*~ ESIKOISHAAVEISTA SYNTYNEET ~*

Alkuperäinen kirjoittaja tyty86:
onko muutes teille tullu jo uudestaa vauva kuume =) joko on ruennu pikkukakkosta haluttamaan?
Mulla on ollut joku hirmuinen hormoni-vauvakuume jo heti Adan syntymästä lähtien! Tiedän siis ettei meille nyt mitään vauvaa tule enkä oikeastaan edes haluaisi kun nyt jo on ollyt niin rankkaa mutta joku hippu siellä kutkuttelee ja ai että olis ihanaa odottaa ja saada uus tuhiseva nyytti :heart: SHHHH!...ettei mun mies vaan kuule tai se pistää pillit pussiin ja pussin lukkojen taa :D
 
Ihana pakkaus mimmu :heart:

Huomena olis 2kk neuvola, ja eka satsi rotarokotetta :D Aateltiin lähtee Miian kanssa ulkoilemaan, kun heräilee.
Heräs tossa 8.15, ja nukahti nyt 9 jälkee uudestaa. Ei olla pitkään aikaan käytykkää ulkona, ku on ollu pakkasia, ja kylmää tuuliviimaa :(
Ihana kun tulee kevät ja kesä...Miiakin sitten jo kesällä 6kk ikäinen..iso tyttö... :heart:

Kävin eilen jälkitarkastuksessa...vihdoinki pääsin käymään, ku kahtena kertana joutunu perumaan, ku edellisenä päivänä alkanu sopivasti vuoto :D :D
Sain valmiiksi jo pillerireseptinkin...nyt vaan katellaan muutama kk mites noi menkat alkaa tulla, vai tuleeko ollenkaa viel =)

Meill kyl tähän asti menny yöt ihan superhyvin...nukahtaa siinä 21-22 aikoihin ja herää syömään 5-6 aikoihin, ja sen jälkee nukkuu viel 2-3 tuntia...sitte heräilee taas syömään, ja nukahtaa viel uusiksi. Toivottavasti on pysyvää tää, ku alkuaikoina se oli sitä huutoa ja itkua illat, ja nukahtiki vasta puolenyön aikaa tai sen jälkee :ashamed:

vauvis ja Miia 8vk :heart:
 
Pikaisesti tulin moikkaamaan :wave:

Tervetuloa mimmu :flower: Sulonen tyttö =)

Sit neuvolakuulumisia tältä päivältä:

paino 4990g ( 3050g ), pituus 57,5cm ( 49,5cm ) ja pipo 38,9cm ( 34cm ) =)
Et hyvin on kasvettu! =)

Sit vielä pari kuvaa...




Tämä otettu tänään, eli ikää tasan 2 kuukautta :heart:

Ja DD, pistän yksäriä kunhan kerkeen paremmin koneelle; mies tän vkon lomalla ni arvaathan, et ei paljon koneella istuta ;)

toivis & pikkumies 2 kk :heart:
 
Chamorphis
Tervetuloa mimmu! Söpö tyttö!
Toivis voi kun sullakin on jo iso poika! Ja kans aivan ihania kuvia!
Meillä kans käyty tänään neuvolas ja poika täälläkin kasvaa hurjaa vauhtia. Paino 4760 g (3495g) pituutta oli 55,9 cm (52,5 cm)
Ollaan nyt kax kertaa käyty vyöhyketerapias ja saatiin lainaksi koliikkikeinu kun tää meidän mies on siis nukkunu niin tosi huonosti yöllä ja päivälläkin lyhyitä pätkiä... Nyt kax yötä nukuttu hyvin kiitos koliikkikeinun. Kapaloon tosin siinäkin joutuu laittaan... Tänään kyllä en saanu päikkäreitä nukkuun kiikus ku puol tuntia, mutta nukahti sitten uudestaan mun syliin ja siinä veti tunnin tirsat ja jatkaa niitä nyt sohvalla... :D

Chamorphis ja poika 1 kk 5 pvää
 
Onnea Eetulle :flower: :heart:

Meillä oli torstaina 2kk neuvola ja tytöllä painoa 5240g(3860g) ja pituutta 56.2cm(50cm). Saatiin eka satsi rotarokotettakin...toinen tulee sit 1.4 kun on 3kk lääkäri-neuvola =)

Sain torstaina autossa tod.näk. paniikkikohtauksen..ihan hirveetä...vieläkin tulee ahdistusta ja välillä olo aika normaali...täytyy varata varulta aika TK:seen jos ei nyt ala menemään ohi...Ahdistus ei oo henkistä, saattaa myös olla että mietin liikaa sitä kohtausta ja jne...ja se laukasee sit ton ahdistuneisuuden...
Toivottavasti menee ohi... :ashamed:

vauvis ja Miia 2kk+ :heart:
 
täältä kysellään viisaammilta taas neuvoa. eli sairaalakassin sisältö kiinnostais mua kovin. mitä olitte sinne pakanneet, mikä olisikin ollut tarpeellista, mitä ette tarvinneet ollenkaan. miten sairaalassa hoitui vauvan vaippa- ja vaateasiat, oma pukeutuminen ja hygienia... itellä ei oo sit pienintäkään käryä :D
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa! :wave:

Tänään oli neidin 3kk neuvola, ja rokotekin annettiin =) Hyvin otti sen tyttö, vaikka jännitinkin sitä. Pari itkasua pääsi, mut heti loppui onneksi se. Vähän on nyt kitissyt ehkä normaalia enemmän, mut ei onneksi vielä mitään varsinaisia oireita. Suppoja ja nestemäistä panadolia ostettiin, kuumeen varalle ja sit hammaskipuiluun. Reilu tunti vaunuiltiinkin tuolla meren rannalla, oli ihanaa!

Mittoja (syntymä-):
5735g (3380g)
58.5cm (50cm)
Pää 39.3 (34.5cm)

Eli hurjasti oli kasvanut, eli täysimetys jatkuu ainakin se 6kk ikään. Neuvolatäti antoi kyllä laput mukaan, mut hyvin ymmärsi kun sanoin että allergiariskin vuoksi en todellakaan ala antamaan kiinteitä niin pienelle. Lelua seurasi komeasti 180 astetta, pää kuulemma pysyi "erinomaisesti" etenkin kun masullaan nosti koko yläkroppansa käsien varaan ja sätki menemään. Vastasi hymyihin hymyillä ja jutteli kaikenlaista eri äänenpainoilla.

Cham, ihana kuulla että koliikkikeinusta oli apua :hug: Tilasitko sen kiddopotamuksen?

Toivis, onnea tätäkin kautta Eetulle! :flower: :flower: Vastaan sulle heti kun ehdin, nyt on täl vkol viel 2 tenttiä (2 jo takana!) ja kauhia hälinä tän muuton kans. :)

Voi ei vauvis, kamalia juttuja noi paniikkikohtaukset :( Hyvä että tiedät hakea apua, ja sitä tosissaan saa ja pitää hakea heti kun siltä vähääkään tuntuu.

Mä senkun kuihdun pois vaan, kuntosalin vaaka näytti viime perjantaina enää 50kg :( BMI nyt siis nippanappa 19. Kysyin neuvolatädiltä, ja neuvoi varaamaan ajan lääkärille jos rasvan lisäyksestä huolimatta tippuu. Hurjaa, kun kuukaudessa on paino tippunut 4kg, eikä tosissaan ollut alunperinkään oikeen varaa siihen.

Talvis: Mulla oli tietty vähän erilainen synnytyssairaala kun suomessa, mutta kassissa oli:
- tossut, omia pyjamia, imetysliivejä ja omia alusvaatteita (jotkut haluaa käyttää niitä verkkohousuja, mut mä en niistä tykännyt ja en tosissaan halunnut olla sairaalan vaatteissa)
- meikit, shampoo+hoitoaine+hiuslakka (teilatkaa mut, meikkasin kyllä ja laitoin tukkanikin siel ihan normaalisti :D). Oli oma suihku, amme ja muut tykötarpeet joita tuli kyllä käytettyä.
- vauvalle omat vaatteet, kestovaippoja ei otettu mukaan vielä sairaalaan, lelu
- vauvan hiusharja oli, mutta sekin oli ihan turha. tukkaa kyl oli vaikka muille jakaa, mut ei sille pörrölle harjalla mitään mahda :D
- liivinsuojuksia, hammasharja, dödö
- videokamera, digikamera, laturit
- ruokaa ei ollut, kun sieltä sai melkein mitä vaan jos pyysi
- nännirasva on ehdoton! Sain sieltä, ja en ois pärjännyt ilman

Näin jälkeenpäin ajateltuna lelu oli täysin turha, kun ei niin pieni siitä vielä ymmärtänyt. Olisi pitänyt ottaa omia siteitä mukaan, mutta en tajunnut niin tehdä kun kaikki ovat aina toitottaneet kuinka se jälkivuoto on jotain niin järkkyä ettei voisi kuvitellakaan pärjäävänsä ilman sairaalan "naistenvaippoja". Normisiteitä sit sain osastolle, ja oli kyllä paljon parempi niin. Pää lyö tyhjää, et olikohan jotain muutakin.. meillä mies tietty samas huoneessa niin hänenkin kamppeet oli mukana. Mulla oli sairaalakassi periaatteessa melkein valmiina, mut ehti sit hyvin laittaa loput ennen lähtöäkin. Toivottavasti oli jotain apua =)

DD ja potkurineiti TASAN 3kk :heart:
 
Talvikselle nopsaan:

-omia vaatteita: toppeja, imetysliivejä ja parit lököhousut, mutta pidin kyllä sairaalanhousuja kun pidin niitä yli sexyjä verkkohousuja ja vaippoja kun vuotoa tuli niin reilusti
-sisä-sandaalit sekä isille että äidille
vauvalle kotiin lähtö vaattet ja se mikä ois pitänyt olla mukana eli ne tumput vastasyntyneelle ettei raavi naamaa pitkillä kynsillä niin unohtu! Eli ne ois ehdottomat!
-omat shampoot yms, meikkejä en edes ajatellut
vaippoja ei mekään otettu kun synnytin tammisaaressa ja siellä on muutenkin harsot käytössä.

sekä jotain syötävää! meillä kassissa oli trippimehuja jotka oli synnytyksessä aivan mainiot ja suklaata yms muuta helppoa naposteltavaa.

Meillä olis muuten yks koliikkikeinu vapaana jos joku vielä tarvii, oli kyllä tosi ihana meijänkin koliikkivauvalle mutta nyt tarviis jo sen tilan muille kamppeille :)

nyt iltapuuhiin, heips!


Tinii ja Ada almoust 7kk
 
Sairaalakasissa:
- Evästä (mikä kyllä loppui kesken kun 3vrk synnytin) Eli suositten että ottaa enemmän kuin tarttee ja jos jää yli nii mä söin nälkääni yöllä kun sairaalassa ei ollut tarjolla MITÄÄN! Se synnytyksen jälkeinen nälkä menee yli ymmärryksen. Mies ei siis saanut ruokailla synnytyksen aikana/ osastolla.

- Ristikko lehti ja Baby Blues pokkari, oli ihan ehdoton!!! :heart: edelleen synnytys pitkittyi ja miehellä voi tulla todella tylsää!!!

- kännykän laturi

- omat tossut, vaatteet oli talon ja ihan hyvät on ja SUKAT!!!! ne sairaalan versiot on ihan kauheet, mulla oli hyvän kokoinen säkki omia sukkia ja olin onnellinen niistä.

muut jutut varmaan löytyy ihan netistä löytyvistä listoista.

Mun mies oli aivan ihana se toi mulle oman pinon terkut tulostettuna :heart: :heart: :heart: :D ja Hesburgerin aterian!

Koiruus ja Topi 6kk
 
ei vitsi koiris toi oman pinon terkut on ehkä parasta mitä oon kuullu!!!
Ihana mies :heart:

Kamera piti vielä lisä ehdottomien listaan :)
Ja ruokaa tosiaan kannattaa olla paljon... meillä oli kyllä hyvin osastollakin jotain mut ollaan niin nirsoja että mun veljet sit toi kaks kassillista ruokaa ja herkkuja meille kun tulivat käymään kattomaan uutta tulokasta :D
 
No aijaa... Mä olin ihan masis kun Topikin oli useita päiviä teholla niin hitto kun oli tylsää ja kurjaa kaiken kaikkiaan, ihanaa oli lukea muiden kuulumisia ja onnitteluja :D :heart: Sai kyllä todellisen piristys ruiskeen sinne sairaalaan kun oli 10 sivua syysmassukoita työstettävänä :heart: :LOL:
 
Chamorphis
DD juu tilasin kyllä! Huomattavasti helpompi laittaa siihen kapaloon ku yrittää peiton kans takuta. Ton herran kädet on niin mahottomat vispaamaan! :D On kyllä oikeesti niin ihanaa kun saa nukkua taas öisin ja kun ollaan päästy miehen kans samaan sänkyynkin takasin! :LOL: Viime yönkin nukkui taas niin hyvin jostain yhestätoista puol kahteen sit tankkaus ja siitä nukku sit viiteen ja taas tankattiin ja sit mentiin vielä kaheksaan asti. Eli ollaan päästy jonkinlaiseen rytmiin täälläkin!

Chamorphis ja poika 5 vkoa 5 pvää
 
Terveisiä neuvolasta :wave: Elikkäs 6kk mitat olisi seuraavanlaiset:
Paino 9350g (ei siis vieläkään päästy kymppikerhoon :LOL: )
Pituus: 69,8 cm
Pää 45cm
Hyvin on kehittynyt ja kasvanut löpinät päälle :D Seuraavalla kerralla päästäänkin sitten lääkärin juttusille. Muutto puuhat alkais olla takana päin ja voin kertoa että olipa urakka. Ensin kannat puolet omaisuudesta ties minne SPR:stä kaatopaikkaan ja sitten juokset kaupassa ostamassa uusia tilalle ties kuinka monesta paikasta. Sitten se kirottu kalusteiden kokoaminen (vaikka mä siitä tykkäänkin?! älkää kysykö miks! ) ja lopuks jäljellä on kauhea kasa roskia, kaksi hermorauniota aikuista, nälkäinen ja huomion kipeä lapsi ja koira joka ei tiedä missä nukkuisi. Mikä tärkeintä pieni mies näyttää viihtyvän omassa huoneessaan ja on nukkunut heräämättä läpi yön klo 20.30-7.00.

Koiruus ja Topi tänään tasan 6kk :heart: :heart: :heart:
 
Hirmusesti onnea Zoe ( koko perheelle ) :hug: :hug: :flower: Ihana pikkuinen :heart:
Mitenkäs sectio meni? Oletko vielä kuinka kipeä? =)

Meidän auringon alla ei ihmeitä, Eetu senkun kasvaa :heart: :heart: :heart:

Mitäs teidän muiden elämään? =)
 

Yhteistyössä