Nyt tulee omanapaista, valitan!
Eilen oli synnytysvalmennus ja ihan iloisin mielin sinne miehen kanssa suunnattiin. Ei ollut mitään tietoa että mitä siellä tehdään ja odotinkin jo sellaista "puuskutusta patjoilla" käyntiä
Noh, nuut onkin varmaan mua älykkämpiä ja tietää mutta ihan kätilö piti luennon ja ei, me ei puuskutettu
Vähän isit sai hieroa selkää mutta siinäpä se. Paljon tuli asiaa reilussa parissa tunnissa, vetäisi tämän mamman aika hiljaiseksi. Tuli paljon todellisemmaksi taas tämäkin asia että kaipa se on minunkin synnytettävä
Ehkä vähän rupesi jopa ahdistamaan ja nyt sulatellaan niin minä kuin mieskin asiaa ja kunhan lanko saadaan takaisin kotiin (on nyt viikon verran kylässä ) niin päästään kunnolla puhumaan. Mä en sitä kipua sillä tavalla pelkää mutta ehkä se että siitä tilanteesta ei pääse pois ja oma ns. avuttomuus luonnon edessä on aika vakavaksi vetävä tunne. Noh, nyt ei auta kuin ruveta miettimään asiaa ja yrittää asennoitua niin että hyvin se menee... ja jos ei mene niin siellä on ammattitaitoinen henkilökunta meitä varten. Saatiin myös me sellainen lappu mikä täytetään etukäteen ja saadaan laittaa nimi vaihtoehdot siihen
Kolmas maailman sota julistetaan tähän talouteen än, yy tee NYT!!!
Neuvolasssa käytiin aamusella rv 26+2
Painoa tullut 900g/vko
:'( (yhteensä + 8,2kg)
Turvotus -
RR 115/65
Pissa puhdas
Hb 136
SF-mitta 27,5 (jee!!! me lähestytään pikku hiljaa jopa käyrää!!! )
Lapsivesi norm.
Tarjonta RT
Syke 130-140
Liikkeet ++
Mies oli ihana kun herätti pusuilla ja kysyi kiinnostaisiko mammaa lähteä katsomaan paljon suomifilmin mitta tänään on
:heart: Onnkesi alamme pikku hiljaa tosiaan lähestyä käyrää ja minulle luvattiin että jos se ei sinne käyrään mene niin pääsen synnytystapa arvioon, aika nihkeetä tuntuu olevan sinne pääsy. Ennemmin se terkkari mua pelkopolille olisi laittamassa. Mä yritin sanoa kyllä että ei minua synnytys pelota vaan haluaisin että etukäteen katsottaisiin onko edes mahdollista että lapsi mahtuu tulemaan, sellainen mahdollisuus kun kerran on olemassa! :headwall: :kieh: Terkkarin vastaus oli että siitä lähdetään että alakautta tulee ja jos ei näin käy niin sitten kätilöt sanoo että leikataan... Plaaah! Eli toisin sanoen katsotaan tappiin asti miten matamin käy. Itse kun olen meinannut ko. asian takia kuolla synnytyksessä niin ei kauheasti huvita lähteä leikkimään ja vähän kokeilemaan PRKL!!!
Vointi on kohtalaisen hyvä, näin aamusta ei mitään ongelmaa ole vaan kivut tulee sitten illasta ja riippuu päivän touhutasosta että missä määrin. Vessassa joutuu tämäkin mamma juoksemaan. Yleensä siinä 2-3 aikaan ja sitten 6-7 aikaan, jos oikein huonosti käy niin juuri kun on nukahtamassa on vielä sykähdettävä vessaan. Jossain oli puhetta että vessaramppaus tietää että synnytys käynnistyy niihin aikoihin, liekö ihan oma pino tästä puhunut
ei voi muistaa! Mulla ei kyllä kukaan ole hereillä vessatuksien aikaan...
Kaikille yleinen tervehdys ja moikkaus :wave: Kommentointia harrastan sitten myöhemmin, nyt on vielä lähdettävä takaisin unten maille. Voikahan paksusti!!!
Koiruus ja pentunen rv 26+2