~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

Kiitos kuvakommenteista :heart: Ja vaikka joku pitäisikin liian pulskana, niin mun mielestä Nuppu on alusta asti ollut täydellinen :heart: Tottakai :) Mutta noi housut peittää hyvin reisimakkarat, että näyttää ihan sopusuhtaiselta omaankin silmään :) Kylpykuvaa en viitti nettiin laittaa, mutta siittä näkisi hyvin todellisuuden. Mutta vauvan tosiaan pitää olla mun mielestä pyöreä niinkuin EM:kin sanoi :)

Toivottavasti Sannya huomenna on parempi päivä ja pääsisitte liikkeelle

Tyty Hyvä, että tähän asti kaikki hyvin ja pidä äitisi kurissa :hug:

Pirtsi Eilen alettiin kasilta nukuttamaan. Ja nukahtikin ekan kerran vissiin puol ysi, mutta sitten vielä heräsi ja alkoi raivoaminen. Omassa sängyssä huudettiin ja itkettiin, sylissä ja meidän sängyssä juteltiin :/
En tiedä mitä tänään yritetään. Taidetaan yrittää nukuttaa meidän sänkyyn eka ja sitten kun heräilee syömään niin syötän siinä ja vasta sitten sikeässä unessa nostan omaan sänkyyn. :hug:

Jaksuja kaikille rikkinäisiin öihin :hug:

Meillä oli kanssa ihan kamala yö. Ensin se nukahtaminen meni jopa puoli kahteentoista :eek: Nukku vissiin tunnin ja sitten alkoi ähinäpuhina ja tutin huuto :/ Kerran söi, mutta muuten tuntuu, että en ole nukkunut ollenkaan. Vaihdettiin miehen kanssa puolia joskus viiden aikaan, mutta mä olin jo sitten niin yliväsynyt, että en oikein osannut nukkua.
Ja eilen siis heräsi pitkiltä päikkäreiltä kolmen pintaan eikä ottanut kuin lyhyet torkut alkuillasta. Eli olisi luullut väsyttävän. Tänään päikkärit on ollut aamupäivällä 1 h ja sitten iltapäivällä 3 h. Nyt on tosi väsynyt ja mies yrittää saada sitä torkuille.

Voi vitsit, me pärjättiin täysimetyksellä tämä minimisuositus =) Eikä nyt aloiteta vielä kiinteitä, odotetaan ainakin neuvola, joka on ensi tiistaina. Vaikka kasvun suhteen pärjättäisiin pelkällä maidolla, niin mä taidan haluta alkaa sittenkin kiinteet, jos saisi noihin iltoihin jotain tolkkua. Koska eilenkin se oli syömisen kanssa niin takkuamista ja sitten ei nukuttukaan.
*muoks* Vaikka eihän niistä kiinteistäkään välttämättä ole apua ja sitä velliä en halua ainakaan vielä antaa.

Sompio ja Saana tasan 4 kk :heart:
 
mukavia viikonloppusuunnitelmia ihmisillä =) me mennään huomenna taas aamulla vauvauintiin ja sen jälkeen mennään miehen siskon luo raksailee vessanpyttyy ja laittaa piipunhattu paikalleen. sunnuntaina ollaan varmaan vaan kotosalla, mies on uhonnu et alkais remppailee minjan huonetta. mä oon siellä pientä pohjustustyötä jo tehnykki.

meillä kyl vaihtelee taas niin paljon tytön nukkumiset. edellisyönä nukkui 19.30-7.30 heräämättä kertaakaan syömään, ja kahdesti annoin tutin. eilen päivällä nukkui 2h ja illalla veti 2h45min ja mies meni sit herättää ku kello oli jo 18.45. viime yö meni nukkuu 20.30, söi 3.45 ja karjui 10min sitä ennen. noustiin ylös 9.30, nukkui 11.30-14.30 (pieni vaunulenkki tarvittiin kun unta oli takana 45min). puol viideltä laitoin nukkumaan, eikä oo nyt sit heränny tavanomaiseen tapaansa ku on nukkunu 45min. B)
 
Sompio juu Minja tykkää kyllä aina öisin nukkua. eri asia on se, montaks kertaa tuttia pitää suuhun laittaa, tai antaa tissiä. mut 11-13h nukkuu aina öisin. päikkäreissäkin on viime aikoina ollu taikasanana hiukan kävelyä, oon yhdistäny koiran ulkoilutuksen 30min siihen. nukahtaa uudestaan. mut mitä nää päikkärit oikein on?? en kyl valita niin kauan ku tätä kestää :saint: ollaanhan me näitten kans tapeltu niin kauan...
 
sompio ei munkaan mielestä saana mikään jättiläinen ole. mun mielestä kun vauvoja on kahta mallia; sellaisia pieniä ja siroja tai sitten tälläisiä kun meidänkin poika, jykevämpiä ( niinkun joku taisi sanoakin). onnea muuten täysistä kuukausista ja taas yhden "rajapyykin" saavuttamisesta :hug:
meillä tänään nukuttu hyvin päikkäreitä, aamulla heräs puol ysin aikaan, nukahti n. 11.45 ja nukkui melkeen kolmeen ja nyt on nukkunu noin tunnin verran. pitää kohta herätttää että nukkuu sitten yölläkin. yöunille meno meillä on aina sujunut hyvin (tai siitä lähtien kun luovutettiin ja alettiin antaa tuttelia illalla) poika nukahtaa nykyisin 20.30-21.00 välillä, ilman suurempia ongelmia. juodaan tuttelit pimeessä makkarissa, sitten rauhottelen/ tuudittelen hetken sylissä ja ennen kun nukahtaa laitan omaan sänkyynsä. sinne nukahtaa yleensä 10 minuutissa, eikä herää kun sitten syömään joskus 02-03 välillä. harvemmin joutuu edes tuttia käydä laittamassa, laitan siihen eteen harson rullalle, niin ei ihan heti tipu ja kun nukkuu tarpeeksi sikeästi sylkee itse tutin pois.
kun vielä nää päikkärit alkais sujumaan, niin olisin tosi tyytyväinen, mutta ne taitaa olla monella ongelmana :( mutta meillä ainakin on koira tyytyväinen kun saa päivän aikana kaks pitkää lenkkiä, kun yritän poikaa nukuttaa :D
 
Toivova Onko teillä illalla nimenomaan se tutteli vai kokeilitteko sun maitoa pumpattuna pullosta? Mä olen alkanut ajatella, että pitäisikö joka ilta antaa pullosta maitoa :/ Tosin Nuppu ei niin kauheasti pullosta syö, mutta jos edes osa iltatankkauksesta olisi pullosta. Mä saisin kyllä pumpattua, että ei tarvitsisi korviketta ostaa.

Meillä taas ne päikkärit on alusta asti onnistuneet suhteellisen hyvin. Paitsi tällain illalla ei aina välttämättä saa nukahtamaan pienille unille. Mutta jos viitsisi niin vaunuihin saisi suhteellisen helposti nukahtamaan, mutta omaa laiskuutta kun ei aina tule lähdettyä toista kertaa ulos :ashamed:

Mä olen muuten kanssa liikaa kotona nykyään, jotenkin masispäivä ollut tänään kun aina on tätä samaa eikä mitää vaihtelua :/
 
sompio kokeiltiin alkuun mun maidolla, mutta ongelma oli se että kun se ei pidä niin kauaa kylläisenä kun tutteli. eli meillä aluks mun maidolla illat meni niin että syötiin, ja sitten häslättiin kaikkea, niin poika ei ehtinyt nukahtamaan kunnolla kun taas oli nälkä. nyt pysyy nälkä kauemmin pois niin sitten uni on syvempää eikä herää niin helposti. jos nyt ymmärrät mitä yritän selittää :ashamed: ja toisaalta luulen että se pullosta syönti helpottaa sitä nukahtamista kun ei tarvii toista suoraan tissiltä työntää sänkyyn, niin ei ehkä ole niin suuri "järkytys". en sitten tiiä, mutta meillä toimii ja poika tietää että kun syödään pullosta niin sen jälkeen mennään unille ja rauhottuu jo siinä. annan siis myös päikkäreille mennessä pullosta omaa maitoa, niin ymmärtää yhteyden. ja helpottaa muuten isänkin nukuttamis vuoroja, kun ei vaihdu ihminen välissä vaan saa iskä hoitaa alusta loppuun :D
 
Toivova Juu, ymmärsin selityksesi :D Tää ilta meni suhteellisen rauhallisesti, mutta nukuttaminen kesti 2 h. Tai siis varsinainen nukuttaminen kesti ehkä 15 min, mutta "pesittiin" Nupun kanssa tuolla sängyllä yli 2 h. Mä luin lehteä ja jutskailin välillä ja se touhotti omiaan. Hörppi maitoa muutamaan otteeseen pienen määrän. Oli siis tissi tyrkyllä siinä. Pullosta yritettiin alussa, mutta joi reilut 5 ml. Niillä ei paljon jaksa nukkua :kieh:
Me on tota harrastettu ennenkin, mutta mulla ei hermo kestä joka ilta olla sängyllä montaa tuntia.

Jaahas, kai se on itsekin mentävä nukkumaan. Eka syöttö on varmaan aikaisin tänä yönä. Tai sitten se tuttiralli :kieh:
 
meiän eilisen päivän päikkärisaldo oli sitten 4,5h eli Minja nukkui illallakin sen 1,5h. niiltä unilta herättyäänkin oliki sit mielenkiintoista :kieh:

eli pimu heräs klo 18.. syötin tytön, vaihdettiin vaippa. 18.25 alkoi kiekuu sitterissään et mä tahdon seurustella, äiti pois sohvalta. leikittiin siinä sitten leluilla ja juteltiin. klo 18.45 alkoi märinä, ei kelvannu lelut, tutti, mikään. märinällä meinaan siis että ei itke koko ajan, mut parahtelee vähän väliä tyytymättömästi ja joku lelu, tutti voi lopettaa märinän, mut vaan hetkeks. no sitten nappasin tytön syliin ja koitin antaa tissiä, ei maistunut. klo 19-19.45 istuin sitten vaan sohvalla kiemurteleva tyttö sylissäni, vaihdeltiin asentoa vähän väliä kun en keksiny muutakaan keinoa märinään. sit mentiin yläkertaan laittaa yöpukua ja vaihtaa vaippa, ja tissiä. klo 20-20.30 istuin sängyn vieressä antamassa tuttia, ja toinen jökötti sängys pää pystys ja rapsutteli lakanaansa. lopulta rauhoittui unelle, ku oli saanu rapsuttelut rapsuteltua ja mä pidin hihasta kiinni niin ettei käsi eksyi tutin nupille ja kiskois sitä pois suusta :p 21.30 kuului parahdus sängystä ja jonkin aikaa mä laukkasin sitten ylös-alas-ylös tuttirallia. mies tuli töistä kotiin ja jatkoi, 22.10 lämmitin tytölle maitoa ku se oli ihan täysin hereillä sängyssään, mies syötti tytön ja sai sen nukkuu uusiks 22.30. 5.15 alkoi kuulua pinniksestä ääntä, siellähän taas tyttö täysin hereillä rapsutellen lakanaansa. annoin tuttia pari kertaa, mut mun nukkumisesta ei sit tullu enää mitään ku likka piti siitä tutin nupista kiinni niin et tutti oli vaan puoliks suussa ja sit kuului kauhea lussutus :ashamed: kävin koittaa vierashuoneessa unta ja sit mies jotai mäkättää "onks tää nyt sit susta reiluu, mää joudun valvoo" juu ukko vaan kuorsas mun vieressä, miks mun ois pitäny maata siel makkaris hereil... 5.45 lämmitin tytölle taas maitoa ja tulin alakertaan keittelee itelle kahvit...

on kyl sit niin tämmöne olo :headwall: :headwall: :headwall: ihan töttöröö ku nukkunu jotai 5,5h... juu osaltaan tähän vaikuttaa sekin et miehel on ollu hurjan pitkä työviikko ja oon ite vaan ollu kotona hoitaas Minjaa. viimeisen kahden viikon aikana olen poistunut kotoa ilman lasta hammaslääkäri+prisma-reissulle ja toiselle kaupassakäynnille. vähän panta kiristää :|

tulipas vuodatus.
 
Talvikselle haleja :hug: Toivottavasti teillä nukutaan tänään hyvät päikkärit niin saat levätä.

Meidän yö meni yllättävän hyvin :D Neljän aikaan alkoi kitinä, jota yritin eka tutilla. Sitten syötiin ja aamuyökin jollain lailla nukuttiin. Mun oma nukahtaminen vaan aina kestää, että mun uni jää siinä välissä aina lyhyeksi. Mutta nukuttiin kasiin asti :heart:
Mies oli kahteen kertaan kysynyt, että vaihdetaanko paikkaa. Mutta mä olin aina sillon just nukkunut ja oli vielä tulpatkin korvissa :headwall:
Mulle toi alkuillan yhtäjaksoinen 4 tunnin uni oli ihan luksusta ja on yllättävän pirteä olo.
Ennenhän toi oli normaalia, että meillä nukuttiin suurinpiirtein noin, mutta tässä on ollut noita sikahuonoja öitä niin paljon välissä.

Jaa-a, piristystä tännekin tarvittaisiin päivään. Pitäisi jotain keksiä eikä vain olla kotona.

Hauskaa lauantaita kaikille :wave:
 
Ai niin, on pitänyt kertoa yhdesä "ärsyttävästä" nukahtamisrituaalista. Nuppu tykkää tosi paljon siitä äitiyspakkauksen helistimestä. Siihen rauhoittuu aika hyvin, jos ei muu auta. Ja omaan käteen tietty saatava. Ja puristaa sitä niin paljon että ei saa sitä kädestä otettua pois. Kiva kun nukahtaa helistin käteen ja sitten kun alkaa rentoutumaan, niin tottakai se helistinkäsi alkaa laskeutumaan ja helistin aina helisee. Havahtuu aina siihen. Eli kädestä on pidettävä kiinni ja pikkuhiljaa laskettava kättä sitä mukaa kuin se rentoutuu ja sitten jossain vaiheessa hellästi otettava helistin pois.
 
Heh, mä jatkan taas "yksinpuhelua" :snotty:

Nuppu nukkui tänään päikkäreitä vaunuissa 5,5 h :eek: 3,5 h:n paikkeilla huuteli tuttia pari kertaa ja sitten huuteli kun heräsi. Herätessään itki puutaman parahduksen ja sitten killitteli vaunuissa kun ehdin ulos. Ja riisuessa vain naureskeli, ei ollut edes nälkäinen :heart: Kyllä tyttö varmaan jaksaa taas valvoa ensi yönä :whistle:
 
Kylläpäs on Sompion tytöllä ollut hienot päikkärit :) tai no riippuu tietty hiukan mihin aikaan hän ne otti.. No, toivottavasti ne tällä kertaa enteilevät vain hyviä yöunia :) Meillä puolestaan ei neiti ole tänään kovinkaan hyviä päikkäreitä nukkunut, mut toivottavasti yöunet ois silti edes kohtuulliset.

Toivottavasti Talvis on ehtinyt ottaa päikkärit tänään. Tuo sun kommentti miehestäs alkoi ihan naurattaan mua.. eritoten siis se, että se vaan kuorsas vieressä :D Kuulostaa niin tutulta! Meillä tosin mies laittaa ihan yhtä lailla tuttia yöllä ku minäkin, mut nukahtaa kyl suunnilleen samantien aina uudelleen - toisinku mä :headwall:

Mut nyt pian kylvettään neitiä ja laittaan sitä hiljalleen yöunille.. :)
 
Pirtsi Nuppu nukkui klo 12-17.30. Eli aika myöhään, mutta kai tässä toivoa on saada yöunillekin :D Toivottavasti teillä nukutaan jo. Meillä ei, justiin äsken mies sai iltatoimet suoritettua ja menivät köllöttelemään. Painun kohta perässä tissittelemään.
Meillä kanssa mies kuorsaa välillä häiriintymättä mistään :ashamed:
 
Sompio Joo, täällä nukutaan jo.. Itse asiassa nukahti varmaan ennätys nopeasti ja tällä kertaa iltakin meni tosi hyvin, ei ollut yhtään kiukkuinen, kuten normaalisti on koko loppuillan :eek: :) Annoin nyt kokeeksi ison annoksen ihan pelkkää velliä (normaalisti maitoa väh n. 1/3), söi sen ja nukahti lähes samantien.. Ikinä ei oo noin äkkiä nukahtanu, saa nähdä onko tyyntä myrskyn edellä :D :whistle: No.. sen näkee sitten.. Toivottavasti teiläkin unillemeno käy suuremmitta ongelmitta :)
 
Pirtsi Meillä nukahdettiin puolkympin aikaan. Ihan ok aika meille, kunhan ei nyt herää. Tosin söi tosi nätisti kaksi kertaa ihan kunnolla niin uskoisin, että ei ainakaan syö. Jos ei sitten tuttia huutele. Eli kaikenkaikkiaan ihana päivä unien kanssa :heart:
Hienoa, että teilläkään ei ollut sitä iltakiukkua :heart: Kerro huomenna sitten kuinka velli vaikutti.
 
Sompio Onpa kiva kuulla että teilläkin meni päivä ihan mukavasti unien kans, toivottavasti tämä päivä on yhtä hyvä :) Meillä neiti "nukkui" 20-7.30 eli ennätyspitkään. Toki tuohon sisältyy muutamia tutin laittoja aamuyöstä ja muuta ähistelyä, mut ylös ei tarvinnu ennen tuota nousta. Vellin vaikutuksesta en osaa oikein vielä sanoa, kokeilen nimittäin tänään vielä uudelleen samaa, mut syömään heräs 2.30 eli ehkä hiukan myöhemmin kuin monena muuna yönä.. mut ero ei ollut mitenkään merkittävä. Sit uudelleen syötettiin 5.30 kun heräili tuossa vaiheessa aika usein.. ja siitä sit tosiaan jatkoi uniaan sinne 7.30 saakka. Kaiken kaikkiaan musta kuitenkin tuntuu, ettei ainakaan nämä "ensivellit" oleellisesti meillä yöunien pituuteen vaikuta yhtään mitään suuntaan eikä toiseen..

Itselläni meni yö jotenki pipariksi.. ensin en meinannu saada unta - meni varmaan tän päivän puolelle ennenku nukahdin ja sit yösyötön jälkeen sama homma.. ja 4.30 jälkeen en nukkunu ollenkaan :headwall: Onneks mies sit nousi Ellan kans ylös silloin 7.30 ja sain jotenkin nukuttua pari tuntia.. ja se oli kyl tarpeen, ei oo enää väsynyt olo :) Onneks nyt on viikonloppu, arkipäivänä ei auttais ku yrittää jaksaa enemmän tai vähemmän zombiena :(
 
heipsis... enpäs ole pariin päivään koneelle ehtin...

Otin sitten perjantaina extempore reissun, ja lähdin pojan kanssa kaverin luokse aamukahville... ja niin tämä kaveri oli 150 km.n päässä ;)
samalla reissulla käytiin sitten katsomassa miehen täti ja pojan isomammaa :D
ja sylikummia sekä anoppia.
ja aarg, anopilla vierailusta ei jäänyt kovin hyvä maku.
mies kysyi nätisti äidiltään että mikäs sä nyt haluat olla mummo vai mamma, vai jokin muu...
anoppi suurin piirtein suuttui ja ilmoitti ettei aijo olla mikään :(
myöhemmin tuumasi että ihan sama se hänelle on... mis sitten kysyi että josko sä sit olisit mamma... johon ei saatu minkäänlaista vastausta.
poika myös kuolasi anopin kädelle, valuttaen samalla pikkuisen puklua... ja siitä riemurepesi, kun anopin piti suurinpiirtein suihkuun päästä HETI.
Noh omapahan on häviönsä, jos tuollaisen suhteen pojan poikaansa tahtoo...
mutta jotenkin minua harmittaa.

Elinen meni kierrellessä ja kaarrellessa sekä ihmetellessä...
ja tänään menetin hermoni mieheen totaalisesti... prkl. ei vaan jaksa sen olemusta juuri nyt.
poika kelpaa kun on iloinen ja aurinkoinen mutta jos yhtään kitisee... niin sit alkaa isomies kiukuttelemaan mulle minkä ehtii...
ja mun pitäis jaksaa molempian kiukuttelijoita. mut ei jaksa.

Noh kohta jumppaan, enkä pidä kiirettä sieltä pois lähdön kanssa.
 
pirtsi hienoa että mies hoiti Ellaa aamun, ja sait edes pienet unet otettua :D

sompio onpas teillä pieni nukkunut makoisat unet :D

talvis toivottavasti se panta alkaa hiljalleen löysyä... meillä se on vasta kiristymässä...
tuon äskeisen oman teksin lisäksi, mikä kiristää täällä on toissa yö... poika hiuku ja kilju koko yön, ja minä vaan juoksen laittamaan tuttia... aamulla kun olis voinut nukkua migreeniä pois niin mies ei missään nimessä voinut lasta hoitaa... prkl... kun hänellä on jotain todellä tärkeitä omia menoja.

 
Heipsan.

Täällä ihan ok viikonloppu takana :) Eilen tuli käytyä tossa lähi baarissa parilla lonkerolla.Mies oli sitten tyttöä vahtimassa.Paitsi no tyttö oli jo yö unilla silloin.Sit oli kans eilen miehen isän synttärit,siel poikettiin.Niin ja Marian kummi eli miehen serkku tuli kans meille :)

Sompio Onnea 4kk saavuttamisesta :heart: Ja onpas ollu mahtavat päikkärit! :D

Pirtsi Kiva että sait nukuttua aamulla parisen tuntia,niin jaksaa sit taas :)

Meijän neiti meni just päikkäreille.Söi tossa miltei puol purkkia sosetta ja päälle kuningatar sosetta :) Niin ja viel tissiä.
Niin ja toissapäivänä tyttö rupes istumaan sitterissä.Tyrkkäs ittesä istuma asentoon.Siinä sit tapitti jalkojaan ja höpötteli.Nii ja kiljahteli :D

Mut mie menen tästä.Pitää maalata toi keittiön oven karmi loppuun.Eilen vetäsin siihen pohjamaalin :) Ihanaa maalata.

Maria 5kk 1vk 1pvä :heart:
 
sompio tosi heinoa että pärjäsitte täysimetyksellä koko 4 kk! :heart:

HanTa kiitos kysymästä meni hyvin luokkakokous! Meitä oli melkein kaikki paikalla!! Oltiin baarissakin! :D Vähänkö teki hyvää olla juhlimassa vaikka nyt on aika väsy. ;) Seuraavan kerran sitten taas vaikka vuoden päästä. :LOL: Ja olipas outoa sun anopin käytös.... :/

tyttö nukkui taas tänään 2 h päikkärit aamupäivällä! Nyt on jo monena päivänä nukkunu vähän pidemmät unet siin ennen lounasta. :) Ihanaa, ehkä se siitä alkaa sujumaan... hampaita kitistään edelleen.... noh, ehkä se siitä. :)

EM ja Myy pian jo 5kk :eek: :heart:
 
em anoppi on anoppi, ja sille ei minkään mahda...

oltiin jumppaamassa... nyt pitäis olla pyllyt kiinteitä ja vatsapussit kadotettu... joo pah, nää mammat kävi ottamass päivä "oluet" kotimatkalla, ja sit tää toinen mamma söi suklaalevyn... vähän oli nälkä.
jos sit ens sunnuntaina tultais kotiin ilman kulmakuppilaa... mut piti ottaa ilo irti, kun kerrankin oltiin ilman lapsia liikenteessä.
Mut joo oli tosi kiva tulla kotiin, miehellä pinna kireellä, lapsella vielä kireemmällä. hirveen nälkä ja väsy oli toisella. joten äiti pääsi hoitaa lasta... jopa ennen kun pääsi saunan hellään lämpöön... mutta nyt on nautitti siitäkin omasta ajasta... ja on mukavaa...
 

Yhteistyössä