~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

HanTa Heh,mulla kans ollu tällä viikolla päivät sekasi. :D

Nyt näyttää uhkaavasti siltä,että mies ei jaksa nousta tuosta hemmetin sohvalta ylös :kieh:
Mä soitan kohta siskolle ja pyydän sen mukaan ultraan.Saa ukko jäähä ihan keskenänsä makoilee tänne! prkl...
 
suukkis alan epäilemään et mul on huonoo rasvaa kun ei auta...
saan hovata sitä pitkin päivää ja vaikka kuinka paljon...
auttaa aina hetkeksi ja kohta taas tuntuu ikävältä.

päivät olleet jo pidempään mulla sekaisin... jokainen kun on toisensa kaltainen... niin tv ohjelmista muistaa että mikä päivä on menossa :D
 
uuden äippäpakkauksen kuvat julkaistu kelan sivuilla :D

Itse olen tyytyväinen, että saatiin tuo 08 malli... tykkäsin enemmän sen väreistä.
Uudessa pakkauksessa ajateltu egolokisuutta vieläkin enemmän.

kestosetti näytti olevan vähän muuttunut, ja kertakäyttö vaipat otettu kokonaan pois...
samoin välivanupuku on poistettu ja korvattu jollain villasekoite puvulla.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200904039350533_uu.shtml

kestoista vielä...
meillä ei ajatus riitä kestoiluun saakka, joten tuo viimevuoden kestosetti (yksi kuori + kolme sisävaippaa) on muoveissa, josko joku sen itselleen haluaa lunastaa... hyvin edullisesti... hakemalla tai postituskulut maksamalla :D
 
Hooyo Olen todella pahoillani :hug: Ja anteeksi, että epäilin pilaksi :ashamed: Saattekohan paikalliselta spr:ltä tai mll:lta jotain avustusta rahana/tavarana? Esim. vauvantarvikkeita?

HanTa Mä tykkäsin kanssa enemmän tuosta v. 2008 pakkauksesta. Mutta en sitä uutta kunnolla ole käynyt vielä kurkkimassa. Äsken meinasin mennä paremmin, mutta en päässyt koko kelan sivuille enään. Täytyy myöhemmin yrittää.
 
Hooyo siis oma asunto on? Mistä se tulipalo sai alkunsa? (en muista sanoitko..) Voi harmitus kun ei ees vakuutusta ollu.. Me ain siirretään heti suoraan ku muutetaan.. Mut huono se on jälkiviisaskaan olla, todella kurjaa kyllä :'( Paljon jaksamisia! Mut onneks teil on toisenne ja pikkuinen kasvamassa sisälläs! :hug:

HanTa mul on Humektania ja oon ollu ainaki siihe tyytyväine :)

Iha kiva pakkaus :) En tosin hävinny mitään, edelline oli mu mielest kivempi. Ainaki kestovaippoje osalta :p Tai no, kylhä tuo muutoin oli iha mukava. Ja tuos on parempi toi makuupussi mu mielest. Mut oon tyytyväine et sain edellisen =)
 
Nonni nyt on ultrasta ja lääkäristä kotiuduttu.Tulipahan samalla heitettyä päivän lenkki :p

35+3
Kohdunsuu:pehmeä Pituus:2cm
Lantio:Normaali
Painoarvio:2250g (Tulee kuulema vähän yli 3kg prinsessa)
Tarjonta:RT
Nupun syke:+
Liikkeet:++
Lapsiveden määrä:Normaali

Synnytysarviotakin sano,että ihan tulee alakautta :D
Eli kaikki hyvin,ja se oli vika ultra.Vielä oisin saanu mennä kontrolliin.Mutta en mie sinne mene.Joten neuvolassa mittaillaan ym ym,ja jos jotain tulee niin sit ultraan jos tarvis.
Ultrakuvia en saanu,ku vaavi on sen verran isokin jo,että hyviä kuvia ei saa otettua.Pääasia että voipi hyvin :heart:

Hooyo Voi ei,ei kuulosta yhtään mukavalle.Elä nyt liikaa stressaa,kun vauvaanhan käy kans kaikki stressi äidistä kuulema. Jaksuja teille sinne ja toivotaan että toi homma kääntys parempaan päin.Että saisitte ees jotain korvauksia :hug: :heart:

Mun pitäis alkaa pesemään pyykkiä,ja pitäis yks paita pestä jonka laitan huomenna ristiäisiin,jos nyt kykenen sinne...No mie sain onneks antibiootin ja sit ostin nenä suihketta.Viikon kuurin anto.Ja tää tulehus on otsassa asti.Mut onneks ei ole niin paha.
 
Hooyo jakamisia sinne kovasti, onneksi ei käyny teille mitään!!! :hug:

Jos nibbler päivitää sen 4kk nii mie voin sit ottaa sen niskoilleni, opettelen eka :p muute on kaikki iha solmussa ja synnyttäneet on ekoilla viikoilla ja joku synnyttäny viikolla 5 :LOL: et sillai..
) . ( täällä ei oloja vielä hirveesti oo, vähä kuvotusta ja koko ajan nälkä :) varasin varhaisultra ajan 9.4, saa sit itellee varmuuden :heart:

MM & Pönö 6+1
 
Hooyo voi kamalaa :( toivottavasti saatte jostain apua.

(.) voi jos ois energiaa mennä hetkeks nukkumaan. maalattiin pohjamaali seiniin ja huomattiin että tällä kertaa ei tullu hyvää jälkeä ku maalatiin entisen tapetinjämän päälle. ennen on kyllä onnistunu kun on saanu enimmät pois, ja hiottua seinä. huoh. ei auta. mies meni töihin ja jätti tuon työmaan mulle. onneks ei oo enää paljon jäljellä ja huomenna pääsee jo maalaamaan seinää. ja lipastoa ja pinnistä jos saadaan roudattua se tänne viimeinki.... zzZZzz...
 
Hooyo :hug: :hug: Kattokaapa niistä vakuutuksista että miten niissä on ne esim. irtaimiston vakuutukset määritelty. Kun jos teillä oli edellisessä asunossa vakuutus niin kyllä jotain "toisaalle sijoitettua" irtaimistoa tms. korvataan. :( Mutta kertakaikkisen kurjaa kyllä!!!! :'( :'( Oon tosi pahoillani! Mut ONNEKS se on vaan tavaraa ja te ootte molemmat kunnossa. :hug:

sannyalle onnea hienoista ultrauutisista!! :flower:

kyllä munkin silmään tuo 2008 äippäpakkaus oli kivempi kun äkkiä noita uusia kuvia vilkaisin. :) Vielä enemmän haaleeta hailakkaa väriä kuin mitä viime vuoden pakkauksessa...

(.) tänään alkoi sit virallisesti äitiysloma. Jee! :D vaikka eihän mun olotila mitenkään muutu tässä... :LOL: kävin mammajoogassa ja sit lindexillä ostoksilla kun oli bodyja alkaen 3 euroa... :D Mähän sain sit vihdoin ostettua Dee-Deelle niitä pieniäkin bodyja. Nyt olis sellainen 10-15 kpl (en oo laskenu tarkkaan) 50-56 senttisiä. Ne varmaan riittää.. :) Sit 60 senttisiä ja yli onkin jo aika paljon... :D :D

Sit ostin yhen imetyspaidan ittelleni ja äippälomalahjaksi kivat korvikset ja kaulakorun. :D :D
Nii, ja kävin kiinalaisessa lounaalla. NAM. :p

EM ja Dee-Dee 34+3 :heart:
 
Hooyo :hug: Ihan kamalaa :'( Kannattaa tosiaan kysellä jostain, että miten nuo saisi korvattua!!

Ja sitten Vilman ja Elman vauhdikkaat käänteet nro 27364849.
Soittelin aamulla synnärille ja niinhän siinä kävi, että sinne kävi taasen meidän tiemme. Pissanäytteessä todella oli taas verta, proteiineja ja leukkareita. Ei tosin ollenkaan niin paljon kuin viimeksi. Verikokeita otettiin, kaikkea mahdollista sukupuolitaudeista (jestas, mistäs mä siveellinen nainen sellasen olisin saanut) raskausmyrkytykseen sun muuta. Crp oli noussut 35 ja hemppa laskenut 120 (tiistaina 137). Jälleen kerran Elman yksiötä sörkittiin, kohdunsuu kiinni ja kiinteä, kaulaa normaalisti jäljellä. Ultrassa kiukkuisesti potkutteleva lapsukainen, hyvä merkki kuulema, koska jos vauvalla olisi ahdinko niin se alkaisi heti vähentää liikkeitään. Todettiin että vaiva on jotain, mikä ei varsinaisesti liity raskauteen, vaikka sen "aikaansaamaa" onkin. Synnytyslääkäri lähetti mut tutkittavaksi kirurgille, joka teki omat tutkimuksensa ja juteltuaan urologin kanssa he totesivat, että litalginin ja burana 600 (keskustelivat kuulema asiasta pitkään ja hartaasti ja voi tässä vaiheessa raskautta ottaa jos muu ei auta, en kuitenkaan ajatellut napata ellei ihan kauhea olo tule) voimin kotiin ja jos taasen olo ihan kauhea niin sitten kirurgian ensiapuun. Urologi oli sitä mieltä, että munuaisista löytynyt muutaman millin tiivistymä on kivi ja veri+proteiinit sun muut ovat pissassa sen aiheuttamia. Ilmeisesti saan urologian polille ajan jos katsovat tarpeelliseksi. Mitään röntgentutkimuksia ja mahdollisten kivien murskaamista ei voida suorittaa jos on raskaana, että nyt vaan sitten pitää kärvistellä. Pääasia kuitenkin on että vauva voi edelleen hyvin.

Hieman alkaa kieltämättä kärsivällisyys ja voimat loppua, mutta life is life, semmosta.
 
vilmav oi voi.. :( just tänään aamulla mietin että kyllä teillä on ollu kaikenlaista tän raskauden aikana ihan alusta asti. sais alkaa pikkuhiljaa hellittämään. :hug: enää kuitenki vajaa puolet jäljellä :)

joo suukkis poksuu kahesti viikossa, se aivan varmana huijaa ;) tunnusta! :D
 
em mukavaa äitiyslomaa :D
13 päivää vielä oman alkuun ;) pian sekin on käsillä....

vilma hyvä että tutkivat eikä vauvalla ole hätää...
ikävää vain sinun kärsimykset, toivottavasti ei ihan hirveäksi mene... ja vaiva saadaan pois.

hooyo soitto vakuutusyhtiöön...
toivottavasti jotain korvaisivat... kun kuitenkin olitte muuttamassa / juuri muuttaneet, eikä vakuutuksia oltu vielä saatu päivitettyä tai jotain.

sanya täällä myös pyykkiä pestään... vieras peitot nyt rumbassa...
sain vihdoin ja viimein kaikki remontti aikaiset vaatteet pestyä, ulkoiluvaatteet ja vauvan vaatteet pestyä... joten oli hyvä aika siirtyä petivaatteisiin...
kunhan nuo neljä peittoa ja 8 tyynyä on pesty... niin laitan kädet ristiin kyynerpäitä myöten... ja aloitan normaalin arkisen pyykin pesun :D joka päivä ei kymmentä konetta :D

Käytiin kävelyllä... pari tuntia talsittiin mamma kaverin kanssa... ja jalat on kyllä sen tuntusetkin... hirveet turvotusrannut sai kahdesta tunnista sukat jalassa olosta aikaan... (tulipa mutkikkaasti sanottua)
juuh mielummin kotosalla ilman sukkia :D

missä kohti se suukkis on taas ehtinyt poksua...
teidän kaikkien poksuista ota selkoa... tuntuu että koko ajan poksutaan... täällä poksahdellaan huomenna...

HanTa ja Möntti-KohtaPoksu 32+6
 
:LOL: Joo mulla on extrapoksu pvä aina keskel vkoo ja sit perjantaisin poksun myös :xmas: No joo :D Jospa toi perjantai ois se viralline.. Te ette vaa huomaa kui usein te poksutte ku ette iha nii pitkäl oo. Joo, niin sen täytyy olla:p

vilmav no voi kurjuus sentää! :( Toivon todella, et siula helpottais tuo! Paljon jaksamisia ja pääasia tosiaan, et pikkunen voi hyvin! :hug:
 
vilma :hug: hyvä että beibillä kaik kunnossa ja toivottavasti oma olosi paranee..
hooyo88 voi ei.. :hug: kyl sitä jostai apua saa.. niin ku ed joku sanoikin..

kuulumisia oli.. onnee niistä..ainekin sannyalla.. ja pikaista paranemista myös sinulle.. :hug:

talvis juu, sukurasite.. :/ suvussa paljon diabetesta muutenkin, niin nyt sitten tarkkaillaan alusta asti..
EM mukavaa äitiysloman alkua.. :)

sain varattua ajan sikiöseulontaan ja veriseulaan.. se olis 16.4.. :)
:attn: muita täällä jotka ovat semmoisessa käyneet?
 
Kyllähä sikiöseulontaan kai kaik menee (tai no voiha siit toki kieltäytyäki, mut noin niinko yleisesti ottaen)? Ku eikös se oo se ultra iha vaa? veriseula onki sit erikseen.. Sinne mie en varmaa ois ees menny vaikka ois ehotettu. Mut varmaa siks ei otettu ees puheeks, ku oli NT iha ok lukemissa :)
 
Vilmalle oikein paljon jaksamista :hug:

EM:lle hyvää äitiyslomaa :heart:

HanTa En mä ostanutkaan niitä bodyja euromarketista kun H&M:llä oli kaikkia ihania lyhythihaisia kanssa :heart: Maltoin vielä mieleni, kun mulla on se vau-kirjan kuponki käyttämättä, mutta en jaksanut tänään keskittyä miettimään mitä kannattaisi vielä ostaa.

Kävin tänään shoppailemassa, mutta kivut oli niin kovat, että piti lähteä pois :'(
 
TB Jotenkin tuollain se meni, että verikokeet oli jollain tietyllä viikolla ja oli hieman aiemmin kuin ultraviikot. Mutta vapaaehtoinen juttu ainakin meillä.
Kävin kyllä, mutta sitten aloin miettimään, että jos sieltä jotain poikkeavaa löytyykin, niin en olisi kuitenkaan aborttia tehnyt. Että siinä mielessä ihan turha meille.
 
sompio juu.. ku veriseulaan piti saada lähete ensin neuvolasta ja sit soittaa synnärille ja varata aika...miun mielestä kaik otetaan siellä.. pitääpi lukaista papereista.. olen hiukan sekaisin näistä kaiken maailman jutuista vielä.. :D
ja juu vapaaehtoinen juttu kyllä on..
 
TB Meillä se meni niin, että neuvolan lähetteellä käytiin ihan terveyskeskuksen labrassa ja hain neuvolasta ne tulokset kirjallisena. Menin sitten sen lapun kanssa ultraan, joka tehtiin Tampereella Terveystalolla. Itse varattiin siihen aika. Kun meidän omassa neuvolassa ei ole ultraa vaan ne palvelut on ostettu Terveystalolta.
 

Yhteistyössä