´*- ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET -*´

Onneksi koiris kaikki on nyt hyvin :hug: :hug:

Voi DD :hug: Nyt sit otat ihan iisisti etkä heilu sen imurin kans :D :hug:
Ja hyvä, et pikkunen oli kuitenkin oikein päin siel masussa :heart:

TA, tsemppiä neuvolaan :hug: Älä turhaan jännitä :heart: Saat ihanan nivaskan lippuja ja lappuja =) En tiä miten teidän neuvolassa, mut meille annettiin sellanen Oppaana vanhemmuuden polulla-dvd =)

Vauviksellekin tsempit huomiseen lääkäri-neuvolaan =) Voithan sä ehdottaa, et voisko mitenkään kurkata masuasukkia, ku on ne vehkeetki siinä niin lähellä :D =)

Omia neuvolakuulumisia sitten: Nyt sit sain ne odotetut Kelan lappuset :D
Pissa oli puhdas, hemppa 134, rr 112/80, p. 88, sf-mitta 23 cm, paino +565g/ vko, ja hyvät sykkeet pikkuisella :heart: Jopa potkas siinä, ku kuunneltiin :heart: Et kaikki hyvin =)
Ai juu, sokerirasitus on sit parin vkon päästä |O
Pikkunen intoutu eilen pitämään kunnon jamit masussa :heart: Miehen kans maattin vierekkäin ja mies piti sit kättä masun päällä. Siinä sit jutteli sinne mahaan ja yllytti, et potki, potki, isi pitää kättä äitin masun päällä, potki, potki. No kaverihan heti usko isäänsä ja anto tulla ihan mojovia iskuja :LOL: Ihan niinku ois ymmärtäny mitä hälle sanottiin :LOL: :heart: :heart: Ja meillä hymyilytti =) :heart:
 
Heippa!

kopiointia toisesta pinosta.... :p

(.) Ei vuotoja, ei kipuja. kävin lääkärissä joka teki sisätutkimuksen ja emme ainakaan siinä huomanneet mitään kipuja eikä vuotoa lainkaan. Lääkärille kerroin meidän taustoja niin ymmärsi mun huolen ja laittoi lähetteen ultraan. Nyt sitten odotellaan kutsua sinne... laittoi kiirellisyydeksi 1-7 pvä. että ilmeisesti viikon sisällä pääsen sinne ultrattavaksi. Nyt on jo hyvä mieli ja taidan uskoa että kaikki on ihan hyvin tuolla masussa.... vähän nolottaa se panikointini mutta kai sitä on vähän hysteerinen tämän raskauden kanssa... Niin ja kiitos kaikille tsemppaajille!! Te ootte aivan mahtavia!! :heart:
 
Zoe-F
Tiistaita kaikille!
Välillä vielä "repäisykipuja". Täytyy myöntää että jotkut niistä sattuu niin että huhhuh.
Huomenna neuvola aamulla. Lääkärilläkin joudun käymään tässä lähiaikoina. Mulla kun olisi ollut lääkäri neuvola. Mitäs se lääkäri oikeen tekee? Mua on kyllä ronkittu ja sorkittu ja verta imetty niin ihmettelen vaan. Ja mitä toisella neuvolakäynnillä?
TH2/40 (työharjoittelu)
Zoe ja Öttiäinen 14+4 :heart:
 
VOI ei miksi aina minulle käy näin?!

Puol 2 tienoilla neuvola täti soittaa minulle ja kysyy missä olen?
Voi ei mulla on merkintä, että vasta kahdelta ois neuvola aika, mutta neuvolassa taas aika näytti kello:13.00. Onneksi olin päivän viimeinen, muuten ois jäänyt moni juttu tekemättä. Nyt joutui neuvola täti olemaan hieman yli töissä. Aikaa neuvolassa meni noin kello 14.00-14.50 eli noin 50min.Onneksi oltiin ripeitä.
Ensin annoin pissan neuvola tädille. Sitten täyttelin lomakkeita, joissa
kysyttiin mm. isän ja äidin tietoja. Sotut, ammatit jne. sairauksista, juoma tavoista, huumeiden ,käytöstä, riitelystä, onko eläimiä jne. Lisäksi äidiltä kyseltiin viimeiset kuukautiset jne.
eli ihan kaikkea udeltiin ja moneen kertaan.

sitten punnittiin paino ja mitattiin pituus, otettiin veri näyte sormesta, mitattiin verenpaine, yritettiin ottaa kädestäkin verta, mutta neuvola täti ei onnistunut. piikitti mun kummatkin käsivarret turhaan. Antoi sitten mukaan putkilot ja muut ja joudun menemään pääterveyskeskukseen joku aamu verikokeet otattamaan. Niissä katsotaan ainakin. onko mulla vasta-aineita vesirokolle, yliherkkyyttä taudille (en muista nimeä ) jota kissa saattaa levittää.
Sitten sain mukaan hirveesti esitteitä, opuksia ja DVD:n
ja pissa kuppeja seuraavia kertoja varten.
 
Koiramammalle isot onnittelut pienestä pojasta! Kuulostaa aika rankalta kuumeineen kaikkineen teidän synnytysreissu. Onneksi nyt kaikki tuntuu olevan jo paremmin ja olette sekä sinä että poika toipumaan päin. Ihanaa tutustumisaikaa kotosalla toivottelen!

ElinaMarialla on ollut huolia. Hyvä että olikin ilmeisesti turhaa panikointia. Parempi se niin on, ja varmaan moni panikoi paljonkin. Ei sitä kannata nolostella. Toivottavasti ultraan pääset mahdollisimman pian vielä varmistamaan, että kaikki on kunnossa.

(.) Mammalomailija täällä on vaan shoppaillut viime päivinä. Hui, kun meinaa tulla kalliiksi!! :LOL: No mutta saahan sitä tässä vaiheessa ostella kaikkia ihania pikkuvaatteita. Tänäänkin löysin niin ihanan potkupuvun ja pikkuruiset töppöset, että ihan pakko oli ostaa. Itselle ei sitten olekaan tullut juuri mitään hankittua aikoihin. Neuvolassa ravaan nyt viikottain, huomenna taas. Kauhistuttaa aina se punnitus, että miten paljon taas on viikossa mahtanut tulla. Toivottavasti ei ihan hirveitä tällä kertaa. Menee meinaan suklaata ja pullaa ym. nykyään aikamoisia määriä. Voi tätä makean himoa!

Novelle 37+2
 
Mie sain vakipaikan:heart: :heart: Työtunteja ei oo montaa (alus puhuttii 20h/vko, mut ny alkanu puhua vaan et aamuvuoroja vlopulla yms et en ny tiiä paljo tunteja tulis.. Mut pääasia et sain töitä!!!) mut onpaha sentää jotai! Saa nähä sit ko sopparin tekee, et mitä ne siihe meinais merkkailla. Mut niin, ny vaa peukut pystyyn, ettei koeaika oo pitkä tai etteivät vaa huomaa mu raskautta ja jos huomaavat ni se ei mihkää vaikuttais! Koska siten mie saan sit sen kuntalisän :flower:
 
Kiitti onnitteluista =) Tuntuu kyl kivalle ko sai ees jonkuu paikan ja vakinaiseks viel ni ei ainakaa pitäs noi vaa potkia pois. Tosin voiha se olla, et ne keksii jonku muun syyn ja raskauden vuoks sit irtisanoo oikeesti. Mut jos nii on ni se on sen ajan murhe =)
 
Hei tännehän minä taidankin nyt kuulua! Kaksi kuukautta sitten jätin pillerit ja yksien menkkojen jälkeen alkoi yritys ja heti plussa! Viime viikolla ole tosi kummia tuntemuksia vaikka menkkojen alkuun oli monta päivää joten testasin muutaman haamun jotka sitten siitä loppuviikoksi selkenivät. Uskomatonta kun heti tärppäsi, varsinkin kun ongelmia oli odotettavissa ainakin miehen puolelta! :heart:

Nyt siis rv 4+4
 
Onnea Koiramamma pienestä pojasta! :heart:

Itselläni jäänyt tää palstailu viime aikoina hieman väliin. Stressiä ollut muuton ja remontin takia. Mutta kaikki hyvin täällä. Maha alkanut kasvamaan ja pahoinvointia on ihan satunnaisesti välillä, mutta se vaihe on varmaan pahimmaltaan takana päin. Neuvolassa oon ollu kaks kertaa, joista toisessa lääkäri mukana. Kahvia en pysty vieläkään juomaan,e i vaan maistu. Haluisin kovasti kuitenkin pari kuppia päivässä juoda. Miten muilla? Meneekö kahvi?

Suunnistaja ja rakas 13+4
 
Markka84 :wave: Tervetuloa tänne möhisten joukkoon :wave:

Huomena sit se lääkäri-neuvola...ärsyttää ku se on vasta päivällä, ku joutuu ottaan sitä. Olis ollu mukavempi ku olis päässy suoraan aamulla sinne.
Täälläkin alkanu pikku neiti möyryään niin paljon mahassa, että näkyy ulospäinkin jo kun se jumppaa :D :D Hassun näköistä ja tuntoista! :heart:



[/b]kahvista[/b] sen verran, että kyl täällä maistuu ihan niinku ennekin. Ei oo ollu missään kohtaa raskautta etteikö maistuis :p

vauvis 26+3
 
Chamorphis
Markka ja HanTa tervetuloa mukaan! :flower: Ja onnea ja paljon vauvaliimaa!
miracle jos ne irtisanoo sut muka jostain muusta syystä kun saa tietää et oot raskaana niin se on automaattisesti silloin syrjintä juttu. Senhän nyt ymmärtää silloin tyhmäkin mistä syystä se irtisanominen johtuu! Valitettavan yleistä... Itellä on työsopimus vuoden loppuun asti ja kuinka yllättävää kun sitähän ei jatkeja kun äitiysloma alkaa joulukuun 11. Tonkin vois laskee syrjinnäksi, koska mä paikkaan vakituista sijaistarvetta... Eli mun sopimusta voitais jatkaa ja hommata mulle sijainen, mutta ei kuulu työpaikkani politiikkaan... :kieh:
No jaa, mutta omaa napaa... molskahdukset jatkuu iloisena vatsassa ja aina välillä aika voimakkaanakin. Oikeesti niin ihana tunne! :heart: :heart: Välillä ihan pelästyy kun muljahtaa... :D Oon ruvennu myös tunteen aina välillä kun lapsukainen kääntyy mun sisällä... Tulee sellanen painon tunne "alakertaan" hetkeksi ja sitten se helpottaa kun on kääntyny parempaan asentoon... Oi että kun raskaana olo on ihanaa!!! :heart: :heart:

Chamorphis ja Nasu 23+1
 

Yhteistyössä