*Esikoista yrittämään 2013!*

Evangelina ajatukset on kyllä välillä ihan kauheita, mutta onneks ne on vain ajatuksia. Toinen mikä pistää kans ihan vihaks on kun sanotaan, et en mä tätä kyl halunnu mut pidetään nyt sitten. Parhaillaan lopuks vedetään vielä röökisauhut.Aaaargh! Millä järjellä?
Itse olen asiakaspalvelijana ja vaikka olen kade ja ahdistunut toisten onnesta, niin olen myös ensimmäinen joka lässyttelee asiakkaiden vauvoilla ja haluaa kantaa niitä. :heart: ne tuoksuukin niin ihanille. :)
Omaanapaa. Ovistesti oli jo haalistunut...ei kyllä kunnon plussaa missään vaiheessa antanut. Nyt ketuttaa kun ei tullut pupuiltua oviksen aikaan kuin kaksi kertaa! Toivottavasti riittää. Nyt olis sit vissiin dpo 1. Olen nähnyt hirveesti unia raskautumisesta. Viime yönä näin muka oman munasoluni. :LOL: se oli sellainen kuutamo. :LOL: edellisenä yönä näin unta keskenmenosta. Se ei ollut niin kivaa. Pidin sitä pientä kasaa käsissäni ja totesin vaan että siinä meni sekin. Ei mikkään stressi oo...eiiii. :)
 
Moikka! Plussasin pariviikkoa sitten, ja nyt rohkenen siirtyä tältä palstalta odottajiin :) Voi nyt varmaankin poistaa tuolta listalta. Hieman yllätyin plussasta, kun ei niin tarkkaan laskettu päiviä ja vain rennosti mentiin. Nyt olisi menossa rv 6+5.

Plussaonnea jokaikiselle!!
 
miss_piggy: :( ja :hug:

elsanen: Paljon onnea plussan johdosta :heart:

ON: Kummalliset menkat taitaa olla loppumassa. Vihdoinkin.

Täällä on myhäilty tänä viikonloppuna itsekseen. :saint: Oltiin ystäväpariskunnan luona saunomassa ja saunassa sitten ystävä otti puheeksi, että saa nähdä ketkä alkaa odottaa seuraavaksi lasta. Kysyin vaan puolihuolimattomasti, että onko sellasta ollu ilmassa. Mainitsi toisen ystäväpariskunnan. Pariskunnasta mies ei vaan ole vielä ihan valmis, joten saattaa kuulemma vielä hetken kestää vaikka naisella vauvakuume onkin. En tiedä epäilikö meitä, vaikka ei oo mitään viitteitä siihen suuntaan annettu. Tai saattoihan se "kokeilla kepillä jäätä", jos olisin jotain paljastanut ;) Kutkuttava tilanne :saint:
Tuon loistavan eilisen päivän päälle, me on tänään vietetty miehen kanssa laatuaikaa ihan vaan ulkoillen, syömällä hyvää ruokaa ja yhdessä tv:tä katsellen. :kiss: Ja takana on ihanan rentouttava päivä (Aurinkokin paistoi!). Arki saattaa joskus murjoa, mutta sitten nämä päivät taas muistuttaa, että asiat on tosi hyvin. Olen onnellinen. :heart:
 
heips ja terkkuja taas lontoosta ! viimeinen ilta taalla, huomenna illalla lennan suomeen ison matkalaukun kanssa, shoppasin tosi paljon taalla. meinasin ostaa jotain syntymattomalle lapselleni mutta en halunnut viela innostua... mies on oviksen aikoihin tyomatkalla, soittelimme tanaan ja sovimme etta koska laskurin mukaan kannattaisi pupuilla 10.3-15.3 niin teemme niin etta pupuilemme kun han palaa suomeen 14.3 ja 15.3 seka poikkeuksena jo 9.3 .... toivon etta tarppaa kun tama o toinen yritys kierto kyseisen miehen kanssa ja haluan uskoa etta viime kuussa ei tarpannyt ehka siksi etta joka toinen kuukausi en ovuloi tai jtn sellaista.. tyhmaa uskotella itselleen tommosia kun voi hyvin olla etta en raskautunut koska en vai raskautunut mutta silti tassa kuussa minulla on enemman toivoa kuin viime kuussa.
 
*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!

Tietojen päivitys ja lisäys listalle punaisella ja lihavoituna!

YK: yrityskerta/-kierto
YA: yritys aloitettu

Esikoista yrittävät:

NIMIMERKKIIKÄYKYA
Mmaria211809/2011
Evangelina271810/2011
Nea86 2601/2012
tarana2512
*Stiina241003/2012
Future Mum31805/2012
jjennaa- 218
haaveuni 2707/2012
Mary Ann29708/2012
mamiksi 217
Memmo25608/2012
LilyAlice33608/2012
Lauriska27609/2012
Milya 21510/2012
ralliruutu2310/2012
Hilda-Maaria27312/2012
Alexandra89 23301/2013
pippuri85 283
kukkurukuu 23208/2012
pikkupingviini 29212/2012
annab31201/2013
Na-dene27201/2013
Helena201328202/2013
annsuli232
Heilanga302
pienitiikeri 262
Laruu20101/2013
Tyttötiikeri26101/2013
enn1e23102/2013
Yksinkaksin251

Taustalla:
miss_piggy



Plussanneet:
Eleanor85 02/2013 (YK 1)
Mylvinen 02/2013 (YK 6)
elsanen 02/2013 (YK 2)


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
Tilastoa raskaushormonin havaitsemisesta testissä DPO:n mukaan
Kuukautispäiväkirja

Listaa päivittää: Alexandra89
 
Viimeksi muokattu:
Onnea elsanen! Kyllä niitä plussia sieltä vaan tulee :) Itsekin ajattelin tässä kuussa plussata! Heh :D En kyllä ole asiaa hirveitä miettinyt, viime kierto tuli vissiin jännitettyä tämänkin kuun edestä. On toki ollut muutakin tekemistä kuin miettiä vauvaa. Toisaalta olen miettinyt myös, että vaikuttaakohan raskaus (siis pahoinvointi ym) töihin ja nyt ei saisi vaikuttaa. Mutta toivottavasti ei, koska haluan kuitenkin perheenlisäystä täyttämään pienen puuttuvan palasen <3

Heitänpäs taas kysymyksen ilmoille vaikka asia ei olekaan vielä tämän hetken asia, mutta oletteko jo jännittäneet ja miettinyt synnytystä? Ja toinen mitä itse olen miettinyt, on että miten muuttuneen vartalon ottaa vastaan raskauden aikana ja jälkeen? Tuntuu, että kyllä vauvan tähden kestää vartalon muutokset, mutta raskaana olevien kommentit kertovat muuta..
 
miss_piggy
Ite en synnytystä pelkää juurikaan, ja koska keskenmenon aikana oli jo helvetilliset kivut, niin tuskin se synnytys voi enää paljon sen kamalampaa olla..ja kuitenki tietää että synnytyksen jälkeen lopputulos olis positiivinen..
 
Evangelina voi murunen, toivottavasti suru helpottaisi pian, ja toivottavasti PLUSSA tärähtäisi meillä kaikilla pian tikkuun niin saataisiin vähän muuta ajateltavaa! Tuo katkeruus syö itseä niin paljon, sillä tekee ainoastaan itselleen hallaa..pitäisi vaan jaksaa ajatella että itsellä on elämässä jotain paljon paremmin kun niillä jotka ovat vauvan jo saaneet, löytää se oman onnen juttu.. :hug: ja aina on toivoa kun tätiä ei näy!

elsanen, sylikaupalla onnea, koitetaan kovasti tulla perässä :D :flower:

Olikos meillä miten piinailijoita? Täällä kp 32 ja dpo 4 ja mun mahtava rentous on tiessään - oon tosi ärsyttävällä tuulella ja vähän kaikesta on sanomista :LOL: töissä on hankala tilanne ja se vaikuttaa jo kotonakin. Nyt pitäis vaan kääntää omat ajatukset positiiviseen! Ihana kun mies sanoi ohimennen että oli katsellut joku päivä vauvalle turvakaukaloa autoon :heart: aika ihania nuo miehet, vaikka ei ne paljon aina näistä asioista puhu, mutta kuitenkin niin ajatuksissa mukana :heart:
 
Elsaselle onnea plussasta! :)

Kyl täällä piinaillaan vaihtelevasti... En osaa sanoo dpo:ta, se oli joskus loppuviikosta 7 - viikolla 8 mutta nyt mennään kiertopäivässä numero 27... ja koska viime kierto oli 38 päivää, ei oo mitään tietoo milloin täti ois nyt tuloillaan. Oon lähdössä perjantaina Tunisiaan ja aion testata perjantai-aamuna.. Ihan varmuuden vuoksi..
 
LilyAlice: Samaa ollut täälläkin havaittavissa miehen suhteen. Se kyllä kuuntelee sujuvasti puolella korvalla mun höpötyksiä millon mistäkin vauvajutuista. Ehdotin sille monivitamiinilisän syömistä, lupas harkita. Kun käytiin kaupassa se pohti tuoremehuhyllyllä, et pitäiskö ottaa tuoremehua, kun siinä olis vitamiineja. (Ei ihan sama juttu, kun monivitamiinilisä, mut sille oli jääny mun ehdotus mieleen :) )
Ja huomenna lähetään ihan extempore Tallinnaan, kun molemmilla sattuu olemaan vapaata. Kurkkasin sitte netistä, et oisko jossain Tallinnan keskustan lähistöllä jotain kivoja outlet-myymälöitä ja löysin Lenne outletin muiden joukosta :ashamed: (virolainen lastenvaatemerkki siis). Kysyin mieheltä, jos siellä vois käydä pyörähtämässä, eikä mies ainakaan suoraan kieltäytynyt. Totes vaan lisäks, et Virossa vois olla halpoja "kärryjä" (puhuu tolla nimikkeellä lastenvaunuista...) (Vaunuista meillä oli yleisellä tasolla puhetta viikonloppuna.)

annsuli: Itse en oo synnytystä juurikaan miettiny. Eiköhän sitä sitten tuu mietittyä, kun on sen aika :)

Onko muuten kenelläkään mitään tietoa, voiko oman äidin synnytysten perusteella päätellä mitään omista tulevista synnytyksistä?

ON: Oudot menkat on pääasiassa ohi, mutta edelleen tuhruttelee... en ymmärrä mun kroppaa... :confused:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice
annsuli: Olen miettinyt kyllä paljonkin synnytystä, mutta en jännittänyt. Minulla on hyvin selvät sävelet synnytyksen suhteen, ja odotan sitä jo innolla (vaikken vielä raskaana olekaan). :) Raskauden aikana tuskin hermostun vartalon muuttuvista muodoista, mutta raskausarvet voi kyllä olla tiukka paikka. Olen jo valmiiksi suunnitellut ihonhoito-ohjelman arpien ehkäisemiseksi. :D Kauhulla mietin myös synnytyksen/imetyksen jälkeisiä riipputissejä ja alapään löystymistä. Miehen kanssa on jo tehty diili, että saa luvan maksaa mulle silarit, jos omat ryntäät muuttuu patalapuiksi. :kieh: Laihduttaa ja kiinteyttää pystyy aina, siitä en stressaa. Aion kyllä syödä mahdollisimman terveellisesti ja liikkua koko raskausajan, että ylimääräisiä kiloja tulisi mahdollisimman vähän, kun ylipainoa jo ennestäänkin on viitisen kiloa.
 
annsuli Mua ainaki jänskättää mahdollinen synnytys. Nimeomaan siks, kun ei voi yhtään tietää, että millanen se olis itellä. Kivunsietokykyäkään ei oo vielä kertaakaan kunnolla testattu.

Varmasti tulee jonkilainen kriisi kropan muuttuessa, mutta sekin on sit niin yksilöllistä, että kenelle jää mitäkin. Esim. omalla äitini on todella hyvin palautunu synnytyksistä (useampi vielä) normaalilla ruokavaliolla ja liikunnalla. Toisille sitte saattaa jäädä kunnon roikkuvatsa/tissit, vaikka kuin yrittäis treenata.
 
takaisin suomessa, palasin viime yönä. matka avarsi silmiä lisää kun asuin viikon yksi vuotiaan kanssa ja siis ainoastaan vain parempaan suuntaan! babies can be alott of work tho! :) Iloinen että ovis on pian käsillä.. nyt kp 10
 
Menkat alko 3 päivää myöhässä ja kesti 4 päivää. Pahemmin ei hyytymiä tullu, kuten aikasemmin pelkkää verta vaan ja paljon. 3 viimestä päivää ollu aikamoiset. Oon ollu niin uupunu, etten ole sängystä jaksanu nousta, pahoinvointia koko päivän ja viime yö meni oksentaessa. On tullu mieleen, että voisinko kuitenkin olla raskaana?
 
LilyAlice Kiitos kauniista sanoista. Jotenki nyt ressi helepottaa, kun tuntuu ettei asia enää oo meidän käsissä, kun sai soittaa sinne gynpolille ja jonotelaan vastaanottoaikaa, ensviikolla uus soitto.

YK 18 vois mulle päivitellä.

Synnytyksestä itse oikein haaveilen joskus, ei pelota. Vaikka oman siskon ja äitin ja serkun synnytykset ollu semmoset, et tuskin mäkään koskaan alakautta saan lasta synnytettyä, niin halu yrittää on silti huima. Mut, saahan sitä ,haaveilla, pitäs nyt ensin saaha se raskaus alkamaan, ja jopa pysymään sisälläki .
 
Pitäisi osata varmaan olla vielä ajattelematta synnytystä kun tosiaan onhan tässä vielä aikaa + 9kk. Toisinaan vaan meinaa pelottaa, että kestääkö sitä kipua. Välillä (siis aikoinaan) pelotti niin, että suunnittelin jo muita vaihtoehtoja synnytykselle.
 
Päivittelen taasen sen verta että mulla kaiken järjen mukaan KP26/30. Oviksesta oletettavasti noin 11 päivää. Sunnuntaina viimeistään pitäisi alkaa jonkunlainen vuoto ja sitä nyt jo "odottelen" koska olo ei ole ollenkaan että olisi raskaana. On vain sellainen tunne. Pari päivää oli tosi oksettavaa oloa (eilen vielä oli) mutta tänään ei ole ollut. Viime kierrossahan oli vaikka minkä näköistä oiretta. Olen miettinyt, että viime kierrossa olisi raskautuminen (joka siis ei näy ollenkaan) tapahtunut mutta sitten tullut normaali keskenmeno, siis juuri sellainen mistä ei ole mitään tietoa, koska ennen ei ikinä ole tullut niin runsasta menkkavuotoa. Voiskohan olla mahdollista..?
 
HeippaHei kaikille!

Voi apua mitä kaikkea täälä onkaan tapahtunut! Mä oon kaikessa hiljaisuudessa lueskellut ja iloinnut plussanneiden puolesta! Ja tsempannut mielessäni uuteen kiertoon joutuneita! Mutta nyt riitti tämä "hiljaiselo" hurjan paljon onnea plussanneet! <3 ihanasti alkaa täälläkin plussatuulet puhaltaa! Perästä tullaan(toivottavasti) :)

Sitten vuorossa omaa napaa: outo kierto meneillään, ilmeisesti johtuu kmsta?!? Kp 14 alko erittäin limainen verivuoto, kirkasta verta tuli todella paljon 3pvn ajan. En kuitenkaa usko että olis ollu tavalliset menkat (olisko ollu jotain välivuotoa tms) jos jollain ollu jotain samantyyppistä kuulisin siitä mielellään, koska se hiukan mietityttää?!? Täälä siis menossa kp34 tai kp 20? Ovulaatiosta ei mitään käsitystä, oletin sen olevan kp 13 jolloin pupuiltiin ja sen jälkeen alkoi tiputella, ja sitte hanat aukes kunnolla :( maha on ollu vähänväliä kipeä ja vihlasuja tullut lähes päivittäin, mutta raskauteen en jotenkin usko :/ eli tätiä odottelen kylään. (Anteeksi hirveä omanapailu, taidampa kirjoitella useammin niin jaksatte ehkä lukeakki <3)

Ihanasti alkaa aurinko kevättää, ja postiiviset ajatukset pääsee vallioille! Haleja ja aurinkoisia plussatuulia kaikille <3
 
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice
miss_piggy
Miks pitää olla niinki idiottimainen asia olemassa ku keskenmeno?! Siitä on vaan riesaa ja päänvaivaa, kierrot menee sekasin ja muutenki kaikki päin peetä :mad: Täällä nyt tuhruteltu ja vuodeltu 12 päivää, alkaa jo riittämään mulle, kiitos vaan :vampire:
 
Hei mahtavaa että ootte taas jengissä kukkurukuu ja Memmo :heart::heart::heart:

Monet miettii täällä sitä, onko ollut raskaana, onko raskaus keskeytynyt ihan alussa tms. Tässä yksi juttu kemiallisista raskauksista:

Kemiallinen raskaus

Pitäisi niin vaan jaksaa ootella niiden testien kanssa, shaakeli soikoon! Ite just mietin tässä kuinka pitkään maltan mieleni... :D
 
Jos viittaatte tuohon minunkin kommenttiin, en siis saanut missään vaiheessa plussaa testiin. Vain jälkeen päin heräsi ajatus, kun niitä oireita oli ja se vuoto.. HUH. Tampoonista läpi ja sitten vielä siteestä.. ?? Ikinä ei tosiaan minulla ole tuollaista ollut.. Tai se on vain ollut sattumaa kaikki.
 

Yhteistyössä