~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

Talvis Joo mua alko kans jälkeen päin huvittamaan,että mitähän työ minusta oikein ajattelette.Ja millaset mielikuvat teillä on siitä ku mie oon sormet pystyssä ronkimassa tytön takapuolto jostain hiuksista :D hah haa

Talvis Kääntyilystä onnea.Se on sitten sitä kääntyilemistä,kun on opittu. Ja ootas vaan,jos tajuaa että mahlteenkin voipi nukkua.Nii ai ai. Meijän neiti on nimittäin tykästyny nyt mahalteen ja kylelleen nukkumiseen.eniten nukkuu mahalteen ;)
 
Talvis onnea kääntymisestä! Tosi aikaseen kääntyi kyllä! :heart: Taitaa lähtee viipottaankin aika aikasin :D Meil Atte ei kyl nykysi millään pysy selällään. Jos yrittää vaippaaki laittaa ni sillon jo kääntyy ku ehtii just asettaa vaipan pepun alle :LOL: Siittä pitää sit ain pitää kii ettei käänny tai sit kääntää het uudelleen takas selälleen :xmas:
 
heips...
Hengessä mukana :D
paljon kirjoittusta tullut taas... koitan keskittyy taas huomenissa mitä kaikkee ootte kirjottaneen.

Mä tulin siihen tulokseen niinkuin joku muukin, kenen nimiä en muista.
Et mun puolesta tehkööt vaikka pamppers meidän luumusoseet jatkossa.
Ja toi helvatun luumupuu lähtee meidän pihasta!!! PISTE!!! keräsin pojan kylpyammeellisen luumuja... oon tunkenut niitä joka sukulaiselle, ja keittänyt viis ISOA kattilallista luumusosesta... joista yks kattilallinen meni pönttöön, kun tein siitä luumukeittoa kuorien ja siementen kera... unohdin sen niin sanotusti hellalle.
Mut nyt on pakkasessa jätkällä 83 kappaletta 30 millilitran annospalasia pakkasessa.

Eilen keittelin pojalle: maissimössöä, kukkakaalimössöä, pottumössöä, porkkanamössöä ja bataattimössöä... nyt ei pitäs tarvii hetkeen tehdä ruokaa :D
 
huomenta! ZZZZzzzz
Päikkärit pikku herra nukkui eilen
hämmästyttävän hyvin. 2h, 1h ja 1h
yö unille rauhoittui vasta 20.30 ja alku
yö oli kyllä semmoista ähinää. 23.30-00.30
päätti sitte valvoja ja yritti kovasti jutella, mutta
en antanut periksi. olin ihan hiljaa ja ku alko kitisee
niin laitoin tutin suuhun. heräs syömään 03.00 tienoilla
ja 6.00 tienoilla. Vielä nukkuu. minä nousin jo vaikka
väsyttää, että ehditään varmasti aamupäivän neuvolaan. :)
piikki tulossa, voi meidän pikkuista:heart:

Meidän poitsu tänään tasan 5kk!! :heart:
 
Onnittelut Talvikselle kääntymisestä täältäkin :) Meillä kans oppi ihan hiljattain masulleen kääntymisen mut ei se kyl masultaan osaa selälleen kääntyä.. Oisko sekin syynä tuohon ku eihän me oo niin hirveen paljoa masullaan pidetty sen puklailuongelman takia. No, eiköhän se tuo meidänkin neiti vielä selälleenkin pääse takas :D

Kylläpäs HanTa on ollut ahkerana :eek:

TinyAngelille ja poitsulle onnittelut 5kk iän saavuttamisesta :)

Minä oon ihan ihmeissäni täällä meidän viime yöstä ja päikkärien muuttumisesta muutenkin. Nyt jopa kahtena iltapäivänä Ella on nukkunu vaunuissa pitkän tovin vielä senkin jälkeen ku on tultu takas kotiin. Eilen piti jo ihan käydä vajaan tunnin nukkumisen jälkeen hakemassa se sisälle ettei liian kauaa nukkuis ku kello oli jo lähes 19 tuolloin. No, hyvä hommahan se toki vaan on että ois hiljalleen alkanu oppiin tuon vaunuissa nukkumisenkin - varsinki ku ollaan viikon päästä lähdössä mökkireissulle jonne ei huvittais tuota keinua raahata mukana.

Niin ja siitä viime yöstä.. Neiti laittoi yöunille n. klo 21, heräs syömään n. 3.30, nukkui taas klo 7, söi ja nukkui vielä 30 min.. eli yhteensä uniaikaa 21-7.30 kun se ennen on ollut parhaimmillaankin 22-6.. Mä vaan niin toivon ettei tuo ollut poikkeusyö!!
 
Kiitos naiset tsemppauksesta! Mä yritän olla nyt ajattelematta koko asiaa. Jos pitää kaapia niin sit pitää, pikku juttuhan se kuitenkin loppujen lopuksi on. Talvis, ei arista maha yhtään, mut muuten on sellanen hellän oloinen, vaikee selittää :| Oon tässä pohtinut sitäkin, et tekeehän ihmiset aborttejakin ja siltikin voivat saada tulevaisuudessa lapsia niin kai sit minäkin.

EM, meidän äiti sanoi ihan samaa, et vaikka vauva huutais kuinka niin saat laskee sen alas ja mennä pissalle :LOL: Mä ihan todella tiedostan tän oman ongelmani, luojan kiitos. Mut niin kai se ekan kanssa on et järki voi sumentua. Ja kun en voi tuon lapseni tietä aina ja iänkaikkisesti siloitella. Suuret murheet sillä on vasta edessä, nää on pieniä itkuja nämä :)

Talvikselle
ja Minjalle onnittelut kääntymisestä :heart:

TA:n pojalle onnittelut 5kk synttäreiden johdosta :heart:

Hanta, tuo meille luumuja ;) Meillä on täällä kotona sama homma omenojen kans. Pihassa on 5 isoo omenapuuta ja satoa riittää..

Pirtsi, kiva jos teillä alkaa nukkumis asiat menemään parempaan suuntaan :)

Elma nukahti eilen ihan itse omaan sänkyyn :eek: Hoksattiin et se pitää lähtee laittamaan unille sillon kun silmä lupsahtelee eikä antaa nukahtaa syliin. Kapaloitiin se tiukasti ja pidettiin tutia suussa niin sinne nukahti! Aikaa meni näin ekana iltana reilut puoli tuntia kun välillä se havahtui ja yritti alkaa heilumaan, mut aika hyvin kuitenkin! Tätä me aletaan nyt harjoittelemaan! Ja jos tuohon tottuu niin sit jossain vaiheessa meinataan kokeilla et jäiskö ihan itsekseen unta hakemaan. Nyt se tarvii jonkun siihen viereen tassuttelemaan ja pitämään tutia kun muuten se alkaa huitomaan käsillään ja potkii peittoa pois jnejne.
 
No on Kimillä ainakin syömistä =)

TA Onnea 5 kk:n saavuttamisesta :heart:

Pirtsille onnea hyvistä unista. Toivottavasti ne olisi pysyvästi parantuneet :heart:

Mä olen taas niin täynnä tätä imetystä :kieh: Yöllä pariin otteeseen lakanat ja paidat märkänä kun liivinsuojat ei riitä enkä yöllä jaksaisi pumpata. Nyt aamulla kelvannut vain toinen tissi ja kelpaa vain sen aikaa että suurin nälkä on tyydytetty. Eli tissitellään usein :kieh: Ja tyttö on ihan uninen, mutta kun ei syö kunnolla niin ei olisi taas järkeä vaunuihinkaan laittaa. Herää sitten kuitenkin pian syömään. Mutta ei sisällekään nukahda. Ja sitten mä hermostun ja tiuskin ja sitten tulee paha mieli kun tiuskin lapselle :'(
Tuntuu, että pääsisikö pullon kanssa helpommalla :/
 
Sompio voi olla, mut rinnasta sais sitä parasta ravintoo (paitti jos pumppaat pulloon). Ja oishan siinäkin pullojen kans rätnäämistä, pesemistä, lämmittämistä yms. Et tuskimpa sekkää ny nii älyn vaivatonta ain ois. Ja alun vaikeuksien jälkeen imetys ainaki mulla on ihan helppoa. Toki sillon alussa oli tosi haastavaa, mut ny tuntuu kivalta ku jaksoi niiden vaikeiden aikojen yli ja poika saa edelleen tissistä. Ja sit ku kiinteitä alottelette ni imetysvälitki pitenee. Ja kyllä se maidontulokin tasoittuu. Ootko pyyhettä pitäny alla ku nukut? Miula se on oikeen hyvä ja nukun alasti vaikka mulla suihkutissit on ja tosi paljon tulee maitoo aina. Mut teet niin ku parhaaksi näet :) :hug: Tyytyväisiä vauvojahan pulloruokinnallakin tullee, ei siin mittää =) Itse tiedät mikä ois teil paras vaihtoehto.

TA onnea 5kk:sta!!! :heart: :flower:
 
Suukkis Juu, kyllähän mä tuon kaiken tiedän ja olen samaa asiaa valittanut täällä jo liiaksi. Kiitos kuitenkin lohdutuksesta ja kommentista :heart:
On mulla sängyssä toinen lakana siinä taiteltuna, jota sitten vaihtelen kuivaksi tarpeen mukaan. Ja alla vielä froteelakanakin, koska se menee tavallisesta lakanasta läpi vaikka olisi kuinka taiteltu moneen kertaan. Meillä on keittiön tuoleilla aina pari lakanaa kuivumassa. Tässä olikin jo vaihe, että mä luulin maidon tasaantuneen, mutta taas monta yötä herännyt siihen kun kaikki paikat on maidossa. Ja pakko pitää öisin rintaliivejä ja suojia. En mä voisi nukkua ollenkaan ihan alasti kun olisi kyllä maitoa vielä enemmän joka paikassa.
Enkä mä nyt taida pulloon siirtyä, kunhan piti päästä taas purkautumaan.
Parin viikon päästä mekin niitä kiinteitä voitaisiin aloitella. Mulla ei ole ollenkaan sellainen tavoite, että 6 kk täysimetystä, vaikka kasvun suhteen me vielä voitaisi kyllä täysimetystäkin jatkaa.
Meillä eniten pyykkiä taitaa tulla just noista lakanoista. Ja rahaakin liivinsuojiin menee varmaan enemmän kuin vaippoihin :LOL:
 
Zoe no huva :) mie ite koen sen hirmu hankalaks ku tissin voi vaan työntää suuhun ja syö siittä :D (toki siis alussa oli iha hemmetin vaikeeta ja ne rintaraivarit ol TOSI haastavia, mut ny sujuu ku rasvattu) Mut toki ku ei pulloruokinnast oo muuta kokemusta kuin se, et on pumpattua maitoa het antanu ni en osaa sanova. Ja se muaki ihmetyttää, et joillain oikeesti on se joku kymmenen pulloo tai enempi.. Ehk ne o sit nii laiskoja pesemään niit?
 
Zoe Kiitos :heart: Ja olen mä välillä iltaisin pumpannutkin pulloon kun en jaksa takuta imetyksen kanssa. Tosin Nuppu ei juo pullosta itseään kylläiseksi. Mutta ainakin sitten suostuu taas tissille paremmin. Taitaa tyttö tykätä tissistä enemmän kuin pullosta :heart:
Ja parhaiten tehoaa iltaisin se, että minä häivyn makkarista ja jätän Nupun isin kanssa. Kyllä se tissin nälkä sieltä sitten tulee kun tissi ei ole koko aikaa vieressä :saint:
 
Sompio et oo kestosuojia aatellu? Ne kun ei liimaudu nänneihin kiinnikään? Niiden imukyvyissä on hirmuisesti eroa, mut esim. mulla on bambuisia suojia, joissa on kolme kerrosta bambua ja sit coolmax ja pul- kerros ja mie oon tykänny tosi paljon! Ja sillo alussaha mie nukuin aina pyyhe alla sekä pyyhe rintojen päällä :D Nykysinkin mie pidän kyl harsoo siin rinnoilla varmuuden vuoks. Ja hienoo, ettet pulloruokintaan ala ja ol vaan höyryjen ulospäästelyä :D Ei siin mittää vikkaa oo, mut tullu varmaa selväks kumman kannalla mie enempi oon vaik toinenki vaihtoehto ihan ok on :)
 
Chamorphis
pulloista tiedän tapauksen, jolla oli tiskialtaassa sellanen about 30 tuttipulloo aina oottaas pesua... :whistle: Ja oli sit niin tarkkaa et mihin pulloon laitetaan ja paljonko... Nyt 30 ml, sit 50 ml jne. jne.. ei hieman ollu rasittavaa!
Sompio kyllä se maidontulo tasaantuu sullakin! :hug: Mä en oo käyttäny enää hetkeen aikaan liivinsuojia ollenkaan! =)
Mulla tuntuu olevan ongelma siinä, etten meinaa saada poikaa juomaan syömisen yhteydes juuri mitään. Annan nokkamukista vettä ja juo vaan ihan pikkasen. Hyvä jos menee 5-10 ml. Annan sitten ruuan jälkeen tissiä, mut olis ihan kiva kun jois enemmän kun kuitenkin töihin pitäs palata eikä tissi ookkaan siinä jatkuvasti.
Kiva kun mua on ruvennu jo valmiiksi hirvittään seuraava synnytys. :ashamed: Oon ettiny kokemuksia ja tietoo miten muilla pahoin revenneillä on menny toinen synnytys. Tosi paljon löytyi juttua et automaattisesti sektio. Kun arpeutunu kudos ei jousta ollenkaan niin pahan repeämän riski paljon suurempi ja siitä ei sit paranekkaan yhtä helposti enää. Oli sielä kyllä myös näitä äitejä, jotka on synnyttäny alakautta normaalisti eikä oo tullu repeämiäkään. En haluaisi sektiota, mutta en myöskään revetä enää yhtä pahoin... Jos sektio tulee niin en saa toistakaan lasta syliin heti. :'( No tiedän varmaan enemmän marraskuussa kun on kontrolli gynelle...
Zoe tuttu tunne! :D Muutamat kerrat on kans töräyttäny kunnon satsin just kun on saanu vaihdettua vaipan! :LOL:
 
Cham voih :/ No mut toivotaan ainakin, et siula menis sit niin, ettet repeis seur. kerran! Mitä tuohon oikeen osaa sanoo.. mie en osaa oikein mitään :ashamed: Mut haleja ny ainakin kovasti pelkoa lievittämään :hug: :hug: Ootteks ny sit toista yrittämässä/onko se mietinnässä?
Ja mulla o synnytyksestä ny siis se reilu 5kk ja tarviin edelleen liivinsuojia :D Mulla ku rupee joskus syyttä suotta suihkuamaan rinnat, ni sillo o iha hyvä olla suojat paikoillaan tai sit on paita märkä..

Aaapua ku oli ihanat villikset mitkä sain ku hahtuvahullulta tilasin! tuommoset: http://i883.photobucket.com/albums/ac32/tytyk/sammakko.jpg Oli varastossa ni pakkohan mun oli tilata ku o ny postikuluttomuustarjouskin! Houkuttelis vaa tilaan lisääkin.. Mut koht ei riitä rahat ku pitäs sisävaippojaki ostella (kolmet on tulossa jo) ku aiemmat o jäämäs pieniks..

*edit unohin mainita! Erävoitto vastustajalle, eli MULLE!!! B) Meinaa poika söi puol purkkia sitä lihaperunaa oikeen nätisti! aluks ihan kauhee huuto ja taas ois menny pärskimiseks ja itkuks, mut sit mie otin syliin ja yritin siin.. Ni taas meinas itkee ku lusikan toin suuhun. Mut kappas vaan ku aloin laulaa päivänsädettä ja menninkäistä (kohdussa ku ol ni sillonhaa kuuli sen tosi usein ja alussa rintaraivareidenki aikaan rauhottu siihen) ni jo rauhottu het! Ja sit oikeen välil aukas suutaan ja söi ihan suht hyvin! Vitsi mie olin ilonen! Ny vaan pitää sit sitä päärynää yrittää saada iha kunnolla alas illemmalla, ettei menis huudoks sit yöllä.. (ku luin tuolt toisest pinost, et päärynäl ois se luumun ominaisuus myös.. pitäisköhä toi paikkaansa?)
 
Tänään oli siis 5kk neuvola. Neuvolakorttiin kirjoitettu mm. "Tyytyväinen ja iloinen vesseli, Kasvaa hyvin. RM:n lisäksi kasviksia, hedelmiä. Nyt voi ottaa viljat/lihat mukaan. Tarttuu leluun, vie suuhun. Kääntyy selältä vatsalle. Pyörii akselinsa ympäri. Juttelee kovasti. " Pituus 65,8cm, paino 6860g ja pipo 42,8cm."

Tänään saatiin toinen rokotus. Hieman itkua tuli, mutta heti kun sai laastarin niin tyytyi ja hymyili aurinkoisesti neuvolatädille. Viimeksi piikistä tuli uneliaisuutta ja illalla kovaa itkua, johon annoin supon. Tälläkin kertaa taitaa tulla samat oireet. Ainakin poitsu nukahti 12.30 nukkui 40min, söi ja nukahti samantien uudestaan.
 
Hei sanokaas muuten, mistä tietää millon lapsi alkaa oikeesti puhua? Siis et mist tietää, millo sanoo ensimmäisen sanansa? Ku meil poika hokee usein äittä, tai sit äitti ni eihä ny viiskuinen viel voi osata puhua :LOL: Ja välil siis sanoo sen tosi selvästikin.
 
liivinsuojista mä ainakin tarvitsen niitä päivittäin ja varsinkin yöllä, vaikka poika tosiaankin jo 5kk. Välillä alkaa herumaan vaikka poika ei tissillä olekkaan. ja silloin ku imee niin suihkuu kummastakin tissistä maitoa. Et ilman liivinsuojia sais vaihtaa paitaa ainakin 10 kertaa päivässä.
 
TA miula ihan sama juttu! :D Ja annas olla jos on liivinsuoja just pahimmoilleen huonosti rintsikoissa, et on luiskahtanu vaiks sinne alemmas kuin mis nänni ois ni sillo tulee aika kiire ku maitoa alkaa herumaan siit rinnasta, josta poika ei syö sil hetkel :D

Ja joo, meil pojan ääntely mukaili ei sanaa jo sillon kuukauden ikäsenäki :D Mut juu, sen sentää tietää, ettei ollu puhetta :LOL: Mut mist ton oikeesti sit tietää millon tulee ekat sanat ku nyt jo sanoo niin selvästi äittä?
 
Suukkis Mulla on kestoja kyllä, mutta ne ei oikein pidä. Iltaisin kun tissit on tyhjemmät niin pidän kestosuojia. Ainun pitsijutuilla ei tee mitään, ellei ole kahdet päällekkäin. Mulla on vain kahdet sellaiset bambujutut, joissa toisissa vain joku coolmax tms. -kerros. Ne on kyllä parempia, mutta en silti voi yöllä niitä pitää. Kertikset ei juurikaan jää tisseihin kiinni, koska ne on yleensä aina sen verran kosteat :D
Olis alusta asti tarvinnut ostaa niitä bambujuttuja enemmän, mutta kun mä luulin, että se maidontulo tasaantuisi nopeammin.
Ja, juu tiedän kyllä kumman kannalta sä olet =)

Zoe Kyllähän mä tiedän, että äidinmaito on se paras maito. Ja pullosta mitä on annettu niin se on juurikin äidinmaitoa. Ja pitäisihän se olla onnellinen, että sitä maitoa pursuaa ovista ja ikkunoista niin saa sillä ruokittua.

Mä olen just tosi laiska pesemään pulloja. Helpommalla pääsisi kun pesisi sen heti käytön jälkeen, mutta meillä se lojuu tiskipöydällä aina monta päivää ja sitten se on pakko keittää kun pelkään että pesii jo kaikenmaailman pöpöjä. Ja meillä on oikeesti 7 tuttipulloa, joista Nuppu 3 hyväksyy :D Mä ostin niitä raskausaikana vaikka minkälaisia :)

Cham Kiitos tuesta :heart:
Voi vitsit, toivottavasti saat asiasta jutella ennen raskautta jo jonkun kanssa. Netistä etsitty tieto kun ei ole sitä parasta mielenrauhan takia :/ Aina löytää kaikkia kauhuskenaarioita.
En tiedä kyllä kanssa yhtään, mitä voisin sinulle sanoa, mutta halituksia paljon :hug:
Mäkin jo stressaan töihinpaluuta, vaikka tässä nyt on melkein puoli vuotta vielä aikaa :D
Ensi viikolla miehellä on ortopedi, joka tietää tuosta selästä sanoa sitten paremin. Kun sehän kuvattiin pari viikkoa sitten ja työterveyslääkärin mukaan leikkaus on edessä. Eli silloin mies on varmaan kotona kevään joko saikulla tai työttömänä ja menen nauttimaan suurta kunnan palkkaa :D Sillä elättääkin perheen, olen jo "urani" huipulla palkassa kun sain viime talvena 10-vuotiskokemuslisän palkkaani :/

Cham Juodaanko teillä kuitenkin riittävästi vuorokaudessa? Tai vaikeahan sitä tissimaidon määrää on arvioida.
 
TA mul ei onneks noin käy enää useinkaan :D ku ain ennen imettämistä tarkistan sen toisen rinnan ja liivinsuojan, et missä se on.

Sompio joo niil Ainun suojil ei mitään tee :D mie nakkasin ne neljä roskiin (no kierrätykseen, mut kummiskii) het ko huomasin, et läpi menee het ekan kerran ku vähäsenki heruu maitoa. Noi tsi-bambutekeleet on kyl ollu tosi hyviä, en muista onko niis peräti bambuhamppufleeceä osaks mut tosi hyviä ovat! =) anoppi niit mulle värkkäs ku sanoin, et jos o jämäpaloja ni ilolla ottasin vastaan jos se jaksais tehhä :)
 

Yhteistyössä