´*- ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET -*´

DD synnäri tulee olee PHKS.. tänää varasin sit neuvolaan ajan.. hih se sattuu olee just mun äidin syntymäpäivänä. ja meinasin et "annan" sille synttäri lahjaks lapsenlapsen kun vaan jaksais odottaa viel kuukauden et pääsen kertoo sille ja kaikille muillekkin.. malttamaton luonne kun olen :ashamed:
 
nanakuu malttamaton olen minäkin,kerroin hyvälle ystävälle jo raskausviikolla 4+2 ja kummankin vanhemmille ja mun sisaruksille raskausviikoilla 4+3/4+4 eli aika pian tuli kerrottua. :heart: mieheni sisko sai tietää raskausviikolla 5+
Lähimmälle työkaverillekkin oon jo kertonut joskus raskaus viikoilla 6+, mutta Muille en olekkaan vielä kertonut ja kerronkin vasta raskausviikoilla 12 eli ultran jälkeen.. :D :heart:
 
Meillä mies sanoi, että en saisi lehteä lukiessa enään kastaa sormea suuhun kun käännän sivua. On vaan semmoinen tapa, että aina sen sormen kastelee, vaikka sivut ei olisi tarrautuneet kiinni. Kun saa prinsessa painomustetta :heart:

Tuli vaan tosta tatuointimusteesta mieleen...
 
Kiitti miracle, DD ja TA! :D On se kivaa päästä näkemään että tuolla masussa joku oikeesti ON! :) Välillä kun tulee vielä niitä epäuskon hetkiä... :/

TA söpö puku on. :) Ja en mäkään sinne varhaisultraan olis menny mutta ne viikko sitten olleet vuodot ja kivut säikäytti... aika kauan siinä kesti että julkisella puolella pääsen mutta pääsen kuitenkin. Säästää siinä ison rahan kun olin ykistyiselle varaamassa ja hinta oli huikeat 156 euroa miinus kelan korvaukset... :x No sitten viikon päästä onkin eka neuvola ja sitten pian jo seuraava ultra... :D

 
Siel otetaa hb, sit otetaan verikokeet sekä jutellaan vaa asioista ja kysyy esim. et pelottaako synnytys ja kaikenmoista semmosta. Jutellaan yleisesti fiiliksistä sekä kerrataan kaikki pituus ja paino yms seikat. Eli meil ainaki ol noin ja puntaris kävin enne ku menin neuvolahuoneesee :) Siin odottaes ku siin käytäväl o puntari. Ja sit pissatestiä varten sain kipot ja kupit et voin sit viedä labraan ku itelleni sopii. Eli nääki käytännöt eroaa neuvoloittain. Sydänääniä yritettii kuunnel ekas raskaudes ekal kerral eikä toki kuultu ku oli vkoja 8+ ja ny oli 7+ ni ei ees yrittäny (tuski ois muutenkaa ku mul se km oli ollu aiemmi). Ja mie tykkäsin et mies oli mukana :) Mut ens kerral en varmaa ota, ellei miehel satu olee vapaata just sillo. Mut nimenomaisesti sen vuoks ei tartte vapaata hankkia ku ei siel mitää erikoisia oo :)
 
Se kyl voi olla, et ei kuulu.. Mäki meinaa esim. olin sillo ekal käynnil vkolla 7+ jotain eli oli vkoo varhasemmas vaihees kuin menkat kertoi (tikutin oviksen) ja usein muutenkaa ei viel noil vkoil kuulu... Vasta 10+ vkolla yleensä alkaa kuulumaan, tosin en oo iha varma asiasta. Mut ei ainakaa kannata panikoida jos se yrittää kuunnella eikä kuuluis :hug:
 
nanakuu Meille ainakin lähetettiin esitietolomakkeet kotiin postissa. Täytetään ne kotona yhdessä, koska siinä kysytään äidin ja isän sairauksia, alkoholinkäyttöä yms. Mutta ekaan neuvolaan mies ei pääse mukaan töiden takia. Ja neuvolastakin ne sanoi, että ei ekalla kerralla tarviikaan, mutta haluavat nähdä kyllä myös isän ja kysellä tuntemuksia yms. Siis jossain vaiheessa.
 
ei täälläkään ollut mies eka neuvola käynnillä mukana...
Lappuja täyteltiin, otettiin verikokeita, hemoglobiini, verenpaine, paino, ja muuten juteltiin asiasta...
Mutta myös sitten ultrattiin ja kuunneltiin sydänääniä :heart:

Tänään olis sitte klo 13.00 jälkee se lääkäri-neuvola..plaah...No, se piristää jos ne sattus tosiaan ultraamaan samalla :heart:

vauvis 27+2 :heart:
 
Chamorphis
Meilläkään mies ei ollu ekalla neuvolakäynnillä mukana. Oli mukana sillon ku kuunneltiin ekan kerran sydänäänet. Kummatkin herkistyi kovasti. :heart: Seuraavana päivänä mulla olikin ultra ja siinä oli kans mukana. Nyt mulla on seuraava äitiyspoli kontrolli 7.10 ja sillon taas ultrataan! Näkee kuinka paljon meidän mussukka on kasvanu!! :heart: :heart: :heart:

Chamorphis ja Nasu 24+0 *poks*
 
Juu meilleki siis lähetettii ne esitietolomakkeet kotiin, mut niist juteltii myös neuvolassa ja tarkisti niit, et onko kaikki täytetty jne. Esim. ekal kerral mä en pistäny yhtää mitää siihe leikkaukset kohtaan (äidin sairaudet kohta) ja sit vast neuvolas äkkäsin et nii jaa... Tuota onha mul umpilisäke sillo 9v:nä leikattu ja kitarisat sekä nielurisatki :LOL: :LOL: Mä olin vähän ajattelematon. Ja sit myös virtsatientulehukset kohta, ni en mä pitäny sitä sairautena, et jos on ollu kolmesti vaiks elämä aikana :p

Mie osallistun ny kyl siihen predo tutkimukseen, mis kartoitetaan raskausmyrkytyksen yhteyttä äidin mielialoihin ja kaikkee muutaki siin oli =) Sinne pittää huomen ultraa viedä se suostumuslomake ja sit saan niit lappusia täytettäväks :heart: :heart:
 
Neuvola-Lääkäri kuulumisia :wave: RV 27+2

RR: eka mittauksella, ennen lääkäriä 152/80, mutta lääkärin jälkee 135/80 :D
Pissa puhdas
SF mitta: 27 (yläkäyrillä mennään :eek: ) Sokerirasitukseen ens viikolla....
Tarjonta: RT
Syke: 143
Liikkeet: ++
Kohdunsuu: kiinteä ja kiinni

Eli kaikki hyvin! :heart: (lukuunottamatta tota SF mittaa)

vauvis 27+2
 
nanakuu Mulla ei ollut miestä mukana...
mä jouduin viemään pissa näytteeen sille neuvolatädille. Siellä neuvola huoneessa sitten mitattiin pituus, punnittiin paino_Otettiin hemogobiini, verenpaine ja verta otettiin kädestäkin tai olis otettu jos neuvola täti ois saanut musta verta. Nyt joudun menemään erikseen pääterveyskeskukseen verta otattamaan. Sitten täyttelin hirveen läjän papereita, joissa
kysyttiin mm. isän ja äidin tietoja. Sotut, ammatit jne. sairauksista,sukujen sairauksista, juoma tavoista, huumeiden ,käytöstä, riitelystä, onko eläimiä, kauan ollaan oltu mieheni kanssa yhdessä jne. Lisäksi äidiltä kyseltiin viimeiset kuukautiset ja vaikka mitä muuta. eli ihan kaikkea udeltiin ja moneen kertaan.

sydänääniä ei kuunneltu ehkäpä siksi kun viikkoja oli mulla silloin vain 8+5

Mukaan sain läjän esitteitä, ohjekirjasia, dvd:n , äitiys korti ja pissakuppeja seuraavaan kertaan.
 
ElinaMaria kyllä mäkin oisin varmasti mennyt vathaisultraan jos ois ollut jotain poikkeavaa...onneksi sinulla kaikki oli kuitenkin hyvin.
mua suoraan sanottuna pelottaa mennä ultraan ja jo siksi jätin menemättä sinne varhaisultraan.Nyt ois kyllä tarkoitus mennä sinne rv 12 Ultraan, mutta jännittää aikalailla...en ole koskaan tykännyt sairaaloista, lääkäreistä ym enkä varsinkaan jos minä olen se jolle jotain tehdään...varsinkin jos pitää olla "ilman vaatteita"... :ashamed: :eek: apua!!
 
Zoe-F
Tiistaita!
Eilen illalla kun kävin nukkumaan niin tuntui, kuin joku olisi vatsan sisäpuolelta painanut sormen nahkaa vasten ja piirtänyt sillä viivan.
Tunne oli vain hetken ja juuri kun olin nukahtamassa.
Ja todennäköisesti siitä, ja yhden hauskan ja hulvattoman sivun takia näin jotakin sekoa unta että olin synnyttämässä ja sainkin kaksoset ja isäntä pyörtyi :)
Taaskaan olossa kummempia.
Kaveri tarjosi juuri mobilea ja ostan häneltä varmaan myöskin leikkimaton.
Työharjottelussakin olen alkanut saamaan tahdista ja tavoista kiinni ja päivät tuntuvat paljon mielekkäämmiltä.
Zoe ja Öttiäinen 15+4 :heart:
 
Mu mielest ei ollu mitenkää ihmeellistä riisua vaatteita ultraa varte ja mennä istumaan siihe "hoitotuolille" sekä antaa sen pistää se ultralaite pilluun :D Iha luonnollisia juttuja ni mi en ite osaa tuntee vaivautuneeks itteeni tai mitään.

Se predo tutkimus o mu mielest mielenkiintone. Sit ko siin saa tietoo sit myös siit vauva-ajasta verrattuna toisiin lapsiin tms. Ja mä taasen oon semmone ihmine et tykkään iha hirmusesti kaikista testeistä ja lippu lappusten täyttelemisestä :D Eli oon tosi innoissani ko saan siihe osallistua :)
 
kiitos kaikille kun jaksoitte kertoa mitä ekas neuvolas tapahtuu.. se neuvolan täti lupas lähettää mulle niitä esitietolomakkeita ym. taidan kuitenkin ottaa tuon miehen sinne mukaan jos se vaan töiltään kerkiää :)
 

Yhteistyössä