Esikoista yrittämäään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012

Onnea Line :)

Mäkin olin ihan tyytyväinen HYSiin. Ja musta taas se ponnistaminen oli se hirvein osuus ja supistukset ei ollu ihan niin pahoja (paitsi ihan lopussa kun oli oksitosiini) mitä olin odottanu, vaikka tekihän ne helkutin kipeetä :p
 
Paljon onnea Linelle!!! :heart:

Apua, mä taidan olla listan ylimpänä! Tänään kävin äitipolilla painokontrollissa. Painoarvio 3200g-3300g, eli ihan normikokoinen vauva ilmeisesti tulossa :) Hyvä niin, niin ei tarvi käynnistää (ellei sit mee hirveesti yli). Alakerrassakin oli onneksi ruvennut tapahtumaan. Kaulaa oli 1-2cm jäljellä (lähtötilanne 3cm), ja pehmeä. Ulkosuu sormelle auki. Sanoi et ois varmaan saanu sormen työnnettyä kanavaan, mut ei vihtiny väkisellä runnoa. Lantio normaali, eli alakautta mahtuu synnyttään. :) Nyt vaan ootellaan!

Pätkis 38+2
 
Helou,
Täällä käyty ehkä viimeinen neuvola rv 37+0.

Paino nyt 79,5kg (13,2kg kokonaisuudessaan tullut), turvotus + ja paineet kahteen kertaan mitattuna 135/80-82 eli edelleen aika korkea minulle.

Kohdunpohjan korkeus 35cm (kasvua viime kerrasta 4cm), vauva edelleen RT:ssä melkein kiinnittynyt? Vauvan sydämensyke +130 ja liikkeet ++

Ei mitään ihmeellistä, käski palata asiaan jos huono olo ja päänsärky jatkuvat niin katsotaan paineet ja proteiinit pissasta.
Maanantaina 5.3 siis painoarvioon äippäpolille.

Epa ja Jokke 37+0 :heart:
 
Onnea Line!!! :heart:

Bubble, soita labraan suoraan. Ne varaa sulle ajan sieltä. Ei neuvola varaa sun puolesta mitään aikaa kun eihän ne voi tietää miten sulle sopii. Mä kävin sillo näsissä mut ihan kumpi labra on sulle helpompi mennä niin sinne soitat ja varaat ajan. Ne neuvoo sit puhelimessa tarkemmin. :)

Meillä on nyt tulevana lauantaina nimiäiset, ei kuuluta kirkkoon niin mitään virallista kaavaahan ei ole ja maistraattiin ilmoittettiin nimi jo kolme viikkoo sitte.
 
  • Tykkää
Reactions: Bubble89
Pakko on tulla tänne kirjottelee kun oon nyt sängyssä pyöriny jonki aikaa enkä vaan saa unta.

Onnea Line :heart: :)

Sokerirasitukseen on aika varattuna keskiviikko aamulle. Vähän jännittää kyllä. En tiedä miten pystyn olemaan syömättä tai juomatta 12h tuntia ennen.

Tänään kävin moikkaamassa mun jumpparyhmää ja samalla jumppasin sit siinä. Ai että tuli hyvä fiilis jälkeen päin ja ikävöin sinne takas. Kyllä se vetäminen on niin kiva juttu. Nytki halusin vaan mennä sinne eteen ja alkaa ohjaamaan. Yllättävän hyvin jaksoin koko tunnin, tosin kyllä se kohtu oli kova suurimman osan ajasta. Mutta mihinkään ei sattunu joten ajattelin että hyvin voin jatkaa :)
Nyt näistä suppareista ei sit taho tulla loppua. Yritin siis tässä saada unen päästä kiinni mut just ku on hyvä olla tai vähäsen kääntää kylkeä niin eikö se maha kovetu ja ei sitä sit voi nukahtaa. Nää supparit tuntuu jo hieman erilaiselta ku mitä aikasemmin ja samalla iskee pahaolo. Pelkään että ellen nouse niin oksennan sänkyyn. Ja tämän lisäks tuntuu alaselässä pientä särkyä/jomotusta.
Jos kaikki olisi siinä kunnossa että vauva voisi maailmaan tulla olisin tosi tyytyväinen että on tällanen olo mut nyt kun tietää että se ei sieltä noin vaa voi tulla ja pysyis siellä ainakin torstaihin saakka.
Kai sitä vois kokeilla laittaa jotaki suuhun ja yrittää mennä takasin nukkumaan. Jospa pahoinvointi onkin ihan samaa ku mitä alussa oli.

Pätkis Tsemppiä! Mulla oli perjantaina painoarviossa samat lukemat ja kohdunkaulan pituus 2cm ja paikat semi pehmeät. Suu oli vielä kiinni. Eli aika samat arvot meillä näiden kanssa vaikka mä oon pari viikkoa jäljessä. Toivoisin että mulle on laskettu LA väärin. Eka mulle arvioitiin LA 16.3, ehkä siinä on enemmän perää ;)

Bubble ja Lillus 36+2
 
Paljon onnea Line poikavauvasta :flower:

Pätkikselle paljon tsemppiä viime metreille :)

Tänne ei mitään uutta eikä ihmeellistä. Aamuyö taasen valvottu, masuasukilla oli hikka ja muutenkin tykkäsi taas mukeltaa. No nyt sitten nukuttaa hyvin ja itse pitäs töihin yrittää kömpiä :D

Sindi ja Iipu 26+3
 
Bubble Joo näköjään samoissa mennään! Saa nähä kumpi kerkee eka. Mä tässä mietin et meniskö lumitöihin, ku sitä on "vähän" tullut ja tulee koko ajan lisää. Mut uskaltaakohan sitä rehkiä, ku huomenna on se karkauspäivä! :D Tsemppiä sullekkin! :)

Kiitos Sindi! :)

(.) Ihanaa, mä oon kolme yötä nukkunut tosi hyvin! Sitä ennen oli tosi katkonaisia öitä, ja vessassakin piti ravata tunnin välein. Viime yönä en tainnut käydä ku kahdesti.

Pätkis 38+3
 
Eilen olin aivan liian laiskalla tuulella kertoakseni äitipolin käynnistä, joten tässä hieman kuulumisia sieltä. Eli ylimääräinen käynti vauvan kasvun vuoksi.

Eli vauvan painoarvio on tällä hetkellä 3,6kg ja vauva on edelleenkin jatkanut kovaa kasvuaan. Seuraava käynti on parin viikon päästä LA-päivänä, mutta kattoos nyt, että pitääkö sinne mennä vai onko vauva jo sylissä. Kanavaa jäljellä 2,5cm ja sitten suu on pehmeä ja auki sormelle. Lääkäri puhui vauvan pään koskettamisesta, joten tarkoittaako se sitä, että myös sisäsuu olisi auki?! Siis en muista tarkkaan, että mitä se siitä sanoi.. Sisätutkimus oli kivulias, mutta ei siitä mitään "oireita" tullut. Kivuttomia supistuksia tulee silloin tällöin.

Sairaalakassia en ole vieläkään pakannut. Ehkä tässä pitäisi vähitellen tehdä sekin... Ostin pillimehuja eilen kaupasta, jotka ajattelin sinne mukaan ottaa. En tiedä oliko niin järkevä ja tarpeellinen ostos, mutta sen näkee sitten joskus.

Jännittäviä hetkiä elää tämä meidän pino, kun niin monella on LA nyt maaliskuussa! Tsemppiä meille kaikille!

Kristiina, Avocado, Juliane ja Poikkka Mitä teille oikein kuuluu? Kuulumisia olisi kiva kuulla pitkästä aikaa!

Kirskis ja Kaiku 38+0
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Moi kaikki!

Täällä kun huudeltiin niin vastaan huutoon... :)
Olen kyllä käynyt lueskelemassa teidän juttuja, mutta koska mitään erikoisempaa ei ole tässä vatsan kasvattelussa tapahtunut niin oma kommentointi on jäänyt vähemmälle.

Ensinnäkin onnea Linelle! Synnytyskertomusta odotellessa, ainakaan eilen en vielä bongannut sitä kerhosta. Nuo synnytysjutut ovat alkaneet kiinnostaa ihan uudella tavalla.

Nyt sitten sitä omaa napaa:
Mulla poksui tänään 27+0.
Sokerirasitus oli eilen ja lääkärineuvola parin viikon päästä.
Maha on jo iso ja vauva siellä elämöi ihan säännöllisesti. Äitiyspakkauspäätöksen sain eilen, ja nyt vaan odottelen postin lappua. Olimme matkailemassa Euroopassa hiihtolomalla, ja matka meni oikein hyvin. Auto on hankinnassa (meillä ei vielä sellaista ole), joten sen säätämisen kanssa menee aika paljolti energia nyt.

Mulla on ollut oikein hyvä vointi, oon tosi virkeä ja ihme pesänrakennusinnostus jatkuu...Koko ajan suunnittelen miten voisin sisustaa mitäkin kolkkaa. Huomenna meille saapuvat kaikki perintökalleudet, eli vaunut, peitot, lelut, turvaistuin ja sitteri, jotka saatiin sukulaiselta lahjoituksena. Jes. Eteiseen on raivattu tila vaunuja varten.
Just vasta tajusin alkaa murehtimaan sitä, mihin sen tulevan auton renkaat pistetään säilytykseen... Yleiseen kylmävarastoon kun ei raaskisi, joku vielä ne kähveltää... Neliöt ovat kaksiossamme juuri nyt melkoisessa hyötykäytössä.
Ainoat vaivat ovat viime viikolla kunnolla alkanut närästys ja lisäksi istuessa vasemmalle puolelle selkään ja välillä myös rintakehään "painaa" tosi inhottavasti. Oletan, että kysessä on lihaskipu. Sen kanssa on tosi vaikea olla, ja en pystykään istumaan pitkään, etenkään tavallisella tuolilla. Täytynee mennä elämän ensimmäisen kerran hierojalle... Onneksi ei ole istumatyössä, muuten olisi varmaan pakko hakea saikkua tuon kivun takia. Nyt oikein nautin työn teosta, kun on enää 4 viikkoa 2 päivää jäljellä sopparia. Sen jälkeen n. 3 viikoksi kortistoon ja sieltä sitten äippälomalle... Vähin käyvät viikot.

Tännehän tulee kohta vaikka kuinka lisää vauvoja, jännää!
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Mukava kuulla että Avocado vielä on mukana :) Kiva myös kuulla että siellä kaikki hyvin :)

ON
Täällä tänään käyty polilla kääntämässä vauvaa ja eilen oli se sokerirasitus. Sokerirasitus tulos on normaali joten huh! Jännitin kyllä pahasti kun tämän aamuisen ultran jälkeen lääkäri totes että mulla on runsaasti lapsivettä ja sekin on merkki raskausdiabeteksesta. Mutta onneksi päästiin pelkällä säikähdyksellä. Kokoa tämä ei nyt lähteny mittailee kun viime viikolla sen mittasi.
Ja sitten siihen kääntöön. Voi elämä että jännitin. Olin motivoitunu siihen että tämä ei tule onnistumaan. Toisin kävi :) Lillus on nyt siis raivotarjonnassa. Kyllä on ihana olo ja jotenkin nautin enemmän nyt kun se onnistu. Huomaan kävellessäni että se on eri asennossa koska sattuu enemmän. Voi olla että se menee ohi tää kipu kun lepäilee vähän.
Mutta omat kokemukset koko kääntämisestä:
Moni sanoo että sattuu aivan kamalasti. Kyllähän se tuntui mutta ei se kipu niin paha ollu kun mitä olin kuvitellut. Sanoisin että samoilla linjoilla supistusten kanssa. Lääkäri oli tosi mukava ja kun kätilö tuli paikalle oli lääkäri itse jo melkein saanut vauvelin kääntymään. Tosi helposti siis sujui kääntö ja jälkiseurannassa oli kaikki niinkuin piti :)
Mitään ylimääräisiä supistuksia ei tullut paitsi nyt sitten kun kotiin pääsin. Nyt on ollu vähän rajumpia supistuksia mutta kuuluu asiaan :) En hermostu vaan hengitän rauhassa ja odottelen että menee pois :)

Nopeasti kokemukset/mielipiteet sokerirasituksesta:
Tätäkin siis jännitin :D Ensinnäkin sen litkun juominen ja sitten ne verikokeet. Neulakammo kun on. Se litku ei ollu mitenkään paha (puoli tuoppia) ja en stressaa verikokeitakaan enää :D

Joten hyvä viikko on meillä ollu :)

Ja niin oon kokonaan unohtanu mainita, ikäni on nykyään 23. Ja tässä pysytään loppuelämä ;)

Bubble ja Lillus 36+5
 
  • Tykkää
Reactions: -Pätkis- ja Epa_88
Heissan!

Ihan alkuun lämpimästi onnea Line koko perheelle!!:flower::heart: Tsemppiä vauva-arjen aloitukseen!

Ihanaa Bubble että vauva kääntyi :)

Täällä päin on ollut niin mahdotonta kiirettä, että yksinkertaisesti en ole ehtinyt kirjoitella mitään kuulumisia :) Kaikki täällä hyvin, töitäkin olisi enää parisen viikkoa jäljellä. Hurjaa! Toisaalta nyt alkaakin tuntua, että hyvä että mammaloma alkaa, koska kroppa alkaa olla jo siinä kunnossa että iltaisin kolottaa joka paikkaa. Maha kasvaa viikko viikolta ja se alkaa tuntua. Välillä vauvalla on todella vilkkaita päiviä, myllää sen minkä kerkiää. Toisina päivinä on hiljaisempaa ja sillonhan sitä heti huolestuu. Ihana kuitenkin, että jos tälläisinä päivinä kevyesti taputtelee mahaa ja tökkäsee, niin aina sieltä vastaus tulee :) Meillä alkoi myös perhevalmennukset ja synnytysvalmennuskin olis jo tulevana viikonloppuna. Mennään jo nyt, kun muullon ei päästä. Ja koskaanhan ei tiedä milloin vauva syntyy, niin onpahan ainakin käyty. Toivotaan kuitenkin, että vielä joitakin viikkoja malttaa olla syntymättä. Mitään supistuksia en ole tuntenut, ehkä ihan hyväkin asia. Työ on kuitenkin aika fyysistä ja oon tosi iloinen ja kiitollinen, että oon jaksanut olla. Mammalomalla kerkiää sitten kotonakin aikaa viettää :)
Tavaraa on täälläkin hankittu ja järjestelty kotia vauvalle. Loppuun tehdään sitten kunhan multa nyt ensin loppuu työt ja on rauhassa aikaa. Pikku hiljaa on synnytys alkanut tulla mieleen ja myös pieni pelko asiaa kohtaan. Onneksi on ihana neuvola, jossa voi sitten lähemmin asiasta jutella.

Hyvää vointia kaikille, kohta tulee lisää vauvoja tänne :D

Kristiina ja Onni 32+4
 
  • Tykkää
Reactions: Namppis88
Bubble Mukavaa, että kääntäminen onnistui. Miten ovat synnytysajatukset muuttuneet?

Ei se sokerirasitus niin paha ole, joten Emby ei sitä kannata pelätä! Se litku oli meillä kuin hapotonta colajuomaa. Eniten taisin kyllä jännittää niitä tuloksia ja sitä 12 tunnin syömättömyyttä.

Kristiinakin on jo älyttömän pitkällä! Miten se aika menee näin nopeaa, kun vastahan sinä plussasit! Tsemppiä viimeisille työviikoille!

Mitenkähän tämän meidän pinon käy, kun ei ole uusia plussaajia liittynyt joukkoon pitkään aikaan... Samalla voisin vähän huudella pinoon uutta päivittäjää, kun itsekin jakaudun tämän kuun aikana. Olisko ketään?

Tarkemmat kuulumiset taidan tällä kertaa kertoa tuolla kerhon puolella...

Kirskis ja Kaiku 38+3
 
Tervehdys piiiitkästä pitkästä aikaa, lukemassa oon käynyt mut eipä oo saanut aikaiseksi kirjoitettua..:)
Täällä kaikki sujuu mallikkaasti, yksiössä kova vauhti päällä :) Keskiviikkona käytiin äitipolilla kasvukontrollissa ja käynti samalla korvasi sen toisen lääkärinlan. Siellä oli kaikki niin kun pitääkin, vauva kasvaa niin keskikäyrillä, kun vaan voi ja rakenneultrasta kasvu oli pysynyt ihan vakiona, ei siis yhtään hiipunut/kiihtynyt :) Sukupuoli veikkauskin saatiin, kun viimeks ei selvinnyt.. Tai no veikkaus ja veikkaus, lääkäri sanoin et 100% varmuus tulee tietty syntyessä, mutta sanotaan et 99% varmuus on nyt :) Oikeen mukava lääkäri oli, 35 vkolla tarkastetaan kasvua vielä kertaalleen ellei mitään ilmene sitä ennen.. Kerran on hyvin kasvanut niin ei tarvetta tihentää tarkastus tahtia.
Ainoa ikävähomma tai probleema mitä on nyt (ellei lasketa närästystä ja muutamia oksenteluja) viime aikoina ollut on kävellessä ilmenevä mahan pistäminen, alavatsalta, vähän kuin maitohapoille menisi. Se tekee paikoitellen tosi kipeetä ja pakottaa pysähtymään tai ainakin hiljentään tahtia, mut menee sitten heti kokonaan ohi kun lopettaa kävelyn.. Ja tää tulee ainoastaan kävellessä, mut silloin joka kerta, ei kuitenkaan esim. jumpassa. Lääkäri veikkas, et voi liittyä kohdun kasvuun ja jotain supistustakin olla mukana, mut ei kuitenkaan usko olevan vaarallista, inhottavaa vaan. Kohdunsuulla nimittäin ei onneks oo saanut mitään aikaan..
Ens viikolla sokerirasitukseen ja siitä viikon päästä neuvolaan.. painon lisäys vähän jännittää, alkuun ei tullut mitään, mut nyt on ruvennut tulemaan, sais hiljentyä tahti jo... :)

Juliane 26+2 :)
 
Itse kävin eilen sokerirasituksessa eikä se ollut läheskään niin paha kuin luulin. Join sellaista makeaa vadelmamehua pari lasillista ja sitten vaan tylsästi odoteltiin. Tulokset sain tänään, arvot olivat normaalit :) Minähän siis jouduin tuonne rasitukseen suuren sf-mitan takia. Pelkäsin kyllä kovasti että sokereissa on heittoja mutta onneksi oli ihan normaalit. Nyt helpottaa!

Laurelle 23+3
 

Yhteistyössä