Huh, tulipa eilisen aikana täällä juttua. Kaikkea ei pysty kommentoimaan, mutta tärkeimmät ainakin eli
Suukkis, ihanaa, onnea! :flower: Mä oon vilpittömästi onnellinen plussanneiden puolesta, vaikka itse en vielä halua toista. Tai no, noita plussauutisia kun lukee, niin ihan pikku-pikku-pikku-vauvakuume iskee, mutta onneksi hyvin lievästi vain.
Cham :hug: Onko kaikki kunnossa?
EM onnittelut loistavasta yöstä. Yllättävää, ettei Myy saanut kerrasta poikki -päätöksestä tuon suurempaa raivaria. Hyvä hyvä.
Siltä tosiaan vaikuttaa, että yöpullo olisi enää vain tapa, sillä jos oikea nälkä olisi, ei varmaankaan tutilla rauhoittuisi.
Sompio :hug: Tuohon sinun vauvakuumeasiaan on todella vaikeaa sanoa mitään lohduttavaa tai kannustavaa. Itseänikin ihan riipaisee sun puolesta... Mutta onneksi on Nuppu. :heart:
Mitäs me. Käytiin tänään neuvolassa, ja ei ollut mieltä ylentävä reissu. Olin jotenkin tosi väsynyt enkä yhtään juttutuulella. Lyhyesti kerroin meidän syömisistä ja nukkumisista jne, mutta koska kaikki asiat on nyt todella hyvin, mulla ei ollut juuri kysyttävää, en kaivannut neuvoja enkä muutenkaan kokenut tarvetta vatvoa asioitamme sen suuremmin. No, se terkka sit katteli mua sen näköisenä, että mulla olisi asiat jotenkin huonosti, että oisin ehkä masentunut tai jtn, ja alkoi ehdottelemaan kaikenlaisia vauvaharrastuksia meille ym. Hitto, nyt se sit kai luulee että mä olen apaattisena eristäytynyt kotiini enkä puuhaile pojan kanssa mitään. :/ Ja minä kun mielestäni olen paljonkin puuhaillut, ulkoillut, kyläillyt jne. ja elämä hymyilee! Olisi pitänyt ilmeisesti jaksaa esiintyä terkkatädille tosi tekopirteästi. Musta tuntuu, että mua tarkkaillaan neuvolassa aina tosi tarkasti, koska alkukuukausina olinkin aika väsynyt ja hajoamispisteessä... Mut vieläkö mun pitää jatkuvasti todistella, että kyllä mä osaan, jaksan ja kykenen. |O
Kasvu näyttäisi nyt asettuneen omalle käyrälleen, pituus ylä- ja paino keskikäyrälle. Onni on nyt siis 73cm ja 9555g. Äitin "pikkunen"... :heart:
Motoriikan kehitys tulee jälkijunassa, ja sen vuoksi olemme käyneet fysioterapiassakin jo muutamaan otteeseen, mutta en jaksa kantaa asiasta huolta, sillä kehitystä kuitenkin koko ajan tapahtuu, omaan tahtiinsa. Onni on hidas hämäläinen.
Ai niin neuvolasta pois lähtiessä... :kieh: Eräs mamma siel odotustilassa imetti kaksosiaan, ja teki lähtöä samaan aikaan kuin minäkin. Kysäisi multa, että minkä ikäinen poika mulla on, ja kerroin Onnin olevan 6kk. No tähän tää mamma tokaisi, että "jaaha, no nyt voi sitten alkaa jo syödä muutakin kuin äidinmaitoa".
En tiedä, miten tuo kommentti olisi pitänyt ymmärtää, mutta kyllä kirpaisi. En saanut sanotuksi mitään, mutta olisi kai pitänyt vastata, että tää mun osittainen pullovauva on kuule saanut jo yhden päivän iästä alkaen muutakin kuin äidinmaitoa. Kai mä vähän kateuttakin tunsin, kun sillä mammalla sit vissiin riittää oma maito jopa kaksosten tarpeisiin. Huoh, ja minä kun luulin, että täysimetyksessä epäonnistuminen ei olisi mulle enää niin kipeä asia. Väärin luultu.
Vifslan ja Onni 6kk 1vko