~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

EM: Meille neuvolatäti sanoi että ois kehittymätön vielä se mahaportti, ja pitää syöttää (korvike) mahollisimman pysty asennossa ja pitää ruuan jälkeen pystyssä. Ja kun tämä lapsi on niin ahne :) niin menee paljon ilmaa masuun. Ne ilmakuplat tekee sitten kipeää ja tyttö valvoo ennen kuin ryöhtäys tulee ja sen mukana yleensä iso puklu. Oli inhottava katsoa kun toisen mahassa sattuu ja selvästi yritti saada sen puklun sieltä ylös, onneksi näyttäisi auttavan tuo disflatyl.
 
EM Roniki jätti sen ainoon yöheräämisen itte pois sillo. Yhten aamun vaa heräsin ja ihmettelin et pitää mennä pulloo lämmittää ja vaihtaa vaippaa ennen ku tajusinki et hitto, ei ookaa enää yö :D

Daadeli Roni teki samaa kans yhes vaihees ja voi jeskamandeere et se otti kaalii. Mut miä annoin Ronin sit vaa leikkii siällä. Kai se rassukka luul olleesa päikkäreillä. Sithän meil jäiki ne kolmannet päikkärit pois ja Roni rupes nukkuu kunnol, saatto kyl hyvinki johtuu hampaistaki, tiedä noist koskaa et mikä on mitäki.

Talvis Se on kyl se kori puolillaa jos ottaa soselaatikon ja maitolaatikon mut ku kattoo välil kärryn kaa menijöit ku on kärri puolillaa kaikkee. Vaippaa ja ruokasosetta ja maitoo ja kaikkee. Miä ku en hae kaupasta ku just maidot ja hedelmäsoseet ja puurojauhot, tosin miä käyn kaupassa kerran kaks viikossa, et ei kerral tarvi paljon ostaakkaa.

Nasuli08 Onnee pikkuselle kauniista nimestä :flower:

alley Harjaat sillä äp:n harjalla tai muulla sellasell pyörivin liikkein ympäriinsä päänahkaa niin että se nahka alkaa punoittamaan, sen pitäis lisätä pintaverenkiertoo ja vähentää karstaa. Mulle neuvottiin synnärillä noin ja en tiiä olisko Ronille muuten tullu karstaa vai ei, mut ei oo ainakaan ollu.
 
Kiitos onnitteluista ja onnea puolivuotiaalle Onnille :heart:

Talvis Meillä on samanlaista tuo punoitus yleensä. Pimppi ja peppuvako punoittaa. Joskus sitten laajemmaltakin alueelta, mutta harvemmin.
Yhteen aikaan mun mielestä punoitti aina enemmän kun olin syönyt sitrushedelmiä. Mutta nyt en hoksaa mihin ruoka-aineeseen se yhdistyy jos edes ruuasta tulee. Mutta ilmakylpyjä otetaan ja talkkia laitetaan ja silti aina vain punoittaa :/
Kesäkurpitsa otettiin tänään uutena ja ainakin tuo yksi lusikallinen meni ihan kohtuuhyvin. Katsotaan sitten huomenna kun koitetaan isompaa annosta.
Me ei olla kokeiltu vielä mitään marjoja tai hedelmiä. Kun yritetään ensin noilla kasviksilla ja sitten vasta makeampaa. Mutta jos noi ala mennä tässä parin viikon sisään niin sitten on pakko kokeilla päärynä tai joku.
Onnea Minjalle ryömimistaidosta :heart:

Suukkis Ei ne Muksun yms. puurojauheet ole kauhean kalliita ja ne voi tehdä omaankin maitoon :heart: Niistä ei ainakaan tule liisteriä.
Talvis Mä teen niistä valmiista puurojauheista myös velliä. Nuppu ei taas syö tuttipullosta juurikaan, mutta me on syöty iltavelliä vippamukista =) Tai ei olla muuta vielä kokeiltu kuin riisipuurojauhetta.

Pikkukakkonen on vähän arka aihe mulle :ashamed: Ennen olin sitä mieltä, että meille tulee vain yksi lapsi, mutta nyt olen alkanut haaveilemaan toisesta. Mutta miehelle riittäisi Nuppu. Ja koska meillä alkaa olla ikää niin kakkosta ei kovin montaa vuotta voi haaveilla. Ja kaukaloa yms. kannattaisi alkaa sitten jo myymään sitä mukaa pois kun Nupulta jää pois ellei sitten säästä niitä mahdolliselle kakkosella...

TA Onnea hampaasta :heart:
Mä kanssa yritän syöttää Nuppua sillain, että sillä on oma lusikka. Ja oma lusikka tyhjänä menee hienosti suuhun. Mutta auta armias jos äiti meneekin siihen omaan lusikkaan laittamaan ruokaa niin ei se suuhun menekään :heart: Fiksu tyttö :LOL:

Suukkikselle Tsemppiä hampaiden kanssa :hug:

Vifslan Ei meilläkään ryömitä. Meillä kyllä käännytään jo joka suuntaan ja niinpä Nuppu liikkuukin kierimällä. Ja kun pyörii napansa ympäri niin suunta vaihtuu kivasti :D Suorille käsille kyllä varaa, mutta eilen taisi pitkästä aikaa nostella peppua, että tuskin ryömii vielä aikoihin :whistle:
Tsemppiä yösyöttöihin :hug:

EM Meillä sama juttu, että meilläkin pääsee tissille kun on hetken kitissyt ja touhunnut. Voisi unikoulun kanssa saada taputtelulla uneen, mutta mä en jaksa taputella kun se on niin helppo ottaa tissille ja nukahtaa siihen :whistle: Mutta pidemmän päälle olisi tietty järkevää tassutella. Tosin kyllä meilkä kerta yössä syödään vielä ihan oikeasti nälkään.
Onnea kuitenkin hyvästä yöstä tässä välissä :heart:

Daddelle tsemppiä yöhulinoihin :hug:

Nasulille Onnea kauniista nimestä :heart:

Alley Me on karstaa liotettu ensin ruokaöljyllä ja sitten pesty pois. Eka vanulapuilla otettu suurimat ja loput huuhdottu vielä kylvyssä. Mutta kaippa sen pään voisi lavuaarinkin päällä huuhtoa jos lastan kanssa ei vielä saa kylpyyn mennä.
Onnea hymyistä :heart:

EM Mitä teille muuten sanottiin siitä gavisconista, saako sitä käyttää nyt ihan niin kauan kuin tuntuu tarvetta olevan vai mikä teillä toi hoidon kohtalo oli? Sori, mä en muista mitä puhetta on ollut.

Muutenkin mammat oli taas kerinnyt kirjoittaa niin paljon, että jotain meni varmasti ohi :whistle:
 
Sitten omia kuulumisia jos vielä ehtii ennenkuin Nuppu-neiti herää :D
Käytiin tänään ostamassa syöttötuoli vaikka ei tuota neitiä saa siinä vielä kauaa istuttaa ja pitää tyynyillä tukea. Eli syödään vielä sitterissä varmaan kuitenkin...
Ostettiin Anttilasta näytekappaleena ollut Stokken TrippTrapp ja oli viellä 20 e:n etuseteli. Itse tuoli maksoi vain 132 e ja siihen ne kaaret yms. päälle. Eli aika edullisesti saatiin :D
Kesäkurpitsaa syötiin tänään soseena ja se tuntui maistuvan. Tosin huomenna otetaan sitten isompi annos niin katsotaan kuinka käy :whistle:

Maissinaksut menee hyvin, mutta mitä muuta helppoa sormiruokaa olisi? Kesäkurpitsa ei eilen mennyt paloina ollenkaan, muussattiin vain sormien väliin.

Me ollaan kyllä niin alkuvaiheessa vielä noiden soseiden kanssa, että uskonpuute tulee siihen, että meillä joskus syötäisiin oikeita annoksia ja 5 ateriaa päivässä... Huoh...

Meillä on yöt ihan ihmeellisiä, kun nykyään syödään aina 23.30 ja sitten voidaan olla syömättä 6-7 asti. Olisi vain itselle kivempi, että olisi eka unipätkä pidempi, mutta juuri on ehtinyt nukahtaa kun syödään. Aamuyöllä kun ähistään sitä tuttia kuitenkin niin tuntuu välillä, että itse ei ehdi kuin torkahtaa joka välissä. Kun saisi illalla sen puuron tai vellin kunnolla syömään :ashamed:
 
Onks niissä ravintoarvot muute samat niis puurojauheessa ja sit valmispuurossa?

Ei ollu kuntotarkastukses mittää hämminkiä, eli kaupantekotilaisuus on sit vkon päästä pe :) Jeeeeee!! Me päästään omakotitalooon!!! enää ei tarvihe noit ärsyttäviä kerrostaloääniä kuunnella!! :heart:

Sompio ai että vaan sen verran makso? :LOL: mu mielest se ol iha hirmuse kallis :D Mut tietty mih vertaa ja millasen tarttee :) Me ku ei tarvita ko iha tavallinen puinen vaan ja saatiin lahjotuksena miehen työkaverilta :)
 
huhuh miten paljon tekstiä.. ei tässä oikee koneella ehdi olemaan.. :/

omaa napaa nyt tällä kertaa vaan..
nvlassa käytiin eilen..tyttö huomen 3viikkoa..
paino 4085g (s.paino 3510g)
pituus 53,5cm (50cm)
pipo 36,5 (33,5)

:attn: vapiseeko teillä muilla vauvan jalat ku esim vaippaa vaihdatte? siis on vaa ihan hetkellinen ja vaan yhtä jalkaa kerrallaa.. mainitsin asiasta nvlassa, niin nyt mennää huomen labraa kokeita ottamaan.. (meillä siis tytöllä seurattiin sokereita jo laitoksella ku olivat alhaiset mut nousivat sitten).
hieman on masuvaivoja täälläkin ollut.. jos ei itke masuaan ähistelee/ääntelee kova äänisesti.. aloitettiin d-tipat noin viikko sitte..saatiin niitä devitoleja.. pari yötä on menny heräillessä parin tunnin välein.. viime yö nukuttiin hyvin..
muoks. omaan oloon sen verran että paikat alhaalla suht hyvässä kunnossa, pari tikkiä löytyy vielä (väliliha leikattiin synnytyksen yhteydessä ja muutenki tikkeja tuli).. jälkivuotokin alkaa olee aika vähäistä alkuun verrattuna..
TB ja tyttönen
 
Suukkis No juu, mihin vertaa :LOL: Haluttiin toi TrippTrapp kun se tulee sitten Nupun huoneeseen tuoliksi. Jos vaan tykkää siinä istua. Käytettyä katteltiin, mutta kun niistä sai maksaa lähes 100 ? niin uusi oli järkevämpi :saint: Vaikka olisihan niitä ollut "kopioitakin".
Hyvä että oli kuntotarkastus ok :flower:

TB HIenosti teillä kasvetaan :heart:
Tosta vapinasta en osaa sanoa :ashamed:
 
sompio me katteltiin sitä tripptrappia kans mut syöttötuolin kokonaishinta olis yli 200 euroa niin nou tänks... B) me ostettiin emman syöttötuoli, vähän samannäköinen. Oikein toimiva on ollut. :D Meillä tyttö syö sormiruokana ruisleipää, maissinaksuja, tänään annettiin perunaa (keitettyä) ja sit annoin porkkanaraastetta maistaa. Banaani on hyvä kans, sellainen kunnolla kypsynyt - siitä saa mutusteltua suussa palaset pieneksi vaikkei ole hampaitakaan.

TB hienoja neuvolakuulumisia... en osaa minäkään tuohon vapinaan sanoa, muuta kuin että jos palelee? Onko jalka rentona kun vapisee vai jännittääkö se sitä jotenkin? :/

suukkis onnea onnea! ihanaa kun pääsette omaan kotiin! :heart:

tyttö nukahti taas tosi nätisti. Saas nähä mitä yö tuo tullessaan... :whistle:
 
Minja heräs toisilta päikkäreiltä tänään ja hetken leikin jälkeen syötin hänelle puol pilttipurkillista kasvis-broileria ja perään 1prk päärynämangoa... kyl on peppu ruvella :/ tuota broileriruokaa syöttäessä mul tuli yks ahaa-elämys..

kun syötetään tytölle kasvisruokaa (eli ei herkku mangoa tms. hedelmää ) ni 2 lusikallista, ehkä jopa 3 (kyllä, olen laskenut) menee hyvin ja tyttö avaa suunsa. sit alkaa itkeskely, kiemurtelu, välillä päristellään. voisko olla mahdollista, et se ruoka jotenkin kirvelee/polttaa suussa? eikö jollakin voi allergia oirehtia suun kirvelyllä (esim. tomaatille allergiset)? kun sit kumminkin saan sen ½purkillista syötettyä jos ite maltan sen kiemurtelun ja märinän.. suu aukeilee välil paremmal välil huonommal menestyksellä.

ja toi peppuihottuma kyl selkeesti kutittaa Minjaa. aina, ku vaihdetaan vaippa ja toi loikoilee ilkosillaan ni alkaa vaippa-alueen rapsuttelu. ei puhettakaa ilmakylvyistä hoitopöydällä, ku mahdollisimman nopeesti vaan vaippa päälle ettei rapsuttele. hoitopöydältä annan aina käteen jotain mielenkiintoista tutkittavaks mut ei kauaa auta vaan käsi eksyy jalkoväliin. tänään huomasin että rapsutteli myös kaulaansa ku leikki lattialla ennen päivällistä ja päivällisen aikana rapsuttelu jatkui.

soitan huomenna neuvolaan tästä asiasta... on aika väsyttävää ajatella jatkuvasti et mitäs sieltä vaipasta löytyy seuraavaks.
 
Nyt tulee jouluista omaa napaa:

Arvatkaa mitä! Mulla ja miehellä on nyt kaikki joululahjat ostettuna/tehtynä, jee! Eli joulun inhottavin stressi ohitse. Ai niin, paitsi Onnille ei ole vielä mitään. B) Mut siitä ei tarvitsekaan ottaa mitään paineita, sillä poika ei osaa vielä sanoa, että "tyhmä lahja en tykkää". :LOL: Jos vaikka syöttötuolin hankkisi, ei oo vieläkään... :ashamed:

Joulukorteiksi tilattiin sellaiset NIIN kliseiset omasta valokuvasta tehdyt kortit, joissa vauvalla on tonttulakki päässä. Ensin ajattelin että ne on aika typeriä, ei viitsi, mut toisaalta kaikki kaukana asuvat sukulaiset ja kaverit ei oo vieläkään nähneet Onnia, joten nytpä näkevät. :)

Onko tässä porukassa muuten sellaisia, jotka vasta nyt oman lapsen myötä alkavat viettää ns. "omaa joulua"? Meillä näin, ja nyt oon ihan pihalla kaikista joululaatikoista, kinkuista ym. En oo siis ennen tehnyt jouluruokia, vain leiponut. Ollaan miehen kans niin "nuoria" vielä, että aiemmin ollaan vietetty joulut aina jomman kumman vanhempien luona. Nyt vasta aletaan luoda oman perheen joulurutiineja.

Täytynee palata kommentoimaan myöhemmin.. :wave:
 
Sompio Sormiruuaksi käy mikä tahansa. Raaka porkkana peruna bataatti omena päärynä kurkku ja vaikka mikä muu, jos epäilyttää niin voi keittää. Ruisleipämurut, just ne maissinaksut ja ihan oman mielen mukaan.
Onhan sil TrippTrappil hintaa, ittekki kattellu sitä, sopis just hyvin meijän keittiöö. Mut oon kahen vaiheil ku Emmal on samanlainen halvemmal.

Suukkis Tos on esimerkiks muksun kaurapuurojauhe ja kaurapuuro. Kaurapuurojauheest tehdyn annoksen paino on kai noin 100grammaa, ehkä himpun päälle ja tossa on laitettu ravintosisältö kun se on tehty veteen, meil ainaki on tehty maitoo noi puurot:
http://www.nutriciababy.fi/tuotteet/5kk/fi_FI/kaurapuuro_jauheena/
http://www.nutriciababy.fi/tuotteet/5kk/fi_FI/kaurapuuro/

teddybear82 Roni kädet ja jalat vapis kyl sillo laitoksel ja Roni joutuki seurantaa mut ei sen jälkee oo sellasta ollu. Hyvin painoa kertyny teijän tytölle :)

Talvis Ootko ihan varma et teijän Minjaa kutittaa et olis raapimassa? Uskon kyl ku sanot et kutittaa ja tahtoo raapii mut miä oon huomannu et Roni räpeltää itteää jos ei oo vaippaa, kyl vahingos raapiikii mut lähinnä ihmettelee et mitäs tääl on jne.
Ei se vaippa-alueen punotus kauheen vakavaa ole, jos tiiät mistä on tullu, nii annat sitä vähemmän et tottus.

Visflan Miä ostin kaikki joululahjat jo viime kuus B) Ja huomen on suursiivous, ni ei tarvi joulun alla ku vähän imuroija :)
Me ollaan edelleen niin nuoria (23&28) et vietetää joulu vuorotellen molempien vanhempien luona, aatto mun porukoilla ja joulupäivä miehen porukoilla ja ens vuonna eripäin :)
 
Vastaan vain pikaisesti tuohon TB:n vapinaan: Meillä on pojalla syntymästä lähtien ollut sellaista vapinaan: yleensä tulee vain toiseen jalkaan ja kestää vain muutamia sekunteja, joskus on molemmissa jaloissa yhtäaikaa. Neuvolassa ja lääkärillä sanottiin, että se johtuu kehittymättömistä hermoradoista ja on aika yleistä. Jos lisääntyy merkittävästi tai ei tunnu rauhoittuvan, niin vasta sitten tarkempiin tutkimuksiin. Meillä tuo ei oo mitenkään liitettävissä vaipanvaihtoihin tai yleensäkään lämpötilan muutoksiin, vaikka neuvolantäti kivenkovaan väitti, että ei sitä kuitenkaan esiinny muulloin (tiedä sitten mikä oli taka-ajatuksena?). En olisi sinuna kauhean huolissaan, mutta hyvä että pääsette tutkimuksiin.

Kiva päivä meillä, Eeli kiukkuaa. Onneks kuitenkin nyt nukahti, mutta välillä aina havahtuu hereille kiukkuamaan! Ilmeisesti kiukun osasyy on vatsavaivat, kun ei oo normi aamukakkoja vielä tullu, mutta taitaa olla myös känkkäränkkä meillä samaan aikaan kylässä... Huh...

*muoks* TB: piti vielä lisätä, että nyt tuota vapinaan on havaittu meillä enää aika harvakseen. Ensin se alusta lisäänty huomattavasti ja nyt ei siis enää juuri ollenkaan...

*muoksmuoks* En siis tosiaan muista kirjoittaa kaikkea yhellä kertaa... TB: voit kokeilla sellasta kikkaa, että kun vapina jalkaan tulee, niin laitat lämpimän käden sen jalan päälle, jos se rauhoittuu sillä, niin ei mitään hätää (siis luultavimmin johtuu just tuosta hermorata jutusta ja häviää siis kyllä, kunhan kehittyy lisää). Vaikka miusta oli kyllä hankala arvioida, että loppuiko vapina tuohon käden päälle laittoon, vai sitten ihan itsestään, kun ei se vapina normaalistikaan kestä kauaa...
 
Moikka, pitkästä aikaa!

en ymmärrä mihin tää aika menee, millään ei ehdikoneella olla.

Mutta ihan ensiksi onnittelut kaikille lapsukaisille ja äideille, tasakuukausista ja opituista taidoista :heart:

Suuret onnittelut myös uusille äideille ja vauvoille :heart:

Chamille lämpöiset onnittelut, ihanaa :hug: :heart:

Nyt on niin pitkä aika viimeksi kirjoittelusta että en enempää muista mitä tuolta luin, mutta kaikille tasapuolisesti onnea ja jaksamisia jos siltä tuntuu :hug:

Meille ei mitään ihmeempiä, poika kasvaa ja oppii koko ajan uutta :) se aina pari päivää kokeilee ja tekee uusia opittuja juttuaja ja sitten unohtaa(?) esim. sillä oli tossa viikko sitten sellainen vaihe että teki tekoyskää aina kun halusi jotain:) mistä lie oppinut, kun siis ihan selvästi oli tehtyä yskää ja aina kun halusi esim. lelun tai tutin :LOL:

Soseiden syönti sujuu kohtuu hyvin, välillä kiukkuaa mutta yleensä syö mukisematta. suurimman kiukun aiheuttaa kun tyhmä äiti ei anna itse syödä, sillä on oma lusikka kädessä ja se pitäisi saada laittaa koko ajan suuhun. ja tuttipullosta pitää nykyään saada juoda itse.
Myös äidin syömiset ja juomiset on todella mielenkiintoisia, alkaa hirveä kurottelu ja huuto jos näkee mun laittavan suuhun jotain mitä hän ei itse saa:) Ahne pieni mies :D

Poika on taas ihana hymyilevä oma itsensä, sen parin viikon kiukuttelun jälkeen. en tiedä mikä silloin vaivasi, mutta onneksi on nyt toistaiseksi takanapäin.

meillä on nyt ollut havaittavissa jonkunlaista "eroahdistusta", en voi käydä esim. vessassa ilman että alkaa itku kun äitiä ei näy. nukkumaan mennessäkin pitää monta kertaa kurkata että olen paikalla, jos en ole alkaa itku ja kun menen paikalle, ottaa sormesta kiinni ja nukahtaa saman tien. toivottavasti ei jää tavaksi.

nyt en muista muuta, paitsi että tämä mamma menee huomenna ensimmäistä kertaa viihteelle :D

ihanaa viikonloppua kaikille ja rauhallista itsenäisyyspäivää!

toivova ja poju 4kk +
 
Visflan ja Zoe ihanaa kun ei tarvitse enää lahjoja miettiä. mullakin alkaa olla suurinpiirtein kasassa, tai ainakin mietittynä. olen tekemässä tädilleni huovutettuja lapasia ja siskolle teen samanmoiset, sit vielä Oriflamelta meikkitilaus ja saan loput lahjat kasaan. Minjalle ei mekään olla vielä ostettu mitään, luulenpa et menee vaatteiksi/leluiksi meiän osuus. kaikille miehen puolelta ei oo vielä lahjoja hommattu, mut mun ei ilmeisesti tarvitse siitä murehtia. (siellä puolen isommat kimppalahjat on yleisiä ja mies on ennen antanut erittäin ystävällisesti siskojensa hoitaa lahjahankinnat ja vaan maksanut sitten oman osuutensa. sitten kun alettiin olla yhdessä ni mulle tuli semmonen olo et sinänsä inhottavaa siskojen kannalta olla aina vastuussa hankkimisesta, ja oon sit koittanu miettiä noita lahjoja ja olla ideoimassa niitä. oli just jokin aika sitten juttua miehen toisen siskon kanssa lahjoista ja tarjosin apuani, mut ei siitä oikeen tullu mitään... heille ilmeisesti käy hyvinkin että mies vaan maksaa. eli ehkä annan vanhan perinteen jatkua, ja olen puuttumatta lahja-asioihin.)

Zoe niin no enhän mä varma voi olla että kutittaako B) se rapsuttelu on ollu jo pidemmän aikaa kuvioissa ja alkoi samaan aikaan kuin punotuskin...

tänä aamuna oli kaulalla/olkapäiden alueella punaisia länttejä ja Minja rapsutteli itteesä niinku aina.. myös poskissa oli punaiset laikut, ne kyllä hälveni aamun mittaan. olivat kuumottavat kun kokeilin, vaikka muuten poski normaalinlämpöinen. mennään tänään yksityiselle käymään ku terveyskeskukseen ei pääse lääkärille ku vasta tammikuussa...

Suukkis onnea tulevista talokaupoista! :)

toivova vietähän hauska ilta :wave:

vielä tosta jouluaiheesta. me ollaan kans nuoria (21&24) et on kaikki joulut vietetty sukulaisten kesken. tänä jouluna vietetään aatto taas sukulaisten kesken, tosin ollaan kaikki meillä :D heh, ollaan naureskeltu et mitähän päivästä tulee, kun täällä on 1 vauva ja 2 taaperoa, todennäköisesti 10 aikuista ja mahdollisesti 4 koiraa+1 kissa :LOL: ihan hyvillä mielin odotan, musta on mukavaa että ollaan meillä ni ei tartte raahata suuria määriä tytön tavaroita mukana. meille jää valmisteluista kämpän siivous ja mä olen miettinyt että varmaan voisin leipoa jotain. anoppi on aloitellut jo jouluruokien tekemistä, en tiedä paljonko siinä tuun auttamaan.
 
Talvis onks ne punaiset läntit kuivia?? Ettei vaan ois atooppinen iho joka sit reagoi herkästi kaikkeen??? Sellainen joka näin talvisin kuivuu... Kun meidän Myyllä tulee nyt kuivalla ja kylmällä ilmalla vähän läiskiä poskiin, vaippa-alue näyttää helposti punaiselta kun vaippa on ollut vähän pidempään ect. Mut hienoa että pääsette lääkärille. :hug:

joulusta , me mennään mun vanhemmille ja miehen äiti ja sisko tulee sinne kans. :D Ihanaa kun molempien perheet on hyvissä väleissä keskenään. :) tää on jo monivuotinen perinne. :) Kotiin laitetaan kuusi ja koristeet yms.

toivovalle hauskaa iltaa! :wave:

EM ja Myy :heart:
 
Talvis Kannattaa varmaan alkaa pitämään ruokapäiväkirjaa, jos saat sillä jotain tolkkua että mitä olette syöneet milloinkin ja mitä oireita tullut. Jos siitä löytyisi sitten jotain mistä olisi apua pitemmän päälle.
Meillä kanssa sormet menee vaipanvaihdolla aina räpeltään peppua yms. vaikka ei ihottumaa olisikaan. Ja päivtyslääkäri sanoi silloin meidän allergiareaktion aikaan, että vaikka kutiaisikin, niin noin pieni ei osaa vielä paikallistaa sitä mihinkään paikkaan.

Joulusta Me tehdään kanssa Nupusta kortti. Tosin se kuva on vielä ottamatta, mutta ainakin läheisille lähetetään Nuppu-kortti.
Joululahjat on lähestulkoon ostettu. Meilläkin harrastetaan yhteislahjoja sisarusten kanssa, joten mäkin odotan että yli-innokkaat siskot ostaa lahjat ja annan sitten vain osuuteni niihin...
Joulua me vietetään suurimmaksi osaksi kotona. Käydään ennen joulua miehen äitillä ja jouluaattona mun vanhemmilla puurolla. Miehen poika tulee meille tänä jouluna (on aina jokatoinen joulu).
Lahjaksi Nupulle hommattiin kävelykärry. Ei nyt varsinaisesti joulahjaksi, mutta kun tuli sopiva vastaan niin ostettiin jo valmiiksi. Puhutaan siitä joululahjana, mutta tuskin laitetaan edes pakettiin.

Zoe Kiitos noista vinkeistä. Kurkkua koitin yhtenä päivänä ja ei maistunut.

Toivova Meillä kanssa Nupulla oli tuota tekoyskää. Oli aika hauskan kuuloista :LOL: Ja just huomionhakutilanteissa, jos vaikka luit vieressä tai touhusit keittiöhommissa niin piti hieman yskiä :D


Meillä on tullut uudestaan ihme kääntymisvippa öisin :ashamed: Noh, josko se menisi ohi...
Muuten ei ihmeempää tänne...
 
Vifslan mä oon monena jouluna askarrellu meidän kissan kuvalla varustettuja joulukortteja. Tänä vuonna tilasin valmiit joulukortit joissa on meidän pojan kuva. Minusta se on ihana ajatus! Ja kiitokset kortista tulikin jo yhdeltä sukulaiselta joka asuu ulkomailla.

Me ei vielkään vietetä ns. omaa joulua. Ollaan menossa tänäkin vuonna kummankin vanhemmille joulua viettämään. :) :heart: .
 
DsariaL Juu, siis toi vaipanvaihto oli vaan yks ajankohta milloin oon sen vapinan huomannu.. tapahtuu siis muutoinkin.. tosiaan kestää hetken vaan.. kokeilin laittaa käden jalan päälle niin autto kyl.. :)

EM tyttö suoristaa jalan ja sit vapisee hetken..

Tämän vapinan takia käytiin pe labrassa,otettiin sokeriarvot, kalium ja natrium arvot... tuloksia odotellaan..pikasokeri arvo oli hyvä..
meidän neuvolantäti ku ei oikee mitää siihen osannu sanoa mistä johtuu vapina.. :/ meillä on tosi nuori neuvolantäti..oli yhteydessä lastenlääkäriin joka oli sitä mieltä että kokeisiin.. jos niissä häikkää niin lastenpolille meno..

Sori omanapainen viesti.. :ashamed: ei oikee nyt muuta ehdi, tyttö kaipaa huomioo..

TB ja tyttönen 3viikkoa+1pvä:heart:
 
TB Tsemppiä ton vapinan kanssa :hug:
Tosi kiva, että neukkutäti soitti lastenlääkärille ja asia lähti etenemään. Meilläkin sattuu aina terveyskeskukseen joku nuori keikkalääkäri kun Nupulla on jotain ja ne soittelee aina Taysin lastenlääkärille. Olisihan se kiva, että lääkäri itsekin tietäisi. Mutta itselle tulee kuitenkin varmempi olo, että jos ei itse tiedä niin ei lähde arvailemaan vaan kysyy reilusti neuvoja =)


Meillä saatiin eilen soseet maistumaan, kun syötiin sylissä =) Tähän asti syöty sitterissä ja eilen tuli älytön huuto heti kun ruokalapun laittoi kaulaan. Otin sitten syliin ja ajattelin että koitetaas tässä. Ja suu alkoikin aukemaan kuin linnunpojalla. Sai lappaa vain ruokaa suuhun =) Pieniä määriä eilen vielä syötiin, mutta edistystä tämäkin :saint: Äitin iso tyttö varmaan ajatteli, että hänkin haluaa pöydän viereen syömään kun siellä äiti ja isikin aina syö :LOL:
Aamupuuro ei oikein mennyt, mutta meillä olikin koko aamuyö syöty taas tissiä niin ei varmaan ollut nälkä. Kokeillaan vaunu-unien jälkeen taas kesäkurpitsaa.

Eilen oltiin serkun nimppareilla ja meni tosi kivasti koko päivä. Ajomatkaa oli 1,5 h suuntaansa ja ne nukuttiin ja heräsi aina muutaman minuutin ennen perilletuloa. Ja kylässä jaksoi 3 h leikkiä ja nauraa ilman itkuja. Ketään ei pelännyt tai vierastanut vaan istui tyytyväisenä sylissä kuin sylissä :heart:

Yö meni kyllä ranttaliksi taas jostain syystä kun tuttia laitettiin koko ajan. Mies ihmetteli kun illalla kasasin kaikki tutit sänkyyn. Se ei olekaan tuttirumbaa pitänyt yöllä niin ei ymmärrä että hyvä olla jemmassa tutteja kun en pimeässä aina löydä niitä edellisiä :D
 
Itsenäisyyspäiviä!

Täällä on itsenäisyyspäivän kunniaksi nukuttu erityisen hyvin! Ah, autuutta! Toissayö nukuttiin niin, että syötiin VÄHINTÄÄN kahden tunnin välein (ja tuttia laitoin suuhun koko ajan) ja jätkä heräsikin ennen kahdeksaa (mies oli saanu nukkua sinne asti, niin heräsi sitten Eelin kanssa, niin mie sain jatkaa unia seuraavaan syöttöön). Eli oli kakka yö.
JA NYT viime yönä nukuttiin 23.00-5.30 ilman yhtään syöttöä (ja kerran vain laitoin tutin)!!!! JA nukuttiin 11.00 asti koko perhe (välissä syötin vielä pari kertaa. Jatkettiin siis aina unia syötön jälkeen vaikka yleensä herää siinä 9 aikaan). Hieman säikähdin kun heräsin... :D Nyt on levännyt olo!

Jälkitarkastuksessa kävin viime torstaina ja kaikki oli muuten hyvin, mutta vaikutti siltä, kuin jokin kalvonpalanen (tai vastaava) olisi jäänyt kiinni kohdunsuulle (th ei siis ollut varma mikä tuo oli, mutta tiukasti se tuntui olevan kiinni)! Siitä meen vielä uudelleen tarkistukseen th:lle ja mikäli ei oo vielä siihen mennessä tuo kadonnut, niin lääkäriin. Onko kellään muulla tavattu vastaavaa?? Kuitenkin tää nyt hieman itteäkin ihmetyttää, kun jälkeiset oli (ainakin merkitty) täydellisiksi, että ei kai se sitten mikään kalvonpalanenkaan voi olla?!
Ehkäisyksi otin nyt Cerazettet, vaikka olinkin aluksi hormonaalista ehkäisyä vastaan aurallisen migreenin ja aikaisempien kokemuksien vuoksi. Noiden ei kuitenkaan pitäisi vaikuttaa migreeniin, kun niissä ei oo niin suuri hormoonimäärä... Ehkä noiden avulla pääsen kokonaan migreenistä, ne kun liittyivät oleellisesti kuukautiskiertoon.
Mikäli nuo Cerazettet ei nyt syystä tai toisesta käy, niin sitten harkitsen tuota kuparikierukkaa. Nuo pillerit ois vaan helpompi sitten jättää pois, kun kakkosta aletaan "tekemään", että siks nuo pillerit ois paremmat.
Nyt kun ollaan niin kauan oltu ilman kondomia, niin ei kyllä tee mieli palata niihin takaisin...

TB: tuu sit kertomaan mitä niissä testeissä oli, tai sanooko lääkäri vielä jotain! Ois erityisen kiva kuulla onko/voiko olla tuon taustalla jokin muu kuin sitten tuo hermoradan kehittymättömyys...

Sompiolle jaksamisia Nupun kanssa! Onneksi teillä ei taida päivät mennä kuitenkaan pilalle, vaikka yöt hankalia oiskin. Vaikka oishan se varmasti kiva välillä saada hyviä öitäkin!
Miun täytyy kyllä sanoa, ettei meillä vielä oo erityisen vaikeaa ollut, enkä tiedä kuinka rankkaa on teillä huonoista öistä kärsivillä, kun pikkumies on nukkunut yönsä tähän asti pääosin ilman suurempia ongelmia (ja miulla on vielä mies apuna). Jos on ollut yksi huono yö, niin sitä on yleensä seurannut toinen älyttömän hyvä yö (kuten nyt). Mutta täytyy kyllä koputtaa hartaasti puuta, kun näin on! Olihan meilläkin toki vaihe, kun viikon-kahden verran herättiin 2h välein syömään ja oli rankkaa, mutta se vaihe kuitenkin loppui lyhyeen.

Suukkis: Onnea talokaupoille!!! Millon työ pääsette sit muuttamaan?
Miekii niin haluisin tästä pienestä kolmiosta pois ja ilmeisesti mikäli nyt miehen työtilanne selviää, niin laitetaan vuoden alusta tää myyntiin ja harkitaan joko puolivalmiin ostoa tai sit uuden rakentamista (talopakettia).

Myö liitytään atopia ongelmaisiin... :( Meillä pojalla käsissä selvää atooppista ihottumaa, taipeet on kuivat kuin hiekkapaperi :'( Että miusta tuntuu pahalta, kun tälläisen riesan lapselleni "annoin" (itelläni siis paha atopia, hemmetti). Mitään selviä allergia oireita ei vielä oo ollu, mutta eipä itellänikään mikään oo pahasti allergisoiva, iho vain ongelmainen.

Ehkä tää romaani nyt riittää tältä erää... Eeli kun seuraaville päiväunille käy, niin voisin lähteä hänen kanssaan miun tädin luo kylään (asuuvat tuossa kävelymatkan päässä), vähän jotain vaihtelua itsenäisyyspäivään... Tai no, kahtoo nyt mitä myö saadaan aikaseks xD

Dsaria ja Eeli huomenna jo 2kk!!! :O
 
DsariaL päästäis muuttaan jo joulukski kotiin, mut ei haluta sitä ressiä ottaa joulun alle. Sit ens vuoden alusta varmaa muutetaa kunnolla :)

Meil o aina herätty 2-3h välein (oliha tossa se vkon kestäny unikouluki jollonka meni paremmin) ja poika jo koht 8kk :D Mut en mie sitä osaa rankkana pitää, se ny vaa o tämmöst joskus lapsosten kans :heart:

Meil on tullu varmaa eka hammas!! :flower: :heart: :heart: Ainaki tuntu tuol allaal nii terävält, mitä ei oo ennen ollu et ei luulis erehtyvän! Poika ei ollu yhteistyöhaluinen, joten ei voina kahtoo onko mut tosissaa nii terävä ol et eiköhä sielt eka hammas tullu! Ja just itsenäisyyspvän kunniaks :D Ja ollu vähä alta vkon verran TOSI vaikeita öitä ni sillo jo uumoilinki et tulis hampaita. Ku heräili puolenkin tunnin välein. *edit ny pystyin katsomaanki ja näkkyy se semmonen kunnon viiva/viiru siinä mut ei kunnon hammasta iha viel. Eiköhä se siis sieltä putkahda pvän parin sisään :)

hyvää itsenäisyyspvää siis kaikille! :flower:
 
Suukkis onnea hampaasta!

Sompio tollee meilläkin usein kyläreissut menee. menomatka menee hyvin, ja kylässä ollaan yhtä aurinkoa ja tyytyväisiä. kotimatkalla voi joskus tulla itkua (todella kiva jos on yksin liikkeellä ja likka parkuu 20-30min putkeen... ) mut ei aina. usein kumminkin touhukas päivä vaikuttaa yöhön että on sitten tuttirallia.

Minja on nukkunu nyt kahtena yönä kertaakaan syömättä... :eek: la-su välinen yö klo 21-8, söi maitoa ja nukahtikin uudestaan vielä kolmeks tunniks eli yhteensä 14h unta. lauantaina oltiin hakemassa miehelle pukua toisessa kaupungissa eli päikkärit jäi erilaisiksi kun normaalisti... ja su-ma yö klo 21-9 eikä kertaakaan syönyt. klo 21-00 kyllä itkeskeli jokusen kerran, ilmeisesti kakka oli kiusannut, ku aamulla oli vaipassa kuivettunu kakka... :ashamed:

me oltiin perjantaina siellä lääkärissä ja hän meinas että voitais kyllä sulkea allergiamahdollisuudet pois, jos ei ole ruoka-allergioita ni sitten ihottumia täytyy hoitaa vaan atooppisena, herkkänä ihona. ihanan nopeasti päästään noihin prick-testeihin, meillä on jo tänään iltapäivälle aika!! niistä katotaan maito, kananmuna, vehnä ja joku muu vielä. tuntuu vähän hölmöltä, ku tyttö ei oo syöny vehnää tai kananmunaakaa... no, kaippa ne siellä tietää!

Dsarial älähän tunne tunnontuskia siitä että atopia on saattanut periytyä lapselle :hug: mäkin toivoin, ettei mun ois tytölle periytynyt, mut eipä sille mitään voi jos niin käy. sekin on niin yleistä, on arvioitu et noin viidesosalla suomalaisista on jonkinnäköistä atopiaa jossakin elämänsä vaiheessa!!

ehkäisystä mä jätin minipillerit pois ja ollaan menty kondomeilla. tarkoitus ois et alottaisin hormonaalist ehkäisyy jossain vaihees, nyt on imetyskin loppunut ni sekään ei estä.. oon täs vaan jonkin aikaa miettiny, et mis mun menkat on? (ei sillä et ikävöisin) kaipa se niagara sieltä pian tulee... pillerit on loppunu n kk sitte ja imetyski pari viikkoa sit, ehkä kolmeki. synnytyksen jälkeen ekat menkat tuli 2kk jälkeen ja sit aloitin ne minipillerit. normaaliahan tää on...

kaipa sitä pitäis mennä vähän tekee pikkusiivoomista!
Talvis ja Minja 5,5kk+
 

Yhteistyössä