´*- ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET -*´

juu kiitti mirkku =) toivon tosiaa et voisin tulla tänne puolelle jo..nyt yk 7 ja kasiin en tahtos jatkaa.. :kieh: olis ihana saava vaavi samaa aikaa ku omatkii syndet olis..kahoin piruuttani laskettuu aikaa (jos nyt ois tärppi käyny ) ja se olis 5.6 ja omat syndet olis 2.6 :D eli kesän lapsi ja hyväl zäkäl samal synde lahja jos syntys 2.6 :D
 
oon miettiny et mitä ostasin miehellle synde lahjaks ens kuu alussa..ja hitto vie jos plussaan ni kusen kyllä tikkuun ja paan sen pakettii :LOL: parempaa lahjaa ei vois antaa! Mutta..tulen taas joku pv kurkkii tein pinoo jos en ite pääse pian tälle puolelle..
 
Sannya näköjään neuvoloissa on eroja, koska mulle se sanoi puhelimessa, että pitää viedä pissaa sinne omassa purkissa...vähän tässä ihmettelen millä saan sen autossa menemään niin ettei kaikki oo auton lattialla.
 
Mie ainaki sain neuvolasta purkit (klamydia-näytettä sekä tavallista pissanäytettä varten), joihin pissiä ja viedä sit labraan. Eli se klamy näyte pissattiin pieneen purkkiin alkuvirtsasta ja se toinen näyte pissattiin eka purkkiin ja siitä purkista siirrettiin oikea määrä kahteen koeputkeen. Ja näytteet tuli toimittaa kahden tunnin sisällä näytteenotosta sinne labraan =) Eli näin ainakin täällä päin menetellään :wave:
 
mulle tosiaan sanoi että pissa pitää olla silloin ekalla kerralla mukana ja joku kotoa löytyvä purkki esim. pahvimuki käy ihan hyvin.Pissan pitää olla ainakin 4h pissa ja paikat pitää pestä huolellisesti sitten purkkiin pissataan ns. keskipissa.
...mun pitää vaan yrittää kehitellä joku muovikelmu kuminauha viritelmä, että pissa kans pysyy purkissa :eek:
 
koiramamma: onnea vielä kerran, aivan ihana pikkuinen teillä :flower: :heart:

Mulla oli tänään kauhunhetkiä.. ja edelleen on pieni pelko persuksissa. Todella pientä ja niukaa veristä vuotoa, jota olisi tuskin edes huomannut, ellei olisi ollut valkoiset alusvaatteet. Ensimmäinen ajatus mielessä oli keväinen km, tässäkö tääkin nyt meni, miksi, miksi taas, miksi tää ei voi onnistua jne. Soitin paniikissa ja itku kurkussa läheiselle, yksityiselle lääkäriasemalle. Ihan sumussa pitämään tuntia oppillaille, josta en muista näin jälkeenpäin oikein mitään. Lääkäri oli aivan ihana. Ultrasi, sieltä löyty pallero, joka tosin vastasi viikkoja 5+6 (laskurin mukaan 6+4), myös jotain sykkeentapaista, mutta hän ei pystynyt sanomaan sitä aivan varmasti ja pyysi tulemaan uudelleen parin viikon päästä. Ainakaan tällä hetkellä ei ollut havaittavissa mitään km viittaavaa.. onneksi. Täytyy vain toivoa, että kaikki menisi hyvin ja nyytti pysyisi tiukasti paikoillaan.. Onnistui ainakin säikäyttämään pahan kerran.
 
Zoe-F kyllä muakin ihmetyttää tosi paljon...mustakin ois paljon helpompaa, että siellä sitten kävisin vessassa.Täytyy nyt katsoa mitä teen....kyllä kai ne sen siellä ottaa jos sanon etten muistanut ollenkaan että semmoinen piti tuoda...

ElinaMaria kiitti vinkistä...täytyy mennä bona ostoksille, jos nyt ees vien sitä näytettä sinne....
 
emiliana, eiköhän kaikki ole hyvin =) Mullaha tul kans veriroipetta sillo ku menkkoje piti alkaa ni ku olin plussatestin tehny ni siittä toisena pvänä. Se säikäytti mut ei jatkunu onneks.. Verinen vuoto sekstailun jälkeen häiden jälkeisenä päivänä pelästytti myös. Mut vahva tunne, et kaikki on tällä kertaa hyvin =) Jaksa siekin uskoa siihen :hug: :heart:
 
Zoe-F
emiliana Vaalea verinen vuoto voi tulla myös limakalvoilta.
Ja veri voi olla myös raskautumisesta tullutta.
Joskus on ollut myös sanonta että jos alkuraskaudesta vuotaa niin on tyttö tulossa.
Eli tiedän kyllä paniikkisi, yritän hieman vain rauhoitella täällä. :hug:
Kaikki voi kuitenkin olla ihan hyvin, ja mulle sano lääkärikin, että vuoto raskauden aikana on ihan normaalia, varsinkin jos istukka on kohdunsuulla niin melkeistään varmaa.
 
Toiviksen masu on aivan ihana!!! :D Mäkin tahdon!! :snotty:

Ihmeellinen epäusko vieläkin tästä asiasta. Tai siis uskon että olen raskaana mutta jotenkin sen vauvan, lapsen, ajatteleminen on ihan utopistista.... kai joku osa musta uskoo vaan että tää ei mee sinne asti vaikka mitään syytä siihen ei oo... :ashamed: :headwall: pöh. Nii en usko että mulla ikinä on tuollaista mahaa. tai se tuntuu jotenkin käsittämättömän kaukaiselta ja oudolta ajatukselta... jaa... pitäisköhän sitä mennä nukkumaan kun on näin levottomat jutut. :LOL:
 
Njahas.. Pitäs kaiketi hommailla noi kaikki paprut valmiiks huomista haastista varten. Meen myös staffin listoille, kute oon ennenkii ollu. Pelkään vaa, et sitä kautta en sais tarpeeks töitä (kuntalisän vuoks tarvis tehä 84 työpvää 6kk aikana, eli noin 3,5 pvää per vko)...
 
Mä en kyllä koskaan ole joutunut viemään purkkia (puhumattakaan mistään pilttipurkista!) neuvolaan! Aina on siellä käyty vessassa antaa näyte ja mittaamassa paino ennen huoneeseen siirtymistä. Täti sit ottaa sisään ja käy nopeesti stixaamassa sen. Myöskään klamydia-näytteitä ei oo tarvinnu erikseen viedä. Multa on katottu se klamydiakin ainakin 5 kertaa tän raskauden aikana, ihan kun naimisissa ja vielä tän mahan kanssa vieraissa kävisin :LOL: Vielä koomisempi ajatus on mun miehen pettämisestä, mun kaveritkin on nauraneet ettei ainakaan tuon kohdalla uskottomuutta tarvii pelätä :D Mut hyvähän se on kattoa niiden suppareiden takia, vaikka hassulta tuntuukin et parin vkon välein otetaan täs tilantees klamynäytteet!

Mirkku, tuu sit kertoo heti kuinka meni! :)

EM: Tosi ymmärrettäviä noi tunteet, alussa muutenkin erittäin utopistista, puhumattakaan nyt sitten sun taustoista. Mähän kannan tätä mahaa jo, mutta siltikään en osaa käsittää sitä että alle 3kk päästä meillä on pieni tyttö tuhisemassa. Tuskin se ennen sitä sinappikakan haistelua konkretisoituukaan :p Raskaus on kyllä jo enemmän kuin todellinen, kun on niin käsittämättömät kivut joka toinen hetki, mutta se itse palkinto ei vielä hahmotu. Koita kuitenkin nauttia, sitä paitsi se pikkunyytin vaatteiden teko on hyvä tapa todentaa asiaa :D :hug:

Mulla nyt sitten napa pullahti ja siirryin raskausnapakoruun. Hyvältä tuntuu tuo, ei kiristä tai veny mitenkään. Katotaan miten pitkään vielä menee :) Ahistaa ihan kamalasti ajatus töistä maanantaina, kun on ollu niin paljon noita suppareita jo nytkin... eilenkin illalla vaan nukuin ja itkin. Onneksi mies piti sylissä ja silitteli. En tiedä kyl miten jaksaisin jos se ei pitäis tätä kämppää järjestyksessä ja hoitais kaikkea. Melkein jo käy mielessä että pitäiskö mun vaan mennä jonnekin yksityiselle hankkiin se sairasloma. En pysty kunnolla edes nukkumaan näiden kipujen kanssa (supparit, liitoskivut ja tosi kovat krampit mahassa), ja vaik saisinkin unta jonkin verran, herään ihan uuvuksissa. Kävely tekee tosi kipeetä. Koulujuttuja jaksan viel jotenki himas, mut se töihin meno tuntuu niin hurjalta nyt. Vai oonko mä ihan turhasta hössöttäjä? TAYSissa ne sano että vuodelepoon ja että jatkuvasti täytyy seurata tilannetta, eikä missään nimessä töitä. Sit taas tääl kättärillä ovat sitä mieltä että kyl stressaava työ ja opinnot on ihan OK, vasta sit kun vuotoa/lapsivettä uudestaan katsotaan. Luotanko mä nyt tohon kättärin lääkäriin vai hankin jonkun toisen mielipiteen? Vauvaa en halua riskeerata, ja niin kyllästynyt kun tähän olotilaan oonkin, haluun että se pysyy masussa täysiaikaiseksi :/

DD ja potkurineiti 27+2 :heart:
 
Kiitti kaikille masukehuista :hug: =) :heart:

Mirkulle tsempitykset haastatteluun =) :hug:

EM, :hug: :hug: :hug: Tuttuja tunteita :hug:

DD, mä en luottais :/ Kyllä sä parhaiten tiedät, ku joudut "kärvistelemään" niiden kipujen kanssa :hug: Uusi mielipide ja saikkua äippäloman alkamiseen saakka. Sun raskaus kun ei oo ollu mistään helpoimmasta päästä, et nyt on laitettava sun jaksaminen ja vauvan hyvinvointi muun edelle :hug: :hug: :hug:
 
DD mä oon toiviksen kanssa samaa mieltä. Haet sitä vaikka yksityiseltä sitä saikkua!! :hug: Kai ne lääkärit monesti sokeutuu näille asioille ja menee vaan sen "käytännön" mukaan... vaikka mun mielestä se odottavan äidin oma olo ja mielipide asiasta pitäis olla aina ykkösenä. Ja tosiaan sä et mitään ennenaikaista synnytystä tms halua niin sinuna menisin hakemaan sen saikun vaikka kiven kolosta. :hug:

Kiitos haleista... mä luulen että kun nään sen ekaa kertaa parin, kolmen viikon päästä ultrassa niin olo paranee. :/ Kai sitten ymmärtää jo että tässä oikeasti on lapsi kohdussa...
:ashamed: Mut koitan nauttia minkä nyt pahalta ololtani kykenen! :x
 
Chamorphis
DD kyllä sun kannattaa hommata toinenkin mielipide asiasta! Eihän tosta tuu mitään kun joutuu kärvisteleen kipujen kans. :hug: Mä kävin viemäs Kelaan tänään sen hakemuksen ja se täti siel sano et ruksit päälle siihen palkan perusteella niin ne laskee sen sillon 2006 verotietojen mukaan sen äippärahan... Ei taas ite hokannu totakaan, mut onnex kerrankin palvelu pelas Kelankin puolella. Ja ei kuulemma pitäs olla hirveitä jonoja käsittelys joten äitiyspakkausta odotellessa!! *istuu postilaatikon vieres makuupussin ja termarin kans* :D :LOL:
Nii joo ja komensin miehen kuvaamaan mun mahaa, mutta arvon naiset joutuu sitä vielä jonkin aikaa oottaan kun toi keittiöremontti vie meidän ajan... Tilaukseen kuitenkin laitettu masukuva! :D :heart:

Chamorphis ja Nasu 22+3
 
miracle voihan harmi. :( No toivottavasti nyt löytyis jotain... Mulla on vähän sama homma, siis etin töitä. Ens viikolla meen taas työkkäriin ja sanon niille miten homma on: oon raskaana ja haluisin JOTAIN töitä puoleksi vuodeksi ennen äitiyslomaa jotta saisin sen ansiosidonnaisen äippärahan. Mut tietysti on se vaihtoehto et ne laskee sen sitten vuoden 2007 verotietojen perusteella, jolloin mä olin puoli vuotta töissä... :/ Et sit täytyy laskea et mikä kannattaa.

Nii, ja tarttishan sitä rahaa ihan noin muutenkin nyt. :ashamed:
 

Yhteistyössä