*~ ESIKOISHAAVEISTA SYNTYNEET ~*

Mua ärsyttää suunnattomasti kun en ikinä saa kirjotettua tänne!
Neidin päikkärit kun on max 30min niin siinä ajassa yleensä säntään suihkuun tai syömään ja eipä sitten paljoa tuu tarinoitus... :headwall:

Täällä siis kolkutellaan jo 6kk:n rajaa ja neiti kasvaa kauheeta vauhtia nyytistä taaperoksi :)
Kovasti haluis jo istua ja fysioterapeutin luvalla saakin jo vähän istuttaa. Ada oppi kääntymään selältä masulteen perjantaina ja sen jälkeen onkin ollut ihan mahotonta kun heti kun laskee lattialle niin neiti kääntyy parissa sekunnissa masulleen ja sitten käskee jo itkusilmässä kääntämään takaisin...

Tilasin tässä just nettikaupasta Adalle ens talveks ihanan Ticket2Heavenin haalarin ja toivon että otin oikeen koon... Luulisin että 80cm riittää koko ens talveks kun ollaan koko perhe aika pikkusia! Tällä hetkellä käytössä 62-68 vaatteet, 74 hukkuu vielä!

Ihanaa kattella teijän pikkusten kuvia ja kuunnella juttuja elämän ensi viikoista, tuntuu kun oman nyytin syntymästä olis jo vuosia :D

Meillä syödään jo kovaa vauhtia kiinteitä, lihaakin jo! Vellit syö kahdesti päivässä ja kiinteet (lämmin+hedelmä) 2 kertaa päivässä mutta eipä ole yöunet siitä rauhottuneet. Heräilee edelleen varmaan 10krt yössä ja rauhottuu ainoastaan tissille!
Hassua kun välillä kaikki meni jo ihan hyvin ja neiti nukkua posotti ekan pätkän 6h ja sen jälkeen heräili 2h välein mutta eipä enää...

Mut jooh, sieltä se pikkuruinen nyt taas kutsuu herättyään torkuiltaan joten jaksuja kovasti kaikille mammoille ja SS:lle viime metreihin :heart:


Tinii+Ada almoust 6kk





Lisää kuvia, jos jotain kiinnostaa:
http://irc-galleria.net/archive.php?nick=Tinii&image_id=98415415&album_id=2589575
 
Ilmoitan vaan nopsaan, että viime sunnuntaina nousi melkein 40 astetta kuumetta ja ainoa muu oire, järkyttävät alavatsakivut veivät tk:hon. Sieltä sitten naistenklinikalle vuodeosastolle: kohtutulehdus, tulehdusarvot useita satoja. Tänään pääsin pois, eli antibiootit saan nyt suun kautta ja parantelen täällä. Tosi hyvä ajoitus, kun su on ristiäiset ja leipomista ja kokkausta paljon. Noh, kyllä mä tästä nousen... Palaillaan kun vointi on parempi :wave:
 
Kiva lukea Tinii teidänkin arjesta =) Söpö neiti :heart:
Ompas jännä toi yöherääminen :eek: Kun jo aikaisemmin nukku tommosia pätkiä =)

DD:lle kovasti jaksuja :hug: :hug: :hug: Ihmettelinkin, ku ei oo moneen päivään kuulunu mitään :/ Tuommoista en tosin odottanut :ashamed: Se siis voi tulla "noinkin myöhään synnytyksestä", asiasta kun en ole lukenut :ashamed:
Voi että, ristiäiset ja kaikki, koitahan jaksaa :hug: :hug: :hug:

Täällä meni sitten eilinen ilta itkiessä, vauva siis :'( 8:sta 11:sta tuli kyllä semmosta itkua, että tuli melkein itellekin hätä :ashamed: Itki niin, että ihan vedet valu silmistä :'( Ilmavaivoja varmaankin. Tissille rauhottu, mut sen jälkeen taas alko itku, ku ei tullu röyhtäystä :ashamed: Ei auttanu vaikka kuin rauhoiteltiin ja kanniskeltiin, toinen vain itki :'( Hetkeksi rauhottu, ku pistin jalan päälle mahalleen ja sain tulemaan pari röyhtäystä. Hetken oli sen jälkeen rauhallinen, kunnes taas pääsi itku... Sitten taas hamusi tissiä...
Tutti ei kelvannut alkuunkaan. Annoin vielä sillon 11:sta aikoihin tissiä ja yritin röyhtäyttää, ei kuitenkaan röyhtäissyt, sit huoli jopa tutinkin suuhun ja nukahti syliin ja hyssyttelyyn.
Siitä nukkukin sit puol viiteen asti =)
Tänään ajattelin käydä ostaa joko Cuplatonia tai Disflatyliä, en tiedä vielä kumpaa :/
Katsotaan oisko siitä apua =)
 
Tiedän toivis tunteen :hug: Täälläkin neiti saa aina itkuraivarit illalla kun pitäis alkaa rauhottaan yöunille. Ei lopu itku millään, ja huutaa ihan kurkkusuorana...ja vedet valuu vaan silmistä...siinä itelle tulee aika avuton olo :ashamed:

Päivällä harvemmin vetelee noita kohtauksia, iltaa kohen alkaa kitiseen.

Koitetaan jaksaa, kyllä se ajan kanssa helpottaa ja tasoittuu :hug:

Me kokeiltiin tota cuplatonia, mutta ei kauheesti auttanu...nyt käytössä rela-tipat.
 
Jos on masuvaivoja ni suosittelen ehdottomasti osteopaatille menoa! Meillähän oli aivan kauhea koliikki ja muutenkin pahat ilmavaivat ja kaikki ne lähti 6vkon iässä kun käytiin kahdesti osteopaatilla.

Rela-tipat meillä ainakin vaan pahens tilannetta. Ensin oli käytössä Disflatyl ja sitten Cuplaton mutta ne on jo kauan sitten onneks jääny pois.

Kantoliinan käyttö päiväsaikaankin on hyvä juttu masuvaivaselle ja sitten jumppaa vaan niillä jaloilla ni lähtee ilmat liikkeelle!

Voimia sinne, todellakin tiedän tunteen kun Ada huusi sen 6vkoa 24/7... :headwall:
 
Kiitos myötätunnosta Vauvis ja Tinii :hug:
Totta vauvis, et itellä on NIIN avuton olo, ku toinen ihan itkemällä itkee :'( :ashamed:
Onko teillä vauvis auttanu ne Relat?
Tänään kävin sit ostaa noi Disflatyl-tipat, saas nähä mitä pikkuisen masu niistä sanoo :/
Oon kyllä miettiny myös sitä osteopaatilla käyntiä... :/
 
Ei meillä päivisin/aamuisin huudeta, ja tyttökin nykyään nukkuu päivällä...en tiiä johtuuko noista rela-tiposta, vai mistä... =) ...Nytki tyttö on nukkunu n. 4 tuntia...varmaan kävelylenkillä jotain osuutta asiaan ;) ...Eiköhän tuo kohta puolin ala heräileen syömään :whistle:

En sitte tiiä alkaako illalla mahavääntelyt, koska sillon on kitinää ja huutoa, eikä millää meinaa nukahtaa, ja jos nukahtaa syliin ja siitä yrittää siirtää vaunuihin/pinnikseen niin herää heti, ja sit taas itketää/kitistään... :/
 
iltahuudothan just on niitä masuvaivoja/koliikkia yleensä vauvis!

Ja toiveilija kannattaa tosiaan ehdottomasti mennä sinne osteopaatille jos vaan budjetti antaa periksi! Ei tarvii lapselle lääkkeitä syöttää eikä tarviis kenenkään enää kitua, ei vauvan eikä teidän.

Nyt tuli kutsuhuuto meijeriksi joten pärjäilkääs neitoset :flower:

Tini+Ada 2pv vajaa 6kk
 
Täällä on käyty eilen yöllä päivystyksessä, pikuselle nousi lämpöä 38.1 :'( ...Pitää nyt seurata, jos alkaa nouseen yli 38.5 nii sitte takas, ja verikokeisiin...joku aika sitte mittasin ja oli 38.2.
Eilen illalla tosiaan huomattiin, ku pikkunen oli tosi unelias, veltohko, ei reagoinu oikeen mihinkää, ja söi huonosti illalla :ashamed: ...Virkos kyllä sitte polilla, ku sinne mentiin...

nyt vaan seuraillaan, ja toivotaan ettei kuume nouse enempää!

vauvis ja pikku potilas 1kk+
 
Chamorphis
vauvis toivottavasti pieni paranee pian. :hug:
Täälä kans pojalla tuntuu olevan välillä mahavaivoja. Pitkälti johtunee siitä, että herra saa välillä niin mahdottomia tissiraivareita ja hengittää tosi tiheesti kun imee ja siinä sitte hotalehtii ilmaa mahaan. Ja asiaa ei auta et multa tulee maitoa hirveellä paineella... :/ Pari viimestä yötä ollu tosi rankkoja kun poika ei millään meinaa rauhoittua nukkumaan. Muutenkin niin katkonaiset yöt, kun nukkuu max. 2 tuntia kerrallaan... :'(
Kuinka pitkiä pätkiä teidän pienet nukkuu?

Chamorphis ja poika 2 vkoa
 
Enpä ole täällä kirjoitellut vielä ainakaan mutta Chamorphis sinulle haluaisin itse samasta vaivasta kärsineenä antaa vinkkejä. Eli käy lukemassa imetystuen sivuilta suihkutisseistä ohjeet jos saisit vaivat niillä helpottamaan. siitähän se vauvan hotkiminen ja raivarit yleensä johtuu ja meillä kärsittiin sen vuoksi tosi kovista vatsavaivoista pitkään.. kunnes tajusin että apua on helpostikin saatavilla ja eron huomas jo päivässä..
 
Voi Vauvis :hug: :hug: :hug: Toivottavasti pieni ois jo paranemaan päin, eikä kuume oo noussu :hug:

Cham, mulla kans tulee ihan kunnolla sitä maitoa, on suorastaan ns. suihkutissit |O
Kiva siinä sitten pienellä yrittää syödä, kun maitoa tulee suihkuna :ashamed:
Tämmösen löysin netistä: http://www.babyidea.fi/imetys/ipalsta/suihkutissit.html

Eilen oli taas paljon parempi ilta, liekkö tosiaan ollu apua noista Disflatyl-tipoista =)
Samoten tämäkin ilta =)

Me herätettiin poikaa syömään 3 tunnin välein vielä tuossa iässä, oli aika rankkaa sekin :ashamed: Sit alko nukkumaan 2-4 tunnin unia, nyt unet on yleensä 3-6 tunnin mittaisia =)
Kovasti jaksuja ja voimia teille!
 
mulla oli kanssa tota suihkutissi vaivaa alussa ja mulla autto ihan se että syötin samasta tissitä pari syöttöä ja sitten sama juttu toisesta tissistä!

vauviksen pikkuselle kovasti paranemisia :heart: ja jaksuja huolesta kipeille vanhemmille!


Meillä oli tänään ihana päivä vauva-uinnissa ja shoppailemassa ja vaikka missä, mutta nyt täytyy lähteä viemään pikkusta unille joten jaksuja mammoille!


Tini+Ada 1pv vajaa 6kk

HUH! Ajatella että ½vuotta sitten tähän aikaan sitä kärvisteltiin synnärillä tuo duracel pupu vielä masussa :heart: kyllä aika rientää!!!
 
Täällä ei oo enään kuumetta...joku vuorokauden pikakuume oli =) ...mutta masu on nyt menny sekaisin..pikku ripulointia. pitää nyt seurata tilannetta ja soitella neuvolaan jos ei ala menemään ohi. Ei paljon ripuloi, mutta kuitenki.
Pääasia että syö hyvin :saint:

Täällä yöllä neiti nukahti joskus 01.00 jälkee ja heräili 04.30 aikaa, sit nukahti uudestaa ja nukku 09.00 asti..syötin ja vaihdoin vaipan (ei ollu tullu ripulia tuon aamuyön syötön jälkeen) Nyt sitte nukkuu taas. Toivottavasti ei olis enään maha vaivannut :(
 
Tinii, oon tehny samoin, et samasta tissistä pari-kolme syöttöä ja oon vähä pumpannu toisesta; 20-40ml jos on pakkautunu liian täyteen =)
Teil on kyl ollu ihanan kuulonen päivä =)

vauvis, kiva, et neiti alkaa olla paranemaan päin :hug:

Kuis DD:n olo? Mites meni ristiäiset? Mikäs tuli neidille toiseksi nimeksi?
Ja ootkos muuten antanu vaan sen 10 päivän kuurin sitä Idoformia?

Ja taas mennään... :wave:

*muoks* Tinii, millasen käsittelyn se osteopaatti tekee vauvalle?
 
Onneksi vauviksen tyttö voi jo paremmin, hurjaa tuommoinen :hug:

Kiitos teille kaikille tsempityksistä ja paranteluvoimista :hug:

Jaksuja Cham masuvaivojen kanssa, toivottavasti löytyy sopivaa apua siihen. Aluksi se on tommosta rytmin hakemista, mut toivon todella että relojen/idoformien/osteopaatin tmv avulla saisitte pikkuisen masun kuntoon, niin tulis unikin paremmin :hug:

Toivis, ihan sydäntä lämmitti kun täällä kaipailit :hug: Eli kiitos kysymästä, jo hurjan paljon paremmin. Kipuja on välillä, mut ne on enää vain pahoja menkkakipuja. Kuume tiessä, mut antibiootit tietty jatkuu vielä viikon verran, 3 kertaa päivässä kahta eri troppia. Niistä ei vaan meidän neidin masu tykkää ei sit yhtään |O Onneksi nuo idoformit auttavat. Eli annettiin se 10pvän kuuri, sit hetki taukoa, ja nyt alotettiin uudestaan kun mulla on nää ab:t, ja tuntuu helpottavan. Ristiäiset meni oikein hienosti, mitä nyt pappi lausui väärin tytön toisen nimen (joka on myös mun toinen nimeni ja mummoni etunimi, laitan sulle yy:nä :D) :LOL: En sit kehdannut korjata heti paikalla, papereihin kuitenkin tuli oikein. Kaikki kehui ruoat maasta taivaisiin, laitoin suolaisina toscanalaista leipäsalaattia, vihreää salaattia kera sitruunavinaigretten, paprikavalkosipulipikkupizzoja, feta-pinaattipiirasta ja sitten makeana oli suklaakirsikkamuffinsseja, tiramisua ja todella komea (vaikka itse sanonkin!) mustikkamoussekakku. Oli kyllä tekemistä, kun to pääsin sairaalasta ja su päivällä oli juhlat, mut hyvin jaksoin ja tosissaan vieraat viihtyivät :)

Tänään pitkän arpomisen jälkeen päätin mennä vauvajumppaankin kävellen. Tuli siis tunti reipasta aerobista liikuntaa ja tunti vaunuilua, eikä ees rasittanut =) Meinasin jo et tuun bussilla takas jos tuntuu pahalta, mut onneks ei tarvinnut.

Mites teidän muiden paino? Mua jo hiukan huolestuttaa, kun se tippuu aina vaan. Ikinä en ole osannut herkutella, ja aina oon liikkunut. Nyt mitat 53/164, -1.5kg lähtöpainoon, et vielä ei tilanne ole mikään paha, mut kun se laskee edelleen ja varaa ei ois paljoa enää tippua :/ Mitähän mä tekisin sen suhteen? Tuntuu ettei saa ruokaa enempää alas :(

DD ja potkurineiti reilu 2kk :heart:
 
Ja muuten, kun toivis sitä mietit että vieläkö se kohtutulehdus voi tulla, niin kyllä voi |O Olivat osastollakin ihmeissään, hoitsut ja lääkärit. Tosin, siellä lääkärit puhu kohtutulehduksesta, mut mun lapuissa lukee 0.85 Lapsivuodeajan sepsis. Ja sepsishän on sit kummiskin henkeäuhkaava yleisinfektio, verenmyrkytys. Ehkä se sit oli kohdussa ja muuallakin... mene ja tiedä. Onneksi on jo menossa ohi!
 
Kiva kuulla DD, että voit jo paremmin :hug: Voi, niimpä tietysti ne ab:t vaikuttaa neidin masuun :( :hug: Hyvä jos niistä Idoformeista on apua =) Jotenkin tuntuu, et meidän pienelle niistä ei ollu :/ Eikä tainnu loppupeleissä olla apua niistäkään Disflatyl-tipoistakaan :/
Vaikka alkuun näytti, et ois ollu, mut ei kuitenkaan :/
Nyt ei oo ollu juurikaan itkunen, mut mennään kuiten huomenna käymään siellä osteopaatilla =) Saas nähdä... Sisko meinas, et ei siitä varmasti haittaakaan ole =)

Ihanalta kuulostaa noi sun laittamat ruoat :p Tuli ihan vesi kielelle :D
Ja oot kyl varsinainen sissi, ku jaksoit kaiken tuon puolikuntoisena :hug:

Toi painoasia on kyl :/ Liikaa sitä ei tietty saa tippua. Sun täytyy nyt seurailla sitä, ja jos on vaan laskusuhdanteinen, ni sit ottaa yhteyttä vaikka ns. ravitsemusterapeuttiin tai vastaavaan :/ Tai ihan lääkäriin :/
Mulla on kans tippunu, mut ei haittaa, ku ei viel ainakaan oo liikaa lähteny =)

Ai juu, sulle on viestiä... =)
 
Oho, niinpä olikii. Nyt on tyhjätty :D Kiitti hyvästä vinkistä ton painoasian suhteen :flower: , vois vaikka ottaa tytön ens neuvolassa puheeks jos ei siihen mennessä lakkaa laskemasta, jos saisi lähetteen eteenpäin. Olis hyvä saada vinkkejä miten ei lisäis syömisiä, mut sillon ku söis niin söis jotenkin "täyttävämmin" (silti kuitenkin terveellisesti). Mut nyt pikkuhiljaa pitää tästä hipsiä total combattiin :D Ja pumpata tietty maitoa neidille, et pärjäävät kaksin isi ja tyttö :heart:
 
Chamorphis
Toivis juu mulla kans suihkuaa maitoa. Oon kans tehny niin et imetän samasta rinnasta useamman syötön ja jos oikein pinkee rinta on niin kans lypsän sieltä muutaman kymmenen milliä pois.
DD ostin tänään rela tippoja apteekista jos niistä olis apua pojan masuvaivoihin. Poika ei vaan millään meinaa röyhtästä syötön jälkeen, ettei ihme et vatsaa vääntää. Piereskelee kyllä senkin edestä! :D Tosin sekin tulee välillä viiveellä et sit taas masu kipee... :/ Jaksuja muuten sulle toipumiseen kans! :hug: Toivottavasti itelle ei tuu tuonne alakertaan mitään tulehdusta. :eek: Oon kyllä suihkutellu aina vessareissun jälkeen, mutta toi tuuletuspuoli on ollu heikoilla kun poika on tunnin välein rinnalla. Yöt on sellastakin takkuamista kun ei meinaa nukkua edelleenkään öitään. Jostain puolesta yöstä kahteen asti menee imetysmaratonia ja jos sitten nukahtaa niin hyvä. Usein ei nukahda sittenkään ja jos nukahtaa niin max. kax tuntia niin herää taas syömään... Ja sellasiakin tissiraivaireita saa just sillon yösyötön aikana.. :ashamed: Onnex ei tarvi yksin valvoo koko yötä kun vuorotellaan miehen kans...

Chamorphis ja poika 2 vko 6 pvää
 
Chamorphis
DD nii joo tohon painojuttuun... Mulla on kans paino nyt jo oman puntarin mukaan melkein varmaan nelisen kiloa alle lähtöpainon! :eek: Ei haittaa kun on onnex varaa pudotakin ton painon, mutta hirveetä tahtia tuntuu et paino putoo.. Nyt tosin tuntuu et se onnex on vähä tasaantunu. Mulla on vähän ongelmana ollu et en oikeen ehdi syömään tarpeeksi... :ashamed: Hyvä jos tuhat kaloria saan päiväs kun ajattelee et pitäs saada 600 kaloria enemmän kun normaalisti niin onko ihme jos paino putoo... Noo... mun pitäs olla kesäkuus suht sutjakka et oon edustavan näkönen omis häis! :D
 

Yhteistyössä