~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

ouska onnea :D se näyttää samalta kuin meilläkin :D joten suuri halirutistus pienestä pojasta :D

sompio sinuna pyytäisin nyt...

delfis koita jaksaa, pahoinvoinnin kanssa... se on kaameaa. ota sairaslomaa jos tuntuu ettei helpota.

DsariaL Anoppisi sentään ymmärsi pyytää anteeksi puheitaan.
minun anoppini ei ole vielä asiaa noteerannut tietääkseni mitenkään...
Ottaen huomioon, että minun suvulta vauva sai mielttömät joululahjat ja isännän muu suku kyllä on kutonut jo villanuttua ja ostanut bodya ja vaikka mitä... mutta anoppi ei mitään.
Anoppi kyllä sanoi kaksi kesää sitten minulle, että minusta ei koskaan tule hyvää äitiä, ja toivottavasti koskaan emme tule lapsia saamaan... koska minun perhe taustani ovat mitä ovat. (olen siis huostaan otettu ja sijoitettu)

DsariaL paha moka ei ollut KELAn, nyt aamun yritän tavotella sosiaaliasiamiestä, jotta tiedän miten tästä edestä...
iltapäivällä pitäisi mennä tapaamaan mokan tehnyttä työntekijää, hän soitti eilen ja pyysi anteeksi... iso juttu... mutta ei mielestäni riittävä.
Ei minua häiritse että jonkun paperit minulle tuli...
minua häiritsee ja pelottaa, että entä jos minun tietoni päätyvät vääriin käsiin???

poika piti eilen pitkästä aikaa kunnon potkutus ja möyrimis kohtauksen illalla nukkumaan mentäessä... hän oli vissiin erimieltä levosta :D

HanTa ja Möntti 32+4
 
Töiden suhteen on tosi hankala tilanne tällä hetkellä. Mulla on kyllä ihan vakipaikka. Nyt Oon kuullu huhuja että mulle oltais ehdottamassa "ylennystä" tietäisi lisää vastuuta ja tunteja, mutta enhän mä tässä tilanteessa sellasta voi vastaanottaa. Siellä ei siis tietenkään tiedetä raskaudesta mitään. Kannattaisko pomolle kertoa missä mennään? :eek:
 
Taidan minäkin nyt uskaltautua tänne ketjuun kirjoittelemaan. Olen vähän aikaa teidän jutustelua seurannut, mutta nyt ehkä uskallan minäkin tänne :) Kävin eilen ensimmäisellä neuvola käynnillä ja ehkä sitä vihdoin voi uskoa olevansa raskaana, vielä pari viikkoa niin pahin alkaa olla ohi ja voi läheisilleen kertoa. Siihen asti yritetään miehen kanssa pitää asia omana salaisuutena =) Vaikka vaikeaa se on, mutta olen kuitenkin hiukan taikauskoinen noissa asioissa, että ennen aikainen iloitseminen voisi aiheuttaa keskenmenon...:ashamed:

Meilläkään ei neuvolassa mitenkään tarkistettu raskautta, vaan neuvottiin lähinnä siinä miten tästä nyt eteen päin. Mieheni ei luota noihin testeihin (vaikka 2 positiivista olen tehnyt) ja olisi kai toivonut että joku luotettavampi taho sen varmistaisi. Ultrassa sen sitten näkee, siihenkin tuntuu olevan ikuisuus kun se on vasta 2 viikon päästä, vaikka äkkiähän aika loppujen lopuksi menee. Muuten ollaan molemmat kovasti innoissamme uudesta tulokkaasta.

Alley ja masuasukki 9+2
 
delfis hmm... minä ehkä ottaisin ylennyksen vastaan. Riippuu pitkälti kyllä siitä että kuinka paljon rankemmaksi työnkuva muuttuisi ylennyksen myötä.

Alley onnea kovasti ja tervetuloa!!! :flower: Ja sanompa että se että iloitset raskaudesta ei missään nimessä aiheuta keskenmenoa!!!! höpön-pöpön. :)

mitäs muuta mun piti kommentoida... en kyllä nyt muista. :D
Hauskaa Aprillipäivää - varokaa ettette joudu pilan kohteeksi!! ;)

EM ja Dodoliina 34+1 :heart:
 
ElinaMaria: Tiedän kyllä että se on ihan hölmöä, mutta silti tuntuu ettei sitä ihan vielä voi kauheasti mitään suunnitella ennen kuin se kriittinen 12 viikkoa on takana...:)

Hyvä että muistutit tuosta aprillipäivästä, unohdan sen aina ja inhoan kun huijataan... Olen niin herkkäuskoinen ja sitten kun toinen saa hyvät naurut siitä että pidän huijausta hetken totena. No nyt pystyn varautumaan :D
 
HanTa toivottavasti anoppikin
suhtautuu sitten vauvaan eritavalla kuhan
syntyypi :heart: ei meilläkään mun vanhemmat
osaa hössöttää ja ostella mitään ku vauvaa ei viel
oo. Eikä ne muutenkaan oo vaan sen tyyppisiä.
Appivanhemmat taas ovat ihan erinlaisia ja
utelevat vointia usein ja ovat ostelleet jo vaikka mitä pikkuiselle.
 
Heipsis naiset!! =)

onnea uusille, ainakin Miss Mindy oli ja alley :flower: anteeks jos joku unohtui, mä oon vähän nukuksissa vielä :ashamed: piti joo mennä kouluun kymmeneks, mut nukuin pommiin... olisin joka tapaukses myöhästyny hiukan, enkä nähny sit sen arvoiseks ajaa 45min että myöhästyn päivän ainoolta oppitunnilta (1,5h). :D

TinyAngel hyvä ettet joutunut osastolle jäämään :hug:

kotitöistä meillä minäkin teen useimmat kotihommat... välillä jurppii välillä ei.. ja koska tunnen mieheni, ni joudun useimmiten sanomaan suoraan jos jotain pitää tehdä, eikä vihjailuista oo mitään hyötyä. välillä kyllä meinaa kiehahtaa ku mies toteaa et nurkissa on villakoiria, koska me ollaan sovittu ja mä aika usein korostan että mun selkä ei kestä sitä kyykkimistä ja kumartelua imuroidessa, et se on miehen homma. niin että voipi tulla kivahdettua että tee sitten villakoirille jotakin. mies tyhjentää satunnaisesti astianpesukoneen, huolehtii saunanpesusta, vie lehdet/useimmiten roskat tupakalla käydessään, moppaa lattiat jos niin paljon innostutaan. mulle jää kaikki muu. mut en kyl haluaiskaan et toi hoitais meiän pyykkejä tai pesis vessaa :D ruuan teen aina minä. vauvan tullessa moni asioista varmasti muuttuu, eletään sit vaan enempi paskan keskellä (mikä ei mua liiemmin häiritse, kuhan ei oo keittiössä/vessassa). mut mun mies tekee 12-14h työpäiviä, ni ainakaan tällä hetkellä en viitti alkaa määkii sille jostain pölyjenpyyhkimisvuoroista ku se tulee töistä.

Ouska onnea ultrailusta :flower: oli aika hauska kuva :D

vilma sulle nyt asiat selviskin jo, hyvä niin :hug: mut mä ainaki huomasin että jos vatsa ei toimi kunnolla, ni se voi aiheuttaa melkoistakin kipua :snotty: joku vauvan asentokin saattoi painaa suoleen niin, että oli pakko nousta aamulla neljän aikaan *****lle :ashamed: :D

Talvis 29+3
 
Onnea ja tervetuloa alley :flower:

ihanaa ku on hetken hiljasta. mies on tuolla vauvan huoneessa hionu seiniä ja meteli on melkonen. päivän saldo: yks taulu ja kukkakoriste tuhannen pirstaleina lattialla. nyt se meni ostamaan maalit ja pakkelit että pääsee jatkamaan, ehkä tänään pääsee maalaamaan pohjamaalin.

nälkä!
 
Talvis joo tosi kiva juttu et vauva voi
hyvin ja pääsin kotiin- =)

meillä minäkin teen suurimman osan kotitöistä,
mutta minusta se kuuluukin nyt minulle kun olen
vaan kotona. eikä mulla oo mitään vaivoja miksi en
niitä vois tehdä.kun oltiin kummatkin töissä niin
työt jakautui suunnilleen puoliksi. taisin silloinkin
tehdä vähän enemmän, mut johtuu mun ahkerasta
luonteestani hih! :D B)
kun vauva syntyy niin mies jää ainakin viikoksi kotiin ja
silloin on hänen hommansa tehdä kotityöt.
tai niin ollaan sovittu, varsinkin jos oon tosi väsy ja/tai pipi.
 
no voi kerkepele... nyt ottaa päähän...
sain tuos sos.asiamiehen kiinni... ja hänen kantansa virheeseen oli "voi voi, sellaista sattuu... ja eiköhän tässä riitä, että työntekijä pyytää anteeksi perheeltä jonka tiedot ovat lähettäneet"
No juu en tiedä mitä odotin, ehkä eniten ohjeita, miten tehdä kirjallinen valitus ja mihin tästä henkilöstä... että tälläistä ei pääsisi tapahtumaan toistamiseen...
painotan edelleen sitä että pikkusen pelottaa jos omat tiedot päätyvät vääriin käsiin, ja ne väärät kädet osaavat käyttää niitä kaikkia tietoja hyväkseen!!!!
 
ta vähän epäilen... olisin onnellinen jos anoppi olisi edes joskus kysynyt vointia. tai pyytänyt ultrakuvan nähtäväksi... niin kuin kaikki muutkin.
mielelläni pidän kyseisen kauhuanopin pois lapsen läheltä... hän inhoaa minua, hyvin selvästi, sanonut sen ja näyttää sen joka kerta... joten kieltämättä pelottaa että hän on se joka, aloittaa minun mustamaalaamiseni lapselle heti kun lapsi jotain ymmärtää...
toisekseen en pysty unohtamaan nuita pari kesää sitten sanottuja sanoja koskaan....

nibbler millainen vauvan huone on suunnitteleilla???
 
HanTa kiinnittyi huomioni tuohon sinun mustamaalaamiseen lapselle anopin toimesta.. se hyvä puolihan on olemassa että isovanhemmilla ei ole lapsenlapseen ns mitään oikeuksia. eli jos käytös ei parane, ni sun ei ole mikään pakko päästää anoppia tapaamaan lasta. kuka hullu haluais nyt edes viattoman lapsen mieltä myrkyttää!! jos sama rata jatkuu möntin synnyttyä, ni sitte vaan selkeät pelisäännöt kehiin. niin =) eikös se sun appiukko kumminki ollu ihan mukava, vai muistelenko väärin...

nibbler mä just yks päivä muistelin sun sanoja haaveilupuolella. etkös sanonukki et sit ku tulet raskaaks ni et valita sit yhtään mistään. ni mieleeni tuli ihan yhtäkkiä, että et ole kyllä valittanutkaan :heart: hyvä että olette bartin kanssa kunnossa =)
 
juu talvis appiukko on mukava :D silloin kun on paikan päällä...
hän on vähän "unohtavaista" sorttia, ja nyt kuukauden tuonut meille yhtä ovea, ei vielä ole miestä näkynyt... mutta ehkä joku kaunis aamu hän on tuossa oven takana...

Minun puolelta meillä onkin sitten kaksi mummoa (äitini ja sijaisäitini) ja yksi pappa/ukki (sijaisisäni, oma isäni on menehtynyt jo vuosia sitten)
ja on vielä nuita isovanhempiakin parit kappaleet jäljellä...

luulen kyllä tosin että miehen täti tulee olemaan jonkin asteen mummo, hän asuu tässä lähellä ja on muutekin tosi mummomainen ;)

talvis oot varmaan purkanut sydäntäsi yhtä monesta asiasta kuin minäkin...
mutta se täällä onkin hienoa... tässä porukassa... voidaan jakaa ne hyvät ja huonot jutut... ja tukea saa kumpaankin :D

Kiitos siis siitä teille esikoshaaveista plussanneille kaikille :D :heart: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
 
Tervetuloa Alley ja onnea :heart: Mä olin samalla lailla taikauskoinen, vaikka ei siihen mitään järjellistä syytä ole, että kertomalla muille saisi keskenmenon aikaiseksi :D Mutta semmoisia me ollaan =)

Talvis ja HanTa Tänne saa ja pitää purkaa valituksia ja mieltä painavia asioita. Mies varmaan monelta valitukselta säästynyt, kun on asioita tänne kirjoittanut :D
 
Talvis kyllä minä oon valittanu :D joskus ihan huolellaki. mut kyllä mä pidän kans mielessä miten kauan sai yrittää että pääsi tähän pisteeseen, ja että tää on vaan hetkellistä :)

Hanta mä yritän saada siitä mahdollisimman "torppamaista" :) seinät ja tavarat pääasiassa vaaleensinistä, kalusteet valkosta. mut saa nähä miten käy, mulla on aina kauheet suunnitelmat joka huoneelle, mut sit ne aina jää vähän kesken :D

tuosta valittamisesta vielä sen verran että ärsyttää ku yhelle tutulle ei saanu valittaa olotilasta ollenkaan. sillonki ku oli ihan hirvee oksetus, niin ois ollu tosi tärkeetä saada jollekki kitistä onneks sitte täällä sai valittaa minkä nyt sillon kerkes ja pääs koneelle asti :)

että valittakaa mun puolesta ihan vapaasti :D se tekee hyvää välillä.
 
Tosta valituksesta vielä :wave: Elen neuvolassa oli täti niin pahoillaan noista mun kovista liitoskivuista, kun joudun niin kärsimään. Mä sille sanoinkin, että en enään valita noista "vaarattomista" kivuista kun on tullut verta ja isompiakin ongelmia voisi olla. Kivut kyllä kestää kun tietää, että ne on vain minulla eikä vauvalla. Pisti jotenkin asiat omassa mielessä tärkeysjärjestykseen. Vaikka ne liitoskivut tuntui maailman tärkeimmältä ja pahimmalta asialta kuukausi sitten, niin ei enään :D
 
Väliaikatietoja taasen.
Eilen alkuillasta kivut pahentui sellaisiksi, että niiden kanssa ei voinut olla kotona ja taas synnärille päivystykseen. Lääkäri tutki ja alkoi vakaasti epäillä virtsatiekiviä. Jouduin (tai sillä hetkellä tuntui että sain) jäädä prenalle, jossa aloitettiin litalgin lääkitys. Eipä se mitään auttanut ja kahdeksalta oli pakko laittaa petidiiniä lihakseen. Se kyllä vei kivut lähes kokonaan pois, mutta sivuvaikutuksena aloin oksentaa ja sitä riemua riitti sitten loppuyö. Haahuilin yöllä käytävillä ja katselin kun vierihoitomammat hoiti vauvojaan :heart:
Aamulla ultrattiin munuaiset, joissa ei mitään hälyttävää. Mahdollisesti saattoi näkyä pieni kivi, mutta ei ole 100%varmuutta. Lisäksi munuaisaltaassa oli jäännösvirtsaa, mutta se kuulema voi johtua raskaudesta. Päivän paras hetki oli ehdottomasti rakenneultra, johon pääsin alkuperäisen suunnitelman mukaisesti. Kaikki oli pienellä hyvin, vastasi viikkoja 20+2, rakenteet kunnossa. Siellä se imi peukaloa ja heilutteli jalkojaan. Oli ihan kippurassa niin ei kovin hyviä kuvia tullut. Sukupuolta ei edes kysytty, kun jotenkin tuntui näiden hässäköiden jälkeen tarpeettomalle. Selviää sitten synnytyksessä :) Äsken pääsin tosiaan kotiin litalgin purkin kanssa ja antibioottia syön viikon. Jos kaikki menee ok niin ensi viikolla käyn antamassa neuvolassa kontrolli pissanäytteen sen verisyyden takia. Jos kivut yltyy eilisen kaltaiseksi niin sitten vaan takaisin.

Että sellainen reissu meillä! Nyt lepäämään.

T: Vilma ja Elma
 
voi kauhea!!!!!meidän keittiö on palanut!!! :'( ei edes kretty asumaan siel kun vissii kolme päivää...siel oli ollut sähköt poikki ja sit kun ne oli kytketty takasin ni oli hellan päällä oli vissii ollut jotain ni koko keittiö oli palanut..ei hnkilö vahinkoja..
 

Yhteistyössä