EM Kaikilla varmaan ei asiat ole niin, että mies hoitaa tasavertaisesti :ashamed: En tarkoita nyt omaa miestäni tai tätä ketjua, vaan yleisesti ottaen. Monella varmasti pakostikin äiti joutuu ottamaan päävastuun lapsesta. Ja imettävillä se on luonnollistakin.
Meilläkin onneksi mies hoitaa paljon vaikka välillä joutuu sanomaankin. Mutta sitten mies on välillä ihan ihmeissään että eikö hoidan tarpeeksi. Kun hän on monta kertaa olettanut, että mä haluan hoitaa enemmän ja leikkiä Nupun kanssa enemmän. Ja toki niin onkin. Miehen oli alussa vaikea tietää, että koska mä haluan ilman sanomista että hän hoitaa.
Ja meilläkin on tuo että mies kyselee minulta. Meillä on tullut tavaksi, että mies hoitaa iltapesut (paitsi kylpyiltoina mä hoidan). Alkuun aina kysyi, että pesenkö sormen välit, mitä laitan päälle yms. Tai saattaa vieläkin kysyä, että mitä laittaa. Kun luulee, että mulle on tosi tarkkaa, että mikä yöpaita minäkin yönä on päällä
Alussa olikin että halusin jotain tiettyä päälle, mutta nyt se on yksjasama, kunhan jotain on =)
EM Juodaanko teillä riittävästi maitoa? Vai olitko se sinä, joka laskit että menee aika vähän maitoa? Ja nyt kun jätitte ne välimaidot pois.
Pirtsi Mä laitoin tänään toppahaalarin päälle, vaikka täällä on nollassa. Mutta tuon vanupuvun alle ei mahdu villahaalari, joten laitoin sitten paksumman haalarin ja vähemmän alle. Täytyy kohta käydä koittamassa, jos on hikinen, niin avata makuupussia.
Missä päin te muuten asutte kun teillä jo tuollaiset pakkaset on?
Meilläkin ollaan ulkona päikyillä ja saa nyt sitten nukkua niin pitkään kuin nukuttaa. Paitsi ei nyt ihan 6 tuntia, mutta kun näin aikaisin meni, niin nukkukoot nyt.
Oletteko muuten
kuroneet jollain umpeen tuota makuupussin suuaukkoa? Kun sehän on aika avonainen, niin tarkeneeko se auki?
Kun ajattelee, että itse kun nukkuu teltassa talvella, niin makuupussin suuhan on ihan supussa.
Toinen kysymys on, että
onko teillä posket ja nenä kylmät vai lämpimät. Kun meillä on aina kylmät ulkona. Muuten on lämmin tyttö tullut sisälle.
Ootko
Tyty puhunut miehelle, että tarvisit enemmän lepoa ja apua vauvan hoidossa? Jos vaikka mies voisi aamulla nousta vauvan kanssa ja sä saisit nukkua pienet päikkärit?
Ja ottaako paremmin mieheltä pullosta? Meillä ainakin saa isi ja mummi syötettyä pullosta pienen määrän, mutta minä en. Ilmeisesti maidon haju tisseistä on niin voimakas, että Nuppu ajattelee että mitä se äiti pulloa mulle tyrkyttää :/
Ja mä sain neuvolasta lainaksi imetystyynyt, oletko kysynyt? Jos se helpottaisi asennon löytämistä.
Mulla on kanssa ollut pelkotiloja. Tai siis vieläkin nukkuessa vahdin välillä että hengittää yms. Ja mä kanssa eilen pelästyin, kun kesken syötön Nuppu alkoi ihan hillittömän itkun eikä meinannut rauhoittua. Oli iltasyötöllä, että oli kyllä väsykin. Mutta siis ihan punaisena huusi sellaista huutoa, että ei varmaan ole ennen huutanut. Mieskin kuunteli kuulokkeilla musiikkia, mutta kuuli siitä läpi ja tuli kanssa rauhoittelemaan. Ja meni jonkun aikaa ennenkuin rauhoittui. Loppuilta menikin ihan hyvin, mutta en halunnut jättää Nuppua yksin sänkyyn kun nukahti ekan kerran. Kun tiesin, että herää vielä syömään niin jäin viekkuun lukeen lehteä että yksin ei heräisi. Musta tulee varmaan kauhee tiukkis ulkonakin enkä anna kiivetä minkään kiven päälle tms. Pitäisi varmaan osata hiukan rentoutua :ashamed: