*~ ESIKOISHAAVEISTA SYNTYNEET ~*

Moikka! :wave:

Meiltä tulee sit tänään neuvolakuulumisia, ku aika siirty pääsiäisen ym. menojen takia =)

Paino: 6330 g (3050 g) (synt.)
Pituus: 62,5 cm (49,5 cm)
Pipo: 40,5 cm (34 cm)

Pelkästään hyviä terveisiä; iho hyvä, hyvin kasvaa rintamaidolla, yöt nukkuu, juttelee ja hymyilee, yms. :heart:
Sit vierasti, siitähän itku pääsi, siihen vielä väsy, ja et piti riisua vaatteet :( Ei tainnu siinä itkiessä huomata koko piikkiä :/ Sit ku sai kaikki vaatteet päälle ja vähän tissimammaa, ni kaikki hyvin, ja taas hymyilytti =)

Voi veiled mitä juttuja :( :hug: Tommoset jutut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :kieh: Eli ei todellakaan kannata välittää moisista!

SS, kuutti on kyllä vielä niin pieni, et kannattaa kysyä terv.hoitajalta kun käy, tosta nukkumisesta :/ Siihen asti kyllä kannattaa herättää 3 tunnin välein =)
Kuis teillä on lähteny sujumaan? =)
 
toivis kiitos kysymästä, kaikki sujunu hyvin. Nyt poika alkanu syödä aina vaa enemmän ja enemmän ni kakkaakin tulee sit useammin. Vaipan vaihto tapahtuu 2-3h välein ja kuutti on perustyytyväinen vauva :heart: Itkee liian märkää vaippaa/kakkavaippaa ja nälkää, muutoin nukkuu tai tillittää ihanilla silmillään :) Huomenna th tulee käymään sit täällä, taidan siltä tosta syöttöasiasta kysyäkin.

Kuinka pitkään muute napaa tulee puhdistaa? Niin kauan ku se erittää mätää/verta? Meillä pikkuiselta lähti se napavarsi sillo alle vkon ikäsenä ja ollaan napaa aina puhdistettu, mut tuli vaan mieleen, et kuinka kauan pittää niin tehhä..?

Miulla mahtuu muuten kaikki omat farkut jalkaan! Painoa on ennää 68 kg eli enää kaksi kiloa ni oon lähtöpainossa! :heart: :heart: B) Tai no, lähtöpaino oli kyllä 66,7 et sinänsä ois vaa noin kilo.. Mut oisha mu kropassa muutenki varaa lähtee jonki verran, ois ihana painaa esim 63-65kg. Pituuttaha mulla on 169. Saa ny nähä veiskö imetys muutaman ylimääräsenkin kilon mennessään :whistle: :xmas: Tätä tahtia todellakin veis ku pikkumies syö ku mikäkin! Mut hyvä vain, sit kasvaa isoks pojaks :heart:
 
Vastaan pikaisesti tohon sun kysymykseen SS tosta navan hoidosta =)
Eli meille ohjeistettiin näin: Kun napatynkä irtoaa, navanpohja puhdistetaan ja kuivataan huolellisesti kerran päivässä muutaman päivän ajan. Sen jälkeen kuivataan pesujen yhteydessä =)
Haiseeko, tai punoittaako napa?
 
Pikapikakuulumiset meiltakin, ei ole skandeja tas koneessa (meidan oma huollossa, nyt olen omalla koneellani). Huomasin vain etta on SS ja Suunnistajakin jakautuneet, oi etta! Oikein paljon onnea ja tervetuloa tanne puolelle! Ma niin tiesin etta Suukkis saa pojan :D :heart:

Mitas tanne sitten... kaikenlaista tuo taas on oppinut :D Ei enaa viihdy sitterissa tai leikkimatolla kun syodaan, istuu mieluummin syottotuolissa. Ja maidolla on edelleen, vaikka 4kk tuli viime lauantaina tayteen. Sitahan miehen sukulaiset jaksoivat ihmetella, kun appiukon synttareilla kaytiin... Voi sita jatkuvaa "kylla tekis mieli antaa pala suklaata" ja "eikos tuo nyt haluaisi myos ruokaa, kun noin leluaan syo (illallistimme siis, ja neiti laittoi leluaan suuhun syottotuolissa)", jne jne.. Appi ja Anoppi siis molemmat hiukan kyselivat etta joko annetaan sosetta, mutta onneksi lopettivat kun sanoimme ettei ennen kun tulee 6kk tayteen. Miehen mummi taas veti pohjat: "No mitas han on jo ehtinyt maistelemaan?", mies sanoi etta edelleen ihan rintamaitoa vaan. Mummo siihen ihmeissaan, etta "Johan on! On niin pulskassa kunnossa tytto kuitenkin!", mihin mina sitten etta "Keskikayrallahan tuo melkein kasvaa, ihan aavistuksen yli vaan. Terve on"... Ja sitten taa toteaa etta "Kylla sulla on oltava RASVAISTA maitoa, kun silla viela kituuttaa".... Yritan ottaa huumorilla ja sivuuttaa, mut kylla oli kommentti... :D :headwall:

Halauksia siis Veiledille ja muille jotka joutuvat arvostelua kuulemaan valinnoistaan :hug: Eikohan me kaikki itse tiedeta mika on meidan vauvoille parasta, luottakaamme siis siihen!

Keskiviikkona neuvola+lekuri, sielta sitten palaan ja kerron kuulumiset & kommaan teita enempi (ei nyt ehdi kunnolla lukemaan, neiti kyllastyy leluihinsa ihan just) :)

Talvikselle taytyy ainakin vaipoista kertoa sit kun ehdin...

DD ja potkurineiti 4kk ja risat :heart:
 
Pakko viel hehkuttaa, meidan mimmi liikkuu jo ihan eteenkin pain! Muutaman viikon menny sivulle, sillai lyllertany.. nyt tuki kadet sohvaan ja veti loppua kroppaa perassa. Meidan pieni mittarimato :heart: Soitin miehelleki ihan innoissani, niin taa totee "ainii, piti kertooki sulle, se teki tota jo aamulla" :D Niin siis, liikku ehka 5cm, mut ku on suloista ku mika :heart:
 
DD hyvä, et tyttö kasvaa ja voi hyvin sekä oppii uusia juttuja =) Ja kommentteja mahtuu maailmaan paljon.. Mitäpä niistä välittämään :)

Meil kävi th tänään ja sanoi, et voi luopua jo siitä kellon soittoon heräämisestä yöllä. Kasvuvauhti on meinaa ihan mieletön!!! Nyt painoi jo 3025g vaikka syntyessään oli sen 2620g!! Th:kin oli aika ihmeissään ja sanoi, et no maitoa sit ainakin riittää. Keltaisuus on hävinny ja silmät hyvässä kunnossa yms. Navan hoidosta kysyin ja sanoi, et ihan vaan kerran päivässä voi vedellä putsata ja sitten kuivata kunnolla. Hyvältä napa näytti kuulema, puhdasta verta vain tuli eikä haise tai muutakaan. Sanoi, et eiköhän se pian siittä parane.

Täällä vaaka näyttää jo 67kg :LOL: Onkoha meidän vaaka rikki :whistle: Noh, pääasia et kiloja kai jonkin verran lähtee. Th:kin hämmästeli kuinka nopeesti mulla paino laski.

Eli kaikki hyvin ja hyvä mieli jäi ku th:kin sanoi, et meillähän sujuu sit kaikki silminnähden tosi hyvin. Ja ku pikkuinen jaksaa imeekin nii hyvin.

SS/ kuutti 9vrk :heart:
 
Chamorphis
Suukkis no on kasvanu hyvin kyllä kuutti! :D Ei toi oo mun mielestä mitenkään ihmeellistä et sun paino on laskenu noin nopeeta... Mulla laski alus varmaan kilon päiväs kun en ehtiny kunnolla syömään ja poika oli jatkuvasti rinnalla... Onnex se painon lasku sit tasaantu aika nopeeta. Nyt mä oonkin jo reilu yheksän kiloa alle lähtöpainon! :p :D

Chamorphis ja poika 11 vkoa
 
Cham juu, se tuntuu vaa nii oudolta :D Varsinki ku ite valmistautu henkisesti siihen, et jäis paljon liikakiloja. Mut toki parempi näin päin :heart: Ja kuutin paino kyl noussu tosi nopsaan ku th:kin sano et 160g olis ollu viel iha riittävä painonnousu ni pienen paino oli noussu sen noin 400g :D
 
Chamorphis
Suukkis joo onhan se niinkin. Mulla kans oli ylimääräsiä kiloja muutenkin niin ei haittaa ollenkaan vaikka kilot karisee. Imetys tuntuu olevan tehokas laihduttaja! :p Plus muutenkin tullu lisättyä liikuntaa ihan kiitettävästi...
Komiasti oli noussu joo toi paino. Meillä kans viimex neuvolas oli kolmes viikos tullu melkein kilo lisää! :D Loppukuusta onkin kolmekuukautisneuvola ja samalla eka rokote. Taitaa se rokote ottaa äitiin enemmän kipeetä ku poikaan! :LOL: Nyt kyllä uskosin et meillä toi painonnousu on tasottunu kun poika ei ihan niin useesti oo enää rinnalla. Kun oon sen viimein ja vihdoin saanu nukkumaan kunnon päikkäreitä. Ulkona vaunuis tosin mutta onneksi vetää sellasen kolmen tunnin päikkärit joka päivä ulkona ja sit lyhyempiä muuten sisällä...
 
Kauhia ku ollaan tiputtu! Eikun nostamaan, mammat palstalle kertomaan kuulumisia :D

Onnea Suukkikselle, Chamille ja Zoe-F:lle laihtumisista! Kivaa päästä omiin mittoihin. Itse olen tyytyväinen, että ahkeralla kuntosaliharjottelulla oon saanut pari kiloa lisää :D Lihasta kylläkin, rasvaprosentti hipoo edelleen alarajalla, mutta on kuitenkin vielä juuri normaalin rajoissa. Oon 164cm pitkä, ennen raskautta 56kg ja nyt 52kg, alimillaan kävi 49.5kg. Onneksi on nyt tasoittunut tuo lasku ja oon tyytyväinen kroppaani =) Sikspäkki näkyy taas ja on muutenkin tosi kiinteä vartalo. Mun mielestä semmonen luikku ei oo ollenkaan kiva, joten täysillä taistelen säilyttääkseni kurvini :)

Talvis, meilläkin kestoillaan ihan reissussakin. Ihan pienenä käytettiin imsevimsen flanellivaippoja (äp) + frotee/bambuimuja + imsen erilaisia kuoria. Myös nauhavaippoja käytettiin tuolloin, ja niitä käytetään nyt pääasiallisesti noitten frotee- ja bambuimujen ja imsen kuorien kera. Toimii tosi hyvin meillä, kuivuu nopsaan ja pitää pahimmatkin sinapit :D Satunnaisesti (kun kaikki kuoret pesussa) käytössä olleet fuzzyt, ne ei oikein oo meidän tytön mallisia (liian kapeet reidet) ja sit bumkinsin a-i-o:t, ne on ihan ok ohkasen lisäimun kanssa mut ei läheskään niin hyviä kun nauhikset imun ja kuoren kera. Teen itse noita imuja, osa tiimalasi (kauheen epäkätevää ommella ite sen mallista, ku ei oo saumuria) ja osa sit ihan suorakaiteita ja pelittävät. Bambuissa on 4-5 kerrosta ja froteessa vähän kankaasta riippuen 2-4. :) Kestoilu on kyllä ehdottomasti meidän juttu, mieskin on edelleen tosi innoissaan niistä.

4kk neuvolassa käytiin (myöhässä pyhien takia), ja neiti oli jo 6700g ja 62cm (syntyi 3380g ja 50cm). :D Kasvua kehuttiin ja rohkaistiin jatkamaan täysimetystä, mistä olin todella iloinen. Eri lääkäri ja neukkutäti tällä kertaa, ja oli kiva kun ei painostettu alottamaan niitä kiinteitä. Neuvolakorttiin kehui tyttöä pitkän listan, eikä vähintään siksi kun neiti yritti ryömiä karkuun hoitoalustalta :LOL: Oli ihmeissään miten jo nyt on niin jäntevä ja kun tosissaan jo ryömii. Kysyin varmistukseksi saadaanko istuttaa syöttötuolissa kun siinä selkeästi viihtyy ja ihan suorasti, tukevasti istuu ja vastaus oli että ehdottomasti on neiti kehitykseltään valmis siihen :heart: Hyvä mieli siis jäi käynnistä.

Mulla on ollut aika pahoja mahakramppeja nyt pari viikkoa, ja niistäkin kysäisin. Kohtu ultratiin tyhjäksi kohtutulehduksen jälkeen, joten tuskin on jäänyt mitään. Näytteet otti et jos on tulehdusta, huomenna sitten saa tulokset. Toivon todella ettei, et ois vaan jotain vuosisadan menkkakipuja, vaikka oudolta tuntuukin kun noin jatkuvat ilman vuotoa..

SS kyllä teidän poika kasvaa hienosti! Sultaki tulee substralia :D

Toiveilijallakin ihanat neuvolakuulumiset, ja kovin samankuuloiset mitat kun meidän neidillä vaikka hiukan vanhempi onkin :) Mut niinhän se on et pojat on yleensä isompia! Mites sun selkä jakselee, ootko niitä imetysliivejä löytänyt?

Cham, mäki jännitin kun neitiä rokotettiin, vaikka tää ei ollut oikein moksiskaan. Pikkuitku pääsi kun oli jo ohi, ja illalla oltiin vähän uneliaampia, mutta muuten ihan normaalisti. Eli turhaan jännitin. Eiköhän se teilläkin mene hyvin =) Aivan mahtavaa, että teillä vihdoin nukutaan kunnon päikkäreitä! On teidän jaksamista kyllä koeteltukin :hug: Ja niin hienosti kasvaa sielläkin poika, itku onkin sitten vain vahvistanut pientä :p

Tenttikausi tuloillaan ja kiirettä pitää, palstailu on jäänyt kyllä tosi vähille. Jotenkin ärsyttääkin tää meininki niin paljon, että oon miettinyt jo ihan vakavasti täältä poistumistakin... sit muistan tän pinon ja teidät, eikä tee mieli kadota minnekää :D En tiedä oonko ainoa joka näin ajattelee, mut välillä tuntuu että tää palsta on täydellinen flashback yläasteesta. Ihannoidaan ryyppäämistä ja baarisekoilua, vaikka ollaan perheellisiä. On niin siistiä tissutella siideriä tyyliin tiistaina klo 11. Heti jos kannustat imetystä ja oot sitä mieltä et korvike on vasta se viimeinen vaihtoehto, oot joku tissifanaatikko ja sut halutaan kivittää.. täällä kerrassaan ihmetellään, että miksi ihmeessä pitäisi imettää kun kerta korvikettakin saa kaupasta (juuri tällä otsikolla mitäs nyttällä). Sit taas äitiysloman jälkeen töihin menevä äiti on huono äiti lapselleen |O Juu, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Enhän mä enää edes halua piinata itseäni lukemalla noita keskusteluja. Mut siks just, ku luen täällä vaan tätä pinoa ja joulukuisia, välillä mietinkin että kuulunkohan mä tänne nyt sit ollenkaan... Muilla samanlaisia mietteitä?

DD ja potkurineiti n. 4,5kk :heart:
 
Kukas tätä pinoa päivittäisi?

Mie olen saanut tarpeeksi eräistä harmaista, jotka kyttäävät täällä juttujani ja tekevät aloituksia mitäs nytille. Joku kerho ois ihan jees, et vois teille tutuille kertoa kuulumisia ja kuulla teistä. Mutta tänne en enää kirjoittele, kun selvästikin hiukan turhan moni pinon ulkopuolinen tätäkin seuraa.

Ihanaa kevättä ja hauskaa vappua kaikille mammoille ja perheille! =) :flower: Toiveilijasta, Chamista ja SS:stä ainakin toivon kuulevani vielä palstan ulkopuolella. Muidenkin yv:t ovat erittäin tervetulleita. Olitte ihana tukiporukka läpi kuumeilun, odotuksen ja pikkuvauva-ajan. Lämmin kiitos teille siitä :heart:
 
Mie voin päivitellä =) Vaik en mie kyllä täällä niin usein viihdy ku kestovaippainfon sivuilla, mut kyl mie täälläki pyörähän ja luen aina jutut.. Tää pino vaa on aika hiljanen vielä toistaseks :/

Tänään mennään kaupoille miehen kans ja kuutti menee hoitoon anoppilaan :heart: Anoppi on niin innoissaan pienestä, että ehdotin hänen hoitavan kuuttia vaikka toki kuutti olis mukanakin menny vallan hyvin. Mut haluan antaa hoitoon kun toinen kerran tykkää hoitaa ja mielellään niin tekkeekin :heart:
 
DD: Ei kannata välittää niistä mitäs nyt-puolen harmaista tai muistakaan, ilkeilevät kun ei oo omaa elämää, mitä elää. :hug:

Myös meillä kestoillaan. Tilasin just Englannista lisää, kun pian jää pieniksi osa. Englannista saa jonkin verran halvemmalla ja postikulut Suomeen ei oo kovinkaan isot. Mulla oli n. 4,5£. Ja tulee jopa nopeammin perille kuin Suomessa lähetetty paketti. Meni vaan 3 päivää saada se tilauspäivästä. Meillä toimii kans kestot kuin unelma, ei tuu juurikaan läpivuotoja. Eikä tarvitse joka päivä kanniskella roskia ulos :D Mieskin sanoi, että ne on tosi hyvät, kun ei uppoa niin paljon rahaa ja kestää monia vuosia ja useamman lapsen.
 
Ai onks meillä kerhokin olemassa? Mie ku en oo mittää kuullu.

Jesh, paino näyttää nykysin 65kg!
Eli 1,7kg vähempi kuin lähtöpaino oli. Paljoa ei pitäis pudota enää tai alkaa oleen jo liikaa mulle. Mu mielestä joku 63 olis just sopiva, mut sen alemmas ei sais mennä kyllä.. En haluu olla mikään tikkukaan:p
 
Meillä pienelle on tullu varmaan hormoninäppyjä ja ny on alkanu oleen koliikki-itkua. Mut ei siis koliikkia ole ku ei niin usein läheskään itke. Mutta masuvaivojaan itkee joka pvä muutaman kerran. Eli itkee kovaa ja vääntää selkää kaarelle yms. Tekee niin pahaa katsoa ku pienen oloa ei pysty oikeen mitenkään helpottamaankaan.

Mulla on ollu kova kuume (38,5-38,8 pinnassa), mut ny se meni ohi. Eli pari pvää kesti. Välillä aina tippu 37,5 pintaan ja taas nous. Pelkäsin jo kohtu-/rintatulehdusta, mutta onneks kuume laski eikä muita oireita oo ollu. Jospa se tästä.. Jälkivuoto jatkuu edelleen.. Vois sekin jo loppua..

SS/kuutti 2vko 5 pvää :heart:
 
Mä oon Ceridalia laittanut vaaville välillä kun on ollut kuiva iho. Nyttemmin senkin laitto on jääny pois ku ei iho enää oo niin kuiva ku alussa. Ja näpyille en oo mittään tehny, ootan vaa et lähtevät pois :) Ja meil käytössä devitol -tipat. Alkuun pari kolme pvää oli ihan hyvä, enkä vatsavaivoja huomannu. Sittemmin ne alkoi ja koitettiin relatippoja.. Niillä en huomannu kummempaa vaikutusta, vaikkei kyllä kauaa koitettukaan. Sit ostettiin cuplatonia ja tuntui ettei nekään auta. Jätettiin pois kolmen pvän jälkeen nekin. MUTTA eilen sit huomattiin et masuvaivat vaan ylty (huus puol kolmeen asti yöllä mut lähinnä vaa noin tunnin verran) ni jatketaan taas niiden antamista.. Tänää tosiaa ois se neuvola ni kai sieltäki vois kysyä, et mitä sitä tekis... Ku haluis auttaa pientä, mut ku ei osaa..
 
SuukkoSuulle, meillä oli neidillä tosi paha koliikki ja muita masuvaivoja ja osteopaatilta löytyi meille apu joten sitä suosittelisin ehdottomasti!
lääkkeetön ja muutenkin hyvä vaihtoehto :heart:
Voimia sinne!!!

täällä kasvetaan kovaa vauhtia, ikää on jo 8kk+ ja kokoa viikko sitten oli 70cm ja noin 9,5kg!
Tyttö meinaa nousta seisomaan jo kovasti ja tepsuttelee ympäri asuntoa kun vaan saa pitää sormista kiinni :)

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Tinii&image_id=102949745

Nyt äkkiä suihkuun ennenkö pikku myy herää!
jaksuja mammoille :flower:

Tinii+Aduska 8kk+
 
zoe juu ei se kivaa ole katsoa ku toiseen sattuu :'( Mieki yritän ainoastaan läsnäolollani ja hyssyttelyllä vähän parantaa oloa. Sit laulan ja hieron masua/välillä nostan polvet masulle ja katson onko hyvä (eli onko sillo just nii paljon ilmaa masussa et vaa pahentaa ja sit lopetan vai auttaako et tulee pierua jne). Käytii just neuvolassa ja sano, että d-vitamiinitipoista johtuvaa se itku ei ole jos se ei ala noin tunnin kuluessa niiden antamisesta. Eli siten voi katsoa vähän, et johtuuko niistä ja must tuntuu ettei johdu. Siksen niitä taida vaihtaa. Mut relatippoja vois alottaa taas ja jatkaa parikin vkoa, kuulema tutkimusten mukaan niin kauan pitäs koittaa ennenku tietää toimiiko/auttaako.

Eli neuvolakuulumisia:

Poika nyt siis 2vkoa ja 5 pvää
Pituus 52cm (syntyessään 49cm, josta sentti tai pari varmaan pahkan vuoksi)
Paino 3315g (2620g)
Päänymp. 36,4cm (33cm)
Paino ja pituus noussut hyvin täysimetyksellä. Heijasteet ok. Silmät ja suu siistit. Iho ok. Keltaisuus hävinnyt (oli hyvän värinen jo sillon vko sitten).

Eli kaikki oli siis hyvin :heart:
 
Terve.Miekin tulen tänne pikku hiljaa.Tänään kotiuduttiin,ja nyt tulin kertomaan tiedot.Huomenna luultavasti tulen kertomaan lisää.

Elikkäs: Sannya ja Nuppu 2850g ja 49cm 26.4.09 (38+5)

Tässä tuotosta :)
 
Suukkis Kiitos :flower:

Täällä on lähtenyt hyvin käyntiin kotiutuminen,ja yölläkin nukutaan hyvin.Ensimmäisenä yönä herättiin kaksi kertaa tissittelemään ja viime yönä myös :) Ja aamu tuimaan herättiin myös pari kertaa.Ja sitten nukuttiin.
Vaavista huomaa että painoa on alkanut tulemaan,alkaa posket pyöristymään.Ja kovasti jo ollaan kiinnostuneita äänistä ja katsellaan isukkia ja äitiä paljon. :heart:
Tänään mennään luultavasti pikkaseksi aikaa pihalla pyörähtämään,on niin ihana keli.Aurinko paistaa eikä tuule ym.

Hyvää päivän jatkoa kaikille! :flower:

Nuppu 4vrk :heart:
 
Noin pienen kanssa ulos? Hui.. mie en ite uskaltais.. Vai sanoiko ne todella, et on ok mennä jo ulos vaikka pieni on vasta 4vrk?

* muoks kahtelin tuossa eri juttuja netissä ja ainakin niissä mitä katsoin niin luki, että voi mennä ulos niin pian kun äiti tuntee jaksavansa jos pakkasta ei ole. Uutta tietoa mulle! :D Mie oletin jotenki, et ois jottai eri bakteerikantojaki joidenka vuoks ei vois het men ulos jos o hirmu pien vaavi :LOL: Mut mikäs siinä jos jaksaa. Ite en ois kyl jaksanu ensimmäisen vkon aikana mihkään ku alapää ol nii saamerin kipeä.. Sulla ei Sannya tainnu sit repeämiä tulla? miten synnytys meni muuten?
 
Suukkis Joo siis lämpimällä kelillä oi vauvan kanssa mennä miltei heti ulkoilemaan,mutta vain vähän kerrallaan. :)
Joo repeämiä ei tullut laisinkaan,mutta 2 päivää sairaalassa oli alapää hellänä. Nyt on tosi hyvä olo eikä koske mihinkään.Synnytys meni kukavasti ja oli mukava kokemus,ainoa mikä oli raskasta oli kun supistelut ja ponnistus tuli samaan aikaan.Aivan kuin suukkis sanoi,että koskee supistus enemmän ponnistuksen aikaan.Vai mitenkä se meni?
Ai niin ja ei menty vielä eilen pihalle.Kun oli niin vilkas päivä muutenkin.Tänään käydään pyörähtämässä :)

Jeij,oon laihtunut 4,5kg :D

Tässä eilisen aamun moikkaus/haukotus yhdistelmä.


Nuppu neiti 5vrk :heart:
 
Nostelen ku oltiin tiputtu seuraavalle sivulle. Miks tääl o nii hilijasta? Meil poju syö ja kasvaa hyvin. Masuvaivoja on ja niihin käytetään cuplatonia, sit ku se loppuu ni otetaan disflatyl käyttöön. Jekovitteja käytetää ny ku oltii reissus ni sinne niit ostettii ku devitolia ei voi huoneenlämmös säilyttää. Saa nähdä olisko ne parempia :)

Kovasti poika yrittää päästä eteenpäi ja kääntyä mut ku ei vaan onnistu vielä :p

SS/ kuutti 3vko ja 5vrk
 

Yhteistyössä