30. Onko ihme jos seksielämä on hiljaista? :D
 
jeeni
no niin vähän kertomusta ja päivitystä eli poika syntyi rv 34+2, 2930g ja 48cm
kaikki lähti siitä, että kävin 33+3 sairaalassa, kun oli vetistä vuotoa, silloin tosiaan lääkäri totesi tulehduksen ja pisti kotiin, no sama vetisyys jatkui ja 33+5 alkoivat sitten säännölliset supparit -> sairaalaan, siellä sama lääkäri totesi, että nyt on lapsivettä ja peti potilaaksi saman tien. kaksi päivää sain suoneen supistuksia estävää lääkettä, kortisonit kypsyttämään lapsen keuhkoja, antibioottia suoneen, lukuisia verikokeita jne... kun 34 viikkoa täyttyi, poistettiin kaikki muu paitsi antibiootti ja lääkäri sanoi, että nyt saa syntyä ja jos ei niin viimeistään rv 35 käynnistetään.
heti kun supparien estolääkitys lopetettiin alkoi niitä tulla harvakseltaan, mutta toisen päivän iltana kovenivat sietämättömiksi ja pyysin hoitajan laittamaan käyrällä. hoitaja sitten tutki myös ja totesi, että sinä lähdet kuule nyt synnyttämään...sitten helpottikin kun sai synnytyssalissa ilokaasua ja epiduraalin, tosin epiduraali oli turhankin tehokas, vei kaikki kivut ja en tuntenut supistuksia ollenkaan -> oksitosiinia niiden voimistumiseen, mutta silti en tuntenut supistuksia kun piti ponnistaa, niin tuntui ikuisuudelta se osuus. pari seuraavaa päivää olin niin kipeä, että liikuin pidemmät matkat pyörätuolilla, eilen kotiuduin ja nyt alkaa jo olla parempi olo.

poika sai syntyessään apgarin pisteitä 9. ja sai kölletellä siinä meidän kanssa kaksi tuntia, sitten vietiin lastenosastolla. nyt poika on teholla ja hänellä todettu harvinainen periytyvä elinikäinen suolistosairaus, mutta muuten kaikki hyvin ja saattaa päästä kotiin jo ensi viikolla.

jeeni ja poika 4 päivää
 
jeenille Kovasti onnea! Olin pari päivää palstalta pois ja sinä aikana kerkesit pyöräyttä pojan! :)
Ihan reippaan kokoinen hän ainakin on vaikka ajoissa syntyikin. Mukava kuulla että kaikki on hyvin! Tosta suolistosairaudesta kuulisin mielelläni enemmän, kun tuolla "sikiöseulonnoissa kiinnijääneissä" seurailin teidän juttuja.

seksistä on ollut puhe. Meillä on sellaista kerran viikossa meininkiä, johtuu lähinnä siitä että mies on niin pitkää päivää arkisin töissä että kertakaikkiaan ei jaksa illalla, ja kieltämättä itselläkin iltaisin kutsuu enemmän noi höyhensaaret. Ihme juttu kyllä toi seksiasia, sitten kun vauhtiin pääsee niin se on oikeastaan paremman tuntuista kuin ennen (mistä lie limakalvojen paksuuntumisesta johtuu) ja muutenkin mukavaa, mutta joskus aloitteen tekeminen on vaikeaa. Onneksi laatu korvaa määrän ja pääasia että seksiä on, kyllä sillä paikkansa on parisuhteessa. Eli meillä sanoisin että raskaus ei ole vaikuttanut määrään. 1-2 enimmillään 3 kertaa viikossa sitä on muutenkin ollut ja nyt noi pitkät päivät enemmän verottaa. Alussa ekat viikot kun tiedettin raskaudesta, oli hiljaisempia mutta lähinnä siksi että ajatukset oli niin vauvassa :D Päätin heti etten ala panikoimaan suotta, jos tulee vuotoja tai jotain niin sit pitää pantata, mutta onneksi ei ole mitään tullut.
Pakko sanoa että onhan tässä se mukava puoli että ehkäisyasiaa ei tarvitse miettiä, ja siitä kyllä nautitaan, ollaan vähän umpikujassa mihin ehkäisyyn päädytään raskauden jälkeen, hormoniehkäisyä en haluaisi, mutta kortsuja ollaan vähän huonoja käytämään eli siinä on vähän turhan iso raskaudenmahdollisuus jos niillä aletaan pelleilemään. Pitää miettiä..

Lapsien määrä/aikataulu Me kyllä halutaan useampi, ainakin kolme kait, mutta aikataulu on avoin. Periaatteessahan kun tämäkin otti vuoden varaslähtöä :D Eli saattaa tulla vähän pidempi tauko ykkösen ja kakkosen väliin kun olisi muuten tullut, kun miehen koulujutut ja valmistuminen on kolmen vuoden päässä ja olisi kiva saada se alta pois ennen seuraavia lapsia. Muuten varmaan toinen olisi mietinnässä kun ensimmäisellä alkaa kaksivuotis synttärit lähestyä. Mutta ei kai sitä voi suunnitella liikaa, sitten kun alkaa tuntua hyvältä ajatukselta :)

Vauvan liikkeet on selvästi voimistuneet ja mahan päältä tuntee välillä missä kohdin siellä hengailaan. On se jo aika iso, reilu 25cm ja paino lähemmäs 400g! Hurjaa miten se noin äkkiä on venähtänyt. Mahakin on kyllä pullahtanut tässä pikkuisen kasvuspurtin myötä. Aika ihanaa kun se on nyt selvä vauvamaha, meinasi jo iskeä ahdistus kun muuten hoikassa kropassa oli keskivartalolihavuus ja kaikki vaatteet näytti makkarankuorilta. On ne paidat edelleen liian lyhyitä mutta nyt syy on näkyvillä myös :) Aika hassua paljonko tota ympärysmittaa huomaamatta on tullut, sain anopilta pari tunikaa ja katsoin ensin että kauhean leveitä, mutta eipä niissä hirveesti löysyyttä tossa navan seudulla ollutkaan kun sovitin, eli tuskin menevät enää talvella päälle.. Jänniä aikoja nää, joka päivä jaksan hämmästellä pyöreää vatsaa.

Susimieli ja Pieni 21+2
 
NiQ : juu ei pidä liikaa luottaa noihin painoarvioihin, kun taitaa ne sit kuitenkin aika monella heittää aika paljonkin =)

(.) Viime yönä koettiin sitten ensimmäiset kipeät ja "oikeat" supistukset. Puol kolmen ja neljän välillä tuli kipeitä supistuksia, mutta siihen ne sitten loppuivat. Olin jo toiveikas, että josko nyt jotain alkaa jo tapahtua, mutta sitten ne vaan loppui ja jatkoin unia =) Ei ne mitään järkyttävän kipeitä olleet, mut selvästi erilaisia kun nuo ennakoivat supistukset ( vähän niikun menkkakipuja, selän jomottelua, alavatsan kipua..).... Nyt tänään on tullut vain kivuttomia vatsan kovetteluja.
Onneksi tää flunssa on jo parempaan päin, mut mua vaivaa erittäin löysä vatsa ( melkein kuin ripuli ) : / Jaahas, eipä muuta tällä kertaa...

Sassy ja Santeri 38+4
 
Heipparallaa! :) Täällä mennään hyvin mielin! Huomenna olisi sitten se kauan odotettu ultra! Oon yrittäny pysyä rauhallisena ja en niin toivekkaana mutta kyllä sitä nyt sit tippuu ja kovaa jos siellä ei mitään ole. Kutsumme sitä mustikaks :) (blåbäret)
Tänään ollu koko päivän semmonen huono olo, pahoinvointia. Mikään ei maistu :/ tosin en ole vielä oksentanu. Yritän syödä jotain pientä aina kahen tunnin välein :)
Onko muuten hyvä asia jos nämä menkkamaiset kivut on vähentyneet? Omasta mielestä vatsa pullottaa jo, ja ei kiva :( Olen aina ollut ylpeä vatsastani (litteä ja vatsalihakset näkyy) nyt saa kunnolla vetää vatsaa sisään jos haluaa saada sen litteäks. Kyllä se vatsa saa tulla mutta mielellää sitten kun a
Ihmiselle voi kertoa että oon raskaana. Ryhmäliikunnan ohjaajana ei ole kiva jos vatsa pömpöttää :D Kai sitä kohta voi alkaa ihmisille kertomaan :)

Eipä mulla muuta tähän hätään :) On tosi kiva kuulla teidän olojanne, itsellä kun ei ole hajuakaan siitä mitä edessä on :) Jos joku haluaa kirjottaa niin sais mulle kertaa oman tarinan. Miten kaikki alko :) Ootte varmaan sen jo kirjottanu mutta ehkä jotain uutta tupsahtaa muistiin ;) Eli nyt kaikki omaa napaa :)
 
Mulla ainakin massu pömpötti ihan hirveästi alussa ja naapurikin kyseli jo rv4+ että onko meille pieni tulossa. Tosin sillon vastasin hänelle kieltävästi, kauhea akka kun on muutenkin kyseessä niin ei tullu mieleen ensimmäisenä hänelle kertoa :D Samoin menkkakivut väheni aika nopeasti alun jälkeen, nyt on tullu tilalle sellaisia tosi kipeitä nivuskipuja. Ne huomaa etenkin yskiessä ja jos makaa selällään ja jännittää vatsalihaksia. Vissiin kohdun kannattimet siellä venyy... Turvotus laskee kyllä, älä huoli Bubble :) Kerro sit miten meni Britan luona ;)
 
Hurjaa ajatella, että jeenin vauva on alkanut syntymään jo muutaman viikon päästä tästä missä vaiheessa itse on nyt..mutta onneks kaikki meni hyvin :) Toivottavasti vauvakin pääsee mahd. pian jo kotiin!

Lapsimäärästä: Me toivottais varmaan kolmea tai ainakin kahta lasta. Mä en haluis ihan kovin pienellä ikäerolla vaan mieluimmin joku (2-)3v olis musta hyvä, mutta toisaalta taas täytän nyt lokakuussa 30v niin ei siinä mielessä kauheasti haluis lykätäkään.. No, sen näkee sitten, millainen vauva tämä esikoinen on ja miten nopeasti sitä edes myöhemmin raskautuu..

ON: Kauheita suonenvetoja tullut jalkoihin, sellasia superkipeitä ja kramppi kestää monta minuuttia kerrallaan :O Näitä tullut työpäivien jälkeen eli kyllä ne jalat tossa seisomatyössä on vähän kovilla..Pitää ehkä koittaa magnesiumia ostaa, kun moni on saanut siitä apua.
Tänään oli myös neuvola, nythän käynnit on jo 2vkon välein.
Painoa tullut 1430g/vko, hups :eek: Tosin onneks kokonaisuudessaan 9-10kg eli ihan ok kuulemma.
Sf mitta oli 28cm.
Sykkeet huiteli 145-155.
Käsikopelolla olis raivotarjonnassa, viime käynnillä oli perätilassa. Tosin muljuaa mun mielestä vielä itseään lähes joka päivä eri päin. Kauhea myllääjä.
Kaikki siis ok :)

Tänään ajattelin vapaapäivän hyödyntää ja pestä kaikki äitiyspakkauksen ja muuten ostetut vaatteet :)

Eltsu ja pena 30+2
 
Hurjaa, miten Eltsukin on jo pitkällä kun poksuu jo yli 30 viikon... =) ja moni muukin.

Lapsimäärästä: Meillä olisi toiveena ehkä 3 lasta, mut sitä en tiedä että millä aikataululla. Kuhan nyt ekana saatais tää esikoinenkin maailmaan.

(.) Napakoita, mutta kivuttomia harkkasuppareita pitkin päivää ja yötä, eipä sen kummempaa.

Sassy ja Santeri 38+5
 
Tuntuu että aika menee kovin nopeaan kun vauvoja pinoon alkaa siunaantua enemmänkin :) Lisäksi tuntuu että esim. Susimieli vasta plussasi ja nyt on jo tosi pitkällä!! Ihanaa siis vaan että aika kuluu, ensin se matoi niin älyttömän hitaasti.

Lapsiluvusta: Me aiotaan ainakin kaksi lasta tehdä jos sellaiset meille suodaan, ehkä kolmekin. Aika pienillä ikäeroilla varmaan mennään (katsotaan olenko samaa mieltä synnytyksen jälkeen..), kun mies alkaa olla lähempänä neljääkymppiä ja muutenkin.

Olen ollut tämän viikon töissä (heinäkuun olin siis lomalla) ja hyvin on mennyt. Toki paikat kipeytyy paljon helpommin kuin ennen ja selkä varsinkin rasittuu helposti. Lisäksi tuntuu että illat saisi ihan huilia. Eilen olin lenkillä ja maha oli tosi kovana koko lenkin ja selkä huusi hoosiannaa. Ei kai se auta kuin ottaa rauhallisesti näin arki-iltaisin.

Maha on kasvanut aivan älyttömästi viimeisen kuukauden aikana. Ensi viikolla on lääkärineuvola (ensimmäinen sellainen täällä), saa nähdä missä sf-mitta ja paino huitelee..

Huomenna ohjelmassa olisi iki-ihana sokerirasitus. Aikas tylsää, mutta tuleepahan hoidettua sekin pois alta.

Leeniliini 27+0.
 
Heippa vaan kaikille! Nyt olen käynyt siellä ultrassa ;) ja siellä se pieni ihme oli. Sydän sykki ja lujaa! Samalla mulle sanottiin että todennäkösesti mulla pco joten hyvä että raskauduin näinkin nopeasti. Nyt toivon todellakin että pikkuinen pysyy mukana loppuun saakka. Kokoa oli 5,8mm :) ja viikot 6+3! Neuvolakäyntiä odotellessa! Nyt on kyllä ihana fiilis :)
 
  • Tykkää
Reactions: Namppis88
Onnea NiQ:lle ja Jeenille!! :) :flower:

Hienoa Bubble, että kävit varhaisultrassa. Itsekin kävin ja kyllä se rauhoitti mieltä kummasti kun sai varmuuden, että ainakin sillä hetkellä siellä joku asustelee. Ohan nuo vähän tyyriitä (varsinkin jos miettii tuntihintaa), mutta mielenrauha on myös aika korvaamaton asia.

Täällä odotellaa np-ultraa, joka on maanantaina. Kiva nähdä, onko kaikki vielä ok. Reilu viikko sitten neuvolassa sydänäänet kuuluivat hyvin ja kaikki on mennyt oikein hyvin. Väsymys hävisi eilen/tänään.. pidetään peukkuja, että se oli nyt tässä. Aamulla oli sellainen olo kuin sumuverho olisi otettu pois päältä. :)

Line ja Nano 11+1 :)
 
Vauvaonnea NiQ ja jeeni! :flower::heart: Ihanaa, kun pikkuisia syntyy tänne pinoon!

Onnea myös Bubble89 ultrakuulumisista!

Eltsulle isot kiitokset etusivun päivittelystä, varmaan monelle hyödyllisiä nuo listat kommentteineen. Ja ovat helposti kaikkien löydettävissä! Muutenkin sulla riittää hyviä linkkivinkkejä. :)

Lapsiluvusta meillä ei vielä tiedetä mitään - mies ajatteli ensin kahta ja minä useampaa. Sitten miehen iäkkäämmät kaverit alkoivat neuvoa kokemuksen syvällä rintaäänellä, että lapsia kannattaisi yrittää pareittain pienellä ikäerolla, että riittäis kaveria jne. Niinpä hän sitten vähän alkoi ajatella useampaakin... (Samat kaverit myös tilasivat seuraavaa tulokasta ensi toukokuulle jo, huhhuh! ;)) Vaan kenpä tietää, miten elämässä käy. Onnellisia ollaan Annista kuitenkin!

Huomenna meidän perhe suuntaa lyhyelle reissulle toiseen kotimaahan Viroon, siellä jo sukulaiset odottelevat innoissaan. Oli muuten aika operaatio saada Anni passikuvaan kaikkien säännösten mukaisesti, ne kun ovat samat vauvalle ja aikuiselle.

Olisitteko kiinnostuneita jatkamaan samalla porukalla vauvapuolella? Voisin laitella sinne pinon valmiiksi, kun olen tähän asti laistanut hommista... Tai voidaan perustaa kerhokin, sinnehän ei muut pääse enää kurkistelemaan ja esim. kuvia katsomaan, jos joku haluaa olla avoimempi, mutta ei ihan kaikille. Minä ihan hitusen haluaisin.


Tiipula ja Anni 2,5 kk


P.S. Huomasin tänään, että 22 vuotta koulu on alkanut joka syksy ja näihin aikoihin sitä on jo odottanut kiivaasti. Kyllä on orpo olo, kun nyt ei pääsekään kouluun. Huoh. :D
 
Enpä ole taas hetkeen käynyt...

Onnea Jeenille! :flower: Huh, ajatella että meillä oli sama LA ja sinulla on jo pienokainen!

Onnea myös Bubblelle hyvistä ultrakuulumisista!

Eltsulle kiitos listan päivityksestä. Sen verran huomasin korjattavaa että sitä liukuvoidetta ei tule ainakaan 2011 äitiyspakkauksessa ;) Minun iäkseni voi muuten muuttaa 24.

Tiipula en ole tuollaisesta kerhosta tiennytkään, sehän olisi hieno juttu! Minä ainakin rajoitan aika paljon mitä täällä kerron kun pelkään että tuttuja käy lukemassa. Kerhossa voisi vapaammin jutella asioista ja jakaa niitä kuvia jne. :) Lupaan liittyä kerhoon jos sellainen perustetaan. Ja iso kiitos vielä sinulle vaipoista!

Lapsiluvusta, meilläkin on toiveena 2-3 lasta pienellä ikäerolla.

(.) Täällä on äitiysloma alkanut, mutta ei kyllä oikein tunnu lomalta kun on joka päivälle kaikkea järjestettävää mitkä pitää ennen vauvan tuloa olla valmiina. Stressi meinaa jo tulla kun aika on niin vähissä : / Toisaalta ei jaksaisi odottaa enää nyytin saapumista :rolleyes:

Kais-a 35+3
 

Yhteistyössä