~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

Ä-polilta kotiuduttu. Onneksi kaikki ainakin toistaiseksi hyvin. ja saan nyt ihan normaalisti elellä. ei tarvitse kokoajan vaan lepäillä.Eli siellä ä-polilla
katsotiin pissasta proteiinit, verenpaine, vauvan sydänkäyrää yms.
sydänkäyrässä istuin pehmeälle tuolille ja paita nostettu ylös. mahaan kiinnitetään kaksi anturia ja ne leveillä kuminauhoilla kiinni mahassani.
. verenpaine oli 145/95 ja uusinta mittauksella 147/98 :eek:
. pissassa oli proteiinia
. vauvan sydän käyrä hyvä.
lääkärin tarkastuksessa huoneessa oli neljä naista. Aluksi olin kauhuissani apua! miksi näin monta, mutta kaikki olivat oikein mukavia. Oli Lääkäri, kätilö, hoitaja ja opiskelija. Ensin kyseltiin
turvotuksista ym. oireita. Sitten lääkäri teki sisätutkimuksen, kohdunsuu kiinteä, kiinni ja 2,5cm kätilö ultrasi mahan päältä vauvaa. kaikki mitat vauvasta laitettiin ylös. Koko arvio oli 2,5kg sitten lääkäri ultrasi. katsoi mm. lapsivesimäärän, napanuoran ja istukan. Kaikki ok. Istukka oli niin alhaalla että lääkäri halusi varmistaa että kaikki ok ja ultrasi siten vielä alakauttakin. kaikki oli hyvin. :heart:

edelleen jos pääkipua, näköhäiriöitä tai ylävatsakipua. Soitettava päivystykseen ja mentävä näytille.
joudun tekemään taas 24h pissa näytteen ja
Sain uuden ajan ä-polille kontrolliin noin kahden viikon päähän ennen sitä käytävä labrassa verikokeisssa.
verenpainetta mitattava jatkossakin 3xpäivässä...

Vilma :hug: ihanaa että kaikki on pikkuisella hyvin!! :heart: Jaksamista kipujen kanssa ja toivottavasti tuo tulehdus saadaan pian hoitoon!! Mut huomenna pääsette vielä kattelemaan miten vauveli siellä jaksaa. :)

TA hienoja uutisia sielläkin. :hug: =) :heart: Vaivaahan noista mittauksista ja muusta on mutta pääasia on että vauvalla on kaikki hyvin. Ja vauvan vuoksi jaksat kyllä tuonkin rumban... vaikka ärsyttävää varmasti onkin!! :hug:

HanTa oho! Aika moka!! :eek:

(.) mä oon ihan ku uus ihminen!! Ei iskiaskivuista tietoakaan!!! :eek: :D =) voiko se vauvan laskeutuminen oikeasti vaikuttaa näin pian?! Ehkä mä oon vaan ennenaikaisesti iloinen... jospa ne tulee viel takas. koputan puuta. *kopkop*.

Ollaampas me vaivasia :( :hug:

ihana kuulla TA että kaikki suht ok, ja että ei ainakaan tarttis vaan maata ja miettiä, vaan saat tehä jotain. ja vauvallaki olla just niinku pitää. :hug:

Vilmav ota jotain panadolia, ainakaan täällä se ei ota kaikkea kipua pois, mut helpottaa selvästi. onneks sinunkin vauvalla kaikki hyvin, ja ihan varmasti niin on huomennaki.

voi tytöt jos voisin teitä hyvällä elokuvalla heittäisn ja ...ja kaikkee että teillä ois parempi olla :( ku on kevätki ja kaikkee. *hörppää porepanadolia*

ps. tässähä meillois tukiryhmä kasassa.

pps. ainii meki paukutaan tänään! 21+0. major tom ei oo enää sikiö, vaan pienen pieni vauvanen.

Onnea kaikille hyvistä kuulumisista :heart: Kaikista oireista huolimatta siis kaikilla ilmeisesti asiat kuitenkin hyvin tällä hetkellä ja pikkuiset voi vatsassa hyvin :heart:

Tervetuloa Miss Mindy :heart: ja onnea!

Hienoa, että EM:n kivut ovat helpottaneet. Nauti siis tästä ajasta ja toivottavasti eivät palaakaan :D

Minulla oli myös neuvola ja kaikki oli hyvin. Verentulo on nyt siis kolmatta päivää poissa eikä pissanäytteessäkään verta ollut :heart: Kokonaispainoa on tullut vain 5 kg tähän mennessä :D

ElinaMaria joo ihanaa kun kaikki vauvalla hyvin.
ja onhan tuosta tosiaan vaivaa kun pitää ravata useasti labrassa,
sairaalassa ja neuvolassakin ja kaikki nuo ovat yli 10km päässä,
mut nyt oon äippälomalla ja on aikaa ravaillakkin. ja vauvan
parastahan se on tarkkailla tilannetta. :heart:

vilma ja tahienoa että kaikki on kunnossa ja voitte pikkuisten kanssa hyvin. :heart: :hug: :heart:

em *kopkop* toivottavasti kipu pysyykin poissa... ja kaipa se voi vaikuttaa...

täällä on selkä vihotellut sen verran, että eilen otin jo vahvemman särkylääkkeet nukkumaan mentäessä... mutta saikin nukkua liki koko yön sattumatta, vaikka vessassa kyllä heräsi normaalisti käymään...

jep em iso moka paha moka... oikein emä moka...
eniten pelottaa, entä jos omat paperit päätyisivät jonkun vähemmän järkevän ihmisen kotiin... tuossakin paljon tietoa jolla voi tehdä kovasti hallaa toiselle, valitettavasti.

paukkuonnea nibbler

Tervehdys!

Täällä on paljon ihmiset ultrassa käynyt ja nyt olen minäkin! Olo on mitä onnellisin.
Meidän pieni ei jättänyt mitään arvailujen varaan.

:LOL:

Painoarvio oli 374g ja pää-perämitta ~17cm ( jos oikein ymmärsin).
Liikkeet + (aamutorkku kuten äitinsä;)

Kätilö oli mitä ihanin taas kerran. Ei voi muuta sanoa kun hyvää palvelua.

Ouska ja tästä eteenpäin varmaankin Väinö Artturi rv20+6 :heart:

Hyvää tiistai-iltaa kaikille!

Kaikille onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista ja muista hyvistä uutisista! Oli taas tullut niin paljon kaikkea, että mahdotonta edes miun yksittäin onnitella... :) Ja jaksamista kaikille ison mahan ja kipujen kanssa.

HanTa: on kyllä tosiaan aika paha moka tullut Kelalta, huh!

ON: paha olo velloo edelleen, nyt seittemättä viikkoa. Paino on pudonnut ihan mielettömästi (enkä ymmärrä mistä sitä enää lähtee, kun alipainoinen olen muutenkin), mutta noin 6 kiloa on yhteensä nyt paino pudonnut. Hirveästi ei olisi enää varaa painoa pudottaa, itseäkin jo hirvittää...

Kaikille läheisille (eli tuleville isovanhemmille, tädeille ja sedille) on nyt raskaudesta kerrottu. Raskaus on pääosin saanut hyvän vastaanoton, mutta anopilla on hieman sulateltavaa siinä, että lapsi tulee olemaan avioton (ja miehen sisarukset eivät ole reagoineet vielä mitenkään)... Tästä aviottomuudesta viikonloppuna hieman anopin kanssa juteltiin ja tänään sitten anoppi soitti ja pyysi anteeksi sanomisiaan (muutenkin taisi siinä illan mittaan minua hieman arvostella, jota sitten pääasiassa pyysi anteeksi).

Ylihuomenna olisi meillä nt-ultra. Ei oikeastaan jännitä ollenkaan, ainoastaan odotan kuin kuuta nousevaa. Jännitän vain oikeastaan sitä, että pääseekö mies mukaan, vai joudunko menemään yksin (se selviää vasta torstaina, työtilanteen mukaan)...

DsariaL ja masukki 11+5 (kuinka tää aika oikein meneekään näin nopeasti!)

Ouska :LOL: tuo kuva kuuluu sit sarjaan "nämä näytän miniäehdokkaille ensimmäisten joukossa" :DOnnea pojasta! :flower:

DsariaL toivottavasti paha olo loppuis sullaki pian. :hug: aika kalseeta anopiltas, mut tajus kuitenki pyytää anteeks. kyllä se siitä vielä supermummoks muuttuu ootappa vaan :)

Dsarial Monellahan paino putoaa alussa, mutta liika on tietenkin liikaa. Koska sulla on neuvola, kai ne siellä siihen alkaa sitten kiinnittää huomiota että mistä johtuu ja mitä asialle voidaan tehdä?

Ouskalle onnea hyvistä ultrakuulumisista ja prinssikuulumisista :heart:

Sompio: valitettavasti seuraava neuvola on vasta ens kuun lopulla ja tää miun painon pudotushan johtuu ihan tuosta pahoinvoinnista ja oksentelusta. Kuitenkin aika pieniä määriä ruokaa saan päivän mittaan syödyksi ja sitten kun ympärivuorokauden oksentelen, niin yhtälö on aikalailla valmis. Ei tässä voi toivoa muuta kuin, että tämä pahoinvointi alkaisi pian helpottamaan...

Ouska :LOL: ei vitsi..rupesin vaa nauraa tolle kuvalle..onnee oikeen paljon pojasta :heart: !!
Ja Kaikille kipeille mammoille tasapuolisesti :hug: ja paljon voimia..tärkeitä että kaikilla vauvat voi hyvin =) vaikka äideillä olo onkin huono.

Sompio: Vettä olen yrittänyt väh. 2 litraa päivässä juoda. Siinä ei tosin mitään suoloja ole, niin en tiedä tuleeko tarpeeksi sitten niitä. Mutta mehuja, tai muitakaan litkuja, en vaan yksinkertaisesti saa alas (niistä jää järkyttävän paha maku suuhun ja siitä tuleekin pahoinvointia, eikä tuo maku lähde suusta muuten kuin pesemällä hampaat)... Pari viikkoa sittenhän olin sairaalassa tiputuksessa 3 päivää, kun kuivuminen oli jo niin pitkällä...

Ouskalle onnittelut poikavarmistuksesta :heart:

nibblerkin kipuili.. Toivot. pian helpottaa! :hug:

Täällä ei kummosempia.. Kuha oon ja möllötän vaan :p Pitäs kohta pistää noita vaippajuttuja sun muita reilaan.. Ku sais ny ees sen ison komeron ni ois aika hyvä. Ku siten sais enempi tilaa tänne kämppään. Mut pitää ny kahtoo vielä.

SS/ mytty 38+4

Ouska aika selvä peli! Onnea! :heart:

Paljon jaksuja ja voimia pahoinvointia vastaan DsariaL :flower:

Täällä on myös pahoinvointi alkanut vaikka viikkoja nuin vähän! :eek: Perjantaista lähtien ei oo ollut päivää etteikö kerran tai pari oksenna. Kuvotus on ihan tajuton. 2 kertaa töissä oon joutunu kesken asiakaspalvelutilanteen lähteä kiirellä, kun on mun mielestä se asiakas haissu pahalle... :x Väsy on myös ihan hirmuinen. Mietin vaan että jos tässä vaiheessa näin paljon on jo oireita, en taida helpolla tästä selvitä!?

Teiltä viisaammilta ja kokeneimmilta kysyisin kans, kävittekö ennen neuvolaa verikokeissa jossain vaiheessa, kun noista hcg-arvoista paljon puhutaan... Eli nyt mietin vaan että onko ne lähteny nousuun normaalilla tavalla. Oireista päätellen tokikaan ei epäilytä! :LOL:

Delfis ja RV valtavat 5+0 POKS! :D

Dsarial Menet sitten lääkäriin tai varaat ylimääräisen neuvolan jos ei ala helpottaan ja paino vain tippuu :hug:

Delfis Mä kysyin ekaa neuvolaa varatessa, että varmistetaanko tämä jollain verikokeelle niin neuvolantäti sanoi, että ei. Raskaustestit on niin luotettavia, että itse tekemä testi riittää.

Tässä aloin miettimään, että kannattaisikohan pyytää väliaikainen työtodistus nyt töistä vai sitten joskus äitiysloman aikana. Kun yritän vaihtaa työpaikkaa äitiysloman jälkeen. Mutta olisikohan se parempi pyytää nyt eikä sitten joskus jouluna :whistle:

Kiitos kaikille onnitteluista :heart: ikävä ollukki tätä lämpöistä poppoota, ja onneks nyt näissä merkeissä "tavataan" :D

Eilinen meni ihan hurmioissa ja tänään se sit iskoistu oikei kunnolla että raskaana tässä ollaan, aamulla tuli tosi huono olo, ja peliin ei voi ees vilkaista kun tuntuu että on iha norsu :LOL: en tiedä voiko se jo muka näkyä toi kumpu? näi alussa vai selitänkö mie mussutteluni nyt sillä :D

:hug: kipujen kanssa kärjisteleville :heart:

Yhteistyössä