~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

Pirtsi Joo, meni :( Tuolla ylempänä manasinkin jo... Kympin aikaan tyttö olisi näyttänyt mun mielestä siltä, että nukahtaisi, mutta mies jutteli ja leikki ja sitten oli sellainen yliväsyminen päällä että nukahdettiin puolkaksitoista :(
Toivottavasti teillä ne unet paranee taas :hug:

Onnea Vauvikselle ja Miialle 9 kk:n saavuttamisesta :heart: Ja tsemppiä huomiseen työpäivään :hug: Teetkö kokopäiväisesti töitä? Siis muistelisin, että teet keikkaa mutta teetkö työpäivät ihan 8 h?

Niin ja kävi eilen siellä lääkärillä...Lääkkeen lopetus yritys olis tuossa vuodenvaihteessa...sanoi että lääkettä voi syödä raskauden aikana, mutta ainahan se on parempi ku ei söis...sanoi vaan että jos tuut raskaaksi niin ota yhteyttä :D ;)

vauvis tsemppiä huomiseen ekaan työpvään! :hug: =) :flower:

Mie en enää viihti ees mainita kuin yöt menee ku ne menee aina nii kehnosti.. on nii tottunu :D Nytkii heräs öö.. minkähää verran.. Joku nelisen kertaa ja puol neljält eka meinas päättää, et heräänpä ny kokonaan mut sain ku sainki viel unelle. Sit puol kuudelt sama juttu.. Sillo sain unille vast varmaan seiskan mais.. Sit nukku 40min. Ja sit herätin miehen, et mie saisin nukkua. Mut sit annoin viel Atelle aamupuuron ku miehen antamana ei suostu syömään. Söi aimo annoksen vaiks meinas ain välil kiukutella. Sit mie menin unelle ja nukuin 2h tosi sikeesti. Ny jaksaa taas :heart:

Tehtii eilen keksimuropohjanen kaakku ja mieskii autto sen teossa mikä ol oikeen kiva =)

Meil sama juttu välil, et mies meinaa jutella Atelle. Tosin eipä se sitä kyl ikin nukutakaan (paitti se yks kerta viime vloppuna), mut joskus ärsyttää ku ite yritän nukuttaa ni toinen tulee siihe hymyileen tai sit sanoo jotai. Onneks kuiskaa mut sitäkää en haluis. Mut on se alkanu hyvin oppiin ku oon siit sanona :D:)

Me muutetaan täst saunallisesta 58 neliön kaksiosta 76 neliöiseen vuokrakolmioon. Ny yritetään sit siis tää saada myydyks ja ollaan vuokralla ja sit etitään joku kiva kolmio tai neliö, joka sit ostetaan taas. Eipähän tuu kahen kämpän loukkua :) Harmi vaa, et toi vuokrakämppä on kolmannes kerrokses ja hissiä ei oo. Noh, saapahan liikuntaa eikä pääse läskistyyn :LOL:

Vauvis Hyvä, ettei sun tarvi olla heti koko pitkää päivää töissä :heart:

Suukkis Onko siellä alakerrassa vaunuvarasto vai joudutko kantamaan vaunut 3. kerrokseen? Toivottavasti saatte pian omanne myydyksi ja löydätte jonkun ihanan asunnon tilalle.

kuinka pitkään teillä jaksaa valvoa yli 5kk lapset päikkäreiden välillä?
meillä ennen 2h, mutta eilisestä lähtien on ollut hankaluuksia saada unille ja oon pohtinut oisko jo niin iso että haluis valvoo pidempään. nytkin valvoo sylissäni, vaikka unille normaalisti ois mennyt 12.30-->
vai onkohan tää jotain muuta, hampaita???...ainakaan ei viihdy ku sylissä.

yö heräämisistä jaksuja kaikille joiden vauvat ei oo nukkunut hyvin! :heart: :heart:
mulla on vähän sama juttu ku SuukkoSuulle meilläkään siis ei olla viel koskaan päästy niin etteikö poika herättis yöllä. meillä ihan joka yö herää syömään/hamuu tuttia ainakin noin 5krt yössä.

jee, ulkona on kurja ilma, ni Minjalla on tänään pikapäikkärien päivä omassa sängyssä... yleensä nukkuu kahdet pidemmät päikkärit mut tänään oli ekat unet 45min ja nyt on toisilla unillaan..

onks ketään käyttäny tulehduskipulääkkeitä imettäessään? mul alkaa olla semmone olo et pitäis kaivaa noi voltaren rapidit tuolta kaapista ja alkaa napsii... ku työkokemusten perusteella oon huomannu et kroppa ei kestä yhtään yksipuolista, fyysisesti rasittavaa työtä. sillon ku tein pelkkää kassamyyjän duunia ni olin lähes koko aika tulehduskipulääkekuurilla.. nappi naamariin ja työvuoroon. työpaikalla oli vielä yksipuoleiset kassat niin vasen olkapää tulehtui aika pahastikin... huvipuiston hostellissa tuli mankeloitua lakanoita yks kesä ja rintalihakset tykkäs siitä vähän kyttyrää.

no siis nythän on ongelma tää Minjan päivittäinen kanniskelu.. alkaa niska, hartiat ja selkä olla niin jumissa et aamu menee ok, iltapäivästä alkaa päänsärky ja illalla jo nipistelee ja kuumottaa lihakset. hyvä että leuka menee rintaan ku vetäny niin kireelle.

juu, hierojallahan vois toki käydä, ja mielelläni kävisinkin, mut pienen vauvan kanssa se on vähän hankala järjestää..

tossa voltaren rapidissa ei suoranaisesti kielletä imetyksen aikana käyttöä, todetaan vaan et pienii määrii voi kulkeutuu äidinmaitoon ja käsketään neuvotella lääkärin kanssa käytöstä :headwall:

Mä en tiiä noist yhtää, et voiko tulehduskipulääkkeit käyttää imetyksen aikana. Mie ku en muutoinkaan koskaan syö kipulääkkeitä. Tosi tosi harvoin sillo joskus ku piti mennä töihin ja ol turkasen kipee pää tai muuta. Mut mulla kipuja o aika vähä muutoinkin. Eikä oo Aten kanniskelusta tullu mittää. Ku suht ok viihtyy myös lattialla ja painaaki vaa sen 6 kiloo :)

Sompio siel allaalla on pyörävarasto, joho voi sit jättää vaunut. Muutoin ihan ok juttu, mut sit kiva jos Atte nukahtaa vaunuihin lenkillä ja sit pitäs raahata se ylös ni iha varmalla heräis. Noh, pitää yrittää ain nukuttaa pinnasänkyyn tai sit kävellä vaunuilla nii kauan, et miltei herää tai sit et ois nukkunu jo pari tuntia ni ois aikakin herätä.

Ny tänäänki sain nukahtaan pinnasänkyyn suht vaivattomasti. Mut ei nukkuna ku jonku 40-50min. No, saavutus sekin.

Olin aatellu miehen loman aikana ny sit tassu-unikoulun avulla saada Aten nukkuun koko yön ain. MUTTA nyt ku tulee toi muutto ni tulis liikaa uusia juttuja samaan syssyyn ni jätän sen tuonnemmaks. Enkä tiiä viihtinkö heti ees omaan huoneeseenkaan siirtää ku jos se on viel tosi outoo sit siel uudes kämpäs. Täytyy miettiä :)

TA Meillähän on nyt reilu 4 kk, mutta vastaan silti :heart: Meidän päivät on mennyt nyt aikalailla niin, että aamulla ollaan hereillä n. 1 h ja otetaan pikkupäikkärit sisällä (n. 30 min). Sitten ollaan hereillä 1-2 h ja mennään vaunuihin. Siellä nukutaan sitten 3-5 h. Jos on pitkät unet niin niillä jaksetaan porskuttaa hereillä 4-5 h ja sitten yöunille. Mutta jos vaunupäikkäreiltä herätään ennen neljää, niin sitten otetaan taas miniunet n. 30 min sisällä illan aikana.
Toki vaihteluitakin on sillain, että noita miniunia ei nukuta laisinkaan ja pärjätään päivä noilla yksillä pitkillä unilla. Tai sitten ne miniunet onkin 1,5 h.

Talvis Ei varmaan yksi lääke joskus haittaa, mutta en kyllä säännöllisesti alkaisi käyttämään. Tai ainakin pitäisi lääkärin kanssa keskustella.
Ootko koittanut itse jumppailla? Mulla kanssa jumiutuu niska-hartiaseutu Nupun kanniskelusta, jos on sellainen kitinäpäivä. Mutta yritän sitten aina hieman venytellä joka välissä ja kiinnittää imetysasentoihin sitten paremmin huomiota. Hieroja olisi kyllä ihana :p Mutta se maksaa :/

Suukkis Toi on kyllä tosi huono juttu, että ei voi jättää vaunuihin nukkumaan. Onko teillä nyt rivari? Koskas te muutatte?
Voihan se olla, että se omaan huoneeseen nukkumaan meno menisi siinä samalla muutoksella kun on kuitenkin uusi kämppä. Voisi meinaan ehkä mennä siinä samaan syssyyn. Kun jos eka tottuu teiän makkariin ja sitten muutaman viikon päästä siirrätte omaan huoneeseen, niin ei välttämättä sekään ole kiva.

Tulikin tosi kiva aurinkoinen päivä vaikka aamupäivästä satoi terassillekin tuulen kanssa vinoon. Laitettiin Nuppu onneksi vaunuihin ja sadesuoja päälle. Vedellyt taas kohta 5 h unia :p

Mä menen huomenna kampaajalle leikkauttaan hiuksiani. Kuinkahan lyhyeksi uskaltaisi leikata :whistle: Nupulta kysyin yhtenä iltana mielipidettä että paljonko äiti leikkaisi hiuksia ja se levitti kätensä niin leveelle kuin sai :LOL:

heipsis... ootte taas paljon kirjottanut.

eilen oltiin töissä :D viude oli kivaa, kävin henkilökunnan valokuvassa otettiin myös meidän työtiimistä kaveri kuva... pojan kanssa tottakai poseerattiin kaverikuvassa...
ja uskalsinpas ottaa meidän pikkuherrasta tarhakuvat :D
jee kimi 4kk ja tarhakuvia :D

poitsu on taas ollut mikä on ollut, nukkunut lyhkäsiä pätkiä mut on onneks nukkunut.
oon itsekin nukkunut melkeen koko päivän, helvattu kipeeks tulossa tai sit oon jo...
hirvee palelu päällä kokoajan ja nokka vuotaa :(

pojas ei onnenks oo mitään kipeyden merkkejä :D

Sompio kiitoksia päikkäri asiaan kommentoimisesta! Teillä nukutaankin tosi hyvin kuitenkin vaikka päikkärit oiskin vaan kerran päivässä.

Meillä kun yleensä nukutaan vaan 30min-1,5h no välillä oon joutunut yllättymään ku nukkuukin 2-3h, mutta ne on aika harvinaisia ei siis ees joka viikko.Meilläkin aamusella noin 1-1,5h valvomisen jälkeen nukutaan noin 30-50min unet ja ennen nukahti seuraavan kerran puol yhden maissa ja nukkui n.1h ja sitten seuraavat puol neljän maissa ja silloinkin nukkui n.1h illalla saattai vielä ottaa pikku torkut 30min kunnes 20.00 yö unille.
Nyt siis nukkunut aamulla sen n.1h ja seuraavat unet 4h valvomisen jälkeen ja nukkui 1h sitten valvoikin 3,5h ja 19.30 nukahti yöunille...no ainakin nukahti tosi nopeesti söi ja nukahti. :) ennen nukuttamiseen meni n.30min nyt siis varmaan 10min :heart: Mietin vaan että riittääkö tuollainen unimäärä (2h/päivä ) alle 6kk...ku yölläkin kuitenkin herättää sen 5kertaa yleensä.

TA meillä tyttö jaksaa olla ehkä maksimissaan 2 tuntia. Yleensä ennemmin sellaisen 1½ tuntia on hereillä kuitenkin... Mut väkisin pysyy hereillä 2½ tuntia mut sit on jo ihan superväsy ja nukahtaa heti kun laskee johonkin selälleen. :) Mut meillä tuo neiti on muutenkin hyväuninen, vuorokaudessa tulee unta sellainen 15-17 tuntia....

Suukkis eikö ollu parveketta siinä kolmiossa mihin muutatte? Nukkuisko Atte parvekkeella?

Vauvis onnea Miialle 9kk saavutuksesta ja hyvää työpäivää! :)

Pitäis vissiin alkaa pohtimaan tuota lihan lisäämistä ruokavalioon... mitenhän niitä soseita tekis itte... hmm. Me käytiin tänään ostamassa tytölle syöttötuoli. :D Laitan täs yhen kuvan meijän pallerosta nii näätte miten innoissaan se on. :LOL:

EM ja Myy, huomenna jo 5kk! :heart:

ElinaMaria meillä on tuo sama syöttötuolin pehmuste, se on ihana!!! Näyttää teilläkin olevan joku ainakin hyvin samantyylinen tuolikin ku meillä :) Kylläpäs sitä ollaan niin ison tytön näköisiä omassa tuolissa :) ja onhan tyttö jo 5kk huomenna, onneksi olkoon :heart: :heart:

Teillä nukutaankin hyvin. Laskeskelin että jos poitsu alkaa nukkumaan vaan kaksi kertaa päikkärit niin vuorokaudessa nukkuis vain noin 13h-15h ja tosiaan tuostakin unimäärästä herää yöllä sen 5kertaa syömään, mutta syö kyllä silmät kiinni ja normaalisti nukahtaa samantien.

EM on siinä parveke, mut sit pitäis ne vaunut rontata ain eessun taassun rappusis eikä siinkää mitää järkee ois :/ Ja meil on ollu parvekevaunutkii, mut ny ne on mummolas ku tääl mä en ainakaan saanu Attee nukahtaan vaunuihin ulos. Tosin en oo ny aikoihin koittanu ees. Mut voishaa sitä tietty hakee ne takas ja sit koittaa uudelleenki..

Sompio nii meil on ny kerrostalokaksio, mut tää on iha maan tasalla ni siten iha ku rivarikämppä. Ja muutetaan kuun puoles välissä eli jo reilun vkon päästä! :eek:

Ja meil Atte pysyy hereillä vaihdellen 2-5h.

Huomenna taaaaas painokontrolliin neuvolaan..

HanTalle pikaista paranemista ja toivottavasti Kimi ei tule kipeäksi :hug:

TA Nukutaan juu. Ja näinä 5 h:n vaunupäikkäripäivinä ilta kyllä venähtää aina pitkäksi. Tänään ysiltä nukahti ekan kerran, mutta nukkui jotain ½ tuntia. Ja sitten puol ykstoista vasta nukahti yöunilleen oikeesti. Pitäs saada se aamupäivä pysymään hereillä ja sitten suoraan vaunuihin pitkille unille viimeistään klo 12.00.

Suukkis Aika nopeasti muutatte. Joko olet alkanut pakkaamaan? Tsemppiä huomiseen painokontrolliin :hug:

Jospa mie ny sit selitän tuost yöstä ja nukkumisest ku ny meni tavallistakin huonommin :xmas: Heräs tunnin välein, kerran yhen tunnin aikana 6-8 krtaakin.. Menin jo laskuissa sekasin ku ol niin väsy olo. Iski hedarinki ku tul liian vähän unta.. Jossai vaihees otin Aten viereenki ku en jaksana enää, tosin sillon saan viel vähempi unta. Mut eipähän tarttenu koko ajan nousta ja ravata pinnasängyn ja meidän sängyn väliä..

Huh huh mikä yö siis..

Sompio ei olla vielä. Häätki me saatiin järkättyy 4 kuukaudessa ja oikein ihanat juhlat tulikin :) Ei turhia paineita mistään ;)

Suukkis nii mä mietin et oisko teil parvekevaunuja... no, nyt sit vaan on lenkkeiltävä paljon tai opetettava Atte nukkumaan pinniksessä päikkäreitä. :) Mut kyl toi kuulostaa siltä et teijän kannattais varmaan kohta sitä unikoulua koittaa. Just luin yhestä blogista et niil oli menny ihan tosi hyvin se... Mut ehkä kannattaa joo ensin muuttaa. Mut mustakin kuulostais fiksulta laittaa sit samantien omaan huoneeseen jos kerran uuteen paikkaan muuttaa... mut toisaalta jos se heräily on tuommosta niin ei sitä jaksa ravata eestaas sitte. :/ Tsemppiä painokontrolliin!

Meilläkin tyttö nukkuu vähän levottomasti. Eikä niit hampaita vaan näy... pitäisköhän mun sittenkin viedä toi lääkäriin et ne kattois ne korvat. Hmm... Empä tiiä. Mut kai sitä voi tehdä niitä hampaita montakin viikkoa...

EM ja Myy tasan 5 kk!!! :heart: :heart:

Zoe-F
Enpä ollu nähtäväst vieläkää kadonnu :D Vielä pääs tunnuksil sisää.

Muistelin sitä ihottumajuttua mikä Ronilla on, ja tuli mieleen että tein sosetta samaan aikaan kun se alkoi. Siinä soseessa on tomaattia! Epäilen että siitä on tullu jotain oiretta vaikka sitä on tosi vähän siinä soseessa.

Ronille on tulossa jo toinen hammas. Varmaan tänään tai huomenna. Näkyy siinä päällä jo ihan läpi. Se aikasempi hammaskin on jo koko kruunun verran ulkona.
Kuinka usein pesette vauvan hampaat? Pesen aamulla ja illalla vedellä, mut mietin just, et illallakin Roni saa vielä velliä sen hampaanpesun jälkeen..

Sompio Harmi et oli tollanen neuvolalääkäri :( Soita neuvolaan ja voithan siä jutel puhelimessa jos teijän neuvolatädil vaa on aikaa? Eiks teil ollu ollenkaa neuvolatädin kans tapaamista tossa samalla?
Tukka on uusiutuva luonnon vara ;)

Suukkis En tiiä mikä siin pään kallistelus vois olla. Ehkä jotaa näköjuttui. Niinku esimerkiks karsastust. En sitä kyl ihmettelis jos jotaa on näössä, ku itteläniki on ollu ja vielä on piilokarsastuksena vähän ja muuteki oon puoli sokee. Harmi vaa jos tää periytyy :/
Se näön kääntyminen on vaa sitä, ku vasta syntyny näkee alkuu kuulemma väärin päin. Mut ei mul on mitää hajuu et millo se kääntyy.
Mulleki on jääny mielee, et jotenki koko ajan harvenee ne ketkä imettää. Tai sit nykyaikan on seki, et useempi ja useempi haluis mennä aikasin töihin ja siks sit ei.

Talvis Samaa oon lukenu tuost kiinteiden alottelusta. Se on vaa aika kovin ristiriidas sen kaa, et vauvan suolisto on kehittymätön, ni miten sit keskosetki, eiks luulis et niil on vielä kehittymättömämpi?

vilmav2 :hug: Olipas tosi "kiva" kommentti. Olisin varmaan äsähtäny et kaiva ite. Mulle oli tosi noloo se, ku en imettän ja sit tuli muutenki tosi paha mieli jos joku siit kommentoi vaik ei pahallakaa kommentoinu.
Onnea hienon pitkistä yöunista :)

DsariaL Onnea vauvanhakureissulle! :flower:

vauvahaaveita Onnea ekaan työpäivään :)

Suukkis Oikein paljon onnea uuteen kotiin! :flower: En osaa sanoa, et olisko parempi siirtää samal omaa huoneesee muuton yhteydes vai ei, se riippuu aika paljon sinusta, mitä siä päätät tehä. Mut jos et siirrä, ni miä luin jostaa (Anna Wahlgren:in Lapsi-kirja se oliki), et just 8-10kk iäs ei pitäis siirtää. Ei siis o päivän tarkkaa, mut silloin ku on se vierastuskausi ja äitii joka kääntees ikävä, ni se voi olla hankala ratkasu.
Meil onki sit saman kokoset kämpät. Tää on ihan kiva näin kolmistaa + koira :) Asutaa kans kolmannes, mut täs talos on hissi. Tarvittaes voi tuua vaunut sisälle. Ku toi kellari ei tääl o ihan paras paikka :( mul on sit aika usein tuol auton paksis ne.
Meil oli myynti- ja ostosopimus sidottun siihen asunnon myyntii, ni ei olis voinu tulla mitää kahen asunnon loukkuu vaik samaa aikaa ostettii ja myytii. Toisaalt on ihan hyvä, et meette vuokralle, jos tuntuuki et olisitteki halun vaikka rivarikämpän tai pohjakerroksest kämpän :)
Toivottavast ens yö on parempi :hug:

TA Miä en oikee toho nukkumisee osaa sanoo. Meil oli tosi pitkää se 2h heräämisest uusille unille. Mut sit Roni on alkan väsää noit hampait, ni ei millää kävis päikkäreille ja yöunille sit simahtaa ihan väsyneenä.

EM Ihana kuva :heart:
Soseist sen verran, et katot vaa sen listan, missä on et mitä ei suositella annettavaks alle 1v:lle. Jos oot saanu sellasen neuvolasta? Sit voit ihan rohkeest mennä vihannes osastolle ja keräillä sieltä kaikkii mitkä näyttää kivoilt :)

Vauvan liharuuista vielä sen verran että, onko kukaan antanut hirven lihaa vauvalle? Miä sain äidiltä varmaan noin 4kiloo hirveä, paistia ja kastikelihaa jne. Ja mietin et jos keitän sitä ja laitan vaik naudan kanssa sekasin niin onkohan se ihan ok?

Zoe Ei ollut muuta kuin että toinen terkka eka otti mitat ja sitten pikakäynti lääkärissä. Mutta mä nyt vielä kattelen ja mietiskelen itse asiaa ja sitten soitan jos siltä tuntuu. Toisaalta eihän tämä kuukausikaan niin älyttömän pitkä aika olisi vielä olla maidolla, joten katsoo nyt. Ja saanhan mä tietty ne kiinteät aloittaa ilman neuvolaakin, mutta just olisin kysellyt miten meidän kannattaisi aloittaa.

Mutta kysympä teiltä nyt kiinteistä mielipidettä :attn: :D
Kun aamu meillä menee tosi vähällä maidolla ja silti nukutaan tosissaan välillä 5 h vaunuissa. Eli jos aamulla annan kiinteitä niin maidon juonti vähenee entisestään. Eli haluaisin antaa kiinteät vasta vaunupäikkäreiden jälkeen. Tosin siinä on alussa se vaara, että jos masuvaivoja tms. tulee, niin ne tulee sitten yötä vasten :/
Onko ihan älytöntä antaa vasta esim. 16-17 aikaan perunaa tms. ja sitten aamu ja ilta ollaan tissimaidolla? Ja yö tietty.
Sitten myöhemmin tulee kuitenkin se 5 ateriaa, kun kunnolla syödään mutta sitten kun aloitellaan niin antaisi vasta vaunupäikkäreiden jälkeen?
Kun aamulla tosiaan syödään yleensä kaksi kertaa maitoa, eli molemmat tissit vain kerran. Ei oikein ole varaa tiputtaa kumpaakaan niistä pois. Illalla sen sijaan tankataan tissiä hermostumiseen asti eli sinne kaipaisin muutakin kuin tissittelyä :/
Sekava ja pitkä selostus. Kiitos jos joku viitsii kommentoida :heart:

Nyt kokeiltiin laittaa Nuppu ulos jo 11 maissa, jos illalla saisi sitten aikaisemmin nukkumaan. Mutta nyt se on syönyt vasta toisesta tissistä, eli voi tulla sitten taas nälkä eikä jaksa nukkua. Ja mä jouduin pumppaamaan toista tissiä tyhjemmäksi. Tosin olisi pitänyt muutenkin pumpata varuiksi, kun lähden sinne kampaajalle ja jos Nuppu herää sitten sillä aikaa niin saa isi antaa maitoa. Kauheaa säätämistä tämä aina ennenkuin tulee oikea rytmi, mutta sitähän se on pikkuvauvan kanssa. Ja olen kyllä onnellinen noista meidän pitkistä vaunupäikkäreistä :heart:

Hampaiden pesusta Meidän pikku ukko on 5kk3vko1pv ja hampaita on kaksi. Pestään illalla iltapuuron jälkeen samaan aikaan ku tehdään iltapesutkin. eli kädet ja naama pestään ja sitten hampaat :) Meilläkin syö maitoa pitkin yötä. ainakin 2-3h välein. Lounaan ja päivällisen jälkeen tarjoan aina hieman vettä. Hammaslääkärissä suositteli huuhtomaan vedellä suu aina kun antaa maitoakin, mutten ole siihen ryhtynyt. jos puklaa niin sitten annan vettä. Paitsi en yöllä.

Sompio eikai sillä niin väliä mihin aikaa niitä kiinteitä kokeilee aluksi ku annetaan niin vähän. tietty kannattais sijoittaa antaminen mahdollisimman aikaisin, ettei sitten yöllä valvota mahdollisten massuvaivojen kanssa. vaan kitinät jää sitten toivon mukaan päivään. tai niin mua neuvottiin neuvolassa. ja niin olen tehnytkin eli 11-12 aikaan annan aina uuden oudon maun ja nykyään ku poika hieman isompi niin olen alkanut antamaan päivällistäkin siinä n.16 silloin annan vain semmoisia makuja jotka on jo testattu ainakin 3-5päivää lounaalla. Iltapuuronkin annoin ensin aamupäivällä ja ku huomaisin ettei tuu massu vaivoja siirsin sen iltaan klo.n.19.00

TA kiitos kiitos. :D en voi uskoa että se on jo 5kk! :heart:

Suukkiksen Atte muuten taitaa tänää olla tasan puol vuotta... :D Meijän lapsilla on tasan kuukaus ikäeroo... ;) Onnea vaan sinnekin. Toivottavasti saitte hyviä uutisia painokontrollista.

sompio no meillä ei mistään tullut mitään oireita, et kun eka kuukaus oli menty jo maistellen aina silloin tällöin outoja makuja niin nykyään annan suoraan vaan uusia makuja ilman mitään koemaistatusta. Eikä ole mistään tullut mitään. Ja suoraan annan jo niin paljon kun suostuu vaan syömään, eli jos kiskaisee puoli purkillista uutta makua samantien niin menköön. :D Kyllä se sitten vastaan tulee jos niistä jotain reaktioo on tullakseen. Mut eipä mitään oo tullu. En varo ruoka-aineita vaan varmuuden vuoksi. Mä nyt oon muutenkin vähän sellanen "ota löysin rantein" -äiti näissä jutuissa. Nii mut siis se mitä sä kysyit... (lahopää oon) nii mun mielestä voit hyvin antaa silloin illalla sen soseen. :)

zoe miks ei vois hirveä antaa... :) Kyllä mä oon kuullu että sitä voi antaa. Sehän on oikein hyvää lihaa. Luonnonmukaista ainakin.... :D

syöttötuoliin istuttamisesta muuten haluaisin kuulla te kellä on jo sen ikäisiä vauvoja et missä vaiheessa ootte sen alottanu? Me ollaan nyt kokeiltu muutamaan otteeseen ja mun mielestä se istuu aika tukevasti, mut missä vaiheessa voi alkaa "harjoittelemaan" eli vaikka kerran päivässä kokeilla hetki istua siinä? Se on vissiin aika yksilöllistä? No, me kysellään tuo sitten neuvolasta ens maanantaina. :)

Yhteistyössä