´*- ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET -*´

miracle okei.. mitä sanoivat? kun mä luulen et meiän kunnas ei oo tarjolla mitään varhaisultria, ku ollaan niin pieni paikka. eli turkuun pitäis mennä. et senkää puolest mulla on tuskin kiire, mut haluaisin silti soittaa =)
 
Chamorphis
DD kiitos! Pakko olla positiivinen. Jos rupee murehtiin turhia niin sit ainakin menee asiat persiilleen... =)
Kävin ostamas eilen äitiysvaatteita ja totesin ukolle et haluun olla aina raskaana! Ne vaatteet näyttää niin paljon paremmalta päällä kun tavalliset! Tiedättekö saako muualta äitiysvaatteita ku Hennesiltä?! Ainakaan Vaasasta ei tunnu löytyvän...

Chamorphis ja Nasu 18+2
 
Talvis, antoi vaa ajan vkolle 7+4 =) Varhaisultriahan on tosi harvoilla paikkakunnilla muutoinkaa varmaan, mut eihä ne anna ees aikaa jos ei oo kolme perättäistä km:ää tms. Eli ei ne kovin helpolla antais ees lähetettä vaikka jossain ultraan pääsiskin. Sillo pittää mennä yksityiselle jos haluaapi varhaisultran :)
 
DD, vai keilapallo :LOL: :LOL: Se kuva kyl täytyy nähdä :D =) :heart:
Talvis, mä tein testin su ja heti ma soitin meidän neuvolan tädille, ku tiesin, et ku on mun "alueella" =)
Kiitti miracle =)
Cham, niinhän sitä sanotaan, et ajattele positiivisesti ja hymyile :hug:
Kannattaa kattoo myös huuto.netistä niitä äippävaatteita =)
 
Chamorphis
Onnex noi Hennesin äitiysvaatteet on kohtuu edullisia ja hienoja. Ei tarvi onnex enää kulkea säkki päällä. Mä ostin kahdet housut ja yhden paidan. Rupes vanhat housut kiristään jo sen verran mukavasti... :eek: Eihän maha vaan olis kasvanu eihän?! :D :LOL:
toiveilija olit muuten oikees ton mahan kasvun suhteen! Tuntuu, että mulla on viimesen viikon aikana pölähtäny yht äkkiä maha tohon esille. :p :heart:

oih kun täälä on ihana tuoksu *nuuhkii ilmaa* Mulla on paholaisen kakku uunis lauantain kihlajaisia varten! Saas nähä säästyykö sinne asti... :p :D
 
Zoe-F
Mun pitäis varmaan kohta ostaa jotku mammapökät ku alkaa kiristää jo ihottavast ku istuu. Koton yleensä avaanki housut mut vierasil ei kehtaa :D

Ihanii masukuvii olitte laittan :heart:

Heräsin just päikkäreil ja näin hirveetä painajaist. En nuku enää ikinä päiväl! :|
 
Meidän neuvola käynti muuttuikin sitten köyhän miehen kauhuleffaksi
Tavalliset mittaukset eka ja sitten tarkempaa sepostusta asiasta

rv 37+1
painoa +1,7kg :eek: huh huh!!!
RR 117/78
pissa puhdas
sf 35 ei -1,5cm vauva laskeutunut
lapsivesi norm.
RT
ja sitten tämä murheenryyni eli syke 96-120

Koska vauvan sykkeet oli hidastuneet noinkin alas niin saatiin lähete ja välitön siirtyminen keskussairaalan äitipolille. Siellä päästiin aika nopeesti käyrälle jossa syke kuitenkin pysyi n. 130-140 välillä hetkittäisiä notkahduksia lukuun ottamatta. Supistuksia ei ikävä kyllä tullut, olisi ollut kiva nähdä mitä lukemaa mittari näistä harjoitussupiteluista näyttää. Puolisen tuntia oltiin siinä seurannassa ja sen jälkeen sitten päästiin lääkäritätille joka ultrasi sydäntä, sieltä ei ainakaan nyt löytynyt mitään poikkeavaa. Sanoi kyllä että alkaa olla niin isot luut edessä ettei kunnolla enää näe. Napavirtaukset oli hyvät, tosin pentusen jumppatuokio hieman hankaloitti tätä toimenpidettä. Synnytystapa arvio tehtiin samalla ja koko oli 2860g (tuntui käteen kuulemma isomalta ) ja keskikäyrällä mentiin. Pitäisi lantion puolesta mahtua syntymään alakautta.

Kyllä sydäntä kylmää vieläkin ja on semmoinen henkisesti paha olla, taidanpa lähteä sänkyyn peiton alle itkemään sitä pois. Onneksi kuitenkin nyt kaikki hyvin. Tuli kyllä aikamoinen halu saada vauva ulos, jotenkin semmoinen olo että olisi enemän "turvassa" mahan ulkopuolella kun masussa.

Yleinen tervehdys nyt vaan kaikille!!
Koiruus ja pentunen rv 37+1
 
Zoe-F
:hug:
Mutta eihän se mitään haittaa vaikka on noin pieni.
Ja mä en noist pulsseist sun muista tiedä mutta jos se kerran pysyy enimmäkseen noin yläällä niin eikös se on hyvä?
Poikaks sulle onki tulossa? Kattelin vaan tosta sykkeestä.
 
Tinii suuret onnittelut minultakin pikku pallerosta! :flower: :heart:

Koiris :eek: huh, kyllä varmaan säikäytti, mutta onneksi kaikki on kuitenkin hyvin :hug:

Talvis mä en ole vieläkään soittanut mihinkään, kun mulla on niin uskomaton olotila tän raskautumisen suhteen! En voi vieläkään käsittää että olen raskaana! :LOL: Tällä viikolla piti soitella neuolaan ja varhaisultraa, mutta siirtynee ensiviikkoon.... niin ja ainakin Tampereen nettisivuilta luin että 7-9rv:llä yhteys neuvolaan!

).( täällä on daisarit (.)(.) ku mitkäkin ja kipeet, mut vaaka näyttää mukavia, vähemmän ku lomalle lähtiessä vaikka luulin että näyttääis hirveitä. Maha ei siis ole turvonnut. Pahaa oloa ei ole ja pientä juilintaa on alamasussa. Voisin siis sanoa että mahtava ja raukee olo! Toivottavasti ei kauheeta oloa tulisikaan ja jos tulee niin se otetaan vastaan mitä tulee :whistle:
Tein tuon laskurinkin ja siinä on noin LA =)
 
Jouskari hienoa nähdä sut täällä =) onneksi teilläki viimein lykästi :heart: mä soitan jo huomenna, kun nää meinas et heti pitää soittaa... mut tarttee tehdä uus testi tietty sitä ennen ;)

koiramamma kyllähän pieni jo pärjäisi, jos ulos päättäisi tulla. toivottavasti nyt vaikka viikon malttais!! :hug:
 
Voi sua koiris :hug: Hurja säikähdyshän tuo oli, mutta onneksi väärä hälytys. Ei varmaan menee enää kauaakaan, että sulla on nyytti sylissä. Voimia loppurutistukseen :) :hug:

Lupaamani kuva keilapallosta:


Neuvolalääkäristä:

Rv 22+4 (UÄ 23+1, pidän näitä vkoja ku todennäkösempää noin)
painoa +150g/vko
RR 110/74
SF 20.5cm (komeasti käyrän yläpuolella..)
Lapsivesi norm.
:heart: 148
Pissassa gluk pikkuplussa/isompi miinus (???)

Ja sitten valitusta:
Ekaksi neuvolantäti puhui tuosta pissanäytteestä, kun oli hänen sanojensa mukaan "häivähdyksen häivähdys sokeria". Sanoin, että olin juuri syönyt ennen vastaanotolle tuloa ja pureskellut purkkaa. Hän sanoi, että varmaan johtui siitä, tai sitten pahimmillaan mun aiemmista munuaisongelmistani -> raskaus rasittaa niitä paljon. Ei kuulemma aihetta epäillä raskausdiabetestä, koska olen nuori ensisynnyttäjä, lähtö-bmi 20, eikä mitään diabetestä suvussa. Menin sitten siitä lääkärille, joka oli nuori vastavalmistunut naikkonen. Hän oli sitä mieltä, että HETI sokerirasitukseen! Kerroin munuaisistani, ja sanoi, että katsotaan se myös. Sanoin, että en ole menossa vielä tältä pohjalta rasitukseen, ja kysäsin että voiko kattoa paastosokerit samalla kun otetaan hepatoosi- ja munuaiskokeet verestä huomenna. Sitten jos paastosokerit ja/tai huomisaamun virtsanäyte näyttävät että sokeria on liikaa, niin tottakai menen rasitukseen. Sovittiin sitten näin, saan ne tulokset sitten iltapäivällä. Mitä nyt olen lukenut, kuullut ja asiasta muiden asiantuntijoiden kanssa keskustellut, niin tuo iltapäivän pissanäyte juuri ruoan jälkeen ei ole luotettava, varsinkin kun sokeria ei ollut edes yhdellä plussalla.

Tää lääkäritäti myös määräs mut heti 2 vkon sairaslomalle suppareista, katsomattakaan mua, kun papereissa oli maininta et kivuliaita supistuksia ollut. Ja kaiken huipuksi, kehtasi kysyä sf-mittaa mitatessaan multa että "ONKO TÄMÄ TOIVOTTU LAPSI?". Meinasin tosissani suutahtaa, kuten miehenikin. Se lääkäri näki kuitenkin, että olemme naimisissa ja yhdessä paikan päällä. Että oli kyllä muijalla otsaa.. |O

Ei auta kun maata saikulla sitten, ja käydä kattoon noi labrat huomenna. Täytyy vaan toivoa ettei sitä hepatoosia ole, tai taas munuaisongelmia :/

DD ja potkurineiti 23+1 :heart:
 
DD olipas sulla mukava lääkäri... onko aiemmi ollu tuo tyyppi? Jotkut ei vaan osaa olla ihmisten kanssa.. toivon kyllä ettet joutuis mihkää rasitustestiin.. en ees ymmärrä miks voidaa iltapväl testata glukoosii, ja sit ihmetellä jos on joku koholla..
 
asiast kolmanteen, mä oon ihan varma, et saan osakseni noita toivottu lapsi- kysymyksiä... kun miehellä ei oo aina mahdollisuutta olla paikalla, ja perusjuttuihin haluankin mennä ihan itsekseni.. mitä se ukko siinä nyhjää... vaikka näytänkin yleensä ikäistäni vanhemmalta, ni oon myös tottunu siihen et tytötellään. :/
 

Yhteistyössä