~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

Suukkis ja EM Kiitos :flower: Ja se kirppispöytä on sunnuntaihin asti, eli ehtii vielä mennäkin tavaraa.

Sannya Juu, tuttu tunne noi rahahuolet. Mä hain Kelasta meille asumistukea, mutta ei saatu :/ Nyt vain täytyy tarkkaan miettiä että mitä ostaa kunnes paranee tilanne :hug: Nupulle kävin tänään ostamassa vaatteita kirpparirahoista, että ei tarvi nyt seuraavaa kokoa enään ostaa.

*muoks* Ja meillä on pelko persiissä, että jos mies saa kauheasti mätkyjä. Mulle tulee palautusta n. 300 ? ja miehen veroehdotus lähti takaisin korjattuna. Meidän käsityksen mukaan pitäisi mennä aika tasan, tai tulla hänellekin jopa palautuksia. Mutta ikinä ei tiedä miten ne menee ja jos tulee mätkyjä, niin millä ne sitten maksetaan :/
 
Meil miehelle ois tullu mätkyjä kolmisen tonnia :LOL: Mut siittä kyl lähtee tosi paljon kilometrikorvauksia pois.. Pitää vaa toivoa, et menis ees plus miinus nollalle jos ei ihan plussalle pääse..

Ny mies koittaa nukuttaa poikaa.. Ei näytä hirmu hyvin menevän.. taitaa poika olla turhan tottunu siihen, et mie nukutan sen..
 
Suukkis Meilläkin miehen kilometri- ja ateriakorvaukset kääntää sen toivottavasti plussalle. Tai ainakin siihen plusmiinusnollaan :/

Juu ja meilläkin mies yrittää nukuttaa. Tosin se kyllä nukuttaa melkein joka ilta, että Nuppu on melki ihmeissään jos minä nukutan :D
 
EM Joo mies maksaa elatusapua. Nyt sit käytiin tekemässä uus suunnitelma siihen,ku miehelläkin huono rahatilanne.Joutu taas pakkolomalle :( Joten vähemmän tulee elatusapua sit,mut mie saan toimeentulotukeen sen määrän sit mitä ei nyt sit tule enää. Onneksi edes silleen.

Meillä mies joskus kans joskus yrittää tyttöö nukuttaa.Aikansa hyssyttelee ym ym. Vaikka mie oon sanonut,että sänkyyn vaan ja hyväyön pusut päälle ja sanotaan hyvät yöt. Niin kiltisti nukahtaa. Mut sit mies tulee tyttö kainalossa mun luo,ja sanoo että tahtoo tissiä. Noh sellasta tää on. Mies ku ei oikein viel näytä ymmärtävän,että sitä tissiä ei joka murheeseen voi antaa. :D
Ja siis jos ei nukahda kiltisti,niin sitten vasta tissiä,ja sen kyllä huomaa että on oikeasti vielä nälkä jos ei nukahda :)
 
Olen ihan ihmeissäni Sompion kirpparituotoista :eek: Voiko sieltä oikeasti saada niinkin paljon rahaa?! Mun käsitys on tähän saakka ollut sellainen et hyvä jos pöydän hinnan saa nollattua.. No, voihan se tietty riippua siitä mitä myy ja millä hinnalla :)

Meillä on kans ihan hyvin mennyt päivä takana. Neiti oli hyväntuulinen eikä turhia kitissyt. Päikkärit myös meni ihan hyvin, joskin iltapäikkärit oli taas katkonaiset kun käytiin anoppilassa (eli mummolassa) kylästelemässä kauppareissun yhteydessä. Tuosta sit seuras pienoinen yliväsymys ja iltavelliä sai syötellä useampaan otteeseen kun alkoi vain huutaa kesken syötön :( Nyt mies on täälläkin nukuttamassa ja uskoisin pian nukahtavan yöunille. Tuntuu et sais vieläkin aikaistaa tätä iltarutiinia - edelleen vaan hirvittää se et kuinka sitä unta sit aamusta riittää.. vaikka tiiä vaikka nukkuis paremminki ku laittais aiemmin nukkuun.. Jos vaikka huomenna kokeilis :)

Miten ihmeessä te saatte syötettyä kiinteitä kun ei sais vielä istuttaa vauvaa? Me on syötetty tähän saakka turvakaukalossa, mut ei onnistu siinäkään enää kun neiti haluaa koko ajan vain istuma-asentoa kohti. Parhaiten viihtyis seisoma-asennossa sylissä, mut hankala yksin syöttää ku pitää pitää kiinnikin neidistä samaan aikaan :D
 
sannya voi harmi tuosta pakkolomasta. :/ Mut kyl sitä onneks pärjää aika vähällä. Mäkin olen vuosien varrella käynyt sossun luukulla. Ja musta niin pitääkin! Sitä varten se on olemassa että kun on tiukkaa ja hätä niin sieltä saa apuja. :) Tsemppiä!!

meillä mies onneksi osaa hoitaa yhtälailla ku minä, oltiin koko kesä koko perhe yhdessä. :) Ihan eri tavalla mieskin on päässyt tytön hoitoon mukaan. Ainoastaan jos on liian väsy kun viedään nukkumaan niin vaan äitin laulu saa rauhottumaan. :heart:

veronpalautuksia tulee mullekkin! :D IHanaa!! :D Mut siihen nyt on vielä aikaa... :p

zoe mikä ihme on sienikakkupohja???

pirtsi aikaistakaa ihmeessä! Meillä tyttö osoitti JUST noin huutamalla iltavellipullolla jne meille että haluu aikasemmin nukkumaan!! Kokeilkaa rohkeesti vaan! Ja sitterissä tietenkin syötetään!

Odotan kyllä innolla että milloin saa tytön syöttötuoliin laittaa... selkä on NIIN kipee ku pitää sitterissä tyttöä syöttää! :/ IStuu jo tosi tukevasti mut ei vielä niin et vois ajatellakkaan syöttistä. :) Sylissä istuu niin terhakkaasti kyllä! :heart:

Taas meni nätisti nukkumaan murunen. Hirmusti tänään itki ja heti perään pureksi sormiaan... hmm. ikeniä kutittaa varmaan. :whistle: puuro meni kaikki ja maitoo ja vellii... saas nähä miten nukkuu ku niin paljon söi!!

EM ja Myy 4kk ja rapiat :heart:
 
Zoe Meillä alkaa olla sisällä 20-21 astetta ja lattialla jo viileämpää. Meillä on lattialämmitys, joten ei paljon tarvi laittaa lämpöä niin Nupun on kuitenkin lämmin leikkiä :heart: Tosin tänään lämmitettiin takallakin. Tai talvella jokatoinen päivä suurinpiirtein pistetään takkaan tuli, kun säästetään sillä vähän tuota sähkölämmitystä.
Olikos teille jotkut juhlat tulossa, kun kakkua leivot? Sienikakkupohja kuulostaa hyvältä :p

Sannya Ihan sama meillä :D Joka nukutusitkuun pitäisi tissiä yrittää miehen mielestä :D Tosin kyllä mä itsekin tänään nostin sen turhaan tissille. Kun mä en illalla erota mikä itku aina on menossa ja muutaman kerran ennenkin nostanut turhaan tissille. Kun jos se olisikin nälkää niin eihän se toinen nyt nälkäisenä nukahda. Mutta ettei pikkuinen oppisi käyttämään tilaisuutta hyväkseen, että jaa, itkulla pääsee pois pinniksestä ja äidin kainaloon :D

Pirtsi Meillä oli lasten ja aikuisten vaatteita ja aika paljon taloustavaraa (astioita, mattoja, verhoa yms.), kirjoja, cd-levyjä. Ja tosi halvat hinnat vaikka itse sanonkin. Vaatteet 0,50-3 ?, matot ja verhot 4-6 ?, cd-levyt ja kirjat 2 ?... Varmasti justiin noin halvalla menee, mutta ei kalliimmalla. Ja niitä kun on riittävästi niin sitten siitä näköjään kertyy ihan kivasti. Mutta pelkkiä vaatteita ei kyllä kannata myydä ja nyt on kyllä kaapit tyhjennetty totaalisesti kaikesta muusta tavarasta. Ja meidän naapurikunnassa on 3 kirpparia ja sisko sanoi, että tuo on ainut missä menee kunnolla kaupaksi. Ajattelin sunnuntaiksi vielä laittaa kaikki -50%, niin jos pääsee mahdollisimman hyvin tavaroista eroon. Tosin vaatteet taidan kipata UFF:n laatikkoon kun en halua niitä enään nurkkiin pyörimään.


JES, meillä taidettiin nukahtaa :D Ainakin hetkeksi :headwall:
 
Meil kans mies o usein, et nukuttais ja sit sanoo et josko se haluis syödä :D Mut tosin ny kyl aika pitkään yritti nukuttaa, mut huuto vaan ylty. Eli sit varmaan pienelle iski uudelleen nälkä kun ei het saanu unen päästä kii. Ja sit söikin tosi hyvällä ruokahalulla. Sen jälkeen sit päästi ain nännistä irti ja sillain leikki ja kitis. Ni sit pistin masulleen ja hytkytin uneen. Meillä ku poika ei tosiaankaan yksinään pinnasänkyyn nukaha. Ei sit millään.

Nii ja muutoin varmasti mies osais iha samalailla nukuttaa ko miekin (sit ku se nälkä on eka voitettu), mutta kun hällä o ollu nii paljon iltavuoroja ni ei oo pahemmin voina :/
 
Zoe-F ja EM Niin just.. no, me ei tuota sitteriä hommattu lainkaan vaan sen tilalla tavallaan on ollut toi "koliikkikeinu", joka on kyl ollut tosi hyvä.. mut ei siihen kyllä mitenkään voi syöttää neitiä. Minä odottelen kans syöttötuoliin laittoa, mut siihen on vielä aikaa.. eikä oo vielä hommattu edes koko tuolia.

EM Mitenkäs teillä tytön yöunet ja niiden pituus muuttuivat kun aikaistitte sitä nukkumaan menoa illalla vai muuttuivatko mitenkään? Vai oliko ainoa muutos siitä niiden mahd. iltakitinöiden tai vellin syöttö ongelmien loppuminen?

Meillä oli ihan normaali yö tän nykyisen rytmityksen mukaan eli neiti nukkui noin 21-7.30 ja söi n. klo 3 ja 6. Tänä yönä ei juurikaan ennen tuota klo 6 ollut ähistelyä ja levottomuutta kun nukkui kuitenkin paremmat iltapäikkärit ku niitä iltoina jolloin sitä ähistelyä on ollut jo aiemmin aamusta.. eli näköjään ne päikkärit vaikuttaa suuresti yöuniin!

Hmm.. kohta ois taas ekan pienen kiinteän ruoka-annoksen aika (harjoitellaan siis 2xpv pienillä annoksilla ).. Ei huvittais kyl yhtään alkaa taas sotkemaan :ashamed: Kuinkahan kauan siihen menee että neiti hoksaa miten kiinteämpää ruokaa syödään eikä vaan sylkis kaikkea samantien ulos..? tuurilla saa välillä jonkin puolikkaan lusikallisen menemään.. vai onko se kaikilla samanlaista alussa..? huoh!
 
Zoe Juu, nyt muistinkin kun kerroit. Olethan niistä jo puhunut, mutta ei aina pysy kaikki muistissa.
Mä tein ristiäisiin leivokset, joissa oli v.pun marsipaaniruusu. Leipomossa olisi ollut 1 ?/kpl, niin ajattelin säästää ja tehdä itse. Mutta väkersin niitä niin monta iltaa, että en niissä kyllä tuntipalkoille päässyt leipomon hintaan nähden. Tuli kuitenkin ihan nättejä ruusuja.
Mä luulin, että siihen pohjaan tulee sieniä :LOL:

Suukkis Ei meilläkään yksin nukahda. Tosin ei ole siihen yritetty opettaakaan.
 
Heips kaikille.. :)
Taas tulin teitä kurkkii tälle puolelle.. tuolla odotuspuolella kun on vähän hiljaista..

Suukkis ja muut jotka tilanneet kestovaippoja netistä.. :wave:
Oletteko miten ne maksaneet? Suoraan tilauksen yhteydessä vaiko miten? :ashamed:

TB 32+4:heart:
 
Kiitos tsempityksista :heart:

Lukasin pikaiseen läpi teidän kommentitkin :)

Mie sain ajan sinne silmukkahoitoon.Ois 15.10. Jännittää ihan sikana. Ja nyt sit saan nukutuksessa sen hoidon. Onneks. Helpottaa kummasti oloa!!

Tyttö nukahti tossa äsken. :) Tyttö muuten löyti jalkansa tossa about viikko sitten :D Ja kovasti yrittää lähtee ryömimään.Ja suuttuu aina kun ei osaa. Kauhiata huutoo alkaa pitämään.

mut eipä minulla muuta ollutkaan. Nyt kotihommia tekemään. Mukavaa päivää kaikille.
Ja teddybear mukavaa odotusta sinulle :) Kiva kun käyt kurkkimassa meitäkin.Ei oo sullakaan enää pitkä aika ;)

Maria 4kk 3vk 2pvä :heart:
 
Suukkis kiitoksia vastauksesta.. :) ja hyvin on toiminu nuo maksutavat?
meinasin näin alkuun tuolta aukustiinasta tilata.. :) ja sit iguleelta myös pari kpl.. :D

Sannya juu, eihän tässä enää pitkä aika ole.. :D pitäähän sitä käydä kurkkimassa niin tietää vähän mitä odottaa.. :D

:hug: kaikille.. :)
 
tb juu hyvin on toiminu ja kaikki tuotteen oon saanu nopsaan =) Ny kestää, et saan Onnikkaalta (www.onnikas.net) yövaipan, MUTTA jo ennen tilausta tiesin, et hällä on ruuhkaa (tuolloin etusivulla luki, et on 4vkon toimitusaika, joka onkin koht jo umpeutunu!:)). Reilua peliä, koska siit ol het infottu hyvin asiakkaita. Ja ny ei tilaustöitä ees oteta vastaan ku on ruuhkaa.

Ja samoiten odottelen www.jossu.fi :stä coolmax -alushousuja ja yhtä sisätäyttöö, mut sieltäki ku tilasin ni het kyl oli tiiossa tuo toimitusaika. Sielkään ei yleensä kestä noi kauaa, mut ny uus erä coolmaxeja tulee vast ens vkolla. Ja mitäs mitäs.. niin! www.hippuvaipat.fi:stä oottelen kans sisätäyttövaippaa (yhden koon), mut sekin on tilausvaippa ja siks kestää kauemmin.

Nää esim ja monet monet muut on toimittanu ihan ajallaan ja olleet rehellisiä myyjiä ja tuotteet niinku pitääkin. Eli suosittelen! =) JA kannattaa seurailla kestovaippainfon (www.kestovaippainfo.fi) keskustelupuolelta ainakin tuota "kauppiaiden palvelupiste" -osiota, sielt näkee ain kellä on postikuluttomuus- tai muita tarjouksia! :heart:

*edit noi linkit ei näköjää toimi ku heittää kaksplussalle, mut kyl ne noi on ja toimii ku pistää uuteen välilehteen noi suoraan :)
 
Suukkis juu, ja mä oon ollu yhteydessä aukustiinan ja iguleen pitäjien kanssa sähköpostitse.. :) sieltä saanu tietoa ja muun muuassa iguleella on postikuluttomuus, jos oikee muistan.. :) ja oon mä siellä info sivuillakin pyöriny.. (nyt ku on aikaa päivät pitkät) ja sieltä tietoa etsiskelly..
En oikee uskalla paljoa tilata nyt, ku ei oo mitää tietoo minkä kokoinen vaavi tulossa jne.. et sellasta vasta-alkaja pakettii nyt keräilen.. :D ja meillä nyt ens alkuun osakestoillaan, et saa nyt nähä sit miten menee.. :)
 
tb juu =) Ja muistat vaan, et yksikin kertisvaippa pvässä vähemmän on -365 kertisvaippaa vuodessa! Ja se on jo hieno juttu! Meil osakestoillaan niin, et matkoilla useimmiten kertikset, jos siis matka on vähä pidempi, et yövytään kauempana. Mut kotona aina kestot, myös yöllä :heart:
 
pirtsi yöunet kestää saman verran, eli siitä klo 18.30-20.00 lähtien nukkuu aamu seitsemään. :) Herää siis samaan aikaan, riippumatta siitä et kuinka myöhään nukahtaa... toki ensin tyttö nukahti klo 21 ja heräs aamulla 9 aikaan. Eli sit kun nukahtaa klo 19 niin herää aamulla 7 aikaan... vähän vaihdellen. :) Mut paras tapa välttää ne iltakitinät on vaan syöttää tyttö ajoissa. Eli tyttö herää vikoilta päikkäreiltä, sen jälkeen heti vähän maitoa, siitä puol tuntia niin puuroa, sitten pikkuhiljaa jo yökkäriä päälle ja sänkyyn, usein vielä tilkka maitoa tai velliä ennen nukahtamista. On hereillä päikkäreitten jälkeen noin tunnin ennen kun alan viemään nukkumaan. Siitä yleensä 30-60 min niin on unessa.

suukkis aijai kun tuli taas huono omatunto kun luin sun nää kestovaippa viestit. :D B) Just kävin ostamassa tytölle vaippoja ja mietin et hitto kun ois niitä kestoja... mut mä en edelleenkään tiiä et mikä ois hyvä... no, jospa kokeilis sellasta sisätaskuvaippaa? Eiks se oo niinkuin tavallinen sisävaippa jossa vaan on paikka lisäimulle? Ja sen kans kävis villikset tai kuori?

TB oi kohta se on sunkin vuoro päästä vauvantuoksuiseen maailmaan! Snif. Meijän pikkuvauva ei oo enää mikään pikkuvauva...

sannyalle tsempit! Hyvä et pääset hoitamaan asian pois päiväjärjestyksestä! :hug:

join eilen lasin punkkua ja otin Unikuu-nimistä yrttivalmistetta ja nukuin NIIN hyvin!! :heart: En tiiä kumpi vaikutti unen tuloon, vai pelkkä lumevaikutus mutta ei kiinnosta kumpi. :D pääasia että sain nukuttua ja ku mies hoiti vielä yön heräilyt niin avot. B)

täällä itketään hampaita. :eek: Tai ainakin oletan niin, tyttö itkee valittaen "auauauuuuuyyyäää" ja pureksii vimmatusti sormiaan samalla. :( Voi pientä! Selvästi nyt sattuu toista... Annettiin vähän panadolia, jospa se helpottais. Saas nähä millainen yö on tulossa... :whistle: Tai saa nähä milloin ne hampaat tulee sit lopulta ulos. huh...

EM ja Myy 4 kk + viikko ja jotain. :D
 
EM meil on siis kokeiltu niin AIOja, taskuja, sisävaippoja+ PUL -kuoria kuin sisätäyttöjä (sanotaan myös sisätaskuvaipoiks) + PUL kuoria tai sit PUL-kuorten tilal villikset. Ja ihan paras yhistelmä meillä on toi sisätäyttö+ villikset!! =) eli imuja vaan vaippaan ja sit villikset kuorena kaveriks =) Silloin tulee imua myös kylkiin eikä falskaa koskaan! :heart: :heart: Mie suosittelen! Onha siin oma hommansa ne täytellä ja sen vuoks aattelin, et ei ois meidän juttu. Mut tosissaanki on! Ei se iso homma kummiskaa oo ja ku o nii kauniita vaippojaki ni o kiva tehä :D

Äh.. pitää rientää ku Atte vaatii :D mie jatkan myöhemmin sit illalla..
 
Suukkis Juu, näin minäkin sen ajattelin.. :) ja juurikin niin et jos pidemmälle reissulle lähdetään ym niin sit ois kertakäyttövaipat ja sit kotona ollessa kestot.. :) Kuhan saadaan vaavi maailmaan niin katsotaan mimmoseen yhdistelmään päädytään/mikä sopii vauvalle.. :)

EM Onhan teidän pieni aina teille se pieni.. :heart: ja on sitä kyllä odotettu että päästään tälle puolen ja vauva arkeen.. :) :hug:
 
Chamorphis
EM voi toivottavasti ei kiusais kovin kauaa ne hampaat. Meillä ekat kax hammasta kitistiin aika pitkään ku molemmat tuli samas rytäkäs. Ylös kax seuraavaa tuli kivuttomammin.
Pirtsi voihan olla et räkii teillä kans kiinteet suusta sen takia ettei oo valmis kiinteille vielä. Kieli työntää automaattisesti sen ruuan pois suusta ja yleensä tottuu kiinteempään vasta siinä puolen vuoden tienoilla. Tietty aikaisemminkin voi ruveta sujumaan kuten täällä monella. Jaksuja sulle sinne kiinteitten kans taisteluun! :hug:
Tilannekatsaus... saatiin aika lastenpolille vasta 6.10. :/ Soitin kyllä sinne tänään ja pyysin kiirehtimään aikaa...taas eilen ja tänään tullu megasuuret oksut... :(
 
Nyt on neiti jo yöunilla, nukahti ehkä joskus 19.40 eli reilun tunnin aiempaan totuttua aikaisemmin.. saas nähdä mitä tästä nyt seuraa :eek: Huomenna täällä on siis luultavasti joko tosi iloinen tai tosi kärttyinen äiti :D

Nyt aateltiin hyödyntää tämä pidempi "iltavapaa" ja katsella miehen kans telkkua kynttilävalaistuksessa - tosi romanttista :LOL: Huomenna sit anoppilaan eli toiseen mummolaan kyläilemään, siellä sit voi tarvittaessa ottaa vaikka päikkärit kun anoppi on niin innokas hoitaja - ja sen käsiin uskaltaa neidin jättääkin joksikin aikaa :)
 
Chamorphis
Pirtsi hauskaa iltavapaata teille! :wave: Toivottavasti teidän neiti nukkuis myös aamulla, ettei herätä sit neljältä. Kyllä se rytmi siitä muovautuu! =) Meillä kans nuorimies nukahti tos kymmenen yli kasi...
 
Hienoa Pirtsi, mie meinasinkii sanoo, et rohkeesti vaan neiti aiemmin unelle! Se voi olla, et on ollu yliväsyny ain ennen ni ei oo yötkään menny hyvin. Ja sit vaan jos herää neljän maissa ni nukuttelet nii kauan uudelleen, et nukahtaa. Kyl se siit alkaa sit pikkuhiljaa varmaan sisäistään uuden rytmin :heart:

EM nii eli ei siun tartte huonoo omatuntoo potee :D Mie vaa oon nii ilonen ku kestoilu o nii helppoa ja mukavaa :) Ei se oo semmost salatiedettä niinku joskus annetaan ymmärtää. Mut koittelet rauhas mikä kävis teille! Eiköhän teillekin löydy semmonen sopiva yhistelmä :heart: Ja sisätäyttövaippahan on siis semmonen jossa ei itessään oo imua. Tai onhan siin usein esim yks bambukangaskerros ja sit vaiks trikoo, mut eihää ne itessään ime muuta ko pienet ohivuodot joita muutoin tulis. Mut sit sinne vaan esim. myllymuksujen bambuhampputaitto (joka prismas maksaa vain 5,90?!!) ni avot! Jo pitää pissat pari tuntia. Tosin paljon kauemminkin (ellei oo älytön pissijä), mut toki ihon hyvänä pysymisen kannalta ei oo kannattavaa juuri yli 3h antaa päivällä olla. Mut helppoo se on, ja varsinki ne kaikki ihanat kuosit mitä nykysi on.. Kestoilu on TOSI piristävää!!=) :heart:
 

Yhteistyössä