~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

en sitten eilen malttanutkaan olla vaan kotona. :D meninkin mun vanhemmille kylään. :)Tänäänkin kyl mennään käymään jossain. Ei millään jaksa olla kotona ku ei pääse kunnolla vaunuileekkaan. Naama tuolla meinas jäätyy, vaikka muuten lämmin toppavaatteissa olikin.

baby butterfly kiitti! :)
 
Meidän pikku miehellä on nyt sitten kuusi hammasta. Eilen huomasin että alas on tullut yksi lisää. Eli alhaalla on nyt yhteensä 4 hammasta ja ylhäällä kaksi. :) Ylä etuhampaat ku viel tulis...ien siinä kohtii ihan turvonnut ja vaivaa poitsua ihan selvästi!
 
Tiistaina käytiin neitin kanssa neuvolassa. Hyvin oli kasvanut. Paino 6970g, (6316g 2kk) pituus 63cm (60.8 cm 2kk) ja py 41.4 cm. Rintamaitoa saa pelkästään, joskus lisämaitoa jos olen jossain käymässä. Neuvolatätin kanssa keskusteltiin kiinteiden aloittamisesta. Hänen mukaansa neiti kasvaa rintamaidollakin hyvin, joten kiinteiden aloittaminen voi vielä odottaa. Kyselin myös vellien aloittamisesta, mut hän sanoi, että vellissä ei ole paljon enempää mitään kuin maidossa.
Sen vuoksi mietin tuota vellin antamisesta illalla, kun neiti on nyt alkanut heräämään öisin useammin syömään. Ollaan nyt nukutettu pinnasängyssä. Välillä öisin touhuaa siellä silmät kiinni, aina ei tutti kelpaa, vaan rauhoittuu, kun saa maitoa. En tiedä tuntuuko pinnasänky hänestä liian isolta, kun nukkuu välillä levottomammin kuin aikaisemmin.

Harmillista, kun ilmat taas kylmeni. Ei voi laittaa ulos vaunuihin nukkumaan. Vaunut on nyt ollut tuulikaapissa ja siellä uni tuntuu maittavan samalla tavalla kuin ulkona. Sisällä pinnasängyssä ei suostu pitkiä päiväunia nukkumaan.

Tulipa nyt vain omaa juttua...

Nasuli08+Milla 3kk 2pvä
 
Zoe-F onneksi hampaan tulo ei vaikuttanut uniin. Meillä tuntuu vaivaavan aina välillä. Kivasti teillä jo kävellään ekoja askelia. Saa nähdä lähteekö meidänkin poitsu ajoissa kävelemään ku on jo jonkun aikaa noussut tukea vasten. Meilläkin opittu päristää ja sylkemään...se ei oo kyl kivaa ku ollaan syömässä. En tiiä mistä on ees oppinu ku mä en koskaan pärisytä. Kaippa nuo lapset niitä itsekkin hoksaa. :)

ihana kuva :heart:
 
Nasuli08 hyvin kasvanut! :heart: Vellien antaminen jakaa mielipiteitä aika rajustikkin.Toiset ei suosittele ollenkaan ja toiset taas kokee niiden auttavan. Toisilla se vaan huonontaa yöunia, ku ei sitten sovikkaan pienen massulle.Mulle sanottiin aikoinaan et maidosta suoraan puuroon ois suositeltavaa. (eli vasta 5kk iässä puuroo.) mutta mä kuuntelin sit neuvola tätiä ja annoin velliä. Poitsu oli silloin 3kk. Meillä se hieman paransi öitä, mutta meillä herättikin 30min-1h välein ni vellillä sain nukkumaan joskus jopa 2h putkeen.
 
Kyllähä se taitaa olla luontaista ihmislapselle oppia päristelyitä yms :) kirosanojen sanomiset yms. onkin sit opittu taito. Meilläki päristellään ja sit välil ku on naama täynnä ruokaa ni laittaa naaman sit pöytää vasten ja hieroo. Tosin VAIN isänsä kanssa, eli jos isi syöttää :D Johtunee siittä, et se syö paljo siistimmin mun kanssa, koska mie aina pyyhin heti suupielen lusikalla ku annan ruokaa :D

Jee, huomenna kotikaupunkiin!! Mies jää poijaan kans kaksisteen, tekkee kyl iha hyvää niille olla iha kaksin välil pidemmän aikaa. Tuun sit sunnuntaina takas. Ku ei ne oo juuri muutamaa tuntia kauempaa ollu kaksistee, paitsi yks kerta ku olin baarissa ni oli kuudest kolmeen. Mut suuren osan ajastahan Atte nukku sillon :)

Atte ei nouse seisoon, polvilteen on noussu kerran mua vasten. Mut ei muuta. Seisoo kyl tukevasti jos pitää kiinni. Mut ei kyl oo mikkään kiirekää mu mielestä. Hyvä vaan ku ei tarvi koko ajan olla vahtimassa, et missä se ny viipottaa :D

Me ostettii pöytätietokonepaketti (400?), pitäs se viel laittaa käyttökuntoon. Sit ostettiin myös piipun hattu (n.200?), kirjahylly pitäs hommata, siihin meneeki sit yli tonni. Ja sit mattoja, joihin menee varmaan muutama satku. Canvas- tauluja tilasin myös, tuli jo postiin. Meen hakeen ne tänää :) Eli omista kuvista kolme taulua. Kaks hääkuvaa ja yks aten kuva. Ja sit ollaa ostettu pari julistetta ja kehykset niille, vähä sisustustarpeita siis.. Nii ja verhoja :) Rahanmenoa ei voi estää.....
 
SuukkoSuulle meilläkin välillä ruokailu sottaamista ku välillä päristää ja ruoka lentää ja välillä ruuassa olevia kökköjä tippuu.

Mukavaa reissua sinulle! Eiköhän pojat pärjää ihan hyvin. :heart: Meilläkään ei oo mies ollut ku muutaman tunnin kaksistaan pojan kanssa (oon käyny esim. hammaslääkärissä ) ja niistäkin ajoista yleensä poika on vaan nukkunut.

Kyllä teilläkin kohta noustaa seisomaan ja sitten ei tavarat saa olla paikoillaan. :) parempi se on ku vähän myöhemmin nouseekin ni säästyy lapsen pääparka. Meillä ku kaaduttu niin monta kertaa että huh! onneksi melkein aina ollut kypärä päässä. Nykyään on kyl jo paljon varmempi ja osaa jo hyvin laskeutuakkin takas lattialle. Menee kyykkyyn ja siitä istumaan. :) mutta vielä saa olla varovainen.

olettepas te innostuneet shoppailusta. Vissiin uuden asunnon innoittamaa :)
 
Heissan!

Nyt on käyty korvalääkärissä ja liimakorvahan pienelle todettiin. Helmikuussa päästään putkitukseen. Toivotaan että sitten aukeis taivas, koska tuo tyttö on kuin eri ihminen aina antibiootin aikaan (ei siis liimakorvan takia poista tulehdusta, mutta helpottaa oireita). Nukkuu aina kuurin aikaan 4h päikkäreitä, yöllä 10h ihan hissukseen ja hereillä leikkii, touhuaa, nauraa ja hihkuu. Ei kitinää nimeksikään. Voi mun repppana :'(

Luin kaiken ja haluan onnitella hampeista, opituista taidoista ja muutoinkin hyvistä kuulumisista. Voimia toivotan kaikille jotka tarvitsevat!

T: Vilma ja Elma ihan pian 6kk :heart:
 
Heissan! Pitkästä aikaa.

Onnea kaikille plussanneille. Ihanaa kun tulee lisää vauvoja! :heart:

Meillä menee ihan kivasti. Imetän vieläkin ja meillä on maisteltu kasvissoseita ja puuroja.
Jonain yönä vaikuttavat yöuneen ja jonain toisena taas ei.
Ajattelin odottaa 6kk ja katsoa alkaako uni syvenemään niin kun väittävät.
Jos ei, niin meillä alotetaan unikoulu. Elikkäs et nukahtas omaan sänkyyn ja mahdollisesti ei heräis syömään. Osa heräämisistä meinaan on sellasia "et halusinpas saada tissin suuhun"
Sanoisin et kerran yössä on oikeesti nälkä.

Me mennään ens kesäänä naimisiin. Hääjärjestelyt on hyvällä mallilla mulla on puku ja sormus. Sitten meillä on pitopalvelu ja eilen ostin kutsukortti yms. tarvikkeet.

Millasia aktiviteetteja teillä on päivisin?
Me käydään välillä lenkillä yhden vauvakaverin kanssa ja ainakin kerran kuussa kyläillään toisen luona (asuu vähän kauempana)
Ollaan myös käyty kestovaippayhdistyksen kokoontumisissa. Mummoilla kyläillään myös ja ne käy meillä. Neuvolan vauvatapaaminen alkoi myös. Nyt maanantaina tekis kovasti mieli kovasti käydä äiti-lapsi jumpassa. Muskari ois myös kiva ja seurakunnan perhekerhoa olen myös miettinyt. Vauvakirkko on viikon päästä. Katsellaan mihin sitten lopulta mennään.
Kaikkinensa tykkään olla kotona ja harvoin tulee sellasta oloa et en keksis mitä tehdään seuraavaksi.

Jaksamisia kaikille.

-Mansikkatee ja tyttönen 5kk ja viikko
 
Onnea Mansikkatee tulevista häistä! :heart: :flower:

Meillä ei erityisemmin aktiviteetteja oo, käydään kyl vauvauinnissa kerran vkoon (kuha se alkaa vkolla 5) ja mummolassa sillon tällön ja nykysi mummi/ukki käy meillä usein. Sit vaa käydää vaunuilemassa ja muutoin leikitään kotosalla. Mie en oikeen tykkää semmosesta, et ois monenlaista menoa, tykkään ku on vaa yks "pakollinen" meno vkossa. Sit voi oman mielen mukaan keksii mitä millonkin. Käydään ulkona syömässä tai kaupungilla ostoksilla tms :) Riittää mulle/meille varsin hyvin :)

Ny sai mamma vähä tuulettua :) Olin kaverin kans baarissa, limpparilinjalla toki ku raskaana oon. Oltiin kahteen asti ja ol tosi kivaa tanssia. Ja nukuin puol yhteen!!! Välil heräsin ku kaveril on kissa ni se jotai hääräs. Mut huomas kyllä et tää 9kk on aika hienosti tuonu univajetta mulle.. en kyl ihmettele :D

Nykysi Atte syö TOSI hyvin, syö siis 2 x puuron (puolikas purkillinen per ateria), 2 x lihasose, sit myös hedelmäsosepurkillinen ja jogurttia suunnillee purkillisen. Maitoa ei edelleenkää juo kauheen hyvin, mut aina vaa paremmin. Öitä on alkanu ny nukkuu hyvin ku en imetä. Heräilee pari kertaa ja nousee sit seiskan mais.

Eli meil menee kaikinpuolin oikein mukavasti :)
 
Suukkis hienosti teillä syödään :) ja ilmeisesti oli onnistunut ilta ulkona!

Mansikkatee onnea tulevasta naimisiinmenosta!! :flower: mä tykkään taas et on väljyyttä viikoissa. käydään viikonloppuna koko perhe vauvauinnissa, sitten viikolla on perhekahvila jossa ollaan nyt tytsän kans käyty pari kertaa. vaunulenkeillä käyn ihan yksin, koiraa ulkoiluttamassa lähinnä. sukulaisia ja kavereita tulee kyllä nähty viikottain. yks, kaks "pakollista" menoa riittää meillekin, ja muutoin sitten tehdään mitä halutaan. käsitöitä teen niin usein kun ehdin, vaipattimia teen oman lapsen lisäks kahdelle muullekin. toinen niistä vielä syntymätön eli ensi viikolla alkaa nb-kokoisten ompelu :heart: niin sulosia!!

Minjalle tuli kaksi hammasta tällä viikolla. eka hammas tuli hups hei ja toista sitten kitistiin jonkinverran. mutta olin kuvitellut paljon kamalammaksi ku aina puhutaan niistä valvomisista... Minja heräs muutamana aamuna 1-2h aiemmin ku yleensä, nukahtaminen kesti kauemmin ku yleensä, mut ei jouduttu valvomaan niinkuin ihan yölläyöllä.

Talvis ja Minja 7kk+
 
Suukkis: Mukava, että teillä on alkanu menee noin hyvin. Saat sinäki evättyä paremmin, kun Atte nukkuu öisin. Sehän on tärkeetä kuitenkin kasvavalle pikkuselle siellä masussa :)

Mansikkatee: Onnittelut tulevista häistä!

Meillä tykätään kyllä mennä, mutta selvästi 2 kertaa viikossa on tarpeeks. Viime viikko oli aika rankka kun oli auto käytössä ni pääsi liikkumaan. Käytiin lokamammojen tapaamisessa hesassa ja sit oli vauvauinnin info, perjantaina äiti-vauva tanssi ja sieltä mentiin mun mummille. Nyt on ihanaa ku tälle viikolle ei oo mitään suunniteltua, muuta kuin se tanssi perjataina ja lauantaina uinti. Meinattiin lähteä kohta käymään postissa ja kaupassa, tänään pitäis kai olla tän viikon ainoa alle 10 asteen pakkaspäivä. Eli ainoo ku voi mennä vaunuilemaan...
 
Mansikkatee minä lopetin yömaidon antamisen Poitsulle vasta 10 yötä sitten. ( poika sillo päivän vajaa 9kk ) Hyvin on alkanut yöt nyt sujumaan. Hampaat kyllä vielä vavottaa. Viime yö oli pitkästä aikaa hyvä. Herätti vain kaksi kertaa.Riitti ku laitto tutin suuhun. :heart:

ihanaa, ihanaa kesähäät!! :heart: :heart: millanen puku sinulla on? entä sormus? missä häät pidetään? onko isotkin häät? millaset kutsukortit askartelet? entä hääkimppusi? Häät on niin ihania!!voi että! Välillä muistelen omia häitäni, se oli kyllä niin ihana päivä! :heart:

meillä päivät sujuu rattoisasti ulkona vaunuillessa, kaupoilla tai kyläillessä. Kerran viikossa yritetään käydä kaverin kanssa yhdessä vaunuilemassa. Ja sitten tietenkin kyläillään toistemme luona. Käyn melkein joka päivä äidilläni kylässä. Asuu mukavan lähellä ja on päivät kotona. :) sunnuntaina ollaan aina anoppilassa. Kerran viikossa yritän pitää ns. kotipäivän. jolloin keskityn pojan hoidon lisäksi kodin hoitoon. mutta aika usein silloinkin viimeistään iltapäivästä suunnistamme joko kauppaan tai johonkin kylään. :)
 
Öistä: Viime yönä tyttö heräsi kun me mentiin nukkumaan n23, seuraavan kerran 1.30 ja sitten vasta 6.00, jonka jälkeen nukkui vielä 9. Tuo on kohtalaisen hyvä yö.

Ta: Häistä Mun puvussa on korsetti yläosa, jossa on kirjailtuna kukkia siis ihan vaan valkoisella. Hame on tosi vaikea selittää. Siin on siitä kankaaste tehty sellasia kerroksia vähän niin kun näin: http://www.sinceritybridal.com/eu_en/sincerity-bridal/3559.html?collection_yr=25
Sormus tässä http://www.timanttiset.fi/suomeksi/Tuotteet/Tuotehaku/tabid/110/language/fi-FI/Default.aspx?Brand=Brilliant+Star&Code=2560-0212

14.8.2010 Lahden Ristinkirkossa ja juhlat on Hollolassa n. 8km kirkolta. Kyläntalolla. Pitopalvelu tulee Kausalasta. Sadassa henkilössä on jo meidän perhe, lastenvahdit ja pappi puolisoineen, jos siis kaikki vieraat tulevat. Hääkimppuun haluan aniliinia gerberaa tai kukkakauppias suositteli germiiniä. Se tulee silleen palloksi.
Kortteihin yms. ostin mattakultaista kartonkia, punasta kuvioharsoa, punasta kiiltävää kuviokartonkia ja punasta paperinarua. Sit pöytään tulee punasia kynttilöitä ja gerberoita.
Askartelusta tykkään mut muuten kaikkinensa häät aiheuttaa päänsärkyä. On niin paljon asioita mitkä pitää muistaa. Uskon kyllä että kaikki on kyllä sen arvosta. Tärkein asia tapahtuu siellä kirkossa.

Nyt iltapuuron laittoon.
 
Tosi kaunis sormus Mansikkatee!! :heart:

Meillä ei juuri häästressiä ollu vaikka idea häistä saatiin 4kk ennen itse juhlia :LOL: Eli kihloihin mentiin 4.5, sit 11.5 tuumattiin et mennäänki samana vuonna jo naimisiin ja 6.9 oli häät :heart:
 
Mansikkatee mä rakastin häiden järkkäämistä. Toivottavasti tekin saatte kaiken ajoissa tehtyä.Onhan siinä paljon kaikkea tekemistä ja muistamista. Ihana sormus ja pukukin varmasti kaunis sinun ylläsi. :heart: ihanat häät teille tulossa. :) :heart: :heart:
 

Yhteistyössä