~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

SuukkoSuulle toivottavasti ei oo mitään vakavaa. :heart: Meilläkin kyllä päivittäin pulautellaan monta kertaa ja ihan huolella. Eilen jouduin vaihtaa lakanatkin meidän sänkyyn ku tuli niin hirvee lasti että, huh,huh! välillä syönnistäkin on jo ainakin puol tuntii ja niin vaan pulauttaa läjän olkapään yli tai suoraan mun syliin.Ja ne ei siis oo mitään ruokalusikallisii vaan ainakin puol desii tai tuntuu etttä enemmänkin...mut
meillä neuvolan täti sanoi et on ihan normaalia ja vähitellen vähenee ku aletaan syömään kunnolla kiinteitä.
 
Nonii,nyt on tovi aikaa..tosin oon jo iha pudonnu kärryiltä muiden kuulumisien suhteen :ashamed: pahoittelut!
Joo siis ristiäiset meni ok,mitä nyt se ikivanha pappi oli väärät virret kirjottanu ylös ja sekotti kummit niin ja änkytti :LOL: oltii kuolla nauruun koko sen tilaisuuden aikana! Juhlatunnelman tosin pilas se, et miun äiti tuli pikku päissää sinne :'( alkkis mikä alkkis mutta jotekii meni kyl ihan lopullisesti luotto siihen, en tajuu miten sil on pokkaa tulla miun lapsen ristiäisii humalassa!! Vittu että vitutti ja fiilis laski |O ja nyt pitäs siis miun lähtee tytön kaa 2 viikkoo sen luo, ku mies lähtee lappiin.. :kieh: siis ei kiinnosta..oon niin loukkaantunu tuosta sen tempusta! Varmasti se ei oo juomatta sillo ku oon tytön kaa siellä ja miehän en jaksa katella sen juopotteluu!!!

Joo täällä siis masuvaivat helpottanu, tosin vieläkin kiertää jonkun verran mahaa ja oonki ite yrittäny rajottaa syömisiäni mutta tuntuu et se on hirmu hankalaa ku ei tiiä et mikä se vois tytön mahaa käydä :/ tuolla laitoinki jo kyselyn pystyy noista masuvaivoista.

Vitsi et tyttö kasvaa nopeeta vauhtii =) pitää jo alkaa siirtyy 62cm vaatteisii..alkaa 58cm kinkkaamaa jo.

Tyty ja Saana 5vk 6pv :heart:
 
Chamorphis
EM ei kaikki refluksivauvat pulauttele kuten varmaan tiedät sen.
Suukkis meillä kans tuo oksentelu tuntuu et on alkanu tuleen vasta kiinteisiin siirtymisen jälkeen. Ja sekin alko viiveellä. Pelkällä rinnalla pulautteli melkein päivittäin ja kun kiinteet alotettiin niin se meni ohi. Nyt sitten ruvennu oksenteleen...Ja ei tosiaan oo kyse mistään pulauttelusta vaan tosiaan oksennuksista ja isoista määristä. Ne haiseekin selvästi oksennukselle. En tiedä sitten olisko jotain allergiaa esim. peruna tai päärynä kun niitä syödään melkein joka päivä... Ne on molemmat vaan ollu mukana alusta lähtien et ihmettelen jos olis herkistyny. Meillä ei onneksi oo nyt taas oksennettu muutamaan päivään ollenkaan! Mutta itkuinen tosiaan on ollu senkin edestä. Nyt sai nukuttua yönsäkin kohtuu hyvin. Toivottaasti teillä kans selviää toi et mistä on kyse! Ei todellakaan oo mitään kivaa katteltavaa! :hug:
tyty no voi kiesus! Harmi kun sun äitis ei osannu käyttäytyä! :hug: Etkös sä silloin maininnu et sä voisit mennä jonkun muunkin luo silloin kun miehes sinne lappiin menee? Käytä ihmeessä se vaihtoehto!
 
suukkis etusivulle voi lisätä ton mein tytön nimen =) Ootko muuten neuvolaan soittanu tuosta Aten oksentelusta? Tosi kurjalta kuulostaa =/..ei oo kiva jos toinen joutuu oksenta het kaikki ulos.
Zoe onpa teillä jo iso poika :D ja niin ihanan suuret siniset simmut!
Hanta hienot kuulumiset teillä =) !Poikakin kasvaa hyvin.
Talvis vitsi et miekin tahtosin alottaa vauva uinnin tytön kaa..hienoa et Minja tykkäs uimisesta. Mukavaa oli varmasti päästä tuulettuu ja viihteelle!
 
cham joo olis miulla pari sukulaista joiden luo voisin mennä..mut toisen luona on nyt vähän tulehtunu ilmapiiri niin sinne en oikeen viittis mennä vaikka olisinkii tervetullu. Saa nyt nähä miten ton reissun kaa käy..ahistaa jo valmiiks :/
 
zoe oot lähten aikasin kipittelee :D
ja kiitos oot taas löytän paljon asiaa ruokailusta...

annoin tänään kaupan luumua ja avot kakka tuli luiskahtaen vaipaan :D voisin epäillä että tossa ns normiluumussa ja meidän pihan vihreässä luumussa voi siis olla jotain pientä eroavaisuutta.

tyty valitettavaa tuo äitisi käytös :( samasta syystä minä jätin äitini kutsumatta :(
mutta onneksi juhla muuten oli pääpiirteittäin onnistunut, vaikka pappi olikin mikä oli...

toivottavasti tyty keksit ratkaisun tuon reissun suhteen...
minä jättäisin menemättä jos se ahdistaisi jo valmiiksi, ja koittaisin keksiä jotain muuta mukavaa.
mutta en minäkään menisi sukulaisiin jossa on tulehtuneet ilmapiirit...

täällä annettiin vlo.na miehelle palautetta hän oli siivonnut koko asunnon lattiasta kattoon ja pessyt kaikki pyykit :D ansaitsi siis suuren kiitoksen...
jonka jälkeen pääsin naputtamaan...
ei minua haittaa jos hän menee ystäviä tapaamaan, mutta koko päivän jutuista pitäis keskustella mun mielestä etukäteen... ok värikuulasota on ihan ok juttu, mutta se että sen päälle vedetään pyllyt olalle niin EI OLE... mielestäni vain ilmoitusluontoinen asia...
joten sain taas syys mököttääkin miehelle!!!
prkl kun otti aivoon... helvatunmoinen valitus jälkikäteen mun yhdestä työyöstä, ja nyt sitten tälläinen tempaus... ihan kun en muutenkin saisi olla pojan kanssa kaksin paljon... niin en tykkää että ryyppäyksestä vaan ilmoitetaan!!!
 
tyty no jopas teki törkeesti se siun äit! Mie kans loukkaantusin tommosesta iha ikihyviks. Tsemppiä ja toivot. meet johkii muualle sit ku miehes o Lapissa, ettei tarvihe sitä kahtoo jos on kännissä :hug:

Niin todellakin, kaikki lapset kun ei pulauttele laisinkaan vaikka ois refluksia. Ja Atte siis ei pulauttele tavallisesti syönnin jälkeen ollenkaan vaikka röyhtäsee. Eli kuuluu kyl usein semmonen jännä ääni, et iha ku pulauttais, mut mitään ei röyhtäyksen seurauksena tuu. Mut sit on noita kauheita oksenteluita ja meilläki siis ne on tullu ny lähinnä ku kiinteitä on aloteltu/jatkettu. Ja siis en toki aattele, et joo refluksia het ois. Mutta poika myös usein yskii, hikottelee sekä sillain nieleskelee, et ihan ku nousis tonne kurkkuun jottain. Myös aivastelee päivittäin. Ni kaikki nuo yhessä on saanu miulle olon, et entä jos se on sitä.

Ja meillä siis nää oksentelut on sitä desin luokkaa vähintään (ellei kahdenkin). En ny kunnolla osaa iha arvioida, mutta siis sitä tulee valtoimenaan sit ku tulee. Mullaha o aina siin iso pyyhe alla ku imetän. Ni sit ku pulautus/oksennus tulee, ni se ryöppyää niin, et se pyyhekään ei usein auta. Eli lakanat menee vaihtoon usein ain sillo ku oksentaa. Eli pienistä määristä ei oo kyse. Ja sit itkee sen jälkeen ku tuntuu pahalle ja sit toki hyssyttelen sylissä ja suht ok:sti sit rauhoittuu. Eilen oksenti tosi paljon siis ja sit viel uudelleen, vaiks sillo sit ei enää kauheaa satsia tullu mut kuitenki. Tosi ilkeetä kahtoo ku toinen nieleskelee ja yrittää pitää sisällään ja sit tulee oikeen putouksen lailla :'(

Meil on se painokontrolli nyt torstaina ja siel kyl otan asian puheeks ja jos tota oksenteluu ain jatkuu ni sit kyl koitan saada pojan siihin testiin, et sais tietää onko refluksia vai mistä johtuis.
 
Chamorphis
suukkis nii tutun kuuloset oireet! Meillä aikalailla samat oireet. Toihan muuten ettei paino oo noussu hirveesti on kans yx oire siinä. Just kans soittivat lastenpolilta et päästään jo 29. päivä. Pikkasen aikasemmin onneksi! Rupeeko muuten Atte koskaan itkeen ihan yht äkkiä suoraa huutoa? Tai herääkö sellaseen huutoon?
 
Cham ei kyl oo alkanu itkee yhtäkkii. Vain noiden oksenteluiden jälkeen. Muutoin on virkee ja ilonen, mitä ny kitisee usein joko väsymystä tai sit ikeniä/hampaita. Mitä kautta sait lähetteen tai siis miten oot ton jutun hoitanu? Ku mietin, et jos neuvolas puhun siittä ni saakoha sitä kautta mittää apua vai pittääks suoraan lääkärille tai sit yksityiselle mennä?
 
Heipsan pitkästä aikaa!

Kiitos tsempeista leidit :heart:

Chamorphis Voi harmi nuita oksennuksia.Onneksi saitte ajan.Tosin on kyllä pitkä aika.Toivottavasti saisitte aikaisemmaksi. :hug:

tyty Ihana nimi.Onnea!! :heart: Harmillista äitisi käyttäytyminen ristiäisissä :hug:

EM Voi johan on teijän tyttö ajoissa lähössä istumaan. Taitaa kyllä ajoissa lähtee liikkumaankin. Mun tutun poika sillon pienenä ei ollu kävelly yhtään vaan se alotti kiipeämisellä :D Siis se oli kömpiny kirjahyllyjä myöten ja sänkyynkin pääs. Huh huh :D

Sompio Vitsi miten hyvä tili sulle jäi sieltä kirpparilta! Vautsi! :p

TA Onnea ekoista hampaista :heart:

Ja EM voikmu ne teijänkin tytyn hampaat puhkeis sieltä,nii ei oisk iukkua :heart:

Talvis Kiva että oli ihana olla vauva uinissa :) Niin ja tosi kiva että pääsitte viihteelle. Se on kyllä niin mukavaa,kun pääsee rentoutumaan. Kohta kirjottelen oman perjantai illan.

Suukkis Voi itku. Harmillista tuo oksentelu.Toivottavasti selviää pian mistä on kyse.Voimia Atelle ja paljon haleja :hug:

Zoe Ihana Roni :heart:

(.) Täällä ei silleen kummosia. Perjantaina tuli oltua vähän viihteellä. Olin siskon miehen synttäreillä,ja sieltä sitten tuli lähdettyä pienellä baari kierrokselle. Mies oli tytön vahtina. No tytössä ei vahtimista oikein ollut :D Posotti nukkua klo 21-7.30.
Tuli sit oltua ihan tappiin asti baarissa.Kahessa baaris tuli käytyä.Toisessa sit viihdyin "vähän" pitempään. Tuli tansittua ja löysin uuden kaverinkin. Oman kaverin kautta löysin siis :D Tosi kiva kaveri onkin :) Tyttö on alkanu höpöttelee silleen jännästi.Ei enää ole sellaista vauva höpötystä,vaan sellasta jännää :D Soseet maistuu,niin että napa ruskaa. Ja kovasti yritetään jo ryömiä. Nyt on oppinu vaihtamaan suuntaa mahalleen. :p

Mutta nyt mie lähden kahville. :)

Maria 4kk 3vk 6pvä :heart:
 
Chamorphis
Suukkis terveyskeskuksen kautta oon joka kerta ajan varannu. Se on tosin ollu meidän neuvolalääkäri et en sit tiiä onko täälä varattu pienille aina noita neuvolan aikoja, kun voi olla ettei muuten saisi aikoja kovin nopeeta kun on vaan yx lääkäri. Oon yleensä päässy viimestään seuraavana päivänä lääkärille kun oon soittanu. Kandee varmaan neuvolas kysyy voisko teillä kans päästä neuvolalääkärille. Meillä on aivan ihana lääkäri täällä, joka ottaa tosissaan jos jotain vaivaa on.
 
Cham meil kyl se meidän lääkär ainaki viime kerral tuntu tosi etäiseltä eikä kovin empaattinen tuntuna olevan... Jotenki semmone olo jäi, en sit tiiä..

Sannya löysikkö ihan siis kaverin vai poikaystävän? Ku jotkut meinaa puhuu uudesta kumppanistaankin, et löysin itelleni uuden kaverin :D Ku etkös sie edellee kummiskii oo sen tyttös isän kans?

Voi juupelis.. tänää ollu vähä kehno pvä. Olin pari tuntii omilla menoillani ku näin kaveria/ystävää. Ni poika oli ollu tosi vaikee ja itkeny suoraa huutoa paljon :( Sit mie riensin kotiin iha juosten et sai sit tissiä. Eli ei pakastemaitoo hyväksy. Eikä syöny puurookaan itkemäti. Tuntuu, et on nii kiinni pojassa ku ei saa pariakaan tuntia huoletta olla jossain omissa menoissaan.. Noh, jospa sit kummiskii seur. kerral pumppais taas maitoa ni jos semmonee sit kävis ja poika jois.

Ja sit kotio ku tulin ni ollu huono olo. Ja sit semmonen, et ku on ollu poika sylissä ni tullu huono olo siittä ku tullu kuuma. Sama juttu miestä halatessa. Ja sit oksettanu, mut ei sit kummiskaan. Eli semmonen tosi outo olo. Kävin heses mut sen jälkee siis ku kotona oon ollu ni ei oo kiinnostanu syödäkään. Jäätelöä söin ja se toi paremman olon. Mut ny on taas semmonen kehno olo :headwall: Mietin, et voisko ovulaatio saada sen aikaan.. En oikee tiiä. Pittää kahtella jatkuuko ja sit tehhä raskaustesti taas. Tein tossa ehk vko sitten ja sillo ainakii ol nega.
 
Suukkis Siis ihan kaverin löysin :D Ja olen kyllä tytön isän kanssa yhdessä vielä :D Mie en ole kuullukaan,ku että vanhemmat ihmiset joskus sanonu että silleen poikaystävää "kaveriksi" :)

tyty voi että. Toivottavasti saisitte jonkun hyvän ratkaisun tehtyä.Että sulla ja tytöllä ois mukavaa.Ja ei varmasti ois kivaa lähtee sinne siun mammas luokse.Ku kerran tollasen tempun teki :eek: Mutta haleja :hug:

Heh haa.Mä tein eilen illalla toscapullia.Alotin vasta klo20 leipomaan ja valmiita olivat klo22 :D Tosiaan noiden pullien pitä antaa kohota pellillä melkein tunnin.Ja vielä sen taikinan piti antaa kohota eka. Mutta oli kyllä vaivan arvoisia. Just tässä yhtä pupellan :D
Hmm.Tekis mieli alottaa joku käsityö juttu tytölle.Mutta en tiiä vielä mitä.Tein yks päivä kissankorva pipon talveksi. Joka vaikuttaa että saattais olla talvella liian pieni.Mutta en usko,ku on nyt vähän löysähkö.Tässä kuvaa kissankorva piposta,nii ja meijän neitistä :heart:

 
Kiitos Zoe :heart: Tämä on jo mones kerta kun on kurkku kipeä ja pientä lämpöä, mutta ei vain tule flunssa kunnolla, että pääsisi siitä sitten eroon.

Tyty Voi että mitä äitis teki :/ Jaksuja sinne kotopuoleen :hug: En muista mitä se miehesi lappiin menee, mutta et ilmeisesti voi mennä mukaan?

HanTalle Jaksuja miehen kanssa. On kyllä inhottava kun te olette yhdessä muutenkin niin vähän, niin tekee tollasen tempun :/

Vai meinaa Suukkis että olisi pikkukakkonen tulossa :heart: Olikos teillä jo ihan yritys päällä vai saa tulla jos on tullakseen-meininki?

Sannya Ihana pipo :heart:
 
cham ja suukkis niin olikin ettei refluksissa aina välttis oksennella. Mut suukkis oliks teillä vakuutus Atelle? KAnnattaisko mennä suoraan sit yksityiselle nii ainakin sais kaikki tutkimukset ja muut?

Tyty :hug: voi miten kurjasti äitis teki! :( :( Ois kyllä vaikeeta antaa anteeks tuo.... inhottavaa kertakaikkiaan!!! Komennat sitä nyt että yhtään ei saa juoda silloin kun vauva on siellä!!! Mua ainakin jotenkin ahistais suunnattomasti jos tietäisin et joku humalainen on meijän vauvan lähellä... :hug: :hug:

HanTa ei vitsit noita miehiä! Tosi ärsyttävää tuollainen käytös! Joskus meilläkin tulee sellaisia sammakoita mieheltä suusta että... :kieh: tyyliin: kun voisin haluta olla yksin ennen töitä. No joo-o!!! Ja milloinkohan mä sitten saan sen huilihetkeni.... prkl.

SAnnya söpö pipo. Mä oon kans hatunvirrkkaaja... :D :D voin laittaa kuvan tänne mun uusimmasta tekeleestä... :)

tänään on ollut ihan hyvä päivä. Muskarissakin käytiin ja nyt meni hyvin, ei tyttö ollut ihan niin väsy ja selvästi nautti! Ei hampaita vielä...

EM ja Myy 4,5 kk
:heart:
 
EM Joo laita ihmeessä kuvaa tulemaan. Toi vähän epäonnistu näöltään.Oli nimittäin ensimmäinen kissankorva pipo jonka tein. Mutta harjoitus tekee mestarin. Vois toki kokeilla virkkaamalla seuraavaks tehä korva pipoa. :p Ja tehdä vaikka pyöreät korvat. Toikin pipo oli sovellettu novitan ohjeesta. :) Hei novitan sivulla oli ainakin vähän aikaa sitten se tutustu ilmaiseksi 2 viikkoa.Kannattaa käydä katsomassa,siel on vaikka mitä juttuja. :)
 
EM ihana kuva! :heart: Ja juu, meil on se vakuutus. Ja meinasinkin, et jos neuvolan jälkeen (jos oksentelu ja nieleminen yms jatkuu) ni menis suoraan yksityiselle ni ainaki sais apua. Mut kahtoo nyt. Tänää ei onneks oksentanu olleskaan! =) Tosin ei annettu kyl illalla mittään kiinteitä.
 
zoe mökötän / osoitan mieltäni... olemalla hiljaa ja kolistelemalla ovia...
aijemmin sain aina ihan hirveistä kiukkuraivareita... mut on pitänyt opetella itsensä hiltsemistä pojan myötä hyvinkin paljon :D
sompio onneks tohon päivää on vielä aikaa ihan kivasti muutama viikko, että ehdin tänkin mielenosoituksen kyllä purkaa...
mutta tuntuu vaan epikseltä... että ryyppäämään lähdetään ilmoitusluontoisesti, kun kuitenkin mielestäni meidän tilanteessa niinkuin yleensäkin parisuhteessa pitäis kysellä vähän sen toisenkin mielipidettä...
ennemmän oon vastaan miehen menoja, jos ne tulee näin "MÄ MENEN" kuin että "jos menisin tuonne" muodossa...

suukkis :heart: muistat sit heti juoruta, jos on kakkonen tulossa :D
 
em se onkin ikuisuus kysymys, mistä se omaaika ja huilihetki... perheestä ja arjesta.
Ja nyt älkää arvon naiset ymmärtäkö mua väärin, rakastan olla pienen miehen kanssa ja olen iloinen että saan hänen kanssaa olla... mutta kyllä minäkin haluan ja kaipaan sitä omaa aikaa ja tuulettumista ihan yksin...
mutta jostain syystä sitä vain on helvatun vaikea saada... meillä kyllä mies ottaa oman aikansa joka viikonloppu käy jollain kaverilla kääntymässä ja moikkaamassa, ja minä kökin nekin ajat kotona pojan kanssa...
viime lauantai oli ensimmäinen kerta kun olin ilman miestä missään, mutta mulla oli poika mukana...
ja sitä ennen oonkin sitten ollut töissä ilman lasta ja miestä... ja sitä edeltävää en edes muista, on jokin viiden minutin kiskalla käynti...
 

Yhteistyössä