~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

tyty mä luulen kans et toi kummille meno on erittäin hyvä ratkaisu... ja anna äitisi vetää kilarit jos niikseen on...
mutta mun mielestä lapsen paikka ei ole kännisten ihmisten seassa, ei edes sen yhden...

sompio kukaan ei tiedä mitä seuraavaks tapahtuu... ja tilanteet näyttää muuttuvan nopiaan tahtiin... tänään tuo taas soitti, että pakkaa kamat ja tulee aamupäivällä kotiin, että työt loppu siel kaukana nyt...
et sitten ois lomailua, ja toivottavasti lähempää työpaikka eikä lomalappua :D

miehen kotiin saaminen on enemmän kuin tervetullutta, romahdin tänään äipälle puhelimessa, kun poika ei taas vaihteeks oo nukkunut yöllä ja päättän neljän aikaan herätä ja kiukutella puolille päivin... en saa syömään en nukkumaan enkä millään keinolla rauhottumaan...
onneks tuo nyt nukkuu rauhallisesti, toivottavasti vähän pidempään :D
mä en vaan keksi mikä tuota lasta kiukuttaa :(

sanya no tuuppa tänne sit kahville, mä teen juuri kuppikakkuja ;)
hirviä himo makiaan...


suukkis :hug: toivottavasti Aten tila selviää, eikä ainakaan lisää mentäis miinukselle...
eikä olis mitään kovin vakavaa.

em teidän yö kuulostaa liki meidän yöltä...
monen monituisen kertaan heräämistä...
tosin mulla välillä on sellanen tunne et poika näkee painajaisia... tosin tuo lääke saattaa aiheuttaa levotonta unta...
siis poika unessa kitisee ja kätisee pyörii ja hyörii... mutta silmät on visusti kiinni...
tutin kun käy laittaa suuhun niin on sit taas puoltuntii rauhallista.
Viime yönä otin yhden aikaan viereen kun ajattelin että jos sit nukkuis rauhallisemmin... no joo ei nukkunut ja minä en nukkunut lainkaan kun pienet nyrkit ja jalat hakkas ja potki ...
ja vaikka kuinka siirsi Kimiä kauemas, niin kohta tuo oli taas kyljessä kiinni potkimassa...
 
Joo pikkusisko kerto et mutsi on dokannu koko viikon jo :'( harmittaa pirusti! Ja mie sekä miu sisko ollaa jouduttu kahtoo sitä juomista ni nyt ku miulla on mahdollisuus valita ja vaikuttaa oman lapsen elämään ni sen ei tartte tulla näkee mummosa dokaamista eikä äitisäkkää..juon ite erittäin harvoin ja sillonkaan en humalaan saakka.
Suukkis :hug: tosi harmi tilanne teillä siellä, onneks tosiaan pääsette lääkäriin ja asiaa ruetaan selvittää. Ja hyvä että pääsette jo noin pian sinne =)
EM toivotaan et teijän Myy sais hampaansa :D kannattaa tosiaan laittaa suppoa vaan jos siltä alkaa näyttää..onhan se kurjaa pikkusellekkii ku suussa pakottaa.
Hanta :hug: paljon jaksuja..oon kyllä sissi kun noin urheesti jaksat, ei varmasti oo helppoo siellä viikot yksin. Harmi jos miehen työt ei jatku mutta ihanaa jos saat sen kotiin =)!
Vauvis :eek: joko siellä on jo nii aika menny..teijän tyttökö jo 9kuukautta.. :eek: :D hui miten aika menee!
Sompiolle myöhäset kääntymis onnittelut :wave: se on niin mukavaa huomata miten oma lapsi oppii kaikkee uutta. Täällä ei vielä paljon osata mutta äiti on iha innoissaa ku tyttö keksii uuden tavan kiljuu tai jotai muuta :D KOitahan parantua pian kokonaan!
Zoe ei muuta ku vaa kamaa kirppikselle.. =) mie vein just muovikassillisen pienii Saanan vaatteita, saa nähä kertyykö muutama euro :whistle: paljon ei vaatetta ollu mutta helpotti jo kaappitilan kanssa..ois jääny vaa nurkkii pölyyntyy.

Täällä on pakattu ja voi tota tavara määrää :eek: kääk! Varmaa ihan liikaa mutta kun en osaa yhtää arvioida kui paljo tytöl menee vaatteita ku lähetää ekaa kertaa reissuu.

HItto että inhottaa ku tyttö tykkäis olla tissillä ja iltaa kohden miulla ei vaan maito riitä :ashamed: eilen ei meinannu mitekää huolii pulloo vaikka nälkä oli, tissii halus ja itku tuli vaan ku sieltä ei mitään tullu :headwall: minuu ei sinällää haittaa vaikka korviketta meneeki mutta harmittaa tosi paljo ku tyttö tykkää enempi tissil ja sit ku ei mitää tuu :'( kaikkeni yritän et maitoa tulis ( juon paljo jne.) mutta kun ei ni ei..
 
HanTa Toivottavasti niitä töitä löytyisi lähempää. Saako udella millä alalla sun mies on?

Milläs mielellä Suukkis on näin iltaa kohti?

Tyty Kiitos :heart: On se vain mukava seurata tosiaan kun toinen oppii uutta :heart:
Kai saat reissussa pyykkiä pestyä tarpeen mukaan? Kyllähän sitä sitten pärjää. Kunhan tytölle on kaikkea tarpeeksi, itse pärjää vähemmälläkin.
Meillä kanssa on tuota iltaraivoamista "tyhjille" tisseille. Siis sitä maitoa riittää, mutta kun ei suihkua samalla tavalla kuin päivällä niin Nupulla menee hermot. Mutta hetki kun sylitellään tai leikitään niin sitten taas tissikin maistuu. Alkuun meinasi usko loppua, että maito iltaisinkin riittäisi mutta kyllä se vain riittää.
Mutta aikaimoista itkua se välillä on tuo syöminen. Eikä meillä pullostakaan mene iltaisin kun olen muutamana iltana pumpannut. Ehkä 10-20 ml menee pullosta, mutta tissille haluaa tuokin Saana :heart:
 
Tyty Juu, meillä on Saana Emilia, mutta eipä tyttö opi omaa nimeänsä kun aina vain on Nuppu :heart: *muoks* Meillä ei Saana ollut selvä nimi. Raskausaikana oli pitkään Pinja, sairaalaan lähtiessä oli Roosa ja sairaalasta kotiutessa ei raukalla ollut nimeä enään ollenkaan :)
Se, että et heru pumpulle, ei tarkoita että sitä maitoa ei olisi. Yritä sitkeästi kuitenkin iltaisin imettää ja sitten pulloa kun siltä tuntuu. Luin joskus sieltä maitolaiturilta vinkkejä maidon herumiseen, mutta kun en sitä laittanut suosikkeihin niin se pitäisi etsiä uudestaan. Siinä oli juuri esim. miten imetyksen alussa auttaisi hieromisella herumista. Meillä ainakin auttaisi se, että heruminen tapahtuisi nopeammin ja Nuppu ei ehtisi hermostua.
 
Moikka!
en oo ehtinyt koneella juuri olemaan, kun ei tuo poika viihdy hetkeäkään muualla kun sylissä ja päikkäreitäkin nukutaan nykyään vaan jos ollaan ulkona vaunuilemassa :headwall:
oon kyllä teidän juttuja käyny lukemassa. Suukkikselle ja atelle iso :hug: , toivottavasti saatte asiaan selvyyttä. tytylle myös :hug: , inhottavaa kun oma äiti ei osaa käyttäytyä. ja sompion tytölle ja tietysti ylpeälle äidille, onnittelut kääntymisestä. toivottavasti myös hantan mies saisi työnsä pitää tai sitten muuten saisitte asian järjestykseen :hug:
meillä poika nukkui ekaa kertaa koko yön viime yönä, nukahti puol ysi ja heräs vasta kasilta. mä kyllä hypin ylhäällä katsomassa että hengittääkö se ollenkaan kun ei herää syömään :)
poika on myös ruvennut nauramaan ääneen, hekottaa millon millekin ja juttelee ja kiljuu kauheasti :heart:
tyty meilläkin kiukutellaan iltaisin tissille, kun ei tuu tarpeeksi maitoa. me kyllä annetaankin illalla ennen nukkumaan menoa tuttelia, kun raukka itki nälkäänsä :(
joku oli puhunut väsyraivareista, meillä niitä on päivisin kun ei voi nukkua päikkäreitä. huuta naama punaisena ja haukkoo henkeään, yleensä auttaa kun ottaa tissittely asentoon, tutti suuhun ja harso naamalle. joutuu hetken pitää aika kovastikin kiinni ja hytkyttämään, mutta sitten nukahtaa kuin seinään :D mutta joo, joskus ei auta mikään, kuhan huuta itsensä uneen :'(

äh, täytyy taas mennä, yritän päästä aktiivisemmin kirjoittelemaan. :wave:

toivova ja poika 2kk ja 2vko

*muoks* olikin ihan oma ketjunsa tuosta väsyraivareista, mutta en jaksa nyt poistaakaan :)
 
sompio saa udella... rakennusalalla, inssinä...
on vähän hiljaista vieläkin tää raksapuoli, katsotaan milloin alkaa taas elpymään kunnolla...

tässä kohden en jaksa kommentoida enempää, vaan toivon että Kimpsu nukahtaa pian ja sit käyn itsekkin unille, vaikka olis sit tunnin pätkä ennen lääkettä... mut en jaksa valvoo ja oottaa et kello on ykstoista :(
 
toivova hienoa, et yö meni noin hienosti! toivottavasti menis jatkossakin =)

Sompio kiitos kysymästä ( =) ) mut ei hirmusen hyvällä mielin.. Meinaa annoin riisivehnävelliä ja poika otti siittä n.35ml. Tämä siis illalla. Ja taas. TOSI iso oksennus eli kaikki tuli pihalle. Pvällä annettu bataatti sentää pysy sisällä. Eli sitä söi sillon ees jonku verran. Onneks huomen on se lääkäri 10.20. Jos jotain selvyyttä tulis tähän..
 
Mie tulen aamusella kirjoittelee enemmän.Nyt pakko päästävä nukkumaan :)

Paitsi Suukkis ja Atte teitä mie haluan muistaa.Haleja sinne.Mie kans toivon että ei ois pahempaa. :hug: :hug: :heart:

Kaikki varmaan jo nukkuu.Mutta Good Night! :heart:
 
toivikselle onnea nukutusta yöstä, kuinkas viime yö meni?

zoe hienostihan Roni syö :D
eikös tuttipulloon ole kanssa saatavilla sellaset kahvat ostaa...
ainakin Aventin pulloon on mun mielestä saatavissa...
http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=921
mutta siis minkälaiset taikamukin zoe ostit...
mä haluaisin Kimille, alkuun sen sellasen pullonmukin... siis pienen pullon/mukin jossa on kahvat, mutta mihin sais tavallisen tutin kiinni...
Toi Avent toimis muuten, mutta poika ei suostu syömään kuin perus Ainun tuteista...

sanya ei kaikki nuku, minä nukahdin vasta puol kolmen jälkeen, prkl...
ja tämä tietenkin näin, kun poika nukkui rauhallisesti... jätin illalla antamatta soseet ja vellit ja annoin vain maitoa... ja yöllä sit annoin velliä... eli tosi järkevästi... luulenpa siis että se oli se sose joka kiersi yöllä siellä masussa ja häiritsi lasta... mutta varmaksi en sano, ennen kun katsellaan pari yötä lisää :D
 
rikkonaiset yöt jatkuu täällä. Mennyttä on yhden heräämisen yöt! :D damn. :D Mutta jostain luinkin että tässä vaiheessa usein yöt muuttuu levottomiksi... hampaat ja uudet opitut taidot valvottaa. :)

Nyt ei kerkii muuta, lähetään tytön kummisedän luo viettämään päivää. :)

HanTa meil on aventin pulloon kahvat. EN ookkaan vähään aikaan muistanu koittaa. Tyttö vaan pureksii sitä tuttia kun ikeniä kutittaa... et ehä sit kokeilen ku ne hampaat on tullu. :D

Nyt on siis jo kohta kaks viikkoa ollu tuota hammaskitinää ja -kutinaa ja pureksimista.... tulis jo ne hampaat....

Suukkis tsemppiä nyt lääkäriin kovasti. Toivottavasti saisitte jotain apuja ja selvyyttä asiaan. :hug: Tulen sitten illalla katsomaan mitä ne sanoivat.

EM ja Myy 4,5 kk :heart:
 
suukkikselle tsempitykset lääkäri reissulle :hug:
hanta kiitos, mutta tais olla vaan joku pahemman luokan virhe pojalta toi nukuttu yö. meinaa viime yönä kyllä heräiltiin. 2 kertaa syömään ja ainakin kolmisen kertaa ihan muuten vaan puuhamaan :headwall: no joo, ei kai sitä vielä oikeen voi odottaakaan, harmi vaan kun en osannut itse nukkua, niin ei silleen oman unen kannalta auttanut. mutta ehkä joskus sitten... toivottavasti tekin saisitte ens yönä nukkua ilman vatsan väänteitä :hug:
ja EM toivotaan myös teille öiden rauhoittumista. kai niiden hampaiden joskus on pakko tulla :)
 
sompio Juu, mulla on vanha työ mihin palaan (vakituinen paikka) Ihan jees! mielellä...sopii mulle että käyn keikkaileen, en olis vielä kokoaikasesti halunnutkaa töitä tehä :whistle: :whistle: :D
Hanta...^^....Sanoppa muuta, kyllä aika rientää.... :eek:
SS Jaksuja ja haleja!! :hug:

Näin on tyty..kohta 9kk täynnä :eek: :eek:
EM Täällä oli myös noita rikkinäisiä öitä...jonku viikon...hampaathan sieltä tuli, ja Miia oli siinä oppinu liikkumaan...joten se sitten valvotti =)

vauvis ja Miia 8.5kk

--- 1viikko äippälomaa jäljellä ----- :eek: :eek: :eek:
 
zoe mä voisin kans kuvitella, et toi aventin kahva menis tohon timpen pulloon...

mua häiritsee kun tiedän nähneeni sellaisen mukin johon saa sen normaalin tuttiosan, ja mä haluaisin sellasen.. .mutta en vaan tiedä mistä sellasen sais.
 
ElinaMaria tsemppiä sinnekkin suuntaan!! meillä kuolattiin ja kaluttiin ikeniä vajaa 2kk mutta viimeiset kaksi viikkoa oli kyllä huomattavasti tuskaisempia. itku tuli välillä ku kaiveli oikein lujaa ikeniään ja tosiaankin yöllä alkoi herättää 1-2h välein. heräs vaan itkemään, mut tyytyi tuttiin. sitten se hammastulikin ja seuraavana aamuna toinenkin jo pilkoitti ala ikenestä. helpotusta oli kolmisen päivää ja nyt sitten taas alkoi sama juttu. yöllä herättelee ja ikeniä kutiaa ihan hirveesti. välillä tuskastuu oikein kunnolla...tuleekohan parin viikon päästä ylös hammas?!?! ainakin hammashoitaja sanoi että ne on jo matkalla, muttei pysty ennustamaan niiden puhkeamis tahtia voi olla viikko tai pari kuukautta...
 
SuukkoSuulle eipä meilläkään juuri tuon enempää kiinteitä vielä syödä. Semmoinen kaupan pieni bonapurkki ei ees mee ku syödään sitä kolmena päivänä. Tosin annan aina lounaaksi uutta makua ja päivällisellä tuttua ja turvallista. mutta nyt kuitenkin ku syödään "kiinteitä" kuitenkin jo kolmisen kertaa päivässä lounas, päivällinen ja iltapuuro niin oksentelu meillä vähentynyt huomattavasti. ei välttämättä oksenna ku kerran päivässä. joskus kyllä ku mies leikkii pojan kanssa ni puklailtu enemmänkin.

onnea lääkäriin :heart:
 
Kiitos Toivova :heart: Tosin sama temppu ei ole toistunut, mutta aamulla oli leikkimatolla kova harjoitus päällä. Otin jo kiireesti lelukaarta pois, että mahtuisi kääntymään. Mutta sitten kellahti takaisin selälleen ja siihen jäi :D
Mulla oli sama kun Nuppu ekan yön nukkui syömättä, niin mä heräsin kuitenkin normisyöttöaikaan ja valvoin lähes aamuun asti kun piti tarkistella että tyttö hengittää yms. Eli nukuin huonommin kuin syötöillä :D

HanTa Kummaa veivaamista kuitenkin siellä työpaikalla, kun kuitenkin on siis vähän korkeemmalla kuin tava-raksamies. Jos siis inssinä, vai ymmärränkö asiat ihan väärin :whistle:
Meillä mies on kanssa raksahommissa, viimeiset vuodet kyllä remppahommissa. Ja tuon firman töistä suurin osa on vakuutusyhtiöiden hommia. Eli lamasta huolimatta ihmisillä on aina vesivahinkoja, tulipaloja yms. joten töitä kyllä olisi riittänyt kun vain selkä olisi kestänyt :/

Zoe Kylläpä Roni syö hyvin (ainakin mitä soseista ymmärrän :p ) ja vautsi mikä unimäärä vuorokaudessa :heart:

Jatkuu kohta :wave:
 
Suukkiksen ja Aten kuulumisia odotellen..? :hug: ite odotan tässä että tyttö herää... tulin koneelle tekee vaippakauppaa ;) yks ronjan ja roopen tuplaläppä tulossa... itellä on tsi-pinossa yks perussisätäyttö isommassa koossa työn alla, ja sit ajattelin koittaa ite tehdä tuplaläppävaippaa...
 
HanTa Toivottavasti ei johtuisi soseista rikkinäiset yöt. Tai sitten syötte soseet päivällä hyvissä ajoin ja sitten illalla velliä ja maitoa :p

EM Rikkinäisiä öitä täälläkin :wave: Jaksuja sinne :hug:
Kunhan vain Nuppu ei olisi tulossa kipeäksi :/ Ihme ähräämistä koko yö ja syötiin puol kaks ekan kerran :/ Sitten seiskan aikaan julmettu itku. Otin tissille, mutta neiti ei syönyt ja olikin itse aurinko kun pääsi äitin ja isin väliin :saint:
Aamutkin ovat aikaistuneet, kun ennen nukuttiin 8-9 asti, mutta nyt herätty monta aamua jo seiskan jommallakummalla puolen :/

Vauvis Ah, et meekkään vielä kokopäiväisesti, kiva juttu :D Pystyykö isi hoitamaan sitten sun töissäoloajan vai meneekö Miia tarhaan?
Mäkin yrittäisin eka mennä osa-aikaisesti, mutta en tiedä kuinka se onnistuisi. Siis, että minkälainen työaika ja muut systeemit siitä tulisi, kun olen vakkaripaikalla kokopäiväisesti.

HanTa Eikö ole ärsyttävää kun muistata nähneesi jotain jossain :kieh: Mä kanssa muistin nähneeni jossain tossut, missä on helistin. Ja kolusin kaikki mahdolliset lastentarvike- ym. liikkeet läpi missä olen käynyt. Ja sitten jo kysyin täältä palstaltakin, niin ne tossut löytyi BR-leluista ;)

TA Onko miehen leikit vauhdikkaampia vai miksi sitä puklailua tulee enempi miehen kanssa :LOL:

Hampaan mäkin luulin nähneeni eilen. Ja mies kanssa :D Kun Nuppu nauroi suu auki, niin näytti muka niin valkoiselta alaikenessä. Mutta mies kokeili sormella, niin ei sieltä mitään tunnu. Ja meillä kyllä loppui se jatkuva ikenien hankaaminen. Hankaa siis vieläkin ja työntää kaiken suuhunsa, mutta ei enään samalla tavalla kuin silloin pari viikkoa sitten.

Jaaha, taidan mennä sohvalle hetkeksi makoilemaan. Mies meni nukuttamaan Nupun vaunuihin kun mä sairastan vielä. Yö oli tosi tukkoista ja aivastelut ja niistämiset häiritsee Nuppuakin :(
 
Chamorphis
vauvis mä kans meen vähä niinku keikkaileen aluksi. Ensin oli tarkotus mennä 50 % takasin töihin mut tultiin siihen tulokseen et helpompi alottaa keikkailemalla... Ei tarvi laittaa poikaa hoitoon jos teen keikkaa viikonloppusin. Sunnuntaisin kuitenki tulee tuplapalkka... Kattoa sit ku poika täyttää vuoden et jos palaa takas 100 % töihin. Ku olis ihan kiva ehtiä vähä tienaamaanki ettei sit seuraavalla äippälomalla olis niin pieni raha...
 
Chamorphis
Täälä kans Suukkiksen kuulumisia ootellaan kovasti. Toivottavasti lääkärireissu sujunu hyvin! :hug:
Mä kans koplasin pojan suuta tänään niin näytti näkyvän pikkasen valkosta ikenien läpi yläeturien molemmilla puolilla et meillä nähtävästi suurin osa kitinöistä johtuu siitä et on tulos viides ja kuudes hammas lähitulevaisuudes...
 
päivää!

HanTa No voi prkl :( Nukuitko pitkään? Mie nukuin vaille 12. Ja nyt on ihan töttöröö olo. Voi luoja sentään. Niin ja tyttökin heräs just sillon ku olin nukkumaan menossa.

EM Mukavaa vierailua kummisedän tykö :)

Toivottavasti Suukkiksella ja Atella kaikki hyvin :hug:

(.) Mie oon totaalisesti kyllästyny tähän elämään. Laskuja laskuja aina vaan laskuja... Voi *ittu! Mä oon siis * usessa noiden laskujen kanssa.Ei paljoo elämiseen jää. Mieskin jo sano,että maksaa auton lyhennystä pois,niin mulle jää enemmän sit elämiseen.Me siis maksetaan autoo ja muita auton laskuja puokkiin. Jotenkin tuntuu,ettei nää raha asiat ikinä helpota.Huoh. Mut iteppä oon menny tyrimään sillon ku täytin 18. Tilailin siis ellokselta ja jotexilta kaikkee sisustus juttuja.Ja nyt niissä juoksee korot! :kieh: Nyt on olo sellanen,että töihin haluan. Mut ei tääl hemmetin kaupungissa ole mitään työtä.Nii ja ei mulla oo ees koulutusta.Se koulutuskaan ei paljoo hyövyttäis,ku tääl tosiaan on tosi vähän työpaikkoja.
Vali vali vali.

 

Yhteistyössä