Esikoista yrittämään-pinosta plussanneet keväällä ja kesällä 2011

jeeni
Tiipula, kerho voisi olla hyvä idea :)

kai-sa mulla oli jotenkin koko ajan sellainen tunne, että aikaisemmin syntyy, mutta ajattelin lähinnä elokuun puolta väliä :D

jeeni ja poika 1vk ja 1päivä
 
Bubble89 Hienoja uutisia sinulla! Onnea!

Tiipula Kerho vois olla toimiva juttu, koska on suojassa vierailta. Itse en edes uskalla kertoa synnäriä täällä, jos joku pystyy sen avulla tunnistamaan... Taidan olla vähän vainoharhainen. :)

ON Oireista pahoinvointi jatkuu, samoin jatkuva nälkä. Sitten on alkanut naama ja selkä kukkimaan todella paljon! Se on ehkä ahdistavin oire, mutta yritän olla valittamatta.

Näin muuten viime yönä unta kaksosista! Enneunta?! Viime viikolla näin unta tytöstä, jolle olimme antaneet nimen, jota olen miettinyt jo teini-ikäisestä asti. Unessa oma kummityttö tyrmäsi nimen täysin, kun ei tykännyt siitä yhtään :D

Kirskis ja Kaiku 8+1
 
Tiipula: Kerho kuulostaa hyvältä ajatukselta =)
Eltsulle kiitti linkkivinkeistä! Noille sivuille en ookkaan aiemmin "eksynyt", joten paljon mukavaa uutta luettavaa sieltä löytyykin illan ratoksi =)

Mukavaa viikonloppua kaikille !

Sassy ja Santeri 38+6 ( loppujen lopuksi nopeestihan nää viikot menee, hui, huomenna 39+0 =) )
 
Onnea Bubblelle :heart: Mitäs tykkäsit lääkäristä? :)
Mulla oli eilen lääkärineuvola, vähän hassu mies siellä oli mut ihan mukava. Painoo ei ollu tullu kun reilu kilo kuukaudessa mut hyvä niin. Selitys mun jatkuvalle väsymyksellekin löytyi kun hb oli tipahtanu niinkin alas kun 113. Jouduin nyt 2 viikon rautakuurille. Sykkeet löyty ja jumpsuttivat siellä 160 paikkeilla :heart: Seuraava aika onkin sit syyskuun alussa. :)

Mäkin voisin kerhoon liittyä jos sellainen perustetaan.
-Namppis ja tirppana 15+1
 
Kerhon kannalla olen myös. :)

Hurjaa, Sassylla enää viikko laskettuun aikaan. Tosi paljon tsemppiä ja jaksamista viime hetkiin! :heart:

Namppis, mulla oli ekassa neuvolassa hb myös just ton 113 ja kyllä se väsymys oli aikamoista. Viime neuvolassa oli sit jo 121 onneksi. Rautaa ei vielä silloin alkuraskaudessa saanut syödä, mutta mansikkakuurillehan mun laitettiin. Kahden viikon päästä olis taas neuvola.

Nyt ei oo väsymyksestä tietoakaan. :D Mulla alkoi nyt loma ja mitä mä teenkään heti ekana aamuna: herään puoli viideltä eikä väsytä yhtään! Pyykit on kohta jo peseytyneet. :LOL:

Kerroin pomolle tällä viikolla vauvauutisen. Tosiaan aluks pelkäsin että se suuttuu, kun oli niin kuulemma aikaisemmin jollekin tehnyt. Mutta ei se suuttunut. Sanoi, että mennään vauvan ehdoilla ja vauva on nyt ykkönen. :) Toki sitä harmitti, että joutuu hommamaan jonkun mun tilalle, mutta niin se vaan menee. Tuli kyllä ihan mahtava helpotuksen tunne, kun sai kerrottua. Ja nyt ei tarvitse enää salata raskautta keneltäkään.

Voi kun masu kasvais jo. Selälläni olessani huomaan alavatsalla kohoumaa ja vatsa on eri tuntuinen ja mallinen kuin aikaisemmin, mutta ei se muuten ole kasvanut. :( Painokin on edelleen samassa, -2kg. Mutta siellä se sydän vaan jumpsuttaa, aina tossa vasemmalla alamasussa. Syke n. 155.

Leena ja Tättärää 15+3
 
Moikka!

Tänne on iskenyt joku keskiraskauden väsymys.. Joulukuisten puolella kyselin onko muilla sellaista ja ilmeisesti sitä on liikkeellä tässä puolivälin kieppeillä. Kumman vetämätön olo.

Kävi hassu juttu tässä aamulla Istuin koneella ja ihmettelin kun nyki tuolta vasemmasta kyljestä, siis pallean läheltä, ja ajattelin että miten mun sydän tolleen muljuu/ suonta nykii. Sitten tajusin että jestas, sehän on toi ipana kun potkii niin ylös! Enkä ees mitenkään kasassa istunut! Käteenkin aika kauan tuntui ne muksimiset, sitten se onneksi kierähti potkimaan muualle. Piti oikeen miehelle soittaa, se vaan naureskeli että kiitos infosta kesken työpäivän :D
Että onpas mun vauvani iso jo! Voi tulla tukalat oltavat äidille loppuajasta, nyt vasta tajusin minne asti se oikein voi yltääkään kun tosta vielä kasvaa ja saa painoa, käy meinaan vatsakumpu ahtaaksi... Kaikkea sitä hoksaa kun tälläin esikoista odottaa :D

Maanantaina taas neuvola, saadaan paperit kelaa ja kauan odottamaani äitiyspakkausta varten! Hui!

Tänään ohjelmassa leipomista, pitäisi jo aloittaa kiireellä.. Meillä on tuparit ja vieraita alkaa lappaa kolmen-neljän aikoihin ja osa jäänee sitten yöksikin. Huh huh. Olo on kuin veltolla kakalla ja pitäisi nyt repäistä nuo valmistelut tässä kiireen vilkkaa ja vielä jaksaa ilta valvoa. Kaupungille pitäisi kai mennä jatkoille sitten vielä illasta. Kiva se on kun on elämää mutta ottaa kyllä rehellisesti sanottuna ihan erilailla jo voimille! Valvominen käy työstä, kymmenen jälkeen olo on jo ihan naatti. Mieskin on nyt aamupäivän töissä niin yksin pitää kattaa ja kokata. Onneksi sain eilen siivottua täällä niin ei kaikki homma odota tänään.

Kai se on pakko pistää musiikki soimaan ja alkaa vääntään taikinaa kyökin puolella.

Hyvää lauantaita kaikille!

Susimieli ja Pieni 21+6
 
Mitä mun pitäis tehdä? Mulla on nyt pari päivää ollu alapään kutinaa.. Ja tietenkin nyt kun on lauantai kutisee vielä enemmän. Kokkareista valkovuotoa mut muuten ei mitään muuta. Onko tämä hiiivasienitulehdus? Voinko ilman lääkärikäyntiä hakea apteekista lääkkeitä? Vai pitääkö mun mennä päivystykseen? En nimittäin kestä enää hetkeäkään tän kutinan kanssa!
 
Soitin päivystykseen ja kysyin :).. Nyt vaan kokeilemaan Canesten Kombia! Toivottavasti tää kutina lähtee sillä. Uskon että hiivatulehdus on, kokkareista hajutonta valkkaria ja kutinaa, oon sitäpaitsi antibioottikuurilla ja oireet ilmaantu seuraavana päivänä siitä kun kuurin alotin joten..
 
Bubble, Antibioottikuuri ainakin mulla saa aikaan hiivan joka hiton kerta että sitä se todennäkösesti on... :)

Susimielen pienen potkut kuulostaa ihanalta :heart: Voi kun pian pääsis jo oman tuntemaan mut taitaa tässä vieltä muutama viikko vierähtää kun on toi eteinen istukkakin. : /
 
Namppis88:Mulla alkoi noilla sun viikoilla tuntua liikkeet vaikka on istukka edessä :) Tosin aluks ne oli pitkään sellasia muljahteluja ja pitkään joutu miettimään onko ne liikkeitä vai mitä, mut se on ihanaa kun alkaa liikkeet tuntua :heart:
 
Bubble hiivalta kuulostaa, Canesten auttaa varmaan vuorokauden sisällä, sit kun se kapseli ehtii sulaa niin se auttaa, itse olen sen aina yöksi laittanut vaikuttamaan. Kurja vaiva toi hiiva!
Mulla tuli niitä herkästi ennen raskautta ja etenkin antibiottikuurin jälkeen.. Ja virtsatie infektiokin oli pari kertaa aika ärhäkkänä, ja niitä kuulemma raskaana ollessa herkästi tulee.
Olin ihan varma että mulle tulee 9kk kestohiiva kun tulin raskaaksi mutta ei ole ollut kertaakaan! *koputtaa puuta* Eikä toivottavasti tule, omalla äidillä ei ole ollut koskaan raskausaikoina, toivotaan että se on periytyvä ominaisuus :)

Namppis Mulla on istukka ihan edessa ja hyvin tuntuu, ensin tuntui tuolla "reunoilla" se liike ja nyt ihan keskelle massuakin. Ei siis mulla ainakaan kyllä hidastanut liikkeiden tuntemista edessä oleva istukka, tosi aikaisin tunsin ekat liikkeet ja jo joskus viikolla 13 sellaista "kohinaa" minkä olen jälkikäteen tulkinnut niin että hentoinen vauva siellä on hipaissut tonne selänpuolelle kohtua, nykyään se tuntuu sellaiselta tylpältä tönimiseltä.

Huomenna neuvola, pitänee kysyä tota neuvolalääkäri käytäntöä, että onko sellaista täälläpäin. Ja jee, me saadaan kelalle ne todistukset nyt ja äippäpakkaus saadaan tilaukseen!

Eilen illalla oikein kiristi kyljistä, alkaa mahanahka olla kireellä kun vatsa venyy päivä päivältä! Ihmekkös tuo kun ipanalla on 17 viikkoa aikaa kerätä hurjat 3 kiloa painoa!

Mutta nyt suihkuun ja kotipitsaan, ukolla on pitsanälkä kuulemma, mahtaako eiliset tuparit vähän painaa? Illalla ehkä ihan leffateatteriin voitaisiin poiketa.


Susimieli ja Pieni 22+0 (POKS!)
 
Viimeksi muokattu:
Laitoin sen eilen nukkumaan mentäessä ja kyllä se vieläkin kutisee paikat :(.. ja siis ärsyttää ja paljon, ei se voide oo lievittäny mitää ulkoista kutinaa. Hitto vieköö kun pitää odottaa tiistaihin ennen kun on se neuvola :( Tää raskaana oleminen ei ookkaa nii hohdokasta :( ääääääääääää!!!! sori.. tekee vaa mieli huutaa
 
Heippa !

Kyllä täällä on jo pienoista jännitystä ilmassa =)
Kävin tänään neuvolassa ja vauva tuntus olevan lähtökuopissa, kiinnittynyt ja laskeutunut. Kohdunsuu pehmeä ja auki 1cm, kaulaa jäljellä enää vain 1/2 cm...
Verenpaine hieman normaalia korkeammalla, vatsa löysällä ja limaista vuotoa ollu pari viikkoa -kuulemma merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Nyt sitten vaan ootellaan... Neuvolatätin mukaan tällä viikolla syntyy. Saas nähdä. Antoi ajan kuitenkin ens maanantaille, jos vaikka heilahtaakin yli lasketun ajan. Mutta kuulemma hyvältä näyttää tuo tilanne :p Itse olen kyllä valmistautunut siihenkin, että voi mennä yli lasketun ajankin...
Nyt kun alkas vaan kunnon supistukset, on vaan näitä napakoita harkkasuppareita ollu...

Anteeksi pelkkä omanapailuni... :ashamed:

Tsemppiä kaikille mammoille alkavaan viikkoon ! :)

Sassy ja Santeri 39+2
 
Sassyllä jännittävät olot. :)

Itse kävin tänään miehen kanssa ultrassa ja kaikki oli hyvin. Niskaturvotusta 0,7mm ja vastasi viikkoja 12+0. Istukka on etuseinämässä, joten ei varmaan ihan nopeasti liikkeet tunnu. Nyt olis kiva kun maha alkaisi kasvamaan ja päästäis jo eteenpäin tässä touhussa. 3 viikkoa vielä seuraavaan neuvolaan (TH ja lääkäri).

Line ja Nano 11+5 :)
 
Sassylla On kyllä aika lupaavan kuuloinen tilanne :)

Neuvolakuulumisia: Ensinnäkin kävi heti ilmi ettei mulla olekaan sitä sokerirasitusta, ekalla kerralla ollut sijainen oli vissiin sekoillut jotain. Ihmettelinkin kun olen alle 25 ja normaalipainossa eikä ole sukurasitteitakaan. Huh! Olo on helpottunut.

Mulla on paino lähtenyt nousuun nyt kun maha on alkanut pullistua. Painoa on nyt tullut nelisen kiloa lähtöpainoon, viimeisen kuukauden aikana 900g viikossa :O
Neuvolan täti oli kuitenkin vaan sitä mieltä että se tulee nyt kun mahan asukas alkaa kerätä painoa ja kohtu alkaa painamaan. En itsekkään ole järin huolissani vaikka hurjaltahan toi tuntuu. En ole kuitenkaan lihonut raajoista tai mitään, eli kaikki on ilmeisesti ihan tossa mahassa.

Sf mitta oli 22cm, viimeksi oli 17, eri mittaaja mutta itsekkin olen huomannu että kohtu on aika ylhäällä.


Multa oli jossain sijaisten vaihtumisen välissä jäänyt unholaan veriryhmää selvittävä verikoe jossa käyt se Rh tekijä kans selville, se otettiin nyt ja tuloksen saa sit seuraavalla käynnillä.

Seuraava käynti on rv 26+4 ja se on sit se neuvolalääkäri. Siellä katsotaan kohdun suu jne.

Ipanan syke huiteli jossain 135 kieppeillä.

Mies oli taas mukana kun sillä on nää maanantait vapaana ja terkkarikin tykkäsi kun sai molempia jututtaa, se haastatteli kaikkee parisuhteesta ja seksielämästä ja vaikka mistä. Ensi maanantain ultraankin mies pääsee mukaan.

Mitäs muuta.. Muksu on alkanut vahvistuneilla kintuillaan potkimaan tonne alaspäin, melkein oikein hytkähdän aina itsekkin joka potkulla, ei se rakkoon osu, en oikein tiedä minne mutta ei tunnu kivalta. Samoin se venyttää tuolla mahassa välillä niin että tuntuu kun maha pullistuu ja kiristää jostain kohtaa kun se puskee:heart: Aktiivinen tyyppi tuntuu olevan tulossa. Ja äidin tyttöolo alkaa käydä epävarmaksi. :D

Kela paperit saatiin neuvolasta ja vietiin ne heti kelaan. Pakkausta saakin sit ainakin nelisen viikkoa, enemmänkin varmaan odotella.

Susimieli ja Pieni 22+1
 
Viimeksi muokattu:
Susimieli meillä meni varmaan semmonen 3 viikkoa kun tuota äippäpakkausta odoteltiin ja saatiin se. :) Ootko mitä mieltä siitä tän vuoden paketista? Ite tykkäsin enemmän kun siitä viime vuoden paketista. Tosin mies petty kun liukuvoidetta siellä ei ollut. :D
 
Oi, Sassylla kuulostaa tosi lupaavalta! Kovasti tsemppiä tähän viikkoon!

Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower:

Täällä ei kummempia. Uusi työ on lähtenyt kivasti käyntiin. Tänään oli kyllä tosi huono olo pitkästä aikaa. Heti on riski siihen, jos ei saa levättyä tarpeeksi. Sellaista se taitaa olla seuraavat 7 viikkoa, pitää vaan yrittää aina iltaisin ottaa iisisti. Torstaina on neuvolassa lääkäri, ensimmäinen laatuaan täällä. Kiva kun kuulee että miltä näyttää, onko kaikki kunnossa.
Pienen liikkeet näkee nyt jos mahan päältä. Tuntuu tosi hassulta kun maha kohoilee ja venkoilee omia aikojaan =)

Väsynyt mutta onnellinen Leeniliini 27+4.
 
Heipparallaa!

Lomareissulta palattu hyvillä mielin, Annikin jaksoi hyvin matkustaa ja nukkui viime yönä ennättykselliset 8 tunnin unet putkeen! :)

Perustin innokkaille esikoisen odottajille ja sen jo saaneille kerhon, sen nimi on *Esikoiset*. Painapa kerhon Liity-nappia, kerhoon pääseminen vaatii perustajan hyväksynnän ja toki hyväksyn kaikki täältä innokkaat heti kun ehdin. Sisältö on siis muilta käyttäjiltä salaista. :) Toivottavasti pino täällä ei silti hiljene, tällaiseen avoimeen keskusteluun on varmaan monen helpompi tulla uutena. Tervetuloa!

Sassy, mulla nousi verenpaine torstaina, perjantaina alkoi synnytys ja lauantaiaamuna Anni olikin jo maailmassa. :)

Tiipula
 
Ihania ensimmäisiä neuvolareissuja ja ultria ollut! Onnea kaikille tasapuolisesti! :)

Tiipulalle kiitos kerhosta! Kerho ajatusta jatkaakseni mun mies sitä oikeestaan kyllä ekana kysyi ja ajatus jäi itselle mieleen muhimaan.. Eli oiskohan kenelläkään mielenkiintoa tavata ihan livenä jossain vaiheessa? Asutaanhan me vähän siellä ja täällä kaikki mutta jos saisi sovittua treffit jonnekkin. Itse ainakin saattaisin olla moisesta kiinnostunut, melkoi läheisiä kun tässä ollaan oltu.

Liisakaisan kuulumisia kovasti kaipaisin, miten siellä on sujunut vauvallisena?

tsude Tykättiin molemmat tosta pakkauksesta, edellisvuoden pakkauksessa olleiden, ihanan keltaisten potkuhousujen menetys harmitti ensin mutta sainkin melkein kaikki 2010 pakkauksen vaatteet kaverilta :) Meillä on siis oikeestaan sit molemmat, 2010 ja 2011 pakkaukset, jahka toi oma tulee. Tossa uudessa on niin ihana se vanupuku ja muutenkin värit oli mieleen. Toivottavasti se tulisi pian :)

Mun pitikin tsude sulta kysyä että maksoiko sun rakenneultra?


Keski-suomen keskussairaala on muutenkin jo antanut aika huonon kuvan itsestään..
Mulla on niin nihkeä olo koko paikasta että pakotan kohta ukon hengaileen mun kanssa Tampereella synnytyksen aikoihin niin että lapsi "vahingossa" syntyy Tampereen vierailun aikana..

Syy tähän nihkeyteen on tullut pikkuhiljaa, lähinnä sieltä ultria suorittavalta taholta (ja parista lehtijutusta kuinka siellä on kaikki synnärillä huonosti). Meillä oli siis niiden niskaturvotusten takia pari ekstra ultraa joista tuli laskut perässä, vaikkei meillä kukaan kertonut että ne maksaa, soitin perään ja sain kuulla että ekan kirjeen mukana tulleessa infolapussa lukee.. Ei tullut infolappua meille. Samassa puhelussa mulle sanottiin että maksuttomia ovat niskaturvotus ultra ja rakenneultra koska ne on seulontoja ja muut maksaa. No eilen tuli kyllä postissa lasku rakenneultrasta! Argh. Ja perkele, jos olisin tiennyt että siitä käynnistä jotain maksetaan niin olisin takuulla vaatinut sitten vähän inhimillisempää kohtelua. Koko ajan vaan kiire-kiire ja kireä tunnelma. Eilen neuvolantäti luki meille koneelta mitä rakenneultrasta oltiin kirjoitettu kun me saatiin tietää vaan että sydän on ok ja kiitos hei. Aion soittaa tänään TAAS sinne sairaalle ja kysyä. Ja kysyä myös että kuin sit toisilla rakenneultra on mukava kokemus ja me saadaan maksaa tuollaisesta paskasta? (yritän muotoilla eri sanoin puhelimessa )

Toivon niin että tuo ens viikon ultra käynti olisi sillä samalla ihanalla erikoislääkärillä jolla ollaan saatu onneksi käydä ultrattavana. Tuo todennäköisesti jää meidän viimeiseksi ultraksi ja haluaisin saada siitä jotain mukavaa muisteltavaa irti.

Itse olisin vain halunnut tosta "tavallisesta" ultrasta sellaisen kokemuksen että meidän odotus on normaali ja nauttia jostain niin hömpästä kuin sukupuolen selvittämisestä, tai ainakin yrityksestä. Kun aikaisempia ultria on aina huolet varjostaneet kun ollaan etsitty onko jotain vikaa ja oltu ekstra käynnillä.
Noh, jospa toi vika ultra korvaisi aiemman puutteet.. Vaikka se onkin taas noita ektra "onko vikaa"-käyntejä..

Keski-suomen keskussairaalasta vielä hyviä uutisia.. Täällä taidetaan päästä parakkin synnyttämään..
AVI: Keskussairaalalla vakavia sisäilmaongelmia | Keski-Suomi | yle.fi


Nukkuma-asento On ollut jommalla kummalla kyljellä jo hyvän aikaa, nyt olen alkanut kaivata ekstra tyynyä kainaloon, tukemaan kylkiasentoa. Pitänee kaivaa vierastyyny esiin.

Pakko hehkuttaa: yksi ihana tuttu paljasti eilen että ne yrittää nyt vihdoin kans, niin saa toivottavasti sit sen kaa hömpöttää vauvajuttuja. Ei ole oikein ihan lähipiirissä ollut mammakaveria niin ihanaa jos sellainen tulisi.

Koira vaatii kuuluvalla vinkunalla aamulenkkiä, pakko mennä.
Mukavaa tiistaita kaikille!

Susimieli ja Pieni 22+2
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Epa_88 ja Line ultrauutisista :)

Äippäpakkaus: Mä kyllä tykkäsin. Tosin en oo oikein edes aiempina vuosina niihin perehtynyt, mutta kelpasi kyllä oikein hyvin. Nyt kun tuli pestyä kaikki vaatteet niin pitää koko ajan käydä hypistelemässä ja nuuhkimassa niitä :LOL:

Susimieli: Kyllä meilläkin oli molemmat ultrat ilmaisia..mut joissain paikoissa kai menee se polimaksu? Anna ihmeessä palautetta. Tosta parakkihommasta luinkin myös :O Ite oon Lastenklinikalla Helsingissä töissä ja se on kanssa ihan hirveetä ku siellä on tosi hirvee sisäilma ja ties mitä hometta joka paikassa kun aina tulee talvisin vesi katosta läpi ja muutenki tilat ihan hirveet..No ehkä sit joskus 50v päästä saadaan uudet tilat ku on eka kaikki musiikkitalot yms rakennettu... Mut ei me sentäs parakkiin olla jouduttu!

Eltsu ja pena 31+0
 

Yhteistyössä