´*- ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET -*´

toiveilija: nimenomaan se np, et sen lisäks et jännittää et onko vielä hengissä ja kasvanut sikiö, niin se et kui paljon sitä niskaturvotusta on. mut pakko yrittää pitää pää kylmänä, nii vaikeeta ku se onki :D mä söin muuten eilen just vadelmamehujäätä ja ostin satsumoita, onpa meillä samanlaiset himot :LOL: sanoit et sultaki mitattii se CRL alakautta, oliks mimmone anturi? ;) :LOL: :xmas:
 
DD, niin, ei siinä muu auta :/ Meil on ollu oireet aika samat ja nyt sit noi himot, jännä juttu :D Mitattiin juu, eikä se anturi ollu alkuunkaan paha =) Siihen päälle se vetäs sellasen kumihanskan ja siihen sit liukastetta, hyvin upposi :LOL: Miestä jo varottelin ennen sitä ultraa, et siel sit voi tehdä just tommosen jutun :LOL: Ja sit juu, mullakin on kohtu aika edessä, vai mitenkä se nyt sanoikaan...

Soitin tossa äsken neuvolaan, ni nyt on sit aika np-ultraan 25.6, siit sit verikokeisiin; trisomia ja sit seuraavana päivänä neuvolalääkäri =) Hui, noihin ei oo enää pitkä aika :eek:
 
vauvis: ei sitä neuvolaa tartte jännittää, ku ei siel mitää tapahu :LOL: eka pissit purkkiin, sit sult katotaan painoa ja pituutta, sit ottavat verestä hempan ja loppuaika keskustellaan kaikenlaista. sit ehkä sydänääniä, mut ne ei välttämättä kuulu noilla viikoilla, eli ihan turha hermoilla kuuluuko vai ei. pitää vain olla iloinen jos kuuluu :) mun täti ei ees tykkää jutella, molemmilla kerroilla on noi välttämättömät katsonut (nyt ma tokalla kerralla sydänäänet kuunneltiin ja kuulu), ja sen takia siel ei kauaa oo mennyt. hyvin se menee :)
 
toiveilija: vai että ihan kumihanskan :LOL: oispa joku varottanu munkin miestä, ku se ei oikein tienny miten päin olla kun gyne teki sisätutkimusta ja liukkaroi sitä anturia :D
sullaki eteenpäinnojaava! oota vaan, sit sul on näillä viikoilla jo salaisuus julki ku maha pomppaa näkyviin :p

Mites muut, osallistutteko seulontoihin? Me käydään kyl kaikki ultrat ja viel 4D ultraankin mennään, mut veriseulaa/istukka/lapsivesinäytteitä ei kyl anneta. Vaikka riski km on lapsivesipunktiossa se 1:200 ja istukkatutkimuksessa 1:100, niin ei oo sen arvonen. Lähinnä siks, kun ei missään nimessä aborttia tehdä, oli lapsi minkämoinen vain :)
 
vauvis: laitteen laatu vaikuttaa hieman, mut sit tärkeinpänä kohdun asento, naisen muu ruumiinrakenne + tietysti sikiön vilkkausaste (nukkuuko, uiskenteleeko miten vilkkaasti). mulla kuulu, mut on myös eteenpäinnojaava kohtu mikä helpottaa, mut sit taas sikiö oli hurjan vilkas, eikä siks oikee kerennyt kuulumaan vaan näytöllä sit vilkku niitä lukemia. mulle sano et ne kuuluu sil dopplerilki paremmin rakko täynnä, mut ikävä kyllä meil tarttee aina käydä pissimässä purkkiin ennen ku täti ottaa sisään, nii ei niikää voi kikkailla :D
 
DD, siinä voi kyllä olla miehellä paha paikka kattoa, ku työnnetään "dildoa" oman naisen värkkiin :LOL: :LOL: :LOL: Ihan liukasteet ja kaikki :LOL:
Mun maha pömpöttää jo pelkästä turvotuksesta :D oi, oi, oispa jo selkee kumpu :heart:
Olex laittanu omia mahakuvia siihen alkuraskauden mahakuva-pinoon?
Me mennään siihen np-ultraan ja sit siihen verikokeeseen, tai siis multahan se verikoe vaan otetaan, ja sit kaikkiin mahd. ultriin =)
 
toiveilija: ja mullaku oli se kortsuki viel :D ihan sultan pakettia availi siinä ennen ku ees oli ottanu anturin esiin :LOL: en oo viel laittanu mahakuvaa, mut kyl meinasin et kohta vois. harmittaa vaan ku ei tullu otettua sillon ku oli viel pyykkilauta, niin näkis ton huiman eron. :D äitiysvaatekauppaanki taitaa tulla lähtö, et sais sopivia paitoja. omat ku ei enää mee, ellei oo tosi pitkiä tunikoita. :/ niitäki vois hankkia lisää :)
 
DD, voin kuvitella ton tilanteen :LOL: :LOL: :LOL:
Mietin just samaa noiden vaatteiden suhteen, ku la ois miehen serkun lakkiaisjuhlat, eikä oo oikein tietoo vaatetuksesta :/ Tai siis ois kyl, mut kun tota mahaa turvottaa niin penteleesti, ni täytyis varmaan ostaa just joku tunika tyyppinen paita =) Ei näkyis "turvonnu pömppö" niin selvästi... :D
Laita, laita mahakuva! :D
 
sillonku kävin siel varhaisultrassa, lääkäri kirjoitti lapun minkä voi antaa neuvolassa(kokeili silloin kohdun- ja kohdunduun) ja sydänäänten kohdalla oli yksi +, mitä se yks +-merkitsee, ku joillaki on ollut ++...tuli vaan mieleen?
 
toiveilija: laitan ehkä sit himassa, katsotaan :D tunikat on hyviä, mut oon kyl käyttäny ihan myötäileviä pitkiä paitoja nyt töissä, kun kaikki on muutenki tietosia. turha sitä on koittaa peittää :p mun pikkuveljen lakkiaiset oli viime su, ja mulla oli semmonen tissien alta levenevä nätti mekko. luulin et vähän ees hämäis, mut kyl kaikki näki :D

vauvis: syke ei oo ollut kovin vahva/ tai sit on vaan ollu vähän huonosti kuultavissa (sullahan oli ultra tosi varhain, 6+ ?). se on kuitenkin ollut, ja ihan normaali jos ei lääkäri muuta ole sanonut, eli en sinuna huolehtisi. luulen et johtu vaan noin varhasist viikoist ettei vältsisti ihan täysillä saatu kuuluviin :) tai sit on poikasykkeet, niiku mulla vaikuttas olevan :D
 
vauvis: älä stressaa ihan oikeesti, ei ne mullakaan kuuluneet vaan näky ruudulla kun se sydän hakkas. aivan varmasti olisi ultraaja sanonut, jos on aihetta huoleen. sykkeet vaihtelee sikiöillä hurjasti, eli luultavasti täysin normaali syke, mut että korkeampikin olisi voinut olla.
 

Yhteistyössä