~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

Sompio kiitos rokote vastauksesta...täytyykin miettiä sitä rokotetta. aika moni on vaan pelotellut rota viruksesta. no pitää miettiä. joo ihanaa oli että mies vähän jelppasi mua. :heart: ei meillä mies oma aloitteinen hoitamisessa oo, mutta aika hyvin auttaa kuhan muistan pyytää.
 
ElinaMaria en oo tutustunut unikoulu ideaan ollenkaan...pitää vissiin jossain välissä alkaa lukemaan aiheesta. Niinhän se meilläkin menee että minä hoidan pojan ja kodin pääasiallisesti ja mies sitten jos pyydän apua niin hoitaa. jos on kotona. Mutta paljon enempi osallistuu kun suurin osa muut sukuni/tuttava piirini miehet.
 
tyty86 kiitos rokote vastauksesta!

toivottavasti pääset pelko tilastasi eroon! :heart:
silloin ku meidän poika oli alle 3kk ja oli koliikkia eli itki kokoajan vaan varsinkin iltasin ni kyllä mäkin muistan et sitten ku tuli ihan hiljasta ni oli pakko mennä kurkkimaan ku palkäsin ettei enää hengitäkkään. mutta onneksi siitä pääsin sitten eroon pikku hiljaa ku huomasin että poika tosiaan välillä jopa rauhoittui nukkumaan. :heart:
 
EM Kaikilla varmaan ei asiat ole niin, että mies hoitaa tasavertaisesti :ashamed: En tarkoita nyt omaa miestäni tai tätä ketjua, vaan yleisesti ottaen. Monella varmasti pakostikin äiti joutuu ottamaan päävastuun lapsesta. Ja imettävillä se on luonnollistakin.
Meilläkin onneksi mies hoitaa paljon vaikka välillä joutuu sanomaankin. Mutta sitten mies on välillä ihan ihmeissään että eikö hoidan tarpeeksi. Kun hän on monta kertaa olettanut, että mä haluan hoitaa enemmän ja leikkiä Nupun kanssa enemmän. Ja toki niin onkin. Miehen oli alussa vaikea tietää, että koska mä haluan ilman sanomista että hän hoitaa.
Ja meilläkin on tuo että mies kyselee minulta. Meillä on tullut tavaksi, että mies hoitaa iltapesut (paitsi kylpyiltoina mä hoidan). Alkuun aina kysyi, että pesenkö sormen välit, mitä laitan päälle yms. Tai saattaa vieläkin kysyä, että mitä laittaa. Kun luulee, että mulle on tosi tarkkaa, että mikä yöpaita minäkin yönä on päällä :D Alussa olikin että halusin jotain tiettyä päälle, mutta nyt se on yksjasama, kunhan jotain on =)

EM Juodaanko teillä riittävästi maitoa? Vai olitko se sinä, joka laskit että menee aika vähän maitoa? Ja nyt kun jätitte ne välimaidot pois.

Pirtsi Mä laitoin tänään toppahaalarin päälle, vaikka täällä on nollassa. Mutta tuon vanupuvun alle ei mahdu villahaalari, joten laitoin sitten paksumman haalarin ja vähemmän alle. Täytyy kohta käydä koittamassa, jos on hikinen, niin avata makuupussia.
Missä päin te muuten asutte kun teillä jo tuollaiset pakkaset on?

Meilläkin ollaan ulkona päikyillä ja saa nyt sitten nukkua niin pitkään kuin nukuttaa. Paitsi ei nyt ihan 6 tuntia, mutta kun näin aikaisin meni, niin nukkukoot nyt.

Oletteko muuten kuroneet jollain umpeen tuota makuupussin suuaukkoa? Kun sehän on aika avonainen, niin tarkeneeko se auki?
Kun ajattelee, että itse kun nukkuu teltassa talvella, niin makuupussin suuhan on ihan supussa.

Toinen kysymys on, että onko teillä posket ja nenä kylmät vai lämpimät. Kun meillä on aina kylmät ulkona. Muuten on lämmin tyttö tullut sisälle.

Ootko Tyty puhunut miehelle, että tarvisit enemmän lepoa ja apua vauvan hoidossa? Jos vaikka mies voisi aamulla nousta vauvan kanssa ja sä saisit nukkua pienet päikkärit?
Ja ottaako paremmin mieheltä pullosta? Meillä ainakin saa isi ja mummi syötettyä pullosta pienen määrän, mutta minä en. Ilmeisesti maidon haju tisseistä on niin voimakas, että Nuppu ajattelee että mitä se äiti pulloa mulle tyrkyttää :/
Ja mä sain neuvolasta lainaksi imetystyynyt, oletko kysynyt? Jos se helpottaisi asennon löytämistä.
Mulla on kanssa ollut pelkotiloja. Tai siis vieläkin nukkuessa vahdin välillä että hengittää yms. Ja mä kanssa eilen pelästyin, kun kesken syötön Nuppu alkoi ihan hillittömän itkun eikä meinannut rauhoittua. Oli iltasyötöllä, että oli kyllä väsykin. Mutta siis ihan punaisena huusi sellaista huutoa, että ei varmaan ole ennen huutanut. Mieskin kuunteli kuulokkeilla musiikkia, mutta kuuli siitä läpi ja tuli kanssa rauhoittelemaan. Ja meni jonkun aikaa ennenkuin rauhoittui. Loppuilta menikin ihan hyvin, mutta en halunnut jättää Nuppua yksin sänkyyn kun nukahti ekan kerran. Kun tiesin, että herää vielä syömään niin jäin viekkuun lukeen lehteä että yksin ei heräisi. Musta tulee varmaan kauhee tiukkis ulkonakin enkä anna kiivetä minkään kiven päälle tms. Pitäisi varmaan osata hiukan rentoutua :ashamed:
 
Sompio Täällä napapiirin tuntumassahan me asustellaan :) Lunta tosiaan on maassa ihan kuin jo talvi ois.. viime keskiviikkona satoi eikä ole oikeastaan yhtään sulanu pois. Ja kyllä tuolla neidilläkin on posket ja nenä viileät kun päikyiltä sisälle tulee, mut muutoin on ollut ihan lämmin. Eikä olla kurottu mitenkään tuota makuupussin suuaukkoa umpeen. Villahaalaria meillä ei muuten vielä olekaan, pitäis varmaankin alkaa hommaamaan jo sellainen :whistle:

Miehen osallistumisesta kotitöihin ja vauvan hoitamiseen ootte jutellu.. meillä mies kyl osallistuu kiitettävän hyvin kaikkiin kotihommiin. Ellan hoitoonkin osallistuu kyl tosi hyvin, vaikka useinmiten ei hoksaakaan olla kovin oma-aloitteinen. Mut kokonaisuudessaan en voi kyl valittaa :)
 
sompio miula on toi imetystyynykin, sen kaa onnistuu välilä mutta aika harvoin..ja sekin pitää antaa kamulle takas ku sille tulee toinen lapsi. toi ukko on semmonen et siitä ei oo aamulla mihinkää :kieh: sen pitää saaha eka aamukahvi ja paskalla käytyy ja omaa aikaa jotta ees voi vaipan vaihtaa,prkl! kyllä se sitte päivällä hoitaa ja illalla, mut aamusin se on iha koomassa..yleensä se kyl on aamusin jo töissä..ja nyt joudun entistä enempi olee tytön kaa ku mies jotuun tekee hullunaa duunia jotta saahaa kaikki takuuvuokrat yms.muut maksettuu ku muutetaa..mies valittaa väsymystää tavallisen 8h duunipäivän jälkee ja nukkuu päikkäreitä, minä en..en ees osaa vaikka joskus voisinki,oon tasan 2krt nukkunu päikkärit tytön syntymän jälkee..kerra 1h ja toisella kertaa 20min.

Meillä on kanssa nenä ja posket viileet vaunuilun jälkee..vaikka muuten on lämmin.
 
niinhän se on että ei kaikissa perheissä mies osallistu lapsen hoitoon ja kasvatukseen yhtä paljon, ja ei siinä mitään jos molemmat vanhemmat on tyytyväisiä siihen ratkaisuun. Ja ymmärrän senkin et monesti me äidit ollaan niin kaikkitietäväisiä ja ehdottomia oman lapsemme rytmien, ruokien ja muun hoidon suhteen et monia miehiä voi vähän pelottaakkin yrittää hoitaa omatoimisesti. :/ Mä oon kyl yrittäny pyrkiä pois siitä et kommentoisin "ai sä laitoit sille noi vaatteet" "mä yleensä teen näin..." "Tällei sen saa syömään.." Mut välillä noita sammakkoja lipsahtelee suusta... :p Ja joissain perheissä mies ei vaan halua hoitaa. Se on musta vaan vähän surullista. Isän rooli on lapselle NIIN tärkeä... Oon kyllä enemmän kun tyytyväinen tuohon meidän Myyn isään. :heart: Parempaa saa toivoa. Hoitaa, leikkii, syöttää, käy vaunulenkeillä... oon ihan varma et kunhan tyttö kasvaa niin iskän kanssa on maailman kivoimmat leikit. Iskä vie aina mettään ja rakentelee ja askartelee ja vaikka mitä. :)

tyty niinhän se on et töissäkäynti on muka jotenkin raskaampaa kuin lapsen hoitaminen kotona... sun pitäis antaa miehen hoitaa yksin lasta ja kotia pari päivää niin ehkä ymmärtäis et rankkaa se sekin on! Ja sit jos vielä sun pitää kaikki yösyötöt hoitaa ja mies vaan vetää sikeitä... :( Olis ihan korrektia et se joskus aamuisin nousis tytön kaa ja sä saisit jäädä pötköttelemään pidemmäks aikaa sänkyyn. Ja mäkään en osaa nukkua päikkäreitä.... :( toivottavasti teillä paineet pian helpottaa kunhan taloustilannekkin vähän paranee. :)

sompio mä en oo enää vähään aikaan tarkistellu et hengittääkö se. :) Mut aika pitkään mäkin sitä tein, varsinki jos nukkui hirmu rauhallisesti ja pitkiä unia. :D Mut muista et se on vauvallekki tärkeetä et osaa herätä ja nukahtaa itsekseen... ei tällä mikään kiire tietty ole mut jossain vaiheessa se on opittava... ;) MAitoa meil menee vähän niin ja näin. Mä annan aina ennen ruokaa sellasen 60-80 ml maitoa. Eli päivän aikana tulee juotua sellainen 3 desiä ja molemmat puurot teen maitoon, et siinä tulee taas pari desiä ja sit yöllä syö yleensä sen 140 ml. Viime yönä meni kyl vaan joku 90 ml. Mut päätin etten nyt liian tarkkaan laske ja stressaa tuota maitomäärää milli milliltä. Menee minkä menee, kunhan ei ihan hirveen vähän. :) Nii ja välipalaks annan vauvajukurttia.

posket ja nenä on vilpoiset kun tulee päikyiltä mut muuten tyttö on lämmin. Nyt on päällä villahaalari ja välikausipuku, villamyssy, lapaset ja villasukat. Sit on ÄP:n makuupussissa ja se rattaiden suojaosa siinä päällä. En kuro mitenkään kiinni makuupussia, vaunuhin ei kuitenkaan tuule ollenkaan. Siellä on aika lämmin. :)

varovaisuudesta: meijän tytöstä tulee ihan varmasti sellainen et se jalat menee kovempaa ku pää ja et se tekee ennen ku ajattelee ihan loppuun saakka. Oon melko varma et kolhuja ja kuhmuja on ens kesästä eteenpäin tiedossa... ja varmaan jonkin verran jo aikasemminki. :LOL: VArmasti kiipeää joka paikkaan ja työntää sormensa joka koloon... Mä yritän muutenkin olla liikoja hössöttämättä, et lapsi kokee et äiti ei oo koko ajan stressissä tai paniikissa... :D Haluisin kasvattaa meijän Myystä rohkean, itsenäisen ja kiltin lapsen.... helpommin sanottu kuin tehty. :D
 
Mä en nyt oikein tiedä mikä haalari meillä pitäisi olla käytössä :/ Nuppu nukkui 2,5 h ja oli aika hikinen kun otin äsken pois. Ja nyt meillä sitten tarvitaan varmaan toisetkin päikkärit, kun näin aikaisin herättiin. Vaikeaa aina miettiä mikä on paras :D

Jaksamista tyty :hug: Toivottavasti teillä vähän jakaantuisi jossain vaiheessa nuo hommat ja päikkärien nukkumiset :hug:

EM Juu, en mä muuten ole vieressä vahtinut heräämistä, mutta eilenillala sen kamalan itkukohtauksen jälkeen jäin. Muuten Nuppu heräilee yksin. Yöunilta herätessä tosin ollaan itsekin vielä yleensä nukkumassa, tai minä ainakin, niin on heti siinä vieressä.
Yksin nukahtamista ei ole vielä opetettukaan.
Kyllä mullakin toiveet on minkälaiseksi kasvattaisin Nupun. Saa nähdä miten onnistutaan :D
 
tyty, onks tyttö teil aina ollu sillanen, et ei käy syönti ilman et on liikkeessä? Ku jos ei oo, ni sehä voi olla ihan vaan myös sitä asento kranttuna oloa :D vai miten sen ny sanois. Siis sillain, et joskus vauvat vaan vaatii tietyn asennon syömiseen, vaikkei koskiskaan mihkään. Meil o ny tullu se, et on liikaa nähtävää kaikkialla ni ei meinaa malttaa syyvä. Mut sillo laitan ain pyyhkeen tai harson pään päälle ni sit malttaa ku ei nää mitää muuta ko tissin :D

EM samaa mie oon joskus miettinä.. Mut oisko se vaa sitä epävarmuutta? Meil kans miehelle vähän turhan usein pitää sanoo, et vaiha vaippa tai tee sitä ja tätä vaikka yhtä paljon tekeeki ku mie. Mut osasyy o varmaan myös se, et mie ehin ne ite eka jo miettimään ennen ku mies :D Pitäs joskus vaan kahtoo missä vaiheessa mies esim. sanois et vaihetaas vaippa tai muuta. Etten se ois aina mie joka miettis, et millos o vaippa viimeks vaihettu tai millo annetaa ruoka. Atel tosin ei kunnon rytmiä vieläkää oo syömisten suhtee, ni sikäli mies ei osaa ain sitä miettii et millo antais. Mut kyl se sentää joskus on et antaisko nyt sen ja sen. Toisaalt siin on sekin, et kysyy ton senkin vuoks, et Atte ei syö ku mun syötettävänä.. Ei siis kiinteitäkään. Mies ei osaa kaiketi lirkutella sille samalail ku mie ni siksei syö :D

tyty ja tuost myös, et et sie pöpiks oo tulossa :D Toisilla hormonit varmaa saa tota aikaan ja riippuu myös varmasti paljon luonteesta. Mie ite oon aina ollu nii rennolla meiningillä elämässä, etten osaa pelätä mitään ennen ku joku tilanne on päällä. Esim. ny yks yö Atte kako ihan kauheen lailla ja kuulosti et tukehtuis ku pinnasängys oli nukkunu selältee. Sit mie säntäsin siihin kääntää sen ja nostaan. Sitä vähä säikähin, mut sit het ku huomasin et kaikki ok, ni en oo enää osannu pelätä. Mie oon aina ollu jotenki semmonen, et kaikki tapahtuu jos on tapahtuakseen enkä mie esim. siihi voi kauheesti vaikuttaa et tapahtuuko Atelle jotai vai ei. Tai sillai, et hoidan parhaan taitoni mukaan ja sit vaan toivon, et kaik menis hyvin. Ja mie nii hyvin kyl luotan taitoihinikin, et en osaa sinänsä pelätä. Ku tiiän, et tän parempi äiti en vois olla (siis et viel pysyisin selväjärkisenä), ni luotan siihin, et kaik menee niinko pittääki =) Mut sehä o kans osa äitiyttä, et huolehtii et lapsella on kaik hyvin.

Miehen auttamisesta. Meillähä mies ei voi öisin auttaa juuri ko mie imetän. Mut jossai vaihees varmaan sit on unikoulu eessä ni jospa sit menis yöt paremmi :) En vaa tiiä missä vaiheessa toteuttaa se jos ny on sit se muuttoki. Ku se ois 16. pvä kai.. Ehotuksia? Tuleeko liikaa uutta jos het ois uus kämppä, uus huone ja sit viel pitäs kestää ilman yösyöttöjäki? Miehel olis lomaa 24.pvä asti, ni sitä ennen toki ois ehk parempi ni se vois hoitaa Attee pvällä ko mie nukkusin jos en yöllä sais nukuttuu yhtää sillo ekoina parina pvänä :D

En ehi ny enempiä enkä ehtinä kaikkee lukee teijänkää juttui, mut palailen illalla :)
 
Miehen osallistumisesta, meillä mies hoitaa tyttöä tosi mukavasti. Ei pelota jättää sen hoitoon tms. Vain sillon jos Elman hätä on kaikista suurin niin sit pitää saada äiti paikalle, muuten kelpaa isi yhtä hyvin :) Aluksi mulla oli tosi vaikeeta luottaa siihen et joku muukin, varsinkin lapsen isä voi pärjätä lapsen kanssa.

Päiväunista, Elma on toki vielä pieni, mutta meillä tuo 6h päikkärit on ihan normaalit :eek: Siis ei putkee, mutta yleensä meillä nukutaan päivässä n. 7h päiväunia kolmessa erässä. Kahdet noin kolmen tunnin unet ja sitten illalla tunnin unet 5-7 välillä. Eikä vaikuta yöuniin. Mut tietysti isommalla voi olla toisin. Tuo tyttö on muutenkin ihan outo, jaksaa valvoa yleensä virkeänä vaan tunnin ja sit alkaa kitinä. Korkeintaan kaksi tuntia pysyy päivällä hereillä ja sit nukahtaa. Illalla valvoo pidemmän pätkän. Miten teidän muiden vauvat on tän ikäsinä (2,5kk) jaksaneet valvoa?

Vaatetuksesta, Elma on kunnon kuumakalle :D Tänään aamulla kun oli tosi viileä niin laitoin bodyn, puolipotkarit, villasukat, villatumput, kypärämyssyn, neulehatun ja välikausipuvun. Sitten vaan makuupussiin. Ihan tosi lämmin oli kun heräsi, ei varsinaisesti hikinen, mut ei paljon muutakaan. Yleensä alkuun on posket viileät, sit kun nostaa vaunusta niin on jo lämpöiset. Saa nähdä miten talvella puen sen kun just eilen kävin ostamassa haalarin.. Pakko oli ostaa ihan viimeisen päälle puku kun se nukkuu niin paljon ulkona. Mut varmaan jää käyttämättä koko puku kun saan tietysti vaippasillaan kohta nukuttaa sitä tuolla vaunussa :LOL:

tyty, tuollaiset tunteet taitaa kuulua äitiyteen. Oon kuullut monen kertovan samanlaisista tuntemuksista. Mutta jos liikaa alkaa vaivaamaan tuollaiset ajatukset niin tule meille tilittämään :heart:

Rotarokotteesta, meillä meni koko viikko rokotteen jälkeen pipariksi. Eli aikalailla hirvittää sen ottaminen seuraavassa neuvolassa kun saadaan ekat rokotteet samaan aikaan. Mut parempi kärsiä nuo sivuvaikutukset kuin itse tauti. Pneumokokki tutkimukseen tuli kutsu, mutta me ei nyt taideta lähteä siihen. Mulla on siihen monimutkainen perustelukin, mutta se menee niin yli hilseen varmaan monilla etten ala sitä tänne vuodattaa :LOL:
 
vilma musta tuntuu et Myy jaksoi valvoa enemmän silloin ku oli 2,5 kk kun nyt... :LOL: Mut siis meijän Myylle tulee vuorokaudessa unta sellainen 15-17 tuntia. Jaksoi olla hereillä noin puolitoista tuntia. Meil on kans uninen vauva. :) Mut hei - aivot kehittyy nukkuessa et ainaki meillä tulee älykkäitä lapsia. :D :D

suukkis mut ehkä se ois sit hyvä tehä kerralla koko hässäkkä? Uus asunto, oma huone ja unikoulu. Sit ei tarttis taas vähän ajan päästä alkaa veivaamaan.. siis jos se unikoulu onnistuu. Ainkin mä oon paljon kuullu hyvää et ois onnistunu monella. :) Ja mä oon kuullu et se kannattaa tehä nimenomaan niin et äiti menee huitsin kiinaan tissiensä kanssa ja isä hoitaa ekat unikoulun yöt. :D Kun tuskin sillä nyt niin kova nälkä enää öisin on? Jos kerran tai kaks syö mut eihän sen enempää tarvii, tuon ikäisen.... kait. Ja äitin on paras mennä niin kauas ettei kuule kun lapsi huutaa, ja isä joutuu koetukselle muutamaks yöks. Niin mä oon kuullu sen ainakin toimivan hyvin.... tiiä sitte onko toi ainoo tapa. En oo selvitelly sen kummemmin. :)

Tänään onki ollu Myyllä sellainen tunti hereillä -> kitinä kitinä kitinä -> nukkumaan -> alle tunti unta ja hereille -> ei maistu ruoka -> kitinä kitinä jne jne.

murh. :kieh:
 
Chamorphis
tyty et sä oo pöpiksi tulossa ollenkaan! Kuten moni jo sanoikin niin se kuuluu asiaan... Me naiset ja meidän hormoonit! :D
Vilma meillä muistaakseni kans 2,5 kuukautisena pysy aikalailla hereillä tunnin korkeintaan puolitoista ja sit mentiin unten maille... Tosin meillä sillon päikkäreitä oli yleensä neljät kun olivat sen verran lyhkäsiä. Kun vieläkin tuppaa oleen kolmet kun yhdet unet saattaa olla n. parituntiset ja sitten uni loppuu muuten siihen puoleen tuntiin... Tosin koko viikon on käyny niin et on heränny siinä 30-40 minuuttia siitä ku nukahtanu niin oon sitten nukuttanu uudelleen syliin kun selvästi näkee et unet loppunu kesken. Nyt tein saman vielä tokilla päikkäreillä kun heräs 40 minsan päästä ja nukahtikin uudestaan! Eli meillä tänään luultavasti vaan ne kahdet päikkärit mihin olis ollu tarkotus siirtyä jo aikoja sitten. :whistle:
Nyt meillä on hereillä olo pidentyny vaihdellen 2,5 tunnista 4 tuntiin... Illalla nukahtaa nykyään jo melkein ennen kaheksaa...
Muuten tuntuu, että meillä taas ollu parempia päiviä. Viime yönä heräs ekan kerran vasta puoli neljältä! Luksusta! :D Muutenkin tuntuu, että kuitenkin se Prepulsid on helpottanu niitä oireita. Ei oo kadonneet vielä mihinkään, mutta paremmin menee kuitenkin...
Ai niin ja nyt voi muuten sanoa virallisesti,että meillä KONTITAAN! :D :heart:

Cham ja poika 8 kk +
 
Kyllä huomenna mennään taas normaaliin aikaan vaunuihin pitkille unille. Näistä päivistä ei tule mitään kun nukutaan vähemmän. Koko ajan saisi olla neitiä kanniskelemassa ja viihdyttämässä. Juurikaan ei itekseen viihdy. Ja aamulla herättiin tuntia aikaisemmin kuin normaalisti.
Säädetään nyt ja kokeillaan mihin päädytään loppujen lopuksi :D

Vilma Meidän neiti taitaa nyt nukkua enemmän kuin silloin 2,5 kk. En nyt ihan tarkkaan enään muista :ashamed:
 
EM juu oon kuullu, et toi ois kai parhain vaihtoehto, mutten tiiä toimiiko.. Mies ei oo niin hirmusen parhaimmillaan sillo ko haluis nukkua. TOSIN kyllä sit ko asennoituu siihin, ettei nuku ni sit homma toimii ja hermot ei mee. Mut sit se kyl pitäs olla, ettei juuri nuku koko yönä. Mut eikös sitä sanota, et eka yö menee huutaessa, toisena yönä huudetaan vähä vähempi ja kolmas jo miltei nukutaan. Eli sitenhän ku asennoituu siihin, et kestää sen kolmisen yötä meidän kaikkien kolmen parhaaks ni eiköhän se sit onnistu :) Ja uskosin kyl, et kolmiossa jos asuu ni ei sitä mun tartteis ny ihan karkuun kokonaa lähtee.. Ei kai se maito nii voimakkaasti tuoksu?
 
cham voi vitsit hienoa ois jos ois vaan kahet unet! :) miten me ikinä saadaan meijän tyttö nukkumaan vaikka ees kolmet unet... missä vaiheessa teillä alkoi päikkärit pidentymään? Meillä kun on vieläkin neljät tunnin unet päivässä... :/

sompio juupajuu... :D Sellasta se meidän arki on joka päivä! Eipä paljoa tyttö ittekseen ole, ehkä kymmenen minuuttia jaksaa olla. Ja melkein tunnin välein puet ja nukutat, ja riisut ja syötät ja sit taas alkaa alusta. :( Se on aika rankkaa, ihan mahtavia noi teijän vaunupäikkärit kyl. Kyl se varmaan alkaa ittekseen muuttamaan sit sitä rytmiä jossain vaiheessa, toivottavasti meijän Myykin jossain vaiheessa.

vauvis hienoja neuvolakuulumisia! :D

se vauvajukurtti aiheuttaa meillä julmetusti oksentelua! :eek: Me ehkä ootellaan vaik kuukausi ennen ku annetaan uudestaan.... ja hyi stna ne oksennukset HAISEE! :x :x :x

Huomenna ois Myyn 5kk neuvola. :)
 
suukkis joo ei se maito varmaan tuoksu mut se et kestätkö sä kuunnella kun pieni huutaa. :D Sit tulee varmaan helposti luovutettua ja et menee antamaan tissiä... :D Mut niinhän se on et siihen pitää vaan asennoitua et muutama yö on pelkkää huutoa mut sit kun se alkaa toimimaan niin aattele jos Atteki nukkuis koko yön!
 
Suukkis Mieti hyviä provoja valmiiksi, että saat aikasi kulumaan palstalla :LOL: Ja jos mies nukkuu sitten päiväunia ja sä hoidat Attea sitten niin kaippa ne yöt jaksaa :/

EM Tuli tiekkö äsken syöttäessä ihan sama mieleen, että Myyllä päivät tämmöisiä taisi olla ;) Toinen asia mitä mietin, että söiköhän se Suukkiksen Atte sitä tuttia loppujen lopuksi vai ei :eek: Olikohan vähän vieroitusoireita kun ei ehtinyt palstailemaan :D

EM Niinpä, on kyllä rankkaa. Nostan hattua kaikille joilla ei nukuta kunnolla :hug:

Vaikka ei tuo neiti nukahtanut vielä lopullisesti. Nukahti kasilta ja nyt kränää tuolla isille. Kai se täytyy koittaa mennä tissittelemään vielä...
 
Ai niin, piti kysyä, että onko mahdollista, että Nuppu ei ala sitä kääntymistä tms. harjoittelemaan kun viihtyy liian hyvin leikkimatollaan. Matolla roikkuu kaikennäköistä siinä pään yläpuolella. Siirretään leluja välillä sivuun, että alkaisi niitä sieltä tavoittelemaan. Mutta sitten se katselee vaikka tauluja seiniltä, jos lelut ei ole ulottuvilla. Laiska kun on eikä viitsi nähdä vaivaa :D
Voiko olla vai eikö Nupulla vain ole vielä tarvetta kääntymiselle tai millekään.

*muoks* Ja välillä on kyllä ihan viltin päällä lattialla että ei olisi aina ne virikkeet siinä pään päällä. Mutta siinä ei juurikaan viihdytä ellei sitten itse ole siinä leikkimässä ja lörpöttelemässä.
 
Sompio jospa Nupulla ei vaan oo viel kiire kääntyilemään :) Eiköhän se sit käänny ku sen aika on :hug: Joo, hitusen vierotusoireita :LOL: :LOL: Ja juu, Atte EI syö tuttia, ei siis vaan hyväksy sitä olleskaan. Syö tuttia jonkun 10s enintään ja sylkäsee pois. Ja toi 10 sekkaakin on jo aika paljon, yleensä tipauttaa suustaan 2s jälkeen :p Sen vuoks ei olla yritettykää ennee opettaa sitä syömään.
 
sompio.... mä luulin ihan samaa ja ei olla pitkään aikaan enää pidetty sitä lelukaarta, mut ei siltikään käänny vielä. :/ Ei se mua muuten huoleta, mut jos se kääntyminen viivästyy hirveesti niin viivästyykö sen myötä liikkeellelähtö? En meinaan viittis olla tytön yksityisenä sirkusesityksenä kovin montaa kuukautta enää... :LOL: meillä tyttö kieppuu kyljelle kyllä mut roikkuu koko ajan omissa varpaissaan kiinni niin eihän se silloin pääse kääntymään. Tänään meni varvas suuhun asti. :D JA ollaan treenattu sen kanssa kääntymistä jo monta kuukautta mut ei niin ei.... :(
 
EM nii juu, Myyhän on yli 5kk. Mut eikös se ollu alle 6kk millon pitäs kääntyä (vai oliko se 5,5kk)? En jos ei sillonkaan ni sit ois syytä huoleen.. Ainaki nii mie muistelisin. Miu yhen tutun lapsi käänty 5,5kuukautisena ja hällä on lievästi muistaakseni dysfasiaa. Mut eiköhää se oo niin kiinni lapsesta, et jokkainen kääntyy omaa tahtia, oli sit jottai häikkää tai ei.

Must tuntuu, et Atella jää kyl ryömiminen väliin.. Ei näytä yhtään pääsevän eteenpäi, mut ny ku ollaan alettu antaa kunnolla ilmakylpyjä (huonona äitinä myönnän, et aiemmin niit ei oo juuri ollu.. ku iho o pysyny hyvänä muutoinkin, kuten nyt edelleenkin -mut ny tuntui et vaippa haittas liikkumista ni sit ollaan annettu olla ilma vaippaa), ni on alkanu oikeen kunnolla nostaan peppua ja välillä käsiäkin. Mut ongelma on siinä, ettei hoksaa tehdä niit kumpiakin asioita yhtaikaa :LOL:

Tännää Atte ol ilmakylvyssä tos lattialla leikkimaton ja harson päällä ja tul kakka :D Mie sit vein kakalle vadille mut ilmeisesti häiriinty sen verran, et ei tullu enää mitää. Noh, sit mentiinki unille jo suht pian :)
 
Kiitokset päiväunivastauksista :heart: On siis ilmeisen normaalia, että ei jaksa kauempaa valvoa :)

Eilen tapahtui ihme! Elma kääntyi leikkimatolla useamman kerran mahalta selälleen. Tais olla vahinkoja, mutta mä tosiaan luulin et tuo tapahtuis myöhemmin :) Toisinkin päin on kova yritys, välillä kääntyy yläkroppa oikein kunnolla, mut jalat ei tuu perässä.

EM, kyllä Myy ehtii vielä kääntyä. Meillä perhetuttujen lapsi on ollut motoriselta kehitykseltää kauhean nopea, mutta puheen kanssa takkuaa. Lapset on niin erilaisia. Toiset oppii vähän kerrallaan ja toiset sitten taas lähtee suoraan juoksemaan ja puhuu täysiä lauseita :D
 

Yhteistyössä