~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

Zoe ymmärsin juu :) Ja sitä mä yritän itselleni toitottaakin. Että sehän on vain hyvä, et poika on pystyny pidempiä pätkiä nukkumaan. Mut sit eittämättä kun tietää, et poika on aika lailla uninen aina öisin, eikä sillain kunnolla herää, ni tuntuu et sen teki vaan oman mukavuudenhalun vuoks. Mut typeräähän tää onkin.. Mut silti jotenki ku ain mielti sen niin, et sit 6kk täysimetys ja sillä mennään. Ni sit ite pilas sen eikä oo paluuta siihen, et ois vaa ollu täysimetyksellä.. en ny tiiä ymmärrättekö ollenkaan.. Mut juu, tämmösiä sitä joskus väsyneenä tulee funtsineeks :D

*muoks ja sit ku miettii sitä, et mikä on lapsen kannalta paras ni alkaa tuntee huonommuutta siittäkin.. Ku se kummiski on kiukutellu miltei joka kerta ku on antanu soseita.

Mites muuten, onks hirmusen paha jos antaa hedelmäsoseita? Entä jos sekoittais hedelmäsosetta johkin kasvikseen.. minkä kans mikäkin sopis? Ku meil ois niit bataattia ja perunaa sekä maissia annettu ni käyks niijen kans mikkään hedelmä?

Chamorphis
suukkis turhaa podet mitään huono äiti fiilistä! :hug: Mulla oli kans tarkotus täysimetystä 6 kk, mut ruvettiin kokeileen soseita jo siinä 4 kk iässä. Tietty vaan lusikallinen kerrallaan eikä ees joka päivä... Mä sekotan omenasosetta noihin kasvissoseisiin kaikkiin niin kelpaa. Välillä päärynää...
zoe komee on konttausasento! :D
talvis mä imetin ekat puoli vuotta 30 min. - 1 tunnin välein! :whistle: Ja hyvin jaksoi sitä. Olihan se raskasta, mutta sen kestää hyvin kun tietää et rakas saa läheisyyttä ja turvaa sillä! Plus siinä tulee tuijotettua poikaa ihan rakastuneena koko ajan! :LOL: Alkuun oli tota ja sit sitä rupes lukeen jotain imettäes ja katteli telkkaria... Sohvalla kun sai asua koko ajan... :D :p

Suukkis mitä jos kokeilisitte Aten kans sormiruokaa?
http://maitolaituri.imetys.fi/viewtopic.php?p=6794&sid=a56eeade6747c1c698659b12a6e81bf1
Jospa se tykkäis ite ottaa ruuanpalasia käteensä ja vähän maistella. Tottuis sillä tavalla ensin uusiin makuihin? Miks en mä aikasemmin tajunnu sulle tätä suositella... :p

Meillä neiti on pitänyt ihme pulloprotesteja pari päivää. voi huokaus sentään. Noh, onneks ainaki soseet maittaa. :)

EM ja Myy tänään 4 kk!!! :heart: :heart:

EM nii ja miksen mie oo aiemmin tota tajunnu iteki :LOL: Voisha sitä koittaa, et jos vaikka toimis :) Kiitos vinkistä/muistutuksesta!

MUTTA, tänää mies oli antanu sit perunalihasosetta ku mie nukuin. Ni poika oliki syöny mukisematta! :eek: Eka lusikallinen kuulema oli vähä nii ja näin ku ol kai luullu, et taas tulee bataattia tai maissia tms. Mut sit oli menny tosi hyvin alas eikä ollu kertaakaan ees yrittäny työntää suusta pois!! Oisko se sit kummiski ollu maun takia? Et siks huus ja irvisteli aiemmin? Pitää viel kokeilla ja kahtella mitä se seuraavan kerran tuumaa ku sitä tarjoo :) Mies vaa sano, et se onki äijä, se mitään kasviksia tykkää syyvä :LOL:

Onnea EM täysistä kuukausista!! :flower:

Ja kiva ku ymmärsitte ton miun sepustuksen ja pahan mielen tosta täysimetys/soseasiasta! =)

SS/Atte tasan 5kk!! :heart: :heart:

merkkaan. tänne ei kummempaa. imetystuessa käytiin eilen ekaa kertaa ja kyllä oli hyvä fiilis ku lähti sieltä :) siellä oli yks toinen jolla samat ongelmat ku mulla, ja sain paljon hyviä vinkkejä. mm. se että oon pitäny rintakumia väärin :ashamed: :ashamed: :ashamed: mutta nyt harjotellaanki rintakumista eroon :) sattuuhan se, mutta sattukoot.

SS ymmärsin :hug: tuollaset ajatukset on aika yleisiä ja usein huonosti perusteltuja. vaikka ne omassa päässä kuullostaaki järkeviltä, eikä omille tunteilleen voi mitään. mutta kuten zoe sano, pojastahan sen huomaa että ihan oikein oot tehny :) Aten parhaaks. meillä äideillä vaan on taipumus pyrkiä täydellisyyteen. kiva että oli saanu nyt syötyä! :) se voi olla se maku sitte joka hämäs Attea.

Vilma miulla kans tukijoukot 130km pääs kaikki, et tiiän tunteen ku ei oo ku mies apuna..jah, noh..meillä on miten on :ashamed: ymmärrän myös Hantan "viikon yh" olemiset, kun vaikka se mies miullakin on ni ei se aina tunnu siltä..et raskasta varmaan siulakin ku itellänikin on vaikka mies "on" kotona..haleja teille :hug: Ite lähen tonne kotiseudulle 3viikon päästä pariks viikkoo kun mies lähtee lappiin metälle..saa nähä miten hermo kestää kun miun äitihän on alkkis ja sen luokse pitäs majottuu.. :headwall: toki pääsen parin muunki sukulaisen luo mutta jotenki ahistaa koko sinne lähtö. Et en tiiä onko seillä apua miulle sen enempää..vai joudunko sivussa myös huolehtii pikkusiskon ja alkkis mutsin + oman lapsen.

Ristiäiset olis kahen viikon päästä ja nekin ahistaa..meille tulee anoppi ja sen ukko tänne pieneen kaksioon 4 päivää :eek: ku lapista ovat..ja vissii ukon siskokii helsingistä..ei muuta mutta varmaan hajoon ku tää kämppä on vitun pieni ja omaa rauhaa ei oo..ja en kestä jos joku rupee neuvoo miten pitäs omaa lasta hoitaa..ja sitten ku anoppikin tenuttaa :headwall:

Piti kommentoida muilekkii mutta tulipahan omaa napaa taas :ashamed: tyttö on ihana mutta moni asia vituttaa täällä..ja ahistaa..onneks on parhaat kamut joille purkaa sydäntä, ei tätä muuten jaksaskaan.

Tyty ja Kitku melkeen kuukauden :heart:

Mitkä äidin ruuat/juomat vaikuttaa lapseen? :attn:
Kun jätin muutamaks päivää d-vitamiini pois ni tytöllä silti pierut kiertää mahaa :ashamed: ja nyt miula on kauheen huono omatunto kun juon kahvii, että jaksan päivät..ja sit luin jostai et se saatta vaikuttaa lapsen mahaan kanssa..ni voi ei :'( jos nyt joudun jättää kahvin pois..tottakai jätän sen mutta mitenköhön selviin päivästä hengissä.. :headwall: sit mietin et voiko lapsella luontasesti vaan olla masuvaivoja, vai jotuuko ne aina automaattisesti äidin syömisistä tai d-tipoista? En jaksa googlettaa joten täältä kyselen nyt..kun olevinaan en ite syö mitään muuta kuin kahvii mikä vois typylle masuun käydä..nii ja suklaatakaan et syö enää kun luin et sekin voi käydä pikkusen masuun

Kiitos tytöt tuesta! Siitä on aina apua.:heart:

Täällä parempi olo.Ja enää ei niinkään ole surkea olo. Nytkun sais vaan sen ajan äkkiä sinne hoitoon!

vilmakin käyny shoppailemassa :D Aah mäkin haluun.

Lueskelen kommentit,ja yritän vastailla mahd. paljon. :)

Joo nyt pitääkin mennä,tyttö kitisee mahalteen sängyllä :D

Nonni jatketaanpas.

EM Onnea 4kk saavutuksesta! :heart:

Zoe Ihana Roni poika sielä :heart:

tyty Mä kans killitin kahvia yhes vaihees kauheesti.Nyt se on jääny silleen pois,ku mulla on se tapa että nautiskelen siitä kahvista.Ja sit se saattaa parin tunnin päästäkin notkua viel pöydässä.Ja sitä yhtä kuppia mä nautiskelen miltei koko päivän :d Välillä kyllä hurahtaa päivässä se 3:kin kuppia. Mut en oo huomannu ongelmia tytöllä.Onneks.

Mulla kans ollu täällä "yh" olo jonkin aikaan.Miehelle just sanoin tossa yks ilta mesessä,että kohta voin jo tietää miltä yh äideistä tuntuu olla yksin lapsen kanssa.Mies siis muutti nyt omaan asuntoon,ja on sen kimpussa ollu koko ajan. Ja mie yksin tytön kanssa kotona. On ollu täällä kans välillä yötä,mut sit taas tuntuu,että eipä mies paljoo osallistu tytön hoitoon oma-aloteisesti.Sit kun sanon,että vaippa on märkä ym.Niin kyllä sit menee vaihtaa vaippaa tms. Jotenkin tuntuu nyt sit siltä,että tää meijän erilleen muutto olikin huono ratkasu siinä mieles,että mies ei osallistu tarpeeks tytön hoitoon.Mut sit on taas hyvät puolensa,että meijän välit on parantunut huomattavasti.Noh kaipa tää tästä ajan kanssa. Ku mies nyt tosiaan remppaa sitä asuntoonsa,ku lupasi vuokranantajalle,että voipi remppailla sielä.Onneks oli viime yön mun viekussa,ja ihanaa oli kun oli joku lämmittämässä. :heart:

Kaikille tarvitsiville haleja ja voimia niihin huonoihin ja rankkoihin päiviin.Kyllä me mammat jaksetaan eteen päin!! :hug: :heart:

Maria 4kk 1vk 6pvä :heart:

23.8.09

Ja näin meillä.Maria ja kissat tulee tosi hienosti toimeen.Kissat ei ole kertaakaan tehnyt pahojaan tytölle,toisin päin oikeastaan! Nupu,eli tämä harmaa kisu,on ottanut tytöstä silmäterän.Tyttö jos itkee,Nupu juoksee suoraapäätä tytön luo jak atsoo mikä on hätänä. :D :heart: Nupussa on muuten norskia. :)

Chamorphis
tyty kahvi, suklaa, ruisleipä ja kaali on ne pahimmat ilmeisesti mitkä aiheuttaa ilmavaivoja. Mä jätin sillon kaikki pois. Kyllä siitä päivästä hengis selviää ilman kahviakin! Usko pois! :hug: :D Vauvoilla ne mahavaivat johtuu yleensä siitä et suolisto on niin kehittymätön. Olettaisin näin ollen et mahavaivaa voi olla silti vaikka sä söisit kuinka oikein. Meillä ainakin tuli välillä kunnon huutoshow, vaikka olin jättäny kaikki noi pois ja sai disflatyliä ja relatippoja. D-vitamiini vaihdettiin vesiliukoseen aika alkuvaihees. Kantaa piti monet kerrat pitkin tupaa, kun paikoillaan istues vaan huusi pää punasena. :/ Et meillä ainakin on poika aikalailla herkkämahainen.
Ja sit piti kommentoida tota sun "sukulaisdilemmaa"... Muista huolehtia ennen kaikkee omasta jaksamisesta! Jos sä et jaksa sun äitiä ja sit vielä hoitaa lasta niin mee ihmees muitten luo majaileen. Ja sit jos et jaksa niitä appivanhempias kattella neljää päivää niin kukaan tuskin moittii sua jos oman jaksamisen takia pyydät niitä majoittumaan johku muualle. Onhan hotellit tietty kalliimpia, mutta sun jaksamista pitää ajatella. Jos joku siitä vetää herneet nenäänsä niin se on heidän ongelmansa! Sun ja lapsen hyvinvointi on se tärkein kuitenkin! :hug: Jaksamsia sulle sinne! :hug: :heart:

tyty juu kahvin sanotaan olevan aika paha. Voi ilmaa tulla esim. jos on suihkutissit tai sit pullosta muutoin tulis paljon ilmaa ja sitä myöten käy masuun. Mut just tuo kahvi on yks, sit esim. herneet ja mansikat. Koita olla ilman kahvia/vähentää ni siin ainaki sit näkee sen, et käykö se pienen masuun eli tuleeko muutosta. Ja yks mitä sanotaan kans on hiilihapolliset juomat eli energiajuomiakaan ei sillo kyl vois juoda :| Jaksamisia! Tosiaan kute Chamkin sanoi, ni mikään pakko ei oo heitä jaksaa jos susta siltä tuntuu. Kyllä he varmasti ymmärtävät jos pyydät majoittuun muualle.

Atte huus pää punasena ku yritin antaa sitä lihaperunaa.. Tosin täl kertaa tais se tarjoominen mennä liian myöhäseks. Oli meinaa ihan väsy. Pitää toisel kertaa yrittää vähä aiemmin, et ei ehtis iha nii väsyks mennä.

hengissä ollaan vaikka koneella en ole ehtin käydä...

tuosta hyvä/huonoäiti sydroomasta niin tosiaan ei poika siitä rikki mennyt...
ehkä se paha olo tuli enemmänkin siitä, että en ollut tekemässä niitä tavan ilta juttuja... en ollut tekemässä tavan aamujuttuja, ja olin vielä kaiken lisäksi aamulla tokkurassa ja väsynyt, enkä heti päässyt päivä rytmiin kiinni.
sitä on vain vaikea selittää miksi tuli pazkafiilis, kun nautti hetken irtaantumisesta.
en varmasti ois raskinut töihin mennä, jos olisin Kimin joutun laittaa hoitohoitoon... enkä jättänyt häntä isin hoiviin.
mut suukkis on oikeassa, paras äiti on se äiti, joka pitää huolta myös itsestään.
On vain hankala välillä olla itsekäs äitinä, kun tuntuu että elää lapselleen ja perheelleen... äkkiä unohtunut omat tarpeet.

Cham ja suukkis kiitos vinkeitä =) joo noista "pahoista" juomista ja ruuista ni miulla on just toi kahvi-->voisin juua 4 kuppii päivässä, mutta koitan etten 3 kupillista enempää jois :headwall: ja vissii sekin on liikaa..ja ruisleipä :p nam..eli pitää kokeilla vaaleeta. Ruisleivässä vaan on rautaa ja miulla se HB ihan onneton. Kaalia en syö mutta suklaata joo, paitsi et nyt en suklaaseenka oo koskenu. Miulla ei oo suihkutissejä :D korviketta joudutaa antaa mutta kaikki on semmosii koliikki pulloja/tutteja joista pitäs ilmaa kaikkein vähiten mennä ja ain röyhtäytetää syönnin jälkee..ja ite en perusta oikee hiilihappo juomista, sillon tällön lasi limsaa saattaa mennä.

Ja mitä anoppiin tulee ni ei niil oo varaa mennä mihkää motellii/hotellii :/ ja mies ei tykäis varmaa yhtää et jos ees ehottasin semmosta..ku se näkee nii harvoi äitiisä ( 1-2 krt vuoteen ) siskon tulo ei haittaa ku se on semmoi rento jne. ei anopissakaa mitää "vikaa"oo mut se on vaan anoppi :LOL: y know?Ja tosiaa jos ois isompi kämppä ni ois helpompaa..mutta hitto ku ei olla mistää saatu vaikka kui olla etitty ja laitettu hakemuksii jne.tää käy jo meillekkii ahtaaks :kieh:

Hanta miulle tuli paska fiilis jopa parturissa käynnistä ku tyttö oli isäsä hoivissa :ashamed: et tiiän tunteen..ja vaikka kuinka ei tarttes pahaa oloo potee ni on se kumma ku tulee paha mieli jos ei oo 24/7 lapsen saavutettavissa..siullakaan ei mitään haittaa ollu tuista karaoke illasta :hug: mutta niin sitä vaan tulee paha mieli.

cam toivottavasti, teidän yskän syy selviää...

suukkis kuinka Aten ruokailu on edistynyt, tai mitä ratkaisuja teit suuan suhteen?
Me maistettiin eilen maissi-sosetta eilen... poika naureskeli ja söi 10 ml... ja taisin sit antaa kuitenkin sitä liikaa, kun ilta oli yhtä huutoa...
ja yöl tuli oikein megalomaaninen kakka...
nyt joku fiksumpi, kuinka paljon sitä maitoa PITÄÄ mennä vuorokaudessa lapsen syödessä kiinteitä???

vilma jaksuja terkan kanssa

suukkis kyllä sullakin pazka-äiti fiilis helpottaa, kun tiedät kuitenkin että teet kaikkeasi Anten puolesta ja parhaaksi.

tyty joo on tää "arki-yh" elämä omalla tavalla raskasta, kun hoitaa lasta yksin...
mutta on tää myös nautinnollista, saan tehdä rauhassa Kimin kanssa jutut ilman että kukaan sählää vieressä.
hyvät päivät on hyviä ja niitä kiukkupäivinä kuten eilen, täyttä huuto 17-20.15 yksi vartin hiljaisuus välissä... on rankkoja ja silloin tekisi mieli heittää haskat kehään.
:( eilen jopa ärähdin pojalle, en tarkoituksella mutta kun en saanut selvää mikä toisella oli... missään ei ollut hyvä, vaunuissa sylissä lattialla sängyssä leikkimatolla...
mutta asenne se kai ratkaisee... oon päättän pärjätä niin pärjään, ja lapsen parhaaksi tämäkin perhe on näin jakautunut, parempi se on töissä olla kuin kotona työttömänä.
mutta suuret jaksut myös sinulle tyty

sanya zempit kurjaan tilanteeseen, ja toivottavasti pääsisit pian hoitattamaan itsesi.

tyty anoppi on anoppi, senhän me tiedämme... jaksut anopin kanssa.

ja niinhän se on äiti tuntee sitä pahaa oloa yllättävän monista asioista.
mä en onneksi oo kokenut huonoa oloa jos oon ollut kampaajalla, kaupassa, lenkillä... koska ne on sellaisia paikkoja, että sieltä tuun kotiin hyvinkin pian jos tarve vaatii...
mutta tuo töissä olo oli että kun siellä sit ollaan, sieltä ei lähetä.
ja ehkä ois ollut toiset fiilikset jos poika ois ollut täysin terve...
kuitenkin oli lämpöä rokotuksen jäljiltä viel vähäsen, ja sekin oli varmasti kiukuttanut pikkuista lisää :(

mutta nyt pelastamaan mini mies vaunuista :D nukku ihanaa 2½ h päikkärit, nyt pitäs jaksaa taas hetki touhuta :D

Mie en ihan osaa samalla tavalla samaistua, ku mie en pode tuosta yhtään huono äiti -fiilistä, jos pidän omasta jaksamisestani huolta. Pikemminkin oon tosi rentoutunu ja iloinen ku saan mennä johkin, vaikka vaan kirpparille tunniks ilman poikaa. Ku kummiski tiiän, et hoidan lastani tosi hyvin ja oon hyvä äiti (vaikka toki välil tulee niit muitaki fiiliksiä, mut noin niinku kokonaisuudessaan) ni tuntuu vaa kivalta vähä tuulettua. Mut kyl mie sillai ymmärrän, et helposti tulee tommonen olo. Sitähän se äitinä olo taitaa olla monilla :hug:

Ja mie tiedän et anopit on anoppeja.. joillakin. Miula taasen on nii ihana anoppi, et mie tykkään hirmusti ain käydä siellä ja näin. Ni miuta tollane ei varmaa haittais. Ku mun anoppi o mulle enempi äiti ku mun oma äiti.

HanTa mie viel koitan tota lihaperunaa, jahka poika on vähän pirteempi. Mut jos ei toimi ni sit vähäks aikaa pistän soseet tauolle.

Zoella on ihania kuvia :heart: Pitäisi itsekin kuvata enemmän :/

Suukkis Sitähän se vauvan kanssa on, että joutuu tinkimään periaatteistaan tai tekemään jonkun toisella tavalla kun se vaan ei menekään niin kuin on ajatellut. Mutta Aten parastahan kuitenkin ajattelet, niin silloin teet oikein :heart:

Tyty Itkeekö teillä vauva vatsaansa ja sitten helpottaa kun pääsee pieru? Vai miten ne ilmenee? Kun ilmaahan voi olla ihan luontaisestikin ja jos se ei vauvaa haittaa, niin sitten ei hätää. Tarkoitan siis sitä, että jos piereskelee paljon, mutta vauva ei niitä itke, niin silloin ei hätää. Meillä ainakin Nuppu piereskelee aika paljon, mutta ei enään itke niitä. Tässä vaan rupsutellaan sitten koko perhe pierujamme :LOL:
Aika hyvin tuossa listaa tulikin jo vältettävistä ruoka-aineista. Sipuli ja maitotuotteet on meillä vielä lisäksi. Kahvilla ja suklaalla ei ole ollut vaikutusta meidän masuvaivoihin. Mutta juonkin kahvia tällä hetkellä 2-3 kuppia päivässä.

Mä taas toivoisin olevani enemmän Nupun kanssa kaksin. Saisi tuo mies jo päästä koulutukseen tai takaisin töihin :kieh: Mutta oikeesti on kyllä helppoa kun on kaksi hoitamassa ja mies laittaa ruuan joka päivä valmiiksi :heart:

Meillä jäi tänään muskari väliin. Nuppu oli tosi väsynyt ja mä pistin sen jo vaunuihin nukkumaan ennen muskaria. Käytiin postilaatikolla ja sillä reissulla tuli nasta renkaaseen :kieh: Mies oli lääkärikäynnillään autolla, niin eihän me päästy muskariin, kun ei ollut vaunuja millä mennä. Tosin se aikakin on meille tosi huono, kun Nuppu on aina siihen aikaan unilla. Laitoinkin juuri sähköpostia sille opelle, että koska pitäisi päättää että käydäänkö me siellä tätä syksyä vai mennäänkö vasta tammikuussa. Kun ei sitä tyttöä voi joka viikko repiä kesken päiväunien muskariin. Ei siitä nauti Nuppu eikä äiti :ashamed:

zoe todennäkösesti särkylääke helpottaa oli sitten ongelmana hampaaat tai korva...
mutta soittaisin sinuna lääkäriin heti aamulla, ja jos vaiva ei pahene illan aikana, ja kävisin tarkistuttamassa ne korvat... ihan varuiks...

Juu mulla on tossa koneella tampereen yliopiston joku vauvan-ruoka ohjeistus... ja siinä sanottiin
että vellejä ei vauvalle ollenkaan ja kolme kuisen vauvan tulee syödä maitoa 700-1500 ml vuorokaudessa...
niin oon taas vaihteeksi vähän pihalla, siksi kysyin, kun tiesin että sulta saa vastauksen ihan varmasti... :D

joo pitää kysellä, kun on seuraava käynti tai soitella ennen sitä jos alkaa tuntumaan siltä.

Mutta miten sä kontroilt ton ruuan / maidon määrän... siis onko sulle annettu joku suositus, paljon maitoa pitäs mennä ruuan päälle??? per ateria.???

oon vähän sekasin tän pojan syömisen suhteen, että varmasti poika saa tarpeeksi syötävää (suositusten mukaisest) ja ennen kaikkea sen suhteen että poika on tyytyväinen.

Kun jo pelkällä vellillä huomasin et maidon määrä seuraavalla parilla ruokailulla oli pienempi.
eli nyt meil menee maitoa n 500-650 ml per vuorokausi + 200 - 250 ml velliä per vuorokausi.
eli juotavaa vuorokaudessa 700-900ml per vuorokausi. siihen aijemman 1000-1400 ml sijaan.

Maidosta, mä laskin ton tytön syömisiä yks päivä ja tulin siihen tulokseen, et syö pyöreästi 700-800ml päivässä. Neuvolassa sanoivat eilen et hyvin vois mennä litrakin ton ikäsellä ja sit jos menee niin ei saa antaa d-vitamiinia enää ollenkaan. :eek:

Kestoilijat!!
, meillä on ollut tänään kaksi ihan loistavaa kestokokeilua takana! Nöttösillä onnistuttiin pitämään sisällä sekä kakka, että pissat! Kyselisinkin nyt sellaista, et jos olette uusina tilailleet niin missä olis edullisimmat Nöttöset ja Pikkupirpana vaipat? Sopii tytön kropalle tosi hyvin!

Cuddlebuns yhdenkoon vaippa, onko kokemuksia, onko hyvä? :) Tuohon jos joku jaksais vielä vastata. :D

Zoe, ok, kiitos tiedosta! Täytyy vähän tarkkailla noita määriä kun noita d-tippoja ei olla vieläkään uskallettu jatkaa tolla tytöllä. Joskus syyskuun lopulla katsotaan uudestaan.

Sompio tyttö menee ihan kippuralle ja ähistää mahaasa..ja sit jossain välissä tulee pieru, mut se on työn ja tuskan takana :/ on noi cuplatonit ja rela tipat auttanu vähä..mutta siltikkin toinen kipristelee..öisinki.Ja sit varsinki masuu koskee jos ei oo kakka tullu..tänää tulikin ihan järkyt kurat :D jalkaa pitkin valu!

Yhteistyössä