Esikoista yrittämään-pinosta plussanneet keväällä ja kesällä 2011

Liisakaisa Mukava kuulla että pikku Ninni voi hyvin ja äitikin on toipumassa!

Liikkeistä Tänään aamupalan jälkeen päätettiin kokeilla josko ukkokin tuntisi jälkikasvunsa liikkeet, ja ei mennyt kuin hetki kun sängyllä köllöteltiiin ja napakat potkut sai isukkikin tuntea! Hassua kun tossa neuvolan ohjekirjassa lukee että 28. viikon jälkeen liikkeitä alkaa tuntua ulospäinkin.. Meillä ne varmaan näkee jo silloin ulospäin!
Mukavaa kun vauva tuntuu nyt paljon todellisemmalta ja mieskin saa siihen ihan erilailla tuntumaa kun maha näkyy ja vauvan liikkeitä saa isäkin tuntea. Ja omalle mielelle on helpottavaa kun vauvan tuntee niin ei tarvitse huolestua kun tuntee että siellä se myllertää.

Pohdiskelin tässä että mitenkähän meillä menee ton raskaustodistuksen saamisen kanssa kun neuvola on nyt ens maanantaina 19+1 viikoilla ja seuraava about kuukauden päästä.. Eli saadaanko todistus tossa välissä vai pitääkö odottaa seuraavaan neuvola käyntiin. Olen siis malttamaton ton ÄP:n odottelussa ja olisi kiva päästä sitä anomaan mahd. pian. Miten teillä muilla meni?

Susimieli ja Pieni 18+6
 
jeeni
susimieli mä sain todistuksen muistaakseni viikolla 24, sillä ei kyllä ollut omalla kohdalla niin kiirettä, koska odottelin, että 2011 pakkaus tulee jakoon ennen kuin laiton hakemuksen menemään :) pari viikkoa taisi mennä, että pakkaus tuli.
liikkeistä, ihan sama täällä, tosin mies ei tuntenut noin aikaisin, itse tunsin muistaakseni vk 17 ekoja hipaisuja, jotka liikkeiksi ajattelin ja niitähän ne sitten olikin. neuvolatäti ei uskonu, mutta kaveri pamautti sitten doppleria kun sydänääniä kuunneltiin niin pakkohan sen oli uskoa :D ehkä sielläkin vilkas liikkeinen pikkuinen, mulla on istukka edessä ja silti liikkeet tuntuivat jo tuolloin ja nytkin tuntee kauhean paukkeen. hyvin yksilöllistä minusta miten liikkeet tuntuu, mihin suuntaan vauva potkii ja miten kovasti ja kuinka herkkä itse on tuntemaan ne.

liisakaisa paljon onnea teille kaikille!

jeeni 32+4
 
jeeni
susimieli minustakin tuntuu, että vasta plussasit ja nyt jo noin pitkällä :) kyllä aika kuluu nopiaan

köppiäiselle
pahoittelut, että matka päättyi :/ *halaus*

neuvolakuulumisia
täällä rupesi aika kulumaan jälleen hirmuvauhtia, jotenkin ollut koko ajan sellainen olo, että lapsi syntyy aiemmin, ultrien painoarviot kokoajan yläkäyrillä (reilu viikko sitten 2200g), mutta nyt myös sf-mitta reippaasti yli yläkäyrän n.33cm... jos neuvolakirjaan olisi uskomista niin nyt mentäisiin viikolla 37...taitaa tulla iso vauva tai sitten jossain kohtaa on laskut menneet todella pieleen :O lisäksi neuvolatäti siinä sf-mittaa ottaessaan totesi, että pitää hetki odotella, kun näköjään supistaa kun nouset siihen sängylle - en minä vaan mitään huomannu, jos se oli harkkasupistus niin mitäs nämä napakammat, mutta kivuttomat sitten ovat??? Ihan rupesi jännittämään, että pysyykö vauva mahassa edes elokuun puoleen väliin :D

hb ja verenpaine oli nousseet ihan mukavasti, rautaa en oo tainnu syödä hetkeen ja silti oli hyvä hb, verenpaineeseen vaikutti ehkä eri täti, kun oma täti oli lomalla :D verenpaine oli siis nyt ok, kun yleensä tosi alhaalla.

jeeni ja kaveri 32+6
 
köppiäinen, osanotot ja syvimmät pahoitteluni :hug:

jeeni ja eltsu älkääpä muuta sanoko, itsekin tuntuu että mihin se aika oikein meni!

Neuvolakuulumisia
Taas oli eri terkka.. Olen käynyt kolme kertaa tuolla ja joka kerta eri terkkari. Ihan kiva oli kyllä tämä.
-Painoa tullut 1,5 kg josta ei sanonut juuta eikä jaata. Yhteensä painoa on nyt siis 64,5 kg joten varmaan tonne 70 kg paremmalle puolelle päästään tämän raskauden aikana. Sinänsä en ole järin innoissani uusille kymmenluvuille siirtymisestä mutta eipä sille mitään voi.
-Hemoglobiini oli ok, ekassa neuvolassa oli 135 ja nyt 133.
-Sf-mitta on 17cm
-Vauvan syke oli 145

Seuraava neuvola on 8.8 eli rv 22+1 ja sit saakin sen raskaustodistuksen ja pääsee anoman äitiyspakkausta.

Käytiin neuvolan jälkeen läheisellä kirppiksellä, mukaan tarttui vauvalle Finlaysonin pussilakana hintaan 2€, parit pikkuiset housut kokoa 70, hintaa oli 0,50€ kappale ja sitten ensimmäinen oikeasti vaaleanpunainen vaate (en muutenkaan yleisestiottaen ole hirveä vaaleanpunaisen ystävä) oli pakko ostaa vaaleanpunaiset farkkulappuhaalarit kokoa 70 kun ne on melkein samanlaiset kun mulla oli pienenä. Ukko inhosi niitä ensinäkemältä :D Maksoivat vain 3€ joten jos lapsi ei ole tyttö niin ei ole hirveä tuhlaus.

Ensi maanantaina onkin sitten se rakenneultra, saa nähdä selviääkö sukupuoli, itsellä on ehkä enemmän tyttöolo.

Susimieli ja Pieni 19+1
 
Hei kaikille! :wave:

Uskaltaisinkohan tänne jo ilmoittautua uudestaan. No toivottavasti toinen kerta toden sanoo. :)

Epa_88, 23v, TYKS ja nettilaskurien mukaan LA 25.3-27.3.2012

Tällä kertaa sovimme avokkini kanssa että menemme varhaisultraan. Ajattelin tilata sen huomenna. :)
 
Epa ihanaa!!! :heart: Nopeesti säkin takaisin pääsit. Toivottavasti kaikki sujuu tällä kertaa hyvin. Hienot testiviivat sulla näytti olevan. :)

Köppiäiselle haleja! :hug:

Huomenna nt-ultra!

Leena ja Tättärää (miehen mielestä tyttö) 12+5
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Paljon onnea Epa88 ! Ihanaa että pääsit takas tänne puolelle =):flower:
Köppiäiselle osanotto ja voimia :hug:
Leenalle tsemppiä ultraan !
Susimieli : ihana maha !

Moni onkin käyny neuvolassa taas, mullakin oli tänään taas neuvola.
Kaikki oli ok, paitsi että nyt sit alko se rautakapseleiden syönti : / no pitkälle selvittiinkin ilman niitä.
Vauvan syke 140 ja raivotarjonnassa on ja käsittääkseni vauva olisi nyt kiinnittynyt, tai niin ymmärsin kun terkka sano että ei tuota vauvan päätä saa enää liikkumaan ja että aika alhaallahan tuo on. Kiinnittynyt? Siis onko se nyt lähtövalmiudessa ? :p
Hölmö, kun en ikinä älyä kysyä jos jää jotain arvailujen varaan. Sit kotona kun tulee aina mieleen mitä ois voinu kysyä :headwall:
No, mutta en usko että tässä tapahtuu kohtakaan vielä mitään.
Harjotussuppareita on päivittäin, millon enemmän ja millon vähemmän. Ne on kyllä ihan tervetulleita ! =)
Sf nyt 35,5cm eli tasasesti kasvaa siellä omalla käyrällään.
Painoa tullut 300g viikossa nyt.
Käynnin jälkeen terkka sanoi, että viikon päästä seuraava neuvola jos et oo viikonloppuna jo synnyttämässä ! =) No enpä jaksa uskoa, mutta siitä se synnytys vaan lähestyy ! =) Alkaa ehkä jo itsekin älytä että kohta... oltiin viime lauantaina tutustumassa synnytyssaliin kun oli synnytysvalmennus. Alkaa olla jo semmonen olo, että menis vaa nopeesti nää viimeset viikot...

Vaunut: Me ostettiin Emmaljungan yhdistelmät... olihan ne arvokkaat, mutta onhan ne sitten kestävätkin ja hyvät, tutuilta saatu suositteluja että semmosiin kannattaa satsata. Menee sitten seuraavillakin lapsilla, jos niitä siunaantuu ;) Kaikki muuhan meillä on ostettu/saatu käytettynä ( kuten pinnasänky jne..).

Toivottavasti joku jakso lukee tän romaanin... :D

Helteitä taas luvassa, koittakaahan mammat jaksella ! =)

Sassy ja Santeri 36+2
 
Heissan!

Köppiäiselle pahoittelut ja tsemppiä jatkoon. Epalle onnea ja tervetuloa taas! :)

Kestovaippailusta innostuneille : voisin vaikka ihan postikuluja vastaan lähetellä täältä joitain kestovaippoja, jos jotakuta kiinnostaa kokeilla. Käytettynä olen niitä ostellut ja osa vaan ei sovi Annille tai sain vaippailun aloitettua vasta niin myöhään, että jäivät melkeinpä heti pieneksi. Kyselkäähän yksityisviestillä!

Tiipula ja Anni 8,5 vkoa
 
Heipähei! :) Epan perässä tänne tulin minäkin!

Oon ku vasaralla lyöty. Pää on ihan sekasin ja en oikein oo tajunnu että todella oon raskaana. Tein testin ihan vaan huvin vuoks, en todellakaan odottanu mitään plussaa koska menkkakipuja ollu kokoajan. Miten on, kun nämä menkkamaiset kivut on ollu jo noin 4 päivää. Kuuluuko tämmönen asiaan? Toinen asia mikä mietityttää on että koska pitäisi varata ensimmäinen aika neuvolaan?

- Bubble89, plussas 18.7, Laskettu aika maaliskuun lopussa? (laskettuna että kierron pituus olisi 37 laskuri antaa 26.3.2012)
 
Bubble89 Heh, voin niin samaistua sun oloosi. Itsellä oli aikanaan menkat viikon myöhässä, mutta koska olo oli ihan normaali ja edellisetkin oli kaksi viikkoa myöhässä, en todellakaan odottanut plussaa testiin. Äkkiä siitä alku hämmenyksestä sitten pääsee.

Tervetuloa tänne puolelle ja hei, soittele vaikka heti neuvolaan, ne antavat sitten ajan. Itse soitin heti 5+ viikolla kun sain tietää olevani raskaana ja sain ekan ajan jonnekkin 8+ viikolle.

Tiipula Tarjouksesi on houkutteleva mutta en tohdi enää yhtään pikkuvaippaa haalia :D Niitä on nyt jo ensi kuukausiksi ihan riittämiin ja sitten seuraavat joita tarvii on isompia taskuvaippoja. Miten teillä on muuten kestoilu sujunut? Aihe kiinnostaa kun meillä aiotaan alkaa täyskestoilemaan sitten joulukuussa.

Sassy: Sullahan alkaa jännät paikat olla! Ihanaa kun täällä väki vauvautuu tasaiseen tahtiin, aina saa odotella mukavia uutisia :) Eikös teille ole poikaa lupailtu? Teidän onkin sitten ensimmäinen poitsu tähän ketjuun, paitsi jos NiQ on saanut pojan?

Ihanaa kun toi isukki on ihan erilailla innoissaan nyt kun maha näkyy ja liikkeet tuntuu, ja rakenne ultrassa pääsee taas sekin katsomaan millainen muru siellä möyryää. Vauvalle sillä ei ole lempinimiä mutta mua sanoo rakastavasti möhömahaksi :heart:

Susimieli ja Pieni 19+2 (uskomatonta ajatella että tässä sitä porskutellaan jo 20. viikolla.. Mennään sunnuntaina ihan ravintolaan syömään puolivälin kunniaksi )
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa myös Bubble89, teillä onkin sitten tosi lähekkäin l.a:t :)

Mites muut vähän pidemmällä olevat, onko teillä ultrattu noissa lääkärineuvoloissa? Mietin kun ainakin työkaverilla oli ja mulla on perjantaina toka lekuri..jos pääsis vilkaseen :) Sillon ekalla kerralla ei ultrattu, teki vaan sisätutkimuksen.

Eltsu ja pena 28+0
 
Onnea Bubble89 ja tervetuloa! =)

Eltsu: Täällä ei ole ollenkaan ainuttakaan lääkärineuvolaa, joten ei myöskään ultraa ( eikä neuvolassa semmosia laitteita ees ole). Vaan ne kaksi ultraa kunta tarjoaa eli np-ultra ja rakenneultra. Tosin meillä oli se ns.ylimääräinen ultra ja lääkäri äitipolilla, josta aiemmin kirjoitinkin. Mutta jos raskaus etenee normaalisti eikä ole erityistä syytä niin ei ole lääkäriäkään.
( meidän vakituinen terveydenhoitaja on myös koulutukseltaan kätilö, joka tekee sisätutkimukset jne ).

(.)
Meille on tosiaan poikaa lupailtu, ja viime ultra sen vahvisti. Kyllä se aika selvältä pojalta näytti !
Eikös NiQ:lle oltu lupailtu tyttöä ? Hän on varmaan jo synnyttänyt muttei ole ehtinyt päivittää kuulumisia.
Tänään saatiin pinnasänky ja hoitopöytäkin makkariin. Eli nyt ei puutu muuta kun se vauva :D Kaikki on niin valmiina kun voi vain olla.
Omaan oloon ei muuta kun että silloin tällöin tulee harjoitussuppareita...
Olo on ihan semmoinen, että oisin valmis jo synnyttämään ! Hyvin saan yöllä nukuttua ja on ollut ihanan energinen ja hyvä olo....Mutta ootellaan... :) onhan tässä vielä laskettuun aikaan jokunen viikko, kunhan ei vaan yli menisi.

Sassy ja Santeri 36+3
 
No siinä käsityksessä mäkin oon ollut, että on vaan ne np- ja rakenneultra, mutta näköjään vaihtelee ihan kunnittain, jos työkaverilla oli ultrattu (asuu Helsingissä). Olis vaan ollu kiva saada varmistus siihen vähän epävarmaan poikalupaukseen, kun ei olla 4d:ssä käyty ja toki muutenkin nähdä pikkuinen :)
 
Niin, meidän terkka sanoi että ennen oli loppuraskaudessakin vielä kunnan tarjoama ultra, mutta nykysin vaan nuo kaksi ultraa. Eli niillä mennään, jos ei tarvetta ylimääräseen ultraan ilmene.
Minäkin vähän mietin että jos se onkin tyttö, vaikka kyllähän ne rakenneultrassa poikaa lupaili, tosin ei 100 varmasti. Mutta nyt saatiin selvyys samalla siihenkin, kun sattui meillä vielä olemaan se kolmas ultra, jolla sitä vauvan kokoa selviteltiin...
 
NiQ
Täällä meitsi vielä huutelee yhtenä kappaleena. Musta vaan on tullut niin epäsosiaalinen etten jaksa/viitsi/ehdi/halua tehdä mitää. Puhelimeenkin oon jo aikaa sitten lopettanut vastaamisen, kun ihmisillä ei oo mitää muuta asiaa ku kysellä joko on synnyttänyt... huoh!

NiQ & Pena 40+5
 

Yhteistyössä