*~ ESIKOISHAAVEISTA SYNTYNEET ~*

Voi että kun tänne puolelle pääsis pian.. :heart: kaikilla tuntuu menevän hyvin vauvojen kaa..vielä 3 kuukautta ja itekkii pääsisin tänne! Hyvää tulevaa kesää kaikille mammoille :wave:

Tyty ja Kitku 27+2
 
Chamorphis
tyty kiitos samoin ja kyllä sä tuut kans tänne ennen kuin huomaatkaan!
Sannya oikein paljon onnea koko perheelle ja tervetuloa tälle puolelle!!! :flower: =)
Suukkis jos teidän poika oikein itkee yöaikaan niin suosittelen lämpimästi keinuvaa sitteriä eli toisella nimellä koliikkikeinu... Meidän pojalla ei koliikkia ollu mut se valvo alkuun kaikki yöt ja sit aamupuolella meni aina huudoksi kun oli jo niin väsyny... Me saatiin lainaksi koliikkikeinu ja siinä nukkua puksutti kaikki yöt parilla syötöllä ja nyt sit nukkuukin yöt omas sängys kiltisti. Meillä toi kiikku toimi tosi hyvin. Tiedän miltä tuntuu valvoa yöt, joten oikein kovasti jaksuja sulle sinne! :hug:

Chamorphis ja poika 3 kk 1 vko 3 pvää
 
Cham kai se pitäs semmosta koittaa.. Nytki poika on itkeny KOKO aamun jostain seitsemästä lähtien.. Tai et välil hellittää ja sit taas alkaa (siin välissä tosin anto nukkua noin tunnin ainaki). Ainaista kitinää ainakin koko ajan. Kai se pitäs miettii sitä keinuvaa sitteriä. Yöllä anto nukkua taas pari tuntia putkeen ja sit taas jokin mätti.. Ottaahan tää kyl voimille, mut jospa tää tästä aikaa myöten :) Koht kuutti on jo kuukauden!! Kauheen nopeesti menee aika!!! :eek:
 
Hellou

Miekin mietin miks tääl on näin hiljaista.Kaikki varmaan viettää vain ihanaa vauvaarkea :heart:
Tänne ei kummosia,neukku täti kävi eilen ja tytsyllä kaikki hyvin.Päivisin pitää herätellä 3 tunnin välein syömään,jotta painoa tulisi lisää.Ja öidin maksimissaan saa nukkua sen 5h putkeen.

Miekin voin suht hyvin,tuntuu vaan että nää rinnat ei tasotu mihinkään.Koko ajan pingottaa.Sit joudun pumppailee ja eikun vaan lisääntyy maito :( Noh jospa tää tästä.


Chamorphis Kiitos onnitteluista :heart:

Nuppu 1vk 2pvä
 
Chamorphis
Suukkis eihän se keinu tietty kaikille auta, mutta oon kuullu siitä hyviä kokemuksia. Ja siinä tietty tärkeetä on se, ettei ota siitä vauvaa pois vaikka se kuinka huutais. Siinä se juju onkin et se rauhottuu siihen keinuun, vaikka se kuinka pahalta tuntuiskin kuunnella sitä huutoa. Itellä ainakin meinas sydän pakahtua ekoilla kerroilla ku siihen laitto. Niitä saa käsittääkseni vuokratakin jostain kokeeksi et tietää toimiiko. Ne on nimittäin aika kalliita. Maksaa yli sata euroa muistaakseni...
 
Chamorphis
Suukkis huutaahan se vauva luultavasti sun syliskin ja jostain syystä se keinunta siinä on se joka rauhottaa. Sitä mä en tiedä kuinka kauan siinä menee ennenku rauhottuu ja eihän se tosiaan kaikilla auta. Yx keino kans mitä voisit kokeilla on kapalo. Meidän poika oli tosi levoton ja rauhaton pienempänä ja kapalo rauhotti sitä tosi paljon. Sen pitäs rauhottaa kans koliikkivauvaa... DD anto mulle hyvän vinkin kapaloon ja tilasin netistä sellasen kiddopotamus kapalon se on helppo laittaa eikä tarvi takuta peittojen kans... :D
 
Huomenta täältäkin :)

Tulin kyselemään sellasta,että onko kellään ollut seuraavanlaista kipua? Siis alku kivut menivät ohi sairaalassa,mutta kun kotiin päästiin meni alle viikko niin alkoi pakottamaan alapäähän,siihen kohti mistä pissa tulee.Välillä se jomotus loppuu ja sit välillä jomottaa tosi ikävästi.Pissillä käynti sujuu ihan ok:sti,se kyllä myös tuntuu tosi härskille.Mietin,ettei olis vaan pissa tulehdus? :|

Tänne ei taaskaan kummosia,nukutaan vaihdetaan vaippaa,syödään ja jutellaan välillä.Tytsy hymyilee tosi somasti aina unissaan,joskus kun saisi napattua kuvankin niistä ilmeistä.Ja todella paljon näkee unia.Välillä jo juoksen makkariin katsomaan,että itketäänkö sielä vai mikä on,mutta neitillä on kovat unet.

Nuppu 1vk 3pvä :heart:
 
Sannya jos ikävältä tuntuu pissata ni pissaa aina suihkun kans. Eli käsisuihkulla sit suihkuttelet samaan aikaan alapäätä ni on paljo helpompi pissata eikä satu. Muutoin en osaa sanoo mitään, koska mulla se kipu on ollu koko ajan koska repesinkin toisen asteen verran. Nyttemmin kipu onneks on jo hellittäny. Joha oli aikakin ku synnytyksestä jo 4vkoo!! Ja hemmetin jälkivuoto senkus jatkuu vaan.. Tahtois jo seksiä suoraan sanoen!! :D
 
Zoe tiiän, mut ku mä pelkään tulehuksia :ashamed: Ni siks en uskalla. Tikit ehk antais myöten mut en uskalla ton tulehuspelon vuoks kokeilla.. Ku jotenki tuntuu, et vaikka kumin kanssa tekis ni silti tulis jotai tulehusta.. Ehk mie pelkään turhaan mut en haluu mitään kohtutulehusta :| Sen vuoks oon edelleen aina käsisuihkulla suihkutellu ain vessassa käynnin yhteydessä ja aion varmaa suihkutella nii kauan ku on jälkivuotoaki..
 
Paljon onnea sannya, pikkasen myöhässä :ashamed: :flower: :flower:

en oo paljoo nyt palstaillu, ku mulle puhkes paniikkihäiriö 2kk sitten :ashamed: ...Lääkäri meinas että johtuu ihan elämänmuutoksesta/hormoneista yms...koska tuli yhtäkkiä, ja ei johdu mistään tietystä asiasta. Nyt lääkkeet käytössä...ekat ei auttanu, nyt vähän reilu viikon syöny uutta, ja nyt näyttää ainaki ihan lupaavalta...toivottavasti pysyiski :kieh:

vauvis ja Miia 4kk :heart:
 
SS Masennustahan mulla ei ollu, et tuo paniikkihäiriö...ja mä ahdistuin siitä ahdistuksesta,et ei mitäänm tiettyä asiaa mikä olis aiheuttanu...aivojen häiriö,mikä tuottaa liikaa "paniikkihormonia" vaikkei todellista hätää olekkaan :D ...Lääkkeen vaihdon myötä nyt näyttää ainaki valoisalta jo...toivotaan,että tässä pysyy =)
Erikoislääkäri sanoi että johtuu ihan elämänmuutoksesta/hormoneista...kuulemma menee ohi/lievittyy ajan kuluessa...

Mutta nyt on kyl lähes normaali olo...mistä oon kyl iloinen...tämäkin olo menee,jos ei kokonaan normalisoidu.
Tosiaan lääkäri sanoi että joka viidennellä synnyttäjällä (20prosenttia synnyttäjistä) kärsii jonkunlaisista psyykkisistä jutuista :eek: ...Tosi yleistä kyllä!
 
Mulle sattu tänää iha outo juttu.. Jalat meni alta. Mies oli peppupesulla kuutin kans ja mie tulin veskiin, et oisin menny pissalle ni lähellä lavuaaria mul meni jalat alta ja taju pois. Eli kaiketi sit pyörryin.. Tosin must tuntuu et oisin nukahtanu.. en tiiä ees mitä se oli mut sit havahduin ku mies kahto huolestuneena kuutti käsivarsilla ja toisel kädel yritti mua tukee et nousisin. Kahtoin vaa tyhmänä et mitä mä täs veskin lattialla istun.. weird... :eek:
 
Zoe on jälkivuotoo edellee, mut tosi vähäisenä jo vkon ainaki.. Ja rautaa en oo ennee kyl syöny ku raskauden lopussa jos sanottiin, ettei ennää tarvihe.. En sit oo tajunnu, et ehk pitäis.. Mut eiks sit pitäis olla tosi väsynykin jos ois hemppa allaalla ja sen vuoks pyörtyny? En oo koskaa pyörtyny ni tuo oli aika outoa. Ja verensokereist ei mittää tietoo mut kaiketi niide pitäis olla suht ok.. Mut pelottaa kyl jos tommosta tapahtuis sillon ku mies ois töissä ja kuutti mulla sylissä!! :eek: :'( Hope not!
 
Suukkis Hui hitsi vieköön.Varmasti pelottaa,jos tollai tapahtuisj os ois kuutti sylkys :|
Ootko tosta soittanut neukkuun ym?

Joo tänään sain kuulla pissatestin tulokset,mitään ei näkynyt.Ja todettiin,että miulla on vaan limakalvot kuivat synnytyksestä johtuen.Voi itku,tänäänkin meinas tulla tippa linssiin ku oltiin miehen äidin luona.Ja siel alko kauhee alapää jomotus.Toivottavasti tää nyt menee pian ohi.Neuvolas sanovat että voipi pepanthenia laittaa sinne jos se rauhoittaisi.Nyt iltasella ei taas ole jomotellut pahemmin onneksi.
Nupun kanssa käytiin tosiaan neukus,ja painoa on 2985g :) Ja on kuulema napakka ja jäntev tytsy :heart:

Nuppu 1vk 4pvä
 
Zoe-F
Suukkis No toiset on väsyneitä ja veto pois ja toiset ei. Systeri oli ennen sellanen et pyörtyili menkkojen aikan miten sattu. Verensokereitten pitäis olla ok jos oot syönny säännöllisesti. Ja kolmas mikä tuli mielee on verenpaineet, miä en kyl muista missä kohtaa niis piti olla häikkää et pyörrytti.
 
Nii no yleensä mul on ollu häikkää paineissa, et ne on liian korkeella.. Mut ainaki synnytyksen jälkeen ku mittailivat ni olivat ihan ok.. Hmm.. Neuvolaan en oo soitellu ku vast tänää oli tuo et pyörryin. Oli nii sekava juttu ja soittoaikana ois hyvä ain soittaa.. Tuntuu vaa nii oudolta ku en oo koskaan ennen pyörtyilly. Eikä jälkivuotokaan oo runsasta ollu ku iha alkupäivinä vaikka nyt onki kestäny jo 4vkoo.. Noh, pitää kysellä neuvolasta mitä se ois asiasta mieltä..
 
Moikkelis täältäkin pitkästä aikaa :wave: Nytkin päivittelen pikaisesti kuulumisia, ku Eetu tietty heräs heti, ku aattelinkaan tulla koneelle :/

DD:lle paljon :hug: :hug: :hug: Ikäviä tommoset! Todella ikäviä!!! :kieh:

Onnittelut sannya tännekin pienestä nyytistä :flower: :hug: :heart:

Vauvikselle myös tänne kovasti jaksu :hug: :hug: :hug: Olet ajatuksissa!!! :hug:

Mä luulen SS, et oisko sulla sit kuitenkin niin alhanen hemppa :/ Synnytyksessä tietty olet menettäny verta ja nyt sit on jälkivuotoo :/ Mullaki huimas jonku aikaa synnytyksen jälkeen; hemppa VAAN 69! Mut toivottavasti löytys selitys tohon :hug:

Sit viel nopeesti maanantain 4 kk:n nvla-lääkärin terveiset:

paino: 7100g ( 3050g ), pituus: 64,4cm ( 49,5cm ), pipo: 41,5cm ( 34cm ) Et hyvin kasvaa! :heart: :heart: :heart: Kehitys ok, näppärä poika, kasvaa hyvin tissimammalla, et ei kiirettä kiinteiden alotuksen kanssa ainakaan kasvun puolesta =)

Sit viel nopeesti kuva Eetusta, tasan 4 kk:tta :heart: :heart: :heart:



Toivis & Eetu 4kk 3pvää
 
Ihana kuva Eetusta toivis! :heart: Voiha se olla liian alhasesta hempasta.. taidan alkaa syödä rautaa taas.. En soittanu neuvolaankaan ku poika herätti 1-1,5h välein koko yön ni olin aika varma et herättää sillonkin ku on puhelinaika ni herättiki vast ku oli 2,5h menny eli soittoaika men siinä :D mut ei mua toi enää nii pahasti huoleta.. Syön ny rautaa ja otan iisisti jatkossa :heart:

Kuutti tais hymyillä tänään ihan tarkoituksellisesti muutaman kerran!! Se oli nii ihana :heart: ja tänään tasan kuukauden! Kauhian nopeesti menee aika!
 
Suukkis tulin lukee teiän kuulumisia ja silmään pisti toi sun pyörtyminen... :hug: alhainen hemppa ei tosiaan välttämättä oireile väsymyksellä. mä aloitin lisäraudan ku olin "elämäni voimissa" ja hemppa 109.. ja sitte ku tuntuu että vois koko aika nukkua ja on ihan vetämätön ni hemppa 122... :/ toivottavasti oli eka ja vika kerta ku tollee kuukahdat! :)
 
Talvis kiitos :hug: Toivon niin! Ny alotin ainaki raudan siis ni jospa siittä ois apua :saint:

Käytiin tuossa taas ulkoilemassa pienen kanssa. Käytin rintareppua ja hyvin viihty siinä :heart: Huomenna vauvaperheiden keväthulinoille (eli toisin sanoen vaippahulinoille) Treelle! Sille reissulle aion ottaa vaunut ja sit enne sinne menoo vaihdan rintareppuun taas ni ei ainakaan tuki teitä vaunuilla sit :heart:
 
Zoe kauhu pitkiä unia pienimies vetelee! Vähänkö sie oot onnekas! Meillä nukkuu ihan max 4h mut se on tosi harvinaista. Yleensä nukkuu noin 2h. Yöllä herää joskus 1-1,5h väleinkin :headwall: Noh, mut jostain syystä mul ei kaiketi oo univelkoja.. Tai on, koska nytkii väsyttää ku tein omenapiirakkaa ja sit ruokaa itelleni (perunoita, kalapuikkoja ja valkokastiketta) mut ei vaan taho saada unta. Poika oli ton koko ruoanlaitto/leivonta-ajan rintarepussa. Siinä se viihtyy ihan hirmu hyvin! Sain tehtyy noi ihan kepeesti. Vaikka vatkainki siin mölis vieressä ni tää vetelee sikeitä... :D Kyl se eka säikähti sitä ääntä, mut sit ku tottu ni uinu vaan =)

Nii ja ne vaippahulinat ois ollu just niitä! Mut mie en sit kummiskaa mennykää.. Aloin ressata sitä ku pieni on vasta kuukauden, et jos saakin jonkun kauheen pöpön sieltä ku on nii paljon ihmisiä.. Jäi harmittaan paljon ku mietin etten mee, mut tänään sit ku on satanu täälläki kaatamalla ni ei harmita enää :D Ja mie voin sit kummiskii pari vaippaa tilata netistä ku niitä nii himoitsen :p
 

Yhteistyössä