~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

TA hieno homma että ekat hampaat tuli! :heart: Teillä taisi tulla aika kivuttomasti? Meillä tyttö nukkuu ihan hyvin kuitenkin, vähän enemmän sai juosta yöllä laittamassa tuttia. Mut ei ainakaan vielä oo mitään koko yön kestävää huutoa hampaiden takia. :) Taitaa sekin olla osa niitä "kauhutarinoita" että kun hampaat tulee niin se on monta yötä pelkkää huutokonserttia... eiköhän sekin ole aika yksillöllinen juttu. Mut toivottavasti tulis hampaat pian... eilinen päivä oli kyllä niin rankka kun olin yksin koko päivän tytön kans. :ashamed:

mitähän ruokaa sitä keksis tänään? Ideoita? :p
 
Meillä räplätään nukahtamisessa ihan mitä vain: korvia, pukluliinaa, sormia, äitin sormia, äitin paitaa, ihan mitä sattuu käsiin.

Tsemppiä hampaiden tuloon, niitä olikin monella tulossa =) Meillä meni se vaihe ohi ilman että hampaita sitten tuli kuitenkaan. Monta yötä oli tosi risaisia ja alaikeniä kutitti mahdottomasti.

TA Kuuluuko näin pienillekin jo eka hammaslääkärikäynti vai menettekö ihan muuten vain? Mä en ole edes ajatellut, että vielä mentäisiin hammaslääkäriin pitkiin aikoihin :whistle:

Juu, kirpparisaldo oli iloinen yllätys, vaikkakin olisi voinut tulla vielä enemmän. Meillä oli siinä aika paljon taloustavaraakin ja vaatteita 0,50-1 ?. Ja ihan hyvää tavaraa. Nyt on kyllä kaapit tyhjennetty totaalisesti, että seuraava kirppispöytä pitää ottaa sitten puoliksi joskus jonkun kanssa ja sinne on lähestulkoon vain sitten Nupun vaatteita.

EM Meillä syödään tänään seiti-makaronilaatikkoa.

Voi että, mä haluan noi illat toisenlaiseksi. Eilen Nuppu nukkui tunnin siinä kuuden-seitsemän maissa. Ja sitten se yöunille meno olikin tosi vaikeaa. Nukahti lopullisesti vasta lähempänä yhtätoista. Kun mä en tiedä millä sen saisi illalla syömään enemmän kerralla. Tai ei kai sen masuun enempää mahdu kerralla, mutta sitten herätään 2-3 kertaa vielä syömään ja ilta menee aina tosi pitkäksi :/
Ja itse nukuin tosi huonosti viime yönä. Mies lähti juuri sinne ortopedille ja mua jännittää ihan älyttömästi, että mikä tuomio selästä tulee :'(
 
ElinaMaria se on kyl joo niin yksilöllistä minkä kokee raskaaksi. Toiset tosiaan sanoo et koko yön joutunut valvoo itkemisien kanssa(ku hampaita tekee) kun lapsi herättää kerran tai
kaksi yöllä. Meillä muutenkin herätellään sen 3h välein ni oon sillee jo "tottunut" yövalvomisiin. kyllä siis meilläkin itkettiin illalla ja hinkutettiin ikeniä vaikka millä konstein ja yöllä alkoi herättämään taas (niin ku alle 3kk) 1-2h välein mut tällä kertaa hamus tuttia tai itketti vaan joku (eli siis hampaat ilmeisestikkin)
 
Chamorphis
TA meillä varmaan saakin oottaa hammaslääkäriä siihen asti kunnes hampaat on jo tekarit! Ainakin sillon raskaana kun kävin tarkistuttaas niin laitto mut jonoon et viisuri tarkistetaan joskus. Öö jonotusaika viitisen vuotta... Jep jep... Muutenkin täälä on ollu hammashoito missä sattuu kun oma hoitola ollu "homees" ja sitä rempattu. Toivottavasti tilanne paranee pikapuoliin et saadaan lisää hammaslääkäreitäkin...
Täälä taas pari kitinän täytteistä yötä ja päivää. Viime yönäkin heräs puoliltäöin ja sain nukahtamaan aika helposti taputtelemalla mut sit heräs varmaan kymmenen minsan välein puoli tuntia ja sit heräskin kunnolla ja itki ja itki ja itki...Eilinen oli muutenkin yhtä kitinää ja tuntuu jatkuvan sama linja tänäänkin! Hitto mä rupeen oleen ihan puhki! :( :ashamed: Ja kun ei toinen osaa kertoa mihin sattuu!!! :/ :'(
 
Sompio nii juu siule unohtu vastata. Et kyl me yritettään noit kiinteitä öljylisällä (+tietty omaa maitoo vähän sekaan) antaa, mut aika huonoin tuloksin tähän asti. Eilinen meni pelkästään tissimaidolla ku sitä edellisenä pvänä itki kauhiast ja sai syötyä vaan ehk kolme lusikallista.

Ny sit harhautin poikaa tuttipullolla :LOL: Eli laitoin pullon pojan yläpuolelle ja ain ku kahto sitä, ni ol suu auki ja mie sit sinne upotin bataattia. Sit söi ja kahto sitä pulloa. Usein kyl ain kahto vaan, mut kyl aikani sil leikkiessä söikin. Jopa yhen jääpalallisen. Välissä annoin sit ottaa sitä vettäkin ni oisko seki sit auttanu=)

Voimia Cham! :hug:

Meil ollu kans jo n.5 pvää ihan mahottomia öitä. Herää n.8-11krt yössä. Onneks sentää niist suurin osa sillo ku meki ollaa hereil viel. Sit viiden mais herää ja vaikee saada enää unelle. n.1-2h päästä saa nukkuun uudelleen noin tunnin pari. Sillo viiden-kuuden aikaan sit tulee kakkakin.

Ja juu, jospa sit uneliaana räpeltää korvia/päätä. Ol vaa outoa ku aiemmin ei oo nii tehny. Ainoastaa ny parina kolmena iltana. Mut voihaa se olla niist hampaistakin. Koska nykysi just maiskuttaa alahuulta, kuolaa iha mahottomasti, kitisee ja järsii kaikkee mahollista.
 
suukkis voi olla hampaita ihan hyvin! :)

Meillä on just noi samat oireet ja ikenet ihan turvoksissa. Saas nähä kauan se meinaa niitä tehdä... :kieh: alkaa vähän hermo menemään tuohon jatkuvaan kitinään. :x

TA nii ihan totta. :) Ehkä se on sitäkin et miten minkäkin kokee.
 
TA Sen välilevyn pullistuman lisäksi on kulumaa ja ainut keino olisi leikkaus. Mutta Pirkanmaalla ei kuulemma leikata, kun säästetään. Ortopedi kontrolloi tilanteen kuulemma helmikuussa :/ Aika sekaisin tässä ollaan, että sairaseläkekö miehelle sitten kirjoitetaan vai mikä on homman nimi. Yksityisellä leikkaus maksaisi 4000 ? :/ Tosin mun puolesta haetaan sitten lainaa pankista, jos mies haluaa leikkaukseen ja ei julkisella puolella pääse.

Cham Oho, onpa teillä jonot hammashoitoon :eek: Tsemppiä itkuisuuteen :hug:

Suukkis Hitaasti hyvä tulee, menette Aten tahtiin niinkuin nytkin :hug: Tsemppiä heräilyihin :hug:

Zoe Voi että, on varmaan ihanan näköistä :heart:


Hmm, täällä on taas nukuttu ½ tuntia, mitenkähän loppuilta menee. Eilen päästiin nukkumaan vasta yhentoista aikaan, kun Nuppu heräili jatkuvasti illan aikana.
 
Juuh, no ehtihän tuo kerran jo herätä ja tissiteltiin uneen :heart:

Nupulla on muuten pari päivää ollut ripsi kääntyneenä tuonne silmäkulmaan. Ei siis silmään, mutta jotenkin sinne silmäkulmaan sillain että ei olla saatu sitä pois. Ei se tunnu Nuppua häiritsevän, mutta silmästä valuu vesi tosi herkästi ja se rähmii enemmän kuin toinen. Mitähän sille pitäisi tehdä? Neuvolakin on vasta parin viikon päästä.
Ja leuanalus on aika punainen :/ Nupulla on aika monta leukaa ja ei tuota kuolaa ja puklua näköjään ole tullut tarpeeksi hyvin kuivattua joka leuan alta :/
Huonolla hoidolla ollut tyttö :D
 
Cham mie oon miettiny, et onkohan meilläkin refluksia.. Jottain ainakin kaiketi on, ku nykysi kaikki tulee ylös..

Eli nyt taas poika oksens oikeen kunnolla. Ja puuron syönnistä oli 2,5h ja maitoa kyllä söi kuten aina iltaisin. Nykysi on usein tuota oksentamista.. Ja nytkii oikeen ryöppys miltei kaikki varmaa ulos, ainaki sitä tuli tosi paljon. Ja sit vaihettiin lakanat, oisin imettäny mut ei huolinu ni pistin masulleen ja taas oksens.. Eli en mie uskalla koht pitää masullaan ollenkaan. Mut miten mie pojan ennee nukutan sit, kun ainoot millä se nukahtaa on tissillä olo ja masullaan olo ja sitä myöten pepulle taputtelu.. Ja jos noit ei voi kumpaakaa tehhä, ni mitenhä sit. Ny mies meni vaunulenkille ku ei tiietty mitä tehhä..

Mut jotai positiivistaki, kävin kampaajalla ja ny on ihana uus ja kevyt tukka! Aiemmin oli tosi huonokuntoset latvat, ohuet yms. puoleen selkään asti. Ny on olkapäille ja kerroksittain leikattu =)
 
Suukkis No voi rähmä, toivottavasti syy oksenteluille selviäisi :hug:
Mun pitäisi kanssa saada aikaiseksi mennä kampaajalle. Pitäisi kanssa lyhentää hiuksia ja jotenkin kerroksittain leikkauttaa.

Meillä ei nukuta :headwall: Nuppu alkoi isin kanssa täyttämään ristikkoa ja kokeillaan hetken päästä uudestaan. Ei viitsi huudatta nukuttamisella kun nyt tuolla juttelee iloisesti isin kanssa. Nuppu jostain syystä tykkää isin ristikoista ihan älyttömästi :p Seuraa silmä tarkkana kun isi täyttää. Mun sudokut ei ole ollenkaan yhtä kivoja, mutta Kaksplussa-lehdet on :D
 
moikka...

oltiin taas tänään sairaalas :D kaikki hyvin, ja marraskuussa vasta seuraavan kerran...
tosin ennen sitä on pari puhelin aikaa (verikokeista sekä painon katsastus, lääkkeeseen nähden)
tulevaisuus on valoisa, sen suurempaa ennustetta ei saatu, kun se on vaikea antaa... mutta luottavaisin mielin odotetaan että rata häviäis... jos ei häviä niin sitten on myöhemmässä vaiheessa radan polttaminen pois... mutta ei ajatella sitä viellä :D
eikä onneksi ole suurennettua riskiä että jos joskus toisen vauvan saisi, että häneltäkin rata löytyisi :D
 
suukkis kampaajal on kiva käydä aina välillä... uusi tukka, ja iso hymy huulilla ;)

sompio saisko sen ripsen pois, steriilil pumpulipuikolla... siis kasteltu keitettyyn veteen...

sompio voi kun tuon miehesi selkä saataisiin kuntoon... :D a tavalla tai b toisella...
kallis leikkaus se kieltämättä yksityisellä olisi... mutta pidän peukut pystyssä että kunnallinen saisi sen ajan revittyä jostain!!!

zoe onnea Ronin liikkumisesta, vaikkakin liikkuu hyvin omalaatuisesti :D yksilöllistä kasvua ;)

sompion kirpparimyynti oli mennyt nappiin :)
 
niin joo mitähän mulla oli vielä meidän omia juttuja..

Kimi on kasvanut hyvin, pituutta ei ole kyllä tullut kun n. kuukaudessa 8mm mutta painoa sitten se kilo vähän reilu...
nyt painetaan 7080g :D

lääkäri käski syöttää lasta niin paljon kun lapsi vain syö :D
ja mehän syödään...
tänään taas popsittiin 60 ml porkkanabataattia ja päälle vielä 60 ml päärynäluumua sekä 60 ml maitoa päivälliseks :D
hyvä on pojan ruokahalu, taitaa kuvitella olevansa rekkamies...

Millä ruualla, vatsaa pehmeämmälle... muu kuin luumu

ja raukkaparalta otettiin tätään verikoeita..
Kimi huusi kuin syötävä, roikkumun jalkojen välissä... toinen hoitaja repikättä, ja toinen yritti otaa kyynärtaipeesta verta...
eivätkä uskoneet kun sanoin että mun ois helpompi ottaa itse poika napakasti syliin toiseen kainaloon, niin että saan pidettyä kahdella kädellä pojan käden suorana...

Pelottaa että poika saa jotain traumoja neuloista, mulla itselläni on...
en anna kenenkään pistellä itseäni... juontaa neuvola käyntiin jossa kolme hoitajaa ja äiti pitää kiinni ja neljäs hoitaja tuikkaa rokotteet :D
mutta siis mielummin olisin itse ollut se inhottava joka pitää paikoillaan, ja sen päälle se kiva joka lohduttaa...
kuin se että joku on inhottava ja lähtee sit pois heti kun on ollut inhottava...
Siis jos kukaan nyt ymmärti mitä haen takaa...

 
HanTa Vautsi, hyviä uutisia :heart: Eipä sitä kannata liikaa tulevaisuutta stressata. Mutta onneksi ei ole pikkukakkosen kanssa suurempaa riskiä, jos sellainen on tullakseen :heart:
Miehellä on oma työterveyslääkäri 2 viikon päästä niin kuunnellaan mitä hän sanoo asiasta. Ilman asuntolainaa tässä ei suurempia hätiä olisikaan vaikka ei enään töihin menisi tai tekisi vajaata viikkoa. Mutta tuo asuntolaina on aika iso vielä :/ Eipä lainaa ottaessa tiennyt mitä elämä heittää eteen ja ei haluttaisi kyllä pienempäänkään muuttaa.

Ei lähde ripsi pumpulipuikolla :/ Yritetty pariin otteeseen eilen ja tänään.
 
HanTa Voi pikkuista :'( Nupulla otettiin kerran verikokeita silloin kun kuumeili ja oksenteli kesällä. Ja itku pääsi minulla, vaikka oli tosi taitava ottaja ja Nuppu vain hieman parahti.
Ruokahalua näkyy olevan :heart:
 
heippis!

meil on ollu paljon tekemistä ni en oo koneel ehtiny ollenkaan. viime viikolla oli Minjan 3kk-neuvola, jossa oli mitat 63,5cm ja 6630g. paino menee kuulemma 0-käyrällä ja pituus jonkin verran plussan puolella en muista missä kohtaa :) lauantaina oltiin ensimmäistä kertaa vauvauinnissa, ai että oli ihanaa, tyttö oli NIIN innoissaan ja tykkäs hurjasti!! :D meiän piti olla altaas vaan 15min mut ohjaaja meinas et ku noin hyvin viihtyy ni olkaa vaan kauemmin. sit ku oltiin oltu 25min ni mul tuli hermostus et äkkiä pois ennen ku tulee parku tai pasko :LOL: oikein onnistunut reissu.. ja vaikka oli klo 9.30, ni hyvin sattui herääminen+syöminen Minjan omaan rytmiin.

ja sitten tämä äitee+isukki oli lauantaina viihteellä =) oltiin kaksissa pippaloissa ja käytiin kaupungillakin yhdes uudes baaris. pippalois oli kivaa mut baarin ois voinu jättää välistä... (mut eipähän tartte jossitella et voiku oltais mentykki) ei vaan napannu yhtään yökerhomeininki. Minja oli mun tädillä hoidossa ja kaikki meni siel ihan loistavasti. tyttö nukkui kummitätinsä kanssa samassa huoneessa :heart:

ja eilen sitten maisteltiin bataattia ekaa kertaa. tänään toista kertaa. muutamia lusikankärjellisiä annoin, ja tänään oli antaa vettäki hiukan päälle. aika ihmeissään oli et mitäs suuhun oikein laitettiin, mutta koitti kovin syödä ja hiukan osas suutaan avata lusikan lähestyessä. lusikka ei vaan vissiin tunnu mukavalta suussa vaikka varovasti koitan antaa :/ mul on tommone tupperin muovilusikka.

mulla edelleen on vähän harvempaa tää netis käynti. otan nyt projektiks Minjan huoneen remppaamisen että saadaan tyttö omaan huoneeseen nukkumaan ja loput tavarat paikoilleen. Minjan vaatteet+muut tavarat kun on meidän vierashuoneen kaapeissa, ku en nähny mitää järkee siinä et laitan ne tytön huoneen kaappeihin ku ne pitää kumminki ottaa sieltä remppaamisen ajaks pois. ja huone todellaki rempataan ennen ku tyttö sinne siirretään, muuten se jää. siel on semmoset yökit perhosboordit ja reikiä ja pikkunauloja seinissä. äsken rapsuttelin sitä boordia sieltä pois mut tytön uni meinas häiriintyä ni siirrän huomiseen :heart:

ja nyt ruokaa... ->
Talvis ja Minja 3kk+
 
vähän jäi puolitiehen mun selostus. kun meinaan noi loput lojuvat tavarat siis tunkea vierashuoneeseen, mut kun siellä on kaappi pullollaan neitin tavaroita :) mies tekee ens viikonloppuna puuhommat talven varalle ja sit voidaan uppoutua remppaamiseen. ah, laatuaikaa kaksistaan :D :LOL:
 
sompio ei tässä auta pojan kanssa elää kuin päivä kerrallaan ja ottaa vastaan se mitä sieltä on tullakseen.
ja pikkukakkosesta kukaan ei tiedä milloin on tullakseen ;) tulee kun itse tahtoo :D

talvis kuinka bataatti on maistunut???
 
suukkis ettei ois allergiaa? Mitä puuroa sä annat? Onko ihan kaurapuuroa? Kun tuskin nyt muutama oksennus vielä refluksia on... meillä kun oksennellaan monta kertaa päivässä.... mut uskoisin et jos ois refluksia niin olis vähän kitisevämpi? Tai mistä mä tiiän. Mut runsaskin pulauttelu on ihan tavallista. Seuraile nyt et jos vaik huomaat et mikä sen aiheuttais?

HanTa hienoja uutisia! :heart:

Talvis komeesti oli Minja kasvanut, hauskoja sosehetkiä. :D

Tänne ei mitään sen kummempaa. Ei hampaita vieläkään... :whistle:
 
EM mut kun ei oo vain puuron kans, vaan on oksentanu sillon sen lihaperunankin.. Tosin sillon kyl kierähti aika nopeesti muistaakseni masulleen.. Hitsi ku muistais kunnolla, et millon noi oksennukset o ain tullu. Mut tosi usein on oksennellu nykysin :'(

Oon antanu vadelma-kaurapuuroa. Pitäsköhä koittaa sit vain tavallista kaurapuuroa? Tosin me yritettiin jotain neljän viljan puuroo ja siittä ei muistaakseni tykänny. Tosin ei koitettu ku kerran ni voiha siin olla joku semmonenki, et just sillo ollu väsy tai kakka tulossa tai mitä milloinkin..
Mut noi on siis ollu ihan oksennusta, etenki tänään. Ja sitä tavaraa tulee ihan kunnolla :(
 
suukkis no seurailehan tilannetta. Voihan se olla että Atte on jollekin allerginen jota sä syöt ja se ilmenee vasta nyt? Kun uskoisin et jos on refluksia niin atte ois varmaan oksennellu syntymästään lähtien`... ehkä se protestoi niitä kiinteitä vastaan? Mut jos ei oo tosi rajua oksentelua niin en huolestuis vielä. Onhan se kurjaa kun pieni oksentelee... meillä tosiaan tyttö oksentelee ja pulauttelee joka päivä, joskus ihan sikana tulee tavaraa ulos, siis niin että lentää kaaressa olkapään yli lattialle, joskus on tytön vaatteet ja mun vaatteet ihan mössöoksennuksessa... mut tsemppiä. Toivotaan ettei ois ainakaan kipeenä.
 
suukkis toivottavasti teidänkin oksentelu selviäisi, eikä olisi mitään vakavaa.

zoe hienosti on Roni kasvanut, aivan pienen miehen näköinen ja oloinen tuossa kuvassa...
meidän äiti selitti et mä oon liikkun kuin hylje pienenä... punkenut polvet mahan alle ja "hypännyt" eteenpäin... ja sit uudelleen... eli jotain konttauksen ja ryömimisen välimaastoa ;)

vatsanpehmentäjät
luin tuossa äsken keskustelua ja siinä puhuttiin mustikasta ja ruusunmarjasta tuo ruusunmarja oli hämärästi omassakin mielessä, mutta en löytän kaupasta kuin ruusunmarjaomenaa sekä ruusunmarjavadelmaa...

aarg... en saa poikaa nukkumaan... hän päätti herätä kuudelta hihhuloimaan... ja nyt vain vinkuu ja vikisee... :(
toivottavasti simahtaisi kohta :D
 

Yhteistyössä