*Esikoista yrittämään 2013!*

anssuli, me ollaan oltu jo 1,5 vuotta naimisissa, meillä molemmilla on työt (miehellä vakituinen, itsellä toistaiseksi määräaikainen), me asutaan isossa omassa talossa ja raha-asiat on ihan hyvällä mallilla. Itse täytän pian 27v. ja mieheni on jo yli kolmikymppinen. Molemmat tunnemme myös olevamme tarpeeksi kypsiä vanhemmiksi. Onhan vanhemmuus valtava vastuu. Tämän takia epäilen, että tulevat isovanhemmat ja muu lähipiiri odottaa jo meiltä vauvauutisia. Uskonkin, että vauvauutisiin tullaan suhtautumaan erittäin positiivisesti. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että toisten mielipiteistä ei kannata liikaa välittää ja niitä liikaa miettiä. Tää on kuitenkin sun ei kenenkään muun elämä, joten sulla on myös päätäntävalta siitä. :)

Tervetuloa joukkoon Memmo. :) Itse seurailisin kiertoja ovistestien avulla vielä hetken. Yleensähän julkisella puolella tutkimuksiin ja hoitoihin pääsee vasta vuoden yrittämisen jälkeen. Yksityiselle toki nopeemmin. Me lähdettiin yksityiselle tutkimuksiin ja hoitoihin, kun pillereiden lopetuksesta oli vuosi ja varsinaista yritystä oli noin 7-8 kk takana. Saatiin päättää halutaanko lähete julkiselle vai yksityiselle, mutta päädyttiin yksityiseen puoleen, koska emme halunneet jonottaa ja taloudellisesti se oli mahdollista. Mulla tutkimuksiin pääsyä vauhditti se, kun menkkoja ei tule (lähes) ollenkaan ilman lääkitystä. Mulla siis selkeä PCO, jonka takia en ovuloi ollenkaan luomusti. Nyt takana vasta kaksi lääkkeillä saatua ovista ja kolmatta lähdetään nyt taas tehtailemaan.

pienitiikeri, mulla ei ole koskaan ollut selkeitä raskausoireita, joten sun oireet kuulostaa kyllä lupaavalta. Testionnea! :)

ON: Folliultraan varattu aika kp 14 ja huomenna pääsee taas nappaileen Anazoleja. Siitä se jännittäminen taas alkaa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Memmo ja LilyAlice
Mylvinen, pahoittelut tädin vuoksi. :(

Pienitiikerille tsemppiä! Epätietoisuus on välillä raastavaa... Varsinkin kun sulla on ollut jo noin selkeitä oireita.

Memmolle testionnea!

anssuli: Kuten jo muutamat ovat vastanneetkin, tärkeintä on että on itse valmis. Muiden mielipiteillä ei ole merkitystä.
Mekin olemme olleet naimisissa jo yli 4 vuotta ja yhdessä kohta 8 vuotta. Asunto on oma ja talous muutenkin ihan hyvällä mallilla. Mies ollut jo useamman vuoden vakitöissä ja itse lopettelen opintoja. Omalla alalla ensimmäiset työvuodet ovat usein pätkätöitä ja viran saaminen saattaa viedä aikaa, joten nyt tuntuu hyvältä ajankohdalta perustaa perhe. Meillä tilanteesta tekee hieman erikoisemman se, että mies on ollut valmis lapsien tuloon jo useamman vuoden (oma oletus on, että useimmiten naisella on vauvakuume ensin... tosin poikkeuksiakin on ;)) ja itse olen alkanut lämmetä ajatukselle vasta viimeisen vuoden aikana, kun ystäväpiiriin on tullut lapsia. Osasyynä tähän aikaisempaan haluttomuuteen perustaa perhettä on ollut jatkuvat kyselyt sukulaisilta. Jokaisissa sukujuhlissa udellaan koska meille tulee lapsia. Alkuun se oli mukavaa, mutta 3+ vuoden kyselyn jälkeen se alkaa jo hieman ärsyttää ja ahdistaakin. Niinpä sitten reilu vuosi sitten isänpäivänä kun kahvipöydässä oikein sateli kysymyksiä, kerroin tiukkaan sävyyn, että minulla on hormonikierukka, jota voi pitää 5 vuotta ja kerromme kyllä kun on jotain kerrottavaa lasten saralta. Sen jälkeen ei ole kukaan kysellyt, joten on itsekin saanut rauhassa pehmetä ajatukselle lapsista. Omalla tavalla kurjaa joutua sanomaan noinkin suoraan, mutta ainakin se auttoi ;) Ja tällä tarinalla siis viittaan siihen, että lasten saaminen on täysin pariskunnan välinen asia. Ja useimmiten se lähipiiri ottaa uutiset vastaan kuitenkin ilolla. Tsemppiä :)

ON: Täällä podetaan kovaa flunssaa kuumeella höystettynä ja tehdään ovistestejä. Tänään on siis kp7/? ja sekä eilen että tänään olen sanut ovistestiin ihan haalean viivan, joten ehkäpä se sieltä tulee aikanaan. Ja tarkoituksella siis aloitin testailut ajoissa kun se kierron pituus on vähän hukassa... Testinä PregCheck. Toivottavasti vaan tämä flunssa menee ohi ennen kuin tikut alkavat punertaa :snotty:
 
Kiitos kivoista vastauksista. Ehkä minä vain ajattelen liikaa - nimittäin harrastan liika-ajattelua :D Kaikki on kyllä suhtautunut hyvin tai siis kukaan ei ole ilmoittanut olevansa kykenemätön mummoksi /liian nuori isovanhemmaksi.. Tosin kenellekään ei ole kerrottu aikeista.. Äh, mietin liikaa. Tätä kirjoittaessa tunnen itseni ihan höpsöksi. *älä mieti tyhmiä*.
 
Ansuli, älä liikoja huoli. Mummous on varmasti yleensä iloinen uutinen, siinä kun pääsee nauttimaan vauvasta, mut vastuu ja työ kuuluu kuitenkin vauvan vanhemmille :) Itsellänikin kyllä on taipumusta yliajatteluun, niin tiedän aina ei oo helppoa olla märehtimättä asioita mielessään.

Meille ei onneksi tule sukulaisilta painostusta ja kyselyjä perheenlisäyksestä. Pieniä vihjaisuja on kyllä kuulunut, ja jopa isäni, joka ei hulluna hempeile, oli kerran muutaman konjakin jälkeen tokaissut äitille, että oispa kiva, jos täällä kuuluis kohta taas pienten jalkojen töminää. Tiedän siis, että vauva ois toivottu lähipiirissä :)
 
Mylvinen ja Milya isot halit teille :hug: saakuran menkat ja kp1...

pienitiikeri tsemppiä myös sinne, vaikeahan noista oireista on päätellä suuntaan tai toiseen, ei auta kuin seurailla lakkaako vuoto vai mitä tapahtuu :confused:

*Stiina niiiiii-iinpä, miten menee, mitä kuuluu, kukkuluuruu! Eipä uutta tän auringon alla, sama jumitilanne edelleen :stick: tänään en sentään oo testannu, ohhoh. Mutta ei siis menkkoja, eikä viivanpaikkaa/haaleeta haamua vahvempaa tikkuun. Kp 33 pyörähtää huomenna, dpot on mitälie. Melkosta. Onneks puol sukua kylässä, lapsia talo täys, saa puuhailla muiden jälkikasvun kanssa :D oireet edelleen päällä, otin ummetuslääkettä, niin vähän helpotti oloa. Mies oli jo näkevinään mun jalkapallossa aka masussa linea negran (kutsui sitä raskausviivaksi:)) eli se alkaa sekoilla yhtä pahasti kun mä :LOL:

annsuli mulla kun tuota ikää tulee tässä keväällä jo 34, niin mietinnät on aika päinvastaisia, suurin osa suvusta jo hiljaisesti (sekä muutama tilannetajuton taukki ääneen) ihmettelee kun lapsia ei ole. Kuume vaan tarttui myöhään, vasta kun oli oikean ihmisen kainalossa. Omassa talossa olisi tilaa, vakkarityöt molemmilla ja kaksi koiraakin olisi jo siedätetty siskojen ja kavereiden vauvoilla tulevaa ajatellen :D onneks on nuo hauvat, muuten ei pysyis järjissään kun ei sais ketään halia ja huolehtia :D mutta älä säkään huoli, tärkeintä on kuunnella itseään ja katsoa miehen kanssa samaan suuntaan - jokainen löytää oman tiensä.

Ihanata viikonloppua kaikille, muiskis! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Memmo
LilyAlice plussa onnea!!

itellä on koko keskivartalo niin turvoksissa :LOL: ja olen todella hoikka eli sen pallon mikä on ilmestynyt vattalle niin huomaa sokeakin! Tänään mieheni huomautti tummuneista nänneistä, eli oireita on... Mutta ei uskalla innostua liikaa, pelottaa jo valmiiksi.. Huomenna jälleen testausta kun pyörähtää kp 38 :heart:
 
Memmo, sulle myös :heart: on tää aikamoista. Suurimman osan ajasta uskoo, että kyllä ne menkat vaan alkaa myöööhässä, mutta sitten pikkuinen toivonkipinä iskee kun aamurähmäsillä simmuilla alkaa siristellä testitikun tuloslaskelmaa... :D
 
Heissan kaikille. Täällä tällähetkellä dpo 5 tai 6. Mulla ei oo ollenkaan sellainen olo, et olisin raskaana. Enemmänkin oon sata varma että tässä kierrossa ei tärpännyt. Vielä on toki aikaista millekään oireille, mutta mulla on sellainen ajatus, että kyllä mä sit tiedän kun se on tärpännyt. :) kyllä varmaan silti varoiks täytyy ensviikolla testata, ihan vaan testaamisen ilosta. XD plussa tuulta kaikille!
 
Heipä hei kaikille. Liityn joukkoonne, esikoista yritetään täälläkin. Tähän asti menty luomuna, ainoastaan laskettua ovulaatiohetkeä. Nyt tässä kierrossa koitan tikuttamalla löytää varmuudella ovulaation. Toivotaan että löytyy ja nappais jo vihdoinkin. Alkaa olla aika rankkaa jo tämä yrittäminen, kun ympärille syntyy kokoajan lapsia, viimeksi tänään serkkuni sai lapsen. Meillä yritys alkanut 9/11, listalle saa lisätä Mmaria 21v, yk17, kp10/28. Mies on 24-vuotias ja ollaan oltu naimisissa kesästä 2011, yhdessä oloa on kohta viisi ja puoli vuotta.
 
*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!
Jos haluat mukaan listalle tai haluat tietojasi päivitettävän, niin laitathan tiedot punaisella.

Esikoista yrittävät:

Nimimerkki________ikä_________yk/ya

annsuli.................23.................. yk 1
Na-dene...............27.................. yk 1 ya 1/13
Laruu...................20.................. yk 1 ya 1/13
Heilanga...............30................. yk 1
pienitiikeri.............26................. yk 2
pikkupingviini.........29................. yk 1
Alexandra89..........23................. yk 1, ya 1/13
elsanen.................26................. yk 2
Milya.....................21................ yk 4
Memmo................25................. yk 5
Lauriska................27................ yk 5, ya 9/12
ralliruutu...............23................ ya 10/2012
haaveuni...............27................ ya 7/2012
Mylvinen...............25................ yk 6
Mary Ann..............29................ yk 6
LilyAlice................33................ yk 5
mamiksi................21................ yk 7
jjennaa-...............21................ yk 8
*Stiina..................24................ yk 9, ya 3/2012
tarana..................25................ yk 10
Nea86..................26................. ya 1/2012
Hydrangea............26................ yk 12, ya 1/2012
Evangelina............27................ yk 16 ya10/2011
Mmaria.......,.........21................ yk 17

Taustalla:
kukkurukuu



Plussanneet:
miss_piggy yk 8, 01/2013


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
Tilastoa raskaushormonin havaitsemisesta testissä DPO:n mukaan

Listaa päivittää: Stiina
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs kaikille kuuluu, onko nyt pyhänä testattu? *Stiina, pienitiikeri, Memmo? Mulla tää alkaa jo syödä naista, kp 34 ja status quo. Digiä en oo uhrannut, kun apteekin omallakaan ei tullu tänään ees kunnon haamua. :| I'm going slightly mad... *Stiinalle kiitos kun jaksat päivitellä pinoa :kiss:

Mmaria onhan teilläkin jo ollut melkoinen tie takana, plussatuulosia myös sulle! Ja tervetuloa vaan tänne hermoheikkojen joukkoon :D:wave:
 
LilyAlice: Tänään tehty jälleen puhdas nega. Kp tosin vasta 27/28-35, eli toivoa vielä on. :) Rinnat alkaneet eilen aristaa, ja viime raskauden tunnistin juuri tuosta rintojen kipeytymisestä. Ylihuomenna uusi testi, ellei menkkoja näy. Jännää. :popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice
Tervetuloa uudet! Täällähän alkaa olla aika hyvänkokoinen kööri kasassa :)
Täällä ei mitään uutta kotirintamalla. Annan tämän kierron mennä rauhassa ja odottelen tätiä saapuvaksi. Kun osais olla ajattelematta yrittämistä ja kun ei olisi tätä hirvittävää vauvan kaipuuta... Ehkä unohtamalla koko jutun jotain tuloksia voisi vahingossa tullakin. Kun vain taas tulisi edes rakasteltua tossa seuraavassa kierrossa...
Ihmettelin tuossa vähän kun oli pikkaisen sellaista ovislima-tyyppistä muutamia päiviä sitten et voiko tosiaan ovis olla noin myöhässä vai oliko se sitten tätä menkkoja edeltävää valkovuotoa.. Ku en tosiaan edes tunnista niitä toisistaan :ashamed:
Pahoittelut Mylviselle tädistä :/ Alexandralle plussatuulosia!!! ++++
 
Testailtu on, eilen kp 38 nega!.('toiveita toki elättelen salaa, vaikkei sais) Maha on ollu koko vkl todella kipeä, herään yöllä kun tuntuu niinku joku viiltelis... : / Yritän pitää itseni kiireisenä, että saisin ajatukset pois myöhässä olevista menkoista ja vauvakuumeesta :p ärsyttää tämä epätietoisuus!

Plussa tuulia kaikille! :heart:
 
Voi että mua jänskättää teidänkin puolesta! Peukkuja kaikille :heart: Itsellä ihan sellanen olo, että nyt nappasi. :LOL: Vaikka ovulaatiostakaan ei ole varmuutta (nyt viikonlopun aikaan laskelmien ja oireiden mukaan..). Menkoihin pari viikkoa :ashamed: Pitäisi nyt vaan osata rauhottua. : / Kai sitä rauhottuu kun menkat alkaa ekaa kertaa..?
 
Viimeksi muokattu:
Heilanga mites ne tikut silleen näyttää? Onko sulla mikä kp menossa ja millon se edellinen plussa oli? Oliko aiempi plussa "varma"? Sellastakin täällä palstalla oon lukenu, että joillakin ovistestit voi näyttää raskauden ;)

pienitiikeri pahoittelut :hug:

Plussatuulosia kaikille, sais alkaa myös meidän "plussanneiden" -pino karttua! :attn:

ON: Täällä menossa DPO 8, tuntemuksia ei oikein minkäänlaisia.. Rinnat hieman arat ja lämmöt komiasti korkealla, nämä ilmeisesti aivan normaaleja oviksen jälkeisiä oireita. Yhtään testiä ei ole vielä jemmassa, jos malttais ens viikonloppuun asti odottaa.
 
Stiina Nyt olis sit kp25/32(34) edellinen ovis olis ollu tasan viikko sitten. Viivat oli kyllä ihan tasavahvat ja vuotokin oli aika selvä merkki. Tuntuu kyllä oudolta eikös? Huomenna olis dpo 8 kait....joko uskaltaisi testata? Sit se on kuitenkin nega kun on niin aikaista...pupuiltu on kuitenkin ettei mee sit tää ovis hukkaan..jos se nyt ovis on. :)
 
*Stiina, mitä mielenlujuutta! Ihailen. :D sormet ja varpaat ristissä sun plussan puolesta!

pienitiikerille pahoittelut tädistä ja :hug: uuteen kiertoon siis... no, eiku häntä pystyyn ja pian jo pääset onneksi ovista pongailemaan.

Memmolle ja Alexandralle tsempit piinapäiviin, on tää niin jännää, että tukka lähtee kohta päästä.

Heilanga aikamoista toi sun tilanne, tuplaovikset ja mitä vielä :) toivotaan että se siitä nappais! Dpo 10 aikaan monet tuntuvat jo saavan haamua, että sitten kannattaa ainakin jo testata. Mutta toki testaat jo heti huomenna, eikös? :LOL:

Ootteko nähneet leffaa Mitä odottaa kun odotat? En ehtinyt sitä tänään kokonaan kattoa, mutta ahahahahahahaaa miten ihanaa kevythömppää raskautumisesta :) Ei mikään juonensyvyydellä ja oivaltavalla käsikirjoituksella ladattu Oscareiden arvoinen tuotos, mutta osuu tähän meidän naisten tilanteeseen aikasta sopivasti! Repeilin jo ihan tosissaan alun ovulaatio-kalenteri kohtaukselle :)
 
  • Tykkää
Reactions: *Stiina

Yhteistyössä