´*- ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET -*´

Talvis: Sanoppa muuta! Ihan turha se rasitus ton perusteella vielä on, kun se iltapäivällä katottu näyte on kaukana luotettavasta. Ei oo ollu aiemmin, eikä kyllä toiste tule. Ei sillä oo mitään maallista oikeutta käydä kyselemään tollasta, se ei kuitenkaan vauvan tai mun terveyteen taida vaikuttaa. Varsinkin kun vauva on enemmän kun toivottu ja rakastettu, niin tuo tosissaan loukkaa :/

Vauvis: Onhan tuo joo melkoinen. :p
 
DD :D mä kyl ihmettelen, et saitte pidettyä suunne... Mut niinhän se on, et ku tuoli vedetää persuksien alta, ni ei siihen heti pysty mitää sanomaan. Törkeetä!! Ite sain kerran kans tökeröä hoitoa lääkäriltä, ja en kans pystyny ku suu auki tuijottaa.
 
DaylightDancer tuli tuosta itsellekki mieleen, ku kävin yleislääkärillä joskus rv 7+, hakeen sairaslomaa mahataudin takia. Lääkärinä oli vanhempi mies, se kysy multa myös että onko lapsi toivottu :eek: ...Mietinki että miten se nyt liittyy yhtää mihinkää, ja mitä se nyt alkaa multa tollasia kyseleen... :kieh:
 
miracle: voi että kun repesin tolle "wuhuhuu" :lle :LOL: On mun maha ehkä vähä iso.. :ashamed: :D :saint: Joo, ei tee ees mieli kutsua lääkäri-arvonimellä moista älykääpiötä.

Mikä ihme siinä sitten on että automaattisesti suht nuorilta odottajilta tollasta kysytään? Eihän se liity odotukseen millään lailla, puhumattakaan siitä, miten vähän se kuuluu itse lääkärille/hoitsulle. Ihan käsittämätöntä, että vauvikselleKIN on käynyt näin :| Miten ihmiset tolla alalla voikaan päästää moisia sammakoita suustaan?

Paha mieli siitä tosissaan tulee, kuten Talvis sanoi. Tollanen kommenttihan on ihan suoraa arvostelua erittäin henkilökohtaisesta asiasta. Mitähän ne sit siihen sanoo, jos sanoisi ettei olekaan? Nii-in, tuskimpa mitään järkevää..
 
te jotka ootte käyny jo rakenneultrassa, nii minkalaisia painoarvioita saitte ja millä rv:llä?...Mulla tais olla 21+1 ja 373g.

BPD 49.00mm
HC 179.0mm
CM 5.1mm (mitä toi CM tarkoittaa???)
CER 21.2mm (ja mitää toi tarkoittaa??)
ATRI 6.5mm (ja tää..???)
AC 158.0mm
FL 33.7mm (ja mitäs tää tarkoittaa??)
HC/AC 1.13 (Ja jos sais vielä tämän suomeksi :D )
 
mä luulen et pomo ja työkaverit ottaa kyl iha jees sit ku joskus kerron niille.. pomo tietää itte miltä tuntuu saada nuorena lapsi.. kertoilee välillä miltä tuntu käydä kouluu, työskennellä neljä iltaa viikossa kaupalla ja sitte viellä syöttää itkevää lasta yöllä.. huhu... ja oli vielä yksin. mulla on sentään mies.

vauvis hmm, enpä tiedä mitä tarkoittavat :D
 
Unohtu muuten mainita, jouduin vielä lisäraudallekin. hb enää n. 100. Oon kyllä raskausmultitabseja vetänyt, mut ilmeisesti eri riitä. Noh, olipa neuvolassa vähä jotain hyvääki, vauvan sykkeet, painonkehitys ja verenpaine :D

Vauvis:
BDP= pään leveys (BPD)
AC = vartalon ympärys
HC = pään ympärys (eli HC/AC on pään suhde vartaloon)
CM = cisterna magna, eli rakko
FL = reisiluun mitta

ATRI veikkaisin sydämen atrium (eng) , eli sydämessä ne ylimmät kammiot (en tiedä suomeksi siis). Joku niitten kokoon liittyvä. CER voisi viitata taas cerebellum (eng), eli pikkuaivoihin. Nää on siis arvauksia, muut tietoa. :D Toivottavasti ees vähä jeesas..

Opinnoista jtn iloa :D
 
Täällä taas pitkästä aikaa! Tervetuloa uusille! :)
En nyt jaksa kauheesti kirjotella, sanonpa vaan, kun tossa selasin ja näin DDn masun. Alkaa kyllä aina hymyilyttää. Ja mikä parasta, omakin masu on alkanut iiiihan vähän jo pyöristyä! Ei enää tavallista turvotusta.
Hyvää jaksamista kaikille!!

minä ja muru 11+5
 

Yhteistyössä