´*- ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET -*´

ainakin allergialääke sumutteita saa käyttää, mut en oo varma noista flunssasuihkeista... soita neuvolaan?

tai sit suosittelen et hommaa nenäkannu apteekista!! se on paras vaikka ajatus onkin ällöttävä...

JES, täälläkin uudet viikot eli:

Tini+Pingu-Rinsessa rv 37+0
(enää ei oo beibe keskonen syntyessään :heart: )

PS. Jouskarin uutisia odotellaan kuumeisesti!!!! B)
 
kävin apteekissa ja kysyin myyjältä saako niitä sumutteita käyttää, ja meinas että kyllä niitä saa käyttää, ohjeiden mukaan. Anto sitte semmosta laimeampaa, enemmänki lapsille tarkoitettua nasolinia. Käytän sitä ainoastaan sillon ku nokka menee aivan tukkoon jne. Ja tarttu sieltä mukaan panadol Hot pakettikin...nyt saa flunssa kyytiä :D Jouduin mä tänään turvautuun panadol-särkylääkkeeseen, alko päänsärky olemaan senverta kova :ashamed: Mutta nyt on nokka auki, ja pää terveenä :D En muutenkaa syö lääkkeitä muutaku sillon ku on ihan pakko, tuntuu vielä hurjemmalta nyt ku on raskaana nii ottaa lääkkeitä, mutta on onneksi ne on kuitenki turvallisia masuasukillekkin :heart:
 
Chamorphis
miracle juu mulla on vähän ongelmalliset noi munuaiset... Mutta tällähetkellä mun vointi on hyvä. Turvotus jaloista kadonnut, verenpaineet on vallan mainiot. Mähän syön kax kertaa päiväs Albetolia, ettei mun paineet edes nousis.
Oon ihan luottavaisin mielin sen suhteen, että pääsen tarpeeksi pitkälle raskaudes käynnistämisen suhteen. Mulla onkin ens viikolla taas verikokeet ja sit syyskuun alus kontrolli munuaisten suhteen sisätaudeilla.
Hitsi kun oli tarkotus mennä kaupungille shoppaileen vähän kaikkee kivaa, kun meillä on kihlajaiset 23.8 ja pitäs saada sinne yhtä sun toista... No täälä kuitenkin tulee vettä kun esterin hanurista niin ei paljon huvita nokkaansa ulkona näyttää!!! :kieh: :headwall:

Chamorphis ja Nasu 17+1
 
Nyt ihan ekana omaa napaa kärkeen kun olen niin HAPPY!!!!
Neuvolalääkärissä käyty...

rv 36+1
paino +400g/vko yht 14,5kg
turvotus +
rr 115/70
pissa puhdas
sf 36,5cm, jälleen tullut +3 cm kahdessa viikossa ja vauva laskeutunut
lapsivesi normaali
tarjonta RT
syke 140

Noh, sitten sinne alakertaa näitten kriittisten mittojen jälkeen :) Kohdun suu oli pehmennyt ja kanavaa enää sentti jäljellä. Lääkäri setä oli sitä mieltä että on todennäköistä että tulee ennen laskettua aikaa :D :D :D Mä menin nyt kyllä ihan sekaisin!!! Voi hemmetti, sukat pyörii jaloissa ja arvatkaa vaan kuka saa sen mukelon joskus rv42 kun täällä näin hepuloi! Mutta mä olenkin puhunut pentuselle että ensi viikon keskiviikkona ulos kiitos! Mies yrittää rassuka hillitä tätä mun hepulia mutta eipä taida onnistua... Kaikki muuten kunnossa eikä mitään valitamista. Mulle muuten sanottiin että synnytys on lähellä jos hb nousee siihen mitä se ekalla kerralla on ollut, harmillisesti ne ei sitä nyt sitten ottanut kun viikko sitten se napattiin, ei ainakaan silloin olut viitteitä tästä.

Piti tulla vielä tännekin juoruamaan jos Tinii ei kerkeä että hänpä lähti vauvaa hakemaan kun epäilivät raskausmyrkytystä! Onnea vielä kerran! toivon mukaan ei ole pahoillaan kun asiasta kerron, olen vaan niin täpinöissäni kanssa sisaren puolesta :D

Koiruus ja pentunen rv 36+1
 
Tinii mulla on täällä peukut pystyssä! =)

Koiramamma hieno juttu, että kaikki menny hyvin. Jännää aikaa, toivottavasti ei mee yliajalle.

ON Ei mitään kummempaa. Pientä kuvotusta on alkanu taas ilmetä, mutta toivottavasti ei lisäänny. Pienen kullan ultrakuvia oon ahkerasti tuijotellu. Ekaan neuvolaankaan oo enää kun 1,5 viikkoa. Joskus tuntu aika ikuisuudelta.

Suunnistaja ja rakas 7+6
 
Juu miekii kahtoin Tiniin tilanteen toisest pinost jo aiemmi! Onnea hälle ja peukut on pystyssä!! :heart:

Ihana ko DaylightDtulloo takas varmaan ens vkolla? Sit miekii tääl oon :heart: Joskus sillo ko enne ko mie ekan kerra plussasin, ni juteltiin, et oltas sit yhtaikaa plussanneissa ja raskaana :flower: Ny sit ollaan! :heart::heart:Vaik miun puolelt eka kävikii ikävästi ni onneks ny sentäs kaikki hyvin! Ainaski toivottavasti =)

Tietääks kukkaan mikä ois km uusiutumisriskiprosentti?
 
Chamorphis
miracle en nyt osaa faktatietona sanoa, mutta olettaisin sen olevan hyvin yksilöllistä. Oon kuullu joskus et joku nainen oli saanu km sit lapsen taas km ja sit taas lapsen. Jotkut taas ei saa koskaan km ja taas jotkut ei muuta saakaan ku km... Mut yritä olla murehtimatta liikoja! Kyllä sulla kaikki hyvin menee! :hug:
Toivottavastki Tiniillä on kaikki hyvin!

Omaa napaa: Taas vaihteeksi tuli niitä ihme ylävatsakramppeja tänään, et oon pari päivää saikulla... Kiva kun mulla on yx kaveri jolla on samanlaisia kipuja niin sitä on tutkittu jo kolme vuotta eikä oo löydetty diagnoosia.... :eek: Toivottavasti itellä ei mee samaa. Ja muutenkin kun ei ne varmaan paljo voi raskaana olevaa tutkia... Ja kun ei saa syödä ku panadolia ja se ei auta tähän ollenkaan...

Chamorphis ja Nasu 17+3
 
Chamorphis
miracle joo noi krampit on tosi rasittavia! Mulla on ollu niitä vuosien varrella aina sillon tällön, mut tuntuu, et ne on jotenkin korostunu raskauden aikana.. Onnex niitä ei oo kovin usein kuitenkaan. =)
 
Täältä kans kovasti jaksuja Tiniille :hug: :hug: :hug:

Cham, harmillisia tollaset krampit :/ :hug: Jaksuja sinullekin :hug:
Jokos olet tuntenut pikkuisen liikkeitä? =) Mä oon ollu tuntevinaan sellasia ihan pieniä "mongerruksia" ja ihan niinku ois ollu elohiiri mahassa :D Liekkö oikeesti vauva, vai mun mielikuvituksen tuotetta tai jotain suolistojuttuja :D

miracle, juu, mun muistin mukaan kans DD tulee takas ens vkolla :/

Viime la huomasin, et mun napa on lyhentyny :D :LOL: Tärkeä tiedote teille :LOL:
Sit masuun on tullu sellasta hentoa, vaaleaa "karvoitusta" :D Eikä säärikarvat kasva niin nopsaan, ku ennen :D
Ja äiti tuumas täs yx päivä, ku kävi, et herranen aika, kun sun maha on kasvanu, ihan selvä poikamaha =) Voi olla, on jotenkin sellanen poikaolo :/ Saas nähä sit 28. päivä, et näyttääkö pikkuinen meille haaroväliään :D :heart:
 
toiveilija82 mulla kans alkanu napa tulemaan ulospäin, ja mahassa kasvaa ihanan naisellisia karvoja :LOL: :LOL:

Edelleen odotellaan liikkeitä :kieh: |O |O , mutta ei mitään vielä.... :ashamed:

vauvis 20 plus kuusi :heart: (ei jostain syystä toimi plussanäppäin eikä kutonen) Huomena taas uusi viikko :heart:
Yli huomena rakenneultra :eek: :D
 
Chamorphis
toiveilija kiitos! En oo tuntenu vielä liikkeitä enkä oikeestaan odota tuntevani vielä hetkeen kun on istukka edes.
Pelästyin eilen illalla ihan perseettömäksi! Olin menos saunaan ja kävin vielä vessas ennen sitä. No pyyhkies tuli paperiin ihan aitoo verta! Menin ihan paniikkiin ja rupesin itkeen hysteerisenä. Mulla oli äiti seurana joka lähti kiikuttaan mua päivystykseen. Onnex pääsin heti gynen puolelle ja ne tutki mua ja ultras ja mun pahin pelko osoittautui onneksi vääräksi. Vauvan sydän sykki ja sielä potkittiin niin ahkerasti! Vuoto nähtävästi johtu siitä et mulla on se istukka edes. Eli se on niin alhaalla et tulee osittain aika lähelle kohdun suuta. Sen pitäs varmaan nousta kun kohtu kasvaa, mut jos ei nouse niin keisarileikkaus edes ja toi etinen istukka voi olla mulle tosi vaarallinen! Aivan niinku näitä ongelmia ei olisi jo tarpeeksi!!! :'(

Chamorphis ja Nasu 17+4
 
vauvis, kiva kuulla, et en oo ainoo :D Täällä kans ootellaan niitä KUNNON ekoja potkuja :heart: Sit varmaan jossain vaiheessa toivoo, et äläpäs pikkuinen noin kipeesti potkuttele :D :heart: Huuui, muakin jo hieman jännittää se rakenneultra =) Lähinnä six, et mitäs sielt haarovälistä paljastuu, jos paljastuu ;) Ja sit toisaalta, lääkäri on kuulemma sellanen, jonka puheesta ei oikein helpolla saa selvää :eek: Täytyy pyytää kirjottaan vaix paperille, jos on tosissaan niin epäselvää puhetta :/ Vaikka luulis kyl, et ei sellasta lääkäriä laitettais, jonka puheesta ei saa selvää :/ Se jää nähtäväksi... Onneksi mies tulee mukaan.

Cham, ahaa, niin just =) Mä en kyl ees tiedä missä/ miten mun istukka on :eek: :ashamed: Mulla tuli ihan kylmät väreet, ku luin tota sun kirjotusta :hug:
Mä kans oisin säikähtäny ihan hirveesti, hui, onnex kuiten vauvalla oli kaikki hyvin :hug:
Sinulle tosi paljon :hug: :hug: :hug: Toivotaan, et se istukka nousis, eikä tulis mitään vaaratilanteita :hug: :heart: Harmittaa sun puolesta :hug:

Toiveilija & mönkeröinen 18+2 :heart:
 
Zoe-F
miracle ok. miä en oo osannu noit laskureit ittelleni lisätä. mulla on kirjanmerkeissä raskauslaskuri jostaa kampanjasivuilta. toivottavast sulla menee kaikki nyt ihan hyvin, pikkuselle paljon tarrasukkia ja sormikkaitta.
 
Chamorphis
miracle ja toiveilija kiitos lohdutuksesta! =) Mä kyllä pelästyin ihan kauheesti. Ekana tietty ajatteli et nyt meni kesken koko touhu, mut sit matkalla sairaalaan ku rupes jo vähän ajatus kulkeen niin ajattelin et jos ois kyse keskenmenosta niin mulla täytyis olla maha tosi kipee ja tulla vuotoa enemmän. Nyt tietty sit jäi pieni pelko persiiseen et jos se vuoto alkaa uudelleen, mutta nyt ainakin tiedän mistä se johtuu.
Mut ainakin onnex näki et kaikki on kunnos vauvalla. Oli vähän huono kuvanlaatu, mutta siellä se potki minkä ehti! :heart: :D Jännä kattoo ku toinen potkii, mutta kun ite ei tunne vielä mitään. Jalat ristis potki. Näkyi jo kasvonpiirteetkin. Tai no sellanen pääkallokarkki lähinnä, mutta kuitenkin! :LOL: Oli kasvanu tosi paljon verrattuna ekaan kertaan ja kun viimeksi oli vain irtonaisia raajoja kuvis! :heart: :p
 
Zoe, Kiitos :heart: Toivotaan, et siunkii raskaus sujuu ongelmitta :heart: Siu pittää pistää se netin linkki tähän ja sitten mustata se hiirellä ja painaa tuota maisemakuvan näköstä painiketta. Sit jos haluat erikseen kuvan esim. tuolta: http://www.glitter-graphics.com/ ni sit klikkaat kuvaa ja otat sieltä suoran osoitteen ja copy pasteet sen semmosenaan tähän (se url alkunen).

Mie kävin just anoppilas miehen kans ja koetin pukua ko anoppi ol sitä korjaillu. Se puku on nii ihana :heart: Ja tosi hyvin istuu kyllä! Miust tulloo suht kaunis morsian, vaiks ite sanonkii :heart: :D
 
Zoe-F
Täs on tällänen kastemekko minkä tein ysil.
Takaa avoin, mahtuu isommallekki.
Kaks osanen. Siniset nauhat vaihettavissa. Suurimmaks osaks käsin tehty.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1122434,475#m12115460
 
täällä vaihtu taas viikot :D :D Huomena on tosiaan se rakenneultra...pikkusen alkaa jo jännittään :D :eek: ...
Liikkeitä edelleen odottelen tuntevaksi :ashamed: ..liekkö mulla sitte paksunahka,tai liikaa ylimääräistä tossa masun kohdalla, etten siksi tunne mitään :/

vauvis 21 plus 0 (ei toimi nää näppikset taaskaan)
 

Yhteistyössä