´*- ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET -*´

Chamorphis
Novelle sanos muuta. En olis kyllä puol vuotta sitten uskonu muuttavani takas. Olin haaveillu muuttavani sinne mistä alunperin oon kotosin, mutta tää paikka on siinä vieres ja asuin siellä oikeestaan pisimmän aikaa mitä oon viihtyny jossain. Mä tykkään kans, että mukavaa päästä pienelle paikkakunnalle. Ite kun on kasvanu maalla niin tuntuu jotenkin että siellä olis turvallisempaa kasvattaa lapset. Vaikka kylläpä sitä varmaan pahoja vaikutteita saa missä vaan jos niikseen tulee. Vähä hirvittää kyllä tehdä lapsia tähän maailmaan kun huumeita ja viinaa tulee joka tuutista. Täytyy vaan toivoa, että osais kasvattaa lapsensa yhtä hyvin, kun oma äiti. Äiti oli yksinhuoltaja aika pitkän aikaa ja vastuussa mun yhteiskuntakelpoisuudesta kouluikäiseksi! :D :LOL:
 
Heips! Mulla oli tosiaan eka neuvola ja la 23.1. Varhaisultraa ei tehdä, luotetaan nyt siihen et viikot on nyt 8 ja eka ultra on se np. 30.6. Kerkesin kehua jossain, et paha olohan meni ohi, niin jippiaijee täällä se on edelleen. Ehkä mua huijas yks päivä, kun tuntui et nyt se loppuu.. Eli okse lentää aamuin illoin. Vain pieniä määriä ruokaa pysyy sisällä ja hyi hyi ku jotkut haisee pahalle. Me katsottin eilen miehen kans neuvolasta saatua dvd:tää. halusin, et mieski näkee vauvajuttuja ja tuntee olevansa mukana tässä hommassa. Kyllähän tuo katto ihan mielellään. Mua pelottaa painon lasku, pari kiloo oli laskenu.. Nyt kun vielä oksentaa suurimman osan ruoista pihalle, niin prkl :headwall: .. Toivotaan, että tää helpottaa mahd. pian!
 
haidi84: Tosi rasittavaa toi pahoinvointi kyllä. Jaksuja sen kanssa, miulla oli samanlaista rv 5-11. Ja edelleen välillä, esim. tänä aamuna meinasin oksentaa. Mut kyl sen kestää, kun miettii palkintoa :D Mikäs sulla on toi synnäri, et lisään listaan?
 
Moikkelis immeiset :wave: Mul on ollu vähän hissua tän palstailun suhteen, mut täällä taas :D
Mulla on ollu kyl niin levottomia unia parina viime yönä, et huh huh |O
Ensinnäkin, illalla tuntuu, et nukahtaa sohvalle, mut sit ku ois nukkumaan menon aika, ni kas kummaa, ei väsytä juuri tippaakaan ja sit hyörin ja pyörin sängyssä :/
Niin, eli toissayönä näin tosi pahaa unta; siinä näin, kuin meidän pikkuisen sydän lakkasi lyömästä :ashamed: :'( Ensin ruutuun tuli luku 3, sit 1 ja sit sydän pysähtyi kokonaan :'(
Aivan hirvee uni! Varmaan tulee alitajuntaan, ku ehtii miettii kaikkee ennen, ku nukahtaa... :ashamed: Kunhan ei mikään enne!!! :'(
Siispä, olin tän aamupäivän kahen vaiheilla, et huudanko huuto.netistä kans sellasen dopplerin, et mitäs sit, jos en saakkaan sydänääniä kuuluviin, et ressaanko sit kahta kauheemmin... :ashamed: Huusin sen sit kuitenkin. Myyjä aiko laittaa alkuviikosta postiin =) Nyt vain toivon hartaasti, et saataisiin kunnon jumputukset kuuluviin :heart:

Kuinkas aikasilla vkoilla sä sait DD kuuluviin ne äänet? Jox vauvis on saanut omansa?

Ja kovasti :hug: :hug: :hug: pahoinvoinnista kärsiville. Mulla on pahoinvointi hellittänyt, mut tänäänkin piti kerran oksentaa... :$
 
toiveilija82 en oo saanu viel sitä doppleria, maahantuojalla viivästystä...menee varmaan ens viikkoon ennenku sen saa |O Toivotaan että siel kaikki on viel hyvin, onneksi sillon eka neuvolassa saatiin kuuluviin, nii voi sen turvin viel olla hyvällä mielellä :heart:

töihin tässä pitäs lähtee, ihan ku jaksais :LOL:

vauvis 11+5 :heart:
 
Chamorphis
haidi me mennään sen verran samoilla ajoilla, että mulla lienee ultra kutakuinkin samoihin aikoihin. Voi mennä heinäkuun puolelle. Eka neuvola on maanantaina et sittenhän tuon näkee...
toiveilija se alitajunta sielä temppuilee. :hug: Mä näin kans täs joku viikko takaperin sellasta unta, että mulla alko menkat ja voi että tuntu pahalta ku aamulla heräs! Varmaan meistä jokainen pelkää pienen puolesta, mutta se kuuluu äitiyteen! :D :heart:
 
Täällähän on hiljentynyt, nostelaanpa vähän pinoa.

Miten esikkojen juhannus sujui? Jäikö joku kenties tahtomattaan kiinni sukulaisille vältellessään juhannusjuomia?

Meillä jussi meni kivasti, nautittiin saunoen ja grillaten, pommacia juomana. Mies siitä erityisesti tykkää, ja sopihan mullekin :) Tulihan sitä vettä välillä reippaasti taivaalta, mutta ei meitä haitannut.

Novelle 24+1
 
Novelle78: Rauhallisesti miehen kanssa kaksin, ensimmäinen juhannukseni Suomessa. En oikein ymmärrä koko juhlaa, kun pointti tuntuu olevan et vedetään nakit silmille niin että tuntuu ja saunotaan. Kummastakaan en pidä :D Mulla ei ikinä ollut tota alkoholista kieltäytymisen dilemmaa alussakaan, kun en muutenkaan juo, eikä juo tuo mieskään. Lopetettiin kun alettiin yrittämään ja sille tielle jäätiin, en usko et enää ikinä maistuu. Hyvää viiniä sitten illallisen kanssa lasi ehkä joskus, mut siihen kyl jää. :)

vauvis: Onnea neuvolalääkäriin! mulla onkin "JO" 3. käynti neuvolassa viikon päästä. Niin sitä vaan etenee tää raskaus :D

Täällä on tunnettu liikkeitä!! Vaimennetun hentoja, mutta kuitenkin selkeesti erotettavissa olevia töytäisyjä. Mieskin tuntee ne vatsan päältä, juuri siitä kohdasta mistä minäkin sisäkautta. :) :heart: Ihan uskomatonta, mut ihanaa :D Uusista jutuista vähemmän ihania ovat taas nämä liitoskivut, jotka alkoivat myös viime viikonloppuna. Ei pystynyt hetkeen liikkumaan, kun yhtäkkiä iski kuin salama nivuseen. Nytkin jomottaa, ei kiva :/ Miksköhän mulle siunaantuu kaikki mahdolliset raskausvaivat?

DD ja pieni potkuri 14+1
:heart:
 
No niin, on näköjään mun vuoro siirtyä tänne puolelle. Plussasin viime viikolla. Yritän kerätä täällä jonkinlaista rohkeutta soittaa jossain vaiheessa neuvolaan, mutta luultavasti venytän sitä niin pitkään kuin mahdollista. En tiedä otettaisiinko mut kovin hyvin siellä vastaan. Mulla on hyvä syy epäillä sitä.
 
Veiled87: Tervetuloa mukaan! :) Tiedätkö suunnilleen lasketun aikasi (nettilaskurilla?) ja synnytyssairaalasi? Voisin lisätä nuo tiedot tuohon alkuun. Kiva saada lisää jengiä, eloa tulee tähänkin pinoon :D

vauvis: Onnea hyvistä kuulumisista! Turhaan niitä vuotoja stressasit :) :heart:

Maanantain neuvolaa jo melkein odottaa. En mä tiiä miks. :D Viel enemmän tietysti jänskää sitä rakenneultraa, siihenkin kun on "enää" 4 vkoa.

DD ja pieni potkuri 14+2 :heart:
 
DaylightDancer kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni, että rauhallisin mielin tässä saa olla :heart: Ja mulla tuo LA on muuten 28.12.08 :xmas:

kun lääkäri ei saanut kunnolla mittoja, ku se möllykkä ei suostunu menemään sivuttain, nii anto olla kaikki viikot jne. semmosina kun ne on, ku siinä ei varmaa olis ollu ku max. 2-3pvä heitto.
 
DaylightDancer elähän vielä sano...se voi tulla sitten minä hetkenä hyvänsä, kunhan ei tulis jouluna, tai no sais tulla kuhan päästäs jouluksi kuitenki kotiin...tai sitte joulun jälkee saa tulla, kuhan ei jouluaattona synny :LOL: :xmas:
 
niinhän se on :) ihan millon vaan. mulle ei oo väliä muuta, kun et pyydän käynnistyksen jos uhkaa mennä ens vuoden puolelle. mutkin käynnistettiin, ja oon jokaisen elinpäiväni ollut asiasta kovin kiitollinen. LA oli kyl hienosti oikeen vuoden puolella, mut mentiin yli niin et uhkas mennä seuraavalle vuodella. ois kyl niin ottanut päähän, jos ois seuraavana vuonna syntyneiden kaa joutunu käymään koulua kun on muutenki jo täs tilantees lukenu niinkun viel vuotta vanhempien kans matikat sun muut vaativat aineet. :p
 
ihana pääkallokarkki vauviksella :heart:
Siellä se pien kasvaa ja pian jytää jo siihen malliin että mammalla on perässä pysymistä!

Täällä paukkuu huomenna uudet kymmenykset ja uskomatonta ajatella että enää kymmenen viikkoa jäljellä h-hetkeen! Tuntuu että just tuskailtiin alkuraskauden kanssa ja luottamus ei meinannut kantaa että päästäis edes yli 12 viikon riskirajan mutta tässä ollaan :heart:

Vointi on ollut ihan hyvä ja kotonahan mä olen ollut jo pidemmän aikaa korkeiden verenpaineiden takia. pieni potkii ja pyörii masussa kuin väkkärä mutta RT:ssä taitaa olla kuten viime viikolla neuvolassa todettiin. Raskausarpia ei vielä ainakaan näy ja painoa on tullut 5,3kg alusta...

Huomenna voisin ottaa uutta kuvaa masukkaasta kun alkaa uudet viikot, siispä palataan asiaan!

Jaksuja kaikille massukoille ja kovasti tervetuloa uusille, vauvaliimaa matkaan kaikille että nyt saadaan kaikille esikot maailmaan :heart:

Tini+Pingu rv 29+6

 
Heij...

Ihania ultra kuvia löytynyt vauvikselle :) mullakin on meidän kuvat profiilissa jos ne jotakin kiinnostaa. Sitähän ei tiedä kun oikein joulusiivouksen paat pystyyn että mitä tapahtuu
:D Yleensähän ne menee ensimminen yli LA:n jotta voi olla että ensivuonna vasta kohtaatte nenäkkäin!

DD:lle onnea liikkeistä, kohta suakin muksitaan niin että veet valuu silmistä :kieh: Meillä pentuselle tuli eilen illalla mielenhäiriö ja se päätti tosi pitkään aikaan kääntyä istumaan tuolla mahassa ja voi vee kun sattu kun tämä monotti suolta, rakkoa ja "sitä itteään"!!! Mä yritin hätäpäissään maanitella että käännypä niin ei! Monta tuntia se jaksoi kiduttaa äiskää... Sanoinkin että nähtävästi isäänsä tullut yksilö :LOL:

Veiled ONNEA!!!! ja eteenkin tervetuloa!!! :wave: :flower: :heart:

Novelle meillä juhlittiin ihan rauhallisesti kotosalla suurimma osan ajasta, lauantaina kävime kavereiden luona grillaamassa ja saunomassa. Lisäksi tuli tuon koiran kanssa juoksenneltua treenit ja muut läpi :D Sanoinkin että Tara parka kun on oikein palkallinen vapaapäivä ja sinä se teet töitä niin ettei mitään rajaa... palveluskoirapuolella harrastelemme!

Viime yö meni jälleen valvoessa kun nukkuminen taitaa olla jäänyt historiaan. Mulle on tullut kummallinen kurkku köhä ja se kyllä takaa sen ettei tarvitse enää nukkua. Muutenkin herään vaihtamaan asentoa, vessaan jne ja nyt vielä yskä hakkaa keuhkoja pihalle niin avot! Onneksi olen sairaslomalla ettei tarvitse töihin mennä mutta viimestään nyt olisi ollut pakko jäädä s-lomalle...

Voikaahan kaikki hyvin ja paksusti! Me lähdetään lepäämään ja illalla katsoman yksiä vaunuja kun on hyvässä alennuksessa :D

Koiruus ja pentunen rv 28+6 (huomenna poksuu viikot!!!)
 
koiris: varmasti motataan. toi on jo semmonen potkunyrkkeilijä ettei mitään rajaa :D onneksi ei vielä satu! np-ultrassahan tää hakkas ja potki menemään ihan taukoamatta kokoajan. hullu sieltä tulee, vaikka ultraaja sanoi sitä vain temperamentiksi :LOL: :heart:
 

Yhteistyössä