~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

Palkkaisi työtä vieroksumattoman ja kunnollisen Nukku-Matin...
vaihtoetoisesti vaihtaa myös tunnin välein öisin heräävän lapsen, paremmin nukkuvaan tapaukseen...!!! ;)

luoja mikä yö... Jätkä tosiaan heräs tunnin välein koko yön, ainut kahden tunnin unipätkä oli, siinä välissä kun piti herätä lääke antamaan prkl... mikähän meillä tällä kertaa.
Ei rauhoittunut unille tunin kanssa, vaan söi joka pirkuleen välissä maksimissaan 50 ml maitoa, tai sitten vain 20 ml ja taas tunnin päästä sama rumba...
äiti on nukkunut 15-30 minsan pätkissä yön... aina 23 lähtien...

Jaksamisia HanTa :hug: Tiiän tunteen :D Meillähä noita oli pahimmillaan suht montaki yötä peräkkäin. Se on kai sitä tiheen imun kautta tai sit vaan joku muu vaivas. Meilläki TAAS päätti herätä viideltä. En tiiä mikä tossa on ku ny jo monta kertaa heränny neljän-viiden maissa. Sit sain nukutettua puol seiskan maissa pojan unille, mut heräs taas vähä yli seiska.. Noh, jos jaksais täs vähä aikaa ja sit mies voiski jatkaa...

suukkis toivottavasti ei kestä tällä kertaa sitä kolmea ja puolta viikkoa.
ja kyl tätä jaksaa kun tahtoo jaksaa, vaikka nuppi sekasin onkin.
poikahan syö silloin kun hänen syödä tarvii, niinhän sitä itse tekee myös.
Vaikka kyllä sitä toivoi että hyvät yöt ois jatkuneet pidempään kuin kaksi viikkoa.
Varsinkin kun tämä äiti pääsi juuri itse rytmiin mukaan ajoissa nukkumaan... huimana kolmena iltana :D

sen kun tietäis suukkis mikä siinä aamuyön tunnissa on miksi lapset silloin haluavat herätä... meillä on samaa viiden/kuuden aikaan aamulla ollaan sitä mieltä että nyt hereille kiitos heti koko talo ja pitäjä.

hanta joo tissiä ja korviketta menee..ja nannia siis =) en usko että vika nannissa kun sitä jo annettu enneku masuvaivat iski kehiin..tai voihan se olla et nyt vasta vatta reagoi..kakka on ajoittain tosi liejua ja ihan keltasta, ei koskaa vihreetä..semmosta ryynimäistä.

viime yönä tyttö taas heräs öheltää pieruja :ashamed: jumppaan sen jalkoja päivisin ja pien masultaan, mutta ei paljo apuja. turhauttaa tämmönen ku ei tiiä mitä kokeilis..jättäskö kahvin pois vai d-tipat kokonaan vai mitä hittoo..ei ne masuvaivat pelkistä d-tipoista johu ku masuu kipristää vaikka tipat oli tauol. varmaa miu ruokailus vika :headwall: :snotty:

meillä noi nukutukset venyy, eile nukahti vasta 23.00 :eek: ku otti 2h päikyt illal mitä ei ikin tee..tykkäs vissii ulkon olla rattais ku viilee ilmaki =) typy nukahtaa joko tissile tai sylii..ei koskaa yksin sänkyy.

suukkis onnittelut 5 kuukauden etapista =)

tyty ja kitku 1kuukaus jo :heart:

Jaksuja HanTalle ja Suukkiselle yöheräilyjen kanssa :hug:

Meillä oli sentäs pikkaisen ehjempi yö ja syötiin vain viideltä ja seiskalta. Mutta tuttia laitoin miljoona kertaa suuhun :kieh:

HanTa Mä kanssa eilen olin vaihtamassa Nuppua sellaiseen, jolla on jo hampaat :D Ikeniä kutittaa aivan koko ajan.

Kauankohan hampaiden tulossa menee vai voiko ikeniä kutittaa tyyliin jo monta viikkoa/kuukautta ennen hampaiden puhkeamista :attn:

Voimia väsyneille. Täällä myös yksi. Sinänsä ei mitään väsyn syytä ole, mä vaan tarviin aika paljon unta ja sitähän ei pikkulapsi perheissä saa :D Mut ihmeesti sitä kroppa tottuu.

Tyty, mulla olis tosi hyviä pierujumppa ohjeita. Jalkapohjan ja vatsan hieromisjuttuja sun muita. Perkule kun on niin vaikea selittää niitä. Voisit kokeilla googlata löytyisikö vauvahieronta tai koliikkihieronta sanoilla mitään. Meillä mies hieroo Elmaa joka ilta pesujen jälkeen ja tosi rento vauva on sen jälkeen jos yhtään on ollut levoton.

Suukkis, kiitos vaippavinkeistä! Nuo Nöttöset on kyllä loistavia, vois oikeestaan niitä tilata kun oon käsittänyt että S koko menee aika pitkään ja sit lopuks vaikka imuna :)

Musta tuntuu että Elmalla on tiheen imun kausi.
Siis vaikka en enää imetä (eilen ei enää osannut ottaa otetta ollenkaan ja hompsi vaan ilmaa niin annoin olla) niin ihan selvät merkit on siitä. Katsoin imetystukilistalta vauvan vuorokausirytmin niin se sopii tuohon ihan täysin! Tuntuu et aamuisin ja iltaisin tankkailee oikein urakalla, en edes uskalla laskea paljon menee maitoo. Ja muutenkin on koko ajan sellanen et pitää saada imee. Mut pidän sitä tosi paljon nyt sylissä ja hellin muuten niin ei saa mitään kauheeta traumaa tästä imetyksen loppumisesta. No joo, nyt tuli itku niin en jatka enää ettei taas mee vollotukseksi tämä :D :'(

Huomenta :)

Heräsin tuossa 9 aikaan.Miehellä oli kello soimassa.

Me sit alettiin eilen kimpassa maalaamaan keittiä.Oli kyllä mukavaa.Mie maalasin listat ja oven karmit ja sit sellaset paikat mihinkä ei telalla päässy :p
Ja tyttö veti unia ihan hyvin yöllä.paitsi heräs siinä joskus jälkeen 3 syömään,sit ei nukahtanut heti.Höpötteli sängyssään ja pupelti nyrkkiään ja kiljahteli :D Ja nyt raukalla on pussit silmien alla :( Mutta nyt sit alko nukkumaan :heart:

Zoe Totta.Mies tossa mulle sanoikin,että mulle on nyt paljon helpompi puhua tunteistaan ja jutella muutenkin kaikki asiat naamatusten. :)

HanTa Jaksamista sulle yö heräämisten kanssa :hug:

Ja Suukkis en edes hoksannut onnitella.Onnea 5kk saavuttamisesta :heart: Jaksuja myös heräämisten kanssa :hug:

tyty montako kuppia juot kahvia päivässä? Kannattaa eka kokeilla vähentää,jos juot enemmänkin kun yhden kupin. Jaksamista sinne myös :hug:

Kylläpä nyt tulee halauksia paljon.Mie oon kova halimaan :D :heart:

Voi vilma Itke pois :heart: Mä kans luin sillon alussa sieltä imetystukilistalta sen Vauvan Kellon.Niin osa tekstistä oli kyllä just niinku meillä.Illat meni tosiaan tissillä,ja mie miltei asuin sohvalla :D Miehelle aina vaan sanoin,että tuotko juomista tms. :D

Mutta nyt pitää mennä tyttö heräs.Eipä se kauaa nukkunu taaskaan :/ Vois kokeilla,että nukahtaako uusiks.Ku nyt käänty mahalleen,että jos se on parempi asento taas sit :heart:

Maria 4kk 1vk

Chamorphis
sompio yleensä ikeniä kutittaa muutama päivä ennen ja jälkeen hampaan puhkeamisen. Et viikko saattais mennä. Tosin voi kait sitä joillakin hampaat kiusata kauemminkin...
Onnittelut täydet kuukaudet saavuttaneille! :flower:

Mua rupee niin risoon toi pojan yskä!! :headwall: Taas huomenna saadaan mennä lekuriin. Oireet vaan tuntuu pahenevan. Yskä ei oo kadonnu mihinkään. Kolmena päivänä saanu jotain ihme itkukohtauksia et ei meinaa rauhottua millään. Öisin meinaa ähkiä ja puhkia unen keskellä. Et levoton on. Nyt on ruvennu heräämään melko pian sen jälkeen uudestaan kun illalla oon saanu sen nukkumaan. Puklii taas enemmän. Röyhtäilee märästi, mutta nielee suuhun tulevan. Välillä tulee mega suuria pukluja. Aivastelee välillä, hikkaa välillä. Googletin silent refluksia taas kerran ja oon yhä vakuuttuneempi siitä et pojalla on se... tai jotain muuta siihen liittyvää. Ei todellakaan oo kissa syyllinen pojan oireiluun...

.poor weight gain or rapid weight gain
.gulping with a painful look on the face
.sour breath, wet sounding burps
.persistent or chronic cough
.frequent hiccups
.sudden burst of painful crying
.painful wakeups from sleep or poor sleeping habits
.poor feeding habits, possible feeding aversions
.neck or back arching during or after feeding
.excessive fussiness, crying or colic
.demands to be carried constantly
.red or salmon colored throat
.blood in the stool or spit up

Noista oireista hyvin moni stemmaa... :/ :(

Cham mieki ku kerroit noi oireet ni mietin het tuota refluksitautia. Ku sehä tosissaa voi olla myös sitä silent tyyppistä, et ei ees puklailis paljoo. Toivottavasti saisitte pian selvyyden siihin ja apuja! :hug:

Onneks miehel on huominen ja ylihuominen taas vapaita. Ku ny sil o ollu nii paljon iltavuoroi et on yhest asti koko pvän poissa.

Jospa sitä keksis jottain ja menis vaik vaunuileen ny vaihteeks taas.. Tai sit kirpparil jos poikkeis..

sompio se on kiva, etten ole ainut joka on valmis silloin tällöin vaihtamaan lapsen ;)

cam toivottavasti pojan oireisiin löytyisi syy... ettei tarvitse ihan joka toinen päivä juosta lääkärissä ja pojan kärsiä.

käytiin taas sairaalassa kääntymässä EKG oli hyvä... poika on oppinut kiusaamaan sairaanhoitajaa... eikä antanut hänelle kunnollisia verenpaineita... :LOL: mulla oli hauskaa... ala-paineet oli parhaillaan jotain 25 ja poika vaan naureskeli että "siinähän yrität"...
jutelin myös meidän erikoislääkärin kanssa, ja hän kauhistui pojan yöheräämisestä... ja käski kiireen vilkkaan painua kauppaan ostamaan pojalle ruokaa, ja lopettaa hänen nälässä pitämisen.
eli nyt kiinteitä luvan kanssa nassuun... :D

Vitsi ku nää illat on joskus hankalia.. Ku ei keksi mitä sitä tekis pojan kans.. Ku se hermostuu usein kirjojen luvusta sillo ku on väsy (kuten nyt on ihan väsy ku o nukkunu vaa 2x1h).. Ja sit ei viihtis vielä suihkuunkaa viedä ku sen jälkee tulee tosi väsyneeks ja vaatii aina nukkumaan.. Ja näi aikasin ei vois oikeen viijä nukkumaankaan..

Toivottavasti Cham saisitte vihdoin apuja tuohon yskään :hug:
Ikeniä on jo kutittanut monta päivää, mutta ei siellä vieläkään tunnu mitään kun sormella koittaa.

Me käytiin vähän retkeilemässä tänään, mutta eväät jäi syömättä kun siellä on ihan älytön tuuli :eek: Ja yritettiin ehtiä takaisin ennenkuin kirjasto menee kiinni.

Cham, toivottavasti löytyisi apu teidän vaivaan :hug: Niin kurjan kuuloinen. Mut aika hyvin täsmäisi nuo oireet tuohon refluksiin.

Mä oon huolissani kun Elma ei edelleenkään hymyile ja ikää on se 5vko ja 3päivää. Jotain hymyn tapaista olen ollut näkevinäni, mutta en uskalla vielä sosiaaliseksi hymyksi luokitella. Se näkee kyllä, se on todistettu. Kuuntelee kun sille höpöttää ja paljon sitä sille tehdäänkin, mut kun ei niin ei :(

Chamorphis
Joo olis kyllä korkee aika löytyä vastaus. Ja jos se jumankauta kehtaa ruveta vielä et katotaan ny vielä pari viikkoa jos se kuitenkin olis se kissa niin mä kilahdan ihan täysin! :kieh: Nyt ei niinku katota enää yhtään mitään vaan se saa laittaa lähetteen lastenlääkärille! Siinä vaan se huono puoli et lähetteen laittamisenki jälkeen saa taas oottaa et pääsee sinne lastenpolille. En jaksa uskoa et meidän neuvolalääkäri osaa diagnosoida tota refluksia...Ja jos taas joutuu oottaan kauemmin niin ei hyvä seuraa, kun oireet vaan pahenee. Tarttis saada apua pojalle ja äkkiä. Tänään ollu niin lähellä etten lähteny päivystykseen pojan kans, kun itkeä tihrustanu mennen tullen. Nyt onneksi tuntuu taas rauhoittuneen, et varmaan pärjätään huomiseen asti. Toivottavasti kulta pieni vaan sais nukuttua yönsä. Tänään nukuttu niin pätkittäin päikkärit. Neljät päikkärit joista kolmet puolituntisia, kun vielä eilen aamusta meni 2,5 tuntiset... Tänään ei oo ees nukkunu yhteensä sitä... :(
Vilma älä turhia murehdi, kyllä se hymy sieltä vielä tulee! :hug: Meillä oli suurinpiirtein kuusviikkonen, kun ekaa kertaa hymyili.

Vilma Meillä tuli ensimmäinen hymy kuukauden iässä ja mun mielestä se oli keskimääräistä aikaisemmin, tai ainakin alkupäässä. Eli kyllä Elma vielä hyvin ehtii :D

Cham Onko teillä mahdollista viedä itse lastenlääkärille yksityiselle, jos ette saa vieläkään lähetettä eteenpäin?

Meillä Nuppu heräsi sitten päikkäreiltä seiskan aikaan :/ Mahtaa olla kiva ilta nukuttaa. Lähdettiin kahden aikaan reissuun ja nukkua posotti koko ajan. Söi puol kuuden maissa kotona ja jatkoi unia.

vilma ne ekat hymyt tulee aikaisintaan siinä 6 vko iässä, meillä tais tyttö olla 7 viikkoa. Mut ihan tosissaan alkoi hymyilemään siis siinä 1,5-2 kk ikäisenä. :) Ja tee se surutyö imetyksen loppumisesta rauhassa. Mä jos kuka ymmärrän... :/ Mut saa se lapsi läheisyyttä muutenkin. :heart:

suukkis menkäähän pihalle. Poika kantoliinaan ja teette pikku kävelylenkin. Tai sit laitat rattaisiin ja vähän kohotat sitä päätyä niin et näkee ympärille, menkää vaikka puistoon ja nappaat pojan syliin ja meette keinumaan tms. :) Meillä tyttö kans monesti hermostuu siinä viiden-kuuden aikaan ja silloin monesti lähen ulos.

Cham voi että. :( Toivottavasti löydätte lääkärin joka ottaisi tosissaan. Meillä kans tyttö pulauttelee paljon, röyhtäilee happamia ja märkiä röyhtäsyjä, nieleskelee myös kurkkuun nousevia pukluja... mut kun ei vaikuta kärsivältä niin en usko et meillä on ainakaan refluksista kyse.

tyttö nukahti tänään kuin enkeli. :saint: Muutenkin oli kiva päivä. Kävin aamulla pilatestunnilla ja sit vaunulenkillä.. :D huomenna ois sitten lääkärineuvolaa. Ajattelin pyytää et se kirjottais mulle respetillä jotain ehkäisyä... kuparikierukka ois paras mut pelottaa ajatus sen laitosta kun en oo synnyttäny alateitse... :/ Oon ajatellu ehkäisylaastaria tai ehkäisyrengasta.

EM ja Myy 4 kk :heart:

Cham oletko sanonu, et susta tuntuu, et se ois sitä silent refluksia? Kannattais sanoa jos et vielä ole ja vaatia kunnon tutkimukset. Toivotaan, et pian saatte apua! :hug:

Eikös ikeniä voi kutittaa kuukausiakin, ennen ku puhkeaa? Meil ainaki on kuolattu ja järsitty tosi kauan. Nytkin taas kitis ja järsi kaikkea ennen nukkumaanmenoa. Ehkä sekin on osasyy, et nykysin menee vaikeemmin nukkuun ja herää sillon viiden mais..

Huomenna on neuvola =)

Jeee, tänään poika söi oikein aimo annoksen lihaperunaa! :heart: Pikkasen piti ajoittain suostutella, mut kokonaisuudessaan söi tosi hienosti. Ja päälle annoin viel päärynäsosettakin vähän ja söi senkin. Tuli niin hyvä mieli! Tuntu, et ehkä mie teen sittenki oikein ku annan kiinteitä :heart: Ja ku poika on ny kasvanu hurjasti ja tuntuu paaaaljon painavammalta ku kuukaus sitte. Noh, huomenna sen näkee sit neuvolassa, et kuinka on painoa tullu :heart:

EM mie tein tuon ulkoilulenkin jo sillon ennen neljää kun hermostu jo sillon :D Sit nukahti vaunuihin puol neljältä ja nukku jotain tunnin yhteensä. Ja sit oliki taas se onkelma, et mitä tehhä ettei hermostu. Mut sit sain jotenki pidettyä rauhallisena ja sit vein suihkuun ja tissiteltiin yms. Nukahti seiskan maissa.

Sanoinko mie jo siittä, et Atte pääs testipepuks eräälle kestovaippayritykselle, saadaan villahousut, joita koittaa ja sit raportoida, et kuin sopii yms. Postarit piti maksaa, mut muutoin saa ne pöksyt omaks! Tosi kiva kun ne kummiski maksais melki parikymppiä muutoin :heart: :heart:

suukkis tosi kiva teille :D toivottavasti testipeppu tykkää vain hyvää ja on aurinkoinen :D

em.n pikku myylle onnea kuukausi synttäristä :heart:
sulla on ollut mukavan kuuloinen päivä :D

sompio toivottavasti saat pikkusen yöpuulle tänään ilman suurempia kitinöitä.
Meillä nukahdettiin ilman kitinää kerrankin :D sylkkyyn nukahti, ja annoin nukkua sylissä puolisen tuntia ja maltoin viedä sänkyyn... meinasin itsekin nukahtaa sohvalle kuunnellessani Kimin tuhinaa :D
tunti viel ja lääke, sit lähtee tääkin mamma nukkuu, ja toivottavasti saa nukkua vähän pidempiä pätkiä kuin viime yönä.

vilma kyllä Elma vielä hymyilee, kunhan hän ensin päättää että nyt on sen aika.
Meillä alkuun hymyt oli sellasia ihme virnistyksiä ja suun pyöristyksiä, mitä teki kun tultiin isin kanssa oikein lähelle jutustelee... sitten hiljalleen alkoi virnistys näyttää oikealta hymyltä.
ja nykyään poika Flirttailee ja hymyilee jokaiselle vastaan tulevalle naiselle...
kaamea naistenmies jo näin kolmekuisena, eli meillä saattaa ravata tyttöjä kylässä muutaman vuoden päästä oikein urakalla ;)

kuinka suukkiksen ilta meni?

Kauheeta mulla on ollut taas aikaa ajatella...
ja tulin siihen tulokseen että oon taas kerran ollut kaamea äiti... Miksi en osaa luottaa vaistoihini, vaan kuuntelen sitä neuvolantätiä ja uskon sitä kuin raamattua.
Tuntui hyvältä kun er.lri sanoi sen mitä olen epäillyt, maito/velli ei riitä... mutta samalla tuntui niin prkl.n huonolta... enhän mä nyt tarkoituksella lasta nälässä ole pitänyt.
Mutta katsotaan mitä tästä nyt tulee, aloitellaan hiljalleen syömään enemmän.

Tein tänään ihan isse maissimössöä pakkaseen ja pikkusen porkkanamössöä...
ja sit tilasin nettiapteeksta sellasen pikkuisen määrän noita 30ml lääkekuppeja ja niihin kannet... saan sitten niihin laittaa pikkuannoksia pakkaseen.
Meillä kun ei ole pakastejuttuja, niin tein pikalaskelman ja tulin siihen tulokseen et lääke kupit tuli halvemmat ostaa kuin kasa pakasterasioita :D

Meillä on nyt ollut pari levotonta yötä...eipä taida nytkään olla hyvä yö tiedossa...
poika meni yö unille aika nätisti 20.00, mutta on jo heränyt 4kertaa...
itkemään, ähisemään ja levottomasti pyöriskelemään.
Onneksi on tutti keksitty, tutti suuhun ja äidin kainaloon niillä se
rauhoittuu...kunnes taas...

taitaa johtua hampaista tai sitten tuossa iässä
ku on opittu jo hieman liikkumaan saattaa
lapsi olla aika levoton...äiti ainakin väsynyt...ZZZZzzz

Yhteistyössä