~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

Mansikkatee bambuhan ei oo kauhean kuiva sisäkangas. Coolmax käy miltei kaikille ja fleecekin tosi monelle. Microfleeceäkin on ja kuivaliinakangasta. Mut tuosta en kyl tiiä mitään, et mikä ois luonnonmukaisempi. Mut se ainakin siis, et ei bambu kuiva kyl ole. Mut silti se käy hyvin kyllä ihoa vasten.
 
Mansikkatee Voithan kokeilla imettää useammin. Ajan pidentäminen tuntuu kyllä aika utopistiselta ajatukselta :/ Jos imetät useamman kerran samasta rinnasta peräkkäin niin sitten sitä takamaitoa saa sillainkin.
Masuvaivojen lääkkeistä mulla ei ole kokemusta. Meillä hierottiin ja se auttoi.
 
:heart: poika on itse aurinko... ei näytä rokotuksesta tulleen mitään oireita, ainakaan vielä.
Toivottavasti ei tuu huomennakaan.
Lupasin näes läheä töihin ;)
ja siis vain yhdeksi yöksi, vetämään karaokea... miehet siis saa viettää laatuaikaa keskenään.
Noh yön valvominen ei auta mun univajeeseen... mutta jos auttais siihen et sais nollattua vähän ajatuksia ja otettua etäisyyttä kodin seiniin.
 
Ny muuten rinnat ei oo viel tainnu hoksata, et poika syö kiinteiden vuoks harvemmin :xmas: Ku nykysin niit itsestään herumisia/suihkuamisia tulee useammin ku ennen. Tosin kyl mie ain annan rintaa ensin, ennen ku annan kiinteitä. Ihan just sen vuoks, et maidontulo ei ehtyis. Mut jospa rinnat koht tajuaa, et ei ylituotantoo tartteis jatkaa.. Ku ois semmonen tasanen tahti, et tulis sillo ku tarve ois ni ois aikas kiva. Tuokaa ku ei hirmu kivaa oo, et maitoo o joka paikas. Tosin onneks semmosta ylituotantoo ei oo enää ollu ku on se maidontulo ees jotensaki tasaantunu sitten synnytyksen ja parin ekan kuukauden...
 
HanTa Toivottavasti tuuletut kunnolla töissä :wave:

Suukkis Mullakaan ei rinnat ole kunnolla vielä hoksannut tuota yösyötön lopettamista. Viime yönä taas sai vaihtaa liivinsuojia monta kertaa ja yöpaita ja lakana oli märkiä :/ Mutta parempi näin päin.

Meillä nukahdettiin jo puol kympin aikoihin :heart:
 
sainpas sen lapsen nukkumaan... ei mennyt kuin pari tuntia normaalia pidempään...
mutta ei yhtään kiukuttelua, ja syykin selvisi pojan yltiörauhallisuuteen.
lämpöä :( annoin panadolit pyllyyn, jos pojalla olisi parempi olla.
odotin aivan kaameaa iltaa kiukuttelua huutoa ja karjuntaa... mut parempi näin päin.
toivottavasti on huomenna kunnossa, en haluis peruuttaa töitä kipeen lapsen takia, varsinkaan kun isi on kotona.
 
huomenta!

Meilläkin tytöllä oli pientä levottomuutta havaittavissa, käytiin eilen hakemassa toinen osa tutkimusrokotteesta ja se nosti illalla lämpöä. Nukkui aika levottomasti viime yön, vaikka syömään heräsikin vain yhden kerran mut sain muutamaan otteeseen käydä tuttia laittamassa suuhun... |O väsyttää vähän.

HanTa toivotaan ettei oo poika enää kipeänä. :hug:

Mansikkatee voit vähentää d-vitamiinit vaikka pariin tippaan, kokeile vauvahierontaa, pierujumppaa: eli koukistelet vauvan polvia masun päälle, sit on disflatyl tai cuplaton, meillä auttoi se. Ja ei mun mielestä sun vielä tarvii huolestua tuosta painonnoususta! Kuitenkin on noussu... jos seuraavallakin kerralla sanoo et ei oo tarpeeks nii sit vois alkaa miettimään et mitä tekis et sen sais nousemaan. Toi sompion vinkki et imettää peri kertaa peräkkäin samasta tissistä on hyvä. Tai sit et pumppaat ensin vähän maitoa pulloon ja sit annat rintaa?

mitähän muuta piti kommentoida... en muista. :snotty:

EM ja Myy :heart:
 
Kiitos taas kun kommentoitte mun imetysjaaritteluja. Vertaistuki verraton :heart: Kyllä sitä vaan saa nöyrtyä elämän edessä vaikka olis mitä periaatteita. Mutta siksi kai elämää kutsutaankin elämäksi.

Mansikkatee, d-tipat voi jättää myös hetkeksi tauolle jos sille tuntuu. ja sit varovasti aloitella uudelleen. Me sekoitellaan maitoon Lactophilus jauhetta kaksi kertaa päivässä. Mut jos et halua pulloa antaa niin sitten tuo ei onnistu. Silloin voit kokeilla Relaa tai muuta vastaavaa. Ja sitten toki nämä Cuplatonit ja Distafylit voi olla kokeilemisen arvoisia kuten jo täällä on mainittu. Meillä vaan Distafyl teki tytön entistä kipeämmäksi.

Tyttö tappeli eilen unta vastaan illalla kaksi tuntia kunnes simahti. Ihan outoa sille :eek: Ja sit viideltä heräs uuteen aamuun :LOL: valvoi torkkuen kahdeksaan. Annoin evästä, vaihdoin vaatteet ja hyssytin niin simahti puol ysin pintaan nukkuen edelleen. Niin ihanaa :heart:

Ajattelin piristää itseä ja käydä tuhlaamassa lahjaksi saadun Marimekon 80e lahjakortin ja osan 200e lastentarvikeliikkeen lahjakortista. Kivoja nuo juhlat :LOL: Ostin jo yks päivä lelukaaren, mut ajattelin mennä rauhassa katselemaan tänään kun Elma jää isin kans kotiin. Olisko vinkkiä hyvistä koko vaippaiän kestoista kun ajattelin niitä katsella kun kerrankin vois olla mahdollisuus hankkia useampia juttuja kerralla kun muut sponsoroi :D Eikös EM ainakin ostanut jonkun?
 
Kurjaa Zoe, et siula on tommonen tauti. Toivotaan, et menis pikaseen ohi! :hug:

Huh huh huijakkaa.. Kävin vähän kirpparilla ja voi jestake mitkä hinnat!! :eek: :LOL: Siel oli esim. yks Hennesin n. 60cm podi (kyllä! Joku siis oli kirjoittanut lappuun noin), 5?!!!!! Siis semmonen perusbody mitä saat 7?:lla kahdet kaupasta!! |O Mie olin iha järkyttyny.. Noh, toki saa pyytää mut pitää aika tampio olla, et maksaa :xmas: Ja sit oli TSI-kestovaippoja 8?/kpl! Siis ei ees uusia eikä mitenkää järin laadukkaita, ihan ok, mut en tosiaaankaa tommosta summaa maksais! Ja sit 1? naisten paita.. Muutoin ok hinta, mut se oli valkoinen ja monen monta keltasta tahraa siinä! Siis miten voi ihmisten hinnoittelutaito tai sit vaan ahneus olla tommosta.. minen käsitä! B)

Mut oli kyl ihana kierrellä yksin siel. Mies ol pojan kans vaunuilemas. Ku ain jos menee pojan kans sinne ni sit hää joko hermostuu ja sit ei oo nii kiva siel kierrellä, tai sit yrität mennä niist ahtaist paikoista vaunujen kans ni siit mittää tuu.. Sit ihmiset tuhahtelee ku eivät pääse kunnolla ohi.. Ja ite siis tunkevat niihin väliköihin vaiks selvästi huomaavat mun sielt tulevan vaunujen kera! Noh, voisha sitä kantorepun kans ain mennä, mut sit tulee ongelmaks se jos poika hermostuu.. Ku hää viihtyy siinä kyllä jos on koko ajan liikkeessä. Mut jos pysähtelee kahtoon vaatteita, ni sit helposti alkaa kitistä ja itkee.

Juupa juu. Jos sitä kävis anoppilas taas tänää :heart:
 
Zoe pakko oli tulla kommaamaa et oon iha kauhee hurahtanu toho twilightiin :heart: :D leffana on ja kirjat lukenu, tosin ootan et viimone osa tulee suomenkielisenä kirjana syksyllä..ja marraskuus tulee uusikuu leffaan :p eli kakkos osa tosta..ihanan teiniä mutta kyllä tälle mammalle kelpaa ;)
 
zoe kiitos suosituksesta, pitää muistaa kun ens kerralla jaksaa keskittyä elokuvaan :D


vilma saitko tuhlattua ja shoppailtua???

joo suukkis ihmiset ahneita kakkapyllyjä kirppiksillä usein, järettömiä hintoja ihan kökkö tavarasta, mutta onneksi se ostaja päättää ostaakko vai eikö osta ;)

täällä lämpöä pojalla vielä vähän, ja kärttysyyttä ilmassa, annoin supon äsken ja poika meni nukkumaan... ja meinasin itsekin käydä päiväunille...
kunhan viel tän ketutuksen voitan...
kroppa ja kierto ihan sekasin...
 
Suukkis, kiva että sait omaa aikaa :) tulee ajoittain tarpeeseen.

Zoe, koita parantua!

Hanta, jep, tuhlasin :D Pitkästä aikaa. Ostin Elmalle sen omilla rahoilla (sai lahjaksi) 68 cm vaatteita muutaman kun 62cm meillä on kauheesti ja 56cm ei viitsi enää ostaa. Sit itselleni housut, pari paitaa, sukkia ja toppaliivin :D Ja miehelle paidan.

(.) Nyt kun sanon näin niin ens yö valvotaan, mutta Elmalla on ollut loistava päivä :heart:
 
vilmav hienoa :) Ja ny ainaki jaksaa yönkin jotenkin jos onkin vaikea ku kummiski ees pvän ollu hyväntuulinen :heart:

Poika o nykysi aika äree iltasin.. siit lähtien ollu ku ollaan annettu kuuden-puol seitsemän mais viimoset kiinteet.. (maissisose + päärynäsosetta vähän).. Oiskoha se sit, et on liian väsy sillon eikä huvittais yhtään ja sit alkais olla jo yliväsyny. Ny mies lähti vaunuileen ku ei poika muutoin oikeen rauhotu. Pitäs ehk aikaistaa noiden viimosten kiinteiden antoa ja sit vaa tissitellä illalla ennen nukkumaanmenoo..

Poika töräytti miehekkäät kakat autossa ni sit ol menny vaatteilleki :D Ol hitusen liikaa väljyyttä tos vaipas mikä sil ny ol. Eli kyl se nii vaa on, et parhain on se sisävaippa+ villikset/pul kuori yhistelmä ni ei tuu kakat vaatteille koskaan. Onneks anoppi tekee villiksiä jahka tänää saa valmiiks unipussin :heart: Ny pojal oli AIO päällä ni ei oikeen istu ku on tommonen rimppakinttu.

Tuo unipussi mikä saadaan ni on sitä ruskeaa apinat-bambuneulosta ja sisäpuoli on oranssia sisiliskot -bambua. Sit hihansuut ja kaula-aukko on myös tota oranssia ni näkyy sitä oranssia sit siin ni tuo vähä väriä siihi. Tosi nätin näkönen!! Eli anoppi sitä näytti vähän ku ol tehnä, viimeistelyä vaille valmis ol :heart:
 
suukkis sulla on kyllä ihana anoppi joka jaksaa tehä. :heart: Ja joo, mä luulen et teijän kannattais aikaistaa sitä toista sosetta. Meillä menee suurinpiirtein niin että lounas on klo 11.30-12.30 ja sit välipala 13.30-14.30 ja päivällinen 15.30-16.30. OIkeestaan ei kyl enää klo 16 jälkeen. Ja sit vaan maitoa välissä ennen iltavelliä siinä klo 18-18.30. Ja kannattaa kokeilla niin päin et kun vauva herää päikkäreiltä nii antaa soseen ku on virkeä ja reipas, ja sit maitotilkan ennen päiväunia.

Tänään on ollut täydellinen päivä! :heart: Jos kaikki päivät olis tälläisiä niin en ikinä valittais!! :D :D Tyttö on ollu niin IHANA koko päivän. :heart: :heart: Ei ylimääräisiä kiukutteluja, on nukkunu, tosin niitä lyhkäsiä unia mut silti nätisti, ja syönyt hyvin. Ja kaiken lisäks ollaan vaan höpsötelty, leikitty ja naureskeltu tytön kanssa tänään. On ollu niin kiva päivä! Tämän voimin jaksaa taas kiukkupäiviäkin. :heart: meni yöunillekin nätisti. :)

:heart:
 
Mie taas en haluis antaa sosetta ensin ku pelkään maidontulon sit ehtyvän jos annan niin päin :ashamed: Ja ny sit tänää annoin unien jälkeen maitoa, sit soseen ni oli taas aikas kiukkunen. Siis sillon päivällä.

EM ihanaa, et on pvä sujunu niin leppoisasti! :heart:

Meil olis huomen yhelttoist vauvauinti ja sit neljän mais jätetään poika anoppilaan hoitoon ja mennään taas ulos syömään hääpäivän kunniaks :)

Poika ei nuku vieläkään.. höh.. rauhoittuu rinnalle. mut sit ku irrottasin otteen ni yrittää punkee itteesä masulleen.. Sit otan ja nostan pinnasänkyyn masulteen ni alkaa nostella päätään. Selälteen ei yleensä rauhotu juur koskaan. Ny sit käänsin silti selältee ja kuulostelen.. Mut yninää kuuluu ni tuskin rauhottui vielkään :/
*edit ja juu.. kyl se taitaa yöunille meno ain pitkittyä tänne puol ysiin jos kiinteitä syödää nii myöhään.. Mie ku tuumasin, et se auttais öitä jos antais myöhemmin.. Eli, et ei ehk heräis nii usein ku ois masu pidempää täys.. No, pitänee antaa jatkossa viimeistää neljän tai viiden mais. Entäs iltapuuro, annettaisko seki siihi aikaan?
 
suukkis en tiiä... :/ Kannattaa kysästä vaikka neuvolasta. Mekään ei viel iltapuuroo syödä. Mä luulisin et iltapuuro tulis meillä sit siinä puol kuuden-kuuden maissa ja sitten maitotilkka ennen nukkumaan menoa. Ja kyl meillä tyttö syö maitoa ihan mielellään vaik on sosetta syöny esim. tunti sitten. Et kun se ähky menee ohi niin syö kyllä... mut emmäkää tiiä mikä on paras tapa. Et ennen vai jälkeen soseen antaa se maito... :p Meil menee vähän miten milloinkin. Yleensä ruuan kanssa vähän ja sit siitä puolen tunnin päästä taas vähän. Mut välipaloilla menee ihan nätisti se 100 ml maitoa.
 
Meil ensin annetaan ain tissiä ja sit sosetta. Tosin sitäki oon miettiny, et annetaanko liian nopeasti perään sosetta ku nykysin se on semmosta kitisemistä se syönti.. Mut tässähän tätä oppii =) Mut usein poika on kyl silminnähden väsyny ku annettais sosetta. (on kaukalossa ja silmät lurpsaa loppua kohden vaikka ois just ollu unilla) Pitäs löytää se kultanen keskitie tän kaiken kanssa. Mut tuosta en kyl meinaa hevillä luopua, et annan sen maidon eka. Ku en todellakaan halua riskeerata maidontuloa :ashamed:

Mut eiks sit iltapuuro ois sama ku sose? Tai siis, et eikös luulis iltojen sillonki pitenevän jos poika ehtii tulla yliväsyneeks?
 
Lohdullista huomata että muutkin hoksaa asioita yrityksen ja erehdyksen kautta enkä mä ole ainoa. :) niin se vain on, pakko on kokeilla kaikkea ennekuin tulee se ahaa-elämys. Eikä aina tuu siltikään :D

Kiva kuulla EM että teilläkin on ollut hyvä päivä, ihmeesti niistä saa voimaa!

Ja hienoa Suukkis, että saatte miehen kanssa aikaa kahdestaan. Musta oli niin luksusta käydä yhdessä vaikka edes saunassa kun oltiin mun porukoilla sillon viikko :)

Me täällä taistellaan sen kans ettei Elmasta tulis äidin tyttöä. Elman sattu mahaan illasta vissiin aikalailla ja sillä aikaa kun mä käväisin puoli tuntia olemassa saunassa niin se oli pitänyt isällensä vissiin oikein kivan iltamessun ( tai no sen mitä se nyt osaa kun ei edelleenkään ole urut auki itkenyt ) täällä. Mä kun tulin ja päästin miehen saunaan niin se rauhottu syliin heti. Ja istu pitkän tovin sitterissä kun käytiin sen kans läpi sen vaatteita :D Sitten vielä jammailtiin puoli levyllistä lastenlauluja. Huomas selkeesti miten se tykkäs kun pidin tiukasti kiinni siitä ja tanssin :D Nukkumaan mennessä protestoi taas isiä, mut mies halus viedä homman loppuun ja hyvä niin. Jännä homma kuinka se nyt on mun perään vaikka isänsä hoitaa sitä ihan yhtä lailla :eek:
 
Meillä sama juttu, et poika on enempi mun perään. Ehk johtuu siittä, et mie aina nukutan pojan.. Osaltaan nukutan siis siks, kun rinnalle rauhoittuu tai oikeemmin siks, et aluks oli vain ja ainoastaan niin.. Sit siit vaa jäi tapa. Ja nytkin ku sanoin miehelle, et hää vois nukuttaa (ku ei poika huolinu ny rintaakaan), ni sopihan se hälle. Mutta ku sit se menee ain siihen, et ei rauhoitu ni sit mies veis ain vaunuilemaan. Sinne toki rauhoittuu. Mut nyt tälläki kertaa sit havahtu ja heräs ku siirsin vaunuista pinnasänkyyn ja kukas muu se nukuttaa ku mie. Mut mies oli salilla, ni siks se sit oli miun hommani. Pitääkin kyl enempi ja enempi tohon alkaa panostaa, et mies nukuttais. Hällä ei vaan oo järin hyvät hermot jos poika huutais monta tuntia. Eikä oo oikeen järkee sit huudattaakaan. Mut pitää viel kahtoo miten sitä tekis.
 
Ihania kuvia Zoe!! voi kun Roni kehittyy vauhdilla!! Mie tuumailin, et Atte ei kauheen nopiaan kehittyis, mut sit tuo kääntyily tuli niin vauhdilla ja ku sitä peppuaan nostelee, ni tiiä vaikka pian täälläki nostais konttausasentoon =) Mut ei kyl ois mikään kiire vielä.. Hyvä vaan jos ei viel tarvis silmä kovana olla vahtimassa :D
 
Niin no kyl Atteki hermostuu ku ei pääse eteenpäi :D Mut kyl mu mielest tää o viel aika lepposta ja siks mukavaa ku ei tarvi vahtia koko ajan :saint:

Käytiin vauvauinnissa, Atte tykkäs kovin! Ihanaa kun on niin osallistuva mies, hänhän ehotti vauvauintia :heart:

Atte ol nii väsy, et sain aikas nopeesti sen nukutettua ny vaunuihin. Tais polskuttelu ottaa voimille :)

Mie sain hääpvälahjaks uuden Nokian kännykän ja Swarovski korun. Kännykkäki niin pramee, et uskaltaako sitä ees käyttää ku menee pian rikki ku on nii ohkanen ja siin on kamerat ja kaikki :D
 
Heippa!

Kiitokset kestovinkeistä. Pitää noita googlettaa. Toisaalta sain ohjeen et kannattaa kokeilla riisipaperia. Sekä että aika auttaa. Eli ei mene kauaa kun ei enää kaki niin paljoa.

Meillä ei tänään ole annettu d-vitamiinia ollenkaan. Katsotaan vaikuttaako iltakitinöihin. Eilen annoin 3 tippaa ja tyttö itkeskeli koko illan.

Meillä on myös ollut mukava viikonloppu. tykkään kovasti viikonlopuista, kun olin töissä niin niitä ei ollut kokonaan vapaita kun n. yks kuukaudessa. Nyt on mukavaa touhuta koko perheen voimalla. Miehen veli perheineen kävi eilen. Saatiin niiltä kesto pesulappuja, imuja ja likasten vaippojen pussi. Musta on edelleen mukavaa kun käy vieraita. Nyt melkein kaikki läheisimmät on jo käynytkin.

Zoe: Kivoja kuvia. Mä pelkään jo valmiiks meijän cd-levyjen puolesta :)
 
Zoe, ihania kuvia! vitsit kun toisten vauvat on jo niin isoja. Vastahan Ronikin syntyi :)

Suukkis, kiva että Atte tykkäsi. Me mentäis vauvauintiin muuten, mutta mä oon niin vesikammoinen ihminen että ei tulis mitään. Yleiset uimarannat on pahimpia, pelkään koko ajan et joku lapsi hukkuu...

Mansikkatee, voimia iltakitinöihin. Meillä on tänään ollut hankalaa. Elmaa niprii mahaan. Viimeksi eilen aamulla on kakannut ja se on sille paljon. Huomaan kyllä miten hankalaa sillä on. Täytyy kohta koittaa antaa vettä. Sylissä tuo vaan nukkuis raukka. Ei mua haittaa, äskenkin tunnin pidin sylissä et sais nukuttua. Oon ajatellut et jotkut vauvathan on rinnalla monia tunteja ja koska Elma ei juuri enää sitä läheisyyttä saa niin sykyttelen muuten. Ja muutenkin kun jos on kipeä niin pitää saada olla lähellä. Kivuttomina päivinä nukkuu sit missä vaan.

Viime yö oli loistava! Nukkui 21.30-3.00 ja sit kolmesta vajaaseen kuuteen. Viereen rauhoittui vielä tunniksi. :)
 
Meidän yö oli ihan pyllystä. Mut mie alan olla jo nii tottunu, et eipä tuo haitannu :D Nukku tosin kyl alussa tosi hyvin, ehk jonku 5 tuntiakin.. En oikeen muista ku olin ihan väsy ja iha sekasin sit, et millo oon heränny ja millo en.. Ku poika herätti joskus neljän maissa ehk.. Ja päättikin sit, et eipä tässä nukuta enää.... :headwall: :headwall: Ilmeisesti mitä myöhemmin menee nukkuun, sitä aikasemmin herää. Ei saatu siis millään nukkumaan. Yritin ja yritin.. sit sanoin jo miehellekin, et voitko sie kiltti välillä. Sit hää yritti vähä alta tunnin saada vaunuun tyyntyyn.. ni ei. Välil ol ihan jees ja hiljaa, mut sit alko taas kitinä.

Sit meni vaunulenkille ni mie sit sain nukkua puoltoist tuntia. Sit lähettiinkin sinne vauvauintiin. Tänää on kyl saatava pieni unelle paaaljon aikasemmin kuin puol ysi. Jos sais sillo seittemält taas ni jospa se siit sit yökin paranis.. Toivossa on ihmeen hyvä elää :LOL:
 

Yhteistyössä