~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

Chamorphis meillä puklailee kanssa
tosi paljon. Mikä ei oo enää kivaa ku syö hieman kiinteitä.
hyvästi tahrattomat bodyt....ja usein nousee jotain suuhun minkä nielee.
hikka on usein ja vieläkin pitää välillä ihan röyhtäyttää ku
se kaivelee niin kovasti-johtuu kait mun suihkuavista tisseistä?!?

toivottavasti saatte pian kunnon apua pojallenne :heart: :hug:

ta jos meillä ei ens yönä nukuta, niin sit me vietetään pojan kanssa pyjamapäivää huomenna, eikä nousta sängystä ennen iltapäivää... tulee sitten munkin levättyä ja ehkä jopa nukuttua päivällä. haasteellisinta mulle on nukkua päivällä, ja olla tekemättä mitään...
vaikka kuitenkin suurimpana osana päivistä on sellainen olo etten oo tehnyt mitään...
vaikka sit olisin touhunnut pojan kanssa, ollut puolipäivää ulkona ja käynyt kaupassa...
mutta kun pullot on hujan hajan, vaippoja sielä täällä imuri odottaa keskellä lattiaa, tiskikone odottaa tyhjentämistä ja pyykkivuori kasvaa... tulee olo ettei oo tehnyt mitään.
Mutta mä opettelen olemaan ressaamatta ja annan olla, poika on tärkein ja sitten äidin jaksaminen ;)

joo ta toi syöttis oli sellainen unelma etten uskaltanut edes unelmoida siitä...
mut mummuni sanoin, kun "kimpassa ostetaan niin sit saa parempaa"
ihan en allekirjoita tuota lausetta paremmasta, ei se hinta määrää kuinka hyvä tuote on...
mutta tuossa oli ne ominaisuudet jota toivoin...
helposti liikuteltava, oma pöytä, tukeva, menee pieneen tilaan sekä 5 piste valjaat...
luksuksena tuli sitten tuo korkeuden säätö ja selkänoja kippi, sekä tuplapöytä :D
itse kuitenkin katselin cragon tea time, pöytää... joka oli puolet edullisempi... ja sen olisin varmaan ostan jos olisin itse ostanut.

ta toivottavasti teidän yö ei mene penkin alle... vaan edes teidän nukku-matti on työtä vieroksumaton ja tunnollinen ;)

ja missä kohden oon missannut... suukkis ONNEA PITKISTÄ UNISTA!!! vai oliko se unesta...

HanTa kiitos kysymästä, meni suht ok:sti! :) Kyllä ol aika väsy ja itkunen, mut rauhoittui rinnalle suht hyvin. Siittä sit taas irrotin otteen ja hyssyttelin hetken ja siirsin pinnasänkyyn :) ei tosin rauhoittunu ni menin viel kerran, mut sit toimi. Nukuttamiseen meni n.50min.. Ja joo, se oli yks unipätkä :D Ja turhaan sie huono äiti -fiilistä tuosta podet, pääsia et ny alottelette kiinteet pikkuhiljaa! :hug:

Jaksamisia TA! :hug: tiedän, et tuntuu varmaan aika turhauttavalta ja väsyttävältä tuollanen! Musta ainakin on tuntunu, mut kummasti sitä jaksaa ku tietää, et vielä se siittä paranee =)

Meille tullee varmaan iha vaan semmonen puinen vanhanajan syöttötuoli. Ei jakseta ehk pröystäillä ku saa tommosen ok tuolin iha kivaan hintaan miehen työkaverilta :D

Jee, sain aikaseks jopa pistää pyykit (oli kertyny mukava 3-4 rummullista toho sohvatuolille :D) ja sit tiskit ja pyyhin keittiönpöydän. Ei menny sentään vaan koneella istumiseks tää ilta.

Meilläkin nukutaan, mutta kaippa tuo herää vielä kerran syömään. Rasittavaa on syömisen kanssa, että Nuppu ei tankkaile enään yhtään äidin mielen mukaan. Syö just silloin kun itseä huvittaa ja se nälkä tulee ihan ykskaks ja tissi pitää olla suussa HETI tai ei sitten syödä :/
Aikaisemmat illat olisi kyllä tosi kiva juttu. Osalla teistä jo nukuttiin silloin kun meillä vasta herättiin päiväunilta.

Jaksamista kaikkien uniin, se on kyllä kaikkein raskain puoli tässä vauva-ajassa :hug:

Meilläkin pitäisi kuivat pyykit ottaa pois, että saisi aamulla vain pestä uutta pyykkiä. Meillä oli muuten vedenkulutus noussut aika paljon. Tottakai se nouseekin, mutta yllättävän paljon :/ Meillä menee mittarin mukaan vesi niin tietää tasan tarkkaan oman kulutuksen. Mutta vettä menee aika paljon hukkaankin, kun meillä tulee aika pitkään kylmää vettä ja esim. kakkapepun pesussa päästää aika kauan vettä ennenkuin alkaa lämmintä tulemaan. Kun Nuppu ei ehkä tykkäisi siitä kylmästä pesusta :saint:

Mä edelleen tuskailen noitten kirpparitavaroiden kanssa, että vienkö noita Nupun vaatteita sinne sittenkään. Kun jos meille sittenkin tulee toinen vauva joskus :heart:

suukkis oot ollut ahkera :D nostan hattua sulle.

tiedän ei pitäis potea, harjoitteluahan tämä vielä on...
en vaan tiedä miks nykyään usein on tullut tuo kakka fiilis...
noh ootan et pääsen kunnolla juttelee mun työpaikkaäidin kanssa (siis töissä on sellainen tyyppi, joka iällisesti voisi olla mun äiti, ja pari kertaa meiltä kysyttiinkin ollaanko äiti ja tytär... ja tämän "äidin" kanssa tuli 1½ vuodessa läheinen ystävyysuhde...)
niin sitten saa taas päätä purettua kunnolla.

mut siitä se suukkis lähtee... kohta Atte nukkuu toisenkin noin hienon pätkän ja sit kolmannen :D

Huomenta!

Kiitos taas kun mun hymypaniikkiin kommentoitte :D Eilen juttelin äidin kanssa puhelimessa kun se on erityisopettaja ja vannotin sen sanomaan mulle HETI jos sen mielestä Elmassa on jotain huolestuttavaa. Se lupas mut nauro päälle :LOL: Mä oon ihan neuroottinen...

Kuinka teidän yöt meni? Meillä meni ihan ok, kun vaan alkoi nukkumaan.. Sisälle nukuttaminen on nykyisin ihan taistelua. Tyttö on niin tottunut siihen, et kun laitetaan hattu päähän niin sit alkaa uni. No en viitsis sisällä hattu päässä nukuttaa :LOL: Ponkaisee vaikka kuinka usein sängystä pois vaikka olis just nukahtanut. Mä ostin sille sellaisen unipupu rätin joka laitetaan sen kainaloon heti kun alkaa olla unisen oloinen. Mut ei vielä auta. Sylissä pitäis saada olla.Mut ulos kun laitetaan niin silmä lupsahtaa samantien kun hattu laitetaan päähän tai viimeistään kun laitan harson vaunun päälle. Noh, eipä tuo oo niin väliksi. Jostain syystä mua ei tuo nukuttaminen rassaa, vaikka aina oon ollut sitä mieltä että lapsen pitäis nukahtaa itse :D Taas näitä periaatteita jotka on romuttunut. Mut vielä tuo ehtii. Ja joka ilta yritetään aina laittaa se nukkumaan puolivaloilla ja annetaan touhuta kunnes itkee jolloin taas lohdutetaan.

Jospa jatkan nyt aamukahvin juomista, Elma nukahti puolisen tuntia sitten mun syliin aamutorkuilleen. Kunhan herää ja alkaa kunnon unille niin mä lähden Anttilaan kärryjen kanssa :)

joku tais kysyy oliko se sanya et monta kuppii juon kahvii päivässä ni semmoset 3 kuppii..ja eilen vaa 2..nyt aijonki vähentää siihe 2 kuppii ja jätän ruisleivänki poijes.Kahotaa mitä typyn masu siihe sanoo.
Hei onko kellään toispuoleiset tissit :LOL: ? Eli siis miulla oikee tissi on kauhee jumbo ja maitoo tulee tosi paljo, ku taas vasen on iha rukkanen ja paljo vähemmä tulee maitoa..tai ainakii luulen niin. Oon koittanu syöttää tuosta huonommasta tissistä enempi ja tiheemmi jotta maidon tuotanto kasvas mutta pah, ei oo mitää tehoo :headwall: ja tuntuu et tyttökii tykkää enempi tosta "paremmasta" tissistä ja kärtyää ton huonon tissin kohalla. Onko mitää keinoo millä saaha lisää toimivuutta toho köyhempään tissiin :D ?

Vilma meillä nukutaan aina syliin tai tisulle yö unille..ja se lapsi on viel nii pien et ei se tarvii sen läheisyyden siihe nukahtamiseen, en ite pode yhtää pahaa oloo siitä et tyttö ei nukaha ku sylii tai tisulle =) et huoli pois..koha siulakii Elma kasvaa ni varmasti nukahtamis metoditki muuttuu..kai :D

Sompio ite mietin iha samaa noitten pienten vaatteiden kaa..et varmaa mie ne säästän viel =) en raaski viiä kirppikselle ku jos joskus se toinen lapsi suodaan/ halutaan ni onpahan vaatetta jo..et varmaa sen muutaman vuoden säilön noita pikkusii kuteita..ei niitä vaan raaski viiä mihkää =) et jos meinaatte toista lasta ni laita talteen vaa vaattet..pääsee helpommalla sit ku ei tartte taas kerätä kauheeta kasaa vaatteita kokoon.

Cham toivon toisiaa et tein pojan lääkäri tajuis laittaa lähetettä eteenpäi :hug: se on vaa kovana siu oltava ja sanot lekurille et pojan on PÄÄSTÄVÄ kunnon tutkimuksii..ne on noi "arvauskeskusken" lääkärit jotka ei välitä ain..ite jouduin vaatimal vaatii et pääsen kunnon tutkimuksii oman selän kaa aikoinaa..ja siitähän löytykin vaikka mitä..perus lekurit vaa voivotteli ja sano et syö särkylääkettä :kieh: et toivon tosiaa et saat pojan oireesii kunnon diagnoosin.
Suukkis teillähän mukava tuuri kävi et pääset koittaa kestoja ilmatteeks Aten kaa =) sie kun oot nii kova kestoilee..

Hanta elä pode pahaa oloo tosta pojan ruokailu jutusta..ei kukaan mamma lastaan nälässä pidä tahallaan:hug: nyt vaan kiinetitä nassuun ni jospa saisit helpotusta öihin ja poika nukkus paremmin =) miusta kans tuntuu välil et en oo saanu "mitään" aikasiks jos pyykkejä on pesemättä ja tiskit tiskaamatta vaikka tyttöö oon hoitanu koko päivän jne. Et se on varmaa joku ihme syndrooma meil mammoil et mikään ei riitä vaikka tärkeintä on että vauva saa huomioo ja rakkautta =) et turhaa pahaa oloo podet siitäkin :hug:
Suukkis mukavaa että teillä maistuu jo lihaperunasose =) se voi olla et jotkus maut vaan ei oo Aten mieleen ja turhaahan väkisin niitä on syöttää..antaa eka sitä mikä maistuu ja kokeilee muita soseita siin sivussa =)
Zoe en oo painellu akupisteitä tytön jaloista..ku en tiiä missä ne sijaitsee :ashamed: tosin hieron kyl jalkapohjii ihan muuten vaan..tietämättä et hieronko vahingossa just oikeista paikoista =)

vilma onks sul oikein sellasta ohutta myssyä??? esim. se mikä tuli libero-kassissa???
Voithan sä sen varmaan Elmalle laittaa päähän kun käy unille, nyppäset vaan sit pois kun on just nukahtamassa...
tai onnistuisko harson kanssa, et laitat harsoa pään päälle ja poskelle???

Meillä ainakin alkuun nukutettiin poikaa vaunuihin, kun se oli ainut paikka jonne nukahti, ja sit kipattiin sänkyyn kun oli horteessa... välillä onnistu välillä ei.

hyvä yö ei herätty kuin puol kymmenen, puol ykstoista, puol kaks, neljä, puol seitsemän ja kahdeksalta :D
neljältä alettiin kiljunta "äiti mä en nuku omassa sängyssä" äiti mä tahdon viereen"
poika tuli sitten puoli viisi viekkuun ja nukahti samantien :D

tyty ei siihen taida olla muuta keinoa kuin syöttää siitä tylsästä tissistä.
mut älä unohda siinä samassa sitä hyvää tissiä, siitäkin pitää syödä :D

naiset ihanaiset mammat mitähän sitä tekiskään ilman teitä :D
ihanaa huomenna on jo perjantai ja sit pääsee körilään sylkkyyn, sekin piristää melkein yhtä paljon kuin te ;) tai sit se oli toisin päin :D

Hei onko ihan normii että vauvalta lähtee tukka :eek: ? meijän tyttö on kohta ku Seppo Taalasmaa :LOL: :kieh: ku hiusraja pakenee ja takatukka jää :'( ja vaalentunukkii on hiukset iha pirusti..voi vide..ja ristiäiset tulossa..mahtaa olla näky jos tyttö puolix kalju.. :eek:

tyty on ihan normaalia...
usein se vauva tukka tippuu kokonaan ja alta alkaa tulla "oikeaa" tukkaa...
ja sitten niiltä kohdin "kaljuuntuu" millä lapsi nukkuu eniten, eli siis tukka hihkkautuu hankautuu ohenee poies.

Meidän pojalla tyty ainakin oli syntyessään paksu musta tukka. tänä päivänä poika on edestä liki kalju, takana on sellainen "kalju" läntti...
hius on harventunut yli puolella ja vaalentunut vaalean ruskeaksi... ja se uusi tukka joka tulee on ihan blondia.

Zoe Meillä kun ei syödä kellonkaan mukaan. Ainoastaan Nupun mukaan :LOL:
Ihme aamu tämäkin syömisen suhteen; Söi illalla viimeisen kerran ennen yhtätoista. Sitten aamulla puol seiska toisesta tissistä. Ja ysin aikaan yritin puoliväkisin syöttää ja muutaman imaisun otti ja muuten valui sänkyyn maidot. Ja siellä se neiti nyt tyytyväisenä nukkuu päikkäreitä :/ Mulla on ollut toinen tissi syömättä kohta 12 h ja on kipeä ja täysi :eek:

Vilma Miellä alussa nukuttiin sisällä välillä vaunukopassa. Kun ei muualle rauhoittunut :/
Me saatiin kanssa lahjaksi sellainen uniriepu, mutta se ei kelpaa ollenkaan. Vaikka se on nyt neidin sängyssä ollut kolme kuukautta, että luulisi maidon hajua jo olevan :D Puklurättiä pitää hypistellä.

Tyty Täällä ihan samanlaiset tissit :wave: Oikea on tosi tosi iso verrattuna tuohon vasempaan. Vasemmasta syötän yleensä öisin ja aamuisin, kun hieman unisena suostuu siihen paremmin. Oikea on meilläkin Nupun suosikki :heart: Ja vielä kun oppi kääntymään kyljelleenkin sille puolelle, niin enhän mä saa neitiä välillä syömään vasemmasta senkään takia kun tyhmä äiti kääntää väärälle kyljelle ja vänkää itsensä takaisin toiselle kyljelle. Olenkin monta kertaa joutunut syöttämään siltä puolen myös vasenta tissiä. Eli väännän itseni ihan solmuun, että saa syötyä :saint: Iltakrätinöitten kanssa on tosi kiva saada syömään myös sitä vasenta tissiä :headwall:
Mä olen nyt sitkeästi kolme kuukautta yrittänyt syöttää enemmän tuosta huonommasta tissistä ja kyllä sieltä maitoa tulee ihan riittävästi. Se on vain onnettoman pienen näköinen tuohuon oikeaan verrattuna.

Meillehän ei pitänyt tulla toista lasta ja olen jo hinnoitellut ne Nupun vaatteet valmiiksi. Mutta sitten aloin tulla katumapäälle. Sunnuntaina alkaa pöydän vuokra, että siihen asti on aikaa miettiä. Meillä ei säilytystilaa ole kauheasti, että tuntuisi taas turhalta säilöä vaatteita jos niitä ei enään käytetä itsellä.

HanTa Kuulostaakin hyvältä tuo teidän yö :LOL:

zoe joo, täällä tippuu muuten äidinkin haivenet päästä...
toivottavasti kohta loppuu, tippu meinaan raskausaikana, ja nyt alkanut tippumaan uudestaan...
päivittäin saa harjata montaharjallista irtokarvoja päästä pois... ja yllättäen ne kaikki tippuneet haivenet löytyy pojan suusta

Sompio joo meillä kans aamusin ja öisin kelpaa vasen tissi mutta päivällä se imee sen 10-15min ja homma on siin..tota kyörä tissii sit saattaa syyä 20-35min..ja kokoero on huima :LOL: on tää tyylikästä ku toinen tissi on ku barbaralla ja toinen kuiva korppu..ja paljon on imetetävä oikeesta tissistä ku varsikii öisin se on kauhee kipee ku maitoo pakkaa siihen..ja hei kannattaa pumpata jos pakkaa siullakin tisseihin..ite joudun joskus tekee sitä öisin jos neiti ei syö ku vähä aikaa.

sompio itsellesi :LOL: oli viime yö paljon parempi kuin esim sitä edeltävä :D

onko muiden lapsilla tuota äiti mä haluun viereen nukkumaan?... siis ne lapset jotka nukkuvat omassa sängyssä / omassa huoneessa???
Meillä yleinsä tullaan äitin/isin viereen aamusta puol kuuden / puol seitsemän aikaan...
ja silloinkin tulee juttelee viereen ja äiti makaa horteessa viekussa... sit viereen nukahdetaan tai ei.
harvinaisempia on nuo yöt, kun aloitetaan neljätä laulamaan "mä tahdon nyt viereen , nukun ihan kiltisti jos pääsen viereen"-keskustelu...
toisaalta ei mua haittaa se että poika viereen tulee, aina saa tulla kun siltä tuntuu!!!

Tyty Kyllä mä alussa pumppailin ja öisin kävin välillä lavuaariin lypsämässä kun en jaksanut talteen pumpata. Mutta nyt en ole viitsinyt, kun on se maidontuotanto pikkaisen ehkä tasaantunut. Maidonkerääjällä saa ihan hyvin talteen maitoa, mutta kun ei niitä tule pakkasesta käytettyä :/

HanTa Kyllä meillä on välillä tuota "mä haluun viereen nukkumaan" kitinää. Harvemmin nostan, kun neiti nukkuu niin leveesti. Molemmat kädet sivuille suorana ja sitten äiti ja isi saa nukkua tosi kapeassa tilassa. Tosin silloin on parempi nukkua kainalossa, kun vie vähemmän tilaa :D

Zoe Siinä mielesstä tuo tissiruokailu on hyvä, kun sitä tissiä voi tarjota useammin. Jos aina lämmittäisi pullon, niin hukkaan menisi kun neiti ei söisi :/

Mä päätin jättää niistä vaatteista parhaimmat ja sellaiset, joita voisi käyttää tytöllä ja pojalla. Muut pistän pois ja ostan sitten taas uusia, jos toista päädytään yrittämään.

Chamorphis
Jestas kun olitte taas ehtiny kirjotella paljon! :LOL:
TA meillä poika puklii ihan normaali määriä ja ei ees jokapäivä. Noi tollaset megasuuret oksennukset on lisääntyny viimesen kuukauden aikana.
Sompio joo jos ei homma etene niin sit pitää mennä yksityiselle. Meillä vaan ei oo vakuutusta niin tulee kalliiksi, mutta ihan sama kunhan poika saa hoitoa.
Suukkis en oo kertonu lekurille epäilyistäni, mut tänään kerron. Viimeksi oli tarkotus, mut se jauho sitä kissa pois hommaa. Yritin sanoo, et poika röyhtäilee niin et suuhun nousee jotain, mutta ei ottanu kuuleviin korviinsakaan. No nyt saa luvan kuunnella! :kieh: Tänään onki parempi päivä et ei oo vielä ainakaan itkustellu hirveesti. On lattialla ja kuulostaa vanhalta zetorilta! :D :LOL: :heart:
Tuun sitten kertomaan kuinka lekurissa kävi! :wave:

Juupa juu.. ny vähän nihkeesti pystyin teidän juttuihin keskittyyn :ashamed:

Sillä paino oli pojalla noussu kuukaudessa 160g. Aivan niin.. Luitte oikein. Pituutta tullu se kolmisen senttiä. Eli nyt sit on 5965g ja 65,5cm, py 42,7cm. Kyllä ottaa päähän. Varsinki ku mun mielestä poika on ollu ny isompi ja painavampi. Kiinteitähän meil ei mee ku maistelun verran ku se o semmosta huutoa.. Ny sit pitää antaa niitä kiinteitä ja lisätä 1-2tl öljyä sekaan. Ja antaa siis ennen tissiä. Eli sit pitää se maidontulo riskeerata jos ei muuten. Kun ny paino huitelee -20 käyrällä miltei. Mut th ainaki arveli, et tuskin maidontulo ehtyis ku mullahan aina suihkuaa. Ja sit sano, et pumppaa sit jos tuntuu et alkais vähetä. Painokontrolli on kahen vkon päästä.

Voi vetutus sentäs.. En mie yhtää arvannu, et noi huonosti kasvais:( Tosin lähinnä rintamaidollaha se o ollu ku ei kiinteitä oo oikeen huolinu. Mut siinäki ollu ongelmana varmaan mie.. Ku en halunnu maidontuloo riskeerata ja antanu eka tissiä. JA sit siihe päälle se, et on ollu yliväsy. Ny pitää vaa sit nii ajois yrittää antaa kiinteitä, ettei ois.

Ja nyt sain nukutettua vaunuihin. Tai no, oikeammin en ees nukuttanu! Pistin vaa vaunuihin ja annoin olla. Nukahti sinne pienen uninarinan jälkeen. Nukkui 50min. Juteltiin neuvolas tuosta rytmistäkin. Ja tultii siihen tulemaan, et ny sit vaa otetaan pois vaunuista sit ku herää. Ja sit yrittäis jos kahen-kolmen mais nukkuis vähä pidemmät unet. Ja sit viel siin kuuden maissa. Eli jos sais sen rytmin sit vähän käännettyä.. Ettei heräis sillon viiden mais jo.

Anteeks ku tästä tuli ny näin omanapainen kirjoitus :ashamed: On vaa nii huoli tuosta kasvusta..

Yhteistyössä