~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

Suukkis niinpä :/ mut mun pieneen päähän ei mahdu et miks sit välillä se pieni soseateria on menny ihan iloisesti..? tuskin on kyse maustakaan, et ei ois mieluinen, koska sama maku voi saada eri päivinä ihan erilaisen vastaanoton... no, me unohdetaan noi hetkeks, mies lupas kokeilla viikonloppuna kuin käy hänen syöttäessään, ite en tuhlaa vähään aikaan ajatustakaan soseille :heart:
 
on kyllä ihana katsoa noita vauvoja, miten ne voikaan muistuttaa niin selvästi omia vanhempiaan :heart: :heart:

Minjaakin ku ollaan aikamme katseltu, ni ollaan huomattu, että kasvoissa yhdennäköisyyttä on miehen kanssa silmät, kulmakarvat, hymykuopat ja itse hymykin, mun kanssa taas nenä, suu ja korvat :D tuimat ilmeet on kans kuulemma minua muistuttavia :whistle: muuten sit taas ruumiinrakenne tullee miehen puolelta, tommone pitkä ja hoikka, päänmuoto muistuttaa minun päätä. ja varpaat on toooosi pitkät, niinku miehellä :LOL:
 
Talvis niinpä :D Se o kyl hauska kahtoo mitkä on tullu iteltään ja mitkä kumppanilta. Eikä ainakaa oo mittää epäselvyyttä siten siittä, et kuka ois isä :LOL: (juu, vitsi vitsi, eli ei ois muutoinkaa mut u know). Ihan on miehen nenä meijä pojalla, et yhtä levvee on. Mut sit miulta on se nökerönenäisyys kai peritty:D Ja välil Aten ilmeet on ihan ilmettyjä isänsä kopioita. Ja mites teil muuten, et voisko esim. olla jo hampaita tulossa ja siks ei käyny syönti? Tosin useinhaa sillon ei kyl maitokaan maita.

Meil soseiden syönti menee nii ja näin. Tosi hyvin söi taas aamulla puuroa aatellen, et söi eka tissiä. Sit ny oli nii känkkis, et en viihtiny ees yrittää eka soseita joten annoin rintaa. Sit yritin sosetta ni ei puhettakaan. TOSIN siin kyl ol sekin, et ny oli semmost karkeempaa ja oli sattumia joukossa. Ko toi Semperin kasvisnaudanlihasose on semmosta, toisin ku Piltin lihaperuna. Ni ehk sekin sit sai aikaan huudon. Tissimaito kyl kelpas taas het ku tarjosin uudellee ;)
 
Zoe-F
Hei!

On ollut aika paljon taas kaikkea. Omenoiden keruuta olisi niin paljon kuin vain jaksaisi.
Mä en jaksanut kuin pääpiirteittäin lukea sieltä täältä mitä olitte kirjoitelleet.

Nykyään tulee oltua niin vähän koneella. Just ja just sähköpostin välillä luen ja laskut maksan.
Pyysin mun tunnuksetkin poistettavaksi, muttei niitä ole poistettu.
Jotenkin tuntuu ettei tää paikka o mua varten.
Siis tarkoitan yleisesti 2+:aa, ja tietokoneella olemista, en tätä pinoa, te ootte ihania :)

Roni kehittyy niin että hurina käy.
Eilen tuli ensimmäinen hammas. Alas eteen oikealle. Ja tänään vasemman puoleisen etuhampaan ikenessä on viiru, joten siitäkin varmaan lähipäivinä putkahtaa uusi hammas.
Kummepia oireita ei ollut kuin se että tuttia tartti koko ajan ja vähän nihkeemmin kävi nukkumaan päikkäreitä ja yöunia.
Liikkuminen on vikkelää vaikken osaa oikein sanoa mitä se on. Konttas/karhunkävely asennosta Roni lösähtää eteenpäin ja taas uudestaan ja uudestaan.
Roni on alkanut puhaltelemaan koko ajan, liekö hampaat ärsyttävät vai mikä.
Tutti on nyt koko ajan suussa, koska muuten siellä olisi koko ajan sormet.
Ronilla on vähän ihottumaa, jonka epäiltiin neuvolassa johtuvan kaurasta. Ilman kauraa on nyt viikon oltu, mutta jalkojenkin iho on muuttun karkeaksi joten suht samaan aikaan aloitettu mangokin jätettiin pois.
Hampaita alettiin pesemään aamuin illoin toissa päivänä ja se käy helposti. Roni avaa suun ja antaa harjata oikein hienosti. Välillä "auttaa" itsekin ottamalla harjasta kiinni :)

Yksi ongelma nyt joka huolettaa todella paljon on pään kallistelu puolelta toiselle. Syytä en tiedä ja sitä pitää neuvolan mukaan seurata. Ei siis tee sitä koko ajan, mutta esimerkiksi silloin kun Roni katsoo erittäin tarkasti jotain niin kallistelee. Mahtaisiko johtua näön "kääntymisestä", sitä en tiedä.

Suukkis Toivottavast Atel ei ole mitään vakavaa :hug: Ihanan kuvan olit laittanut :heart:

Ihania kuvia muutkin laittaneet pikkuisistaan :heart:

Zoe ja Roni 6kk 2vko 2pv :heart:
 
Luin kyllä teidän jutut, mutta kommentoin myöhemmin. Jotenkin on sekava olo tuosta neuvolalääkäristä :/ Oli kyllä niin liukuhihnameininki ja lääkäri sellainen "musta tuntuu, mutta en tiiä".

Mitat oli 8470 g, pituus 64,5 cm ja pää 42 cm.
Eli meidän kotimittaus pituudesta meni aika harakoille :D

Kiinteistä olisin halunnut jutella, mutta ei siihen ollut aikaa ja ei kai haluakaan. Esitteet sain kun pyysin ne jo luettavaksi. Jäi vähän sellainen olo, että maidolla vain pitäisi jatkaa.
Muutenkin on olo vähän, että käynti oli kyllä tosi turha, ei mitään hyötyä meille. Tai no, mitat saatiin.

Ei siis mitään kannustusta mihinkään suuntaan tai että hyvin menee tai mitään muutakaan. Vai olenko mä vaan tottunut siihen omaan neukkutätiin, joka on aika ihana :heart:

Tämä lääkäri taas sanoi niistä ripsistä, että ei nypätä pois vaan seurataan. Ja parin kuukauden päästä ne voisi pysyä taas normaalissa asennossa.
 
Sompio voi harmi :/ etkös voisi soittaa neukkutädille ja pyytää että voisitte tulla käymään? onhan lääkäreissä eroja, mun mielestä ihan kiva ettei niitä kiinteitä ainaka tuputettu. ja ihan vaan, ku iteki oon terveydenhoitoalalle suuntaamassa, ni meille ainakin koulussa teroitetaan, et hoitohenkilökunta on ensisijaisesti potilaiden/asiakkaiden tukena ja neuvona ja jakavat tietoa, ja perinteinen "lääkäri määrää"-asenne on väistymässä taka-alalle. potilaat/asiakkaat ikään kuin itse päättävät omasta hoidostaan. lääkärilt pääsi vissiin toi tiedonjakaminen unohtuu, et kannattaa kyllä ihmeessä olla nyt itse aktiivinen ja ilmaista se halu neuvoihin/kommentteihin. :heart: mitäs mittaa te muuten ite saitte pituudesta?

mä punnitsin eilen Minjan kotona, vaatteet ja puhdas kesto päällä, näytti 7,2kg.. =)
 
Talvis Kiitos tsempeistä :heart: Niin, parempihan se on että ei tuputeta. Mutta kukaan ei kysynyt että imetänkö vielä vaan oletus oli että tottakai ja sillä vielä jatketaan. Ja samanoloinen ja kiireinen oli se terkka joka otti pituuden ja painon.
Mä olin vissiin ladannut itse liian suuret odotukset tähän lääkärikäynnille. Kun en vieläkään nauti tuosta imetyksestä niin paljoa ja mä olen koko ajan tsempannut itseäni, että neuvolalääkäriin asti kun jaksaa. En mä nyt mitään kunniamerkkiä imetyksestä odota, mutta jotain kannustavaa se olisi voinut sanoa :D
Kun tähän tuli tavallaan 2 kk:n väli neukkutädille. Mutta en kai mä ylimääräistä aikaakaan tarvi. Katsotaan nyt.
Äsken miehen kainalossa purin pahaa oloa ja hain kaupasta suklaata, niin eiköhän tämä taas tästä :D
Me mitattiin, että vähintään 66 cm pitäisi olla. Ja kai tuo pyöreys sitten vie mittaa vaatteista, kun meille ei meinaa sopia kohta enään mikään 68 cm:n vaate päälle. Tai siis housut sopii, mutta ei bodyt.
 
Sompio aika hassua ettei kysytty imetätkö vai annatko korviketta? multa ainakin on kysytty joka kerta mitä vauva syö... :/ meillä on vielä 3vko lääkärikäynnille... ja aiemman tän päiväisen tekstini takia pelkään, että kysyykö ne kiinteistä :LOL: koska mulla meni vähän maku niihin.. oon tässä lueskellu pitkin päivää imetys/korvike/kiinteät juttuja. ehkä on ollu vähän imetystä ihannoivilta sivuilta, mut maito on alle 1v. pääasiallinen ravinto. ja usein kiinteitä aloitellessa ne on vaan semmosia makuannoksia, että menee ihan hiukan vaan. voittehan te katsoa, mitä Nuppu meinais kiinteistä, jos ei tunnu maistuvan/olevan valmis, ni lykätä vielä hiukan niiden aloitusta. jos kyse on esim. näistä meidän määristä, 1/4 jääpalallinen josta siitäkin puolet naamalla, ni se ei kyllä maidontuotantoa häiritse... tiedän kyllä ite, miltä tuntuu ku imetyksestä ei nauti :hug: mullekin on aika kova paikka ku pitää vielä lykätä kiinteitä myöhemmäks.
tuossa ois yks linkki, missä vinkkejä vauvan valmiuden huomaamiseen http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=87&Itemid=133
voi hyvin olla, et neuvolassa on myös mitattu väärin... Minja ei liiemmin pidä siitä pituuden mittaamisesta ja rimpuilee siinä aika paljon.. :D
 
TA Meillä on kanssa usein sellainen huuto kun ollaan kaksin Nupun kanssa autolla. Kun om muutaman kerran pysähtynyt tuttia laittamaan niin sitten mäkin olen vain ajanut loppuun asti itsekin itku kurkussa. Ja joka kerta kun pihaan päästään niin itku hiljenee ja sitten kaukalosta katselee hyväntuulinen tyttö.
Onnea kääntymisestä :heart:
Mä luultavasti imetän sinne vuoden ikään asti, jos hermo kestää ja maitoa riittää. En ota itselleni mitään paineita siitä vaan katsotaan kuinka meidän käy.

Tytylle tsemppiä itkuihin. Toivottavasti tänään on ollut parempi päivä :hug:

Chamille toivotaan parempaa ensi yötä :hug:

Talvis Mä en tiedä tuosta korvike+kiinteä-yhdistelmästä, mutta ei kai se mikään pakko ole alkaa heti kiinteitä siinä 4 kk:n iässä. Jos vauva kasvaa hyvin ja korvikemäärä pysyy järkevänä, niin en usko. Mutta mulla ei ole siis varmaa tietoa :attn: Sitten jos kasvu on hidasta, korviketta menee tolkuttomat määrät päivässä tai muuten on tyytymätön niin aloitella kiinteät. Kai siihen pätee aika lailla samat ohjeet kuin rintamaitoonkin.

Suukkikselle onnea pinnis-päikkäreistä :heart:

Zoe Älä nyt kokonaan meitä jätä, käy nyt välillä kurkkimassa ja kertomassa teidän kuulumisia :wave:
 
Talvis On meilläkin ennen kysytty mitä vauva syö.
Enkä mä tiedä, että haluanko mä tosissani niitä kiinteitä aloittaa, kun maidollakin kasvaa ja hymyilee :D Mutta olisin kaivannut keskustelua ja tosiaan sitä tsemppiä.
Täytyy nyt sulatella asioita rauhassa ja lukea nuo esitteet läpi ja netistäkin ja päättää sitten.
Kiitos tuosta linkistä. Se oli kyllä niin imetyksen ihannointia, mutta mitäpä muuta imetystukilistan sivuilla suositeltaisiinkaan :saint:
Kaippa se pitäisi osata ajatella niin, että minä annan parasta mahdollista ruokaa lapselleni, kun saa vieläkin vain äidinmaitoa.
Ja en mä sitä imetystä niin kovasti inhoa paitsi silloin kun asutaan tai raivotaan tissillä. Osaan mä siitä nauttiakin silloin kun Nuppu syö kiltisti :saint:
 
Sompio kiitti! Nukku se jopa tunnin!! :heart:

Zoe kiva oli kuulumisias lueskella! Elä ny kokonaan meit hylkää! Tuu ees sillon tällön moikkaamaan ja kertoon kuulumiset :) Hienoa, et Roni on alkanu enempi liikkuun. Ja toivot. ei tos pään kallistamiseskaan ois mitään pahhaa.. mitä siin muute sit vois olla? Tai et mitä toi näön kääntyminen tarkottaa ja sanoks neuvolas jotai, et mitä muuta se vois olla?

Meil imetys sujuu loistavasti ja hirmu hamuaminen käy ain etenki iltasel. Maitoa suihkuaa edelleen ja sen aina sanonkin sillon ku neuvolas kysyy et imetänkö edelleen :D Mua taasen välil ärsyttää se, kun se näyttää niin hämmästyneeltä et imetän. Tai et kyl iloselta, mut iha ku se ois kauhee ihme. Tosin kyllähä nykyaikana kai hirmu harvat imettää.. ainaki sen kuvan mä oon saanu..

Jos sitä tekis tännää taas kaakkua :) Semmost keksimurupohjasta hyydykehommelia vaan :xmas: Pääseepi sit huomen mutustaan..
 
mäkään en halua et Zoe jättää palstan :saint:

Suukkis jos se on sille sit isokin ihmetyksen aihe :LOL: anna ihmetellä vaan... :p mukavia kokkailuhetkiä!

löysin muuten netistä sen yhden sivun, siin oli jotai lainauksia imetys ja neuvola- kirjasta... et jos on syntyny pienipainoisena tai saa pelkkää korviketta ni kiinteät 4kk iästä eteenpäin että saa täysipainoisen ruokavalion...
 
Suukkis Meilläkin oli 3 kk:n neuvolassa ihmeissään mun maidon tulosta ja siitä, että vielä imetän. Ja kun sanoin, että iltakiukkuihin muutaman kerran olen pumpannut pulloon maitoa, niin neukkutäti oli ihan hämmästynyt että tuleeko sulta maitoa niin paljon?
Siksi mua ihmetyttikin, kun nyt terkka(ei mun oma) ja lääkäri vain oletti että mä vielä imetän ja jatkan sillä.
Kyllähä meilläkin suurimmaksi osaksi hamutaan hyvin ja syödään kiltisti. Mutta sitten on varsinkin iltaisin niitä kiukkuja. Nuppu on muuten ihanan näköinen, kun se on oikein nälkäinen ja lasken sen sängylle selälleen niin se menee itsekin jo kyljelleen imetysasentoon ja hamuaa jo ennenkuin ehdin tissiä esille ottaa :heart:
 
Talvis Äippäpakkauksen ruokaoppaassa lukee näin: Jos lapsi ei saa lainkaan rintamaitoa, kiinteä lisäruoka aloitetaan 4-6 kuukauden iässä äidinmaitokorvikkeen ohella. Keskustele neuvolan th:n kanssa lisäruokien aloittamisesta.
 
Ai niin, Talvikselle vielä. En usko, että neuvolassa on mitattu väärin pituus, koska se mitattiin kahteen kertaan. Sanoin meinaan siinä, että pakko olla enemmän ja terkka mittasi uudestaan ja mäkin vielä katsoin tuloksen :D

*muoks* Ja koska olen varmaan ilmaissut itseni epäselvästi, niin jankkaanpa vielä hetken imetyksestä :ashamed: Siis syöminen menee silloin hyvin kun Nuppu on tarpeeksi nälkäinen ja ei ole liian väsynyt. Mutta esim. ennen vaunu-unia ja illlalla kun yrittää tankata ja tyrkyttää tissiä niin siihen Nupulla menee hermot. Eli jos hän saisi kölliä vain äitin kainalossa ja syödä aina vain omaan tahtiin niin imetys menisi varmasti hyvin. Mutta koska tyhmä äiti yrittää saada illalla syömään ajoissa ja nukkumaankin, niin sehän ei neidille aina passaa :D
 
Talvis nii eihän teillä mikään kiire niihin kiinteisiin ookkaan. :) Voithan sä kokeilla jollain muulla? Esim. luumulla, päärynällä tms. Ja kokeilet vaik vähän ajan päästä.

ja tuosta et maito on pääasiallinen ravinto... nii se kai pitäis olla mut tuo neiti syö paljo mielummin soseita ku maitoo... :/ Onneks tulee kuitenki päivässä joku 4-5 desiä maitoa kun teen molemmat puurot maitoon ja joskus viel soseeseekin laitan. Mut en ihmettele yhtään kun se edelleen pulauttelee sitä maitoa niin paljon. Ei ihme et tyttökin syö mielummin jotain muuta. :( Ostin nyt lisäks sellasia jukurtteja et jospa niistä sais sit kans maitoa....

zoe älä nyt kokonaan katoa. :D Kiva kuulla teijän kuulumisia.

suukkis ompa hassua et ne sitä ihmettelee. :) Tissimaitoahan suositellaan kuitenkin. :D Mä alan aina ihmettelemään jos joku imettää yli puolentoista vuoden ikäistä. Musta se alkaa olemaan jo jotenkin ällöttävää se taaperon imetys. :D En mä tiiä miks mut ... vähän hyi.

Myy kokeili kaverin luona tänään syöttötuolia ja voi että oisitte nähny miten innoissaan se oli! :LOL: Ekan minuutin vaan täris innostuksesta. :D Ja istui jo tosi tukevasti ja hienosti, kyl me tällä viikolla käydään ostamassa se syöttis niin päästään opettelemaan sitä siinä istumista pikkuhiljaa. :)

Taas meni iltapuuro hienosti! Suu aukes iiiisoks ku linnunpojalla heti kun näki lautasen. :D :D Ja vähän maitoo ja vielä kauravelliäkin 90 ml. :) Ehkä noilla jaksaa nukkua... viime yö oli taas tunnin välein heräämistä. Onneks oli miehen yövuoro. :D :D Mut ens yö on mun. :( Toivottavasti nukkuis hyvin. :) Aamulla ois taas mun "omaa aikaa" kun meen taas pilatestunnille. :) :heart:

EM ja Myy :heart:
 
EM Kuivuuko keho vai mitä tapahtuu jos ei mene riittävästi nesteitä? Toivottavasti Myy kuitenkin juo riittävästi. Oletko kokeillut ruuan kanssa antaa vettä?
Toivottavasti teillä ensi yö nukuttaisiin hyvin :hug:
Sillähän ei mun käsittääkseni enään ole ravintoarvoa, että imettää 1,5-vuotiasta. Ainakin muistelisin, että hyöty on siihen 1-v asti.


Meillä herättiin vaunuista taas 18.20. Taitaa ilta mennä myöhäiseksi. Mutta nukkui vaunuissa pitkät unet vasta neuvolan jälkeen enkä sitten viitsinyt herättää kesken unien.
 
Höh.. Hassua et imetystä ihmetellään. Mulle tänään kahden henkilön toimesta ihmeteltiin imettämättömyyttä. Eipä ollu hääviä ja taas on aika lailla haavat auki.... "Kaiva nyt tissi sille lapselle esiin" ja sitä rataa...

 
Ilmoittelen nyt tännekin, että lähtö on käsillä. :) Viime yönä alkoi lapsivettä tihkumaan ja sitä on nyt sitten siitä asti tullut "tasaisesti"... Yöllä soittelin polille ja sieltä kehoittivat aamun aikaan sinne kurvaamaan. Supistuksia tulee harvakseltaan, väli on vielä vaan noin 15-25 min, eli ei näillä vielä synnytetä, mutta tästä se lähtee. Jännitykseltä en oo enää voinu nukkua, mutta ukon kutvakkeen pistin vielä sillon yöllä nukkumaan, nyt pitäis varmaan mennä herättelemään.

Eli enköhän mie seuraavan kerran vauvauutisten kera tännekin palaa! :)
 
Meillä tehtiin muuten viime yönä historiaa. Elma ei ole sitten niiden keltaisten vauva-aikojensa nukkunut noin hyvin! Nukahti 21 ja nukkui hiiskahtamatta kymmenen yli neljään! Sitten söi ja nukkui puoli kasiin ihan rauhassa. Ei siis mitään aamuyön ähinöitä unissaan tms. Vähänkö mulla on levännyt olo! Ilmeisesti se nyt todella yrittää pidentää yöuntaan ja syöttövälejään. Kohta varmaan tippuu ainakin se toinen syöttö pois.
 
DsariaL onnea ja tsemppiä koitokseen :heart:

Vilma Hieno juttu :heart: Itsekin levänneenä jaksaa niin pajon paremmin :heart:

Meillä nukuttiin kanssa hyvin. Nukahti kyllä vasta 23.30 (joo, mies nukutti :headwall: ) ja heräsi syömään aamulla puol kasi. Muutaman kerran laitoin kyllä tuttia yöllä.
Hitto, mulla meni hermot miehen nukuttamiseen. Kympiltä Nuppu oli ihan valmista tavaraa nukkumaan ja oli tissiteltykin riittävästi. No, mies vaan jutteli sille. Sanoi, että ei näin iloinen tyttö nuku :headwall: Perhana olisi nukkunut, kun olisi laittanut valon pois ja suun kiinni :kieh: Sittenhän meillä oli sellaista huutoa ja itkua kun oli yliväsynyt tyttö joka ei sitten enään nuku.
Mies yritti olla vain avuksi ja nukuttaa, mutta hemmetti kun on monta kertaa sovittu, että sieltä makkarista ei huudella toiselle, ei puhuta vauvalle ja valot laitetaan pois.

Mutta me otettiin Nupun kanssa jo aamupäikkäritkin tunnin verran. Nukahdin sinne tytön viekkuun, mutta kyllä hyvää teki ne torkut :heart:
 
Talvikselle tsemppejä kiinteiden suhteen.. :) Mikään kiirushan meillä ei vielä ookaan niiden kans (lähes samanikäisethän nuo meidän neidit on), mut meilläkin kaks eka viikkoa kiinteiden kans oli kyl ihan kauheita.. mä kans meinasin jo luovuttaa ja jättää niiden aloituksen kauas tulevaisuuteen.. mut nyt menee jo huomattavasti paremmin :) ja kannattaa aloitella sillä maulla mikä parhaalta maistuu, vaikka jollain hedelmäsoseella.. meillä ainakin ne meni alussa parhaiten :)

EM Kylläpä teillä puuroa ja iltapalaa yleensäkin menee jo hienosti :) Ja voin kuvitella kuinka innoissaan teillä oltiin syöttötuolikokeilusta :D Ihanaa kun pääsette piakkoin siirtymään syöttötuolin käyttöön ihan kotonakin :)

Sompio Menikös teillä kuinka myöhäiselle yöunille saaminen? Ja Nupun neuvolakuulumisetkin bongattu, hienot mitat :)

Dsarialille minunkin puolestani tsempit tulevaan koitokseen :)

Vilmalle ensinnäkin :hug: Yritä olla välittämättä niistä typeristä kommenteista. Tiedän kyl itsekin samoja kommentteja saaneena et ne tuntuu tosi kurjilta, varsinkin kun vasta on itse alkanut siitä jonkinlaisesta epäonnistumisen tunteesta pääsemään yli. Pääasia että vauva kasvaa ja voi hyvin :) Ja onnittelut hienoista yöunista! :heart:

Meillä on todellakin palattu takas kahteen yösyöttöön, mikä toki meitä vanhempia ärsyttää suuresti kun ehdittiin jo tottua yhteen yösyöttöön. Onneks muutoin nukkuu ainakin tällä erää suht hyvin, ettei muutoin ole herätellyt. Päikkärit sen sijaan on olleet viime päivinä hiukan huonompia.. ja hankala ku ei tiiä aikooko se milloin nukkua ne vähän pidemmät unet, ne unet kun ois tarkoitus nukuttaa aina ulkona.. no, eilenkin vein sitten kaks kertaa ulos unille, kun eka kerralla ei nukkunutkaan ku pienet unet siellä.

Jaahas.. eipä kirjoitellakaan pidemmästi, eräs tuntuu hermostuvan tuossa vieressä.. :(
 
tyty Me käytetään Miia suihkussa, käytettiin jo siinä 4kk iässä..ja kyllä tykkää :D
Chamille Halauksia!!! :hug: :hug:
EM Mun tietääkseni puolivuotiaana voi alkaa käyttää, tosin vähänaikaa =)

Se ois tällä mammalla huomena työpäivä :eek: :eek: Jänskättää! ;) :whistle:
Ja Miian 9kk neuvola :D

Täällä satelee taas lunta/räntää :xmas:

vauvis ja Miia tasan 9kk! :heart:
 

Yhteistyössä