¤Esikoishaaveista Plussanneet Vol 9¤

Pikaisesti kirjoittelen...

Tulin lukemaan teidän kuulumisia, joita oon säännöllisesti kyllä lukenutkin. Mun kirjoittelut on nyt jäänyt vähemmälle, koska mulla on kovia päänsärkyjä, jotka tuntuu pahenevan koneen käytöstä. Niinpä koneella vietetty aika on aikas vähäistä.

Kiva, että tänne kuuluu kaikille hyvää! Tervetuloa uusille ja onnea plussasta!

Bubunen ja Diego 7+5
 
Moikka pitkästä aikaa!

Terveisiä täältä maidon ja vaippojen tuoksuisesta kodistamme! :heart: :heart: :heart:

Meidän Masukki syntyi pitkän ja tuskaisen 32tunnin synnytyksen jälkeen raskausviikolla 41+2, 5.1.2010 klo 13.16.

Syntymäpainoa poitsulla oli 3110g ja pituus oli 50cm.

Kaikki on kotona lähtenyt käyntiin hienosti, en ole aiemmin vielä kerennyt tietojani päivittämään, koska kotona netti on ainoastaan kännykkäyhteyden perässä ja todella hidas!

Onnea kaikille muillekkin masukin saaneille, ja rutkasti onnea myös kaikkille joilla synnytys on vielä edessä.

Vauvaantuneiden puolelle en taida ainenkaan vaikituiseksi keskustelijaksi keretä tästä netin puutteesta johtuen, mutta tulen kyllä kurkkimaan kuulumisia aina kun kerkeän!

Hyvää jatkoa kaikille!

Jenninho+ pieni mies 12pv
 
Ikuisuus oon ammatiltani fysioterapeutti. En usko että sitä on tässä pinossa mainittu, bubunen vaan tuntee mut tuolta toisenkin pinon puolelta. :) Mutta vaikka oisikin mainittu, ei haittaa ettet muista kun eipä täällä kaikkien asioita voi muistaa. :D
Kiva että synnärin tilat näytti viihtyisiltä! Muakin kyllä kauhistuttaa valmiiksi jo se sairaalassa potilaana olo, töissä just mietin että tuntuu pikkasen oudolta sitten olla siellä kun tietää, että siellä ne hoitajat puhuu raportilla musta että "kolmosen ykkösellä toimi vatsa ja vauvan kanssa on mennyt hyvin" tms... Ootko sä lähi- tai sairaanhoitaja ammatiltasi vai miten olet työskennellyt sairaalassa?
Meiltä on muuten matkaa sairaalaan 37 km, tuntuu kamaltalta matkalta.. :/ Mutta sitten muistutin itseäni Pohjois-Suomen tilanteesta, siellähän oli jossain välissä puhetta että jos joku synnäri lopetetaan, matkaa tulee joillekin kotoa sairaalaan 700 km! :eek:
Myös sun isyyspakkauksen sisältö kuulostaa ihanalta! :heart:

Voih, mäkin haluaisin kampaajalle! Leikkasin keväällä pitkät hiukseni lyhyeksi ja nyt haluaisinkin pitkät hiukset takaisin, joten yritän venyttää kampaajalle menoa mahdollisimman pitkään. :) Ei ehkä fiksuin taktiikka, mutta pelkään että kun menen sinne, sanon että leikkaa taas samanlainen malli (kun tykkään nykyisestä lyhyestäkin mallista).

Tinde ja Indira tervetuloa minunkin puolesta tänne keskustelemaan! :wave:

Marta jeps, saatan alkaa minäkin koota tuota isyyspakkausta, se on jotenkin niin kiva idea. Onnea kun voit taas nauttia aamukahvista! Se on sitä "arjen luksusta". :) Mäkin katselin Suomalaisen alessa tuota Tervetuloa vauva-askartelukirjaa, se näytti ihanalta! Jätin sen suosiolla kuitenkin kauppaan, kun en ole kovin ahkera askartelija, vaikka välillä joku ihme askartelukärpänen pureekin.

bubunen :hug:

jenninho Tuhannesti onnea!! :flower: :heart:

Niiskuneidille ihanaa ultraa huomenna!

Meillä neuvolakäynti meni mukavasti ja 1,5 h siinä tosiaan vierähti jutellessa ja papereita täytellessä. Parin viikon kuluessa pitää käydä antamassa verinäytteet ja viedä kaksi eri pissanäytettä labraan ja 26.pvä on lääkäri. 8.2. päästään sitten np-ultraan. :heart: LA muuttui päivällä eli on 18.8. ja viikot nyt 9+4. Mutta katsotaan nyt mitä siellä ultrassa sitten sanotaan tuosta LA:sta..
Neuvolakäynti teki tästä odotuksesta todellisempaa, ainakin hetkeksi. :D Nyt on taas vaikea uskoa että oon oikeasti raskaana, se on aivan liian ihanaa ollakseen totta. Ehkä sitten ultran jälkeen uskon sen ihan kokonaan. :) Meillä on muuten niin mukava tilanne, että tuo sama (mukava ja kummallekin ennestään tuttu!) neuvolan täti jatkaa meidän kanssa myös vauvan synnyttyä! Musta se on mukavaa, ei sitten uudessa tilanteessa tarvitse tutustua uuteen neuvolan tätiin vaan hän on jo "tuttu ja turvallinen".

Huh, tulipa taas tekstiä! :eek: Mukavaa sunnuntaita ja alkavaa viikkoa! :heart:
 
Jenninholle valtavasti onnitteluja pienestä pojasta! :heart: Mietinkin tässä, että taitaa sulla jo olla nyytti kainalossa, kun olis viikot muuten niin pitkällä. Kaikkea hyvää vauvan tuoksuiseen arkeen!

Siili kiva, että eka neuvolakäynti oli mukava! Meilläkin taitaa tuo nykyinen neuvolantäti jatkaa myös sitten vauva-aikana, näin ainakin muistelisin hänen sanoneen. Ihan mukavaa, kun tässä raskauden aikana on jo kolmas neuvolantäti, niin jos sitten vauvan synnyttyä ei tarvitse taas uuteen tutustua. Ja joo, oon ammatiltani sairaanhoitaja (itse asiassa vasta tuossa kuukausi sitten valmistunut), ja sillä sairaalassa työskennellyt. :) Ehdin kuitenkin olla kaikki kesät työssä ja viimeisen puoli vuotta olin sairaalassa töissä, kun opiskeluista puuttui enää opinnäytetyö. Minäkin leikkasin puoleen selkään asti olevan tukan hartioille yltäväksi kesäkuussa, ja siitä eteenpäin joka kampaajareissulla tukka sen kun lyhentyy... Nyt hiukset on enää ihan tuohon korvan alle. Taidan alkaa tässä seuraavaksi pieniin kasvatuspuuhiin, jos suinkin maltan. :D

Niiskuneidille tsemppiä huomiseen ultraan! Meinaatteko selvittää sukupuolen, jos vauva sen näyttää?

bubuselle jaksamista päänsäryn kanssa, toivottavasti helpottaa piakoin!

Mulla oli eilen pienet valmistujaisjuhlat, nyt on sitten juhlittu ja kakkua syöty. Oli illalla ihan mielettömän väsynyt olo kaikesta kestitsemisestä ja juhlakaluna olemisesta, vaikka äiti autteli todella paljon. Mukava kuitenkin juhlia itseään vielä ennen vauvan syntymää, ja nähdä myös kauempana asuvia sukulaisia, joita en ole nähnyt koko raskausaikana.

Huomenna olis taas neuvola, tulen jossain vaiheessa kuulumisia kertomaan.

Ikuisuus ja Kerttu 35+3 :heart:
 
Täällä tosiaan odotellaan jo kovasti huomista uutta ultraamis yritystä. Täytyy nyt vaan toivoa että se vaalea alue on kasvanut. Harhaluuloisena aloin viimeksi jo epäillä että oonko raskaana, tein tosiaan sen raskaustestin uudelleen heti kun pääsin sieltä lääkäriltä kotia, ja kyllähän se plussaa heti näytti.. Eli kyllä tuolla vatsassa nyt jotain elämää pitäis alkaa pian näkymään.. I hope so :heart:
 
Sasuma tsemppiä huomiselle ja toivottavasti kaikki on kunnossa!!! :heart: :heart:

Jenninholle valtavasti onnea pienen ihmeen syntymän johdosta :flower: :flower:

Ikuisuus onnea valmistumisesta ja laskettuaika alkaa olla jo aikas lähellä... Jänskää! :heart:

Nyt silmissä alkaa harittaa ja pään särky iskee, joten mukavia päiviä taas kaikille ja palailen taas kun päänsärky väistyy...

Bubunen ja Diego poks 8+0
 
Taitaapa nyt asia olla niin että kesken on mennyt tämä :'( Ei neuvola lääkäri nähny mitään ultrassa. Sanoi laittavansa lähetteen gynekologisiin tutkimuksiin ja niihinkin saa odottaa pääsyä 1-2 viikkoa. Ja mua ennen siel kävi kans joku nainen jolla oli menny kesken ja se pääsi heti tutkimuksiin..? Miksi siis mulle ei laitettu heti sitä lähetettä?
Niin ja m iten se on voinu mennä kesken, ei oo tullu minkäänlaista vuotoa, eikä ollu vattakipuja!? Mitä mä oon tehny väärin? :(
Eipä taida tästä neidistä ihan heti olla töihinkään :(
 
sasuma olen todella pahoillani saamistasi uutisista! :hug: Noista vuodoista ja kivuista niin jos on keskeytynyt keskenmeno, niin voi mennä viikkoja ennen kuin se alkio tulee itsestään pois. Tai sitten tuulimuna, jossa alkio ei ala edes kehittyä, mutta siinäkin voi mennä viikkoja, että poistuu. Se siis voi selittää sen, ettei vuotoja ole ollut. Paljon jaksamista sinulle ja toivottavasti saat sairasloman jos sen tarvitset. Uskon, että menee tovi kerätä itsensä taas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ikuisuus:
Ja joo, oon ammatiltani sairaanhoitaja (itse asiassa vasta tuossa kuukausi sitten valmistunut), ja sillä sairaalassa työskennellyt. :) Ehdin kuitenkin olla kaikki kesät työssä ja viimeisen puoli vuotta olin sairaalassa töissä, kun opiskeluista puuttui enää opinnäytetyö.
Niin tosiaan, mähän silloin onnittelin sua kun valmistuit.. En siis itsekään muista näköjään kenenkään asioita. :headwall: :headwall:

Kiva kun valmistujaiset meni hyvin! Varmasti kyllä väsyttää juhlimisen jälkeen.

No niin, nyt mun alkoi tehdä mieli täytekakkua. Ja voileipäkakkua! :D
 
Siili dementia näyttää olevan yleinen raskausvaiva. :D Söin kahdessa päivässä ihan järkyttävän määrän täytekakkua, kun sitä jäi yli ja mies ei ole mikään suuri kakkujen ystävä.

Käytiin tänään vaunukaupoissa ja ostettiin Brion Happy Kombi -yhdistelmävaunut. Tämmöset: http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=2359 Tuon värisetkin, aivan ihanat on ja en malta odottaa, että pääsen noilla kärryttelemään pitkin kyliä!

Neuvolassa oli kaikki hyvin, sf-mitta kasvaa omalla käyrällään ala- ja keskikäyrän välimaastossa, sydän löi hienosti ja muutenkin kaikki kunnossa. Juteltiin neuvolatädin kanssa synnytyksestä ja siitä, minkälaisia ajatuksia se herättää. Onhan se tässä viime aikoina alkanut jännittää. :ashamed:

Nyt sohvalle loppuillaksi, mennyt koko päivä kaupoilla ja meinaa väsyttää melkoisesti.
 
Täällä 5+2 ja tänään varailin ekan neuvola-ajan, joka on vasta helmikuun vikalla viikolla. Masukivut jatkuneet ja päivän mittaan on pientä kuvotusta. Siihen auttaa, kun syö parin tunnin välein jotakin eikä päästä masua tyhjäksi. Väsymys on aika valtava, mutta ulkoilu ja päikkärit ovat olleet hyviä apuja siihen vaivaan. Katsoin raskauskalenterista, että meidän toukan sydän alkaa lyödä tällä viikolla. Aika ihmeellistä. :heart: Varsinkin, kun ei itse edes ole koko raskautta kunnolla sisäistänyt.
Niin ja se olisi sitten muutto edessä ensi viikolla ja työt tai oikeastaan työharjoittelu alkaa helmikuun alusta, ihanaa saada taas vähän rutiinia elämään pitkän työttömyyden jälkeen.
 

Yhteistyössä