~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

vilmav nallevaipat.com:ssa muistaakseni ei ole postikuluja niissä vaipoissa. Fanttinen.fi myy pikkumussuja, ne on vastaavia ku nöttöset. Pikkupirpana vaipoist en tiiä.. Mut nallevaipat.comissa uskosin olevan nöttösten ainaki halvimpia. En kyl oo varma, mut en tiiä muita jotka myis ku se ja aukustiina sekä nanu. Ja nanu on mu mielest tauolla ja noist kahest nallevaipat edullisempi ku postikulut on 0?. Hieno juttu kyl, et kestoilukokeilut on onnistunu!!! :heart:

Mulle tänää tuli äitiyspväraha ni tokihan mie het sit tilailin kupukan sisätäyttövaipan + villaimuja (II laatuisia huutiksesta) sekä yhelt myyjältä kahet thirstiesin vuotosuojalliset PUL-kuoret. Ihana oli päästä taas hankkiin vaippoja!:D Noissa II laatu tarkotti sitä, et sisävaipas oli saumurointi ei niin siistiä (juupa juu, ihan kamala haitta!:D) ja sit villaimut oli tehty lankojen lopuista ni siten ei värit natsannu yhteen kaikissa ja koot vaihteli. Mut kelpas mulle kun kerran nii edullisesti sai =) (10,40+1,60? postit 5 imua, sisätäyttövaippa oli 10? + postit)

Tää pvä on menny ihanasti. Sain Aten nukkumaan kerran 2h ja sit viel tossa neljän maissa tunnin! =) Ja sit myös söi suht hyvin sitä lihaperunaa ja tossa aiemmin päärynäsosetta. Äsken käytiin suihkussa ja ny pitäs saada se nukkuun :) Mitenhän sen saiskin rauhottuun iteksiään.. Kas siinä pulma.

tyty onks teijän kakka kuitenkin ihan normi väristä... ettei viherrä???
nyt äkkiseltään en muista, olitteko tissillä vai pullolla.
Meillä suurin apu pierujen ja kakan tuloon oli kun vaihdettiin NANnista TUTTELIIN...
mutta kakka ongelman ensiapuna koettiin pieni määrä vettä päivittäin...
jolloin kakka tuli helpommin pojasta pihalle...
annoin vettä aina miten poikaan meni maidon päälle 5-20 ml joka syötöllä.

suukkis hienoa että Atelle ruoka on maistun tänään paremmin, ja on nukkunutkin hyvin.
Toivottavasti saat vielä Aten yöpuulle yhtä mukavasti :D

Me tultiin juuri iltalenkiltä...
ja pojalla taitaa olla taas tiheäimuttelu tulossa...
syönyt tänään

01 söi 100 maitoa
05 meni 80 maitoa
06 meni 120 maitoa
8 aikaan 140 ml maissivelliä
11 aikaa 15ml maissi sosetta ja 80 ml maitoa
14 aikaan 120 ml maitoa
16 aikoihin 15 ml maissi sosetta ja 100 ml maitoa
17 tankattiin 120
18.30 söi huimat 170 ml pottuporkkana-velliä...

ennen kun vuorokausi vielä vaihtuu poikaan mahtuu vielä varmaan se 150-200 ml maitoa...
noh hyvä on että toinen syö ja kasvaa :D

eli siis juuri kun ruokamäärä alkaa vakiintumaan, poika päättää alkaa syömään lisää :D

puuuuh. Nyt en jaksa kommentoida. Aika touhukas päivä, oon ihan puhki!
Onneks oli yks tuollainen hedelmälonkero jääkaapissa voi että maistuu hyvälle! ;)

Tyttö meni taas huudon kanssa nukkumaan. En tajuu.... mikähän vaihe nyt sitten taas. Kun heräs päikkäreiltä 17.15, ja nukkumaan laitoin siinä 18.35. Et ei ois pitäny olla yliväsyny. Mut ei taaskaan kelvannu mikään maito tai velli, onneks syötin sille vähän maitoa ja riisipuuroa tuossa ennen kuutta. No, sieltä se kohta herää syömään vellinsä. :/

hoh. vielä pitäis ottaa puhtaat astiat koneesta ja laittaa likaset astiat koneeseen, ihan kamala kaaos keittiössä.. ja pyykkikoneessa on märkiä pyykkejä ollu jo jostain päivästä saakka. Ei jaksais.. mies tulee vasta 21 jälkee töistä nii ei viittis sitä sit enää vaivata.

huokaus. No ei kai siinä auta mikään muu ku mennä hommiin. :wave:

JA kiitos onnitteluista, meijän iso neiti. :heart: Ainii suukkiksen Atelle kans onnea kk päivästä!

suukkis ompa paha. :D Mun mielestä... :LOL: mulla ois menny jo ihan hermot noin pitkään nukutusoperaatioon.

Meil meni 20 min ja kaamee huuto koko sen ajan. Mä en tajuu ku yleensä menee ihan nätisti. Nyt taas pari päivää ollu tällasta.... :headwall:

meillä menee yö unille menoon semmoinen 30min.
Maissivelli, rintaa ja hetki hellyyttä ja sit laitan
sänkyynsä. Välillä on kyl levoton ja saan ravata
kokoajan laittamassa tuttia suuhun...toivottavasti
ei tänään.Juuri laitoin pojan omaan sänkyynsä. :heart:

EM no toihan ois ihan luksusta saada noi pian unelle! Mie oon vaa kerran saanu sillain, et meni 10min. Mut yleensä menee 30-60min. Mut meillähän ei tuttia tunneta. Tosin eipähän tartte siittä vieroittaakaa sit :) Paitsi sit jos hoksaa imee peukaloaan oikeen kunnolla ni ei sekkää kivaa oo..

me ollaan jo katseltu syöttötuoleja.
Vaikka ei oo ihan viel ajankohtainen
niin ajattelin valmiiksi miettii minkä
haluisin. Appivanhemmat ilmoittivat
että haluisivat ostaa sen pojalle puol
vuotislahjaksi. :heart:

mitäs mieltä te ootta Emma easy tuolista?
Semmoisen mä haluisin, mutta onkohan se
hyvä? Googletin ja ainakin niiden juttujen
mukaan se ois kätevä/hyvä. Mitäs te ootte
mieltä? ja minkälaisia tuoleja olette hankkimassa/hankkineet?

Emma easy valkoisena- tälläisen siis tahtoisin :)

mä oon ihmetellyt miksi yö unille
pitää "taistella" meillä päikkäreille ku
nukahdetaan ylleensä n.10 minuutissa
ja yö unille menee aina ainakin sen 30min
Samaa miettinyt :wave:
Päiväunille nukahtaa suhteellisen hyvin, mutta yöunille on juurikin taistelua :headwall:
Paitsi tänään nukkui tosi lyhyet päikkärit kun en saanut niillä vaunuilla enään kierrettyä uutta lenkkiä ja sisällä tunnetusti nukutaan pienissä pätkissä. Ja aina pitäisi itse pötkötellä vieressä. Herää heti, jos sieltä lähtee pois :headwall:

Meillä tehdään kai hampaita. Ainakin koko ajan kaikki menee suuhun ja nimenomaan alaikeniä kaivellaan. Koko yökin oli ähräämistä ja syötiin kai 3 kertaa. Eli meidän hyvin nukutut yöt on menneet :kieh:

Ai niin Nibbleriltä piti kysyä, että miten sua sen rintakumin kanssa ohjeistettiin? Miten sitä väärin olet käyttänyt? Meillä edelleen käytetään rintakumia ja en ole siitä nyt edes yrittänyt eroon. Jotenkin siihen tottunut että sen kanssa mennään.

Sompio meillä on sama juttu et yöt
on ollut nyt aikamoista ähräämistä ja
ikeniä kaivellaan kokoajan ja kaikki menee
suuhun. välillä oikein hermostuu ku kutiaa
ja sitten avitan semmosella ikenien hankaus
lelulla.Meillä nyt ei olla vielä koskaan nukuttu
kokoyötä, joten siinä ei muutosta. 3krt(joskus 5krt) yössä
herää syömään.

TA Mä olen kanssa pitänyt sellaista purulelua Nupun suussa. Kun itse ei vielä hoksaa sitä juttua. Saa lelua pidettyä kädessä, mutta heiluttelee sitä missä sattuu eikä se mene kyllä suuhun :D Kaikki muu suuhun kyllä menee, puklurättiäkin tunkee suuhunsa niin että en uskalla sitä enään yksin puklurätin kanssa jättää.

syöttötuoli
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Diner%20Naif%20Mint.jpg[/img]
meil on tällänen...

PEG PEREGO PRIMA PAPPA DINER

Peg Peregon syöttötuoli on monipuolinen, laadukas ja helppokäyttöinen. Kestävän alumiinirungon korkeus on säädettävissä, ja kumipyörien ansiosta syöttötuolia on helppo siirrellä huoneesta toiseen. Selkänojaa voi kääntää lepoasentoon, jolloin pienempikin lapsi voi harjoitella syöttötuolissa oloa, ja myös nokoset onnistuvat pehmustetussa istuimessa mukavasti. Irrotettava tarjotin on helppo pitää puhtaana, sillä sen voi pestä astianpesukoneessa. Myös istuinpehmuste on irrotettava ja käsin pestävissä.
OMINAISUUDET:

Korkeus säädettävissä (7 eri korkeutta). Selkänojassa 4 eri asentoa. 5-pistevaljaat. Irrotettavan tarjottimen mitat 58 x 37,5 cm. Syöttötuolin mitat avattuna kork. 103,5, lev. 58, syv. 77 cm. Mitat kasattuna kork. 93,5, syv. 28,5 cm. Paino 10,3 kg.

hyvä päivä tänään ei kiukuteltu :D

samoin täällä yöunille meno on usein tuskien takana, kiljumista väsymistä parkumista karjumista... ja aikaa menee yleensä se puoltuntia tunti...
päikkäreille taas nukahdetaan kymmenessä minsassa ja rauhallisesti :D (ei aina)

tosin nyt nukahti kylvyn jälkeen sänkyynsä kun laskin hetkeksi... noh varmaan on pikku tirsat, ja sit herätään syömään ennen kun käydään kunnolla nukkumaan.

Zoe Juuh kyllä mie voin vastata ;) Eli siis sen takia,kun etäisyyttä mie ainakin halusin.Ja sitä omaa rauhaa ja oloa.

Nyt ollaan täällä miehen asunnolla yötä.Ja on kyllä mukavaa,kun ei tarvitse koko ajan kotona olla :D Miehellä yksiä,tyttö nukkuu tuossa meidän takana matkasängyssä.Nukahti samalla tavalla kuin kotonakin.Valot ei tunnu haittaavan,tai siis tv:n valo. :p

HanTa Vitsi miten hiano syöttötuoli.Mähän oon ihan kade.Mut me kyllä saatiin sellanen samantyylinen syöttösuoli,kuin TA haluaisi ilmatteeks yheltä palstalta. :p

Mutta nyt menen :) Ääh,mies vaan maalaa...keittiöösä onneks maalaa,ja toi maali ei haise. huh

TA On kyllä juu hintava. Me melkein viime talvena ostettiin se jo valmiiksi, kun yhdessä liikkeessä oli poistomyynnissä näytekappale alennuksessa. Mutta jos mun siskon poika malttaisi luopua omasta TrippTrappistaan tässä sopivasti, niin ei tarvitsisi itse ostaa :saint:

Meillä nukuttaminen kanssa tänään kesti. Tosin en varsinaisesti kyllä nukuttanut. Nuppu makoili eka meidän sängyllä varmaan puoli tuntia isin kanssa lukemassa. Sitten mä menin pötköttelemään kanssa, tissittelemään ja ristikkoa täyttämään. Ja siihen sitten nukahti ennen kymppiä joskus. Nostin vain omaan sänkyyn. Tosi oikeaoppinen nukutus :saint:

Suukkis Me ei kanssa yhtään tiedetä mikä turvaistuin ostettaisiin. Kun toi meidän on 13 kg:n asti, mutta tuntuu olevan kanssa leveyssuunnassa jotenkin naftin oloinen. Sitten kun aletaan toppapukua pitämään niin saa nähdä kuinka meidän jo käy :/

Mies paikkasi onneksi tänään vaunuista renkaan niin saataisiin huomenna taas nukkua vaunupäikkärit normaalisti.

suukkis Kimi sai tuo syöttiksen kastelahjaksi, joten en osaa sanoa tarkkaa hintaa... kallis minun kukkarolleni olisi ehkä oikea summa...
Lastentarvikkeen sivut antoi haarukaksi 150-170 e...

turvakaukalo/istuin

meil on täl hetkel Recadon Young Profi Plus kaukalo tälläinen
http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/vauvankaukalot0-13kk/recaro/youngprofiplusrecardisofix/recaroyoungprofiblue.JPG
ja haaveilen että saatais sitten kun istuin pitää hommata tuo Recadon Recaro Young Sport
http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/2010/pl
tuo on sellainen istuin joka kasvaa lapsen mukana... eli menee tosi pitkälle... aina 12v saakka...
tärkeintä tietenkin on turvallisuus, ja monipuolisuus turvallisuuden sallimissa rajoissa...
ja yksi hyvä lisä on tuo kallistus, että tuolia pystyy keikata pikkuisen "makuu" asentoon jossa on parempi nukkua pidemmällä matkalla, tai lyhyemmälläkin jos uni tulee...

lähden veikkaamaan, että meillä kanssa saadaan ostaa tuossa joulun jälkeen isompaa istuinta... jos poika jatkaa kasvamistaan tähän tahtiin...

ei jaksa tarkistaa etusivulta... suukkis minkäs ikäinen Atte jo on???

Tytylle on jäänyt kommentoimatta :ashamed:
Voi harmi, että ne masuvaivat on noin kovia :hug:
Kävittekö te siellä hieronnassa vai oliko se joku muu :whistle:
Kannattaa varmaan jumppaamista tehdä itsekin mahdollisimman paljon. Joka vaipanvaihdollakin kun pumppaa hetken jalkoja.

Yhteistyössä