´*- ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET -*´

Zoe Mä melkein ymmärrän sua.Nimittäin tänään neuvolassa tehtiin testi kummallekkin alkoholista.No miehelle tuli 14 pistettä ja mulle vaan yksi.Eli miun mies juo joka viikonloppu,mut vaan perjantaisin.Sit juo viikolla mutta ei humalia.Ja sillo ku se juo humalat niin se on kyllä niin stressaavaa ja varsinkin se ku höpöttää ihan paskaa! Eikä sitä jaksa kuunnella.Eikä muutenkaan haluaisi katsoa kun mies juo viikolla vaikka vaan sen pari.Mielummin olisi parempi niin,että juo viikolla pari ja viikonloppuna olis juomatta.Se on nimittäin yhtä helvettiä ku se juo :kieh: "Anna pusu" -No vitut ku haiset nii kauheelle!Ääh,mut onneks mies on rajottanut kun ollaan nyt seurusteltu vuosi.Ja ennen ku seukattiin niin se joi miltei joka päivä.Eli on alkoholi ongelma hänellä olluna.

käytiin tänään siel neuvolas.Eivät tehneet mitään sielä,mutta antoivat uuden ajan 1.10 ja silloin on ultra ja sydänäänet :heart:
 
Sannya hienoa et pääset jo tuolloin ultraan =) Meinaa mulla on samana pvänä se mun np-ultra ja mullaha o vkoja 3 enempi ko siula :D Eli voi sinnuu onnentyttöö!

Ja mie kyl ymmärrän ton alkoholinkäytöstä suuttumisen täysin. Mu äit o entine alkoholisti (lopettanu jo noin 8v sitten eikä juo enää pisaraakaan) ja isä joi suht usein myös, vloppusin tosin. Eli vkolla eivät juoneet ollenkaan. Mu mies juo todella harvoin, vain noin kolmesti vuodessa ja sillonkii on kamujesa luona, et sitä örvellystä tai höpinää ei tartte kuunnella. Hän ei juo kuin saunakaljan vkolla joskus, mutta senkin vain ehkä kerran vkossa tai joskus menee montakin vkoa ettei juo mitään. Mua ei tuo yks saunakalja haittaa ollenkaan. Jos pari ottais usein, ni se alkais ärsyttää, saati sit tommone ainanen juominen. Ei oo mukavaa olleskaa semmonen :(

Joten toivokaamme, et asiat menee parhain päin viimeistää vaavin synnyttyä. Ja jos viinalla läträäminen ei lopu, niin erolla se ainakin loppuu. Toki se on aina se äärimmäinen vaihtoehto. Joten toivotaan, et siihen ei kenenkään tarvihe mennä =)
 
Sannya kyselivätkös jotain erikoista siellä neuvolassa? jouduitkos viemään pissan sinne tutkittavaksi?
Ompas sinulla aikaisin tuo ultra, varmasti ihanaa. Oispa minullakin.Mutta luulen että pääsen vasta lähempänä raskausviikkoja viikkoja 12
 
Melishan synnäri lisätty! Oletkin sitten meitä pk-seutulaisia :)

Ompas teillä Sannya ja Zoe-F ikävä tilanne :( Ihan oikeutetusti olette tympiintyneitä, kyllä tuo määrä kielii jo ongelmasta. Entinen poikaystäväni oli/on alkoholisti, vaikkei sitä suostunut ikinä myöntämään nuoren ikänsä vuoksi. Ei se ikä taida painaa, kun pakko saada ainakin yksi kalja/viskilasi per ilta ja kännit joka vkonloppu pari kertaa. Ja kun se oli ihan oikeasti PAKKO, pyysin ja anelin että ei joisi, mutta hän joi sitten vaikka yksin kotona. Yritin mielestäni kaikkeni, mutta ei hänen alkoholinkäyttöönsä kukaan muu voinut vaikuttaa kun hän itse, eikä hänellä ollut mitään halua itse vähentää. Voimia teille raskaaseen tilanteeseen, tiedätte molemmat ettei se voi jatkua noin lapsen tulon myötä. Tukekaa ja ohjatkaa miehiänne lopettamaan elkääkä missään nimessä alistuko tuollaiseen kohteluun. Kukaan nainen ei ansaitse tulla toiseksi kaljapullolle. :hug: Ja joskus, niinkun mun tilanteessa, ei auta kun lähteä. Tajusin lopulta, että ansaitsen enemmän, ja nyt onneksi olen sen saanutkin.

Sannyalle myös vielä tsemppiä ultraan, kivan aikaiseen olet sen saanut!

Koirikselle valtavat onnittelut kun pääsee tätä pinoa taas lukemaan! Erittäin suloinen pentunen teillä :heart:

Tänään poksui taas vkot, eli "pientä" masukuva päivitystä:



Olo on valtava, mutta masukehut kyllä lämmittävät sydäntä. Kivasti on miespuolisetkin kaverit jaksaneet kannustaa, et kivalta tuo kumpu näyttää =) Ja mieskin on sitä usein silittelemässä ja puhumassa pikkuneidille. Sykkeetkin kuulee jo mahan päältä, ja viettääkin masun luona aikaa ihan kiitettävästi. :D

DD ja potkurineiti 27+0 *poks* :heart:
 
Zoe-F ja Sannya ompas teillä tosiaan vähän kurja tilanne... :( Minä olen aina ollut "viinaanmenevä"... eli tykkään siitä että voin ostaa punkkupullon ja sitten tuhota sen parin illan aikana kotisohvalla kynttilänvalossa löhöten. Tai tykkään mennä istumaan pubiin hyvässä kaveriporukassa pelaamaan lautapelejä ja juomaan muutaman oluen. Joskus tietysti ihan humalankin puolelle. (no ei nyt raskaana tietenkään alkoholia!!) Siippa on aikalailla samanlainen. mut ei mun nyt omista asioista pitäny puhua. Sori, katos tekstin ajatus... :headwall: Siis... mä oon vähän samoilla linjoilla kun miracle, että joku raja on saatava siihen touhuun. Mä oon pienenä nähnyt liian usein humalaisia aikuisia, vaikka alkoholisteja ei olleetkaan. Pitivät usein illanistujaisia meillä kotona, siistiä ja ihan kilttiä mutta ei ole kivaa lapsen nähdä omaa äitiä tai isää humalassa. Se on pelottavaa. :| Ja samat neuvot kuin DD:llä, eli tukekaa lopettamisessa/vähentämisessä ja jos ei auta niin näyttäkää ovea. :ashamed: No oli ratkaisu mikä hyvänsä niin toivottavasti se tulee viimeistään lapsen myötä. :) Voihan se olla että sen vauvan näkeminen saa miehetkin järkiinsä.

Tulipas paasaus.... sori. :ashamed:

DD sulla on kaunis masu!! :heart: Mäkin tahon!!

(.) väsyttää.... kohta saunaan ja sitten sohvalle virkkuukoukun ja lankojen kera! :p
 
Kiitos paljon EM, oikeesti ihana kuulla kun tän tynnyrin kanssa ei aina tunne oloansa kovin viehättäväksi :D Muistuttaa siitä, että tästähän täytyy nauttia TÄYSILLÄ joka hetki, eikä vain välillä - on niin suuri etuoikeus saada kantaa ihanaa pientä olentoa sisällään. :heart: Sullekin tulee se kumpu nopeammin kun uskotkaan. Aika kuitenkin menee suht nopeasti, vaikka päiviä laskeekin :p Mitäs sulla on virkattavana? Mulla on nyt tulossa hahtuvasta kaulahuivi miehelle kun sitä pyysi, nyt oon tähän mennessä kolmet hahtuvaiset villavaippahousut ja merinovillaisen myssyn tehnyt. Mä tosin neulon, en virkkaa :D Seuraavaksi taitaa olla projektina villavaippahousujen lisäksi vielä töppösiä ja muutama lämmin nuttu.
 
DD oleppas hyvä! :D Ja toivottavasti tulee masu pian!! :D No mä tein eilen itelleni pipon ja aattelin tänään alottaa kaulahuivia. :) jossain vaiheessa alan sitten tekemään pienellekkin jotain kunhan opin vähän lisää. :LOL: Nyt aloitin tosiaan ekaa kertaa kymmeneen vuoteen tämän virkkaamisen että pitää vähän harjoitella... :p
 
TinyAngel Eipä ne silleen kyselleet.Ihan tavallisia asioita.En vienyt pissa testiä,verikokeet ottivat tänään aamulla.Ku mulle tuli joku allerginen reaktio,kai salmiakki suihkugeelistä :LOL: Noh ei se haisukkaa ees hyvälle.
Tosiaankin toi ultra on aikaiseen.Ite halusin ton neuvola käynnin tälle päivälle aikaisemmin jotta sain jutella asioista.Mutta tuosta ultrasta en tiiä sit ku antovat aikaseen.

Minä myös mahani kanssa! :D Kauhee turvotus taas.En eilen muistanu kuvaa ottaa,nii otin tänään.
Eli 7+1 :heart:

 
Zoe-F
No mulla on alkoholisti isä, tosin en vastaa enään puhelimeen enkä ota yhteyttä vaikka mummi siihen painostaakin. Mutta mä en tunne sitä ihmistä hiirveesti isäksi kun sille on aina ollut tärkeempää että mistä saa viinaksia kun se miten lapsilla menee.
Senpä takia en samaa omille lapsille halua ja yritän sitten rajottaa jo nyt.
Välillä tuntuu että mä vaan nalkutan koko ajan.
Tosin, vielä useemmin musta tuntuu että mä olen ihan yksin tän asian kanssa ellei teitä olis.
 
Chamorphis
Koirikselle oikein paljon onnea! :flower: Ihana oli pentunen.
Markalle jo etukäteen tervetulotoivotukset tänne kun uskaltautuu tuleen...
DD oi ku sun maha vaan isonee ihanasti! No perässä tullaan... On jo ihan kelvollinen kumpu kans...

Sitten neuvolakuulumisia...

Pissassa samat vanhat jutut
RR 99/60
turvotus +
:heart: 131
liikkeet ++
SF-mitta 19, olin ilmeisesti viimeksi turvoksissa kun oli suurempi mitta... Nyt mennään mukavasti keskikäyrän tuntumassa!! :D
Sain Kela lappuset ja niitä täs nyt ruvetaan sit täytteleen et saa joskus sen äitiyspakkauksen... Hankintojakin pikkuhiljaa ruvettu tekeen. Haettiin mun veljen luota hoitopöytä ja pinnasänky... Rupee oikeesti pikkuhiljaa tuntuun et apua musta tulee äiti!!!! :heart: :heart: :heart:
Ai niin ja saikkua mulle lykättiin nyt lokakuun loppuun asti ja varmaan sit siitä saan loput äitiyslomaan asti... Toisaalta vähän harmittaa kun ei pääse enää töihin, mutta taas toisaalta ihanaa kun saa ottaa rennosti ja ruveta pikkuhiljaa laittaan kotia valmiiksi pientä varten... Meillä onkin keittiöremontti menossa justiin...

Chamorphis ja Nasu 22+2
 
mulla on keskiraskauden lääkäri-neuvola ens viikolla...aina yhtä tympeää olla ronkittavana :ashamed: :D

Täällä onneksi kaikki Kela-hässäkät kunnossa...äippäpakkaus tullu, ja äitiys/vanhempanraha päätökset tullu...
Äippäloma alkaa 20.11, ja sitä ennen pidän sen viikon talviloman pois...ei olis edes 2 kk kun pääseen lomalle ja laittaan kaikki valmiiksi pientä varten :heart: :heart:

vauvis 25+4 :heart:
 
Hirmusesti onnea Koiramamma :flower: :flower: :flower: :hug: :heart:

DD, sul on aivan mahtava maha =) :D :heart: Kuinkahan iso se on sit ihan viimesillään :eek: Sun pitää tehä tänne masupäivitystä sit sieltä kotomaasta =)

Kyllä se teillekin, jotka ootte viel alussa, masu kasvaa :hug: :heart: Odottavan aika vaan on joskus pitkä, mut kyl se siitä :heart:

Cham, kiva, et kaikki oli/ on hyvin :hug: Mä saan ens vkolla sit ne Kelan lappuset täytettäväx =) Meinaa vaan välillä mennä hermo niitten kans :kieh: :kieh: :kieh:
Viimesin viisaus niiltä oli, et kyl mä oon työkykyinen tän käden kans oikeanlaisella kipulääkityksellä, vaikka lausunnossa lukee selvällä suomen kielellä, et olen raskaana.
Saa.... et ne ei kans tajua! :kieh: Soitin niin tulenkatkuisen puhelun niille ja tein valituksen :kieh: :kieh: :kieh: Todella joo alan syömään sen verran tuhtia kipulääkettä, et pystyn töihin, aivan, niin juuri! :kieh:

Omassa navassa ei ihmeempää, viikot poksuu; 23+0 :eek: :heart: :heart:
Tälläkin hetkellä pikkuinen ilmoittelee itsestään pikkuisilla potkuilla :heart: :heart: :heart:

Tässä tän päivänen masukuva


 
Ihana masu toivis! :heart:

Miul ois huomenna työhaastis.. Baaritarjoilija. Onneks sentää on savuttomia nykysi noi raflat ni ei sillai haittais. Tosin en drinkkei kovin haka oo kyl tekemään, ellei mulla oo valmista ohjetta, et kui paljo tulis mitäkin. Eli voi olla, et en sitä paikkaa ees sais, mut se ois osa-aikanenki työ ni sikäli oikein passeli =) Pittää yrittää saada ne vakuuttuneeks mun yltiömäisen upeasta persoonastani ja hyvästä työotteestani :LOL:
 
EM, hyvä taito se on opetella. Mukavaa puuhastelua tuo lastenvaatteiden teko, oli se sitten neulomalla, virkkaamalla tai ompelemalla :)

Kiitokset Chamille ja toivikselle masukehuista! Toiviksella on myös oikein mahtava massu, ja Cham saisi ilahduttaa meitä omalla kuvallaan! :D Mä lupaan kyl laittaa viel kuvia ihan viimemetreiltä, voitte sitten porukalla taivastella millainen mammuttimamma täällä tepastelee :LOL:

Kiva kuulla et sulla Cham on kaikki niin hyvin kun voi, ja että vihdoin pääset nauttimaan raskaudesta. Haali ihmeessä paljon kaikkea ihanaa Nasulle ja nauti levosta sekä tilaisuudesta rakentaa teidän perheelle kotia :heart: :hug:

Mirkulle tsemppiä työhaastikseen, yrität vaan parhaas ja jos se ei riitä niin sit suuntaat tähtäimesi toisille urille :)

Tosi kiva olla silmätikkuna tän mahan kanssa tuolla yliopistolla. Matikan laskuharjoituksissa päädyin sitten tekemään taululle ratkaisuni harjoituspaperin vaikeinpaan todistustehtävään, ja tunsin kuinka koko sali tapitti oikeen mun mahaa (ja kuulinkin kuiskailua...) |O Varmasti olin koominen näky kun siellä kurkottelin kirjoittaakseni mahdollisimman ylös tilaa vievää vastausta, mut en mä silti tajua miks tarvii tölläämällä töllätä ja ääneen kommentoida (vieläpä niin että itse kuulen!). :kieh: On kai sitä ennenkin akateemisesti kouluttautuneet naiset vauvoja saaneet?

DD ja potkurineiti 27+1 :heart: (90 päivää laskettuun!)
 
Chamorphis
Toivis Ihana maha sulla kans! Juu onhan se ton kelan kans takkuamista... Mä soitin just palkanlaskijalle ja kans vähän manaan ittekseni täällä. Mulla kun nyt siis tää saikku alkoi niin mun tulot tippuu ennen pitkää niin et saan 70-75 % palkasta. Luultavasti kuitenkin ehtii tulla loppuun asti etten tipu sairaspäivärahalle.... No anyway... Kela laskee sen edellisen puolen vuoden tulot ja mulla tippuu tulot ihan kivasti loppuvuodesta mikä tarkoittanee sitä et saan vielä huonompaa äitiysrahaa sitten.... Ou jee! Vähä sapettaa... Kun kela vois laskee edellisen verovuodenkin tulot minkä perusteella saisin parempaa rahaa, mutta kelan tuntien niin mitä vähemmällä ne pääsee niin sitä parempi! :kieh:
 
Cham, jos toimitat sairaslomatodistukset eivät laske! Itse kysyin juuri tuota, ja täti sanoi että kun olen ollut heinäkuusta asti saikulla (jos olisin ihan loppuun asti nyt), voisin hakea äippärahaa sairaslomaa edeltävän ajan (6kk siinäkin) tuloilla. :)
 
täällä masut on kasvanu oikeen urakalla ja väkikin on lisääntyny =) tulin vaan kahtelee et mitenkä täällä odotus puolella jaksellaan, ja hyvinhän näyttää menevän.
onnee miracle rouviintumisesta :hug: näin viiveellä..
 

Yhteistyössä