~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

suukkis se on vissiin vähän se et mihin tottuu.... :) Teillä on niin rankkaa ollu Aten kanssa, tai sanotaanko että haasteellista. :D kun meillä ainakin ollaan totuttu siihen et nukkumaanmeno ei oo huutamista tai hyssyttelyä... kun on tottunu liian hyvään niin sit nuo nukkumaanmenon kiukkukohtaukset tuntuu ihan kamalilta. :saint:

pirtsille vielä, niin meilläkin siis oli yhessä vaiheessa ihan vellipulloangsti, aina piti huutaa kurkku suorana ennen iltavelliä/maitoa. :headwall: Mikään ei kelvannu. Sit tyttö nukahti ilman iltavelliä ja heräs tunnin sisään syömään sen kiltisti. :/ Nykyään syö ihan nätisti puuron ja maidon. :)

menipäs pienellä pitkään ennen kuin rauhottui. :( Annoin panadoliakin. Onneksi nyt taitaa nukkua. Se on Myyn isän "yövuoro" taas. Onneks ei mun... oon ihan poikki tän päivän touhuista. Mut toivotaan et yö menis rauhallisesti kuitenkin.

EM ilmeisesti :D Ja muut on tainnu (ok, en yleistä. ei kaikki) tottuu liian hyvälle yöunienki suhteen jos kakskin yöheräämistä tuntuu kauheelle.. Mu mielestä ku sekin on luksusta, et heräis vaa sen 4krt ja nukahtais het ain uudellee :D Meillä ku ei oo toivookaan. Nooh, mut kerrankos noi naperot pieniä on.. Ehtii sitä sit hyviä yöunia saamaan ku lapset o isompia :heart: Ja teil on myös se etu, et mies voi yhtälailla hoitaa koko yön valvomiset.. Ite ku imettää ni se ei oikeen oo mahollista :xmas:

EM Kyllä yöllä nukkuu mutta nämä illat on vähän ongelmallisia :/ Tai siis yöllä syö kerran (joskus kaksi) ja sitten on semmoista ähinää ja tutin tarvetta. Mutta sitä ähinä-puhinaa on joka yö riippumatta päikkäreistä. Nämä illat vaan menee myöhäiseksi. Mutta toisaalta nekin on mennyt meillä aina. Nytkin on kyllä jo kerran ysin jälkeen nukahtanut ja nyt mies yrittää nukuttaa uudestaan kun heräsi.
Mihin rokotetutkimukseen tuo nenänielunäyte oli?
Mä ostin kanssa kerran itselleni sellaista suihketta apteekista, mikä "pilkkoo" vaikun tai jotain. Mutta se laittaminen on tosi inhottavaa että en ole sitä käyttänyt. Ja en usko, että sitä ainakaan saa vauvoille edes käyttää. Ja itse en menisi mitään sorkkimaan vauvan korvaan. Putsaan vaikun vain kun se valuu tuohon korvan ulkopuolelle.

Pirtsi Ihana kuva, niin ihanat silmät :heart:
Meilläkin tuota iltakiukkua on joskus enemmän ja joskus vähemmän. Ollaan yritetty enemmän illalla leikkiä ja sylitellä. Siis kun välillä makoilee yksinkin tuossa puuhamatolla tai sängyllä kun itse lukee. Niin nyt yritetään enemmän tankata läheisyyttä. Ja ehkä auttaa tai sitten vain luulen niin :whistle:
Jos ne on jonkinasteisia tissiraivareita. Kai niitä pullollekin voi olla :D Mutta toivottavasti on ohimenevä ilmiö :hug:

Cham Voi hitto jos ei nyt mitään apuja löydy :hug:

Meil poika on tykänny ny aina iltasin olla ilman vaippaa ilkosillaan leikkimatolla. Nyt tul oikee kunnon lammikko maton alleki ku pääs pissa :D Pitäs hankkii avovaippoja ni sit ois ehk kivempi pittää ain siin ilkosillaan.

Mut ny unille! :wave:

Suukkis Meillä on enemmän sääntö kuin poikkeus, että ilmakylvyn aikana tehdään pissat :D
Ja vaikka meillä syödään se 1-2 kertaa yössä niin tuttia herätään laittamaan toosi monta kertaa. Tosin onhan ne helpompia kuin syötöt, kun voi sängystä vain tutin laittaa ja taputella hetken. Jos mä olen valittanut meidän öistä :D

Meillä nukahdettiin vasta puolyhtentoista aikaan lopullisesti. Tai siis toivottavasti ei nyt enään herää. Tänään olisi tarvittu nukutuksessa kolme tuttia :LOL: Kaksi ainakin pitää olla. Kun tutti pitää ottaa suusta pois ja sitä asetella suuhun. Mutta silti suussa pitäisi kuitenkin tutti olla, kun ei Nuppu saa vielä kuin vahingossa tutin oikein suuhun. Ja tänään oli tutti molemmissa käsissä eikä suussa sitten yhtään :saint:

Huoh, nyt ne päikkärit sitten haittasi yöunia. Unet loppui puol viisi :(

No, me ehdittiin jo ottaa päikkäritkin ja nyt noustiin sitten ylös. Tänään kun neiti huutelee tuttia vaunuissa niin täytyy ottaa kokonaan pois sieltä. Kivan kiukkuinen neiti sitten varmaan, mutta ei noi yötkään kivoja ole.

suukkis mä ainakin myönnän et ehin jo tottua liian hyvälle silloin kun Myy heräs vaan kerran yössä syömään ja tuttiakin itki ehkä kerran.... B) Sit kun on tullu muutama sellainen "herätän tunnin välein"- yö nii mä oon ihan hukassa ja tohjona. :D :D Et nostan hattua kyl ku jaksat noin reippaasti. Vaik eihän siinä mikään auta, pakkohan se on jaksaa... Ja niinpä, ei ne kovin montaa vuotta (toivottavasti!!) herättele noin paljon. :)

sompio me osallistutaan siihen Tampereen yliopiston järjestämään pneumokokkikonjugaatio (vaimikäsenytoli) rokotetutkimukseen. Ja kuulutaan sellaiseen osaan joka antaa nenänielunäytteet muutamaan otteeseen. Otetaan myös kaikki normaaliin rokoteohjelmaan kuuluvat rokotteet siellä tutkimuskeskuksella. Nii ja meillä loppui ne yöähinät siinä vaiheessa kun aloiteltiin noita kiinteitä. :) Et kunhan te niitä alatte pikkuhiljaa syömään niin ehkä teilläkin ähinät vähän helpottaa. :) Ja ihan samaa tutin kanssa pelaamista meilläkin... sitä tuttia pitää näpelöidä ja tarkastella ja kiskoa suusta pois ja kaikkea.... :D

korvavaikusta, joo, mä kysyn neuvolasta et mitä siihen korvaan saa laittaa. Vois ensin kokeilla jotain kotikonstia ja sit jos ei auta nii mennää johonki puhdistuttamaan ne Myyn korvat.

viime yö meni kuitenkin hienosti vaikka alku takkuilikin. Myy heräsi syömään kolmen aikaan, sitten kuudelta kerran itki tuttia ja 7.20 heräsi. =) Ja nyt maistui aamupuurokin hienosti, nyt nukkuu vaunuissa ulkona ekoja päikkäreitään. :)

ilmakylpyjä meillä on joskus useita päivässä ja joka kerta tulee pissa. :D Siks pitää aina olla pyyhe tai sellanen muovifrotee alla. :) Ja pyykkiä tulee.... :eek: Ainii, mun vanhemmat on vähän miettiny et josko ne ostais meille kuivausrummun joululahjaks... vähänkö mä oisin iloinen! :D :D

Mulle valkeni yks juttu noitten syömisien suhteen... mä oon tunkenu liian usein tuolle neidille sapuskaa, kun tän ikäiselle ei enää niitä yksittäisiä välimaitoaterioita enää tarttis antaa. Kun sit se näläntunne ei ehi tulla kunnolla ja sit ei maistu kunnon ruoka. ELI: tänään annoin aamulla puuroa, sit jätän välipalamaidon pois ja annan suoraan lounaan (siihen kuuluu tietty maito). Ja lounaan jälkeen muutaman tunnin päästä hedelmäsose+maito, ja sit taas muutaman tunnin päästä päivällinen + maito ja sit muutaman tunnin päästä puuro + maito. :) Selkiytän vähän tätä meijän ruokailua.

tänään mennään tytön isomummon synttäreille. jo 86 vuotta. :) Eläispä itekin niin kauan.

EM ja Myy 5kk :heart:

EM hieno ikä isomummolla! Munki äitin äitin äit eli 99 vuotiaaks :) Tosin mie en haluis siihe ikään ehtiä.. Ellei sit ois oikeen hyvässä kunnossa :heart: Ja isän äit ol jottai 86-88 ku kuol.

Ja juu, ei siin auta ko jaksaa :D nytkii Atte heräs 1h välein.. Kyl sil alus oli jopa 3,5h pätkä ja sit yhes vaihees 2h pätkä.. Mut muutoin ol 1h väli ja puol kuus päätti et en enää nuku. Vaihoin vaipan, annoin puuron ja sit hää kakkas ni vaihoin taas vaipan :D Ja sit annoinki miehelle Aten et ny onkii su aika nousta pojan kans :heart: Ku me tehää ain sillain ni jaksan paremmin noi yöt.

Kyl mie ootan sitä ens vkon muuttoa et jos se auttais ku poika nukkuis omas huoneessaan. Eli kyl me varmaa het siirretää eri huoneesee ja sit jos menee iha mahottomaks ni sit takas meidä huoneesee. Saa nähä miten menee sit yöt! Tosin en mie tiiä miten mie raaskin nukkua eri huoneessa ko poika :'(

Zoe-F
Oho, mulla on aikaa :D Mies sano olevansa koko viikonlopun kotona eikä me mihinkään töihi vaikka kuin pyydettäis. Tälläst en muista olleen pitkään aikaan.
Voi tosin olla, et miä täst lähen koht mun porukoille kattoo hevosia ja koiria.

Sompio Voithan sie antaa pikkuselle aamulla kuitenki jotain sosetta. Kun teelusikallisistahan se aloitetaan, niin tuskin ekan parin päivän jäis rintamaito pois. Jos annat vaik kahten ekan päivän ku annat sosetta, ni aamulla teelusikallisen, siä huomaat kyl jos tulee masuvaivoi ja jos ei tuu ni sit voisit antaa iltapäivällä vasta sosetta kolmanten päivän vähän enemmänki?
En tiiä muista, mut ainaki meil Roni veti välil kilareit pullollekki :D Meilläki leikitää iltasin. Käyää kylvyssä ja sit miä jumppailen Ronin ja nauratan sitä ja sellast. Mitä enempi on jaksanu leikkii ni sitä helpommin poika simahtaa. Tai siis helpollahan se simahtaa ihan miten päin vaan. Mut jos leikittää ni simahtaa just ku saa vellin juotua ja jos ei leikitä ni siit saattaa mennä vielä joku parikyt minuuttia.

EM Nii miksei tietty voiski hirveä antaa. Ajattelin vaan sitä, kun niis papruis mitä miä oon saanu ja muis ni puhutaa vaa kanast ja naudast ja siast ja kalast ja sit en tiiä mihin välii se hirvi siin sijoittuis ja pitäiskö vielä oottaa et sitä antaa vai ei :D
Pari kertaa Roni istu noin 10 minsaa syöttötuolis ennen ku oli 5kk josta eteepäin ruvettii pikkuhiljaa useemmin syöttämää syöttötuolis.
Mieki annan Ronille aina maidon ruuan jälkee. Tosin menee sit päikkäreille ku on syöny, muuten jos laittais takas leikkimää ni hukkaa menis kaikki ruoka ku tulee niin helpost ylös.

Cham No ainakaa viel en o kadonnu :D Ehkä ne ei sit poista mun tunnuksia, tiiä hänt. Toivottavast asiat alkais nyt teil selkiytymää, et mikä pikkusel on :/

HanTa No kieltämättä aika paljon teil menee sapuskaa :D Meil meni tos vaihees paljon vähemmän :D Ehkä purkillinen tai pari :)

tyty86 Teillekki oikeen paljon onnea uuteen kotiin :flower:
Hyvin se menee :) Otat vaa lapsen tavaroit johonki pussukkaa, paitaa ja vaippaa mitä nyt tarviittekaa nii ettei ne katoo ja sit käyt päikkäriaikana vaunuilemassa nii saa pikkunen nukkuakki :) Mul on ollu yleensä yks hyvä systeemi muuttamises. Joka pusseihin ja laatikoihin päälle teippi et mikä huone, sit vaa yhtee läjää siihe huoneesee ja huonekalut paikoillee :). Paril tutul on ollu niin hyvä tyyli muuttaa, et niil taitaa olla vieläki muutto kesken vaikka osotteen on vaihtan jo puol vuotta sitte :D Miä en ees osaa kuvitella millast olis muuttaa nyt, miä oon sellanen et pakko saaha yhen päivän aikan kaikki tehtyy, niin et meil varmaa mies hoitas sit poikaa muuton ajan :D

toivova-84 Teil ollu sit sama ongelma nukkumises ku meil. Täytyy myöntää et mul oli sama fiilis. Siks aina joskus hiippailen ihastelee "nukkuvaa vauvaa" sen omaa huoneesee.

Pirtsi Ihana Ella :heart:

Ronil ei ole vieläkää tullu toinen hammas läpi ikenestä vaikka se siinä killottaaki ihan pinnassa ja poika jyrsii koko ajan jotakin.
Yötki on taas rauhottunu takasin entisee. Normaalist ku Roni havahtuu noin 3kertaa yössä ja kierähtää mahalleen (eikä tykkää yhtään, joten pitää käyä kääntääs takas) ja täs oli välis sellasii öit pari, et havahtu kymmenisen kertaa.
*muoks* pääsimpäs sanomasta, päikkäreiden aikana Roni oli mutustellut ikenen puhki, nyt on toinenkin hammas.

Roni istuu muuten jotenki hassun lysyssä ja pitää varpaista kiinni tai kädet on lattiaa vasten. Osaa siis kyl istuu suorassakin mut harvemmin, eikä piä sen takii kii lattiast et kaatuis, ku voi kuitenki ihan hyvin ottaa lelui kätee tai läpsytellä lattiaa. Ei kai tollanen haittaa selkää mitenkää? Kuitenki itte nousee istumaan. Tosin ei kyl siin kauaa viihy, ku kaikki lelut jää aina niin kauas.

Tein Ronille pari päivää sitte taas sosetta. Kurkkuu, perunaa, porkkanaa ja kukkakaalii yhteesä 5kiloa :eek: Siitä tuli 32 pilttipurkillista sosetta, eli 16:ta päivän safkat ja makso noin 4,5?
Tietty päälle vielä lihat jotka makso kai noin saman verran ja niistä tuli ~70:n päivän lihat.
Eli yhen purkin hinnaks tuli noin 0,20? ja kaupas naudalihasose maksaa noin 0,80?

Mie annoin siis aamulla puuron tännää ja meni oikeen kivasti alas :) Annan ehk puolet tai vaan kolmasosan siit pahvipurkillisesta, mut oha seki aika iso määrä noi pienelle. Mut sit annoin ny äsken maitoa rinnast, mut vaa vähän hörppi ja alko sit taas kahteleen mua ja hymyileen. Aikansa siin leikittyään mie sit laitoin rinnan piiloon ja vein sitteriin, et syyvään sit lihaperunaa. Uppos KOKO purkillinen!! :heart: :heart: Ennenhän ain kiukun kanssa puol purkkia. Tai no, on nykysi menny vähä paremmin, mut ei juur koskaan koko purkillista.

Ehk Atte o ny vaa valmiimpi soseille ja tykkää syyväki niit =) Mut kiva kyl oli antaa ko noi paljo söi! Ain sitä pitää jollain rapisevalla (esim. makaronipussi on oivallinen siihin) hämätä, et keskittyy siihin tai sit laulan bonzo pieni leikkihauva -lastenlaulua. Ni sillo kyl syö. Muutoin menis alta puol purkkia jos ei hämäis. Ja iltasel annan sit viel puuron B)

EM Mekin ollaan siinä pneumokokkitutkimuksessa neuvolan kautta, mutta meiltä ei kai oteta mitään nielunäytteitä.
Onko toi se missä saa sen Rota-rokotteen ilmaiseksi?
Kuinkas teidän syömiset tänään meni kun välimaidot on jätetty pois?

Zoe Juu, täytyy kokeilla soseita sillain. Mutta nyt on taas mennyt niin kivasti pelkällä maidolla, että ei nyt ihan lähipäivinä vielä kokeilla pottua tai muutakaan.
Meidän isä oli tänään taas ihan, että kun ei lapselle mitään muuta anneta kuin maitoa :/
Äp:n ruokakirjassa oli riistasta, että jos se muutenkin kuuluu perheen ruokavalioon niin sitä voi käyttää myös vauvalle. Mutta ei ollut sen kummemmin ikää, että kaippa sen voi aloittaa siinä missä lihan muutenkin.
Onpas teillä nyt hyvin soseita valmiina =)

Mä ihastelen nukkuvaa Nuppua monta kertaa illan/yön/päivän aikana :heart:

Jaahas, kai se pitäisi neiti mennä herättämään, että ensi yö menisi paremmin. Nyt ei ole kyllä tänään pitkiä unia nukkunut, kun oltiin mummilassa eikä otettu vaunuja. Jos saisi sitten illalla aikaisemmin nukkumaan eikä noustaisi ylös puol viideltä.

EM&Sompio Enpä minäkään ole kuullut että meillä ois mitään nielunäytejuttuja.. mut ollaan kans tosiaan neuvolan kautta, joten tiiäpä siitä..

Minä inspiroiduin tuosta Zoen tekemästä isosta sosesatsista niin että tekaisin itsekin ison kasan peruna-bataatti-porkkanasoseita pakastimeen. Minä laitoin ne annoksina minigrip-pusseihin, jokaiseen n. puolikkaan pilttipurkillisen verran. Tarkoitus ois antaa joka päivä yks tuollainen ja sit tarvittaessa sekoittaa tai antaa lisäksi vielä jotain kaupan sosetta. Ja juuri äsken neiti kiskas menemään just tuollaiset n. puolikkaan pilttipurkillisen verran :eek: maitoa ei tosin sitten enää paljoa juonutkaan päälle :( no, onneks hiukan vettä sentään joi ettei ihan "kuiviltaan" syöny.. pitänee jatkossa antaa hiukan maitoa jo ennen sosetta jotta ei jää kokonaan juomatta. Lieneekö tuo nyt muutenkaan niin vaarallista jos yhdellä aterialla jää maito vähäiseksi, kun syö kuitenkin sen 6-7 kertaa vuorokaudessa.. ja niistäkin "pelkkiä" maitoaterioita valtaosa.

Neiti heräs tosiaan vasta tuossa klo 18 tietämillä 3h päikkäreiltä.. meni pitkät päikyt myöhäiselle ku käväistiin päivällä kaupungilla, niin eihän se siellä malttanu nukkua tarpeeks vaunuissa. No, jospa se kuitenkin tuossa klo 20 tietämillä suostuis unille.. Yleensä on kuitenkin nukahtanu aika hyvin yöunille vaikka onkin heränny viimeisiltä päikyltä vasta näihin aikoihin.. silloin tosin on nukkunu huomattavasti lyhyemmät päikyt. No, illallahan sen näkee kuinka käy :)

pirtsi ja sompio no me ei olla tosiaan siinä neuvolan järjestämässä vaan tampereen yliopiston. Ne on kaks eri tutkimusta. :)

sompio meni tosi hienosti! Ei tyttö ees oo kaivannu niitä välimaitoja. :) Hyvin söi lounaan, välipalan, päivällisen ja puuron. :) Maitoa nyt meni vähän niin ja näin, päivällisellä kiskas 100 ml ennen ruokaa ja sen sit ties ettei sit sosetta mee niin paljo mut ei se haittaa. Kuitenkin söi lounaaksi melkein koko purkillisen kanarisottoa, 1 purkin jukurttia välipalaksi ja sit päivällisellä vielä jonku puol purkkia perunamaissiporkkanasosetta. :) Ja aamu- ja iltapuurot kaupan päälle!

Mies meni nukuttamaan Myytä. :D Sanoin et ei se oo viel yhtään uninen et ei vielä mut se halus mennä ja nyt se tuolla hihkuu ja juttelee ja mölisee ja kitisee sille sängyssä... saas nähä miten käy.... :D Mut en puutu. Mä taijan ottaa kaakaoo, pistää siihen pikku tirauksen mantelilikööriä ja istua sohvalle kynttilän valoon kattelemaan telkkua ja neulomaan.... :)

EM ja Myy 5 kk :heart:

Meillä nukahdettiin tänään klo 20.15 ekan kerran ja 21.15 toisen kerran. Ja toivottavasti ei enään herätä :saint:
Eli meilläkin päästiin ajoissa nukkumaan kun Nuppu nukkui tosi vähän päiväunia. Mutta väsyneen lapsen viihdyttämisessä on aikamoinen homma :/

Sompio mut parempi niin päin kuin et nukkuis niit ylipitkiä päikkäreit. Ja voisko nukkua esim. vain kolmisen tuntia kerran ja sit viel vaiks parin tunnin päikyt? Ku ne kuuden tunnin kyl on ihan liikaa.

Atte ei oo edelleenkään oksentanu ja tänää meni siis puuroa noin purkillinen (jos aattelisin sen määrän sosepurkkina) ja lihaperunaa myös. Ja maitoa syönä rinnasta myös usein, illal kivat tankkaukset :) Eli tein vastoin sairaalan määräystä/ohjetta. Koska sieltähän sanottiin, et pitäis olla nyt vko ilman lehmänmaitotuotteita, munkin. Mut en ollut, koska arvasin/tiesin kyllä, ettei oksentelu voina siittä johtua koska kummiski oli se 1,5vkon tauko oksenteluissa. Et eiköhän se oo vieras maito, joka saa aikaan oksentamista JOS saa sen ruoka-aineesta suoraan eli ei äidinmaidon kautta. Ja näin aion sanoa myös sairaalalle, ovat sit mitä mieltä tahansa tuosta etten määräystä totellu.

huomenna ois mieheni siskon tytön ristiäiset...saas nähdä kuinkas sujuupi ku me ollaan mieheni kanssa siellä edessä seisomassa ja meidän poitsu on mummonsa sylissä. No eiköhän kaikki mee ihan ok...toivon.
Meillä on vaan alkanut vierastaa tosi paljon varsinkin tiettyjä ihmisiä. ja mummoa näkee vaan kerran viikossa ni joka kerta hieman vierastaapi...toivottavasti siinä ehditään rauhassa poikaa tutustuttaa mummoonsa ettei sitten itke koko tilaisuuden ajan...

mä oon nyt ollut tosi naatti!!! poika ei nuku päikkäreitä ku ehkä 2 pikaiset unet ja yöt on mitä on 20.00 menee nukkuu mut herättää 22 asti tunnin välein ja sitten nukkuu yhden 2-3h pätkän ja sit taas loppu yö tunnin välein...ja sen seurauksena oon ollut vaan kotona ku väsyttää mutta huomasin että se tekee mulle vaan enempi hallaa...sit en vasta mitään jaksanutkaan tehdä ja seinät alkoi kaatuu päälle....mutta miten ihanaa olikaan eilen eli mä eilen nautein ku mies päätti hieman avittaa mua. :heart: Syötti pojalle iltapuuron, kävivät ilta pesulla ja puki pojalle yövaatteet. Heti olin jo paljon pirteämpi ja jaksavampi. Kyllä pienikin apu näköjään tekee ihmeitä. :heart:

ElinaMaria hienosti teillä syödään :heart:
meillä vieläkin syödään aika vähän. no melkein yksi bonapurkillinen menee jo yhteensä päivän aikana. (lounas+päivällinen) illalla lisäksi riisipuuro+hedelmäsosetta, mut sitäkään ei syö ku ehkäpä 0,5-1dl
taitaapi poika vielä kittaa maitoa niin paljon ettei ruoka maistu.

onkos teidän lapsille tullut nyt ku kylmiä kelejä niin näppylöitä leukaan?
Mä epäilisin että meidän pojalle tuli kuolan ja tutin yhteisvaikutuksesta ku nukkui pihalla aamun ekoilla päikkäreillä....mutta pelkään että se oiskin sitten jokin ruoka...persikka, päärynä tai kana...voiko kanalle olla allerginen??

Suukkis Täytyy varmaan yrittää kiskoo Nuppu pois vaunuista just 3 h:n jälkeen. Tai tänään herättiinkin aikaisemmin, niin jos pääsisi aikaisemmin vaunuihinkin jo.
On se kun lapsi ei saa nukkua päiväunia niin pitkään kuin haluaa :/
Meillä nukuttiin viime yönä suhteellisen hyvin. Ja itsekin kun pääsi illalla ajoissa nukkumaan niin on suhteellisen virkeä olo =)

TA Me ei otettu rotaa. Neuvola sanoi, että maksaa n. 140 e, mutta ei se täti muistanut ihan varmaksi. Mutta kun ei me otettu sitä, niin ei tarvinnut selvitelläkään. Tuli vain ohimennen puheeksi neuvolassa. Täällä sitä ei kovin yleisesti ole otettu, neukkutäti arveli, että ehkä 10 % ottaa.
Ihanaa, että mies auttaa sinua. Auttaako myös muulloin jos pyydät apua?
Näppylöitä meille ei ole tullut. Mutta kanalle voi olla allerginen. Siskon poika oli pienenä, mutta sille taisi tulla aina kanasta korvatulehdus tai jotain. En nyt muista.

huomenia!

Meni yö aika hienosti! Tyttö söi vaan yhen kerran siinä kahen aikaan, sit herätti viideltä ja sit kyllä kuudelta alkoi sellainen puolen tunnin tuttishow... höh. Mut nukahti onneks uudestaan ja heräs vasta 8.10!!! :D Söi aamupuuron ja vähän maitoa ja nyt on unilla. :)

TA no ilman muuta kannattaa olla omiakin menoja ja pikkasen irtautua kotoonta. Tekee ihan hyvää! Kun äiti voi hyvin niin lapsikin voi hyvin. :) Toivottavasti ristiäiset menee hienosti! Ootteko te harkinnu sitä unikoulua teijän lapselle? Kun noin usein herättää.... :/ Ja hienoa et mies auttoi, mut eikö se sit normaalisti hoida lasta?

suukkis hienoa et oot paikallistanu sen allergialähteen! Toivotaan et se on nyt se, niin pystyy sit hoitamaankin. Ihanaa et Atte on alkanu syömään! KAi sillä kesti vaan vähän aikaa totutella siihen hommaan. :)

tuosta et miten mies auttaa lapsenhoidossa... musta on vähän tyhmää (nyt tulee yleistä liibalaabaa ja höpinää) että yleensäkin nainen on jotenkin enemmän vastuussa lapsesta. Kun yhtälailla se on miehen lapsi... siis et miks pitäis pyytää et voitko hoitaa sen aikaa kun käyn suihkussa tms. Kun siis senhän pitäis olla itsestäänselvyys. .. tai tää ei nyt tuu ulos niinkuin mä sen päässäni kuulen. :LOL: No, mut meillä mies hoitaa lasta paljon ja koko ajan. Vaikka tietysti mä oon enemmän lapsen kanssa kun mies käy töissä. Mut aina kun ollaan molemmat kotona niin mies on melkein enemmän lapsen kanssa kun minä. :) Syöttää, pukee, pesee pyllyä jne. Mut mäkin sorrun siihen et ripustaudun siihen että minä vain osaan hoitaa parhaiten lastani... ja jostain syystä mä koen et mulla on päävastuu lapsesta. Mistähän se johtuu? Vaikka me molemmat hoidetaan yhtälailla. Mut mieskin usein kysyy et laitanks mä tän, annako mä puuroa, mitä sille nyt laitetaan, onks nyt päiväuniaika.... kai se siitä johtuu. Mut kyl se tietää itte mun mielestä ihan samalla lailla nuo asiat ku minäkin. Miks se sit kyselee? Yrittääköhän se buustata mun itsetuntoa vai varmisteleeko se epävarmuuttaan.... hmmm...

noh, sellaisia pohdintoja näin aamutuimaan sunnuntaina. :D :LOL:

Hauskaa päivää kaikille! Tänään mennään taas ilman välimaitoaterioita, eli aamupuuro+lounas+välipala+päivällinen+iltapuuro. Ei mitään maidon tyrkkäämisiä joka väliin. :) Myyn mummit tulee tänään kylään. Tääl on aika sotkuista ja likaista... no, en jaksa stressata. Sanon mummeille että jos häiritsee sotku niin ottakaa luutu ja imuri kouraan.... ;)

EM ja Myy 5kk :heart:

TA Me jouduttiin itse hommaamaan se rotarokote. Siihen kuului kaks rokoteannosta, jotka annettiin 4vk välein. Koko rokotteen hinnaksi tuli yht. n. 160 ?. Pikkasen harmitti kyl maksaa siitä noin paljon kun pari viikkoa myöhemmin syntyneet saa sen jo maksutta.. mut mieluummin maksettiin rokotteesta ku ois jätetty se kokonaan antamatta. Mitään sivuvaikutuksia Ellalle tuosta rokotteesta ei tullut, joten siinä mielessä oli helppo rokote ja sehän annetaan suun kautta - eikä näyttänyt olevan kovin pahan makuistakaan :D

Meillä neiti nukahti kuin nukahtikin illalla siinä klo 20 tietämillä, vaikka heräs niiltä iltapäikyiltäkin niin myöhään :) Muutoin yö oli normaali 2 syötön yö ja ylös noustiin hiukan klo 7 jälkeen. Nyt neiti sitten nukkuu ekoja päikkyjään.

Täällä on -10 pakkasta. Huh, mitenhän sitä nyt sit osais neidin pukea kun vie sen niille pitkille päikyille ulos nukkuun.. Pitänee ottaa jo toppahaalari esille :)

TinyAngel meijän neukkulan rokotus ohjelmaan kuuluu toi rota ja tyttö sai ekan osion rokotteesta torstaina ( se on siis suun kautta otettava, 3krt, maksaa n.140? mutta meille ilmanen ) tyttö saikin siitä masun puruja, kuumetta ja kakka haisee ihan järkyltä ja on ihan liisteriä.. :x meille tuli lappu että halutaanko siihe rokotus tutkimuksee mutta myö ei miehen kaa haluttu ku muutekii tyttö mahaaivanen ni en viiti ottaa enää lisää masunpuruja aiheuttavia tekijöitä.
Zoe kiitti neuvoista, mie oon kans semmonen et jos muutetaa ni kaikki kamat on saatava samoin tie paikoillee ni voin vaa kuvitella miten hajoilen muutossa ku kaikki on iha levällää :headwall: :D ja tosiaan oon muuttanu ihan törkeen monta kertaa ja aina kirjottanu laatikoiden pääle et mitä kamoja siel on, mutta koskaan ei oo ollu vauvaa muutossa..se etekeekin oman haasteen siihe ku ei voi mennä kämppää siivoo etukätee sillo millo haluu jne. Niin ja elähän Zoe meitä kokonaan jätä :wave:
EM kuulostaa niin luksukselta toi siun miehen nukutus..meillä nukutan aina minä, mies nukkuu edelleen olohuoneessa :ashamed: se jää iltasin kahtoo leffaa ku meen tyttöö nukuttaa-->yleesä nukahan ite sen vieree ku oon jo nii väsy, sit aamulla ku oon tissättäny, pukenu ja aamupesut tehny tytölle ni mies heräilee ku rupeen kahvii keittää tyttö sylissä..voin sanoo että vituttaa välillä :headwall: tosin yö heräilyihin mies ei voi auttaa ku tyttö syö vaan tissii ja miula maito riittää mutta kuitenkii..ihanaa kuulla että on tommosii miehii jotaka ottaa "vahtivuoron" myös öisin/iltasin.
Pirtsillä oikein ihana tyttönen siellä kuvassa :heart:

Missäköhän vika kun nykyään tytöllä on nälkä tissien jälkeen mutta ei suostu ottaa pullosta maitoo jos oon paikoillaa :eek: siis pitää kävellä tyttö sylissä pitki asuntoo ja syöttää?! Luulen että osaksi varmaan masunpurut,kun paikoillaan ei pysty syömään kun koskee :ashamed: tissiäkään ei aina malta syyä kun masuu kiertää ja kiertää ja syömisestä ei vaan tuu mitää makuultee, mie kun en vaan osaa syöttää tyttöö silleen et se olis sylissä..oon kokeillu vaikka mitä mutta kun ei ni ei..tietty se syöttö onnistuu jos laitan kaikki maaliman tyynyt ja viritykset mutta siihe mennes tyttö on jo nii kiukkunen et ei enää ees pysty syömää.

Talvis täällä kanssa on selkä ihan prk kipee ku tyttöö joutuu kantaa..ja ei saa/viiti ku panadolia syyä. Miulla kamu joutu imettäessä vetää vaikka mitä särkylääkettä ku se oli niin kipee ni uskon että voi sitä voltareniiki syyä JOS lääkäri lupaa/ neuvolassa joku antaa luvan. Voimia sinne selän kanssa :hug:

En tiiä mikä miule on tullu mutta tuntuu et oon ruennu kauheesti pelkäämää että meijän tyttö kuolee johonki :ashamed: ihme pelkotiloja tullu ihan muutaman päivän sisää..en tiiä juontaako ne siitä kun tyttö sillo itki ihan hysteerisenä maha kipujaa ja ei rauhottunu millää ja sama juttu oli eile..kauheeta kipu itkuu tuli. Oon aina ollu kauheen järkevä ja osannu toimii tilanteessa ku tilanteessa mutta tuntuu et meinaan mennä lukkoon kun tyttöö koskee niin kovaa..rupeen itekki itkemää.. :headwall: ehkä se tekee vaan nii kipeetä ku huomaa että on riittämätön eikä voikkaan parantaa kaikkee mitä tytöllä on :'( sit tuntuu että vahdin ku haukkaa sitä. Toivottavasti tää menee ohi..onko miula ollu tämmöstä vai oonko tulossa ihan pöpiksi?

Yhteistyössä