~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

sompio vähän vaihdellen heräillään. Joskus itkettää päiväunilta herääminen, ehkä tuli nälkä tai vaan suru siitä et on yksin, tai mistä sitä tietää... Mut aamuisin yleensä huudellaan vaan ja vähän känistään, sitten hymyillään leveällä naamalla kun näkee isin tai äidin. :D Öisin herää itkemään nälkäänsä tai mitä lie. Joskus herää naureskellen ja joskus itkien. Meil on niin tempperamenttinen tyttö et useimmiten taitaa itkeskellä mut yleensä aina alkaa naurattaa kun menee vähän juttelemaan.

Meillä herää ähisten ja sit muuttuu itkuks. Mut esim. viime yönä ei kuulunu mitään aluks, mut sit vähän vinkas ni mentiin kahtoon ni poika oliki kääntyny toistepäi :D Eli siis jalat siel mis oli pää sillon ku pinnasänkyyn laitoin. Ja silmät kirkkaana tillitti siin :LOL: Mut hyvin pian kyllä väsähti uudelleen kun ei laitettu valoja ja annoin rintaa.

Pitäs ehk mennä jo nyt unelle ko vähän nukahtaa. Siten ehk sais het unen ja jaksais huomen tosi hyvin :) Saa nähä kuin käy, et maltanko mennä..

mie koitin antaa iltapuuron muuten Atelle. Ku tuumin, et annan puuroa kyllä, muutoin vain tissiä. Nooh, aluks söi hyvin jonki aikaa, sit taas pärski ja itki vain ni lopetin. Ai nii! Ne maissinaksut jäi ostamati :( Noh, huomen jos muistais :)

tänne ei mitään kummosia. oltiin koko päivä oikeestaan anoppilassa hakemassa miehen tavaroita ja kaikkea sälää autotallin vintiltä ja vaatehuoneesta.

alettiin antaa Minjalle maissivelliä maidon seassa viime viikolla. vähän pöljä olin, ku en uskonu et tytöllä oli 3pv sitä tiheetä imuu, mut en vaan jaksanu sitä ainaista kitinää ja syöttämistä enää :ashamed: itellä vähän helpottunu olo, ku ollaan vähitellen siirtymässä rinnalta pullolle. (mähän en oo missään vaiheessa imetyksestä nauttinut) korviketta meillä ei siltikään mee oikeestaa paljo mitää, mä vaan lypsän omaa maitoa aina iltaisin ja joskus aamuisin. huomenna suunnittelin kirjottavani maitomäärät paperille että voin neuvolantädille näyttää, et mitä mieltä se on kiinteiden suhteen. oon niin hakusessa ton lapsen syöttämisen kanssa
- jos vaan imetän, ni meen ihan sekasin jos pitää 45min välein antaa rintaa ja siltikin katsoa tyytymätöntä lasta
- pullosta annettaessa 140ml se juodaan loppuun ja aletaan huutaa ku juoma loppuu, huuto kyllä lakkaa kun nostetaan olkapäälle röyhtäisemään ja ruvetaan touhuu muuta, nälkä pysyy poissa 1,5-2h
- jos annan esim 160ml, puklailua riittää seuraavat pari tuntii, aina seuraavaan ruokailuun saakka. tämäkin määrä juodaan loppuun ja huudetaan ku loppuu. enempää en oo uskaltanu antaa.
- rinnallakin nautiskellaan vaan lopuksi ja lussutetaan silmät kiinni, ei siis syödä. kun irrotan otteen ja rupeen laittaa liivin luukkuu kiinni ni alkaa huuto.

eli mun fiilikset on luokkaa :headwall: :headwall: :headwall: mitä vaan teenki, ni aina huudetaan :headwall:

tajusin etten oo kauheasti kertonut mitään meiän tytöstä ja sen tavoista. tuli tosta korvien haromisesta mieleen, et Minja on niin söpö ku se aina hiplaa sen käsillä kaikkea sillee rapsuttamalla. mä sanon sitä nyplyttämiseks :heart: ukin sylissä ollessaan se nyplää sen käsikarvoja, välillä se nyplää omia hiuksiaan takaraivosta. :heart: oma viltti lattialla mahalla ollessaan on ihan loistava nyplättävä. ja aina se ilme nyplyttäessä :heart: silmät suurina ja tarkkaavaisina, ylähuuli töröllä ja kuola valuen suupielestä. sanonkin häntä täti tomeraksi ku näyttää niin jämptiltä :LOL: aamusin noustaan toisen syötön jälkeen n. klo 9-10 ja voi että mitä ihania ja superleveitä hymyjä hän väläyttelee sillon :xmas: joskus tulee pieni hörähdyskin ku on niin kivaa ku pitkän yön jälkeen näkee taas äitin tai isin. pitäis laittaa valokuvia koneelle, että vois laittaa tytön touhuilmeen tänne nettiin.

siinäpä siis meiän kuulumisia. =)
Talvis ja Minja

ps. maissivellistä tulee ihan hirveen hajusta kakkaa. tyttö nukku vaunuissa makuupussissa, kuomun päällä oli harso hiukan peitteenä ni mun ei tarvinnu ottaa ku se harso pois ni kakkan haju tuli nenään... :D yök

Talvis meil poika o iha samanlainen :D kauhee rapsutus kuuluu. Yleensä sillo ko nukkuu/on unen rajamailla ni sillo rapsuttelee patjaa/lakanaa, mut myös mattoa, sohvaa.. mitä milloinkin :D Eli rapsuttelee unissaan ja valveilla. Mut kova on poika aina raapimaan erilaisia tasoja ja materiaaleja. Ehk ne sit tuntuu kivalta ja o kiva kuulla millanen ääni niist tulee :xmas:

Ihana Talviksen Minja :heart:

Tulin nopeasti sanomaan että me lähdetään tänään mummolareissuun, eli jos musta ei pariin viikkoon kuulu niin kovin aktiivisesti niin ette ihmettele :) Voihan se toki olla että nörttäilen siellä samaan malliinkin :whistle:

Yhdeksältä olis jälkitarkastus, saankohan terveen paperit.. Kovasti tekis mieli ratsastamaan. Jälkivuotoa on vieläkin et saas nähdä.

Kauniita päiviä :heart:

Vilma ja Elma 1kk 2vko 2päivää

Huomenta :)

Nyt oon ajoissa hereillä.Tänään pitää mennä eltus juttuja hoitamaan.

Tulin tälleen pikaseen kommailemaan.

Suukkis Mie eilen huomasin yhen hyvän keinon rauhottaa vauva syömä hetkelle.Ku meillä meinaa kans olla sitä leikkimistä jne. Niin nyt sit käänsin tytön ihan kunnolla minuun päin sitterissä,ja sanoin AAA.Ja suuta oikein isosti ammolleenm,ja näytin tytölle,että tää suu pitää aukasta niin ruokaa tulee. No tyttö sit aukas suun ja nauroi samalla.Ja laitoin ruoan suuhun.Niin voi vitja miten hienosti söi. Tota kun toistin ja sanoin,että hienosti menee.Nam nam. Niin soi pyol purkillista peruna-porkkana sosetta ja päälle päärynäsosetta jälkkäriks :D
Kannattaa vauvan kanssa kokeilla kaiken maailman jippoja. Kaikki konstit on sallittuja :D

Pirtsi Onnea sinne 3kk:n johdosta! :heart:

Sompio Joskus meillä itketään,varsinkin sillon jos en oo ihan heti ekaan ääneen jaksanut nousta ylös :D Mut yleensä kiljahtelee ja höpöttelee sängyssään :)

Talvis Voi että. Söpö Minja :heart:

vilma mukavaa mummola reissua :)

Nyt pitää mennä.Tytölle ruokoo. EM Ootko muuten puuroja jo aloitellut? Minkäs ikäinen teijän neiti olikaan? Mie oon miettinyt,että uskalatiskohan jo vaikka manna puuroa aloitella.Esim että sais sen aamupuuron nyt arkeen mukaan?

Maria 4kk 2vk 6pvä :heart:

Sannya joo oon mie koittanu ties mitä millonkin :D Mut ei vaan toimi.. Nyt söi ok:sti jonkin verran puuroa.. mut aika kehnosti, ehk joku kolme ruokalusikallista jos sitäkään :/ Ja välil se keskittyy johkin ja pitää pään allaalla ja suun visusti kii vaik kuin yrittäs laittaa lusikalla sinne ruokaa. Ja vaikka yrittäs huomionki saada itteensä millä keinolla hyvänsä, ni aluks toimii. Eli kahtoo mua ihmeissään ja sit ku toisin lusikan siihen ni on ikään kuin :"ai jahas, tää olikin vaa huijausyritys, jatkampa siis siitä mihin jäin" eli taas pää alas, näpertää sormillaan ja suu visusti kii :LOL: Et annapa siinä sit ruokaa :kieh:

Juupa.. pakko on ny noit soseit sittenki saada menemään.. meinaa yön heräämissaldo: 8 krt :headwall: Kiinteillä (ku meni se vähäkin), nukku sen 4h putkeen usein ja heräili 2-3 krt. Ny viime yönä siis ekan kolmen tunnin aikana heräs viidesti... Ilmaa masussa ainakin. Varmaan siks ku söi vaan tissiä (annoin kyl eilen vähä iltapuuroakin) ja suihkuaa ni tulee sitä kautta sit ilmaa paljon mahaan.

Noh, ei auta ko yrittää. Toisaalt jos sais ees noi vähätkin kiinteet meneen ja niihin aina sitä öljyä ni sit ne ei ainakaan laske sitä painoa, kaiketi ainakaan..

Kylläpä on nätti tyttö Talviksella :) Mä en oo jaksanu alkaa opetteleen miten laittaa kuvia tänne :(

Vilmalle mukavaa mummolareissua täältä meidänkin puolesta :)

Tuo Suukkiksen kuvaama syöttötyyli on ihan samankuuloinen ku meillä on aina silloin ku bataattia tms pitäis syödä :LOL: Äsken sit taas puolestaan hedelmäsose maistui niin mainiosti :) Minä kun annan tällä hetkellä kerran päivässä hedelmäsosetta ja kerran sit bataattia.. ja pieninä määrinä kun maito maistuu vielä aterian päälle ihan normaalisti.

Tänä aamuna mä sit kokeilinkin kaikkia neuvoja mitä eilen sain teiltä. Annoin klo 6 maitoa, vaikka vaikuttikin olevan jo ihan hereillä. No kappas vaan, neiti nukahtikin vielä tunniksi uudelleen! Ja sit klo 7 olin jo ihan varma et nyt noustaan ku neiti näytti vain hymyilevän sängyssä ja katteli sänkyreunuksen nalle puhia ja kumppaneita.. niin eiköhän nukahtanu sittenkin vielä uudelleen tunniksi!! No, minä sit tyytyväisenä itsekin sain torkahdella ja lepäillä kaks extratuntia aiempaan verrattuna :) ja oli niin paljon mukavampi herätä ylös klo 8 kuin klo 6. Toivottavasti tää vaan toimis muinakin aamuina.. Illan nukkumaan menoa en taida uskaltaa vielä aikaistaa, sillä jos sattuuki ettei tää toimi niin meillä herätäänkin tooosi aikaisin!

EM Oletkos sä aloittanut jo puurot (vai sekoitanko nyt johonki toiseen)? Minkä ikäisenä sä ne aloittelit kun muitakin kiinteitä olit aloitellu samoihin aikoihin ku mä..? Ei toki oo mulla vielä mikään kiirus niihin puuroihin, mut tuntuu tuonne 5kk olevan vielä niin pitkä aika varsinkin kun aiemmin näitä kiinteitä muutenkin aloiteltiin.

nyt ei oo kerenny kirjottelee ku ristiäiset pukkaa päälle ja paljo kaikkee muutakii tekemistä mm.siivota pitäs tänää..lauantaina on siis ristiäiset ja meille tulee tupa täyteen vieraita vaikka tässä huushollissa ei pietäkkään nit ristiäisiä. Anoppi ja sen mies tulee ja miehen sisko miehesä kaa..ja meillä siis 55 neiöinen kaksio :headwall: voi olla tilanpuutetta!

Eile käytii shoppaa ristiäis kuteita mammalle ja typylle =) huomenna pappia tapaamaan ja käymään läpi ristiäis tilaisuutta. Pietään tossa keskustassa pienessä kappelissa ne jossa kahvitus tilat yläkerras.

Täällä masuvaivat helpottanu huomattavasti ku en oo antanu d-tippoja =) alotan parin viikon päästä antaa niit uudestaa mutta annan suoraa niita jekovitoja eli vesipohjasii d-tippoja..en haluu enää never ever antaa noita rasvaliukosii tippoja ku meillä ollaan muute niin kipeenä :(

Nyt en kerkee kirjottaa muille mutta käyn jokapäivä lukee tein kuulumiset =) nyt vaan on niin hektistä kotona et ei kerkee koneella istuu..

Tyty ja Kitku 1kuukaus ja 3pv :heart:

Zoe Joo kiitos vastauksesta.Mä tossa lueskelinkin jo Muksun ja Piltin sivuja,niin jommalla kummalla oli se hellä ensi mannapuuro.Tai siis silleen,että hellä ensi mannapuuroksi tms. :)

Ja voi kakka,että mua harmittaa. Tossa joku tunti sitten vaihdoin tytön vaipan. Huomasin,että jaahas tytöllä on pepussa miun hius joutunu.No mä yritin sitä saada irti sieltä,en saanu otetta siihen hiukseen.Ja sit ku sain ja vedin,nii se hius ei meinannu millää irrota. Sit rupesin enemmän kiskomaan niin voi juma!! :eek: Se hius tuli ihan pyllystä,siis sieltä peräaukosta. Arvatkee olinko suu amollaan,ku siinä hiuksen päässä roikku vielä kakkanokare. Mie oon yrittäny noita mun hiuksia,nyppiä pois tytön rievuista ja vaatteista.Mutku ei hyövytä. Mulla siis irtoo hiuksia tosi paljon,ja niitä löytyy millon mistäkin.
Oonkohan mie nyt liian hysteerinen tästä pylly hius jutusta. Kyllähän tuo pistää harmittamaan,ku miettii että mitenkä paljon tytöllä on masussa hiuksia. Ennen en oo kyllä moista huomannut,kun mie aina tosi tarkkaan putsaan tytön pepun... Hmm...

Suukkis Hyvä että sait syötettyä jo enemmän puuroa :) Eiköhän se siitä ajan kanssa totu ajatukseen. Entäs jos kokeilet soseiden sekaan laittaa omaa maitoa?? Vai joko oot kokeillut? Kun jos Atte onkin nyt niin kovasti tisun perään,ja jos saisi sen maidon maun soseisiin ja puuroihin,niin ymmärtää että hei,täähän on hyvää. :) Mä kyllä luulen että oot jo kokeillut sitäkin :ashamed: Yritän vaan auttaa jotenkin.

Pirtsi Kuulostaa kivalle.Että olet saanut siekin nukuttua nyt extroja :p Toivotaan nyt parasta,että nää neuvot toimii. Tsemppia sinne :flower:

tyty ihanaa ristiäis hetkeä teille lauantaille :heart: Tupa täyteen vaan,tuloo ikimuistoinen hetki :D Ja hyvä,että on masuvaivat helpottanut. Meillä kans toimi,kun pidin hetkisen aikaa poikessa,ja sit alottelin uudestaan parilla tipalla ja ain lisäsin sitten :)

Zoe Sähän oot ahkerana olluna. Miekin tossa imuroin,moppasin ja laitoin astianpesukoneen pyörimään.Niin ja vein pyykit kans koneeseen.hetkinen nehän on kohta pyöriny siel.Voi reikä sanon minä.Mie en saa tähän kämppään omaa konetta tuotua,ku vuokranantaja ei teetä tähän sitä pesukone paikkaa.Wc meillä siis ahdas. Entinen vuokralainen sai teetettyä tänne putket ym ja sillä oli pesukone.Ja se remppa makso 200? Jee jee. Ja nyt sit ku mä muutin,nii *erkele en saa konetta. Ja pitää alakerrassa pestä. Huoh.
Mulla muuten kans sellanen vauva palapeli tuol tytön huonees kasaamatta. Oon yrittänyt sitä kasailla,mut välillä menee hermot,ja tuntuu että kaikki reunapalat kuuluu kaikkiin toisiin.Eli ihan sama minnekkä ne tunkee :LOL:

Kokeillaas toimiiko mulla tää palsta. Varmuutenvuoks kopsasin tekstin. :p

Jee toimii.

Viel unohtu sanoa,että tytöllä on ollu nyt aukiletta pari päivää sellanen kuoppa.Eikös se tarkottanu sitä,että on nestehukka :eek: Olen yrittäny juottaa maitoo. Mutku ei tissiä syö sen enenpää mitä on nälkäkään.Vettä ei juo pullosta.Pikkasen saattaa imasta. Eli kai sitä pitää ruveta antamaan lusikalla,ettei raukka kuivu kuiteskaa :(

Niin ja tässä meijän prinsessa :p

Kiitos noista heräämisvastauksista =)

Vilmalle hyvää reissua :wave:

Meidän muskari meni tänään ihan hyvin, mutta kauhean totinen tuo tyttö siellä on :/ Mutta sain torkuille aamupäivällä ennen sinne lähtöä, mutta oli silti ihan silmät ristissä kun tultiin kotiin. Ja autolla ei mee sinne kuin 5 min.

Kävin siivoamassa kirpparipöytää ja ihme tavaraa menee kaupaksi. Lastenvaatteita mennyt tosi huonosti, mutta kaikenmaailman keittiötavara on mennyt ja muu sellainen sälä. Ja aikuisten paitoja on mennyt. Mutta onneksi tässä on vielä monta päivää aikaa, että kai sieltä ihan hyvin tavaraa menee. Ja kestovaipat oli mennyt ja muuta sellaista vähän arvokkaampaa, että niistä sitten hieman kostuukin. 50 sentin vaatteita saa aika paljon myydä, että rikastuu :D

Mä vein meidän palapelit kirpparille tänään. Niitä ei täällä enään kasata :LOL:

Sannya Mulla kanssa lähtee hiuksia tosi paljon. Mutta ei vielä kauheasti ole suussa ollut, kun ihan kaikki ei vielä mene suuhun. Mutta varmaan kohta on sitten enemmän :/ Suunnittelen tässä kyllä kampaajalle menoa ja saa katkaista mun hiuksista 15 cm pois.

Sannya oon juu koittanu:D mut kiitti ku yritit auttaa :heart: Ja en mä usko, et toi ny mitenkää kauheen vaarallista ois, et hiuksia ois masus? Ehk epämukavaa sillo jos on suussa. Mut koita vaiks tehostaa sitä hiusten metästystä:) Ja onks siula ponnaril ain hiukset? Ja jos harjaisit ain vessas ja yrittäsit sillo mahollisimman monta hiusta saada pois jos ovat muutenki lähössä? Siis sillain otat niist kii ja vedät ylimääräset...Vaik oot varmaa sieki jo noit koittanu:D?

Kiitos kun toivottelitte hyvää reissua :heart:

Täällä hieman mieli maassa.. Kävin jälkitarkastuksessa ja mulla voi olla kaavinta edessä :'( Jälkivuoto jatkuu edelleen ja maha on hieman kipeä. Kohtutulehdus suljettiin kuitenkin pois laskuista. Voi olla myös mahdollista että ihan salamana on alkanut kuukautisetkin. Ihan kirkasta verta tulee ja ihan kohdusta saakka kun lääkäri katsoi. Istukkahan mulla oli repaleinen mut sain tyhjennys tabletit jo synnärillä. Muuten oon palautunut hyvin. Jos ei kuun loppuun mennessä lakkaa vuoto niin sit meen ultraan ja kaavintaan. Et semmosta :'( Pelkään aikalailla että jos tää vaikuttaa lapsen saamiseen tulevaisuudessa.

Imetyskokemuksesta juttelin ja tulihan siinä itkukin.. Hävetti.. Mut onneksi oli kiva terkka. :heart: Ilmeisesti ihan normaalia on tää sureminen, mut mun vaan pitäis antaa asian olla pikku hiljaa. Ja sit voisin hoitaa itseä enemmän, nyt mulla oli kuivumisen merkkejä havaittavissa kun unohdan aina välistä juoda :D Ei kyllä naurata, mä unohdan itseni liian usein.. Täällä taas havahduin siihen kuinka yritän hoitaa Elmaa liian hyvin. Aina korva höröllä et ei kai itke ja jatkuvasti viihdytän ja kannan jnejne. Huh. Kunnon curling äiti musta tulossa jos en terästäydy.

Heh, kyllä mummolassa on kivaa, Elma on nukkunut jo neljä tuntia vaunussa :LOL:

SAnnya ja Pirtsi mä alotin meijän tytölle puuron kun alkoi sellaiset pulloraivarit iltaisin... :kieh: Meijän Myy on nyt 4 kk 1 viikko ja aloitin viime viikolla. Hyvin on mennyt, pikkuhiljaa aloiteltiin ja tänään meni koko puuroannos! :heart:

En tiiä minkä voimin mutta tyttö nukkui viime yönä 9 tuntia ennen ekaa herätystä. ;)

Vilma en oo kuullu et kellään ois kaavinta vaikuttanu tuleviin raskauksiin! Älähän sitä murehdi, pääasia että saat itsesi kuntoon taas. :) Joo ei se laps saa traumaa jos se muutaman hetken itkeskelee tai kiukuttelee lattialla. :D Ei siis lasta saa huudattaa mut kyllä joskus vaan pitää äidinkin mennä kakalle. :D Tai muuta vastaavaa. :)

sannya tuskimpa se nyt niin vakavaa on... mullakin irtoilee tukkaa ihan koko ajan ja sitä löytyy milloin mistäkin poimusta ja nyrkistä ja ja.. :D Tyttö tykkää roikkua mun tukassa koko ajan. :headwall:

sompio meillä on kans tiistaisin muskari mut se on neljältä eli päikkäriaikaan. Tähän saakka oon ottanut tytön unilta kesken mutta en kyllä tiedä onko siinä yhtään mitään järkeä. Menee ihan pieleen kun päivällisaika olis kello 15.-15.30 ja ei mitenkään pysty muskaripäivänä syömään oikeaan aikaan. Sen jälkeen on aina menty päikkäreille ja nyt sit pitäiski mennä muskariin. Ja jos jättää päivällisen vasta muskarin jälkeen se menee liian myöhäiseksi kun iltapuuro on jo kuudelta. Että oon harkinnut et pitäiskö siitä harrastuksesta luopua... :/

tyty kiva kuulla että masuvaivat on helpottanu! :heart:

Suukkis voi että! Toivottavasti ens yö menis vähän paremmin. Mitenköhän sä saisit Aten syömään... voi sentään... :/

Ärsyttää koiranomistajat jotka jättää elikoittensa ulosteet keskelle kävelytietä. Sain kolmannen kerran lyhyen ajan sisään vaunun pyöriin koirankakkaa! :kieh: :kieh: :kieh:

Mut kyllä mä vaan niin rakastan meijän tyttöä. :heart: Kun se tuossa leikkimatolla kieppuu toiset sormet suussa ja toiset varpaissa ja kurluttelee ja kiljahtelee ja naureskelee niin eihän sitä voi muuta kuin rakastaa! :D Joskus tosin tekis mieli ojentaa lapskulta ekalle vastaantulijalle kun se oikein kränää... :LOL: Ja koko ajan se puree ikenillään kaikkea!! sormia, leluja, harsoa, olkapäätä, pullotuttia... :x Ja räplää korviaan. Mielenkiinnolla odotan että onko ne hampaat nyt puhkeamassa???

EM ja Rakasrakasrakas Myy 4 kk ja 1 viikko :heart:

Vilmalle jaksuja :hug: Voithan soitella vielä neuvolaan ja kysellä noista asioista niin ei jää vaivaamaan. Mutta en kanssa usko, että asialla olisi mitään myöhempiä vaikutuksia kun se nyt hoidetaan kuntoon.

EM Meilläkin muskari on pahasti päikkäriaikaan. Nuppu joko on tai olisi menossa pitkille unilleen juuri kun muskari alkaa. Ekalla kerralla meni ihan pipariksi koko päivä, samoin tänään. Ei nuku päikkäreitä sitten juuri ollenkaan. Viime viikolla ei oltu, kun meni se rengas juuri rikki vaunuista ja miehellä oli auto niin ei päästy.
Mä olen kanssa miettinyt että onko tuossa järkeä vai ei. Toisaalta voisi katsoa, että miten meidän rytmi mahdollisesti muuttuu, mutta kun se syksyn maksu on 65 ? niin tuntuu tyhmältä maksaa se maksu jos ei siellä käydäkään :/
Niinpä, kyllä tuo lapsi on tositosi rakas :heart: Vaikka välillä onkin vaivalloinen ja olisin valmis kanssa sen antamaan pois =) Vaikka ei tietenkään tosissaan :saint:

Suukkis Itseasiassa en oo kokeillut,että koitan saada hiuksia pois mahd.paljon.Sillon vaan ku oon suihkussa. Ja veskis mie yleensä hiuksetkin harjaan.Ja ponnarilla pien kans aika paljon,ellen oo johonkii lähössä :D

vilma voi ei :( Mie uskoisin kans,ettei se kaavinta vaikuta lasten saantiin ;) Voimia sulle. Muakin varmasti pelottais yhtäpaljon. Ku miehän oon tosi herkkä tollasille asioille.Nyt toi sähkösilmukka hoitokin joka on tulossa jossain vaiheessa,niin jänskättää kovasti.Nyt ei oo enää silleen pelottanut. Ku en oo sitä silleen miettinyt. Oon vaan sitä miettinyt,että missä se miun aika viipyy sinne hoitoon. Tais sanoo se lääkäri,että laittaa mut jonotuslistalle.eikä että laittaa mulle postissa jotain :D Tyhmä minä.

Maria on nukkunut klo18.30 asti. Eka nukku 30min.Sit heräs,höpötteli vähän aikaan. No mie tunkasin tissin suuhun,ku tuntu hamuavan joka paikkaa. No sit vietettiin ihanan hiljainen ja lämmin hetki sängyllä. Ja ZZzzzzZZ (Tyttö simahti uusiks.) Siitä lähtien vedelly hirsiä.Mie sit siirsin omaan sänkyynsä.Ja ei heränny siinä välissä. Jotain tuhis,mut voi parkaa jos ei tajunnut,että siirsin omaan sänkyynsä.Niin voi olla itku,kun herää.Että missäs sitä ollaan. :(
En tajua,että mikä tätä tyttöö nyt oikein väsyttää.Viime yönä oltiin siis miehen luona.Meni nukkuu siin.klo21 nukku sinne himpun yli klo5 aamulla. Sit mie jatkoin uniani,ja tyttö kans simahti uusiks jossain vaihees. Saattaa kyllä sekin väsyttää,ku oltiin kaupungilla tänään asioilla. Nii ja tehtiin lenkki :D

Mut nyt menen. Tuli kyllä nyt kirjotettua romaani :D

Moikkelis :wave: Ja mukavaa iltaa kaikille!

ai että mua nauratti tuo Sannyan hiuksen metsästys... :LOL: mäki löydän välil tytön vaipast ja haarojen poimuist meiän koiran karvoi ja oon miettiny että ne menee varmaan suoliston kautta.. :/

vilma ihan hyvin voi olla menkat.. aristiko sun kohtu muuten? mulla kesti jälkivuotoo sen 7vko plus siihen heti perään ekat menkat.. jipii.. hauskaa reissua :wave:

ElinaMaria ja Sompio mulla on kans vähän samoja huolia, meillä alkaa vauvauinti lauantaina klo 9.30. harvoin ollaan vielä herätty siihen aikaan :/ nyt on pari aamua kyllä herätty jo 8-9 välillä, tänään vein tytön jo kahdeksalta petiin, josko saatais rytmiä hiukan aamuystävällisemmäksi.. itelle se ei vaan oo kauheen sopiva |O *haukotus*

ja suuri uutinen tälle päivälle: Minja kääntyi vatsalleen :heart: :heart:

Talvis ja Minja huomenna 3kk :heart:

Talvis Onnea kääntymisestä :heart:
Kun musta tuntuu jotenkin hassulta tuota tytön luomaa rytmiä mennä muuttamaan muskarin takia :/ Ja kun se on ollut muuten toimiva, niin Nuppu ei varmaan hoksaa, että jaa tänään on tiistai ja pitäisi nukkua erilailla :LOL:
Ja kun se opekaan ei ole kauhean kummoinen ja ei mun mielestä ole opittu siellä vielä yhtään kivaa juttua :snotty:

Tuo meidän tyttö on lopettanut iltatankkauksen :kieh: Siksi meillä varmaan syödään taas kaksi kertaa yössä ja ähistään aamuyö. Ja alkaa syömisen vasta kun aletaan nukuttamaan. Nytkin kasilta yritin tissille ja ei syönyt juurikaan. Aloin nukuttamaan ja mies tuli sitten jatkamaan. Kerran on nyt syönyt tässä vähäsen ja itkee sängyssä kun nukutetaan.

Arvatkaa muuten mitä olen jo alkanut kaipaamaan. Kun aikaisemmin tuntui niin rasittavalta, kun Nuppu nukahti välillä vain syliin. Ja nyt ei nukahda enään ollenkaan. Kehtoasennossa ei olla enään ollenkaan kun pitää ängetä pystyyn. Ja olkapäälläkin pitää niskaa jäkittää ja katsella ympärille. Ei siis painauduta enään juurikaan sillain ihanasti olkapäätä vasten ja nukuta siinä. Tänäänkin kun päikkäreitä nukuttiin huonosti niin mä yritin sohvalla nukuttaa syliin ja olisin siinä pitänyt vaikka koko illan. Mutta ei Nuppu nukkunut äidin sylissä eikä ole nukkunut pitkään aikaan :'(

Yhteistyössä