´*- ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET -*´

jos nyt sitten tuppaudun tänne puolelle, kun viimein uskoin silmiäni... eli vahva plussa tänä aamuna testissä. Eka haamu keskiviikkona, nyt sit vaan oireet voimistuu päivä päivältä.
Ensimmäinen siis tulossa, kolme kiertoa ehdittiin jännätä ennen kuin tärppäsi..
on tää hienoa, toivotaan vaan . et kaveri pysyy menossa mukana! :)
 
Zoe kuulostaa rankalta, jaksuja sinulle. ite oon ollu täs muutaman päivän tiedostaen raskaana, ja heti huomannu ettei mies oo iha mukana, vaik omalla tavallaan onkin mukana. ei jotenka konkreettisesti tajua, että mun vatsassa kasvaa pieni ihmistaimi :heart: eikös ne sano että mies ymmärtää asian lopullisesti vasta kun saa vauvan syliinsä. tsemppiä!!

Sannya tervetuloa ja tarrasukkia :heart: sua jo odottelinki tänne ;)

miracle onnea varhaisultraan. kaikki menee hienosti :hug: ja vauviksella jänskät paikat, ah äitiyspakkaus!! oleks tehny miehelles isyyspakkauksen :p

mää. hävisin tossa päivällä vähin äänin koneelta peiton alle itkemään. vuoto yltyi, kivut myös. kolmen paikkeilla lähdettiin LASissa käymään. pääsin lääkärin tarkastukseen, se teki gyn tutkimuksen ja ultras, vaikkei siellä mitään tietenkää vielä näkyny. en oikein nyt tiedä missä mennään :( sanoi että kohtu on pehmeä, muttei suurentunut. tummaa vuotoa hiukan. ei pysty sanomaan, onko raskaus alkanut normaalisti vai ei. 1cm limakalvo näkyi, ja ehkä häivähdys sikiöpussista, muttei voinut sanoa kuin ehkä tällaisessa vaiheessa. antoivat seuranta-ajan puolentoista viikon päähän, että nähdään josko siellä silloin näkyisi jotain, tai ainakin että jos kesken menee, että kohtu on puhdas.

ei nyt liity aiheeseen, mut taidankin harkita, josko menisin tonne LASiin synnyttämään... ;)
 
talvis toivotaan, että oli vain jotain normaalia vuotoa..

Olisi niin ihanaa tulla tänne teidän kanssa, mutta ei niin ei... Ei tärppää vaan millään..
Nyt vain taitaa olla pakko ottaa vähän takapakkia tähän hommaan..

Onnea teille kaikille vielä ja toivottavasti kaikilla menee hyvin loppuun saakka!!!

KP
 
Iltaa naiset!Mitäpä tänne kuuluu? Mie tuossa sain yhden tossun tehtyä valmiiksi.ja voi että siitä tuli pieni! :heart: Hmm,koko päivän on vihlonut massua,tällä hetkellä nippailee oikealta puolelta,nopeat liikkeet ottavat munasarjojen kohdalle.Rinnat arat ja suurentuneet! :D :heart:

Juupa juu mie alan katsomaan leffaa ja sit nukkumaan :) Hyvää yötä kaikille ja paljon kivoja ja kauniita unia :heart:
 
Chamorphis
miracle ja vauvis kiitos onnitteluista! Suuri päivä on vielä hakuses mutta se lienee ens kesäkuus. :D
Oli tullu paris päiväs nii paljo tekstiä et piti kattoo et oonko oikeella palstalla ees.
Sannya ja TA tervetuloa mukaan! Niin ja taishan sielä olla Ensitoivekin siirtynyt tänne meidän puolelle. Vauvaliimaa kaikille ja tarrasukkia mukaan! Plussapuhuri näköjään käynyt kovana....
Talvis toivottavasti kaikki menis hyvin loppuun asti! :hug:
Zoe-F sulle kans jaksuja! :hug: Huomasin et sulla oli kans istukan kans probleemaa. En tiiä ootko huomannu mut mulla kans istukka on ainaki lähellä kohdun suuta ja aiheuttaa välillä vuotoa... Nytkin tullu muutamana päivänä sellasta epämäärästä tuhrua... :(
Muuten ei oikeastaan mitään uutta. Aina silloin tällöin tunnen kuinka äitin kulta sielä polskii vatsas, kun se kuplintana ilmiantaa itsensä! :heart: Aika jännän tuntusta... :LOL: :D

Chamorphis ja Nasu 18+5
 
Miracle tsemppiä huomiseen! Menny varmaan ohi jos oot kertonu, mut kuin sulla jo nyt eka neuvola on?

Zoe onko miehesi kuitenkin iloinen vauvasta vai pelottaako sitä vaan kun on ollu vuotoa?

Sannya ja Ensitoive onnea! TinyAngel eihän siitä kovin kauaa oo kun näin se unen, että sä plussasit! =)
 
Zoe-F
Ensitoive :) Teretulemast :flower:

Talvis Yritetään jaksaa :) Jotenkin oon vaan niin kovin herkäl pääl koko ajan. Jaksamista sullekkin oikein kovasti. :hug: Mulla ittelläni sama asia takana, positiivisellä tuloksella. Tiedän paljon epävarmuus sattuu ja kuinka kovasti toivoo että kaikki on hyvin.

Kp Kyllä se sieltä varmasti tulee. Oikein paljon plussatuulia sinnepäin.

Sannya Miä en oo ommellu mitään. Nyt otan vaan ihan rennosti hetken ja sitten kun alkaa saamaan nuita tarvike ym. lastenhuone asioita kuntoon niin rupean varmasti kanssa ompelemaan. Tosin ihan kankaasta ja koneella. Mulla onneks on menny jo toi nippailu vaihe ohi. Hetkittäin ihan pelästy kuinka kovaa voikin nippasta pienestäkin liikkeestä.

Suunnistaja Kyllä miestäkin silloin pelotti. Mutta on se onnellinenkin tulevasta perheenlisäyksestä. Se ei vain taida ottaa tätä ihan niin vakavasti vielä kuin minä.

Chamorphis Mulla se istukka on ihan siinä päällä. Nyt ei ole vähään aikaan vuotanut kun on osannut ottaa jo vähän iisimmin. Mulla on vielä noi tuntemis jutut edessä päin. Nyt ainoot mitkä mahassa kuplii on ihan rehellisesti sanottuna ilmavaivat :D

(.) Mun normi vyötärön ympärys on ollu noin 82senttii. Tänää söin kaks pizzapalaa ja fetasalaatin ja tunsin itteni "hivenen" pulleeks.
88senttiä.
Tieteellisen tutkimuksen tulos on siis että itsensä ähkyyn asti syöminen kasvattaa mahaa 6senttiä (kunnes pieraiset pari kertaa) :D

Zoe ja Öttiäinen 10+2 :heart:
 
Kiitos kaikille tervetulo onnitteluista! :heart: Hih,tänään sitten soitetaan neuvolaan ja varataan aika sinne silmukka hoitoon :) Enää ei niin paljoa pelota se hoito,mut silti pikkasen.Toivoo vaan,että kaikki saadaan kuntoon mahd.nopeasti :heart:
Zoe-F Niin juu,mie kans ajattelin ommella kankaista ainakin peiton ja parit tyynyliinat,ööh joo ja varmaan pussilakanan ym ym :LOL: Kaikkee sitä viel keksii tässä.Tekis mieli kauheesti virkata mummon neliöitä,mut hitsi en osaa tehä pylvästä :D Mummon neliöistä tulis nii ihana peitto. :heart:

Sannya ja Nuppu 3+6
 
Sannya mä hävin tossa rv 19+ kolposkopiassa, ja mulla näky siellä pieni muutosalue...oon lukenu kuumeilupuolella tosta sun tilanteesta. Lääkäri sano myös mulle tuosta silmukkahoidosta (loop), mutta en oo saanu siitä viel tuloksia, ku ne nappas pienen koe palan, ja saattaa olla että loop- hoito tehdään vasta synnytyksen jälkeen jos on tarvista.

Mutta pitäs tämän tai ens viikon aikana tulla ne tulokset siitä koepalasta, että onko siitä löytynyt mitään... :/

vauvis ja pikku Myy 22+1 :heart: :D
 
vauvahaaveita Hmm,aijaa.. Miulle lääkäri kerto,että se muutos joka mulla on niin se on laajentunut mutta ei ole pahan laatuinen. Noh ei noista ikinä tiiä mitä tekevät.
Muoks: Soitin seuvolaan, miulla on eka neuvola 8.10 :p aika myöhään,oisin jo halunnu aikasemmin :heart:
 
Voi Talvis :hug: :hug: :hug: Mul on tääl sormet ja varpaat pystyssä, et teil on kaikki hyvin :hug:

Sannya, se aika menee kuule ihan siivillä :p Vaikka muistan kuinka ite hölisin DD:lle, et aika ei kulu millään, mut kyl se kuluu, ihan huomaamatta :D :heart:

Missäs koiris? Onkohan pienokainen jo tullu maailmaan? :heart:
 
Chamorphis
Zoe-f tuntuu kans et toi mahan ympärys on viimesten parin päivän aikana kasvanu ainaki metrin! :LOL: Tullu syötyä kihlajaisis voileipäkakkua muutama kilo ja toinen mokoma kaikkee muuta... :x Nyt taitaa saadakkin sitte syödä seuraavan viikon ajan kynsiä, ettei paino karkaa käsistä... :D
Miracle mä oon joutunu ostaan kahet kuppia isommat liivit ja tuntuu välillä et tuun jo niistäkin pihalle... Oltiin eilen ulkona syömäs ja mulla oli sellanen tosi avoin äitiypaita. Mies ei meinannu saada tilattua ku tuijotti mun etuvarustusta niin antaumuksella! :D :LOL: Hih...
Juu missäköhän se koiris luuraa?! Toivottavasti ei oo enää tullu ongelmia pentusen sykkeiden kans.

Chamorphis ja Nasu 18+6
 
Chamorphis
Zoe-F ootas vaan kun pääset näille viikoille niin sitten se "turvotus" on pysyvää! :D Siis oikeesti vajaas viikos tuli maha ja oikein kunnollinen sellanen. En olis uskonu, mut kun peilihän ei tunnetusti valehtele niin uskottava se on. :LOL:
 
Noniin, katsotaan osuiko kaikki tärkeä nyt silmään.. Eli täältä tulee:

Onnea ja tervetulotoivotukset Ensitoiveelle, TinyAngelille ja Sannyalle. :flower: Listalla olette kaikki toukomasuissa (vai osuiko jollakin nyt LA vielä huhtikuulle?), ja Sannyan tarkat tiedot onkin jo. Ilmotelkaa sit TA ja Ensitoive ne LA:t ja synnäritkin niin päivitän ne sitten etusivulle =)

toivis: Joo, aika pallohan tuo on :D Ja hassuahan se on, miten tosissaan se aika tuntuu aluksi pitkältä, mutta loppujen lopuksi kaikki menee niin hulinalla vaikka päiviä (tai minuutteja..) laskeekin. Nyt rv 23 ihmetyttää, että mistä nää kaikki viikot on tulleet. Oudoin ajatus on se, että LA on alle 4kk päästä, ja että tällä määrällä kivuliaita suppareita, voisi kuvitella ettei paljoa yli LA:n venyisi.. Huh huh :D Me meinattiin mennä jo syöttötuoliostoksille, Trollin Rosie Blackwash-värisenä on aivan ihana :heart: Mites teidän hankinnat on edistyneet? Me tosissaan ostettiin mun kotimaastani neidille ekalle vuodelle vaatteet, ja olemassa on pinnis (tosin varastossa yhä) sekä kastemekko (mummon neuloma perintöaarre). Aika paljonhan tuota on, mutta kai sitä tässä vaiheessa alkaa uskaltaakin :p

Talvis:
Voimia sulle vuotojen kanssa kärvistelyyn! Nyt luotat rakkauteesi pientä kohtaan ja jaksat uskoa, että hän voi hyvin. Seurantaultrassa ihastelette jo sydämensykkeitä. Vielä ei ole aihetta surra, sen sijaan on paljon syytä jaksaa toivoa. :hug:

Chamille ja Talvikselle molemmille onnittelut kihlautumisista!

Mulla on kans noi kelan paperit, mutta en vielä tiedä otanko sitten opintorahani + minimiäippärahan vai äippärahan työtulojen mukaan. Toistaseksi työtulojen mukaan on kannattavampaa, mutta jos en hirveesti pysty olee töissä ennen lomaa, niin sit en tiedä. Meillä on muutenkin pakko käydä kelassa, kun lapsi ei tule syntymään suomessa, niin laitetaan siks vasta vähän myöhemmin nuo paperit (tällä vkolla kuitenkin). Pakkausta en niin kovin odota, kun vaatteita ei enää tarvitse (ja ne pakkauksen on rumia), mutta tuleehan siinä muutakin. Rahasumma taas niin pieni, että tuntuisi tyhmältä valita se.

Klo 12 soitan neuvolaan niitä loppuja koetuloksia :eek: Jännittää, kaikista eniten nyt munuaiset ja se hepatoosi.

Ja ylihuomenna jo se ihana, kauanodotettu 4D! Voi vitsi. Ihanaa :heart:

DD ja potkurineiti 23+5 :heart:
 
Huomenta vaan haaveilijat!!

Toivelija ihanaa kun olit huudellut!ja ei, pentunen ei halua ulkoistaa toimintaansa varmaan ennen joulua :headwall: :D

Cham isot isot onnittelut kosiomenoista!!! Voi että miten ihanaa, mäkin olisin halukas maistelemaan ties mitä kakkuja. Mieskin oli julma ja lähetti ihanan mansikkakakun kuvan s-postiin! Yritä tässä nyt pysyä muodoissas :LOL: Kiva että myös sä olit huudellut perään! tosiaan viikonloppu meni niin vaudikkaasti ettei kerennyt kuin lukea kuulumisia, mitä olikin tullut aika monta sivua.

Tissikeiju olikin käynyt aika monen luona kyläsä :D M-A-H-T-A-V-A-A :LOL: Mulle se oli tosin taas yks murheen ryyni kun D- kuppi pompsasti parissa kuukaudessa G:ksi, niskat meinas sanoa sopimuksensa irti. Kauhulla odotan millaiset laput mulla on jäljellä kunhan maito nousee ja venyttää viimesetkin nahanpalat! :attn: kunhan ne on riittävästi omasta mielestä kasvaneet kannattaa varautua että saattaa maitoa alkaa suihkimaan! Mulla tämä ihanuus alkoi rv 16 :headwall: mutta tuli aika yllätyksenä moinen...

Zoe tosta mittailusta voin kertoa että meinaa hymy hyytyä jossain vaiheessa :D :hug: Mulla rinnan alusympärys on kasvanut kohta 20cm ja sanotaanko ettei ihan ilman kipua olla menty. Vatsa suurinpiirtein noistalukemista 115cm:n, kengän koko kahdella. Ikävä kyllä se paisuminen on aika kokonaisvaltaista :p

Uusia olis tulollansa ja tähän ei muuta voi sanoa kuin TERVETULOA!!!!! Ainakin TA, ensitoive ja Sannya

Talvikselle pidän peukkuja että pikkuinen vaan siellä pelottelee äiskää ja ei olis mitään kauheeta! Epätietoisuus on kamalaa mutta isot jaksamis :hug:

Jaahas meidän napaan ei mitään ihmeitä, aina odottava fiilis! Viikonloppu meni nopeesti, käytiin miehen kanssa katsomassa se Mysky joka oli tosi hyvä ja sitten kyläilyä puolin ja toisin. Mieliala on noussut torstain p***apäivän jälkeen, tottakai kun hieman pidempään menee ettei liikkeitä tunnu, niin pikkumörkö nostaa päätään sisuksissa. Yritän nyt vaan asennoitua niin että asiaa ei minun murehtiminen auta ja yritän pitään pään kylmänä! Äitin hyvä olo on lapsen hyvä olo vai miten se meni...
Viime yönä oli jo mukavia menkkakipuja selässä mutta nekin meni sitten ohi kunhan nukahdin. Kuitenkin kaikki viittaisi siihen että lähtö lähenee, jos ei muuten niin ainakin päivä päivältä :D Täytyy vain jostain kaivella niitä lehmän hermoja ja yrittää nauttia vielä näistä viimeisistä hetkistä kahdestaan...

Koiruus ja yksiöönsä mieltynyt pentunen rv 37+5
 
Ai niin ja DD lykkyä vielä ultraan, oliko niin että ajattelitte kysyä sukupuolta? Myös isot d :) b että koetulokset olisi mitä parhaimmmat. Me tehtiin niin että isoimmat hankinnat osteltiin noin rv 30 kieppeillä ja kaikkea pientä kivaa sitten aikalailla koko raskauden mittaan. Meille ainakin sopi paremmin niin että pikku hiljaa hamstrataan kun että pitäs kaikki kerralla.. viimesimpänä ostin perjantaina semmoisen tuplaroskiksen polkaisukansilla. Saa sitten kertakäyttö- ja kestovaipat eri lokerikkoihin :D kätevää, saas nähdä kuinka mä nyt sit sotken niitä keskenään joskus yön pimeinä tunteita!
 
Koiris, mehän tiedetään se jo :) Tai siis, melkein vannomaan meni kokenut ultraaja rakenneultrassa että tyttö olisi. Saatiin myös kuvia jalkovälistä :D Tietysti kysytään vielä 4d:ssä itse Brunolta varmistusta, ettei vaan oo pippeli kasvanut tällä välin :LOL:

Pikkuhiljaa hamstraus on hyvä juttu, mekään ei oltas sitä pinnistä ostettu ellei oltas saatu niin törkeän halvalla hyvää. Vielä on onneks aikaa :) Kestovaippojen keruu olis kai meillä seuraava projekti. Sitten vasta ihan äippälomalla ammetta, hoitopöytää ja sen sellasta.

Voimia hei sullekin, kuulostaa vaikealta tuo sun tilanne :hug: Pikkusella on varmasti kaikki hyvin, ei vaan tahdo ulos ennen kun on vasta ihan pakko :D
 

Yhteistyössä