*~ ESIKOISHAAVEISTA SYNTYNEET ~*

Toivis..Mä olin 4 huoneessa!! :LOL: :LOL: :LOL: ...Se olis ollu perhehuone, mutta siitä oli tehty 2 hengenhuone, ku oli ruuhkaa osastoilla. Huonekaveri oli sitte kanssa, jakamassa huonetta mun kanssa. Ei vitsi...Ollaan oltu sitte vierekkäin... :D

Tänne ei erikoisempaa...masuvääntelyjä on jonkuverran...mutta nyt on otettu käyttöön rela-tipat, ja pullopussit =) ..Jospa se ilman meno sinne masuun vähän hellittäis.
Täällä tyttö tuntuu tykkäävän valvoo enemmän ku nukkua...välillä vaikee saada nukkumaan.
Parinä yönä menny johonki 02.00-03.00 enneku tyttö nukahtaa :ashamed: ...
Mutta eilenki tais nukahtaa siinä 2 pintaan yöllä ja nyt aamulla heräs 8 aikaa, että hyvän pituset unet nukkuu vaikkakin nukkuminen venyy pitkälle yöhön.

Huomena tulis terkka taas kotikäynnille =) Sitte alkaaki käynnit normaalisti neuvolan puolella.

vauvis 3vk4pvä :heart:
 
Kiitti DD =) Onhan se lutunen :heart: :heart: :heart:
Kävinkin lukee sen sun kertomuksen =) Oli varmasti tuskallista :hug:
Mut palkinto mitä mahtavin :heart:
Löysitkös uusia liivejä? Tää on niin tuppukylä, et kyseisiä liivejä ei täältä löydy :kieh: Eikä kyllä paljon muitakaan, ja jos löytyy, ni ei oo sopivaa kokoa :kieh: :ashamed:
Hyvältä kuulostaa teidänkin elo =) Sama täällä, ja varattiimpa NYT JO se hääkirkko :LOL:
Eihän siitä oo kauan puhuttukkaan :D
Mites oli ne maitohappobakteerit? Vieläkö syöt? Ite oon vähän miettiny, et josko alkaisin syömään :/
Onkos muuten neidin nimi pysyny samana mitä suunnittelitte?

Ei oo totta vauvis :LOL: No sinä se sitten olit! Sanoin vielä miehellekin, et meni kyllä niin sinun näköinen nainen tohon 4 huoneeseen :D
Voih, teillähän on myöhään menny toi nukahtaminen :hug:

Täällä nukutaan vaihtelevasti; toissayö oli huonompi, mut viime yö paljon parempi. Illalla poitsu söi puol 11 aikaan, sit puol 3 aikaan, sit vähän ennen kuutta =) Sen jälkeen söikin sit 2 tunnin välein :/
Toissayönä tais olla masuvaivoja, ku piereskeli niin vietävästi :/ Joko ilmaa masussa, ku tulee maitoa niin paljon, tai sit jostain mun syömisistä väänteli :ashamed:
Noista ku ei ihan aina tiedä :/

Ristiäiset meillä pidetään mun syntymäpäivänä, eli 7.3 :D Isyydentunnustus on sit ens vkolla =)
 
Jaksuja vauvikselle, kyllä se rytmi sieltä sit löytyy. Toisilla vauvoilla se kestää hiukan kauemmin, ja se kysyy vanhemmilta kärsivällisyyttä ja yhteistyötä. Teillä tuota jälkimmäistä varmasti riittää, lähetän siis kärsivällisyyssäteitä teille ison satsin :hug: Täällä on onneksi paikka minne purkautua, kun oikein pahalta tuntuu ja väsyttää. Eiköhän meistä jokainen pienen vauvan äiti tiedä miltä susta tuntuu :)

Toivis, paljon ONNEA kirkon varauksesta! :heart: Musta on niin ihanaa, että kaksi noin vilpittömästi toisiaan rakastavaa ihmistä saa vihdoin toisensa. Jo oli aikakin, mut eiköhän se odotus sit palkita ;) Niinkun nyt pikkuprinssin kanssa! Mä en sit ehtinytkään käymään siellä Changessa, mutta yritän kyl täs joku päivä. Eiks teil oo ees prismaa siel jossain lähiseudulla? :D Syön edelleen maitohappobakuja, ja nyt ostettiin neidillekin idoform tippakuuri. Lähinnä ennaltaehkäsemään sekä masuvaivojs että pöpöjä. Ilman ei olla oltu, joten paha sanoa että toimiiko varmasti, mutta sen tiedän että tyttö on kohta 2kk eikä ole kertaakaan ollut kipeä tai itkenyt mahaansa. Joten varmasti kannattaa ostaa =) Niin, ja nimi on kyllä edelleen sama. Passissa se jo komeilee, mut kirkkoon kastetaan sitten ensi viikolla. Hui kun aika menee nopeeta :eek:

Piti hehkuttaa, että ah kun on ihana olo! Vaunuiltiin salille reilu puoli tuntia, käytiin vauvan kanssa babyjumpassa 45min (hikikin tuli!), ja käppäiltiin vielä takasin se reilu 30min. Eli nyt kyllä endorfiinit jyllää, ja ulkona oli niin ihana ilmakin. Ihana kun pääsee taas kuntoilemaan oikeen salille asti :) Selkäjumpassa meinasin käydä keskiviikkona, jos siitä olisi apua tähän jumiin. Ja lauantaina pumppaan maitoa ja vauva jää hetkeksi isukin tykö, kun käyn tekee nopsaa tentin ja meen kaverin kanssa strip aerobiciin ;) :D :LOL: Kyllä miehellä oli hymy herkässä, kun kysyin "lupaa" lähteä tuolle tunnille.. :p

DD ja potkurineiti 7vkoa ja 4pvä :heart:
 
Olisit toivis sanonu vaan jotaki...ohi mennen vaikka kuiskannu "kaksplus...kröhöm... :whistle: " :D ...mulla on nii huonomuisti, etten muista enään kenenkää pärstää kerhon puolelta... =)
Kiitti DD kärsivällisyystuulista...välillä sitä tarvitaan reippaastikki, ja välillä on sitte noita hyviä päiviäkin =)

Viime yönä tyttö nukahti joskus 00.30 aikaa, ja heräili sit joskus 7-8 aikaa syömään :D :D Itkuraivarit tietty veti ennenku nukahti,liekkö pikkuisella kipristeli masua :ashamed: Mies sen kans käveli pitkin kämppää hetken, ja siihen uinahti. Yöllä tietty on sitä ähinää, mutta siihen ei tartte ku tutti takas suuhun ja thats it, sitte taas nukutaan =)

Mä tässä oottelen neuvolatätiä paikalle, mutta ei viel näy..aiko 2 maissa tulla... :/ Liekkö eksyny tai jotain :D

Ihana rauhallista nyt, ku neitiki nukkuu tuolla meijän sängyssä, ku kateltii makkarissa telkkua, ja tyttö piereskeli menemään :LOL:
Hyvä että ulos tulee... =)

vauvis ja "peppana" 3vk ja 5vrk :heart:

Tässä olis hymykuva tytöstä :heart: Ehtiin päivällä räpsästä kuvan...

http://www.aijaa.com/v.php?i=3514535.jpg
 
Meidän tyttö taitaakin olla kipeä :( Tosi nuhainen, lämpöä pepusta 37,6, itkuinen eikä oma itsensä lainkaan. Äsken huusi kuin syötävä, vaikka vaippa just vaihdettu, ja tissi ei maistunut. Röyhtäyttääkin koitettiin, mut ei auttanut. Nukahti sit pian syliin, vaik yleensä on näihin aikoihin tosi pirteä. Soitin sit pikkujättiin, ja tunnin päästä mennään lastentautien erikoislääkärille. Pelottaa et on korvatulehdus, tai et semmonen ois tuloillaan. Voi kun vois auttaa enemmän pientä :'( Mut enhän mä muuta voi kun yrittää pitää tyytyväisenä ja huolehtia siitä et mennään lääkäriin ajoissa. Mies tulee kohta kotiin ja viedään yhdessä, toivottavasti ei oo vielä mennyt kovin pahaksi ja vois jotenkin estää et etenis tää pöpö. :/
 
DD :hug: :hug: ..mitä lääkäri sano?..toivottavasti pikkuisella kaikki hyvin :heart:

Täällä taas nukuttu täys pitkä yö :D ..tyttö nukahti 00.00 aikoihin, ja nousi ylös tossa 8 maissa...ei valttamista :p ..Yöt menee TOSI hyvin!..Päivällä tykkääkin olla sit enemmän hereillä...

Täällä pukkaa pikkusen flunssaa päälle...täytyy yrittää pitää ittensä terveenä :snotty: ...Ajattelin kyllä tänää pikku kävelyn vauvan kanssa tehdä, ku ollaan nyt pari päivää oltu ihan sisällä...
Kunhan ei nyt tolle pikkuselle tuu mitään :ashamed:

vauvis ja "peppana" tasan 1kk :heart: :heart:
 
Mä odottelen malttamattomana Topin kääntymistä. Välilllä on ihan kyljelleen ja ponkaa mutta ei käänny =) luulen että ei siinä nyt voi enää kauaa mennä. Kurottelee kovasti esineitä pääntä yläpuolelta ja on alkanut "alkeelliseti" osoittaa minkä esineen haluaa jos tarjoaa kahta samaan aikaan. Kädet ojossa kuin haluiasi syliin ottaa esineet käteensä, kädestä toiseen vauhtelee jo ihan sujuvasti.

Maanantaina aloitin puuron Muksun lempeällä riisipuurolla. Olen lypsänyt 50ml ja sen ns. sakeuttanut hiutaleilla. Ei ainakaan vielä ole mitään ylintä herkkua vaikka äidin maistaminen kertoikin muuta. Viime yö menikin ihanasti että heräsi vasta klo 7ensimmäisen kerran syömäämn eikä illallakaan noussut enää tissille.

Päivärytmi nyt Topin vauvan kanssa on seuraava:
9.30 herätys
-äiti syö aamupalan, katsoo sähköpostin yms juttuja koneella noin 30min., vaihtaa vaipan, päivä vaatteet ja harjaillaan hampaita kumpainenkin.
11.00 Tissin kautta päikkärin
11.30 heräillään
- yleensä leikitään lattialla, lauletaan, köllötellään sängyssä yms. seurustelua, tissitellään jos siltä näyttää
14.00 Päiväunille vaunuihin
- lenkin jälkeen äiti laittelee ruokaa, pese pyykkiä,treenaa koiraa jne.
15.00 Heräillään jälleen
- aletaan odottamaan iskää kotiin ja tehdään kotihommia vauvan mölliessä lattialla
17.30 ruokalevolle koko konkkaronkka joko nukutaan tai tissitellään ja torkkuillaan
18.00 äiti häipyy pari kertaa viikossa koiratreeneihin tai mennään kauppaan, lähdetään kyläilemään yms.
20.00 iltatirsat 20-30min.
20.30 Leikitään jutellaan ja seurustellaan. Tiistaisin ja lauantaina kylpyyn
21.30 vaihdetaan viimestään yövaatteet, pisut ja pesut jne.
- aloitin maantaina puuron illalla ja vielä mietitään sen ajan kohtaa, todennäköisesti ennen yövaatteiden vaihtoa otetaan puuro.
22.00 Yö unille
22.30 nousee vielä hetkeksi tissille (viikon sisällä on noussut jopa 4 kertaa ennen kuin rupeaa varsinaisesti yöunille )
3.00-8.00 välisenä ainakan herää kerran tai kaksi syömään
9.30 herätys ja sama alkaa alusta :D

Meillä on syömisongelma, mä luulen että toi yöheräilykin johtuu ainoastan siitä. Topi on ihan mielettömän nälkänen ja kun sen laittaa tissille niin se alkaa a) huutamaan pää punaisena ja selkä kaarella b) puree nänniä niin että ainakin yksi body on mennyt pilalle kun verta roiskuu c) syö hetken ja siirtyy vaihtoehtoon a tai b :( Mitä ihmettä varsinkin tuon puremisen kanssa voi tehdä? Mähän huudan kuin hyeena mutta tätä jätkää se vaan tuntuu naurattavan, ei säikähdä tai mitään. Kauheen hauskaan tuntuu olevan kun minä naama mutrussa kiellän. Pakko on olut antaa korviketta kun ei kukaan laittaisi tuon alligaattorin suuhun nänniään! Mielessä kävikin jo että tähänkö tyssäsi meidän rintaruokinta :'(

DD voi itku jos nyt vauva tuli kipeeksi, ei oo kivaa ei! :hug:

Vauvis teillähän aikaseen ymmärsi että yöt on nukkumista varten, meillä vasta siinä 2kk iässä rupes nukkuu samanlaila! Ja tosi suloinen pikku neiti :heart:

Toivikselle onnittelut häpäivän lukkoon lyömisestä! :hug: Voi kun meidänkin lähipiirissä meni edes JOKU naimisiin niin pääsisi häihin, uskokaa tai älkää mä olen ollut koko elämäni aikana tasan 2 häissä joista toiset oli omat.

Nyt treenailemaan tuota koiraa niin kehtaa keväällä raahustaa niihin kisoihin!
Koiruus ja Topi kohta 5kk
 
Kiitos vauvis ja koiruus sympatiahaleista :hug: Tytöllä on ylähengitystieinfektio, mut jo tänään paljon parempi. Saatiin resepti keittosuolatippoihin, ja niitä ollaan sit laitettu ja niistäjällä niistetty sen jälkeen. Tänään oli jo niin hyvä vointinen ja virkeä tyttö, että en nähnyt aiheelliseksi siirtää mun jälkitarkastusta ja vauvan lääkäriä. Mulla oli kaikki kohdallaan, kuulemma tosi hyvässä kunnossa olen ihan kaikin puolin, ei meinannu lääkäri uskoa että olen synnyttänyt tai saatikka että repesin siinä touhussa kun niin hyvältä kuulemma näytti :LOL:

Neiti on kasvanut ihan loistavasti, kasvukäyrä on jyrkästi ylöspäin :D
Nyt siis 5100g (synt 3380g, viimeksi 6vkon iässä 4710g) ja 55.5cm (synt 50, viimeksi 54.5). Eli täysimetys jatkuu. Kuulemma erittäin jäntevä vauva, ja terkka kehui kun tyttö hienosti piti päätään, seisoi ja otti askelia kun tuettiin ja jokeltelikin. Sanoi tuosta jokeltelusta että on meidän neidillä jo "isojen tyttöjen jutut" :D Ja miehetki pysähty kyseleen ja ihasteleen tyttöä yliopistolla, kun kävin tänään laskuharjoituksissa. Äiti on ylpeä :flower: (Saahan sitä, eiks me kaikki olla omista vauvoistamme? :D)

DD ja potkurineiti huomenna 8vkoa :heart:
 
Moikka talvis :wave: ..saahan täällä käydä vaklimassa :D

Kiva ku kaikki nyt hyvin DD :heart: ...Ainahan tuo säikäyttää ku pikkuisella ei oo kaikki kunnossa, mutta onneksi nyt kuitenki kaikki hienosti!

Koiriksellakin jo kokopäivä rytmi =) ..Mutta onhan se jo iso mieskin. En osaa tohon puremiseen sanoa mitään...liekkö se on vaan kestettävä :hug:

Täällä taas neiti nukkua posotti viime yönä n. klo 23.00-8.00, ja nyt aamuruuan jälkee nukkuu taas..ei valittamista :D ...
Täällä on ainoastaa yö-ja aamurytmi kohdillaa...eli nukkuu koko yön, aamullä syö ja vaihdetaan vaippa, ja taas ottaa nokoset. Päivät onki vähän niin ja näin...joko nukutaan hyvin päivälläkin, tai sit torkahdellaan päivän mittaa useasti. Ja harvassa tapauksessa valvotaan melkeen koko päivä. Ja iltakitinätki alkaa mennä jo siihen rutiiniin...

No, jospa tää tästä, ku neiti kasvaa nii loppuu tuo "turha" kitinä...Ollaan just huomattu että neiti kitisee ns. turhaan...lopettaa heti ku lasketaa hoitopöydälle, laitetaan kylpyyn, otetaan syliin ja kävellään, tai sit sievästi hyppyytellään pystyasennossa.
Eilen illalla sai taas niitä raivari-itkuja, ku alettii laittaan sitä yöunille. Laitettii vaunuihin se köllöttelen, ja hakemaan unta...tytti ähinää se siinä ähisi, laitetii sit tuttia suuhun. Sit se alko huutaan, ja HETI lopetti ku nostettii syliin ja nukahti samantien...no, uudestaa vaunuihin sitte...sit toisen kerran sama juttu...sit se nukahtiki kunnolla ja nukkui sit aamuun asti :D

Illat on aika vääntämistä ton neidin kanssa, ku se yrittää väkisin ite pysyä hereillä, ja itkuhan siitä tulee ku on liian väsy, ja pakolla yrittää olla valveilla.

Maanantaina kävi lastenneuvolan puolelta TH..ja neidillä oli 1kk neuvola(koti)käynnillä painoo kertyny huimat 4500g (3860g syntymäpaino). Ja päänympärys oli 36.5 (33.4)
Pituutta ei viel voinu ottaa ku kotia tuli, et sit enskuussa 2 kk neuvolassa saa tietää senkin.
TH kirjoitti neuvolakorttiin, että "hyväkuntoinen, virkeä tyttövauva. On kasvanut hyvin. Korvikemaitoa syö! Iho hyvä, napa siisti. Normaali jäntevyys. Seuraa katseella." :heart:

Ja kovasti tuolta tytöltä satelee hymyjä :heart: ...Eilenki mahtipierun päälle alkoi hymyilyttää :D En sitte tiiä, taitaa olla tahattomia hymyjä viel tässä vaiheessa..vaikka tuntuu että kyl se jotaki meinaa, ku ite meet pällistelen sen naaman eteen ja alat hymyileen vauvalle ja jutteleen nii se antaa hymyjä sit takas...

Rotavirus-rokotekki annetaa seuraavassa neuvolassa (maaliskuussa)...vaikkakin se on omakustanteinen vielä (vissii syksyllä tulee tänne rokoteohjelmaan, ja se annetaa automaattisesti lmaiseksi)...kyllähän se sen 160e maksaa, mutta pieni hinta siitä ettei sitten tuu mitään.

Jälitarkastuski olis viikon päästä...toivottavasti siellä on kaikki kunnossa, nii saa äiti ja isäkin osoittaa hellyyttä toisille :LOL: ..Ei olla seksiä harrastettu ollenkaa nyt, ku ootellaan tuo tarkistus,että siel kaikki on kunnossa jne...

Eipä tässä tainnu muuta sitte ollakkaa... :D

vauvis ja "peppana" 4vk+
 
Chamorphis
Jaa jos ilmoittautuis sitten virallisesti tälle puolelle... Synnytyskertomus on sitten aika karua luettavaa pieni varoituksen sana... Eli olin siis viime torstaina äitiyspolilla yliaikakontrollissa ja sain käynnistysajan jota ei sitten tarvittu. Perjantaina oli supistuksia ollut silloin tällöin pitkin päivää ei niin säännöllisesti... Illalla yhdeksän aikoihin niitä alkoi tulemaan 7-10 minuutin välein ja olin ihan hermona kun ei muutu säännölliseksi. Yö meni valvoessa supistusten kanssa kun ne oli niin saakelin kipeitä. Kolmen aikoihin yöllä supistukset rupes tuleen tosi tiheesti välillä ei ollu ees kahta minuuttia välillä ja siinä vaiheessa jo itkin kivusta ja sanoin miehelle, että nyt mennään... Kotoa lähettiin tasan neljältä ja oltiin sairaalassa n. klo. 4.20. Ajattelin et kotiin ne takas laittaa kun tuskin oon auennu vielä senttiäkään. No leuka loksahti pikkasen kun kätilö totesi mun olevan neljä viisi senttiä auki. No siirryttiin siitä sitten synnytyssalin puolelle ja supistukset oli todella kipeitä ja pyysin epiduraalia. No sitä odotellessa kiskoin ilokaasua naamaan minkä ehdin. Epiduraalin saatua ah sitä autuuden tunnetta... No reilu tunnin päästä rupes supistukset taas tuntuun ja piti ruveta ottaan ilokaasua lisäksi. Lisäannoksen aikana todettiin et katetri oli lähteny irti ja sit tuli lääkäri laittaan mulle kohdunkaulanpuudutteen. Ei paljoa auttanu. Aukeeminen stoppas aamulla kaheksan yheksän aikana kun olin auki 7-8 senttiä. Kohdunkaulalla oli reuna jota yritettiin hieroa pois mutta tuli aina takasin. Täs vaihees mulla ei ollu vielä hajuakaan, mutta siinä sitten ruvettiin hakeen instrumenttia jos toista avuksi... Eli poika olikin kasvot ylöspäin tulossa maailmaan ja siinä sitten tarvittiin imukuppia avuksi. Ensimmäisellä imukupilla ei tapahtunut juuri mitään, mutta toisella kerralla lapsi tuli ulospäin aika hyvin, mutta ei tarpeeksi. Sitten otettiin pihdit avuksi ja lopulta klo. 11.50 saatiin ulos kovalla työllä ja tuskalla maailman ihanin poikavauva. Isä ei saanut leikata napanuoraa ja mä en saanu poikaa rinnalle, kun vauva vietiin lastenlääkärin tutkittavaksi ja siitä lämpökaappiin. Mä repesin tosi pahoin ja sitten mua ruvettiin kiikuttamaan tunnin päästä leikkaussaliin paikattavaksi. Olin vuotanut reilu litran ja revennyt sulkijalihasta myöden. Neljä pussia verta sain kaiken kaikkiaan. Itse pääsin kotiin eilen, mutta poika on ollut keskolassa reilu vuorokauden ikäisestä. Valohoitoon joutui toisen kerran eilen illalla keltasuuden takia. Poika on todella väsynyt eikä jaksa imeä vielä. Pullostakaan ei mene joka kerta, joten nenämahaletkuun joudutaan ruokkimaan. Olo on kertakaikkisen hirvee kun ei ole saanu poikaa vielä kotiin... Tuntuu niin pahalta aina kun lähtee pojan luota kotiin... :'(
Kaiken kaikkiaan kuitenkin kokomuksesta en vaihtaisi mitään pois vaikka synnytys olikin rankka molemmille. Poika on kertakaikkisen suloinen! :heart: :heart: :heart: Painoa pojalla oli 3495 g ja pituutta 52,5 cm. Äiti ja isi on ihan totaalisen myytyjä pojasta! Ja voi sitä rakkauden määrää mitä poikaa kohtaan tuntee! Se on ihan uskomatonta!!! Ja mieheenkin parisuhde on vain parantunut ja rakkaus meidän välillä voimistunut. :heart: :heart: :heart:
Chamorphis ja poika 5 vrk
 
Chamorphis
vauvis juu kyllä tämä tästä pikkuhiljaa rupee sujuun. Lääkäri totes mulle kotiuttaessaan, että kyllä siitä vielä peppu tulee vaikka varmaan kipeä toi mun alakerta vielä on pitkän aikaa! :D Ja soittelin just lastenosastolle tos ja pojalla oli menny yö hyvin ja oli syöny kunnolla. Olivat ottaneet nenämahaletkun pois! Vielä kun oppiis syömään rintaa! Oon yrittäny sanoa pojalle et mikäs mies se tuollanen on kun ei tissin päälle ymmärrä. Ottais isästä mallia! :LOL: :p Mut ei se varmaan katastrofi oo jos ei opi imeen rintaa, vaikka olishan se suuri pettymys kun oon sitä niin odottanu... Pääasia vaan, että saadaan kulta pian kotiin! :heart: :heart: :heart:

Chamorphis ja Poika 6 vrk (43 minuuttia vajaa 6 vrk :D )
 
Voi, onneksi tyttö on parantumaan päin DD =) :hug:
Minäkin sanoin synnärillä, ku kätilön kanssa juteltiin, että oon varmasti niitä äitejä jotka vie herkästi vauvan lääkäriin jos kipuilee, ku että kattosin liian pitkään kotona..

Kiva lukea koiris teidän arjesta =) Kovasti häitä suunnitellaan =)
Tohon puremisasiaan en kyl osaa sanoa muuta, kun et kulostaa TOSI kivuliaalta :'(
Toivottavasti rintaruokinta ei kuitenkaan tyssäis siihen :hug: Jaksuja!!!

Vauvis, meki ollaan mietitty sitä Rotavirus-rokotetta =) Kyllä varmaan ostetaan, vaikka aika tyyris onki :/
Kivoja neuvolakuulumisia :heart: Meillä ois ma meno neuvolaan, saas nähä kuis meillä ollaan kasvettu :heart: Tuntuu kyllä jo niin isolta pojalta, vaikka ei ole ku päivän päälle kuukauden :heart:
Jospa siellä ois kaikki kunnossa, niin saisitte muistella miltä tuntuu heilutella peittoja... ;) :heart:

Cham, oonkin odotellu sun uutisia :D Rankalta tosiaan kuulostaa :hug: :hug:
Voin kuvitella miltä tuntuu lähteä kotiin ilman poikaa :'( :hug: Mutta aattele niin, että se on pojalle parhaaksi, kun ei jaksa pieni vielä imeä :hug: Siellä hän kuule vahvistuu ja pian koittaa päivä, että saatte pikkuisen kotiin :heart:
Toi rakkauden vahvistuminen on kyl niin totta :heart: :heart: :heart: Ihanaa!
Kovasti voimia teille, ikävä on varmasti valtava, ja sinulle pikaista paranemista :hug:
 
Ihanaa, oikein suuret onnittelut Chamille! :flower: Kyllä sua koeteltiinkin, hurja kertomus, mutta niin ihana poika palkinnoksi :heart: Toivottavasti sun mies on mukana jelppimässä, tosta synnytyksestä ottaa varmasti aikaa ja paljon lepoa parantua :hug: Varmasti sietämätöntä olla erossa pienestä, mutta koita miettiä sitä riemua kun vihdoin odotuksen jälkeen saatte pojan entistäkin vahvempana kotiin :hug: Tiedän myös tuon tunteen tunteiden syvenemisestä, ikinä en näin paljoa ole omaa miestäni rakastanut. Ihan vastarakastunut olo on ollut molemmilla jo pitkään, ja (jos mahdollista) kiehnätään entistäkin enemmän :LOL:

Vauvis, meilläkin mun jälkitarkastus oli samalla tytön lääkäri. :) (sitä tuolla joulukuisissa kyselit)

Talvis, kiva kun kävit moikkaamassa! Säkin oot jo ison masun kanssa voiton puolella, kesällä nähdään täällä :wave:

Toivis, niinhän se kannattaakin. Miks turhaan riskeerata, kun lääkäreitä on tarjolla :) Meillä kun on täysin omavastuuton vakuutus, niin ihan varmasti viedään jatkossakin eikä mietitä liian pitkään. Keittosuolatipatkin korvasi.

Koiruus, voi synti tuota puremista ja raivoilua tissillä. Voin kuvitella et tekee tosi kipeetä |O Kumpa voisin jotenkin auttaa, mut ei oo kyl neuvoja/kokemusta vielä. Sitkeä sissi olet kun yrität tuosta huolimatta imettää, eli suuren suuri hatunnosto sinulle :flower:

Me saatiin muuten uusi asunto :D Vuokralla toistaiseksi, kun ei tiedetä minne päin maailmaa mun työ meidät vie tässä valmistuttuani. Vihdoin tulisi siis se lastenhuone, ja minähän ihan malttamattomana jo suunnittelen värimaailmaa ja mietin mitä kaikkea sinne tekisin. Löydettiin aivan ihanat valkeat antiikkipikkutuolit, niihin ainakin värkkään istuintyynyt. Värimaailma on sit fuksia-musta-valkoinen. Pinnis on musta, hyllyt ja tuolit valkoiset, pöydästä varmaan tulee sit fuksianpinkki. Ja verhotkin meinaan tehdä.... tässähän sekoaa kun pääsee vihdoin toteuttamaan suunnitelmiaan :p

Tissimangusti kutsuu, eli tää tyttö kuittaa.

DD ja potkurineiti reilu 8 vkoa :heart:
 
Chamorphis
Toivis kiitos! =) Kyllä tää on ollu tosi vaikeeta, mutta jos tämä tästä nyt kun poika on tosiaan päässy letkusta irti ja syö jo pullosta. Vielä kun sais syömään rinnasta, mutta kun tuntuu etten osaa otteita ja osastolla on niin vähä henkilökuntaa, ettei niillä oo hirveesti aikaa mua opettaa siinä. Tosin onneksi miehen kaverin vaimo on imetystukihlö niin saa apua sieltä jos tarttee...
DD kiitos kans onnitteluista! =) Me kans kiehnätään miehen kans enemmän ku koskaan. Tää on lähentäny meitä kyllä tosi paljon ja ehkä tää vaikka ikävä kokemus onkin niin vahvistaa meitä myös vanhempina ja tuo lisää kärsivällisyyttä... :D
koiris mulla on kans menny tähän asti kaikki imetysyritykset siihen et poika huutaa pää punasena nälkää ja on niin kärsimätön! Kun sais otteen tissistä niin imee ehkä kax kertaa ja sitte päästää otteen... On niin turhauttavaa!! :'(
 
DD, ai korvas nekin keittosuolatipat :eek: Kappas vaan :/ Hyvä juttu! =)
Veritaksellahan teidänkin vakuutus oli, muistaakseni =)
Onnea uudesta asunnosta :flower: Taitaa olla enemmän neliöitä kuin nykyisessä ;)
Oih, lastenhuone ja kaikki, minäkin tahon! :D Ollaan tässä kyllä kateltu omakotitaloja, mutta ei vielä ainakaan oo tullu semmosta "omalta tuntuvaa" eteen. Tai kyllähän siitä saa tekemällä omanlaisen, mut kuitenkin... Katsellaan, katsellaan =)
Tiedän tuon tunteen sekoamisesta, kun niin jo sisustaa valmiiksi uutta kotia :D
Ai juu, kuis muuten oot antanu tytsille niitä Idoform-tippoja ( kävin vaklaa teidän joulukuisten juttuja... :D ) Siis kun siinä lukee, että aterian yhteydessä, niin oletko antanut ennen imetystä vai sen jälkeen? Ostin minäkin sitten niitä, kokeillaan =)

Cham, voi vitsi, unohdin aivan onnitella sinua, kun oli niin paljon asioita mielessä :ashamed: Siispä kovasti onnea pikkuisesta tuhisijasta :flower: :hug: :heart:
Voi että, ihana kuulla, että poitsulla oli ollut hyvä yö ja syönytkin hyvin :hug:
Jos minusta on ihana lukea tuommosia uutisia, niin miltähän sinusta mahtaa tuntua :D :heart:
Minulla oli sama ongelma imetyksen kanssa :ashamed: Otteet hakusessa ja muutenkin mieli maassa, kun pojalla laski paino niin alas :'( Kyllä niiden täytyis keretä opastaa vaikka ois kuinka vähän henkilökuntaa, niin tärkeästä asiasta on kuitenkin kysymys :/
Minäkin vaadin, muuten en ois kyllä uskaltanut lähteä kotiin vauvan kanssa :ashamed:
Toi imetystukihlö kuulostaa niin hyvältä, ota heti vaan yhteyttä häneen jos siltä tuntuu =)
 
toivis: juu, veritaksella on meilläkin :) Kyllä korvaa, kun reseptillä kato haettiin ne sen ylähengitystieinfektion hoitoon. On juu, melkein 20m2 enemmän kun tässä :D Tämmönen ihana kirsikka/fuksia lamppu löytyi:
http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=26978&productId=210426&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=#
Eli siis tää on se pinkki mitä tulee, sit valkeen ja mustan lisäksi huoneeseen :) Meinasin vielä itse kuvailla pinkkejä kenkiä tmv ja kehystellä niitä sitten erilaisiin jänniin kehyksiin seinille.. hmm. Kaikenlaisia ideoita on :D Idoformeja annan sillain, et yleensä kun tää meidän neiti syö ensin yhden tissin, niin sit annan tipat, ja sit haluaa usein vielä toista tissiä jonkun verran. Mut on menny silleenkin, ettei oo päälle syönyt enää ja sekin tuntuu olevan ihan ok =) Toivotaan et noista tipoista ois teille iloa! Ja onnea kodin metsästykseen, et pääset säkin sekoamaan pian ;)

Cham, mukava kuulla että poika jo pullosta syö :heart: Jaksuja imetysalkukangerteluun, meillä kaikillahan on ollut ongemia ekat viikot. Kärsivällisyyttä tarttet, ja muistat, että vauva kyllä pärjää pullollakin, eli et epäonnistu äitinä vaikkei imetys ikinä sujuisikaan. Kun sen stressin siitä jotenkin saat pois, niin sit on paremmat mahkut onnistua. Edelleenkin mulle tulee myös todella huono olo, just jos neiti saa rintaraivareita tai muuten tuntuu ettei imetyksestä tuu mitään, mut sit täytyy vaan muistaa että se on jatkuvaa opettelua - sekä äidille että vauvalle. Sinnikkyydellä ja sisulla eteenpäin :hug:
 
Chamorphis
DD ja Toivis kiitos tsempityksestä! =) Saatiin poika kotiin eilen! :heart: Takkuinen päivä ja yö takana en oo nukkunu ollenkaan, mutta eiköhän se siitä. :/ Nyt oon onnistunu jo imettämisessäkin vaikka raivoomiseksi meinaa mennäkin pojan puolelta jos ei heti saa otetta... Mut onneksi se imetystukihlö tulee kattoon meitä tänään. Se on hyvä kun lähipiiristä löytyy tollasta apua! :D

Chamorphis ja Poika 1 vko 1 vrk
 
Kuulostaa hyvältä DD sun suunnitelmat =) Täälläki on nyt sit ne idoformit käytössä =)
Kummallakin meillä miehen kans on kova talokuume, toivottavasti löytyis joku varteenotettava :whistle:

Ihana juttu Cham, että saitte pojan kotiin :heart: Vauvako valvotti vai mikä vei yöunet? Toivottavasti viime yö oli parempi :hug:
Kyllä se imetys lähtee siitä sujumaan, kun saat apua ja ohjeita =) Hyvä, että otit häneen yhteyttä! =)

Sitten vielä nopsaan neuvolakuulumisia: Eli poitsu tänään 5 vkoa vanha :heart:
Hui kuinka aika menee nopsaan... :eek: :eek: :eek:
No niin, asiaan siis... :D
Paino 4115g ( viimeksi 3230g ), pituus 55cm ja pipo 37,3 ( viimeksi 35,0 cm ) että hyvin on pikkunen kasvanu :heart: :heart:

Toivis & 5 vkoa vanha kullannuppu :heart:
 
Chamille onnittelut pojan kotia saamiseksi! :hug: :heart: :D Toivon mukaan ei tartte koko yötä vahdata pojan elintoimintoja! Mulla jäi teho ajasta jotenkin joku "trauma" että edelleen saatan herätä ihan vaan tarkistamaan että jätkällä henki kulkee, kaipa se näillä vanhemmilla joilla alku on hieman rajumpi on ihan tavallista!

Toiviksen pikkanen kasvaa hyvää vauhtia ja hyvä niin! Aika kyllä hurahtaa ihan uskomatonta vauhtia, mulla on oikeestaan koko viime syksy ihan sumussa :whistle: se aika vaan meni ja kohta olikin jo joulu ja mä ihan hädissään kun henkisesti jökähdin sinne syyskuuhun.

DD:llä ihania suunnitelmia :heart: mäkin haaveilen että saataisiin vähän laitettua tuota Topin huonetta mutta rahasta on niin saakelin tiukkaa että täytyy vielä miettiä mitä ostetaan ja milloin. Ajatus olisi kuitenkin jätkä siirtää omaan huoneeseen tuossa kk kuluttua että eipä tässä liiemmin aikaakaan ole.

No jospa sitten vielä sananen meistä tähän loppuun. Pureminen on hellittänyt, onneksi! Vinkkinä sanon jo teille jotka tulette perässä että meillä auttoi se että sitä tissiä ei annettu kuin vasta silloin kun oli tosi nälkä. Jos oli yhtään epäilystä että menee pelleilyksi niin en tissiä laittanut suuhun koska nähtävästi tekee nyt ylös hampaita ja ikeniä kutittaa ja nänni sai toimia puruleluna! Tuttia syötäisiin ihan koko ajan mutta yritän välillä pitää taukoja, ikenet on siis todella kutisevat ja kuola valuu! Uusi ääntely on taas rantautunut meille ja poika kuullostaa ihan manaajalta :eek: :LOL: semmoista heviörinää ettette usko... ööörrrrhhhgg :LOL: Puuro (riisi ) ei meillä vieläkään maistu ja mietinkin että jospa teen tänään sitten kaurapuuroa, maistuiskohan se?
Lauantaina kävin "hieman" viihtymässä kaverin 25v juhlissa, alunperin oli tarkoitus vaan nähdä kaupungilla ja käydä yksillä vaan kuinkas kävi! Ei auttanut kuin anella lupaa isännältä ja onneksi se sieltä ihan helposti tulikin! Olipas kiva taas päästä ihmisten ilmoille ja maistaa muutama aikuisten juoma. Tulin sitten puolilta öin kun viimenen linjuriauto lähti kotia kohti, yllättävän hyvä oli olo aamulla vaikka reilusti tulikin otettua.

Nyt voisi lähteä katsomaan omaan napaan laitteavaa evästä ja lukemaan uutta vauvalehteä :D

Koiruus ja Topi kohta 5kk
 
Chamorphis
Toivis mä luulen et se eka yö meni mun kohdalta jännittämisen piikkiin... :D Nyt mä oon saanu jo nukuttuakin aina noi syöttöjen välit. Pari kertaa viime yönä heräs syömään... Harmittaa vaan kun tuntuu noi unet yleensä kestävän vaan maksimis pari tuntia... Sais nukkua vähän kauemminkin...
Koiris kiitos! Kieltämättä kaikkiin tuhinoihin reagoi. Poika nukkuu meidän välis nyt ainakin näin alkuun se helpottaa tota syöttämistä. Kun multa ei edelleenkään toi istuminen oikein onnistu... :headwall:
Neuvolantäti kävikin kattoos meitä tänään ja pojan paino oli mukavasti noussu. Oli jo 3,8 kiloa! :D Mut nyt kyllä toi ruoka pikkumiehelle maistuu vallan mainiosti. Ei oo tarvinnu enää antaa pullosta kun kaikki menee nyt imetyksen piikkiin... Helpottunu olo!

Chamorphis ja Poika 1 vko 3 pvää
 
Tulin kurkkimaan ja lukemaan juttuja, et pysyn perässä jahka sit ehkä noin 10 vkon päästä tänne rantaudun :heart: Raskaus sujunu erittäin hyvin ja viimeks 30+5 vkolla oli tullu yht. 4kg lisää :) nyt siis 169/70,6. Mytty liikkua möyryää ihan tarpeeks nykysin ja mahakin heilahtelee sen potkujen tahtiin. Ei onneks oo ku pari kolme jumppatuokiota päivässä eikä oo kauheen kovia nuo potkut vielä :heart:

SS/ mytty 31+5
 

Yhteistyössä