´*- ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET -*´

Heeeeei minäkin haluan joukkoon tuttuun ja turvalliseen :heart:
Ihanaa kun keksitte tämmöisen pinon alottaa!

Täällä la 3.9 ja synnärinä LUS! (ainiin tyttöä lupailtu :heart: )

Voimia pahoinvoinnin kanssa taisteleville :hug: :hug: :hug:


Tini+Pingu rv 26+4
 
Voimia ja sympatiaa pahoinvoinnin kaurissa kärsiville. Mullakin etominen oli aika voimakasta, huomas ettei paljoa kiinnosta muu kuin yrittää olla oksentamatta siitä että puhelin lasku oli hurjat 8 euroa! Eli ei mennyt sitten ihan hukkaan sekään aika :LOL: Mulla helpotti siinä rv 11 pahin etominen, kokonaan ei siitä ole päästy, nyt mahalaukkua painaa vauva ja etominen jatkuu.

Koiruus ja pentunen rv 24+4
 
Juli05: Ihme kyllä, vaikken ole juurikaan syönyt ja melkein kaiken oksentanut, neuvolassa oli paino noussut 1.4kg/vko! Eli kun eka rv 7+3 oli paino 55kg, nyt rv 11+1 (UÄ tosissaan 11+0, jonka mukaan ite lasken) 60kg. Neuvolan täti tosin sanoi että rinnat ovat kasvaneet, verenmäärä lisääntynyt, kohtu kasvanut ennätyspaljon (se on jo navan alla!!!! :eek:), ja että lapsivesi+istukka painavat myös. Joillakin tulee kuulemma pyrähdyksittäin tota painoa, ja kun mulla BMI ennen raskautta oli sen 20, on ihan normaalia että jo alussa tulee lihaa luiden päälle :D Masentaa kyl melkein silti :ashamed: Mut tosissaan, ois aika mukavaa jos samaanaikaan synnärillä oltais!

Tinii: Onnea tyttöennusteen johdosta, varmasti tulee kaunis prinsessa :D :heart:

koiramamma: kiitos tsempityksistä, pahoinvointi on tosissaan aika raskasta, mut kestettävä se on. ikävä kuulla et sulla taas uusiutu noin myöhäses vaihees viel :( mut koita säkin jaksaa! :)

vauvis: tsemppiä neuvolaan! kyl siel kaikki hyvin menee :) ja kiva kun löysit tiesi takaisin meidän pariin!

ON: Tokat neuvolakuulumiset:
painoa 1.4kg/vko
turvotus -
paineet 110/78
hb 132
pissa puhas

Niin ja tosissaan viel kolmas mielipide siitä että mulla on kohtu eteenpäin nojaava. Ja siksi siis näkyy jo vauvamaha nyt, sukulaisetkin huomasivat ja pomo töissä taputteli mahaa. Aika jännä :) Sykkeitä kuunneltiin, mut vauva oli kovin vilkkaana ja välillä vilkkui vain näytöllä n. 130 sykkeet. Ei ehditty ees kuulemaan kunnolla, kun se niin siellä polski :D Mut näytölle silti jäi lukemat. Taitaa olla siis se poika tulossa, niinkun ollaan jo muutenkin ounasteltu =) :heart: Torstaina sitten np-ultraan, se kyllä jännittää taas jälleen! Mut eiköhän sielläkin kaikki hyvin mene :)

DD ja pallokala 11+1 (nlassa ei viel muutettu viikkoi varhaisultran mukaan, jolloin päätettiin et -1 pvä) :heart:
 
Chamorphis
DD Olipas mukavia kuulumisia. Mulla ei varmaan maha näy sataan vuoteen kun tota pelastusrengasta on omasta takaa... :D Niin sanotusti ollut aina krooninen raskaus, mutta kun ei synny ei! :LOL:
Aah! Pari viimestä päivää on ollu vähä helpompia pahoinvoinnin suhteen, kun oon kokeillu syödä jotain jo ennen ku nousen. Yrjöttää kuitenki edelleen, mutta ei niin paljoo... Siis mä näin ihan kamalaa unta! Mulla alko menkat unes!!! Toivottavasti ei ollu mikään enneuni... :'( :ashamed:



 
Cham: Haha :D Eihän sitä voi ennakkoon tietää! Mä ite vaan muistelin, et mulle joskus gyne sano (ennen raskautta siis), että onpas sulla kohtu edessä, synnytyksen kannalta tosi hyvässä kohdassa ja muuten hyvät edellytykset. Kun ollaan siis ihmetelty tätä mun vauvamahaa, se on siis ihan kova, ei saa sisään vedettyä, semmonen pieni pallo. Oon ihan friikki :D Toivottavasti ei tuu ihan JÄRJETÖN maha jossain vaiheessa, ei selkä kestäs :LOL:
Millos sulla on seuraavan kerran aktionia, ultraa/nlaa? :) Varmasti oli pelottava uni, mut ei varmasti tarkoita yhtään mitään! Se oli vaan tapa käsitellä sitä luonnollista pelkoa siitä, että mitäs jos kaikki ei ole hyvin. Mut se että se pelko on, ei todellakaan tarkota että jotain ikävää tapahtuisi. Kyllä me kaikki odottajat sitä jännätään ihan varmasti läpi pikkuisen elämän, sellaista se äidin rakkaus on :) :heart:
 
Kiva kuulla sun neuvolakuulumisia DD =) Siis et arvaa.... La tultiin kävelyltä, ku vihdoin ja viimein pääsin oksentelulta ja pahalta ololta, ni naapurin mummo käveli alapihalta meidän luo, laitto käden mun mahalle ja kysy, et mikäs se täällä kasvaa :eek: :eek: :eek: Mä olin vaan, et ei mikään :whistle: Mut varmaan huomas mun ilmeestä, et meidän vauvahan siellä kasvaa :heart: Mut siis turvotus on ollu ihan KÄSITTÄMÄTÖNTÄ |O Tosi "pömppömaha" :ashamed:
Ja mulla oli vielä verkkaritakki päällä, et ei mitkään tiukat vaatteet :/ Sillä lailla :D

Ja kiva, et ootte muutkin tutut löytäneet tienne tänne =)
 
DaylightDancer kiitti tsempityksistä :heart: Nyt alkoi mullakin rv 10+0 ja Tekayn sivuilla oli että alkio kausi päättyy rv 10, eli nyt voi pikkuista kutsua jo sikiöksi :heart:
Mä niin jo haluaisin kuulla ne sydänäänet, tuntuu että tää muutama päiväkin on niin pitkä aika odottaa :D
 
toiveilija82 Mulla on kans mahanseudulla turvotusta, näyttää ihan pieneltä vauvamahalta.
On päiviä ettei nii paljon turvota, mutta esim. nyt on taas maha ihan pallo :D
Eilenki mun pikkuveli(täyttää 12v.) tokas yhtäkkiä mulle, että "sulla on masukasvanu" :LOL:
 
toiveilija: vanhat ihmiset jotenkin huomaa sen, niin outoo kun onkin :D kyllä me saatiin aikaisin aloittaa meidän ylpeä masuparaati :LOL: Mut ihanaahan se on, itekin huomaa tuon tuosta silittelevänsä omaa pikkukumpua :) En malta oottaa että liikkeet tuntuvat! Mut sekin vois olla jo kuukauden sisällä :heart: :heart: :heart: Aika menee oikeesti niin älyttömän nopeesti. Säkin tuut kovaa vauhtia perässä, ja jokainen päivä tuo meitä lähemmäs omaa nyyttiä ja toinen toistaan turvallisempia viikkoja! Jos se huoli siitä vähän vähenis :D Sunnuntaina neuvolalaskujen mukaan tulis mulle täyteen se maaginen 12 viikkoa, ja alkaisi toinen kolmannes. :eek: :D :heart:
 
Chamorphis
DD oot varmaan oikees siinä et alitajunta vaan toi ilmi sen mitä pelkää et kesken menis... :ashamed: Mulla on eka neuvola vasta 16.6 et siihen asti saa elää kaamees jännitykses.... :headwall: :D
 
vauvis: toi on kivantuntuinen etappi, siis kun viikoista tulee 2 numeroiset ja se et se pieni alkio onkin jo sikiö :) :heart: Ja km riski pienenee merkittävästi, monihan arvostettu lähde sanoo et enää ei se 12 vkon raja oo niin tärkeä, vaan ennemminkin 10. Varsinkin jos ultrassa todettu et normi raskaus sitä ennen. =) Niinkun meillä molemmilla. Kyllä sä ne pari päivää jaksat nlaa odottaa, jos munkin ois tarkotus housuissani pysyä torstain np-ultraa odotellessa :D
 
DaylightDancer Mäki oon kuullu että se ois nykyään rv 10 "maaginenraja", eikä enään se rv 12 :/ Onneksi on kuitenki siel varhaisultrassa käyty, nii tietää ainaki että sillä hetkellä kaikki on ollut hyvin :heart:

vauvis 10+0 :heart:
 
Niin näkyy huomaavan :eek: Saas nähä millon meidän mummo huomaa... =) Joo, varsinainen masuparaati :LOL: Onhan se ihanaa, mut ois viel ihanampi, ku näkys kunnon "vauvakumpu" eikä tällänen "turvotuspömppä" :LOL: :LOL: Välillä huomaa, et päivät menee oikeesti nopeesti, ja sit taas kohta tuntuu, et päivät ei kulu millään :ashamed:
vauvis mulla on maha kans ollu just sellanen pallo, ihan housutki ahistaa :whistle:
Mies tokas kans mulle, tosi romanttisesti, täs yx päivä, et sullahan maha pömpöttää :D
Juu, niin pömpöttää, kyllä :LOL:
Mullaki eka ultra onneksi jo ke aamuna :heart: Pääsee näkeen, et onhan kaikki niinku pitää :ashamed: :heart:
 
Cham: Paljos sulla nyt on viikkoja? Ja ootteko miettineet varhaisultraa? Mä kävin vkolla 8, ja oli tosissaan jo oikein mukavan kokoinen möllykkä sydänäänineen =) Mie olin (no.. olen) tosi neuroottinen ton km pelon suhteen, joka vessassa käynnillä täytyy aina tarkistaa paperi ettei vaan oo ollu vuotoja. Sit mitä enemmän tuli päiviä ilman, niin sitä enemmän sit rupeskin luottaa et kaikki ok. Ja seurasin kokoajan tekay.fi:n km-riskitaulukkoa. Ja joka viikko huokasin hiukan helpotuksesta. Mut ei kai sen pelon kanssa voi muuta kun elää, luultavasti silläkin on tarkoitus: nimittäin luoda sitä ikuista äidin ja lapsen välistä kiintymyssuhdetta. Kasvattaa jo ihan alusta asti rakkautta pikkuiseen =) Ja tietysti valmentaa äitiyteen, jolloin tuskin menee päivääkään ilman ettei huolehtisi lapsesta. Kyl se eka neuvola lähestyy hurjaa vauhtia, ja ne päivät menee nopeasti vaikka niitä laskeekin orjallisesti :)
 
toiveilija: jo keskiviikkona! :D ihanaa! heti sitten kuvaa tai vähintäänkin tarkka sepostus CRL-mitoista ja muista tänne välittömästi :heart: :heart: onnea ja hermoja sinne tosi paljon! niitä tarvitaan, niitä hermoja meinaa :) Enpä muista ikinä ennen niin kovaa tutisseeni! Oli niin kauhian jännää. Ja niin on taas toi np-ultrakin, ihan samalla lailla jännittää ku jännitti se varhaisultraki :eek: Mut ehkä se kuuluu asiaan :D Ehditäänhän me monta monta kuukautta kantaa isoja vauvamasuja, sillon varmaan ikävöidään tätä "kevyttä" oloa :D
 
vauvis: luottavaisin mielin nyt vain :) kun mun LA siirty pois tolta 29. päivältä, niin sun täytyy ainakin synnyttää sillon :D Se kun on siis mun oma syntymäpäiväni =) Moneen otteeseen kavereiden kans naurettu sitä että enpä ainakaan suunnitellut viettäväni 20v synttäreitäni synnärillä puhkimassa :LOL: Mut ehkä se syntyy sitä ennen :D
 
Chamorphis
DD Mä en oikein tarkasti ees tiedä viikkojani... :ashamed: Kaikki laskurit antaa mulle eri LA:n. :kieh: Ite laskin et LA olis 22.1 eli viikkoja olis 6+4 about. Mun kierto heittää jonkin verran et jos laskee pidemmän kaavan mukaan ni LA olis 28.1.... Sen mukaan olis 5+5. :headwall: En hokannu sillon kysyä ku neuvolaan soitin. No jokatapaukses about kuuden viikko vasta menossa. Oon sitä varhaisultraakin miettiny, mutta mä luulen et odotan neuvolaan asti. Pahoinvointi, menkkojen puute ja tissien painavuus saa riittää mulle tiedoksi siitä että Nasulla on kaikki hyvin! =) :heart: Nii ja kyllä toi maha taitaa olla kans jonku verran turvoksis.... :LOL:
 
Chamorphis
toiveilija juu! Päivät ja viikot tuntuu lentävän siivillä! :D Enää kax viikkoa töitä ja sitte alkaa kesäloma!!!! :p Tosin taitaa tulla kax hyvin stressaavaa viikkoa! :headwall: Ja sit heti ekana lomapäivänä onkin se neuvola! :heart: =)
 
DD, joo, kyl mä aika varmaan ryntään heti sen jälkeen koneelle kertoon kuulumisia, oli ne sitten hyviä tai huonoja :ashamed: :D Ja hyviähän ne on, täytyy olla :heart: :heart: :heart:

Cham, Mulla ois neuvolan laskurin mukaan nyt 8+2, mut mun omien laskujen mukaan 7+2. Tikutin sen oviksen, ni oon sen mukaan laskenu... :whistle:
Ja noi oireet on ihan samat; pahoinvointi/ oksentelu ja tissien painavuus/ KIPEYS |O
 
Cham: kaikista pahinhan riskiraja sullakin jo siis on ohi :) oireet on siin mieles hyviä, et ne kyl muistuttaa siitä pikkuisen masumatkasta. alkuraskaus vaatii rautasia hrmoja, mut niinhän se äitiyskin sitten :D neuvolassahan ei viel hirveesti mitään konkreettista saa, siis siitä ekasta käynnistä. lähinnä jutustelua, esitteitä jne. et jos hirveesti stressaa, se varhaisultra on enemmän kun rahansa arvoinen sijoitus. mut sit taas, mitä pidemmälle sitä ultraa lykkää, sitä enemmän sieltä näkyy ja sitä varmemmin kaikki jatkuu sitten hyvin. eli ei tule semmosta turhaa toivoa :) mut etene asian kans ihan just niin kun susta tuntuu, vauvallehan on kaikista tärkeintä että äiti voi hyvin =) :heart:
 
toiveilija: hyviä ne uutiset on, kyl se vauva tietää et on niin hartaasti odotettu ja toivottu tapaus et odottaa vaan sekin innolla sitä et on tarpeeks iso tapaamaan innokkaat vanhempansa :) :heart: sullakin muuten tehään se sit alakautta, et varaudu isoon valkoiseen dildoon :LOL: :LOL:
 
ja oli siis oikein hyvä vkonloppu, pahoinvointi melko kova, ja kipeekin oon vielä. nyt tosin vaikuttaa olevan vaan ylähengitysteissä, ja niiku neuvolaskin todettiin, onneks se pissa on puhdas enkä turhaan napsinut niit antibioottei :) kiitos kysymästä! autoa ei viel hankittu, metsästellään viel "sitä oikeeta" :D
 

Yhteistyössä