~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

Talvis juu onha se normaalia et menkat heittelee synnytykse jälkee :) Mut oisko aika hurjaa ku oisitki raskaana? :D vai onks teil aina ollu kumit, et ei oo voina vahinkoa käydä? Ja tosi kiva ku saitte noin pian ajan testeihi!!

Jeeee! Meil syötiin purkillinen kana-makaronia ja siihe lisäsin viel marjakimaraa.. :D Ei varmaa hyvänmakusta, mut vauvalleha se o uutta aina mikä maku onkin ni ei se pahakseenkaan pistäny. Ja toi oli siis semmosta, missä oli sattumia!! =) On ennenki kyl syöny tota ku o laittanu päärynää sekaan.. Et kai se on vaa laitettava jotai makeaa sekaan näin aluks jos yrittää tommosia karkeempia ruokia saada alas.
 
Meillä ryömimis vauhti on niin kova, että joka paikkaan ehditään. Varsinkin semmoisiin mihin ei sais mennä. Konttausasentoakin harjoitellaan ja jokapäivä yrittää, mutta kädet ei vielä tottele samaan tahtiin kuin jalat liikkuis.Istutaankin jo kovin tomerasti, mutta vielä ei itse nouse istumaan. ruoka maistuu jo aika hyvin ja syödään myöskin karkeampaa ruokaa. Ollaan pikku hiljaa siirtymässä 8kk+ ruokiin. Ja omatekemäthän on aina aika rakeisia ja niitä tykätään jo syödä. :) yöllä herättää vieläkin 3kertaa syömään ja lisäksi välillä on niitä tutti suuhun heärtyksiä 1-3

TinyAngel ja Poitsu 7kk++
 
Moikka!

oon ollu menossa muutaman päivän... ikean reissua ja kyläilyjä. :) (aivan IIIIHANIA kankaita lastenhuoneeseen ikeasta... ) Ja Myyn mummi osti etukäteisjoululahjaksi ihanan maton ja lampun tuonne lapsen huoneeseen!!! ihanan näköiset!

Suukkis onnea ekasta hampaasta! :flower: Ja onnea hyvästä syömisestä.

Talvis no hienoa että pääsitte testeihin! Mustakin noi kuivat läntit kuulosti vähän atooppiselta iholta kun meillä tytöllä on vähän atooppinen iho. Mut toivottavasti selviää vielä että onko jotain muutakin. :hug: Nii ja mulla loppui viimeisinkin imetys kun laps oli 3kk, menkat tuli kun laps oli 4kk.

TA voi teillä mennään jo lujaa! :heart: Meillä ei vielä liikuta... odotan toisaalta innolla ja toisaalta kauhulla. ;) meilläkin syödään 8 kk ruokia kun eipä niissä enää mitään uusia ainesosia ole ja kökötkin menee tytölle läpi. Enimmäkseen kuitenkin omia soseita teen.

Myö Käytiin hakemassa neuvolasta kausi-influenssarokotteen tehoste ja nyt tyttö on nukkunu jo kaks tuntia päikkäreitä! Tyhmään aikaan vaan, jaksaakohan se olla hereillä muka yöunille saakka.. jaa-a. :/ Meillä meinataan jättää yöpullo pois. Tai me kokeillaan että miten käy. Ens yönä ei vielä koiteta kun mä oon nyt niin väsy mut sitten seuraavana yönä kun on miehen yövuoro niin meinasi että aloitetaan. Ollaan varauduttu huutoon ja kiukkuun muutamien öiden osalta.... :whistle: :whistle:

EM ja Myy (huomenna jo 7kk!!! ) :heart: :heart: :heart:
 
ElinaMaria ryömimään oppimisessa tosiaan oli hyvät ja huonot puolensa. Ihanaa kun viihtyy nyt vihdoinkin lattialla. Ja saan tehtyä hieman kotihommeleita pojan hereillä ollessakin. mutta sit toisaalta saa olla silmät selässäkin ku poika ei enää ole vaan yhdessä huoneessa vaan vaeltelee pitkin taloa.
tasan 7kk, onnea siis huomiselle :heart: :heart: :heart:
tsemppiä maidottomaan yöhön!!
 
TA niinpä! Pitää vahtia tarkemmin mitä laps touhuaa... meillä kun laittaa yhteen paikkaan niin pysyy siinä. Ei tosin kauaa kiukuttelematta... :saint: Kiitos tsempeistä ja onnitteluista. Me kokeillaan sellaista pehmeää tapaa, eli annetaan tuttia, silitellään, paijaillaan ja hyssytellään ja tarjotaan ehkä tilkka vettä mut maitopulloa ei sit enää yöllä saa. Mitään yksin sängyssä itkemisiä ei harrasteta....
 
Chamorphis
[/img]http://www.aijaa.com/v.php?i=5385996.jpg
Tuossa tämänpäiväinen testi. Toi oli nyt neljäs testi minkä teen eikä se tuon tummemmaksi tunnu muuttuvan. :/ Mut jos neljä testiä näyttää haaleen testiviivan niin kai se on uskottava että raskaana oon! :D
Oltiin viikonloppuna pikkujouluissa ja poika oli mummin hoivissa. Oli eka kerta kun oltiin yö poissa ja oli mennyt tosi hyvin! Muutenki aloitettiin uudelleen unikoulu ja nyt oli kolmas yö ja meni oikein loistavasti. Heräs yhden mais mutta nukahti heti uudestaan ja heräs vasta 6.45... Eli myös samalla kolmas yö ilman yösyöttöjä!!! :xmas:
 
Heips!
Monta päivää oon ehtinyt vain pikaisesti lukaista, niin nyt ei millään muista mitä kenellekin kuuluu.. eikä muista mitä kenellekin piti kommentoida... :ashamed:

Ainakin Talvikselle sen verran että ne minipillerit on kyllä ihan vihonviimeistä kakkaa. Mm. just siksi että menee kuukautiskierto aiiivan sekaisin. Itelläni alko menkat melkein heti jälkivuodon perään ja ne tuli pari kertaa ihan normaalisti ja säännöllisesti, mut sit parin minipilleriliuskan jälkeen ei näkynyt eikä kuulunut, ja pillereiden lopettamisen jälkeenkin meni pari kk ennenku menkat alko. Eli sinuna odottaisin vielä hetken. Tosin odottavan aika on pitkä, itekin olin jo viittä vaille ostamassa testiä... :whistle:

Sikapiikki otettu tänään, kun se 6kk tuli vihdoin mittariin. Vielä matkalla neuvolaan pähkäilin, että otetaanko vai eikö oteta, mut nyt se on otettu ja toivottavasti ei tarvitse asiaa enää enempää pohtia. Ajattelen niin, että antamalla rokottaa lapseni suojelen häntä tämänhetkisen tietämyksen valossa parhaiten. Eli ainakin olen yrittänyt. Mut toki asiaan liittyy paljon ristiriitaisia mielipiteitä ja mulla itsellänikin on asian suhteen mielipiteitä sekä rokotteen puolesta että vastaan... :/ Mut ei siitä sen enempää, tätä aihetta on täällä kaksplussassa käsitelty melko kattavasti jo "parissa" muussakin ketjussa... :LOL:

Yöt on tosi vaihtelevia edelleen. Välillä nukutaan koko yö parilla tutinlaitolla ja syömättä, esim. viime yönä. Mut välillä taas on ihmeellisen levotonta ja Onni unissaan aivan itkeskeleekin, esim. toissayönä. Ei siis ole mitään suoraa huutoa, vaan sellaista unista itkun tuherrusta. Epäilen hampaita, kun en muutakaan selitystä keksi. Mut voiko ne tuolla lailla vaivata silloin tällöin ja vain parina yönä viikossa? Outoa...

Ai niin, sattui hassu juttu eilen. Tapasin pitkästä aikaa ystävääni, jolla myös on vauva (9kk) . No, siitä ei tullut kovin leppoisa tapaaminen, sillä Onni pelkäsi sitä ystäväni vauvaa! Vauvan ei tarvinnut kuin vähän sanoa "höö" tai "hee" tai ihan mitä vain, niin Onni alkoi parkua hysteerisesti. Loppujen lopuksi Onni oli niin kauhuissaan että ei kestänyt edes nähdä tätä toista vauvaa, joten oli pakko viedä hänet toiseen huoneeseen. Kiva, Onni vierastaa siis toisia vauvoja? :D Minkähän kohtauksen se saa, jos vien sen tammikuussa muskariin... Sali vauvoja pullollaan, ja varmaan niistäkin aika moni sanoo "höö" tai "hee" :LOL:
 
Vifslan äläs sano! Minipillerit ku käy niin yksilöllisesti. Mulla oli ne 3kk eikä mitään sivuoireita ja menkat jäi pois. Kaverillani ne ol vuoden ja oikein hyvin pelitti, ei tullu menkkoja koko aikana. Eikä hällä tullu mitää ongelmia. Eli minipillerit voi olla tosi hyviäkin :)
 
DsariaL Onnea hyvistä yöunista :heart:
Jouduttiinko sulle laittamaan tikkejä? Ettei se repsottava ole sitten mikään sen jäljiltä vai onko se ihan eri paikassakin kuin tikit :whistle: ?
Kiitos. Ei meillä onneksi kaikki yöt mitenkään huonoja ole. Tulee vain valitettua usein :ashamed: Viime yö oli taas tosi hyvä yö. Ja päivät meillä menee aika hyvin. Nuppu on alusta asti nukkunut päiväunet hyvin. Välillä liiankin hyvin ja se verottaa aina niitä yöunia.
Mutta nyt meillä on taas jonkunlainen rytmi, mihin on saatu aamupuuro, päikyt, lounas, päikyt, päivällinen ja iltapuuro. Väliin tietty leikkiä ja tissiä :D

Suukkis Onnea hampaasta :heart:

Talvis Onnea hyvistä yöunista :heart:
Tosi nopeasti pääsitte testeihin :eek: Noi on samat mitkä Nupulta otetaan torstaina. Eli kai ne on yleisimmät niin ne varmaan testataan aina eka.
Mitäs testeistä kävi ilmi?

TA Kyllä teillä sitten varmaan kohta jo kontataan :heart:
Meillä kieritään pitkiäkin matkoja, että ei enään kovin pitkäksi aikaa voi mennä toisessa huoneessa käymään. Tänään koitti jalkojakin liikutella hieman pontevammin, että jotain ryömimishommaa oli Nupullakin mielessä :D

EM Tsemppiä maidottomaan yöhön :hug:
Mä kokeilin kanssa joku aika sitten antaa vettä tuttipullosta yöllä, mutta neitihän olisi horassut koko pullon vaikka tyhjäksi niin otin tissille ja toisella kerralla sama juttu. Enempää en ole kokeillut :D
Mä olen kyllä laiska koittamaan niistä yösyötöistä eroon :ashamed:

Cham Niin, kyllä sä varmasti olet raskaana. Onnea :heart:
Onnea hyvistä öistä :heart:

Vifslan Toivottavasti ei tule piikistä oireita :hug:
Meillä sama juttu, että yö voi olla tosi hyvä tai tosi huono, ihan mitä vain :D Vaikka olisi samalla lailla nukuttu päikkärit yms. niin vaihtelua on vielä paljon öiden suhteen.
Onko Onni ennenkin pelännyt vauvoja tai pelkääkö omaa kuvaansa peilistä? Toivottavasti olisi ohimenevä vaihe :hug:


Me ollaan nyt lyhennetty päiväunia jos se auttaisi yöuniin. Mutta sitten taas illat varsinkin on aikamoista viihdytystä että neiti jaksaa olla hereillä ja hyväntuulinen. Soseita syödään nyt neljästi päivässä ja sitä viidettä ei edes yritetä mihinkään väliin tunkea. Tissiä syödään aina soseen päälle ja ennen päikyille menoa. Iltaisin syödäänkin vähän useammin.

Tuntuu, että Nuppu oppii päivittäin jotain uutta tai uuden ilmeen tai äänen. On kyllä tosi ihana seurata oman lapsen kehitystä :heart:

Muutamia kysymyksiä soseista: :attn:
- Annatteko maidon heti soseen päälle vai hetken päästä? Ja jos hetken päästä niin annatteko vettä soseen kanssa? Kun meillä ei anneta nyt vettä ollenkaan. Paitsi joskus maissinaksun päälle pieni tujaus.
- Miten käsittelette kotimaiset vadelmat ja mustikat? Kun meillä on itse kerättyjä pakkasessa. Voisiko ne pusertaa ihan sellaisenaan siivilän läpi ja puuron päälle? Vai keitättekö?
 
Sompio kiitos tsempeistä. Tämä yö mennään vielä vanhalla meiningillä... :) Tuo meidän laps syö niin paljon päivisin et ei sillä öisin nälkä oo. Parempi päästä siitä tavasta mahd. pian eroon. Onneksi meitä on kaksi. Ja mä luulen muutenkin et pullosta on helpompi päästä eroon ku tissistä.... :) Mut saa nyt nähä.

Meillä maito on maitona, joskus soseen jälkeen haluaa huikkaa, silloin maksimissaan menee 0 ml. Aamulla maito, välipalalla maito, joskus alkuillasta maito ja illalla maito. Meillä on aina vettä soseen kanssa ja puuron kanssa. Nokkamukista juodaan. Tyttö osoittaa jo itse kun haluaa vettä. :) Ei kotimaisia itse kerättyjä vadelmia tarvitse keittää. TAi mä en oo keittäny ja oon antanu tytölle. Mustikoita ei varsinkaan!!! Niistä katoaa kaikki maku jos keittää! Meil tyttö tykkää syödä niitä kokonaisina. :D

:wave: :wave:
 
Meil loppuki sit pakastimest Ronin ruuat tänää enkä ollu huomannu/ajatellu aikasemmin yhtää. Piti kaupast hakee pari purkkii. Ihan hyvin Ronille maistu kyl vaikka oli aika kokkareist. Ostin sit samal taas kaikenlaisii kasviksii ja kalkkunaa ja muita ni voi taas tehä soseita ja varsinki sitä risottoa kun Roni siit tykkäs niin kovast.
Roni on alkan selittää tosi paljon niit "vauvauvavavää"- ja "pääpaapapapaapaa"-juttui. Aina ku vaihetaa vaippaa ni kauheest alkaa selittämää :)
En sit kerenny viikonloppuna siivoamaan vaikka piti, mieskin oli koko vkl:n töissä. Mut kuulemma on tällä viikolla pari päivää kotona, niin ehditään sitten siivoomaan kunnolla :)

toivova-84 Ronil on kans sellanen tekoyskä vaihe :D Miä jo ajattelin, et onks Roni tulos kipeeks ku köhiskelee välillä, mut sit huomasin et herra aina naureskeli päälle ja muuta.

Talvis Miä tein joululahjalistan jo vissii lokakuun puolella :xmas:
Kyl se sit varmaa kutiaa se vaippa-alue jos punottaaki ja molemmat alkanki samaa aikaa. Vaik Roni rapsuttelee itteää välil ni ei ne kyl jää punottamaa.

Sompio Meil on just toisin päin. Roni syö paremmin sitteris/kaukalos/syöttötuolissa. Sylis jos istuu ni syö just sen verta ku pakko ja sit alkaa kauhee kiemurtelu ja sylkeminen ja repiminen.
Miä oon laittan kans rasias pari tuttii Ronin sängyn vieree, et jos ei yöllä löydy. Tosin Ronil on sängys kaks tuttii ettei sen tarvis ihan kunnol herää niit ettiessää.
Meil menee maito miten sattuu, ennen päikkäreit kuitenki ja vähän ruuan seassa. Sit annan sit "puuttuvaa määrää" siellä täällä väleissä pikkusissa määrissä. Ruuan kanssa ja perään annan kuitenki vähän vettä nokkamukista.
Marjat oon tehny sellasenaa soseeks tai antan sellasenaa vaa jos on omilt mailt kerätty mut jos on tuolt vähän yleisemmäst mettäst ni oon pienes määräs vettä kiehauttan.

DsariaL Mulla on kans aika herkäst pukkaavaa migreeni ja e-pillerit ei sopinu mitenkä. Olin ihan sairaan kiukkunen ja se tai ne hormonihyppelyt teki sen, että päätä särki tai tuli migreeni vähän välii. Ennen ku aloin oottaa ni mul oli kapseli 6vuotta ja se on sopinu kyl hyvin. Ei ollu läheskää niin usein päänsärkyi ja menkat jäi pois melkein kokonaa.
 
EM Maksimissaan 0 ml :LOL: OK :D
Kai se yötapa voi tulla pulloon tai tissiin kumpaan vaan vahvasti. Mutta toivottavasti teillä menisi suhteellisen hyvin vieroittaminen. Ainakin on hyvä kun voi olla varma että ei nälkäänsä itke yöllä. Mä kun en siitä ole ikinä varma ja syö mun mielestä kyllä nälkäänsä sen kerran.
Ja onhan meilläkin periaatteessa mies apuna, mutta kun sillä on se selkä edelleen tohjona ja ei pysty juurikaan kantamaan meidän pientä palleroa. Ja ei pysty olemaan tolla kyljellä millä puolella Nupun sänky on. Ja jos vetää särkylääkecocktailin, että pystyisi olemaan niin siinä lääketokkurassa ei ole kovinkaan skarppi lastenhoitaja :(

Zoe Ja eilen oli vielä niin, että toinen ruoka ei mennyt lattialla sylissä. Mutta kun iltapuuro syötiin taas pöydän vieressä niin meni tosi hyvin :heart: Eli äitin ison tytön täytyy päästä pöydän viereen syömään :D
Ostettiin jo se syöttötuolikin, mutta neukku sanoi että Nuppu on vielä niin etukenossa että pitää kunnolla tukea tyynyillä ettei rojahda liikaa eteenpäin. Niin ei olla vielä uskallettu ruokailun aikaa olla syöttiksessä.
Siis osaako Roni itse etsiä tutin yöllä ja laittaa suuhunsa :eek: ?
Meillä kyllä tarvitaan aina äiti siihen puuhaan. Mutta viimeyönäkin tutit vaan lenteli kun tuo neiti tykkää vetää tutin pois suusta ja sitten huutaa kun ei ole tutti suussa =)

Kiitos EM ja Zoe ruoka-vastauksista :flower:
Vielä ainakin tuo sosemäärä menee ilman vettä ja koska annokset on kuitenkin pieniä niin annan tissiä siihen aika pian perään. Katsoo nyt kun annokset joskus suurenee että miten pitäisi toimia.

Viime yö oli tosi loistava :D Illalla sai kyllä pari kertaa silitellä uudestaan uneen, mutta ei tarvinnut ottaa tissille. Yölläkin vain kerran tissiteltiin ja nukkui ihan hyviä pätkiä ilman tuttia. Eli meillä mennään sitten aika lyhyillä päikkäreillä :/ Toivottavasti nukkuu kuitenkin tarpeeksi.
Tai siis päikkärit on kuitenkin sellaiset 3-4 h päivässä (kahdessä pätkässä), mutta ei saa enään nukkua 15-16 jälkeen olleskaan. Mutta meidän megapäikkärinukkujalle noi on aika paljon vähemmän päiväunia kuin ennen. Mutta auttaa selkeästi noihin kunnon yöuniin. Josko se olisi sitten jo niin iso tyttö, että pärjää noinkin. Yöllä tulee nyt kuitenkin unta sellaiset 10-11 h.
 
Ny mie en tietystä syystä ehi teidä juttui iha viel lukkee.. Sillä: http://www.aijaa.com/v.php?i=5389448.jpg Kuva on tosi huono, mutta.. Mä olen RASKAANA!!!! Ikäeroa siis tulis n. 1v 3kk jos kaikki menis hyvin!! (vaikkei menkkoja ookaa tullu, mut oon tehny edellisen testin jottain kolmisen vkoo sitten ainaki) :heart: :heart: :heart: Testin ku tein ni aivan saman tein tuli toi eka viiva, elikkäs testi viiva tuli vahvana jo ennen tota kontrolliviivaa.. Ny mun pitäs vaa tehä joku muukin testi et tän uskois :LOL:

Eilen oli repäsykipua ja hajuaisti on kyl selvästi herkempi. Sillä esim. eilen olin ostoksilla ja tulin kotiin ni jo het kotiovella sanoin et eikös tääl haise kakka ja niinhän pojalla oli kakka housussa :D Mies ei haistanu ja sen hajuaisti ei muutoinkaan oo kauheen hyvä, mut kyl se yleensä haistaa ku kunnolla lemuaa. Ja sitä aiemminki ku ollaa oltu anoppilassa ni siel mie sanoin et iha ko kakka haisis eikä anoppi haistanu ja nii vaipanvaihdon yhteydes huomas taas mun nenän olleen oikeessa :D Vähän on huonoa oloa, mut muutoin ei muuta...

Elikkäs, Cham! täält tullaan siis perässä! :D

Ja ne jotka miut fb:n kautta tuntee ni hys hys, ei kerrota muille! ;)
 
Chamorphis
Suukkis voi vitsi onneksi olkoon! :flower: Saattaa olla, että joudut yksistään kuitenkin olla raskaana täällä, kun mulla tulee sellasta tuhruvuotoa. :/ Nyt kun yöimetykset jäi pois niin ilmeisesti sit menkat alkaakin nyt. Taitaa olla siis kemiallinen raskaus mulla... :'( Ei vielä oo kunnon vuotoa, mutta taitaapa tämä kesken mennä kuitenkin.
 
Sompio Meil auttaa kans se, et jos itte syö siinä samalla jotain, niin Roni kattoo tarkkaan ja syö kiltimmin. Osaa Roni ottaa nokkamukin pöydältä kun ollaan syömässä, tosin sen nokan sihtaus suuhun on ollu vielä aika hakusessa, nyt yrittää jo selkeest mennä suun suuntaan (vedet päätyy kauluksesta :D ) ku aikasemmin vaa hakkas sillä mukilla pöytään.
Ronil on se Ikean muovinen syöttis, siin oli hyvä se puhallettava pehmuste, kyl Roni tarviki sitä vielä kun oli melkein 7kk.
Juu, Roni tosiaa ettii itte yöllä tuttisa, sen takii sil onki varuiks kaks tuttia sängyssä. Yhtenä yönäkin hiippasin sinne antamaan tuttia, niin huomasin että Roni haaro sieltä täältä istuviltaan ja löys ku löyski sen tuttisa, (se oliki sit selitys kans sille, miks Ronin petivaatteet ja Roni itteki on yön jälkee ihan sykkyräs sikinsokin) törkkäs sen suuhusa ja lösähti vaa mahallee nukkumaa :D
Roniki ottaa itte tutin pois suusta silloin ku on nukahtamassa, välil ottaa kaalii, ku sen takii saa sit käyä miljoona kertaa kattoos, ku Roni on käymäs nukkumaa. Mut miä venkslaan Ronin peittolakanan siihen tutin etee tai laitan varovast Ronin kätee nii Roni jää näpertää ja puristelee sitä, ni ei tarvi sitte sitä tuttia vetää pois.
Toi päikkäri-yöuni asia on aika hankala. Roniki värkkää nyt jotaa ihmeellist, nukkuu yhet päikkärit ja yöunet hyvin sit on taas päivii et nukkuu päikkärit ja autos toiset ja vaik jos ollaa mun porukoil oltu nii kolmannetki ku tullaa kotii ni sitte nukahtaa myöhemmin mut nukkuis kans pitempää.

Suukkis Paljon onnea plussasta :flower:

Cham
Voi ei, toivottavast kaikki on kunnossa :hug: Kyllähän sitä vuotoa voi tulla ihan normaalinkin raskauden aikana mutta jos se on sitä itseään, niin toivotaan sitten, että seuraava tärppi tulisi pian ja kaikki menisi paremmin :hug:
 
Chamorphis
Suukkis ja Zoe kiitos. Vuoto tosiaan ihan niukkaa ruskeeta tuhrua eikä tuu edes siteeseen asti. Toivotaan nyt et olis ihan sitä normaalia alkuraskauden vuotoa eikä mitään sen kummempaa... Ei mulla ainakaan oo ku pikkasen sitä menkkajomotusta et ei sen pahempaa kipua onneksi oo... En oo tehny uutta testiä sen eilisen jälkeen...
 
Cham: Toivottavasti ois vaan normaalia vuotoa, paljon tarrasukkia sinne! :hug:

Suukkikselle kans onnittelut ja tarrasukkia :) :hug:

DsariaL: Ei noita periytyvyyksiä kannata surra, meillä on miehellä atooppinen iho ja pienenä ollu maitoallergiaa ja ihottumia ym. mä puolestani olen ruokavammainen eli keliakia ja laktoosi-intoleranssi. Jotainhan näistä varmasti tuolle tytölle tulee ja keliakian takia varmaan seurantaan jossain vaiheessa, mutta toivotaan tietty kovasti että selviytyis täysin terveenä :)

Talvis: Hienoa, että pääsitte allergiatesteihin. Vehnä ja muna varmaan testataan sen vuoksi, että molempia käytetään monien ruokien valmistuksessa. Vehnäallergisillahan on vielä tarkempaa tuo ruoka-aineiden välttäminen kuin keliaakikoilla. oon joskus soittanu Fazerille niiden suklaista kun niihin tuli varoitukset "saattaa sisältää vehnää", siis joissan levyissä oli ja joissain ei vielä. Niin sanoivat sen olevan vehnäallergisia varten, että gluteenia on niin vähän että keliaakikot voi syödä. Toivotaan kuitenkin ettei Minjalla oo mitään allergioita :hug:

ON: Täällä on oikein menoviikko nyt kun ens lauantaina on tytön ristiäiset. Eilen olin kampaajalla ja Niia oli mummollaan hoidossa, oli nukkunut koko 3 tuntia :D minä kun en saa kotona sitä nukkumaan syöttöjen yli... Käytiin myös kattomassa kaveria ja hänen 3kk poikaa, oli muuten hurja ero noilla. Meidän tyttö näyttää niin pieneltä ja sievältä sen rinnalla :)
Tänään pitäis vaan siivoilla ja illalla on sitten rankka paikka, meidän vanha koira lähtee sateenkaarisillalle. Ehkä joku muistaa kun tuolla odotuspuolella sitä pohdittiin ja saatiin silloin toimivat särkylääkkeet sille, mutta nyt ne ei enää toimi niin parempi päästää toinen pois.
Huomenna tulee pappi käymään ja torstaina mennään minä ja tyttö molemmat neuvolalääkärille. Mulla on jälkitarkastus ja Niialla eka lääkäri.

Muuten meillä menee ihan ok, nukkumaan meno ei oo niin helppoa vieläkään kuin sillon aikaisemmin, mutta parempia ja huonompia iltoja on. Eilen nukahti nätisti eikä heränny huutamaan kertaakaan :) Edellinen ilta meni sitten niin että nukkui puolituntia ja heräsi ja huusi täyttä kurkkua 15min ja sen jälkeen meni tunti ennen kuin nukahti. Tyttö hymyilee ja nauraa koko ajan enemmän ja on alkanut ääntelemään. Sellaisia pieniä äyy äännähdyksiä tulee pääasiassa :D

Alley ja Niia 6vko
 
Sompio hups... meijän vitonen ei oikein toimi... eli 50 ml. ;)

Suukkis voi vitsit! Ihana uutinen! :heart: Onneksi olkoon!!! :flower:

Cham voi kurjuus!!! :hug: :hug: Toivotaan ettei oo mitään ikävää. Mulla kun oli se kemiallinen raskaus niin mulla tuli vaan haaleita viivoja ja sit vuosi ulos.... :( Toivotaan ettei sulla oo siitä kyse!!! :hug: :hug: Ehkä se on vaan normaalia alkuraskauden vuotoa??? Toivotaan niin! :heart:

Meillä ei kummempaa. Ihmettelen mihin aika menee. Meijän Myy tänään 7kk! :heart:
Mennään tänään muskarin pikkujouluhin... :heart: Ja ens yönä on sitten eka pulloton yö.... toivottakaa onnea! ;)

EM ja Myy 7kk!! :heart:
 
Kiitos onnitteluista nimen suhteen.

Cham: Toivottavasti ois vaan normaalia vuotoa, paljon tarrasukkia sinne! :hug:

Suukkikselle onnittelut plussasta ja tarrasukkia. :heart: Onnea talokaupoista. Meillä menee vielä vähän aikaa ennen kuin päästään muuttamaan omaan taloon. Mies ja molempien isät on ollut ahkerasti sitä nyt tekemässä. Vielä pitää kuitenkin hetki odottaa ennenkuin pääsee sisustusta miettimään.

Talvis Mukava kuulla, että pääsitte nopeasti allergiatesteihin. Tuo taitavat olla ne yleisimmin testanut. Toivottavasti ei Minjalla olisi mitään allergioita.

EM Tsemppiä maidottomaan yöhön. Onnea Myylle 7 kk iästä.

Käytiin viime torstaina Millan kanssa ekassa lääkärineuvolassa. Kaikki oli hyvin. On kasvanut hyvin. Milla on alkanut nyt enemmän jokeltelemaan, suusta tulee mitä välillä mitä ihmeellisempiä ääniä. Milla on nyt olemaan vähän enemmän mahallaan. Nostelee siinä päätään jo hyvin. Yleensä kuitenkin tulee kiukku, kun ei pääse eteenpäin, vaikka haluaisi. Ei hänen vielä kuulukaan mennä, mut silti yrittää. Kehitystä tuntuu tapahtuvan koko ajan.
Meillä yöt on m,ennyt aika hyvin. Eilen illalla nukahti ihan samoihin aikoihin isän viereen kuin aikaisemmin. Nukkui vielä, kun nostin omaan sänkyyn, mut siellä ollessa alkoi touhuamaan, ei itkenyt, vaik tutti välillä tippuikin suusta. Sit ku katsoin mitä tekee, niin silmät auki katseli ja hymyili. Sai sit vähän vielä maitoa rinnasta. Mut siinä nukuttamisessa meni sit melkein pari tuntia. En tiedä mikä oli syynä. Ei nukkunut päivälläkään enempää. Iltapäivällä on alkanut nukkumaan vähemmän. Nyt nukkuu vaunuissa ulkona. Varmaan hetken päästä heräilee. Isäkin tulee kohta töistä kotiin.
Huomenna mulla on jälkitarkastus.

Nasuli08+Milla 7 vko
 
kommentit katos päästä ku lukasin pinon toisen plussauutisen... :D onnea Suukkis!! :)

Minja ei oo allerginen millekään testatuista aineista. huh. :) testi oli todella vauvaystävällinen, Minja vaan katteli ku pieniä nestepalluroita tiputeltiin käsivarteen ja sit pikkusen neulankärjen kanssa lykättii ihon sisään. reipas tyttöni :heart: sairaanhoitajakin oli nopea testinteossa ja todella ystävällinen! nyt on poskien läntit ollu poissa ku oon antanu perunaa, bataattia, mangoa, päärynä-vadelmaa ja vadelmakaurapuuroa. eli broileri ja porkkana on ollut poissa. pepusta ihottuma on saatu kuriin 1% hydrocortisonilla. ja Minja on syöny innoissaan mun tekemää peruna-bataattia :heart: pikkukökkäreet ei oo haitanneet kauheasti...

onnea Myy 7kk :flower:

mä oon tänään täällä siivoskellu. Minja nukkui 3h päikyt ni mä sain purettua laatikoita (kyllä, luitte oikein) takkahuoneesta ja siivosin yläkerran ylimääräsen huoneen ku se on kans ollu vähä romuläjänä... :ashamed: 3 laatikkoa jäljellä, ja sit vaan odottelen et mies sais tän viikon aikana Minjan huoneen maalattua ni pääsisin sitä ja vierashuonetta laittelemaan... sit voin vapaasti uppoutua joulusiivouksiin ja leipomuksiin...

kukas sitä jutteli että on ihanaa ku lapsi oppii joka päivä jotain uutta.. Minjakin on muuttumassa "isoksi lapseksi": meillä on olohuoneessa koiran makuupeitto ja koiran lelut on samassa nurkassa. tänään olen monta kertaa ottanu tytön koiran lelujen kimpusta pois ja vienyt omien lelujensa luo.. pesin keittiössä tuttipulloja ja havahduin et onpas hiljaista, mikä on noin kiinnostavaa et ei ääntä kuulu.. no siellä tyttö taas oli tuhertamassa ja kun näki, että mä näin ja olin tulossa kohti ni tuli iso virnistys ja koiran leluja hakattiin kahta kauheammin "kohta tääki hupi loppuu" =) sitten annoin tytölle oman lusikkansa hiplattavaks ku lämmitin sosetta.. auta armias mikä huuto ku piti ruveta syömään ja otin lusikan kädestä :LOL: kohta pitää jo suunnitella etukäteen mitä tekee vastaavis tilanteis ettei tulis liikaa viljeltyä ei-sanaa... se vaan tulee niin automaattisesti..

viime yökin meni meillä niin ettei syöty.. klo 20.30-8.30 riitti unta!
 

Yhteistyössä