Esikoista yrittämään-pinosta plussanneet keväällä ja kesällä 2011

NiQ Paljon onnea pikku Penasta!
Mukava kuulla että olet itsekkin hyvissä voimissasi heti.
Jos jaksat ja haluat niin mielelläni lukisin jotain synnytyskeromuksen tynkää.

Liisakaisa Mitenkäs siellä voidaan? On tainnut vauva-arki tempaista mamman syövereihinsä :)
 
Onnea NiQ :heart:
Mä en varmaan yhtään usko noihin painoarvioihin, kun kaikilla menee vähän sinne päin :D
Kolme tyttöä saatu siis tähän pinoon, seuraavaks jännätäänkin poikaa ja Sassya :)
Aika samankokoisia myös nuo syntyneet vauvelit olleet.

Täälläkin vaan viikot poksuu ja kohta enää 10 vkoa laskettuun..hui.
Päänsärky vaivannut eilen ja vähän tänäänkin, vissiin niin painostava ilma nyt.
Ja viikonlopuksi pitäis keksiä jotain ohjelmaa miehen kanssa, kun alunperin piti tyttökaverien kanssa lähteä Pärnuun/Tallinnaan, mutta se meni mönkään ja nyt olis vapaa vkl kuitenkin. Ollaan pohdittu Porvoon reissua, Kotkan meripäiviä tms. Mutta hitsi kun on vaan kauheita ukkosia ja sateita luvattu :eek: No ehkä säälupaukset vielä muuttuu.

Hyviä vointeja kaikille!

Eltsu ja pena 29+2
 
Viimeksi muokattu:
Eka neuvola on mulla vasta 9.8. ja tutulta kuulin just että se eka ultra tehdään vasta rv 12. Miten jaksan odottaa siihen saakka? Kai ne ekassa neuvolakäynnissä tarkistaa edes jotenkin että siellä oikeesti on jotakin? Meinaan vaan että ei mun kaikki kuus r-testiä voi olla väärässä joten ei kai ne nyt sentään pelkästä verikokeesta sitten luota että olen raskaana? Nyt menee kirjotuksetkin ihan oudoks :D.. oon vaan niin stressaantunu tän asian kanssa. En voi odottaa vielä 6 viikkoa ennen kun saan lähipiirille kertoa että olen raskaana.
Namppis: Miten on Porvoossa jos tulee joku hätä? Eli alan vuotaa tai jotain muuta ja haluan heti päästä tarkistettavaks, minne meen ja mitä teen?
Mua oikeesti huolestuttaa tää raskaus. En sit tiedä mistää mitää ja oon ihan pihalla. Kun asioista ei tiedä ne yleensä pelottaa :( En pysty odottaa kahta viikkoa! Paljonkohan ultraus maksaa yksityisellä? Yritin netistä kattoa mut en löytänyt
 
Kannattanee Bubble89 mennä sinne yksityisen ultraan jos huolettaa. Muuten tosiaan odotetaan sinne rv 12 asti ekaan ultraan, ei ne neuvolassa mitään testaa. Ultra maksaa about 100€, itse kävin Helsingin Femedassa, jossain sain muistaakseni 80€:lla. Tosin eihän sekään takaa, että pikkuinen masussa pysyy jatkossa, mutta ainakin näkee tämänhetkisen tilanteen. Aikamoista stressaamista on tämä raskaana oleminen, että jos vain pystyy niin pitää yrittää rentoutua :)

Ainiin Vaatteita, Kenkiä, Mekkoja & Alusvaatteita | Nelly.com – Muotia Onlineissa on ale ja ilmaiset toimituskulut tän viikon vielä. Siellä oli aika kivoja vauvanvaatteita ja äitiysvaatteitakin :)
 
Bubble, jos sulla on viikkoja sillo neuvolassa jo 10 niin ne yrittää kuunnella sydänäänet dopplerilla. Mulla oli vasta 8 niin ei edes kokeiltu. Mä kävin Porvoon lääkärikeskuksessa Brita Malisen vastaanotolla varhaisultrassa kun viikkoja oli 7 ja silloin näkyi pienen sydämen syke hyvin. Voi käydä jo viikolla 6 mut mä pelasin varman päälle :). Suosittelen kyllä ehdottomasti Britaa, on ehdottomasti kaikkein sydämellisin lääkäri tuolla. Loppusumma oli muistaakseni 78€. PYYDÄ MUKAAN LAUSUNTO KOHDUNSUUN tilanteesta niin sun ei tarvitse mennä ensimmäiseen lääkärineuvolaan siinä viikolla 14... Tietty jos haluat neuvolan lääkärille niin sit menet :). Jos alkaisit vuotaa niin kannattaa soittaa omalle terkkarille niin se laittaa lähetteen sairaalaan ja sit pääset sinne kontrolliin ja ne kattoo onko kaikki ok. ÄLÄ HUOLI MURU :heart: Kaikki menee hyvin! T:toinen murehtija :D

Eltsu, Porvoo on nätti paikka kyllä käydä, täällä asuvana voi suositella etenkin jokirantaa ja vanhaa kaupunkia. Vanhassa kaupungissa on ravintola Johans missä kannattaa käydä, tosi tunnelmallinen paikka. Sit jokirannassa on Paahtimo-kahvila-baari. AIVAN IHANA. Kannattaa ottaa jättikaakao tai kahvikaakao. Lisäks hyvä valikoima alkoholittomia siidereitä. ;) Kotkaan en meripäiville menis, kerran ollu ja sain kyllä pelätä henkeni edestä niitä umpisekaisin olevia ihmisiä! :O Mut toisaalta kotkassa on paremmat shoppailupaikat kun porvoos.

Täällä poksutaan 14+0 :)
 
Nyt on aika varattu yksityiselle! Jess! Viikon päästä 4.8 on aika! Sillon on rv 7+5. Kiitti namppis suosituksesta! Britalle on aika. Nyt vaan toivon että siellä tosiaan on pienokainen kasvamassa :) Kiitos kaikille tuesta! Ihanaa kun ootte niin ihania! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Namppis88
Sassy Ehkei sun tarvi enää kauaa odotella ;)

Tässä tulee itselle ihan malttamaton olo kun te tohon tahtiin poksutte!

Näin eilen kaupassa kaksi ihan muutaman viikon ikäistä vauvaa, semmoisia nökeröitä! :heart: Miehen kanssa puhuttiinkin että nyt on jotenkin se hassu vaihe odotuksessa, kun hyvin tiedostaa että meille todella on lapsi tulossa pian ja kun sen liikkeitä voi tunnustella jne, mutta sitten taas ei osaa yhtään ajatella jotekin millaista se sitten on. Ennen raskautta oli helpompi samaistua minkä tahansa vauvan kohdalla siihen että "tuollainen meillekkin joskus tulee". Tiedän mitä tunnen kun näen jonkun toisen ihmisen vauvan, mutta en osaa edes kuvitella miltä tuntuu pitää omaa lasta sylissä ja ei osaa edes kuvitella miltä hän näytää! Meillä on ikäänkuin "aukko" tässä suunnitelmassa/odotuksessa. Odotetaan kovasti mutta kun ei tiedetä ketä! :)

Vähän sekavasti selitetty mutta toivottavasti ymmärsitte!

Ja ah ja voih, tulisipa jo nopeaan talvi, haluan oman vauvantuoksuisen kääryleeni kotiin syliteltäväksi! Joskus olo on niin kärsimätön! Joten voin Sassy vain kuvitella millaista se noilla viikoilla on!

Me lähdetään viikonlopuksi Tampereelle, mukavaa viikonloppua kaikille!

Susimieli ja Pieni 20+5
 
Heh, ei tuossa neuvolan antamassa oppaassa turhaan lue, että näihin aikoihin monet alkavat kyllästyä raskaana olemiseen ja toivovat jo pian saavansa nyytiin syliin =) Se on nimittäin ihan totta !
Mekin ollaan mietitty usein miltä vauva näyttää; onko sillä syntyessään yhtä tumma tukka kuin mulla oli vai onko sillä vaan muutama vaalea kiehkura niinkun miehellä oli jne... :D Mutta ultrakuvassa sillä on ihan samanlaiset huulet kuin miehellä :D

Hyvää viikonloppua kaikille täältäkin ! =)

Sassy ja Santeri 37+6 ( huomenna poksuu 38+0 ! :O )
 
Mua vähän harmittaa kun meillä se rakenneultra oli niin nihkee, pitää toivoa että toi rv 23 tehtävä "viimeinen varmistus"-ultra olisi antoisampi, haluaisin vähän nähdä pikkukaverin kasvonpiirteitä, että kumpaa muistuttaa. Puhuttiin kyllä miehen kanssa että jos tääkin ultra on yhtä tyly kokemus niin harkitaan vakavasti 4D ultraan sijoittamista, saisipa sen sukupuoliveikkauksenkin.
Meillä kans on mietitty tulee tälle ruskeat silmät mieheltä vai vihreän kirjavat multa. Samoin jos mieheen tulee niin syntyy todennäköisesti melkoisella hiuspöheiköllä varustettuna ja jos muhun niin on kalju kaksivuotiaaksi :D

Jänniä aikoja tälläiset odottelut. Pakko sanoa mutta nautin suunnattomasti raskaana olemisesta :) Ainakin toistaiseksi olen nauttinut :) Katsotaan sit kun napa venyy vielä muutaman kuukauden, voi fiilikset muuttua..
 
Susimieli: Toivotaan, että seuraava ultra olis teillä parempi. On tosiaan kiva pohtia miltä se vauva mahtaa näyttää... Onko sulla enemmän tyttö-vai poikaolo ?

Saa nähdä tuleeko vauvalle minkä väriset silmät, kun meillä on niin päin että miehellä vihertävän harmaat ja mulla tumman ruskeat =)

Raskaana olemisesta olen minäkin nauttinut, kun ei ole onneksi ollut mitään suurempia vaivoja. Luulin, että raskaana olo olis jotenkin hankalaa, hassua, mutta ihanaa aikaa tää on ollu =) Toki nyt alkaa jo riittää :D Mutta siis yleisesti ottaen koko odotusaika on menny hyvissä fiiliksissä. Nyt meinaa vaan tuo kärsimättömyys ottaa ylivallan, heh.
 
Apua! Eilen pupuiltiin ja sen jälkeen tuli hieman verta. Ei paljoa, Eikä myöskään ollut kipuja. Pistin suojan yön yli mut siihen ei mitään tullu. Kuinka normaalia on että yhdynnän jälkeen vuotaa? En murehdi sillä lailla mutta mietityttää vaan että mikä tää oli.
 
Voi Bubble-kulta. :heart: Älä murehdi. Saattaa olla että sulla on vain limakalvot sen verran kuivuneet, että on tullut jokin nirhauma. Tuskin mitään sen kummallisempaa, kun ei siteeseenkään mitään ole tullut.
 
LeenaT <3 toivotaan että ei ollut mitään sen kummempaa. Saa nähä milloin sitä uskaltaa peuhastella seuraavan kerran. Mieski säikähti pahemman kerran. Mitään vuotoa ei oo tullu koko päivänä joten eiköhän siellä kaikki hyvin. Torstaina se selviää viimeistään.
 
Paljon onnea Niqille myös täältä! :heart:

Olinpas tänään oikein bilettämässä! Olin kaverin kanssa bändejä kuuntelemassa ja masukaveri tanssi vain Dingon aikana, vaikka mielestäni oli kyllä parempaakin menoa tarjolla ;)

Bubble: Meille kävi tuollain samalla tavalla että vuosi vähän alkuraskaudesta peittojen heiluttelun jälkeen. Asia ei todellakaan ollut mitenkään vakava ja kaikki kunnossa, mutta mies säikähti aikalailla (yksi keskenmeno oli vain kaksi kuukautta aikaisemmin takana). Juttelethan miehen kanssa ja et panikoi liikaa. Meillä meinaan juttu on kyllä vaikuttanut raskauden aikaiseen seksielämään, joka on lähes olematonta. Mies ei mielellään harrasta seksiä, kun pelkää jotenkin aiheuttavansa vahinkoa, vaikka järjellä tietääkin ettei siitä vaaraa ole. Saako udella, miten muilla on seksielämä mahdollisesti muuttunut raskausaikana..?

Leeniliini 26+2.
 
Olen puhunut hänen kanssaan asiasta ja ollaan yhessä katottu netissä mitä muut on kommentoinu asiasta. Ajattelin nyt kummiski pidättäytyä siihen torstaihin saakka ja katotaan sitten mikä tilanne on. Onneksi on parempi fiilis nyt kun mitä oli aamulla ja varsinkin viime yönä.

Mua kiinnostaa kans miten seksielämä on muuttunu teillä vähän pidemmällä olleilla? :)
 
Meillä ei oo muuttunut mitenkään. Ollaan siis edelleen yhtä aktiivisia..no aluks oli sen verran väsyny, ettei ihan joka päivä jaksanut ja mulla teki alussa joskus joissain asennoissa kipeää; mies jotenkin osui "liian syvälle". Mutta kun se meni ohi ja varsinkin toisella kolmanneksella on ollu aika herkät paikat niin on tuntunut tosi hyvälle :) Saa nähä miten tässä loppuaikana sujuu..ainakin jossain asennoissa alkaa jo masu tulla tielle :whistle:
 
Meillä ei ole enää seksielämää! Ollaan puuhailtu ehkä kaks kertaa koko raskauden toteamisen jälkeen :ashamed: En tiedä lainkaan miksi mutta ekan 12 viikon aikana ei kiinnostanut pätkääkään ja limakalvot oli niin kuivat että ajatuskin sattui. Lisäksi itsetunto oli nollassa, naama täynnä finnejä ja turvotus oli jotain aivan helvetillistä. Nyt taas kiinnostaisi kovastikin mutta ollaan molemmat vuorotyössä ja sitten kun toista huvittaa niin toista väsyttää. Ihan suoraan sanottuna vituttaa kun tuntee itse hirveää syyllisyyttä siitä ettei toinen "saa tarpeeksi". En oikein tiedä miten tästä tilanteesta pääsisi yli kun seksistä on jo tullut ihan hirveä tabu ja kynnys aloitteen tekemiseen on molemmilla jo aivan hirveä. Jos aiheesta keskustellaan, siitä tulee riita koska tunnen syyllisyyttä ja alan puolustautumaan. Meillä on joskus aiemminkin ollut kuivempia kausia mutta ei näin kuivaa! Kauhea tilitys tästä tuli mutta kysymys osui todella arkaan paikkaan. :'(
 
Voi Namppis =( Ymmärrän kyllä täysin nuo tunteet! Varsinkin tuon että kynnys kasvaa ja asiasta on välillä hankala puhua ja pelkää riitoja.
Meillä siis mies on se, joka ei seksiä ole halunnut ja minulla helpottaa kyllä joka kerta vähäksi aikaa kun saadaan asiasta puhuttua. On helpottavaa kuulla, että hän pitää minua kauniina ja haluttavana, ettei ole muut naiset mielessä ja että syynä seksittömyyteen on pelko siitä, että loukkaa vauvaa.
Voisittekohan te aloittaa jotenkin muuten kuin suoralla seksillä..? Jos vaikka ehdottaisit miehelle, että annat hänelle kokovartalohieronnan tai rasvauksen? Jos sitä kautta se intiimi yhdessäolo ja rohkeus pikkuhiljaa löytyisi uudelleen?
Meillä on tosi paljon läheisyyttä ja hellyyttä ja se kyllä auttaa asiaa. Ilman sitä en jaksaisi kyllä olla näin onnellinen. Seksittömyys vaivaa aina ajoittain. Ollaan oikeasti keskimäärin kerran kuussa ja sekin on sellainen minuutin rykäisy kun tauko on ollut niin pitkä. Huoh.

Leeniliini 26+3.
 
Seksistä: Mä uskaltauduin kokeilemaan tärpin jälkeen vasta rv 10. Juhannuksen kunniaksi! :D Sen jälkeen jotenkin katosi pelot ja nyt onkin tullut aktiivisemmin puuhailtua. Aluksi pelotti ihan hirveästi, mutta nyt se tuntuu taas ihan luonnolliselta ja välillä tekee jopa ihan hirveesti mieli. Mutta tiedän kyllä siis noi fiilikset.
 
jeeni
pikaisia kuulumisia, viikkoon en ole koneella ollut, koska meidän poika päätti syntyä 6 viikkoa etuajassa 28.7 <3 kertoilen myöhemmin sitten lisää...

jeeni ja poika 3 päivää
 

Yhteistyössä