~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

ElinaMaria neuvola kuulumiset bongattu, hienosti tyttö kasvanut!! :heart:
Onnea hieman erinlaisesta konttauksesta!!!varmasti herttaisen näköistä! kuuleman mun sisko aikoinaan on mennyt tolla tyylillä ja siitä sitten suoraan kävelemään :D
 
Sompiolle onnea ekasta hampaasta! :flower: :heart:

TA onnea 9kk täyttymisestä! :heart:

Sompio sitäkin vaihtoehtoa mietin :) Mutta sit kun sillo Atte ois kummiski 1v ja 4kk, ni mie oon aatellu imettää siihen vuoteen asti. Mutta sitten tämä ku en halua riskeerata tätä syntymätöntä lasta, enkä myöskään kuluttaa omia voimavarojani ja ravintoaineitani ihan loppuun ni mun mielestä tuntu paremmalta lopettaa imetys. Johan ne 4 vkoo sitten jo kehotti edellises neuvolassa lopettamaan. Ja haluan myös, että Atte oppii hyvin oleen ilman rintamaitoo/ei muista imetystä niinkään ku pikkuveli tai -sisko syntyy. Siten luulis olevan helpompaa eikä tulis samaan syssyyn se rintamaidosta vieroitus sekä sisaruksen syntyminen.

Ja kyllähän ne tandemimettäjät jatkaa ihan koko raskauden ajan. Vaihtoehto sekin, mut ite näen meidän kohdalle tän parhaimmaksi ratkaisuksi, vaikka se haikeelta ja pahalta tuntuikin. Mut ny jo alkaa helpottaa ku Atte ei enää hamua niinkään rintaa ja mulla rinnat muutenki alkaa tottua siihe, ettei enää imetä. Eli maitoa ei nouse nii paljoo eikä rinnat oo kipeet. Tosin tähän vaikuttaa raskauskin paljon koska aiemminhan mun maidontuotanto on ollu aika suurta.
 
Ny on pakko hehkuttaa vaikka se tietäiskin heräämistä.. Sillä Atte nukkuu edelleen!! Ja laitoin siis nukkuun siinä 18.45-19 maissa, heräs aika pian sen jälkeen, olisko ollu jotain 19.30. Ja siit lähtie siis nukkunu!!!! Pari kertaa heränny vähän itkeskeleen ja kerran yski aika kovastikin ja kitis hetken. Mut odottelin vaa pahempaa huutokonserttia ennen ku menisin.. ni sitä ei tullu vaan nukahti sit uudellee!! :heart: :heart: Saa nähä miten loppuyö menee :) Tää on siis 4. yö nyt ilman rintamaitoo :) (ei siis saa päivälläkään kuten ol aiemmin puhe )
 
Suukkis: Miten teiän yö meni? Nukkuiko Atte hyvin?

Tänne ei ihmeempiä, mies raivostuttaa... Mutta en vaan saa sanotuksi asioita ja kerään kaiken sisälle. Eniten harmittaa tuo viikonloppu tissuttelu, samanlaista kuin ennen Niiaa. Toivoin että oppisi olemaan kun on lapsi, mutta eihän se mitään muuta kun minä olen olemassa lasta hoitamassa. Tuntuu että oon joku automaatti että hänen ei tarvitse olla Niian kanssa muuta kuin silloin kun huvittaa. Sitten valittaa kun meillä ei ole yhteistä aikaa... Pitäisi alkaa kai ottaa puheeksi näitä roolimalli juttuja ja omaa esimerkkiä. No odotellaan koska räjähdän, koska sitten kellään ei oo mukavaa... Tai Niiahan ei kyllä kärsi, mutta ei oo kiva riidellä lapsen kuullen. Muutenkin vihaan riitelemistä niin paljon, että mieluummin kerään kaiken sisälle ja otan puheekis sitten joskus myöhemmin.

No jotain positiivistakin, mieskin innostui kestoilusta. Eilen innoissaan kertoi sukulaisille, kuinka paljon säästetään kun käytetään kestovaippoja, verrattuna kertakäyttöisiin :D Oltiin siis hänen äidin synttäreillä. Mies vaihtaa keston ihan mielellään, teen vaan Fuzzit valmiiksi, niin että siellä on imu sisällä. Ite käytän sitten noita muita variaatioita. Täytyy oottaa että saadaan noi kertisvaipat käytettyy loppuun ni pääsee kokeilee yövaippailua :)

Alley ja Niia huomenna 12vko
 
alley nukkui ensin 6h (kun ei oltu ku siittä loppupuolesta samas huonees ku meki mentii loppuu), mut sen jälkee heräs sit joka tunti ja valvoi 4-5 sekä 6-7.. Puol kasi sit noustiin. Tai no, mies sai nousta Aten kans. Mie jatkoin uniani. Sillai iha hyvä, et mie hoidan tuon unikoulun ku en kummiskaa sais unta jos Atte huutais kovin jos mies hoitais. Mies taasen saa kyl nukuttua.

Mut ny varmaa sit laitetaan omaan huoneeseen sit nukkuun. Kuha raivataan se ensi semmoseks et viihtii laittaa sinne. Mut se o nopee homma. Ku ei se näköjää osaa oikei nukkuu jos me ollaa samas huonees. Tän muutonha takia ei laitettu het omaan huoneeseen ku ois ollu nii monta uutta asiaa samaan aikaan. Mut jospa ens yö sit nukuttais paremmin.. Toivoo sopii :D

alley kyllä se laps siittä kärsii jos vanhemmat riitelee. Jos siis ymmärsin oikein. Koska kyllähän se aistii sen äidin pahan olo sekä riidan. Mieki kerran ku kivahdin miehelle ni Atte alko itkee. Mut kyl se sit tyyntyki pian ku mieki tyynnyin:)
 
Sompio Onnea ekasta hampaasta!! :heart:

TA Onnea 9 kk:n saavuttamisesta! :heart:

TB:lle onnea hyvistä lääkärikuulumisista.

Vilmalle Tsemppiä sairastelujen kanssa. :hug:

Alley Jaksamista miehen kanssa. Kyl lapsi sen vaistoaa, jos äidillä on jostain paha mieli. Koita saada miehen kanssa puhuttu asiasta.

Eilen oli mukava seurata neitiä, kun oli selällään sohvalla ja alkoi katsomaan kättään. On laittanut jo nyrkkiä suuhun ja heilutellut käsillä leikkimatossa olevia eläimiä. Eilen kuitenkin alkoi tarkemmin katselemaan ja ihmettelemään kättä. Sit alkoi hymyilemään.

Ei auttaisi valittaa, kun neiti yleensä nukkuu yöt hyvin. Eilen illalla nukahti klo 20.45, mut nukkui vain 15 min. ja heräsi pirteänä. Mies yritti saada sen jälkeen nukkumaan uudelleen. Neiti oli saanut juuri ennen nukkumaan menoa maitoa. Neiti ei kuitenkaan halunnut nukkua. Aloitti itkemisen puoli kymmenen aikaa, jota kesti puolitoista tuntia. Sylissä ollessa, kun käveli niin rauhoittui, mut kun laittoi makuuasentoon alkoi huutaminen. En tiedä mistä tuo johtui, oliko niin yliväsynyt, että ei sen vuoksi saanut unen päästä kiinni vai oliko jotain vatsa vaivaa. Ennen ei ole noin pitkää aikaa huutanut. Nukahti sitten viereeni nukkumaan. Jossain vaiheessa yötä nostin pinnasänkyyn nukkumaan. Nyt on alkanut useammin syömään yön aikana. Ennen saattoi nukkua 6-7 h nyt vain 3-4h. Nukahtaa melkein samantien syömisen jälkeen. En tiedä onko aina edes nälkä vai kaipaako vain läheisyyttä. Ei auttaisi valittaa tuosta huutamisesta, kun jotkut lapset huutavat monena iltana ja vielä pidemmän aikaa. Nyt sen ymmärtää kuinka vaikeaa heillä voi olla, kun et tiedä miten pientä auttaisi.
Nyt on nukkunut vaunuissa ulkona hyvin.

Nasuli08+Milla huomenna 3 kk
 
Kiitos hammasonnitteluista :heart: Meillä on jo toinenkin hammas, tuli seuraavana päivänä :heart:

Alleylle Tsemppiä miehen kanssa. Meillä kanssa tuota tissuttelua oli kesällä. Tai sillain, että otti useamman saunajuoman. Mutta mä en antanut sitten Nuppua hoitaa sinä iltana, vaikka itse sanoi että pystyy. Mutta mun mielestä ei tarvi lasta hoitaa kaljahuuruissa.
Se vaihe meni sitten ohi onneksi pian. Mies itsekin tajusi asian. Mutta meillä oli eri asia, kun mies halusi hoitaa. Teillä jos on äiti sitä varten että hoitaa kun isi tissuttelee :ashamed:
Ja kyllä ne lapset vaistoaa riidat. Ainakin sen vanhempien erilaisen käyttäytymisen :hug:

Suukkikselle Onnea Aten hyvistä unista :heart: Toivottavasti omaan huoneeseen siirto menisi hyvin. Juoko Atte maidon pullosta vai mukista?

Meillä oli pitkästä aika ihan tosi huono yö ja imetinkin kerran. Viikko meni ilman yötissiä.
Nuppu huusi jostain syystä viime yönä ihan tolkuttomasti puolenyön jälkeen. En tiiä mikä sillä oli :ashamed: Ei auttanut syli ei mikään. Kahen maissa sain sitten uudelleen nukkumaan. Ja ehdin tosiaan kerran antaa tissiäkin, kun yritin sillä saada rauhoittumaan.
 
kiva lukea teidän kuulumisia. koskaan en ehdi vaan vastaa kun sit aina viola heräileekin jo unilta... Käännynkin teidän puoleen kun en yhtään tiedä missä mun kroppa taas menee! Mulla on menkat myöhässä 5 päivää ja oviksestakin on 17 päivää. Menkkojen ois pitäny alkaa torstaina mut ei kuulu eikä näy ja tiedän että oviskin on tapahtunu koska tunnen selkeesti ovulaation kun on kipuja. Ehkäisyä käytetty (kortsu) joten ei nyt raskaus mahdollinenkaan pitäis olla. Onko muilla ollu vastaavaa ongelmaa??
 
Suukkis Hienoa, että atte juo nokkamukista :D Meillä purraan nokkamukiakin. Ensin "puri" ikenillä ja nyt noilla kahdella hampaalla. Kai se on hyvä purulelu kutiaville ikenille.

BB Ettei olisi kierto vaan vielä sekaisin. Vai kuinka monet menkat sulla on ehtinyt olla?
 
Sompio kyl Atte siis sitäkin puree, mut sit otan sen aina pois ja uudelleen kallistan suuhun maitoa :D Kyl se sit jotain siittä aina saa. Mieluiten se ottais sen aina käteen ja raapsuttelis/ puris/ heittäis lattialle. Mut toistaseks mie sit otan aina sen pois ja laitan uudellee suuhun, et se joiskin jotain :p

bb: voikohan olla, et ovulaatioo ei ois tapahtunukaa vaik kipuja olikin? Siis et jos kipuja ois tullu vaa siittä munasolun kypsymisestä, mut ite irtoamista ei ois tapahtunu? Koska jos ovulaatio tapahtuu ni kyllähä menkkojen pitäs tulla. Ellei sit luteaalivaihe oo siulla vaan pidentyny? voikoha semmosta tapahtua.. minen kyl tiiä. Kannattaisko su kummiski varmuude vuoks tehä testi?
 
baby butterfly mulla ainakin kierto venynyt pitkäksi. Viimeksi oli 34pv ja nytkin näyttää venyvän...ennen raskautumista mulla oli kierto 29-30. Meillä kans ehkäisynä kortsu. Harkitsen e-pillerin ottamista, mut en oo vaan saanu aikaiseksi varata lääkäri aikaa.

muoks. mulla on ollut 2 menkat....ja kolmansia tässä odotellaan.
 
Heips kaikille.. :)

Tänään käyty 2kk neuvolassa..Tässä kuulumisia, suluissa ed käynnin(1kk) tiedot..
Paino 5870g(4655g) pituus 59,5cm(54,5cm) pipo 40cm(38)
Tytsyllä kaikki (heijasteet,lonkat,aukile ym) ok. :) mansikkaluomi, joka on selässä, normaali ja vaalenee iän myötä..ei vaadi toimenpiteitä vaikka kohonnu.
Lääkäri kirjotti et jäntevä ja tyytyväinen tyttö,hymyilee ja juttelee, pään kannatus hyvä, kääntyy selälleen.. :)
Saatiin myös ensimmäinen rokote, RotaTeqin ensimmäinen annos, ja siitä sitten hiukan itkuisempi tyttö ollut..

alley :hug: jaksamisia miehen kanssa..
Kestoilusta kyselit.. Juu, siis meillä osakestoillaan.. :) Ainakin yritetään kovasti aina silloin tällöin käyttää kestoja.. Äp kestoja käytetty, mut alkaa käydä pieneksi nyt..

Sompio Onnittelut Nupulle hampaista.. :)

Nyt ei ehdi muuta..

TB ja itkuinen Kiira 2kk+
 
inhottavaa ku taas tuli nää järjettömät pakkaset. Mä niin tykkäsin ku oli alle -10. Kävin joka päivä vähän vaunuilemassa. Maanantaina tein 5km lenkin kauppaan ja tiistaina 6km lenkin ystäväni kanssa.Tänään en sitten pitkälle mennyt. Sen verran vaunuttelin että poitsu nukahti. Tänään puinkin sitten kunnolla pojalle ku mittari näytti -17 astetta.Laitoin vaunujen päälle viel lämmintä vilttiä.

Tänään oiskin tarkoitus pitää kotipäivä pitkästä aikaa. No kaupassa pitää käydä, mut muuten ajattelin olla vaan kotona pitkästä aikaa. Saa nähdä olenko samaa mieltä sitten illemmalla :D Nyt meen laittaa auton lämmitykseen, et päästään kauppaa ku poika herää. sitten pyykit naurulle ja joka aamuinen imurointi/muu keittiön siivous. suihkussakin pitäsi ehtii käydä ennen ku pikku ukko herää. :)
 

Yhteistyössä