~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

Jee, nyt on läppäri vedetty sänkyyn niin voin surffata :LOL:

Saan kyllä tuosta Nibblerin ajattelusta niin paljon voimaa itsellekin. Kyllä sitä jotenkin jaksaa kun tietää, että tosiaan vauva on kunnossa. En ikinä kestäis jos tietäisin että se kituu :( Mutta kieltämättä antaisin nämä omatkin kivut pois millon vaan. Kyllä nämä tällaisina lievinä kestää, mutta jos kovemmaksi yltyy taas niin siinä ei paljon naurata.

sieltähän se litalgin oliki tuttu, mulle on joskus kans määrätty sitä :) en muista toimiko.

nappasin tuolta lahjoitetaan osiosta ittelleni mammapaidan, joka tuli tänään ja voi että se on ihana! semmosen "oikeen" t-paidan näkönen mut et maha mahtuu. tätä vois helpostikki käyttää myös sillon ku ei oo raskaana.

kissalla on näköjään kevättä rinnassa :D juoksee ympäri kämppää ja huutaa njam. njam. njam :LOL: ja kulettaa leluhiirtä :)

ja sain tänään kolmen vuoden yrittämisen jälkeen hankittua sänkyyn helmalakanan, ja löysin samalla pojan pinnikseen semmosen katos härvelin. makso vitosen.

jooh... tänään pitäs saada kans jotain aikaseks. vaikkapa yhen aukeaman leikekirjaa. ehkä mä saisin sen joskus valmiiks, ainaki enneku vauva syntyy.

syntymisestä puheen ollen lehessä luki että 30-40% pietarsaarelaisista on siirtyny synnyttämään kokkolaan tai vaasaan. eli oikeesti ehkä vaan muutama, mut se kuullostaa paljolta noin prosentteina. mä en oikeen tiiä miten mä tekisin. mulla on toiveena olla kotona niin kauan ku mahdollista sitte ku h-hetki tulee, ja sehän ei ois mahollista jos pitäs suunitella ajavansa 30-100 km synnyttämään. noh, eipähän oo ruuhkaa jos pietarsaaressa synnyttää. mut mä oon vähän kahden mailla tässä asiassa. ainaki se kätilö jjonka tapasin nyt viimeks sairaalassa vaikutti niin ihanalta että mä toivoin että se ois mulla sitte synnytyksessä. se lääkäri sitte oli vähemmän mukava.

kahen mailla oon tuon miehenki kanssa. se välillä puolitosissaan sanoo että se ei tuu synnytykseen mukaan, mut sitte ku siltä kysyy että tosissasko et oo tulossa, ja jos et oo niin sanot nyt niin saa alkaa miettii jotain doulaa tai jotain, niin sitte se sanoo et se tulee kyllä. yksin mä en halu jäädä se on yks mikä on varma. pitää kai lainata mutsin läppäri, sitte mä saan koko ajan teijän kans keskustella että "nyt ne kysyy halunko mä epiduraalin, mitä mä sanon?" :D mut teille kaikille pitää hankkii semmonen beeper joita niilon amerikoissa, ja sit mä piippaan teille ku aika koittaa, tiiätte olla paikalla :D

pitkää turinaa taas... pitäskö ehkä tehä jotain järkevää?

nibbler järkevä tekeminen on yliarvostettua.. Välil voi vaa löhötä ja höpistä joutavia :D Ja kyllähän se varmasti pietarsaarikin on ihan hyvä paikka synnyttää. Jos siis ei vaan tuu mittään ongelmia vaaville. Ja äkkiäkös ne sit kulettaa varmaa sinne teho-osastolle toisaalle jos jotain tuliskin.

Suukkis niin mäki järkeilisin että niin kauan ku tää raskaus on normaali ja musta ei löydy mitään syytä miks mä en vois normaalisti synnyttää niin ei voi mennä mikään pieleen. periaatteessa.
joo ei jaksais tehä mitän järkevää, nythän on vasta aamu :D

Nii ja sille uudelle tervetuloa! alleykos se oli.. hmm.. sano ne tiedot ni lisäilen listalle ni muistasinki vähä paremmi :D mut onnea kovasti!
:heart: :hug: :flower:

Ja sitten päivittäjää pitäs kai huhuilla!! :attn: :attn:
Ku mie ny voisin päivittää iät ja ajat :)D) mut kai se sit jää ku eka on synnäril sit joskus ja sen jälkee pikkusen kans menee varmaa melki koko aika. Et kukas se ny ois sit semmonen vapaaehtonen innokas päivittelijä? :heart:

:wave: terveisiä polilta...

jutelttelin ensin kätilön kanssa alkuun puolituntia ja saman ajan olin käyrillä...
pojan sydän löi tasaseen tahtiin, ja supistuksia oli kuulemma muutama tullut, enpä huomannut... ja kätilö sano että olivat niin pieniä etteivät haitanneet :D

paineet ja turvotus noususuhtanteiset... mutta eivät hälyttäviä.
painoa tullut taas lisää, kokonais kilot alkaa lähentelee 19... hui kauhistus... mutta sanoivat ettei mitään hätää, pääsen kuulemma kaikista kiloista helposti eroon :D

lääkäri oli tyytyväinen sokereihin, ja ohjeena oli jatkaa ruokavaliota ja sokeri seurantaa...
kuukauden päästä takaisin, saan peruuttaa neuvola lääkärin :D osui muutenkin samalle päivälle, neukku lääkäri olis vaan ollut iltapäivällä ja tämä lääkäri aamulla.

lapsi vettä normaalisti syke ja liikkeet hyvät.
painoa pojalla oli 1980g, vastaa kuulemma viikkoihin... ja on normaali käyrällä jokaisella mitallaan :D
raivotarjontaan on suvainnut mennä, mutta ei kiinnittyneenä.
kohtu oli normaalisti kiinni ja kiinteä, eikä kaulakaan ole lyhentynyt :D

Eli meillä on kaikki hyvin :D

Voi hurja kun toi Suukkiskin posahtaa ihan kohta! =) :heart:

HanTa hienoa että kaikki on kunnossa! :)

(.) mä oon ihan täpinöissäni kun kaveri on just synnärillä!! oottelen jännittyneenä uutisia! :heart: ja virkkaan syntyvälle tytölle kesämyssyä! :D

EM ja Miss Dee 34+2 :heart:

vilma toivottavasti paranet pian.. :hug:

HanTa Mukava kuulla että kaikki hyvin.. :)

SuukkoSuulle mieletöntä että kohta sulla on beibi sylis.. :heart: vastahan sä plussasit.. :D niin se aika menee.. :) perässä tullaan.. :D

Täällä olo hyvä, nyt ei väsytä.. *kopkop*
TB 8+3 :heart:

Aurinkoista iltaa esikoismassut!

Itse kotiuduin juuri pizzan kanssa ultrasta! Kaikki meidän ihanalla pikkuisella oli hyvin. Löytyi kymmenen sormea ja varvasta, selkäranka ja sydänkin oli juuri kuten pitikin! Nyt on ihan mielettömän hyvä mieli ja pelkkää hymyä ollaan kyllä miehen kanssa! Niin, sitä niskaturvotusta oli 1,3 jotakin (varmaan mm?), eli kaikki siltäkin osin hyvin.

Nämä oli tälläiset pikakuulumiset, nyt palaan ultrakuvan ääreen ja siitä eteenpäin saunaan...

DsariaL ja ihana masukkimme 12+0 (ultrassa vastasi siis muutamaa päivää suurempaa, mutta ei siis laskettua aikaa muutettu)

DsariaL pitza ei kuulosta pahalta... varsinkaan hyvin ultrailuiden jälkeen :D
onnea :flower:

em teillä sitten jännitetään kovasti, onnea ystävällesi.

suukkis ja masusi oli vasta täysi-ikäinen, nyt jo laskettu käsillä kosketeltavissa...
jännittää... pian se syntyy :D

nibbler ryhdy vain päivittelijäksi, jos se sua yhtään kiinnostaa...
neljäkuukauttakin on pitkä aika :D

Onko meidän porukassa muuten yhtään isää joka ei ole halukas tulemaan oikeasti synnytykseen, tai yhtään äitiä joka ei halua isiä synnytykseen mukaan???

nuita sairaala ohjelmia tässä seuranneena, sen tiedän että koko sukua en missään nimessä paikalle haluaisi, enkä kyllä äitiänikään katselemaan tilannetta.
Yleisesti ottaen haluan miehen mukaan... mutta on sitten päiviä kun olen sitä mieltä että mies voisi olla synnytyksen aikana niin kaukana kuin pippurikasvaa... hänellä on niitä omia mielipiteitä ja ajatuksia vähän liikaa välillä.
kuten videokamera ja jätkäremmi oven takana.

teddybear hyvä että kaikki oli neukkulassa hyvin =) ömm, miks sun sokereita muuten halutaan jo nyt seurata tarkemmin? jonkinnäköne sukurasite taustalla vai?

päivittelystä enpä taida minäkään olla halukas parin kuukauden ajaks.. :D siit on niin kauan ku kuumeilupuolel tuli listoi tehtyy, emmie osaa enää :xmas:

synnytyksestä kyllä mies on mukaan tulossa.. on ihan into piukeena jostai ilokaasusta :LOL: ei kai.. meillä ei edes keskusteltu vaihtoehdosta etteikö tulis. minä revin vaikka korvasta mukaan h-hetkellä "tulet prkl tää on puoliks sun vika" :p

Suukkis hienoa että sait kassin pakkausta aloitettua :heart:

me käytiin tänään miehen kanssa lastentarvikkeessa ku mainostivat rysäyspäiviä.. oli emma shopper matkarattaat tarjouksessa ni haettiin ne miehen siskon kuopukselle.. jolta siis pöllitään kaikki vauvakamppeet :) eli maksettiin ikään kuin noin heidän antamat vaunut/kaukalot/pinnikset/vaatteet yms.

Talvis 29+4

Mie kyllä ehottomasti haluan miehen mukaan synnytykseen eikä se kyl jäis mistään hinnasta poiskaan. On töitäki siihe malliin järkkäilly, et varmasti pääsis. Eli se ei ota mitään pitkän matkan päähä meneviä yön yli hommia. Se o nii innoissaan koko jutusta muutenki ja alust asti ollu sille selvää et haluaa mukaan ehottomasti :heart:

Onnea hyvistä kuulumisista :heart: Ainakin HanTa ja DsariaL oli... :D

Nibbler voisi kyllä alkaa päivittelijäksi. Onhan se pitkä aika 4 kk. Sä ainakin olet aktiivinen kävijä täällä :D

Pizzaa ei olla haettu pitkään aikaan. Jos vaikka viikonloppuna :p

Synnytykseen mies on ilman muuta tulossa mukaan =) Tänään kävin siellä pelkopolilla juttelemassa ja laitettiin jo mun papereihin alustavasti, että mies on selkänsä kanssa puolikuntoisena mukana ja tarvii oman leposängyn :D
Muutenkin oli kyllä hyvä käynti. Sain kaikkiin kysymyksiini vastauksen ja uskoisin, että minäkin synnytyksestä selviän :D Tai siis en sitä kyllä ole epäillytkään, mutta silti oli hyvä päästä juttelemaan.
Tänään tuli kyllä se vau-kirjakin postissa, jossa oli synnytyksestä tosi hyvin kerrottu.

Täällä yökukutaan...

Synnytyksestä, mies tulee mukaan, ehdottomasti. :)

Pissasin äsken purkkiin, että näen kunnolla mille se näyttää niin punertavaahan se oli.. Ja kylki on edelleen kipeä, eikä olo ole normaali. Että ei kun heti vaan seiskan maissa soittamaan synnärille. Toiv. en joudu jäämään osastolle taas, mutta jos näin on niin minkäs teet, pääasia, että tulee nyt selvyys sille, onko kyse varmasti niistä kiteistä..

Hyvää viikonloppua tasapuolisesti kaikille!

Vilma ja Elma 21+0 POKS!

paljon maksatte :LOL: no ok, mut sit pitää koittaa saada tää pino loppuun ennenku suukkis lähtee synnyttää :D

vilmalle ja elmalle halit ja onnittelut poksuista!

en mäkään tajua miks synnytykseen pitää roudata koko suku mukaan? sit ne seisoo ja nyyhkistelee jossain nurkassa ku toinen on elämänsä kivuissa pynnäämässä. sit ku vauva tulee ulos ja ne laittaa sen rinnalle niin sieltä tulee kaikki isotädit ja sedät käsineen ympärille tökkimään ja hälisemään. ei kiitos!

Huomenta!
Täällä vasta herätty ja lääkäriin varattu aika.Olo ei ole mikään hulppea,eilinen ilta oli yhtä helvettiä.Painetta tuntu poskissa ja otsassa asti.Ja sellaista tykyttävää.Onneks sain lääkäri ajan 10.40 ja 10.00 on ultra :heart:

HanTa Ihanaa kuulla,että kaikki hyvin :heart:
DsariaL Oli kans kivat kuulumiset :heart:

Suukkis Voi että,sie tosiaan posahat kohta,ja sie se vaan jaksat vielä olla kasassa ja ku vielä niin rentokin tuo raskaus.Oot kyllä sitkeetä tyttöä :heart:

Täällä prinsessa aloitti eilen kauheet myllerrykset,tuli monosta kylkeen ja kunnolla.Ja olin äidin luona sillon vielä käymässä ja äitikin kokeili,mutku ei sit Nuppu halunnu mummia mojotella :D No sit yöllä kans 1 aikaan heräsin kauheeseen myllerykseen,välillä kyllä tuntuu että tää baby on ku mikäkin maailmanvalloittaja. :D

:kieh: prkl,mies on taas nukahtanu sohvalle illalla.Kahtonu liian myöhään telkkaria.No sekin on kipeenä,pitää se kyllä passittaa työterveyteen,nimittäin huomenna on ristiäiset ja meidän pitäis kummeiksi mennä sinne! Ei ole kiva jos ollaan kipeenä :'( Nii ja kaikki anopin tekemät herkut jää syömättä :LOL:

Sannya ja Nuppu 35+3

Onnea ultraan Sannya! :heart: :hug: Kiva ko pääset nii usein :)

Mie oon huomannu, et mytty on alkanu mylläämään paljo enempi ku ennen. Ku ennen se möyri vaa suunnillee kerran pvässä ja sillonki kauheen vaimeesti. Ny se taas hytkyy nii et maha heiluu. Eli ei oo ainakaa hetkeen syntymässä jos sitä sanotaan, et enne synnytystä pikkunen rauhottuu, jotta jaksaa tulla ulos :LOL:

Täällä poksahti!!! 39+0 :heart:

sanya... meinasin juuri sanoa että mikäs ihmeen ristiäispäivä se huomenna on, mutta päivät sekaisin, huomennahan on jo lauantai :D
Onnea kummiudesta :heart:

ja alan olemaan ihan varma että suukkis on jotain sukua teräsmiehelle... ;)

lääkäri sanoi että se kiristyksen ja kutituksen ja inohttavuuden tunne tuossa ylävatsalla/ rinnan alla, olisi ihan vain sitä että iho on niin piukeena, kun muksu puskee jatkuvasti sinne...
suukkiksen kanssa tästä ainakin oli puhetta, en muista oliko muiden...

Päivä olisi alkanut, pikkusen korkealla sokerilla, mutta zempataan päivän aikana, eikä laiteta liikaa hytraatteja suuhun :D
tälle päivälle olisi tiedossa kävely lenkki, kaverin kanssa... ja siivoomista...
appiukko olis kuulemma tulossa tänään, ja huomenna voin lähteä jonnee evakkoon, kun anoppi tulee kämppään... ;)

Juu mie uskon kans, et siittä on kyse. Ja tosiaa mulla ainaki rasvaaminen auttaa aina het. Onks siula HanTa auttana? Ja kyl täs meinaa välil olla vaikeeta suaha kenkiä jalkaan sun muuta ko sattuu masuun, mut emme me valita, emmehä? =) Ja mie jo 30 vkolla aattelin, et no enää 12 vkoo enintää, et sen menee vaiks päällään seisten jos kipuja tulis :D

no heippa vaan.. mäkin ensin luulin että mies aprillas mutta siinä vaihessa kun isännöitsijä tuli puhelimeen ja selitti tilanten niin karu totuus iski että ei se ollut pilaa.... :'( me käytiin eilen kattomassa sitä asuntoa ja keittiö on ihan palannu, voi olla että on rakenteitaan myöten mennyt jostain kohtia...savu ja vesivahinkoja on tullut kaikkiin huoneisiin....oltiin just satu vietyy kaikki tavarat espooseen ja laitettua tavarat paikoilleen ja nyt on suurin osa tavaroista mennyt....savu ja jotain tuhka vauriota oli mennyt myös naapurin asuntoon...meillä oli semmoset syyriasta tuodut sohvat jota ei voi enää pestä..ei oo kun muutama pussi vaateita mitä otettiin mun äidin luokse kun mies lopetteli koulua, sillä pitäis alkaa maanantaina työt mut ei varmaan voi aloittaa kun pitäis joka päivä ajaa kouvolasta espooseen ja takasin ja matka yhteen suuntaan kestää joku puoltoist tuntii....mä olen tullut nyt kipeäksi, kurkku niin turvoksissa että ei kunnolla nielemään pysty, en ole sinne ekalle neuvola käynnillekkään päässyt...ja kaiken kukkuraksi meilä ei ollut minkäänlaista vakuutusta kun ei oltu viel edes keretty nukkumaan siel kun kolme yötä!!! :'( vara-asunto saatiin mutta ei sielä vielä ole mitään kun pitää hommata kaikki kalusteet ja patjat sänkyyn....ei sitä nyt oikeen vieläkään ole sisäistänyt että meni melkein kaikki omaisuus.........
en oo oikeen edes viittiny ajatella asiaa paljon ku rupe stressaa liikaa..eilen rupesin miettimään ja kävi selkään sattumaan aivan sikana ja vatsassa tuntui ilkeällä muta onneksi se loppui aikanopeesti.....tänään pitää menä uudestaan ja kattoa mitä pystyy pelastamaan...... huoh... :'(

Yhteistyössä